abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196743215
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/koken-e(...)abyspullen~a83c631c/

Geldt alleen voor de vestigingen met een food assortiment.
En die winkels zijn vannacht dusdanig omgebouwd dat alles wat niet verkocht mag worden is afgezet.
Zolang ze nog maar warme rookworst hebben O+
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:39 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196743224
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:05 schreef BeriBeri het volgende:

Ja idd, dit is gewoon weer een lockdown Light, de helft van de winkels blijft gewoon open
Ze hadden beter kunnen zeggen "horeca + retail gaat dicht, de rest blijft open" :+
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:41 #203
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196743225
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:03 schreef capricia het volgende:
Krijg net een bericht van Landal. We zijn gewoon welkom.
Heerlijk even een weekje weg. O+
Hoe zie je dat voor je?
Met z'n allen binnen en de enige faciliteit de afhaal cafetaria die open is.

Oke het is een andere scenery als je naar buiten kijkt maar voor de rest...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:50 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196743229
Denk echt dat men dat stukje leerachterstand behoorlijk aan het overdrijven is.

Twee weken langer thuisblijven, waarbij je grotendeels online lees gaat krijgen, geholpen gaat worden door je ouders en in uitzonderlijke situaties alsnog naar school kan.

Zal het wat schade opleveren? Vast wel, maar het is echt niet dat wij nu opeens een hele generatie verliezen, kom op zeg.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:07:51 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196743230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar jij hebt ze nog toch?
Alleen degene waar het hele gedoe uiteindelijk om gaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196743231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zolang ze nog maar warme rookworst hebben O+
Ja, dat mis ik wel nu zolangzamerhand, die heb ik al maanden niet meer gehad. Unox is toch niet hetzelfde :'(
pi_196743233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, dat zou ik ook wel willen. Maar dat is niet waar ons onderwijssysteem op ingericht is.

Mijn dochter gaat nog niet naar school, dus ik heb er nog geen last van, maar ik zou graag willen dat zij ook de aandacht krijgt die ze nodig heeft als ze op school zit. Dat is makkelijker als er minder kinderen met een achterstand zijn die aandacht nodig hebben.
Speciaal onderwijs is al een poos geleden geschrapt. Dus die problemen in het onderwijs waren er al.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:08:33 #208
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196743240
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat mis ik wel nu zolangzamerhand, die heb ik al maanden niet meer gehad. Unox is toch niet hetzelfde :'(
Sarcasme mag ik hopen?
T'is een Unox worst he...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:08:38 #209
5428 crew  miss_sly
pi_196743241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar het zijn wel de ouders die weigerden thuis te werken, die nu klagen dat ze hun kinderen zelf moeten helpen met schoolwerk.

Ouders in het bedrijfsleven zijn heel goed in staat hun kinderen te overhoren. Fabrieksarbeiders waarschijnlijk minder. Maar alleen voor hen de school openstellen, pikken de kantoormensen weer niet.

Dus, het is zoals het is. Deal ermee.
Wat een bullshit.
Mijn man en ik werken al sinds maart thuis, wij kunnen onze dochter op zich prima begeleiden met schoolwerk. Het is echter niet het beste voor haar, naar school gaan is veel beter in veel opzichten. Dat wil ze zelf overigens ook.

We dealen er verder prima mee, maar dat je er prima mee kunt dealen, betekent niet dat het dús geen probleem is of kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196743245
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:03 schreef capricia het volgende:
Krijg net een bericht van Landal. We zijn gewoon welkom.
Heerlijk even een weekje weg. O+
fijn voor jullie maar ik dacht dat nederland op slot ging :o
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196743248
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:07 schreef Kyran het volgende:

Twee weken langer thuisblijven, waarbij je grotendeels online lees gaat krijgen, geholpen gaat worden door je ouders en in uitzonderlijke situaties alsnog naar school kan.

Zal het wat schade opleveren? Vast wel, maar het is echt niet dat wij nu opeens een hele generatie verliezen, kom op zeg.
Wat versta je onder verliezen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196743249
Televisie-werk gaat tijdens de lockdown door. Opnamen voor commercials worden niet uitgesteld.
je kunt je afvragen wat de noodzaak is om een reclame op te nemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:09:11 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196743250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Hoax.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:09:12 #214
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_196743251
Opmerkelijk dat er in de VS geen exponentiële groei is terug te zien in de cijfers van verschillende staten. Neem North Dakota als voorbeeld, de cases gaan ontzettend omhoog, daarna komt het op een plateau en dan dalen ze weer, net als hier. Dit komt niet door social distancing of mondmaskers want er zijn weinig maatregelen daar, eigenlijk wordt corona daar totaal niet serieus genomen.

Het ziekenhuissysteem is daar ook niet overbelast geraakt, alleen wat gebogen. Your opinion?
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:09:53 #215
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196743259
quote:

[..]

Mark heeft zelfs in z'n toespraak gezegd dat je gewoon in het land op vakantie kan maar je ter plaatse wel de Lockdown regels in acht moet nemen.
Dus je kan wel naar een huisje maar meer dan dat gaat ook niet want alles zal dicht zijn.
N/A
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:10:12 #216
236264 crew  capricia
pi_196743268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:07 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Met z'n allen binnen en de enige faciliteit de afhaal cafetaria die open is.

Oke het is een andere scenery als je naar buiten kijkt maar voor de rest...
Lekker wandelen, fietsen, het bos in. Openhaard aan s'avonds.
De natuur heeft genoeg vermaak. En even weg uit mijn huis.

Je eten wordt gewoon bezorgd, als je dat wil.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196743272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:07 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Speciaal onderwijs is al een poos geleden geschrapt. Dus die problemen in het onderwijs waren er al.
Oh echt? Wil je dat vertellen tegen de speciaal onderwijs basisschool bij mij om de hoek?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196743275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Televisie-werk gaat tijdens de lockdown door. Opnamen voor commercials worden niet uitgesteld.
Hugo zat gister ook lekker aan tafel bij Beau met 3 koks in de tv-keuken. Media optreden prima maar of dat eten erbij nu allemaal zo noodzakelijk is.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:10:44 #219
3542 Gia
User under construction
pi_196743279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:03 schreef chratnox het volgende:

Het zijn in de meeste gevallen niet die ouders. De mensen die zich niet aan de vorige maatregelen hielden gaan zich ook aan deze niet houden, want advies.

Degenen die je hiermee gaat raken zijn kinderen van ouders die een laag inkomen hebben en niet thuis kunnen werken, de kinderen van ouders die in een vechtscheiding zitten en de kinderen van ouders die de taal niet voldoende machtig zijn om ze te helpen, om maar een paar voorbeelden te noemen.
Willen we van dat virus af?

Kinderen van kutouders heb je toch. Die lijden toch onder het gedrag van hun ouders.
Kinderen van ouders met lage inkomens, hebben daar met scholen open, ook gewoon onder te lijden. Dat is altijd al zo geweest.
Als je voor een dubbeltje geboren bent, moet je harder knokken om er te komen.

Vind wel dat er van overheidswege gezorgd moet worden voor laptops voor kinderen die die niet hebben.
Al is het maar te leen voor zolang het nodig is.
pi_196743283
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:08 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sarcasme mag ik hopen?
T'is een Unox worst he...
En toch smaakt het anders bij de HEMA.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2020 @ 12:10:54 #221
416575 crew  Evenstar
pi_196743284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat versta je onder verliezen?
In dit geval: Dat er straks tienduizenden leerlingen zijn die (ver) onder hun niveau gaan presenteren, omdat ze twee weken lang minder intensief les hebben gehad
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:11:14 #222
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196743292
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah ja ik woon zelf al naast een bos en heb een openhaard dus alleen de andere omgeving zou het voor mij het doen..
N/A
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:11:28 #223
236264 crew  capricia
pi_196743296
quote:

[..]

Rutte heeft het specifiek benoemd gisteren. Dat het prima was. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:11:29 #224
5428 crew  miss_sly
pi_196743297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, met alle ophef gisteren dacht ik van wel ;)
Tja, wij werkten thuis, en werken dus thuis.
We kwamen nergens en komen dus nergens.
Wij hadden heel beperkte plannen met kerst (een gezin met twee kinderen onder 13 komen langs) dus onze kerst is nog steeds hetzelfde.

Morgen verandert er iets omdat onze dochter dan thuis is terwijl dat pas vrijdag zou zijn.

We overleven het wel.
pi_196743300
quote:
net zoiets achterlijks als dat de Meilandjes ( :r :r :r ) met Kerst naar Lapland gaan.
alleen noodzakelijke reizen was het toch ?
pi_196743301
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Wij kregen ook mail, vakantiepark Beekse Bergen is ook gewoon open. Sterker nog, ter compensatie voor de sluiting en in de hoop dat je toch komt krijg je 30% terug.

Erg netjes geregeld.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:12:12 #227
236264 crew  capricia
pi_196743312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ah ja ik woon zelf al naast een bos en heb een openhaard dus alleen de andere omgeving zou het voor mij het doen..
En mijn man wil ook wel eens ergens anders mountainbiken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196743326
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Willen we van dat virus af?

Kinderen van kutouders heb je toch. Die lijden toch onder het gedrag van hun ouders.
Kinderen van ouders met lage inkomens, hebben daar met scholen open, ook gewoon onder te lijden. Dat is altijd al zo geweest.
Als he voor een dubbeltje geboren bent, moet je harder knokken om er te komen.

Vind wel dat er van overheidswege gezorgd moet worden voor laptops voor kinderen die die niet hebben.
Al is het maar te leen voor zolang het nodig is.
Natuurlijk willen we van het virus af, maar ten koste van wat? Is het middel inmiddels niet erger dan de kwaal aan het worden, zeker voor kinderen?
pi_196743327
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:09 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Opmerkelijk dat er in de VS geen exponentiële groei is terug te zien in de cijfers van verschillende staten. Neem North Dakota als voorbeeld, de cases gaan ontzettend omhoog, daarna komt het op een plateau en dan dalen ze weer, net als hier. Dit komt niet door social distancing of mondmaskers want er zijn weinig maatregelen daar, eigenlijk wordt corona daar totaal niet serieus genomen.

Het ziekenhuissysteem is daar ook niet overbelast geraakt, alleen wat gebogen. Your opinion?
Die zitten qua doden per miljoen inwoners ook vrij hoog zie ik. Misschien dat ze inmiddels al wat dichter tegen herd immunity aanzitten. Of in ieder geval genoeg mensen die besmet zijn geweest dat de expotentiele groei eruit is.
pi_196743335
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

net zoiets achterlijks als dat de Meilandjes ( :r :r :r ) met Kerst naar Lapland gaan.
alleen noodzakelijke reizen was het toch ?
Is allang opgenomen
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:13:14 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196743337
quote:

In uitzonderlijke situaties kan je niet naar school. Deze zijn gewoon gesloten maar kunnen wel worden ingericht als KDV/BSO. Scholing zal er echter niet worden gegeven.

Niet ieder kind kan vertrouwen op een thuissituatie die het ook daadwerkelijk mogelijk maakt om te kunnen leren. Bijvoorbeeld het gemis over de juiste digitale middelen of hulp van ouder(s).

Dat het voor de massa geen probleem is houdt nog niet in dat er een zeer groot probleem is. Om eens iemand anders dan Frederike van Urk te quoten:

quote:
“a single death is a tragedy, a million deaths are a statistic”
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196743339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

In dit geval: Dat er straks tienduizenden leerlingen zijn die (ver) onder hun niveau gaan presenteren, omdat ze twee weken lang minder intensief les hebben gehad
Dat klinkt mij toch wel erg onwaarschijnlijk in de oren, eigenlijk. 2 weken switchen naar online school levert leerlingen op die ver onder hun nivo presteren? 2 weken? Kom aan, zeg, dat kan toch niet.
pi_196743340
quote:
Mensrn manipuleren om hun overgebleven geld uit te geven aan onzin dingen in een webshop?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2020 @ 12:13:54 #234
416575 crew  Evenstar
pi_196743347
quote:

Zou te maken kunnen hebben met bevolkingsdichtheid. Weet niet welke staten je bedoelt, maar North Dakota is dun bevolkt. Kan best zijn dat de sociale interacties gewoon op zijn op een gegeven moment.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:13:59 #235
236264 crew  capricia
pi_196743350
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wij kregen ook mail, vakantiepark Beekse Bergen is ook gewoon open. Sterker nog, ter compensatie voor de sluiting en in de hoop dat je toch komt krijg je 30% terug.

Erg netjes geregeld.
Ga je met kinderen? Buiten zijn alle speeltuinen ook gewoon open.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196743351
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Collide het volgende:

[..]

Is allang opgenomen
Dan nog....was het alleen noodzakelijke reizen tevens de dingen die ze gaan doen kunnen niet in de zomer zijn opgenomen.
pi_196743352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit is een serieus subforum. Als je dat uitkomt?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196743358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mensrn manipuleren om hun overgebleven geld uit te geven aan onzin dingen in een webshop?
Uh...je bedoelt zoals iedere kerst en Sinterklaas?
pi_196743372
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dit is een serieus subforum. Als je dat uitkomt?
Je quote nogal selectief.
pi_196743374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh echt? Wil je dat vertellen tegen de speciaal onderwijs basisschool bij mij om de hoek?
Goed idee om alvast in de buurt te gaan wonen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2020 @ 12:15:27 #241
416575 crew  Evenstar
pi_196743382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klinkt mij toch wel erg onwaarschijnlijk in de oren, eigenlijk. 2 weken switchen naar online school levert leerlingen op die ver onder hun nivo presteren? 2 weken? Kom aan, zeg, dat kan toch niet.
Dat zeg ik dus ook :) geloof er niet zo in.
pi_196743388
quote:

Hoe moet ik weten of het uberhaupt klopt wat je schrijft...
pi_196743393
quote:

[..]

De intelligente lockdown van maart heeft op dat schooljaar een heel grote impact gehad. We zitten nu in een nieuw schooljaar, dus nu weer een lockdown van 'maar 3 weken' (waarvan de kans groot is dat deze langer wordt) gaat dezelfde impact weer hebben.

En nogmaals, het risico zit 'm bij de kinderen die niet kunnen switchen (of niet voldoende kunnen switchen) naar online school.

Mijn schoonmoeder geeft les op een basisschool, aan kinderen met een achterstand. Soort bijles. Die heeft na de lockdown in maart 3x zoveel kinderen die op de rand zaten en er nu afgevallen zijn, waardoor ze op de basisschool niet meer meekomen.
pi_196743395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je quote nogal selectief.
Ja, het werd nog veel erger inderdaad, had ik nog niet gezien.
[..]
pi_196743407
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:15 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Goed idee om alvast in de buurt te gaan wonen.
Dat is geen antwoord op de vraag
pi_196743432
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je met kinderen? Buiten zijn alle speeltuinen ook gewoon open.
We hebben in september geboekt om vuurwerkellende te ontlopen (mn dochter is iets ouder dan anderhalf, was vorig jaar met oud & nieuw helemaal panisch), maar besloten de boeking gewoon te laten staan. Speeltuinen, ook de savanne zijn idd open. Het restaurant op het park is dicht, maar je kunt er wel afhalen.
pi_196743436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...je bedoelt zoals iedere kerst en Sinterklaas?
Ja
pi_196743445
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En toch smaakt het anders bij de HEMA.
Dat zei mijn vrouw ook. _O-
[..]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:19:11 #249
3542 Gia
User under construction
pi_196743457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:12 schreef chratnox het volgende:

Natuurlijk willen we van het virus af, maar ten koste van wat? Is het middel inmiddels niet erger dan de kwaal aan het worden, zeker voor kinderen?
Dat weten we niet.

Het kan ook een sterkere generatie opleveren. Ik merk bij mijn neefjes en nichtjes dat ze leren om te gaan met teleurstellingen. Geen vakantie, geen festivals, niet op stap. Die waarderen het straks weer meer wat ze dan hebben, terwijl ze dit tot nu toe altijd maar voor vanzelfsprekend namen.
pi_196743474
quote:

[..]

Dat mag je denken en geloven. Experts denken et anders over in media en kunnen dit onderbouwen met cijfers ipv geloof of onderbuik gevoelens.
Maar het hoort bij de tijd om alles in twijfel te trekken, ik snap dat wel.
pi_196743489
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat weten we niet.

Het kan ook een sterkere generatie opleveren. Ik merk bij mijn neefjes en nichtjes dat ze leren om te gaan met teleurstellingen. Geen vakantie, geen festivals, niet op stap. Die waarderen het straks weer meer wat ze dan hebben, terwijl ze dit tot nu toe altijd maar voor vanzelfsprekend namen.
Nee, mijn sneeuwvlokjes zijn unieker.
[..]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:21:13 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196743500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zou te maken kunnen hebben met bevolkingsdichtheid. Weet niet welke staten je bedoelt, maar North Dakota is dun bevolkt. Kan best zijn dat de sociale interacties gewoon op zijn op een gegeven moment.
Lol, North Dakota is vijf keer zo groot als Nederland. Er wonen nog geen 700.000 mensen. De grootste stad is van het formaatje Alkmaar. Onzinnig.
pi_196743515
quote:

Inderdaad. Eigenlijk net zoals de detailhandel, dat is 4% van de economie, meer dan de helft blijft open, en van het overige kan er ook veel online gekocht worden. En dat dan voor een maand.

Uiteraard is het voor individuele gevallen een drama, zeker deze periode, maar voor het algemene plaatje is het effect vaak schromelijk overdreven.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:22:48 #254
236264 crew  capricia
pi_196743527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

We hebben in september geboekt om vuurwerkellende te ontlopen (mn dochter is iets ouder dan anderhalf, was vorig jaar met oud & nieuw helemaal panisch), maar besloten de boeking gewoon te laten staan. Speeltuinen, ook de savanne zijn idd open. Het restaurant op het park is dicht, maar je kunt er wel afhalen.
Heerlijk!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196743531
quote:

[..]

Dat weten we niet.

Dat kan. Als er iets is wat we met deze crisis de afgelopen 9 maanden telkens te horen hebben gekregen (vooral ook op dit forum) is dat je uit moet gaan van het slechtste scenario en dat het mee kan vallen.

Dan vind ik het niet logisch om een situatie als leerachterstand kleiner te maken dan deze is door te zeggen: "Ze leren om te gaan met teleurstellingen"
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:23:19 #256
5428 crew  miss_sly
pi_196743537
quote:

[..]

Het is natuurlijk niet maar 2 weken.
Er waren al een flink aantal weken in het vorige schooljaar.
pi_196743540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit ja, North Dakota heeft minder inwoners dan gemeente Amsterdam en de grootste stad is Fargo met 120K inwoners. Niet te vergelijken dus.

Verder zijn daar halverwege november wel degelijk de maatregelen aangetrokken bijv. verplicht dragen van mondkapjes op openbare plekken.

https://ndresponse.gov/si(...)SmartRestartPlan.pdf

Alle regio's staan daar momenteel op "High Risk"
https://www.health.nd.gov/healthmetrics
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:23:35 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196743544
quote:

[..]

Dat weten we niet.

Waarom zo elke keer die focus dat de generaties die na je komen zo zwak zouden zijn? Iedere generatie maakt zijn dingen mee, er zijn geen "zwakke" generaties.
pi_196743563
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

je mag je dochter met oud en nieuw ( volgend jaar dan ) ook wel bij mij dumpen....100% zeker dat ze dan van haar vuurwerk angsten af is :D
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:24:38 #260
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196743570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
Over essentieel gesproken, hier de lijst met vitale processen:

https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen

Vallen heel veel beroepen onder, ook kantoorbanen etc.

Mocht jij of je partner in zo een sector werken kunnen je kinderen dus gewoon naar school of opvang.
Ik ben medisch/oncologisch wetenschapper. Waar val ik onder?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:08 #261
416575 crew  Evenstar
pi_196743576
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, North Dakota is vijf keer zo groot als Nederland. Er wonen nog geen 700.000 mensen. De grootste stad is van het formaatje Alkmaar. Onzinnig.
Lees jij wat ik zeg of ben je gewoon aan het schreeuwen om het schreeuwen?

Ik zeg toch precies dat.... Het is DUN bevolkt, met allerlei kleine groepen die alleen met elkaar contact hebben, dus je haalt heel snel een plateau waardoor je weer stabiel blijft of gaat dalen.
pi_196743602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je mag je dochter met oud en nieuw ( volgend jaar dan ) ook wel bij mij dumpen....100% zeker dat ze dan van haar vuurwerk angsten af is :D
Ze kopieert alle woorden die tegen 'r gezegd worden, ik wil niet dat ze straks van Dissel een prutser noemt met 'r eerste volle zin :P
pi_196743605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Wat ga je doen met die dikke vuurpijl?
[..]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:26:58 #264
3542 Gia
User under construction
pi_196743616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:23 schreef chratnox het volgende:

Dat kan. Als er iets is wat we met deze crisis de afgelopen 9 maanden telkens te horen hebben gekregen (vooral ook op dit forum) is dat je uit moet gaan van het slechtste scenario en dat het mee kan vallen.

Dan vind ik het niet logisch om een situatie als leerachterstand kleiner te maken dan deze is door te zeggen: "Ze leren om te gaan met teleurstellingen"
Die leerachterstand halen ze wel in. Sommigen door doubleren.

Aan de ene kant mis je wat. Aan de andere kant leer je wat.

Mijn god, wat doet de wereld als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt? Utopie? Alles kan gebeuren, ook dat.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:27:33 #265
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_196743632
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
Als de lockdown straks voorbij is er geen horeca meer die open kan. Die bestaat namelijk niet meer.
En binnen notime weer wel, ideale investering op dat moment
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:28:29 #266
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_196743652
Lekker nog even alles dichtgooien zo vlak voor de feestdagen, goed bezig Rutte. Nog even de laatste nekslag toedienen voor vele ondernemers.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196743655
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn god, wat doet de wereld als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt? Utopie? Alles kan gebeuren, ook dat.
Of stel je voor, zoals vroeger, de dienstplicht.
[..]
pi_196743668
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:24 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik ben medisch/oncologisch wetenschapper. Waar val ik onder?
We luisteren niet naar wetenschappers...
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:29:01 #269
3542 Gia
User under construction
pi_196743669
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:23 schreef Momo het volgende:

Waarom zo elke keer die focus dat de generaties die na je komen zo zwak zouden zijn? Iedere generatie maakt zijn dingen mee, er zijn geen "zwakke" generaties.
Ik heb het er helemaal niet over dat ze zwak zijn. Maar wel sterker worden, beter opgewassen tegen tegenslagen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 december 2020 @ 12:29:06 #270
416575 crew  Evenstar
pi_196743672
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Ben jou niet aan het afbekken joh, geef gewoon de verhouding aan als toevoeging op je post.
Dat was niet echt duidelijk uit je post, sorry in dat geval :)
pi_196743685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt kunnen miljarden kilo's voedsel en medicijnen weggegooid worden. Je kunt de impact van wereldwijde zaken wel blijven downplayen omdat ze niet in je eigen tunnel passen, je kunt ook gewoon accepteren dat een ander er anders over denkt.

Zoals je net in dit topic zei: Deal with it.
pi_196743691
Heel deze lockdown slaat nergens op! :')

Hier is 75% van de winkels gewoon open aangezien iedereen ineens bakker of pakketpunt is. De markt is er ook gewoon. Lopen ondanks het bagger weer gewoon veel mensen in de stad. |:( |:(
pi_196743695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker nog even alles dichtgooien zo vlak voor de feestdagen, goed bezig Rutte. Nog even de laatste nekslag toedienen voor vele ondernemers.
Daar worden ze sterker van....
pi_196743698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Ja maar denk eens aan de mogelijkheden voor starters straks in maart _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_196743716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef SoldMayor het volgende:

Hier is 75% van de winkels gewoon open aangezien iedereen ineens bakker of pakketpunt is. De markt is er ook gewoon. Lopen ondanks het bagger weer gewoon veel mensen in de stad. |:( |:(
Ja onder 'doorstroomlocaties' valt de weekmarkt blijkbaar niet.
[..]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:32:34 #276
3542 Gia
User under construction
pi_196743741
quote:

Jij bent er ook?
pi_196743745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Eigenlijk net zoals de detailhandel, dat is 4% van de economie, meer dan de helft blijft open, en van het overige kan er ook veel online gekocht worden. En dat dan voor een maand.

Uiteraard is het voor individuele gevallen een drama, zeker deze periode, maar voor het algemene plaatje is het effect vaak schromelijk overdreven.
Het gaat zeker schade opleveren. Net zoals het voor ondernemers kut is dat de winkels grotendeels dicht moeten. Het is kut voor horeca ondernemers die al maanden dicht zijn geweest dit jaar. Vervelend voor leerlingen dat ze twee weken langer digitaal onderwijs krijgen en vervelend voor ouders dat ze daardoor meer thuis moeten werken, maar er word altijd geroepen dat we met z’n allen tegen Corona moeten vechten. Iedereen moet opofferingen doen helaas. Die aanpak heeft het kabinet nou eenmaal gekozen. Ik vind dat er ook wel wat word overdreven over twee weken..andere sectoren zouden er een moord voor doen om ‘maar’ twee weken dicht te moeten..
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:32:47 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196743746
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het er helemaal niet over dat ze zwak zijn. Maar wel sterker worden, beter opgewassen tegen tegenslagen.
Een leerachterstand oplopen of een belangrijk deel van je studie missen is gewoon vervelend en heeft niks te maken met beter opgewassen tegen tegenslagen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:32:58 #279
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196743751
quote:

Mensen gaan niet opeens vaker pakketjes versturen of brood halen bij de bakker omdat er een lockdown is. Op het totaal aantal bewegingen scheelt het wel degelijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:50 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196743765
Ik was net even bij de lokale supermarkt gelukkig heel rustig, in de supermarkt zit ook een pakketpunt daar stond een bordje wij nemen voorlopig geen pakketjes aan.
pi_196743768
- Doe eens normaal -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 12:37:45 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:34:31 #282
3542 Gia
User under construction
pi_196743776
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:32 schreef Momo het volgende:

[..]

Een leerachterstand oplopen of een belangrijk deel van je studie missen is gewoon vervelend en heeft niks te maken met beter opgewassen tegen tegenslagen.
Win some lose some
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:35:08 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196743790
twitter
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:35:28 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196743796
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat was niet echt duidelijk uit je post, sorry in dat geval :)
Kan de beste overkomen en misschien was het niet enorm duidelijk dat mijn reactie tegen de bijzondere post van het kloontje gericht was (die best door de kloonchecker gehaald kan worden, ik heb zo m'n vermoedens :)
pi_196743797
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dit is een serieus subforum.
Komt ie nou mee... -O-
pi_196743798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat zeker schade opleveren. Net zoals het voor ondernemers kut is dat de winkels grotendeels dicht moeten. Het is kut voor horeca ondernemers die al maanden dicht zijn geweest dit jaar. Vervelend voor leerlingen dat ze twee weken langer digitaal onderwijs krijgen en vervelend voor ouders dat ze daardoor meer thuis moeten werken, maar er word altijd geroepen dat we met z’n allen tegen Corona moeten vechten. Iedereen moet opofferingen doen helaas. Die aanpak heeft het kabinet nou eenmaal gekozen. Ik vind dat er ook wel wat word overdreven over twee weken..andere sectoren zouden er een moord voor doen om ‘maar’ twee weken dicht te moeten..
Dus als de horeca het hele jaar open was geweest en nu 2 weken dicht dan ging de vlag uit bij hun?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 december 2020 @ 12:35:54 #287
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196743804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Noooooo
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 december 2020 @ 12:36:07 #288
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196743808
https://www.nu.nl/economi(...)aken.html?redirect=1

Het grootste deel van de HEMA-winkels blijft open, maar onderbroeken kun je er niet kopen. Bij Primera mag je wel je pakketje brengen, maar geen tijdschriften kopen. En tuincentra die meer dan de helft van hun omzet uit dierenbenodigdheden halen, mogen ook openblijven.

Zo zijn alle tuincentra van Ranzijn, Welkoop en Boerenbond open, zegt een woordvoerder van Tuinbranche Nederland dinsdag desgevraagd tegen NU.nl. "Die kunnen aantonen dat ze meer dan 50 procent van de omzet uit dierbenodigdheden en voeding halen, en dan zijn ze een dierenspeciaalzaak."

Ook de pakketpunten bij de tuincentra mogen openblijven. "En buiten mogen bloemen en kerstbomen verkocht worden." De pakketpunten mogen ook openblijven bij de Bruna's en Primera's. "Maar we mogen geen tijdschriften verkopen, die moeten mensen dan verderop bij de supermarkt halen", zegt directeur Gert van Doorn van Primera.

Hij denkt dat de 525 Primera-winkels de supermarkten zouden kunnen ontlasten door tijdschriften, tabak en loten te verkopen. Dat is ook precies wat HEMA doet, zegt een woordvoerder: de supermarkten ontlasten.

Van die keten blijven ook bijna alle 540 winkels open. "Niet-essentiële spullen, dus ook het ondergoed, worden afgedekt en uit de winkels gehaald. Maar voor voedingsmiddelen en babyspullen kunnen klanten bij ons terecht", zegt een woordvoerder.

"Zo zijn we de grootste banketbakker van Nederland. Alleen al voor dinsdag staan tweeduizend taarten in bestelling."

Ook zaken die reparaties uitvoeren, zoals fietsenwinkels, autogarages en schoenmakers zijn open. Zij mogen alleen niets verkopen.

:+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:36:13 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196743810
twitter
pi_196743816
quote:

Ja dus? Moeten de marktkooplui ook nog kapot of wat is het idee achter deze ophef? Wat is dat toch met dat verlangen naar destructie? We hebben hier toch geen Rode Khmer aan de macht? Als het misgaat kan gewoon de 1,5m gehandhaafd worden of de boel eenmalig gesloten.

Als je wilt zeggen: 'Nee ze hoeven van mij niet dicht, maar het is gewoon hypocriet,' dan snap ik dat. Maar we wisten van tevoren al dat het onmogelijk zou worden om 'essentieel' te definiëren of om te bepalen wat eerlijk is (supermarkt mag nog wel niet-essentiële goederen verkopen). Dat was te voorspellen omdat dat het geval was in alle landen waar dit soort maatregelen zijn genomen. De markt verkoopt gewoon levensmiddelen, dus dat lijkt me nog het minst controversiële in deze. Hema beperkt tot rookworsten e.d., nou het is wat.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:37:19 #291
12221 Tijn