Als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt kunnen miljarden kilo's voedsel en medicijnen weggegooid worden. Je kunt de impact van wereldwijde zaken wel blijven downplayen omdat ze niet in je eigen tunnel passen, je kunt ook gewoon accepteren dat een ander er anders over denkt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Die leerachterstand halen ze wel in. Sommigen door doubleren.
Aan de ene kant mis je wat. Aan de andere kant leer je wat.
Mijn god, wat doet de wereld als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt? Utopie? Alles kan gebeuren, ook dat.
Daar worden ze sterker van....quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker nog even alles dichtgooien zo vlak voor de feestdagen, goed bezig Rutte. Nog even de laatste nekslag toedienen voor vele ondernemers.
Ja maar denk eens aan de mogelijkheden voor starters straks in maartquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker nog even alles dichtgooien zo vlak voor de feestdagen, goed bezig Rutte. Nog even de laatste nekslag toedienen voor vele ondernemers.
Ja onder 'doorstroomlocaties' valt de weekmarkt blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef SoldMayor het volgende:
Heel deze lockdown slaat nergens op!![]()
Hier is 75% van de winkels gewoon open aangezien iedereen ineens bakker of pakketpunt is. De markt is er ook gewoon. Lopen ondanks het bagger weer gewoon veel mensen in de stad.![]()
Jij bent er ook?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef SoldMayor het volgende:
Hier is 75% van de winkels gewoon open aangezien iedereen ineens bakker of pakketpunt is. De markt is er ook gewoon. Lopen ondanks het bagger weer gewoon veel mensen in de stad.![]()
Het gaat zeker schade opleveren. Net zoals het voor ondernemers kut is dat de winkels grotendeels dicht moeten. Het is kut voor horeca ondernemers die al maanden dicht zijn geweest dit jaar. Vervelend voor leerlingen dat ze twee weken langer digitaal onderwijs krijgen en vervelend voor ouders dat ze daardoor meer thuis moeten werken, maar er word altijd geroepen dat we met z’n allen tegen Corona moeten vechten. Iedereen moet opofferingen doen helaas. Die aanpak heeft het kabinet nou eenmaal gekozen. Ik vind dat er ook wel wat word overdreven over twee weken..andere sectoren zouden er een moord voor doen om ‘maar’ twee weken dicht te moeten..quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk net zoals de detailhandel, dat is 4% van de economie, meer dan de helft blijft open, en van het overige kan er ook veel online gekocht worden. En dat dan voor een maand.
Uiteraard is het voor individuele gevallen een drama, zeker deze periode, maar voor het algemene plaatje is het effect vaak schromelijk overdreven.
Een leerachterstand oplopen of een belangrijk deel van je studie missen is gewoon vervelend en heeft niks te maken met beter opgewassen tegen tegenslagen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het er helemaal niet over dat ze zwak zijn. Maar wel sterker worden, beter opgewassen tegen tegenslagen.
Mensen gaan niet opeens vaker pakketjes versturen of brood halen bij de bakker omdat er een lockdown is. Op het totaal aantal bewegingen scheelt het wel degelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef SoldMayor het volgende:
Win some lose somequote:Op dinsdag 15 december 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Een leerachterstand oplopen of een belangrijk deel van je studie missen is gewoon vervelend en heeft niks te maken met beter opgewassen tegen tegenslagen.
Kan de beste overkomen en misschien was het niet enorm duidelijk dat mijn reactie tegen de bijzondere post van het kloontje gericht was (die best door de kloonchecker gehaald kan worden, ik heb zo m'n vermoedensquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat was niet echt duidelijk uit je post, sorry in dat geval
Dus als de horeca het hele jaar open was geweest en nu 2 weken dicht dan ging de vlag uit bij hun?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat zeker schade opleveren. Net zoals het voor ondernemers kut is dat de winkels grotendeels dicht moeten. Het is kut voor horeca ondernemers die al maanden dicht zijn geweest dit jaar. Vervelend voor leerlingen dat ze twee weken langer digitaal onderwijs krijgen en vervelend voor ouders dat ze daardoor meer thuis moeten werken, maar er word altijd geroepen dat we met z’n allen tegen Corona moeten vechten. Iedereen moet opofferingen doen helaas. Die aanpak heeft het kabinet nou eenmaal gekozen. Ik vind dat er ook wel wat word overdreven over twee weken..andere sectoren zouden er een moord voor doen om ‘maar’ twee weken dicht te moeten..
Nooooooquote:
Ja dus? Moeten de marktkooplui ook nog kapot of wat is het idee achter deze ophef? Wat is dat toch met dat verlangen naar destructie? We hebben hier toch geen Rode Khmer aan de macht? Als het misgaat kan gewoon de 1,5m gehandhaafd worden of de boel eenmalig gesloten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef SoldMayor het volgende:
Ja, dat vind ik ook wel, hoor. Het is blijkbaar erg moeilijk voor de regering om een beeld te schetsen van hoe dingen er over een tijdje uit gaan zien. Deze lockdown zelf is daar al een goed voorbeeld van, want vorige week was er nog niks nodig toen ze de persco gaven en daarvoor werd zelfs gezegd dat een situatie zoals maart niet weer zou gebeuren. Je krijgt er toch een beetje het gevoel van dat ze meer een passagier dan de chauffeur zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 03:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met hem eens dat het ergerlijk is dat de regering keer op keer weigert te schetsen wat “de volgende stap” is.
Ik snap dat het lastig is om je ergens op vast te leggen. Maar zelfs iets van een denkrichting is vaak al teveel gevraagd.
We're all passengers on a train to nowhere...quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wel, hoor. Het is blijkbaar erg moeilijk voor de regering om een beeld te schetsen van hoe dingen er over een tijdje uit gaan zien. Deze lockdown zelf is daar al een goed voorbeeld van, want vorige week was er nog niks nodig toen ze de persco gaven en daarvoor werd zelfs gezegd dat een situatie zoals maart niet weer zou gebeuren. Je krijgt er toch een beetje het gevoel van dat ze meer een passagier dan de chauffeur zijn.
Ja aangezien we al honderd jaar een pakket punt zijn mogen we nu gewoon open.quote:
Steekt wel een beetje dus.quote:
Ja en je maakt perfect duidelijk hoe onze zorgmaatschappij is af gegleden in een samenleving die alles maakbaar wil maken, uitbreiden (en dat zo behouden). Verder heeft Duitsland net zo'n groot probleem als Nederland, alleen weten ze dat nog niet. Laten we verder stoppen met vergelijken van onvergelijktbare landen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Op dinsdag 15 december 2020 00:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi verhaal wanneer je mij kunt vertellen hoe , wat dat kost en wie dat waarvan moet/gaan betalen.
Dat blik deskundigen moet aangemaakt worden (jaar of 4-8), dan intact behouden blijven en ..... goed betaald (met bonus) worden.
Ben je wel eens een Duits ziekenhuis binnengelopen? Het is alsof je de jaren '90 binnenwandelt; in tegenstelling tot Nederland zijn in Duitsland in de voorbije jaren geen miljarden in vastgoed genvesteerd. Het geld, wat in Nederland over de balk gesmeten is met de bouw en renovatie van allerlei megalomane en met de duurste materialen afgewerkte ziekenhuizen is in Duitsland aan de zorg zelf besteed.
Het trieste dieptepunt is misschien wel het weg moeten bezuinigen van de kraamafdeling van het nieuwe, kolossale ziekenhuis tussen Sittard en Geleen, amper een jaar na de opening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |