Nee, mijn sneeuwvlokjes zijn unieker.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weten we niet.
Het kan ook een sterkere generatie opleveren. Ik merk bij mijn neefjes en nichtjes dat ze leren om te gaan met teleurstellingen. Geen vakantie, geen festivals, niet op stap. Die waarderen het straks weer meer wat ze dan hebben, terwijl ze dit tot nu toe altijd maar voor vanzelfsprekend namen.
Lol, North Dakota is vijf keer zo groot als Nederland. Er wonen nog geen 700.000 mensen. De grootste stad is van het formaatje Alkmaar. Onzinnig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou te maken kunnen hebben met bevolkingsdichtheid. Weet niet welke staten je bedoelt, maar North Dakota is dun bevolkt. Kan best zijn dat de sociale interacties gewoon op zijn op een gegeven moment.
Inderdaad. Eigenlijk net zoals de detailhandel, dat is 4% van de economie, meer dan de helft blijft open, en van het overige kan er ook veel online gekocht worden. En dat dan voor een maand.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:07 schreef Kyran het volgende:
Denk echt dat men dat stukje leerachterstand behoorlijk aan het overdrijven is.
Twee weken langer thuisblijven, waarbij je grotendeels online lees gaat krijgen, geholpen gaat worden door je ouders en in uitzonderlijke situaties alsnog naar school kan.
Zal het wat schade opleveren? Vast wel, maar het is echt niet dat wij nu opeens een hele generatie verliezen, kom op zeg.
Heerlijk!quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben in september geboekt om vuurwerkellende te ontlopen (mn dochter is iets ouder dan anderhalf, was vorig jaar met oud & nieuw helemaal panisch), maar besloten de boeking gewoon te laten staan. Speeltuinen, ook de savanne zijn idd open. Het restaurant op het park is dicht, maar je kunt er wel afhalen.
Dat kan. Als er iets is wat we met deze crisis de afgelopen 9 maanden telkens te horen hebben gekregen (vooral ook op dit forum) is dat je uit moet gaan van het slechtste scenario en dat het mee kan vallen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weten we niet.
Het kan ook een sterkere generatie opleveren. Ik merk bij mijn neefjes en nichtjes dat ze leren om te gaan met teleurstellingen. Geen vakantie, geen festivals, niet op stap. Die waarderen het straks weer meer wat ze dan hebben, terwijl ze dit tot nu toe altijd maar voor vanzelfsprekend namen.
Het is natuurlijk niet maar 2 weken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klinkt mij toch wel erg onwaarschijnlijk in de oren, eigenlijk. 2 weken switchen naar online school levert leerlingen op die ver onder hun nivo presteren? 2 weken? Kom aan, zeg, dat kan toch niet.
Dit ja, North Dakota heeft minder inwoners dan gemeente Amsterdam en de grootste stad is Fargo met 120K inwoners. Niet te vergelijken dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou te maken kunnen hebben met bevolkingsdichtheid. Weet niet welke staten je bedoelt, maar North Dakota is dun bevolkt. Kan best zijn dat de sociale interacties gewoon op zijn op een gegeven moment.
Waarom zo elke keer die focus dat de generaties die na je komen zo zwak zouden zijn? Iedere generatie maakt zijn dingen mee, er zijn geen "zwakke" generaties.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weten we niet.
je mag je dochter met oud en nieuw ( volgend jaar dan ) ook wel bij mij dumpen....100% zeker dat ze dan van haar vuurwerk angsten af isquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben in september geboekt om vuurwerkellende te ontlopen (mn dochter is iets ouder dan anderhalf, was vorig jaar met oud & nieuw helemaal panisch), maar besloten de boeking gewoon te laten staan. Speeltuinen, ook de savanne zijn idd open. Het restaurant op het park is dicht, maar je kunt er wel afhalen.
Ik ben medisch/oncologisch wetenschapper. Waar val ik onder?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
Over essentieel gesproken, hier de lijst met vitale processen:
https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Vallen heel veel beroepen onder, ook kantoorbanen etc.
Mocht jij of je partner in zo een sector werken kunnen je kinderen dus gewoon naar school of opvang.
Lees jij wat ik zeg of ben je gewoon aan het schreeuwen om het schreeuwen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, North Dakota is vijf keer zo groot als Nederland. Er wonen nog geen 700.000 mensen. De grootste stad is van het formaatje Alkmaar. Onzinnig.
Ze kopieert alle woorden die tegen 'r gezegd worden, ik wil niet dat ze straks van Dissel een prutser noemt met 'r eerste volle zinquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag je dochter met oud en nieuw ( volgend jaar dan ) ook wel bij mij dumpen....100% zeker dat ze dan van haar vuurwerk angsten af is
Wat ga je doen met die dikke vuurpijl?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag je dochter met oud en nieuw ( volgend jaar dan ) ook wel bij mij dumpen....100% zeker dat ze dan van haar vuurwerk angsten af is
Die leerachterstand halen ze wel in. Sommigen door doubleren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:23 schreef chratnox het volgende:
Dat kan. Als er iets is wat we met deze crisis de afgelopen 9 maanden telkens te horen hebben gekregen (vooral ook op dit forum) is dat je uit moet gaan van het slechtste scenario en dat het mee kan vallen.
Dan vind ik het niet logisch om een situatie als leerachterstand kleiner te maken dan deze is door te zeggen: "Ze leren om te gaan met teleurstellingen"
En binnen notime weer wel, ideale investering op dat momentquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
Als de lockdown straks voorbij is er geen horeca meer die open kan. Die bestaat namelijk niet meer.
Of stel je voor, zoals vroeger, de dienstplicht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Die leerachterstand halen ze wel in. Sommigen door doubleren.
Aan de ene kant mis je wat. Aan de andere kant leer je wat.
Mijn god, wat doet de wereld als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt? Utopie? Alles kan gebeuren, ook dat.
We luisteren niet naar wetenschappers...quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:24 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik ben medisch/oncologisch wetenschapper. Waar val ik onder?
Ik heb het er helemaal niet over dat ze zwak zijn. Maar wel sterker worden, beter opgewassen tegen tegenslagen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:23 schreef Momo het volgende:
Waarom zo elke keer die focus dat de generaties die na je komen zo zwak zouden zijn? Iedere generatie maakt zijn dingen mee, er zijn geen "zwakke" generaties.
Dat was niet echt duidelijk uit je post, sorry in dat gevalquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben jou niet aan het afbekken joh, geef gewoon de verhouding aan als toevoeging op je post.
Als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt kunnen miljarden kilo's voedsel en medicijnen weggegooid worden. Je kunt de impact van wereldwijde zaken wel blijven downplayen omdat ze niet in je eigen tunnel passen, je kunt ook gewoon accepteren dat een ander er anders over denkt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Die leerachterstand halen ze wel in. Sommigen door doubleren.
Aan de ene kant mis je wat. Aan de andere kant leer je wat.
Mijn god, wat doet de wereld als er een wereldwijde stroomstoring van een week komt? Utopie? Alles kan gebeuren, ook dat.
Daar worden ze sterker van....quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker nog even alles dichtgooien zo vlak voor de feestdagen, goed bezig Rutte. Nog even de laatste nekslag toedienen voor vele ondernemers.
Ja maar denk eens aan de mogelijkheden voor starters straks in maartquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker nog even alles dichtgooien zo vlak voor de feestdagen, goed bezig Rutte. Nog even de laatste nekslag toedienen voor vele ondernemers.
Ja onder 'doorstroomlocaties' valt de weekmarkt blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef SoldMayor het volgende:
Heel deze lockdown slaat nergens op!![]()
Hier is 75% van de winkels gewoon open aangezien iedereen ineens bakker of pakketpunt is. De markt is er ook gewoon. Lopen ondanks het bagger weer gewoon veel mensen in de stad.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |