quote:Blijven de oliebollenkramen open?
Ja, deze kramen verkopen levensmiddelen. Daarnaast is het ook nog eens een afhaalmogelijkheid, en ook bij restaurants mag je nog steeds eten bestellen en afhalen.
Coffeeshops mogen afhaalloket openhouden begreep ik.quote:Op maandag 14 december 2020 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Zouden slijterijen en coffeeshops ook open blijven? Verkopen die eh...levensmiddelen?
Ik zag iets langskomen van een slijterij die open bleefquote:Op maandag 14 december 2020 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Zouden slijterijen en coffeeshops ook open blijven? Verkopen die eh...levensmiddelen?
Schiet niet op he? Heb je al een idee wat het is, anders dan dat het geen corona is?quote:Op dinsdag 15 december 2020 04:58 schreef AnneX het volgende:
Afleiding gezocht.
Nondeju, zelfs 2 hoestdempertjes werken niet meer. Schraap...schraap.. hoest....hoest. Doe ik er nog eentje? Durf ik?
Drank en cake? Uiteraard.quote:Op maandag 14 december 2020 23:08 schreef Isabeau het volgende:
En, nam je er een? Hielp het? Beterschap!quote:Op dinsdag 15 december 2020 04:58 schreef AnneX het volgende:
Afleiding gezocht.
Nondeju, zelfs 2 hoestdempertjes werken niet meer. Schraap...schraap.. hoest....hoest. Doe ik er nog eentje? Durf ik?
TODOquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:00 schreef minilot het volgende:
[..]
En, nam je er een? Hielp het? Beterschap!
Hier volkomen opgeknapt, buikgriep ging net zo snel weg als dat het opkwam. Net koter voor de laatste keer voorlopig naar de peuterschool geschopt en zowaar even niks op mijn todolijst. Lijst stroomt vast alsnog vol als ik een poosje voor me uit zit te staren
Dank voor de specifieke uiteenzetting, maar daarvoor nog net een pietsje te mehquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:02 schreef sigme het volgende:
[..]
TODO
• pakje uitpakken (schaar mee voor gaffatape)
• jorkje an
• spiegel kijken
• foto maken
• foto uploaden
• foto delen
Had je die laatste ook al hierheen gestuurd? If so... dan weet ik niet of ze zijn aangekomenquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank voor de specifieke uiteenzetting, maar daarvoor nog net een pietsje te mehIk geef zowat licht, qua bleek
Heb er voor donderdag een reminder voor in m'n telefoon gezet.
Tot dusver de lijst binnengedropen:
- Britse ontbijtworstjes bestellen
- Knipopdrachtjes opzoeken en uitprinten
- Worteltjes konfijten voor op de worteltjestaart
- Kersthaakjes naar Lucky sturen
- Chipotlevlokken naar Clubsoda sturen
- Chipotlevlokken naar jou sturen
Yup, zeker! Eind vorige week verstuurd, tegelijk met nogmaals naar @PdeHoogquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Had je die laatste ook al hierheen gestuurd? If so... dan weet ik niet of ze zijn aangekomen
(Sterker nog.. ze kwamen in ieder geval niet hier)
Hm apart.. zal zo de brievenbus nog eens checken maar weer vrij zeler dat ze er niet kn zaten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, zeker! Eind vorige week verstuurd, tegelijk met nogmaals naar @:PdeHoog
Ik heb wel eens bij een onderbuuf mn boxen op de grond gelegd om 8 uur sochtends, placebo open gezet en weggegaanquote:Op dinsdag 15 december 2020 02:45 schreef Uhmmpie het volgende:
Mompelt iets over kut studenten en dat het bijna 3 uur is.
Neiging om gewoon even een paar keer goed aan te bellen als ik de deur uit ga.
Probleem is dat ik beneden woon....quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bij een onderbuuf mn boxen op de grond gelegd om 8 uur sochtends, placebo open gezet en weggegaan
Nee. Nooit meer gezien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef minilot het volgende:
Volgens mij is Pee de enige waarbij een batch daadwerkelijk zoek is geraakt, of heb je de eerste envelop alsnog gekregen, @:PdeHoog? Laat het weten als je het te lang vindt duren @:Uhmmpie - mijn voorraad is schier eindeloos
Ik zal de post ook even de kans gunnen.... want echt alle post drupt hier hopeloos traag binnen op het moment.. zowel pakketjes als briefpost.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef minilot het volgende:
Volgens mij is Pee de enige waarbij een batch daadwerkelijk zoek is geraakt, of heb je de eerste envelop alsnog gekregen, @:PdeHoog? Laat het weten als je het te lang vindt duren @:Uhmmpie - mijn voorraad is schier eindeloos
Meh @ kwaad met kwaad vergelden maar kudos voor Placeboquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bij een onderbuuf mn boxen op de grond gelegd om 8 uur sochtends, placebo open gezet en weggegaan
Ik zou het echt doen...quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Probleem is dat ik beneden woon....
Inmiddels overwogen om gewoon even een keertje goed lang te bellen als ik de deur uitloop om half 7.
In de postnl app krijg ik al dagen te zien dat ik een bepaalde envelop "vandaag" krijg. Hopelijk echt vandaag want ik moet er wat mee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zal de post ook even de kans gunnen.... want echt alle post drupt hier hopeloos traag binnen op het moment.. zowel pakketjes als briefpost.
Hebben wij ook steeds, De brieven komen de laatste tijd vrijwel altijd een paar dagen na de eerste keer zichtbaar in die app.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In de postnl app krijg ik al dagen te zien dat ik een bepaalde envelop "vandaag" krijg. Hopelijk echt vandaag want ik moet er wat mee.
Lekker dan..quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In de postnl app krijg ik al dagen te zien dat ik een bepaalde envelop "vandaag" krijg. Hopelijk echt vandaag want ik moet er wat mee.
Sterkte! Hoestdrankje hielp bij mij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 04:58 schreef AnneX het volgende:
Afleiding gezocht.
Ben ik normaal ook niet van... maar ze biedt elke keer weer dr excuses aan... en paar dagen later is het weer huis vol mensen tot snaxhts 3-4 uur.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Meh @ kwaad met kwaad vergelden maar kudos voor Placebo
Ja hoor, dat is afwachten. Vroeg of laat wordt daar een aanslag gepleegd en dan is het hek van de dam. De afgelopen jaren (sinds begin Obama, wat een toeval) is met aantal militiegroepen explosief toegenomen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:39 schreef fietsie het volgende:
Ligt het aan mij, of bekruipt meer mensen een gevoel van onbehagen dat het in de VS nog wel eens volledig uit de klauw kan gaan lopen nu de Republikeinen hebben aangekondigd dat tijdens de Senaatszitting op 6 januari "de fraude" bewezen gaat worden?
Hmmmm....ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:39 schreef fietsie het volgende:
Ligt het aan mij, of bekruipt meer mensen een gevoel van onbehagen dat het in de VS nog wel eens volledig uit de klauw kan gaan lopen nu de Republikeinen hebben aangekondigd dat tijdens de Senaatszitting op 6 januari "de fraude" bewezen gaat worden?
Komt goed uiteindelijk, want er zijn al wat senior Rep’s omgedraaid. Zelfs Lindsey Graham. Het is ‘gewoon’ een grote oplichtingszaak.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:39 schreef fietsie het volgende:
placebo? placebo openzetten? is de box een doos vol placebo's? Van Pandora misschien?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik sta op de todolijstquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank voor de specifieke uiteenzetting, maar daarvoor nog net een pietsje te mehIk geef zowat licht, qua bleek
Heb er voor donderdag een reminder voor in m'n telefoon gezet.
Poetin is wel intelligent en geraffineerd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:50 schreef fietsie het volgende:
Trump ziet dat Poetin er steeds mee wegkomt...
Daarom ook mijn voorgevoel van een lompe brok geweld die compleet escaleert omdat niemand er regie op voert.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Poetin is wel intelligent en geraffineerd.
No worries, ze roepen al 6 weken over fraude en er is gewoon niets. Het lukt ze echt niet om een coup te plegen. Zoals Anne zegt, ze willen het voetvolk zo veel mogelijk uitknijpen en dat lukt alleen door fraude te blijven beloven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef fietsie het volgende:
Mjah bij die sessie in de senaat is de vice president de dagvoorzitter. En die doet exact wat ie van Trump moet doen.
Maar die heeft 6 januari toch gewoon te doen wat de grondwet voorschrijft? Voorlezen wat de kiesmannen gekozen hebben. En op het einde melden wie de meeste kiesmannen heeft. En dus de volgende president is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef fietsie het volgende:
Mjah bij die sessie in de senaat is de vice president de dagvoorzitter. En die doet exact wat ie van Trump moet doen.
Die juristen liegen. Allemaal. Ze verzinnen ze waar je bij staat. Ze hebben in 6 weken tijd nog niet een maal de waarheid gesproken. Ze hebben al 59 rechtzaken verloren. Er is geen sprankje hoop.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:26 schreef fietsie het volgende:
Ik begreep dat er een jurist in team Trump zit die een scenario heeft geschetst waar in 1 formele "bezwaarmaker" maakt dat er een per-staat-stemming in de Senaat moet volgen, en dat dat dan 30-20 pro-Trump oplevert.
Kan het ook fout begrepen hebben, het was vrij laat vannacht toen dat voorbij kwam.
Ach schatje toch...quote:
Nogal ja. Mini-G vind het leuk op school en gaat altijd vol zin op pad. De vorige thuisblijfperiode zag je hem een steeds een beetje minder vrolijk worden. Ik hoop dat dat nu beter gaatquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ze moeten best incasseren, die jongelui.
Dan gaan mensen tenminste echt alleen nog voor de benodigde zaken naar de winkel. Dus op zich een prima idee. Maar inderdaad staat er specifiek dat bouwmarkten dit mogen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik lig echt dubbelHet idee was dat winkels dicht zouden gaan volgens mij. Gewoon dicht. Geen klanten helpen. Nu gaan ze bij G in de winkel een afhaalbalie maken
Lees ik op rijksoverheid.nl dan staat er toch echt dat alleen bouwmarkten dat mogen. Volgens mij gaan er zoveel ondernemers toch proberen allerlei gaten in de regels te vinden
Uitslapenquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:53 schreef Tally het volgende:
De oudste sprong een gat in de luchtDe jongste vind er niks aan. Die werd wel wat vrolijker toen ik vertelde dat ze nu haar schoolwerk kan maken in haar pyjama en er niet meer vroeg uit hoef. Die houd van uitslapen
Ik denk dat het net zo'n chaos wordt als met Obamagate jaquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:39 schreef fietsie het volgende:
Terroristen bedoel je?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is afwachten. Vroeg of laat wordt daar een aanslag gepleegd en dan is het hek van de dam. De afgelopen jaren (sinds begin Obama, wat een toeval) is met aantal militiegroepen explosief toegenomen.
De enige fout die Trump heeft gemaakt is dat hij het leger stelselmatig schoffeert. Anders hadden ze hem vast graag geholpen bij zijn coup.
#thoughtsandprayers
Kreeg ook al bericht dat de bloemenwinkel om de hoek op straat gaat verkopenquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik lig echt dubbelHet idee was dat winkels dicht zouden gaan volgens mij. Gewoon dicht. Geen klanten helpen. Nu gaan ze bij G in de winkel een afhaalbalie maken
Lees ik op rijksoverheid.nl dan staat er toch echt dat alleen bouwmarkten dat mogen. Volgens mij gaan er zoveel ondernemers toch proberen allerlei gaten in de regels te vinden
Ik zou Placebo in 2020 niet perse omschrijven als een moderne Metallica, maar oookeeequote:Op dinsdag 15 december 2020 09:55 schreef sigme het volgende:
[..]
placebo? placebo openzetten? is de box een doos vol placebo's? Van Pandora misschien?
* sigme is volledig de draad kwijt
oooooooooooooooooooh da's vast soort moderne Metallica ofzo!
Ik zag zojuist een plantenzaak met de deur wagenwijd open. Met daarop een a4-tje "niet binnen komen, wij helpen u aan de deur".quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
Maar kinderen mogen toch wel samen afspreken? Kunnen ze niet met de klas afspreken dat ze, zeg maar iets, van 14.00-15.00 samen komen op het schoolplein? Spelletjes doen, kletsen, wat ze anders in pauzes doen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:51 schreef fietsie het volgende:
Ik zie mijn uk wel wat somberder worden; die is vaker aan het mopperen of trekt zich terug in een hoekje. Ik probeer dan voorzichtig te sturen op "meer boek, minder iPad".
De komende weken moet ik daar denk meer energie in steken, of mn dagen opknippen en wat vaker in de avonduren werken.
Vooralsnog zijn het maar twee weken. Als het daarbij blijft, dan is het te overzien. Ik merk dat lichaamsbeweging en buitenlucht wel enorm helpen, dus we gaan maar weer beginnen met wandelen na het ontbijt. En verder wat structuur brengen in het thuisleren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nogal ja. Mini-G vind het leuk op school en gaat altijd vol zin op pad. De vorige thuisblijfperiode zag je hem een steeds een beetje minder vrolijk worden. Ik hoop dat dat nu beter gaat
Dat komt.. omdat hugo (dacht ik) later die avond op tv gezegd heeft dat het vooral een goed idee is om afhaalbalies te maken als je een winkel hebt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
"Klas" is een wat omvangrijk begrip voor een groep van 8 kinderen, waarvan er maar 2 zijn waarmee het leuk spelen is. De andere 5 zijn van het wezenloos tegen dingen aantrappen ("voetbaljongentjes").quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar kinderen mogen toch wel samen afspreken? Kunnen ze niet met de klas afspreken dat ze, zeg maar iets, van 14.00-15.00 samen komen op het schoolplein? Spelletjes doen, kletsen, wat ze anders in pauzes doen?
Ach, da's wel weinig ja. Ik ging even uit van de school hier in de buurt met heel veel kinderen die ook in weekenden daar spelen met groepjes, die al groter zijn dan Uk's klasquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Klas" is een wat omvangrijk begrip voor een groep van 8 kinderen, waarvan er maar 2 zijn waarmee het leuk spelen is. De andere 5 zijn van het wezenloos tegen dingen aantrappen ("voetbaljongentjes").
Ze fietst heen en weer naar een dorp verderop om daar met 1 van die 2 te gamen, met enige regelmaat, maar het weer is daar ook niet heel vriendelijk voor op t moment.
Excel. Meer heb je niet nodig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil toch de budgetten eens gaan stroomlijnen etc, want het vliegt er genant hard uit
Wat gebruiken jullie? Apps? Eigen docs (naast Lucky's one spreadsheet to rule them all)? Programmas?
Ik gebruik een bezorgd kijkende J. maar die staat niet in de appstorequote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil toch de budgetten eens gaan stroomlijnen etc, want het vliegt er genant hard uit
Wat gebruiken jullie? Apps? Eigen docs (naast Lucky's one spreadsheet to rule them all)? Programmas?
Ik gebruik "overboeken naar de spaarrekening"quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tenzij ze ze niet leuk vind natuurlijk. Dan houdt dat snel op.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
Het is vast heel makkelijk gezegd dat je niks oploopt van door een beetje wind en regen fietsen en dat tegen dingen aantrappende jochies gewoonlijk best te pruimen kunnen wezen als speelkameraad?
Uk haar midget-vriendje komt ook wel hier hoe-heet-die-ellende-op-de-playstation-ook-al-weer, met dat schieten op een eiland? spelen. Maar dat is ook maar 8 uur per dag leukquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Tenzij ze ze niet leuk vind natuurlijk. Dan houdt dat snel op.
Hier zal komende maand wel weer veel online gegamed worden vrees ik
Want hier valt niet naar vriendinnen toe te fietsen helaas.
But her emails.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat het net zo'n chaos wordt als met Obamagate ja
Homegrownquote:
Nou minder als het aan mij ligtquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uk haar midget-vriendje komt ook wel hier hoe-heet-die-ellende-op-de-playstation-ook-al-weer, met dat schieten op een eiland? spelen. Maar dat is ook maar 8 uur per dag leuk
Goed ideequote:Op dinsdag 15 december 2020 11:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn het maar twee weken. Als het daarbij blijft, dan is het te overzien. Ik merk dat lichaamsbeweging en buitenlucht wel enorm helpen, dus we gaan maar weer beginnen met wandelen na het ontbijt. En verder wat structuur brengen in het thuisleren.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nieuw recordIk heb een klant waarvoor ik altijd enorm lange voicemails in moet spreken. N.a.v. de lockdown-maatregelen heeft hij een opstel geschreven. 1 Minuut en 2 seconden voicemail-genot
Geef je de beller aan het einde ook nog complimenten dat hij zo'n lang is blijven hangen? En daarna vertel je dat de voicemail niet wordt afgeluisterd?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nieuw recordIk heb een klant waarvoor ik altijd enorm lange voicemails in moet spreken. N.a.v. de lockdown-maatregelen heeft hij een opstel geschreven. 1 Minuut en 2 seconden voicemail-genot
quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iets anders "schieten" vind je vast niet goed.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
Fortnite! Dat is het.
Komt ie met z'n hele 1 meter 50 en man-purse om hierheen fietsen om dingen te schieten
voor desktop gratis en ok:quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alsof NL dat niet net zo goed deed naar de Belgenquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:55 schreef z80 het volgende:
Altijd lachen met de Belgen. Daar alles dicht. De belgen komen naar Nederland voor kapper en alles buiten de supermarkt om. Hooguit een opmerking dat het wel druk is in Nederlandse grensdorpen.
Nu in Nederland dicht en België gedeeltelijk open. Meteen een vingertje richting Nederland. Jullie zijn niet welkom.
Ik zou wel serieus willen betalen voor een telefoonlijn waarop je 24/7 kon luisteren naar een mopperende tot foeterende Luckyquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oeh, ik zou luisteren naar Lucky!
Alles gelukt, althans, de worteltjes zijn nog bezig. Tevens roerei gemaakt en opgegeten en de was opgehangenquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik mopper echt lang niet zo veel als jij denktquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zou wel serieus willen betalen voor een telefoonlijn waarop je 24/7 kon luisteren naar een mopperende tot foeterende Lucky
je mag wel een keer naast me komen zitten als K en ik tv kijken.. wat een gemopper en gefoeter komt daar vandaan zegquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zou wel serieus willen betalen voor een telefoonlijn waarop je 24/7 kon luisteren naar een mopperende tot foeterende Lucky
Het is meer dat dit uit de politiek komt. Dus niet uit de lokale bevolking of een burgemeester.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Alsof NL dat niet net zo goed deed naar de Belgen(In Roermond was de verontwaardiging groot dat er Belgen naar de outlet durfden te komen. Alsof dat erger is dan een Nederlander).
Overigens, je kunt nog gewoon naar BE hoor. Minder dan 48 uur en tot 18 december kraait er geen haan naar. Dat het niet wenselijk is, is logisch want ook in BE proberen ze onnodige verplaatsingen te ontmoedigen.
Daar zijn we hier net klaar mee voor de lunchquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef Tally het volgende:
Ik heb vanmorgen nog even een ontbijt staan smeren voor 100 kinderen.School vroeg gisteravond of we het ontbijt naar voren konden trekken. Dus 2 uur bezig geweest gisteravond met bestellen en drank en beleg kopen want druk. Vanmorgen bij de bakker opgehaald en gesmeerd. Ze hadden rode loper met kaarsjes vanmorgen.
We regelde het met zn 3. Ik was de enige die stond te smerenquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar zijn we hier net klaar mee voor de lunch
Ik ben blij dat het hier gelukt is t van vrijdag naar vanmorgen te schuiven; Lidl hielp mee door zodra filiaalmanager binnen was ook school-boodschappers binnen te laten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:13 schreef Tally het volgende:
[..]
We regelde het met zn 3. Ik was de enige die stond te smerenene moest snel weg want werk. Snap ik. De ander is gelijk weggegaan
Hier is het ook gelukt. Dit jaar een duur ontbijt door te bestellen bij de bakkerquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het hier gelukt is t van vrijdag naar vanmorgen te schuiven; Lidl hielp mee door zodra filiaalmanager binnen was ook school-boodschappers binnen te laten.
Ik zeg ook niet dat je altijd moppert. Maar wanneer je wél moppert is het glorieus!quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik mopper echt lang niet zo veel als jij denkt
quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je altijd moppert. Maar wanneer je wél moppert is het glorieus!
Cool. Van een merk? Of gelukte kopie?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:19 schreef z80 het volgende:
Koptelefoon met ANC binnen. Eindelijk. Vanuit Chine naar belgie 48 uur. Vanuit Belgie naar postNL 10 dagen. Om er vervolgens nog eens 15 dagen over te doen om vanuit postNL hier te komen.
Maar voor een koptelefoon van 22 euro een goed ding.
ANC uit. mooi vol geluid. ANC aan wat doffer, wat ook te verwachten is. Maar het omgevingsgeluid is weg. Compleet weg. Veel beter dan ik verwacht had.
Afgezien van de reistijd.. klinkt het goedquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:19 schreef z80 het volgende:
Koptelefoon met ANC binnen. Eindelijk. Vanuit Chine naar belgie 48 uur. Vanuit Belgie naar postNL 10 dagen. Om er vervolgens nog eens 15 dagen over te doen om vanuit postNL hier te komen.
Maar voor een koptelefoon van 22 euro een goed ding.
ANC uit. mooi vol geluid. ANC aan wat doffer, wat ook te verwachten is. Maar het omgevingsgeluid is weg. Compleet weg. Veel beter dan ik verwacht had.
Welk recept volg je nu voor de worteltjestaart?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Alles gelukt, althans, de worteltjes zijn nog bezig. Tevens roerei gemaakt en opgegeten en de was opgehangen
Uit de duim zuig merk. Hurricane 2nd Gen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Cool. Van een merk? Of gelukte kopie?
Ik hoor hier goede verhalen over: https://www.youneedabudget.com/ Is wel betaald (quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze zijn je vast héél dankbaarquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef Tally het volgende:
Ik heb vanmorgen nog even een ontbijt staan smeren voor 100 kinderen.School vroeg gisteravond of we het ontbijt naar voren konden trekken. Dus 2 uur bezig geweest gisteravond met bestellen en drank en beleg kopen want druk. Vanmorgen bij de bakker opgehaald en gesmeerd. Ze hadden rode loper met kaarsjes vanmorgen.
De bloemist hier in het winkelcentrumpje heeft al z'n waar naar buiten verplaatst, want buiten-bloemisten mogen nog wel openquote:Op dinsdag 15 december 2020 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb ook een spreadsheat to rule them all.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
videobellen geen optie?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees hier iedere avond de goegemeente voor. Maar vanavond is mijn lief er niet, maar ik wil eigenlijk niet wachten, want ik wil weten hoe het afloopt en gisteren konden we ook al niet lezen. Ik denk dat ik maar een heel lang whatsapp-spraakbericht maak en ondertussen mijn innerlijke @:Lucky_Strike channel
Kastanjes zijn raar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:09 schreef Holyme het volgende:
Worteltjes konfijten... Zo at ik recent een gekonfijte kastanje. Of beter, de helft ervan. Wat was dát dan![]()
Hier is de dag tot dusver gevuld met bankhangen met Netflix (The Alienist). Best lekker, zo verlofEnige verplichting vandaag is vuil buiten zetten, misschien later nog ff rondje lopen met Zombies, Run!
tja geef ze eens ongelijk.. het is dat of 5 weken droog brood eten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De bloemist hier in het winkelcentrumpje heeft al z'n waar naar buiten verplaatst, want buiten-bloemisten mogen nog wel open
quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees hier iedere avond de goegemeente voor. Maar vanavond is mijn lief er niet, maar ik wil eigenlijk niet wachten, want ik wil weten hoe het afloopt en gisteren konden we ook al niet lezen. Ik denk dat ik maar een heel lang whatsapp-spraakbericht maak en ondertussen mijn innerlijke @:Lucky_Strike channel
Ik snap die winkeliers wel inderdaad. De slijterij als essentieel bestempelen, maar je bloemenzaak anders kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De bloemist hier in het winkelcentrumpje heeft al z'n waar naar buiten verplaatst, want buiten-bloemisten mogen nog wel open
ssshhhhttttquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:14 schreef minilot het volgende:
Schoorsteenveger aan de deur net, op zoek naar werk! Hoe idyllisch!
Kom er maar in, oorwurm
quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees hier iedere avond de goegemeente voor. Maar vanavond is mijn lief er niet, maar ik wil eigenlijk niet wachten, want ik wil weten hoe het afloopt
Kiiiijk! Merci!quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:54 schreef sigme het volgende:
[..]
voor desktop gratis en ok:
https://www.banktrans.nl/
ps: WGR / Privé administratie / boekhoud programma / ding
Dit was één van de "afwas" nummers van mijn moeder en mij (beiden zo vals als ik weet niet wat, dus keukendeur dicht, grootste lol met z'n 2)quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:17 schreef minilot het volgende:
[..]
A sweep is as lucky as lucky can be!
Toch wel een hand gegeven? Dit brengt geluk zeggen ze.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:14 schreef minilot het volgende:
Schoorsteenveger aan de deur net, op zoek naar werk! Hoe idyllisch!
Kom er maar in, oorwurm
Ik zie in die bovenste een soort ijsbloem...... wat wordt het?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:25 schreef fietsie het volgende:
Printer op een creabea missie gestuurd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(En dat je camera dan scherpstelt op t randje...)
Een getordeerde kerstboom met als doorsnee een ijsbloemquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zie in die bovenste een soort ijsbloem...... wat wordt het?
Hey, dan zat ik al best in de richtingquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een getordeerde kerstboom met als doorsnee een ijsbloem
Voor een deel zit dat domweg in de levensmiddelenhandel (je kan moeilijk onderscheid maken tussen flessen wijn voor de supermarkt en die voor de slijter). En wat 'levensmiddelen' zijn is wel redelijk bekend in allerlei noodprotocollen (die met name klaarliggen om te regelen dat de distributie daarvan door kan gaan tijdens rampen etc).quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef Candaasje het volgende:
De slijterij als essentieel bestempelen
quote:Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown:
Locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.
Natuurlijk, ik begrijp wel dat er een lijst is en dat het ene bedrijf nu geluk heeft, en het andere niet. En dat je dat nooit kunt voorkomen. (Want waar trek je de grens. Je kunt alcohol als niet-essentieel bestempelen, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel voedingswaren. Dan zou je snoepwinkels ook moeten sluiten).quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor een deel zit dat domweg in de levensmiddelenhandel (je kan moeilijk onderscheid maken tussen flessen wijn voor de supermarkt en die voor de slijter). En wat 'levensmiddelen' zijn is wel redelijk bekend in allerlei noodprotocollen (die met name klaarliggen om te regelen dat de distributie daarvan door kan gaan tijdens rampen etc).
[..]
'Levensmiddelen' zorgt er dus voor dat slijters - zonder speciaal regels uit te vaardigen over alcohol of winkelsoort- bij de essentie horen. Dat is geen grens die nu getrokken is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik begrijp wel dat er een lijst is en dat het ene bedrijf nu geluk heeft, en het andere niet. En dat je dat nooit kunt voorkomen. (Want waar trek je de grens. Je kunt alcohol als niet-essentieel bestempelen, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel voedingswaren. Dan zou je snoepwinkels ook moeten sluiten).
Maar ik vind ook wel dat je je kunt afvragen waarom bijvoorbeeld bloemen kopen - (weliswaar buiten) - tot iets essentieels gerekend wordt. Dan kun je ook wel buiten gaan staan met sokken, onderbroeken of bordspellen.
In die zin snap ik dan wel dat diverse soorten andere winkeliers nu afhaal-mogelijkheden op touw zetten. Al lijkt me niet dat dit per se het handigste is met het oog op de bewegingen van mensen en de verspreiding wat proberen in te dammen. Maar ik snap het wel.
Heeft er daar 1 net zijn basisdiploma 'tellen tot 20 gehaald', en is ie / ze er trots op ofzo?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:52 schreef Tele6 het volgende:
Manmanmanmanman. Mijn sportclub (je zag het aankomen) wil dus nu buiten blijven trainen in 10 groepjes van 2.![]()
![]()
![]()
Ik hóóp dat het universitair sportcentrum er net als in die lockdown van 2 weken er weer een stokje voor steekt.
Andere sportclubs doen het ook, iig in Dronten en Arnhem hoorde ik.
De leiding van die sportclub zijn ook niet echt slim. Ga zo door en je verliest je licentie voor langere tijd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:52 schreef Tele6 het volgende:
Manmanmanmanman. Mijn sportclub (je zag het aankomen) wil dus nu buiten blijven trainen in 10 groepjes van 2.![]()
![]()
![]()
Ik hóóp dat het universitair sportcentrum er net als in die lockdown van 2 weken er weer een stokje voor steekt.
Ja true, ik had niet de slijterij maar bijvoorbeeld de kerstbomenverkoop als voorbeeld moeten nemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:50 schreef sigme het volgende:
[..]
'Levensmiddelen' zorgt er dus voor dat slijters - zonder speciaal regels uit te vaardigen over alcohol of winkelsoort- bij de essentie horen. Dat is geen grens die nu getrokken is.
......quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:52 schreef Tele6 het volgende:
![]()
![]()
Ik vind jouw sportclub echt zo raar...al het hele jaar over de grens gaan en roepen 'ja, maar het mag zo!'quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:52 schreef Tele6 het volgende:
![]()
![]()
Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat de NOC-NSF het doodleuk als richtlijn gepubliceerd had: je mag met zo veel groepjes van 4 trainen als je maar wilt, zolang die groepjes maar van elkaar vandaan blijven. Op die manier hebben de meeste verenigingen hier (waar ik over gehoord heb tenminste) doorgetraind tijdens de gedeeltelijke lockdown.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind jouw sportclub echt zo raar...al het hele jaar over de grens gaan en roepen 'ja, maar het mag zo!'
mja... precies ditquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind jouw sportclub echt zo raar...al het hele jaar over de grens gaan en roepen 'ja, maar het mag zo!'
Bij sommige drogisterijen verkopen ze ook pantoffels, mocht je daar toevallig nog andere boodschapjes te doen hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja... precies dit
het hele bericht van @:Tele6 verbaasd me dan ook echt niet.
maar ik deed net een rondje fb-groepen.. en nu snap ik wel waarom alles dicht is hoor.
hoeveel mensen niet huilen dat de winkels dicht zijn, dat de kinderen thuis blijven
mensen die verbaasd zijn dat zoon/dochter vandaag vertelt dat het de laatste dag van het jaar was voor school.
dat de action gesloten is... dat als je de stad in gaat... er daadwerkelijk echt niks open is....
of dat we een langere lockdown hebben dan duitsland
de tip om snel nog even in Duitsland te gaan winkelen vandaag.. want daar is de lockdown pas morgen.
zet alles weer een beetje in perspectief zo.
mensen hebben dit gewoon nodig.. anders gaan ze gewoon lekker door.
en ondertussen zit ik al 9 maanden eigenlijk vooral thuis omdat ik wel mn best doe niet besmet te raken en anderen niet te besmetten.
ik bedacht me vanochtend dat ik echt precies 1 ding nog wilde haalden in de winkels voor kerst.
niet voor kerstmis.. maar omdat ik nieuwe pantoffels nodig had.
nou ik loop nog wel even door op deze dan
hoe moeilijk kan het zijn?
dat alle ondernemers er ziek van zijn.. snap ik helemaal.
maar als gewone burger die eigenlijk gewoon kleding en kadootjes wil winkelen... dan doe je dat even niet?
(of online... )
bah.
Helemaal dit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij sommige drogisterijen verkopen ze ook pantoffels, mocht je daar toevallig nog andere boodschapjes te doen hebben.
En idd, van ondernemers snap ik dat ze boos/verdrietig/ongerust zijn. De mensen die nu hun bezoekje Action missen mogen de pot op.
Voor de action stond een paar weken terug ook een lange rij toen ik bij Amazing in Dukenburg was.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij sommige drogisterijen verkopen ze ook pantoffels, mocht je daar toevallig nog andere boodschapjes te doen hebben.
En idd, van ondernemers snap ik dat ze boos/verdrietig/ongerust zijn. De mensen die nu hun bezoekje Action missen mogen de pot op.
mja ik had laatst echt mega goedkope pantoffels meegenomen omdat ik eigenlijk iets wilde dat ik niet kon vindenquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
vooral voor de kleintjes blijktquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:36 schreef fietsie het volgende:
Laatste schooldag van het jaar he, zomaar ineens. Voor sommigen een shock.
Euh geen idee. Ik ken het onderscheid niet. (Tenzij echt zware gebruiker. Die wonen hier beneden) Iemand die een joint gerookt heeft dan misschien?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is niet echt een cokehoofd toch?
Nee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is niet echt een cokehoofd toch?
De schaduw van haar bril helpt ook niet mee, ze lijkt nu een monobrauw in vogelvorm te hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef fietsie het volgende:
Zij kijkt of haar ergens iets dwars zit.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:58 schreef minilot het volgende:
*haalt adem voor reactie*
..
*leest antwoorden van Poebs en Lonaa*
..nevermind.
Mijn welgemeende excuses.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:58 schreef minilot het volgende:
..
..nevermind.
Poebs! Dat was het. Dat lijkt dwars te zitten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:58 schreef minilot het volgende:
..
..nevermind.
Die jongen kijkt alsof dat meisje net wat in 'm geschoven heeft dat 'm allerminst dwarszitquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef fietsie het volgende:
Zij kijkt of haar ergens iets dwars zit.
Gembertje ?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Die jongen kijkt alsof dat meisje net wat in 'm geschoven heeft dat 'm allerminst dwarszit
Kan 'ie geen Gouden Ster krijgen ofzo?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
Wel een fantastische reclame verder natuurlijk, dank voor het delen, Candaas!
Minder fantastisch: mijn moeder whatsappte me zojuist in alle serieusheid dat ze net van het lokale winkelcentrum af kwam en het zo vervelend vond dat het door al die dichte winkels nou zo ongezellig was.![]()
![]()
Context: mijn moeder woont in een 50+ersflat boven dat winkelcentrum en gaat er liefst zes keer per dag van voor tot eind doorheen op zoek naar mensen die ze kent, wat neerkomt op driekwart van ons twintigduizend inwoners tellende dorp..quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh en ....tsja... wat zullen we er eens van zeggen......
*stil*quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:49 schreef Candaasje het volgende:
MAAR JE MIST HET PUNT.
(Ik weet eigenlijk niet wat mijn punt was.)
Ik had niet de juiste vrienden denk ikquote:
Ik las dit pas na het plaatsen van een reactie verderopquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Die jongen kijkt alsof dat meisje net wat in 'm geschoven heeft dat 'm allerminst dwarszit
Ahw, maar dan houdt ze van de reuring. Dat is toch wel ergens sneu.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Context: mijn moeder woont in een 50+ersflat boven dat winkelcentrum en gaat er liefst zes keer per dag van voor tot eind doorheen op zoek naar mensen die ze kent, wat neerkomt op driekwart van ons twintigduizend inwoners tellende dorp..
Dat is wel de meest positieve manier om het te omschrijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, maar dan houdt ze van de reuring. Dat is toch wel ergens sneu.
Ik wilde net schrijven, wandel hier 's middags ook vaak, kom ook wel uit bij een winkelcentrumpje. Maar ik loop alleen en praat nauwelijks met mensen (zie ook nauwelijks mensen)quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is wel de meest positieve manier om het te omschrijven.Ze houdt vooral intens van roddelen.
Goed voorbereid Loonquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb flink wat geld uitgegeven de afgelopen dagen en er komt een heleboel spul mijn kant op (CONSUMEREN!) maar ik ben er best content mee.
![]()
Net laarsjes opgehaald, tweedehands maar niet gedragen die ruim zitten maar wel als sloffen![]()
Straks wat spul ophalen bij de sportschool en overwegen of ik coach voor geld een aangepast trainingschema in elkaar laat zetten.
Met kerst bezorgd 1 van onze lievelingsrestaurants 4 gangen fancy awesome eten + wijn. En 1 van de favoriete kroegen doet ieder jaar erwtensoep op kerstmiddag (dat is de middag voor kerst en dan ga je allemaal de stad in, gooi je je maandsalaris richting de barman, ga je om 21:00 zat naar huis en zit je met een kater aan het kerstontbijt de volgende dag) en dit jaar gaan ze dus snert bezorgenDus dat komt ook.
![]()
Er komt nog een paar schoenen, eten voor de huisdieren en ik moet volgende week nog wat lekkere dingen kopenTussen kerst en oud en nieuw nog een keer naar de supermarkt en dan mag 2021 een beter jaar worden wat mij betreft.
Zitten er nog noemenswaardige dingen bij, en/of zaken waar je erg benieuwd naar bent?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb voor 50 euro een berg kruiden en specerijen gekocht. Ik stelde dat al een tijdje uit want uitzoekwerk maar het is ook weer geregeld.
Herkenbaar wel. En ook niet zoveel zin. Of nou ja, aan de ene kant wel gaaf om zelf wat te doen maar ook 'gedoe'. Voelt in ieder geval dit jaar meer als 'gedoe'. Dus dit is wel een goede oplossing.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
Ik heb dus nog helemaal niks voorbereid qua kerst. Er nog geen moment over nagedacht dat er die dagen wat gegeten zal moeten worden, dat dat bij voorkeur wat bijzonders en heel smakelijks is en dat daar dus wat in huis voor gehaald zal moeten worden.Ik heb steeds maar het gevoel dat kerst pas over vijf weken is ofzo, maar dat valt toch tegen!
Ja, die postte je al eens eerder en toen raakte Günther een poosje verslingerd aan het liedje en J. en ik een poosje aan de zanger.quote:
Ja, dat wist ikquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, die postte je al eens eerder en toen raakte Günther een poosje verslingerd aan het liedje en J. en ik aan de zanger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat wist ikIk ben er nog steeds verslingerd aan. Have fun!
quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef Lonaa het volgende:
Klinkt lekker! wij hebben ook een kerstdiner besteldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en 1x eten we wildzwijnstoof met pasta
en nog 1 avond kookt vriendje, 5 gangen ofzo? Nja de plaatjes zagen er lekker uit![]()
Kerstavond kaasfondue op de bank, eerste kerstdat bij mn ouders, tweede kerstdag dit menu en derde kerstdag snert van ome Keesquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klinkt lekker! wij hebben ook een kerstdiner besteld
en 1x eten we wildzwijnstoof met pasta
en nog 1 avond kookt vriendje, 5 gangen ofzo? Nja de plaatjes zagen er lekker uit
Daar maak ik gebruik van. Al een tijdje. Werkt best prettig moet ik zeggenquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoor hier goede verhalen over: https://www.youneedabudget.com/ Is wel betaald () Ik heb een eigen manier verzonnen die hiermee overeen lijkt te komen, ontdekte ik later, daarvoor gebruik ik excel en de spaardoelen in mijn bank-app.
Wat heb je allemaal gekocht? Zitten er bijzondere dingen bij?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb voor 50 euro een berg kruiden en specerijen gekocht. Ik stelde dat al een tijdje uit want uitzoekwerk maar het is ook weer geregeld.
Ik heb echt wel zin in kerst zo hoor!quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kerstavond kaasfondue op de bank, eerste kerstdat bij mn ouders, tweede kerstdag dit menu en derde kerstdag snert van ome Kees
Moet jij niet werken dan?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:25 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit te werken, met 't ding achter me draaiend ?quote:
quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zit te werken, met 't ding achter me draaiend ?
Daarnaast krijg ik vanavond pas weer data waar ik verder mee kan, dan trek ik vannacht wat uren door.
Heb nog wel een camera voor je liggen die niet (zelf) scherpsteltquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:25 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat niet? de 3d of de dataquote:
Ik moet voor mn nieuwe data- en procesmodelleringspakket nog een conversie doen, die ik pas kan starten als ik de nieuwe software op mn werkplek heb. Licenties zijn al maaaanden onderweg, ze zijn vandaag begonnen met een package van de software... Met wat pech tussen kerst en oud&nieuw de conversie met de hand uitvoeren.quote:
De dataquote:
Hmmm...traagquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet voor mn nieuwe data- en procesmodelleringspakket nog een conversie doen, die ik pas kan starten als ik de nieuwe software op mn werkplek heb. Licenties zijn al maaaanden onderweg, ze zijn vandaag begonnen met een package van de software... Met wat pech tussen kerst en oud&nieuw de conversie met de hand uitvoeren.
Neuh, weinig bijzonders. Gewoon de voorraad aanvullen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Zitten er nog noemenswaardige dingen bij, en/of zaken waar je erg benieuwd naar bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
*stroopt mouwen op* Ik blijk dat op te kunnen lossen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb nog wel een camera voor je liggen die niet (zelf) scherpstelt
Kerstmuts! Ik weet niet waar de kerstmuts van mijn teddybear Bob isquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net het rendier opgehangen, maar ik denk dat z'n kerstmuts nog in een doos in de berging ligt.
Kommaarvoordoendanquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:44 schreef minilot het volgende:
[..]
*stroopt mouwen op* Ik blijk dat op te kunnen lossen.
Dat zijn camera's die überhaupt geen automatische scherpstelling hebben. Sommige zelfs geen batterij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:44 schreef minilot het volgende:
[..]
*stroopt mouwen op* Ik blijk dat op te kunnen lossen.
No shit. Ik maakte een grapje, snoes!quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zijn camera's die überhaupt geen automatische scherpstelling hebben. Sommige zelfs geen batterij.
Dus ja knap als je dat voor elkaar krijgt
Waarom niet zo'n pyramide? Das toch tof?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:04 schreef PdeHoog het volgende:
Oh ja...kerst....moet nog een voorafje bedenken. Toe wil ik een soort van soesjestaart gaan maken, maar niet zo'n piramide
In een krans! Veel kerstiger en een stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:04 schreef PdeHoog het volgende:
Oh ja...kerst....moet nog een voorafje bedenken. Toe wil ik een soort van soesjestaart gaan maken, maar niet zo'n piramide
Het is zo....mwah. Plus G vond dat een minder goed planquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waarom niet zo'n pyramide? Das toch tof?
Oh, dit is idd veel leukerquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:14 schreef minilot het volgende:
[..]
In een krans! Veel kerstiger en een stuk makkelijker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ha. Ja. Dat is misschien wel het handigstequote:Op dinsdag 15 december 2020 16:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik meld het wel als het door gaat
Ach wat ellendig voor je neef en zijn familie. Voor jou ook natuurlijk klote, zo kan jij ook nauwelijks plannen maken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dit is idd veel leuker
En mail van werk. In al hun wijsheid is besloten dat alle medewerkers niet zelf hun kerstpakket moeten komen ophalen. Het wordt verplaatst naar januari. Ergens.
Mijn operatie ook. Maar ik meld het wel als het door gaat
Ik had eigenlijk ook helemaal geen plannen. Niet voor december, niet voor januari, niet voor februari.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat ellendig voor je neef en zijn familie. Voor jou ook natuurlijk klote, zo kan jij ook nauwelijks plannen maken.
Een zeldzaam voordeel van coronagedoe, zullen we maar zeggen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk ook helemaal geen plannen. Niet voor december, niet voor januari, niet voor februari.
Niet voor maart, niet voor april, niet voor mei, niet voor juni....enz. Ik heb plannen voor 'als straks x weer kan dan...'
Niemand tips?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:00 schreef Sarabi het volgende:
Net de worstenbroodjes voor de kerstbrunch gemaakt
Invriezen moet kunnen, maar hoe(lang) ze daarna weer op te warmen? Iemand tips?
Thanks! Dat eerste zou ik niet uit mezelf hebben gedaanquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Eerst ontdooien en dan minuut of 8 in de oven
Ja, een beetjequote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef AnneX het volgende:
En wat ongelooflijk but voor Is’s neef! Knapt hij wel op van de dialyse?
Wij kopen vaak van die soort van luxe worstenbroodjes bij de Jumbo en vriezen dan een deel in.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! Dat eerste zou ik niet uit mezelf hebben gedaan
Hoest met de hoest? Nog een beetje kunnen slapen vandaag?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:57 schreef AnneX het volgende:
En wat is dat met kaasfondue? Dat doen wij Kerstavond, besteld en wel.
Ik ben even lang/klein als Kylie!quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kerstboom optuigen met een Kylie Minogue die bevallig Santa Baby kermtWaarom moet ik aan minilot denken
Wel een leuk planquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:14 schreef minilot het volgende:
[..]
In een krans! Veel kerstiger en een stuk makkelijker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier was gewoon een koerier ingehuurd. Echt netjes.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:19 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, donderdag de weg op om mijn kerstpakket te scoren bij kantoorTussen 15:00 en 17:00....eens kijken of de spits al minder is
Nu pas? Bijna tijd om af te tuigen alweer, joh.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kerstboom is voor 95% klaarAlleen nog een paar ballen die op een haakje wachten.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrij waardeloos ochtend overleg gehad (zou een leuk blaadje voor Sigmes feuilleton kunnen zijn), vermoeiend middagoverleg (leuk deel 2), daarna belde collega die haar hart moest luchten. Ivm werk, maar ook kind en lockdown.
Klaar met deze normaal vrije dag
Een ‘velletje’ voor sigme’s epistel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrij waardeloos ochtend overleg gehad (zou een leuk blaadje voor Sigmes feuilleton kunnen zijn), vermoeiend middagoverleg (leuk deel 2), daarna belde collega die haar hart moest luchten. Ivm werk, maar ook kind en lockdown.
Klaar met deze normaal vrije dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet bij dat liedje altijd denken aan Jessica uit "Who Framed Roger Rabbit" , volgens mij is er ooit een animatie met "haar" en dit liedje geweest....quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kerstboom optuigen met een Kylie Minogue die bevallig Santa Baby kermtWaarom moet ik aan minilot denken
quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:49 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Ik liep vandaag tegen troubles aan met het gebalsemde lijkje, en de poging om dat tot een (voor mij) begrijpelijke feuille te verwerken maakte het in mijn hoofd veel helderder dat we nog veel meer problemen hadden met dat lijk dan ik dacht.
Dat effect had ik niet zien aankomen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet bij dat liedje altijd denken aan Jessica uit "Who Framed Roger Rabbit" , volgens mij is er ooit een animatie met "haar" en dit liedje geweest....
De boel was ernstig vertraagd hier. We kwamen lampjes te kort. Nieuwe lampjes besteld maar verkeerde kleur. Dus we hebben pas sinds zaterdag de juiste lampjes in huis. Zondag lampjes in boom maar toen was de dag afgelopen. De dag was gisteren ook ineens klaar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nu pas? Bijna tijd om af te tuigen alweer, joh.
Deze?quote:
quote:
Wordt het tijd om het feuilleton te presenteren bij de verantwoordelijken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:49 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Ik liep vandaag tegen troubles aan met het gebalsemde lijkje, en de poging om dat tot een (voor mij) begrijpelijke feuille te verwerken maakte het in mijn hoofd veel helderder dat we nog veel meer problemen hadden met dat lijk dan ik dacht.
Dat effect had ik niet zien aankomen.
Oh goeie! Maden!quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Beter nu erachter komen voordat de maden eruit kruipen, maar toch...
Mijn feuille zou een soort Jonas en de walvis worden, denk ik.
En deel twee een spin off van de kleren van de keizer.
Ook roman waardig! Waar blijft de foto?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De boel was ernstig vertraagd hier. We kwamen lampjes te kort. Nieuwe lampjes besteld maar verkeerde kleur. Dus we hebben pas sinds zaterdag de juiste lampjes in huis. Zondag lampjes in boom maar toen was de dag afgelopen. De dag was gisteren ook ineens klaar.
Cool dat er meerdere van lijken te zijnquote:
Astu!quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh goeie! Maden!
* sigme maakt notitie
Je bent uiteraard welkom om een volstrekt ongerelateerd blaadje bij te dragen. De charmes van een forum..
Ben jij mal? Nee hoor, geen feuilleton voor verantwoordelijken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wordt het tijd om het feuilleton te presenteren bij de verantwoordelijken?
Of worden die tegen die tijd weggepromoveerd?
Voor het gemak.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kwam er wel achter dat chocolade blijkbaar essentieel is, en de bonbonwinkel dus nog geopend is![]()
De willekeur
Ik geloof dat mijn schoonzus een mental breakdown zou krijgen, geen chocoladewinkels. Die werd al “boos” toen ze hoorde dat ik een oude letter had weggegooidquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kwam er wel achter dat chocolade blijkbaar essentieel is, en de bonbonwinkel dus nog geopend is![]()
De willekeur
Geen willekeur, levensmiddelenhandel. Er is weinig (niks?) eetbaars dat uitgesloten is van het zijn van levensmiddel. Dat zou echt een gigaaaaaaaaaaaaaaaaantische berg ambtenarij en beleid en regelgeving opleveren, dat moet je echt niet willen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
De willekeur
Waarschijnlijk is democratie nog net een flintertje belangrijker dan de eigen partijquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:12 schreef fietsie het volgende:
Hmmm dit klinkt dan toch weer wat positiever, in de USA:
https://edition.cnn.com/2(...)joe-biden/index.html
De opper-Republikein in de Senaat die en Biden, en Harris vanaf de vloer van de Senaat feliciteert met hun overwinning.
Incl de muffe kaasbolletjes? Of bestaan die niet meer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:20 schreef gcjoel het volgende:
Omg mijn kerstpakket![]()
Zoveel eetwerk![]()
Allemaal van dat geweldig slechte spul dat je zelf nooit koopt
Jawel!! En de friet spekjesquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Incl de muffe kaasbolletjes? Of bestaan die niet meer.
Dan zou ik ook boos wordenquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn schoonzus een mental breakdown zou krijgen, geen chocoladewinkels. Die werd al “boos” toen ze hoorde dat ik een oude letter had weggegooid
Ooh, had je zo’n ouderwetse?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:20 schreef gcjoel het volgende:
Omg mijn kerstpakket![]()
Zoveel eetwerk![]()
Allemaal van dat geweldig slechte spul dat je zelf nooit koopt
Ik zal je even vertellen over mijn broertje. Hij bewaarde zijn paaseitjes tot volgend jaar sinterklaas en zijn letters tot Pasen over anderhalf jaar, en het maakte niet uit dat hij ze weg moest gooien omdat ze ranzig waren geworden want hij had toch net nieuwe gehad? die hij dan vervolgens weer anderhalf jaar kon bewarenquote:
Ja een echte echte. Ik hou er vanquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ooh, had je zo’n ouderwetse?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zal je even vertellen over mijn broertje. Hij bewaarde zijn paaseitjes tot volgend jaar sinterklaas en zijn letters tot Pasen over anderhalf jaar, en het maakte niet uit dat hij ze weg moest gooien omdat ze ranzig waren geworden want hij had toch net nieuwe gehad? die hij dan vervolgens weer anderhalf jaar kon bewaren
Ik geloof dat hij de drop van "het zit drop" die hij na z'n afstuderen middelbare school had gekregen ongeveer net op heeft
(ik vind het niet erg, want er valt altijd goede chocola van hem te bietsen, zolang je maar even kijkt van wanneer de chocola was)
Dooooosquote:
en huidige bewoner wilde niet aannemen. Dus jah.. dan mine!quote:
Ik ben al afquote:Op dinsdag 15 december 2020 18:37 schreef minilot het volgende:
Inzake kerstdeunen, zullen we met de SC dit nog even spelen?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whamageddon
Zijn er hier al bij voorbaat af? Ik ben vooralsnog toevallig LastChristmasvrij!
Ik ben al een hele tijd af, geloof ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:37 schreef minilot het volgende:
Inzake kerstdeunen, zullen we met de SC dit nog even spelen?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whamageddon
Zijn er hier al bij voorbaat af? Ik ben vooralsnog toevallig LastChristmasvrij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |