lyer in de ring.... neergegaan in de 1ste rondequote:
Trump die zegt dat de bookies geen weddenschappen meer accepteerden...quote:Op maandag 14 december 2020 19:36 schreef Arcee het volgende:
[ twitter ]
Trump: "I worry about the country having an illegitimate president. That's what I worry about. A president that lost and lost badly. This wasn't, like, a close election."
Trump blijft te bizar voor woorden en nauwelijks een Rep die tegensputtert. Onvoorstelbaar.
Allemaal backdoors geļnstalleerd door in de MAGA geļnfiltreerde Ruskies.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 december 2020 20:02 schreef Korenfok het volgende:
Nu heeft conservatief VS moeite met het feit dat Jill Biden Dr. J. Biden heet (omdat ze een phd heeft). Echt te zielig voor woorden. Een ex pinup girl en een man die 5 keer gescheiden is, is het ultieme christelijk conservatieve waarden.
Maar een vrouw met een PHD, dit is het einde der tijden.
Is There a Doctor in the White House? Not if You Need an M.D.
de hele tekstWat een droefneuzerijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
quote:Op maandag 14 december 2020 20:02 schreef Korenfok het volgende:
Nu heeft conservatief VS moeite met het feit dat Jill Biden Dr. J. Biden heet (omdat ze een phd heeft). Echt te zielig voor woorden. Een ex pinup girl en een man die 5 keer gescheiden is, is het ultieme christelijk conservatieve waarden.
Maar een vrouw met een PHD, dit is het einde der tijden.
Is There a Doctor in the White House? Not if You Need an M.D.
de hele tekstZat vanmiddag nog wel te lezen en filmpjes te kijken over Republikeinse "christenen". Raaaaaaaaaaaar volk wel die volgens mij nog maar amper weten wat er in de bijbel staat. Zou zelfs wel CINO's durven noemen, Christians In Name Only.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Tot Joe zijn hand weer op iemands schouder legt en nog net niet van aanranding wordt beticht.quote:Op maandag 14 december 2020 20:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zat vanmiddag nog wel te lezen en filmpjes te kijken over Republikeinse "christenen". Raaaaaaaaaaaar volk wel die volgens mij nog maar amper weten wat er in de bijbel staat. Zou zelfs wel CINO's durven noemen, Christians In Name Only.
En de overheid moet vooral weer zuinig zijn he!!quote:Op maandag 14 december 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn weer terug bij janken over mosterd op een hamburger en beige pakken.
Uiteraard.quote:Op maandag 14 december 2020 20:35 schreef Szura het volgende:
[..]
En de overheid moet vooral weer zuinig zijn he!!
Dat is dan ook het echte gevaar. Een man die opschept over het aanranden van vrouwen is daarentegen nog net niet de 2nd coming of Christ.quote:Op maandag 14 december 2020 20:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tot Joe zijn hand weer op iemands schouder legt en nog net niet van aanranding wordt beticht.
Nu nog wachten tot Biden de buurman van de kapper van de bakker van de opa van een aangetrouwde achternicht benoemt in zijn kabinet en wordt beschuldigd van schandalig nepotisme.quote:Op maandag 14 december 2020 20:35 schreef Szura het volgende:
[..]
En de overheid moet vooral weer zuinig zijn he!!
Ja, nog geen faithless electors.quote:Op maandag 14 december 2020 20:36 schreef heywoodu het volgende:
Niet opgelet nog, maar zoals verwacht nog niks bijzonders en gewoon netjes alle kiezers die Biden en Trump op dit moment ook zouden moeten hebben?
En krijgen we ze ook van elke staat te horen, of is dat pas op 6 januari als de Senaat ze geteld heeft?quote:
Hier wordt het live bij gehouden: https://www.washingtonpos(...)d=lk_inline_manual_2 (net als op andere sites)quote:Op maandag 14 december 2020 20:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En krijgen we ze ook van elke staat te horen, of is dat pas op 6 januari als de Senaat ze geteld heeft?
Dit is nooit heel erg spannend. Krijgt ook nooit enige aandacht. In Nederland in elk geval niet.quote:Op maandag 14 december 2020 20:36 schreef heywoodu het volgende:
Niet opgelet nog, maar zoals verwacht nog niks bijzonders en gewoon netjes alle kiezers die Biden en Trump op dit moment ook zouden moeten hebben?
Maar een formaliteit is dit van vandaag (normaal gesproken) in principe ook toch?quote:Op maandag 14 december 2020 20:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier wordt het live bij gehouden: https://www.washingtonpos(...)d=lk_inline_manual_2 (net als op andere sites)
Formeel worden ze op 6 januari in de Senaat geteld en al-dan-niet geaccepteerd door het Congress wat dan zitting houdt, maar dat is (normaal gesproken) meer een formaliteit.
Ja, klopt.quote:Op maandag 14 december 2020 20:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar een formaliteit is dit van vandaag (normaal gesproken) in principe ook toch?
Jep. Viet jaar geleden koos een democratische kiesman voor John Kasich. Een paar kozen voor Bernie en eentje voor een Native American chief.quote:Op maandag 14 december 2020 20:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar een formaliteit is dit van vandaag (normaal gesproken) in principe ook toch?
Popcorn! Gaaf hoor 🙂👍quote:Op maandag 14 december 2020 20:55 schreef chroestjov het volgende:
Nevada kiest voor Trump:
[ twitter ]
Nope. Hier zijn de ondertekende certificaten:quote:Op maandag 14 december 2020 20:55 schreef chroestjov het volgende:
Nevada kiest voor Trump, zal vast wel weer tot ophef leiden:
[ twitter ]
Ik weet niet exact hoe het zit, maar dit zou inmiddels ook al het geval zijn voor Georgia en Pennsylvania:quote:
Ja, het zijn mensen die een toneelstukje opvoeren. Meer iets voor SHO.quote:Op maandag 14 december 2020 21:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik weet niet exact hoe het zit, maar dit zou inmiddels ook al het geval zijn voor Georgia en Pennsylvania:
[ twitter ]
Dit is hetgeen wat er speelt, dus het klopt wel, maar dat het überhaupt plaatsvindt lijkt mij behoorlijk nieuwswaardig:quote:Op maandag 14 december 2020 21:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, het zijn mensen die een toneelstukje opvoeren. Meer iets voor SHO.
Ja, dat deze Republikeinense politici hun reet afvegen met de wil van de meerderheid van de kiezers in die staten door een toneelstukje op te voeren als schaduwevenement is wel nieuwswaardig.quote:Op maandag 14 december 2020 21:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dit is hetgeen wat er speelt, dus het klopt wel, maar dat het überhaupt plaatsvindt lijkt mij behoorlijk nieuwswaardig:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ongeveer net zo nieuwswaardig als Johan Vlemmix die zichzelf tot minister van feest uitroept.quote:Op maandag 14 december 2020 21:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dit is hetgeen wat er speelt, dus het klopt wel, maar dat het überhaupt plaatsvindt lijkt mij behoorlijk nieuwswaardig:
Te dom om te poepen heeft nog steeds fans zie ik....quote:Op maandag 14 december 2020 21:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Hard vervolgen lijkt me het devies.quote:Fake electors try to deliver Arizona's 11 votes for Trump
n another sign of the lingering unrest over President Donald Trump's election loss, an Arizona group sent the National Archives in Washington, D.C., notarized documents last week intended to deliver, wrongly, the state's 11 electoral votes for him.
Copies of the documents obtained by The Arizona Republic show a group that claimed to represent the "sovereign citizens of the Great State of Arizona" submitted signed papers casting votes for what they want: a second term for Trump and Vice President Mike Pence.
Mesa resident Lori Osiecki, 62, helped created a facsimile of the "certificate of ascertainment" that is submitted to formally cast each state's electoral votes as part of an effort to prevent what she views as the fraudulent theft of the election.
"We seated before the legislators here. We already turned it in. We beat them to the game," she said.
Osiecki said she and others associated with a group called "AZ Protect the Vote" have attended the postelection rallies protesting the results, including the daylong meeting in Phoenix that included Trump attorney Rudy Giuliani. She left that gathering upset that Gov. Doug Ducey wasn't supporting the president's efforts and she wanted to take further action. She and the others chose electors as a result.
"One thing I will say about conservatives, is if something is wrong, and we have lost — a true loss — then we accept," she said. "We're not going to drag people through the mud and fight it. But this clearly has got issues. I saw it with my own eyes and my own research. After that hearing, I was shocked we didn't have any other marching orders."
The 11 electors actually chosen by Arizona voters last month — meeting in an unpublicized location because of security concerns over their task — cast their votes Monday for President-elect Joe Biden and Vice President-elect Kamala Harris, formalizing the Democrats' victory nationally and in the state.
While Osiecki's elector documents do not appear to have been taken as genuine, they are part of a weekslong effort, led by Trump, his advisers, and involving Arizona Republican Party officials and three members of Arizona's GOP congressional delegation casting doubt on the legitimacy of Biden's victory in Arizona and nationally.
Reps. Andy Biggs and Debbie Lesko were among more than 100 Republican members of Congress to formally support a lawsuit brought by the attorney general of Texas seeking to overturn the results in four states where Biden won. The U.S. Supreme Court quickly dismissed the effort.
Rep. Paul Gosar has been a vocal supporter of the "Stop the Steal" effort seeking to similarly overturn the results based on baseless claims of widespread fraud. He also has encouraged people to sign on to an effort to recall Gov. Doug Ducey, who certified the election results showing Biden winning Arizona.
On Monday, White House adviser Stephen Miller said on Fox News that alternate electors for selected states would be casting votes for Trump. Arizona was not named as among them, and there was no indication the fake electors were connected to that effort.
"As we speak today, an alternate slate of electors in the contested states is going to vote, and we're going to send those results up to Congress," Miller said. "This will ensure that all of our legal remedies remain open."
Arizona's ersatz electors sent their choices using documents notarized by Melanie Hunsaker, who works in real estate. Her husband, Jamie Hunsaker, is a Trump enthusiast and one of the purported electors.
Donald Paul Schween, another would-be elector, has been active in Republican Party politics.
Federico Buck, another real estate veteran, is among the signatories. Others include Cynthia Franco, Sarai Franco, Stewart A. Hogue, Carrie Lundell, Christeen Taryn Moser, Danjee J. Moser, Jessica Panell and Peter Wang. Osiecki attested to the group's eligibility as electors.
It was not immediately clear if the group's effort broke any state or federal laws.
Arizona sketches out a series of criminal charges relating to voting and election fraud, but those mostly appear to mostly deal with casting regular ballots or tallying the ballots.
It also has a provision for making, possessing or presenting what are known as forged instruments with an intent to defraud. That is a felony offense.
The federal government has broad authority to prosecute what it deems mail fraud, although it is more often used to target financial crimes. There is a provision in the mail fraud statutes for depriving people of what are known as "honest services."
Osiecki said she wants the archivist in Washington to count her group's electoral choices. She thinks the nation's election integrity is riding on it.
"I've never been in politics before," she said. "I'm not crazy. I'm just a person who feels like there's a problem here. We're at that (1776) moment here. It's the little people who are going to matter. You can't sit on the sidelines anymore."
Als ik morgen een Messi-shirt aan doe ben ik niet opeens Messi hč.quote:Op maandag 14 december 2020 21:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik weet niet exact hoe het zit, maar dit zou inmiddels ook al het geval zijn voor Georgia en Pennsylvania:
[ twitter ]
Dat is dus gewoon wel fraude. Ik wacht op je verontwaardigde reactie.quote:Op maandag 14 december 2020 21:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
[ twitter ]
Landverraad lijkt mij, doodstraf waardig. Trump is druk bezig, dus chopchop zou ik zeggen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens heeft een groep in Arizona dit kunstje vorige week al eens geprobeerd:
[..]
Hard vervolgen lijkt me het devies.
Dus echte fraude is voor jou geen probleem? Interessant.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef 4moreyears het volgende:
Gelukkig hebben we hier mensen die alle corner cases van de us constitution uit hun hoofd kennen en alles kunnen prebunken 🙂
Zie mijn edit met de reden voor de dubbele kiesmannenquote:Op maandag 14 december 2020 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus echte fraude is voor jou geen probleem? Interessant.
Nah, landverraad staat gedefinieerd in de grondwet en dat is dit niet. Meer gevalletje valsheid in geschrifte en verkiezingsfraude lijkt me zo? Maar goed, ben geen jurist.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Landverraad lijkt mij, doodstraf waardig. Trump is druk bezig, dus chopchop zou ik zeggen.
Ok, dus meer verzinsels? Dit is fraude. Deze mensen zijn niet aangewezen als kiesmannen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:27 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Zie mijn edit met de reden voor de dubbele kiesmannen
Als ik mijzelf morgen identificeer als Messi dan ben ik gewoon Messi, het is toch gewoon net zoiets als mannen die zichzelf opeens identificeren als vrouw of vice versa?quote:Op maandag 14 december 2020 21:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ik morgen een Messi-shirt aan doe ben ik niet opeens Messi hč.
Aldus de man die afgelopen vrijdag nog vol vertrouwen was dat het SC de zaak van Texas niet zou laten vallen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef 4moreyears het volgende:
Gelukkig hebben we hier mensen die alle corner cases van de us constitution uit hun hoofd kennen en alles kunnen prebunken 🙂
Misschien voor je hond. Maar je mag niet opeens wel de barca grasmat op, of je zijn salaris toe-eigenen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:30 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Als ik mijzelf morgen identificeer als Messi dan ben ik gewoon Messi, het is toch gewoon net zoiets als mannen die zichzelf opeens identificeren als vrouw of vice versa?
https://www.bloomberg.com(...)win-with-some-in-gopquote:Op maandag 14 december 2020 21:24 schreef 4moreyears het volgende:
[ afbeelding ]
quote:On Monday, Georgia Republican Party Chairman David Shafer tweeted that Republican electors in the state also met at the state capitol to cast votes for Trump and Vice President Mike Pence because a Trump campaign lawsuit contesting the state’s results is still pending. Former U.S. Representative Lou Barletta of Pennsylvania said the Trump electors in the commonwealth also held “conditional” votes in case a court were to overturn the results.
The idea is to send a rival slate of electors for Congress to consider. But there’s only one certified slate of electors that Congress can recognize from a state, and their move is “not going to work as a matter of law,” said Edward Foley, a professor and director of an election-law program at Ohio State University, who has studied disputed elections.
Het is geen fraude, dit behoort tot de constitutionele mogelijkheden, maar of het onderstaande legaal of illegaal is, durf ik niet te zeggen:quote:Op maandag 14 december 2020 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon wel fraude. Ik wacht op je verontwaardigde reactie.
Zie het voorbeeld hierboven. Als jij beweert Messi te zijn gaan de deuren van Camp Nou niet zomaar open voor je, hetzelfde geldt voor deze fopkiesmannen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:33 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het is geen fraude, dit behoort tot de constitutionele mogelijkheden, maar of het onderstaande legaal of illegaal is, durf ik niet te zeggen:
[ twitter ]
Sterker nog, er bestaat dus ook een precedent uit 1876:quote:Op maandag 14 december 2020 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon wel fraude. Ik wacht op je verontwaardigde reactie.
Ho ho rustig aan, er staan nog wat strohalmen aan de rand van het ravijn!quote:Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef probeer het volgende:
Jeej, de 14e. Waar kan ik Trumptards trollen? Waar zitten die lui tegenwoordig op de interwebs? thedonald is al een poosje dicht
Hier heb je er twee die het geen probleem vinden en zelfs hopen dat de wil van het volk in enkele staten genegeerd wordt ter ere van hun zonnekoning.quote:Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef probeer het volgende:
Jeej, de 14e. Waar kan ik Trumptards trollen? Waar zitten die lui tegenwoordig op de interwebs? thedonald is al een poosje dicht
Nee hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 21:44 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ho ho rustig aan, er staan nog wat strohalmen aan de rand van het ravijn!
Ik lees overal dat ze gewoon naar Biden/Harris zijn gegaan?quote:Op maandag 14 december 2020 20:55 schreef chroestjov het volgende:
Nevada kiest voor Trump, zal vast wel weer tot ophef leiden:
[ twitter ]
Heb er zelfs een foto vanuit de stream van gepost! En dat verhaal dat die fake stemmen gecertificeerd zouden zijn door de legislature gaat ook daar zeker niet op, want de Democraten hebben daar de meerderheid.quote:Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees overal dat ze gewoon naar Biden/Harris zijn gegaan?
Ze blijven smerig volk verdedigen wat nog steeds een staatsgreep probeert te plegen. Te zot voor woorden eigenlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef Ludachrist het volgende:
Het gaat nu echt gebeuren mensen! Nu echt! Trump blijft president!!
ik erger me ook al jaren aan Trump en nu dan aan zijn verkapte staatsgreep. Die natuurlijk moet mislukken omdat het gebouwd is op een fantasie van de grote leider: fraude... de rechters zullen dat zien.quote:Op maandag 14 december 2020 21:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ze blijven smerig volk verdedigen wat nog steeds een staatsgreep probeert te plegen. Te zot voor woorden eigenlijk.
Ik ben anti doodstraf, maar voor dergelijke politieke misdadigers zou ik bijna een uitzondering maken. Die staan qua misdadigheid nog een treetje onder terroristen en kinderverkrachters. Opsluiten en sleutels weggooien zou ik zeggen.
Follow the Plan.quote:Op maandag 14 december 2020 21:43 schreef Ludachrist het volgende:
Het gaat nu echt gebeuren mensen! Nu echt! Trump blijft president!!
quote:Op maandag 14 december 2020 22:00 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Follow the Plan.
[ afbeelding ]
Mensen die democratie opofferen voor eigen gewin is het smerigste tuig wat er bestaat. En helaas in Nederland zie je ze ook. Daar kun je niet boos genoeg over worden eigenlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik erger me ook al jaren aan Trump en nu dan aan zijn verkapte staatsgreep. Die natuurlijk moet mislukken omdat het gebouwd is op een fantasie van de grote leider: fraude... de rechters zullen dat zien.
Maar je moet niet doorslaan in die boosheid
Nog een vol uur wachten op Californiė, als die ineens toch massaal op Trump stemt kan het nog maar zo gebeuren....quote:
Rustig in- en uitademen, anders komt Rino Crenshaw in actie:quote:Op maandag 14 december 2020 21:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ze blijven smerig volk verdedigen wat nog steeds een staatsgreep probeert te plegen. Te zot voor woorden eigenlijk.
Ik ben anti doodstraf, maar voor dergelijke politieke misdadigers zou ik bijna een uitzondering maken. Die staan qua misdadigheid nog een treetje onder terroristen en kinderverkrachters. Opsluiten en sleutels weggooien zou ik zeggen.
Ja, mįįr anti fascisten zijn net erg misschien wel erger (bron: hedendaagse fascisten)quote:Op maandag 14 december 2020 22:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mensen die democratie opofferen voor eigen gewin is het smerigste tuig wat er bestaat. En helaas in Nederland zie je ze ook. Daar kun je niet boos genoeg over worden eigenlijk.
Jaaa! Een doneer actie!!!quote:Op maandag 14 december 2020 22:10 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Rustig in- en uitademen, anders komt Rino Crenshaw in actie:
[ twitter ]
Ik erger me ook steeds meer aan hem. Hij kwijlt bijna bij zijn sensationele manier van praten. Geen greintje humor heeft ie ook.quote:Op maandag 14 december 2020 22:03 schreef AnneX het volgende:
Het opgewonden standje Wolf Blitzer, cnn, mag men van mij vervangen.
Deze postquote:Op maandag 14 december 2020 21:30 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Als ik mijzelf morgen identificeer als Messi dan ben ik gewoon Messi, het is toch gewoon net zoiets als mannen die zichzelf opeens identificeren als vrouw of vice versa?
quote:Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees overal dat ze gewoon naar Biden/Harris zijn gegaan?
quote:Op maandag 14 december 2020 21:38 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Sterker nog, er bestaat dus ook een precedent uit 1876:
[ twitter ]
Ik zag hem net bij CNNquote:Op maandag 14 december 2020 22:18 schreef Dutch_view het volgende:
Paul Mitchell (House member) wijzigt van Republkeins naar Independent.
Benieuwd of er meer volgen, of van de Senaat
Schijnbaar is het er één die met pensioen gaat, dus echt veelzeggend is het dan ook niet:quote:Op maandag 14 december 2020 22:18 schreef Dutch_view het volgende:
Paul Mitchell (House member) wijzigt van Republkeins naar Independent.
Benieuwd of er meer volgen, of van de Senaat
Nevada heeft een Democratische legislature. Dus je argument raakt hier kant noch wal.quote:
Ik weet het niet zeker, maar de overige 5 hebben zover ik weet wel een Republikeinse legislature als ik het goed heb?quote:Op maandag 14 december 2020 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nevada heeft een Democratische legislature. Dus je sprookje gaat sowieso 100% zeker niet voor Nevada door.
Missschien goed om eerst wat beter te weten waar je het over hebt dan of de mensen die dat Nevada sprookje propageren verbannen uit je volg-lijstje, want daar kun je ook niet op rekenen. Hoe het zit met andere legislatures mag je zelf googlen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:28 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar de overige 5 hebben zover ik weet wel een Republikeinse legislature als ik het goed heb?
Hoeveel gezag heeft hij in de partij ? In hoeverre bevestigt hij de twijfels bij anderen over Trump, zijn politiek beleid, dan wel zijn geestesgesteldheid ?quote:Op maandag 14 december 2020 22:26 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Schijnbaar is het er één die met pensioen gaat, dus echt veelzeggend is het dan ook niet:
[ twitter ]
Bij de laatste verkiezingen en de midterms in 2018 hebben de republikeinen die geen zin hadden om de kont van de keizer te kussen zich al niet meer verkiesbaar gesteld.quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoeveel gezag heeft hij in de partij ? In hoeverre bevestigt hij de twijfels bij anderen over Trump, zijn politiek beleid, dan wel zijn geestesgesteldheid ?
Het moet toch zijn dat vele partijbonsen twijfelen over die fraude-beschuldigingen ? Maar toch trouw willen bijven.
Zet die twijfel door ... leidt dat tot desintegratie van de partij?
de komende 3 gaan allemaal naar Bidenquote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zouden de electors in Californiė wel echt op Biden gaan stemmen?
Al die verkiezingsvervalsers ook in Guantanamo wegstoppenquote:Op maandag 14 december 2020 21:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens heeft een groep in Arizona dit kunstje vorige week al eens geprobeerd:
[..]
Hard vervolgen lijkt me het devies.
Helemaal waar. De uitslag die Trump en fans geven is frauduleus.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Frauduleuze uitslag is geen uitslag.
Dat soort volk uit de samenleving verwijderen is een veel beter idee.quote:Op maandag 14 december 2020 22:50 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Frauduleuze uitslag is geen uitslag.
Niet mee eens? Dan hadden ze openheid moeten geven, audits etc.
Dan was alle twijfel weg geweest
Tja.... alleen opvallend dat het huis al vooraf bepaalde aan welke tafels er volgens het huis valsgespeeld zou worden, de onregeldheden die er waren allemaal bij coupiers van het huis zelf gebeurde en opvallend dat alleen de ceo en wat vage district manager roepen dat er fraude is gepleegd, maar dat nooit willen verklaren onder ede en ook geen bewijs leveren.quote:Op maandag 14 december 2020 22:52 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Of speloptie 4: ze zijn niet gek, hebben gelijk en jij zit fout
Oproep tot wat?quote:Op maandag 14 december 2020 22:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat soort volk uit de samenleving verwijderen is een veel beter idee.
Tot het arresteren van deze figuren die proberen een staatsgreep te plegen en ze in Guantanamo Bay vast te zetten.quote:
Er zijn altijd foute opties bij een multiple choice vraagquote:Op maandag 14 december 2020 22:52 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Of speloptie 4: ze zijn niet gek, hebben gelijk en jij zit fout
gelukkig. Dit mag tijd worden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:03 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen is er ook nog nieuws voor volwassenen. Er zit enigszins schot in plannen voor een steunpakket met steun van beide partijen in de senaat:
https://www.politico.com/(...)stimulus-bill-445134
Op zijn vroegst 7 januari, misschien zelfs pas 21 januariquote:Op maandag 14 december 2020 23:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af wanneer MCConnell op het podium klimt en het presidentsschap van Joe Biden bevestigd.
Ik ook niet. Het zal me een rotzorg wezen wie het wordt zolang hij geen oorlogen gaat uitvechten in Europa.quote:Op maandag 14 december 2020 23:34 schreef Bluesdude het volgende:
Eigenlijk ben ik geen fan van Biden. ik ben geen fan van elke Amerikaanse president.
Dit vooral voor hun neokoloniaal buitenlands beleid... dwz de baas willen spelen overal op de wereld.
Maar Trump dreef mij in de richting van het minst kwade: Biden.
I salute Joe and Kamala... Succes !!
Nietquote:Op maandag 14 december 2020 23:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af wanneer MCConnell op het podium klimt en het presidentsschap van Joe Biden bevestigd.
Dan zijn het geen republikeinen meer. Maar Trumpisten.quote:Op maandag 14 december 2020 23:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet
Dat station is gepasseerd.
Trump gaat een schaduwkabinet maken en 126 republikeinen volgen hem
Nou jaaaa, zeg! Precies op het moment dat Biden de 270 over gaat. What are the odds!quote:
Ja, gek hé?quote:Op maandag 14 december 2020 23:49 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nou jaaaa, zeg! Precies op het moment dat Biden de 270 over gaat. What are the odds!![]()
Zullen er ook nederlandse Trumpetisten een duit in het zakje gedaan hebben?quote:Op maandag 14 december 2020 23:48 schreef Nielsch het volgende:
Trump lacht zich de ballen uit de broek. Ruim 200 miljoen opgehaald voor z'n rechtzaken en slechts 9 miljoen uitgegeven. Wat een achterlijke idioten lopen er achter die pisvlek aan.
Vast wel. Hij wordt gezien als de oppergod tegen de teloorgang van de Westerse maatschappij, wat die ook mag wezen. Komt vaak erop neer dat mensen met een kleurtje niet meer pikken dat je racistische grappen maakt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zullen er ook nederlandse Trumpetisten een duit in het zakje gedaan hebben?
Kom nu, verlaag je niet tot het zelfde niveau als de trollen die dit de laatste jaren over Hillary Clinton scandeerden. Vanaf nu is dit soort gedrag passéquote:
En Biden vanavond (onze tijd) speecht over unity en zo.quote:Op maandag 14 december 2020 23:49 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nou jaaaa, zeg! Precies op het moment dat Biden de 270 over gaat. What are the odds!![]()
beetje zelfde strekking als in anti-rascisme == anti westerse samenlevingquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:02 schreef Puddington het volgende:
[..]
Vast wel. Hij wordt gezien als de oppergod tegen de teloorgang van de Westerse maatschappij, wat die ook mag wezen. Komt vaak erop neer dat mensen met een kleurtje niet meer pikken dat je racistische grappen maakt.
Dan zal vast en zeker Trump aftreden. Want unity en Trump gaan niet samen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
En Biden vanavond (onze tijd) speecht over unity en zo.
trump heeft zijn kleine vette vingertje nog om op het knopje te drukkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:05 schreef Puddington het volgende:
Nou ja, hebben we ook weer gehad. Ben niet zo'n fan Biden maar in ieder geval hoef je niet bang te zijn dat die gestoorde gek een atoomoorlog gaat beginnen terwijl je slaapt, omdat Kim Jong Un heeft gelachen om die bolle kop van 'm.
Vreemd, als er al een teloorgang is dan belichamen hij en zijn clubje rabiate volgers dat juist.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:02 schreef Puddington het volgende:
[..]
Vast wel. Hij wordt gezien als de oppergod tegen de teloorgang van de Westerse maatschappij, wat die ook mag wezen. Komt vaak erop neer dat mensen met een kleurtje niet meer pikken dat je racistische grappen maakt.
Ik kreeg de indruk dat Bocaj zijn spaarpot had omgekeerd. En 4moreweeks idemquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef Korenfok het volgende:
klonen betalen dubbel dusquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:09 schreef Kotsemmer het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat Bocaj zijn spaarpot had omgekeerd. En 4moreweeks idem
Half goedkope soap, half gruwelijk schouwspel.quote:
Die heeft ie vast niet zelf geschreven. Net als dat Trump die tweets niet heeft geschreven, met maar twee uitroeptekens en zonder schreeuwende ALL CAPS.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:26 schreef zalkc het volgende:
Brief van Barr was ook Hogeschool k*nt kussen. Hij weet wel hoe hij Trumps ego kan strelen.
En de popular vote gewonnen ook nog!quote:
Niet per se maar in dit geval wel omdat het Huis in handen van de Democraten is:quote:Op dinsdag 15 december 2020 02:13 schreef Dutch_view het volgende:
Biden vond ik nogal fragiel ogend met al zijn gehoest.![]()
Stel, in een extreem geval, dat hij komt te overlijden voor 20 januari, wordt Harris dan automatisch President?
Of komt er dan een heel circus bij kijken?
Maar het wordt dan vast wel weer een gedoetje denk ikquote:If Biden were to die before December’s electoral college vote, the Democratic National Committee (DNC) would have the ability to name a replacement candidate and pressure the electors currently committed to Biden to support them instead. Presumably, although not necessarily, the new candidate would be Biden’s vice president Kamala Harris.
Most states have laws, upheld by the Supreme Court, that penalize or discount so-called “faithless” electors who switch their vote—so it’s likely that this DNC-selected candidate would win, although there would be sure to be plenty of legal wrangling over each state’s handling of this process. There’s also nothing stopping the DNC from simply leaving Biden’s name on the ballot and proceeding on the assumption that Harris will assume his position after the electoral college vote, although this seems less likely.
Once Biden is selected by the electoral college, he officially becomes the president-elect. If he were to die between the electoral college vote but before the early January congressional certification, members of congress have an opportunity to object to the electoral results in any state and, if both chambers agree, to switch that state’s votes to the opposing candidate. It’s pretty hard to imagine Nancy Pelosi, the Democratic House speaker, agreeing to hand a state to Trump in any conceivable circumstance.
After Congressional certification and before inauguration day, the 20th amendment would kick in. It provides that “if, at the time fixed for the beginning of the term of the president, the president elect shall have died, the vice president elect shall become president.”
Here’s hoping that none of this becomes relevant—regardless of your choice of candidate, this election has dragged on for long enough already.
Bron
quote:Many top Republican senators and close allies of President Trump said they now view Democrat Joe Biden as the next president, after more than a month of unsuccessful GOP efforts to get courts and state officials to overturn the election results.
The shift by prominent GOP lawmakers, who had supported Mr. Trump's efforts, came as the Electoral College on Monday formally counted the ballots and reaffirmed Mr. Biden as president-elect. Many Republicans had been wary of publicly breaking with the president, given his popularity among GOP voters and the need for his backing in two Georgia runoffs next month that will determine control of the Senate.
But as state electors nationwide made it official, the dam broke.En de Republikeinen gaan nu ook meewerken aan de inauguratie van BidenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Natuurlijk zijn er ook nog steeds senatoren die er grote moeite mee om het uit hun strot te krijgen:
[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 15-12-2020 05:28:19 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:The inspector general “is formally referring allegations received from an individual regarding, among other things, alleged violations of law related to a telephone call on July 25, 2019, between President Donald J. Trump and Ukrainian President Volodymyr Zelensky,” Atkinson wrote. “This referral is a follow-up to my secure telephone call on August 27, 2019, with FBI Director Christopher A. Wray’s Chief of Staff, Paul B. Murphy, during which I provided to Mr. Murphy a summary of the Complainant’s allegations.”
Trump zal tijdens een jolige gesprek met Poetin wel per ongeluk wat wachtwoorden doorgegeven hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
De lijst van gehackte overheidsinstanties (al sinds het voorjaar gaande blijkbaar maar pas een paar weken geleden ontdekt) blijft groeien:
[ twitter ]
Er is hulp van binnen geweest, dat kan bijna niet anders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
De lijst van gehackte overheidsinstanties (al sinds het voorjaar gaande blijkbaar maar pas een paar weken geleden ontdekt) blijft groeien:
[ twitter ]
En Barr is toevallig net afgetredenquote:Op dinsdag 15 december 2020 06:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump zal tijdens een jolige gesprek met Poetin wel per ongeluk wat wachtwoorden doorgegeven hebben.
Die zijn vast aangemeld bij de Scotus Central Catholic High School.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:34 schreef Ulx het volgende:
Hoewel, dit is ook nog een dingetje. Het kan nog spannend worden. Geef de moed niet op, Trumpfans! Het kan nog!
[ twitter ]
Hij is voor 4 jaar herkozen. Trump gaat weg, hij niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:38 schreef AnneX het volgende:
Dat Lindsey Graham is omgeslagen, verbaast mij zeer.
Wat maakt, dat hij niet meer ‘bang’ is voor trump en niet meer op afroep beschikbaar hoeft te zijn als golfmaatje? Nooit meer naar MAL hoeft af te reizen?
Die ligt volkomen uit de gratie natuurlijk...
Of er is een mail naar The Supremes gestuurd: Zou me ook niet verbazen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die zijn vast aangemeld bij de Scotus Central Catholic High School.
Net als Obama zekerquote:Op dinsdag 15 december 2020 06:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump zal tijdens een jolige gesprek met Poetin wel per ongeluk wat wachtwoorden doorgegeven hebben.
Nee, dit is van een andere orde. Een tool van een betrouwbare geacht bedrijf, SolarWinds (Ik heb zelf in het verleden hun tools gebruikt, prima software) is bij de bron geinfecteerd en van daaruit is het prive en overheidsnetwerken in de VS binnengedrongen:quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
quote:~18,000 organizations downloaded backdoor planted by Cozy Bear hackers
https://arstechnica.com/i(...)y-cozy-bear-hackers/
Was solarwinds al niet eerder een keer geļnfecteerd?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dit is van een andere orde. Een tool van een betrouwbare geacht bedrijf, SolarWinds (Ik heb zelf in het verleden hun tools gebruikt, prima software) is bij de bron geinfecteerd en van daaruit is het prive en overheidsnetwerken in de VS binnengedrongen:
[..]
Zie toevallig dat Poetin eindelijk net Biden heeft gefeliciteerd. Na 6 weken lol.quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh, dat is geen probleem, er staat toch een muur?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:21 schreef Enchanter het volgende:
Ben benieuwd hoe Biden het met de immigranten gaat doen , er schijnt al weer aardig wat volk onderweg te zijn vanuit Honduras
Dat lijkt me vrij positief gedacht. Trump wil dingen als een special counsel om Hunter Biden te onderzoeken en waarschijnlijk meer onderzoeken instellen waar Trump zelf geen macht over heeft maar de AG moet doen. Het lijkt me dat Bill Barr geen zin meer heeft in verdere corruptie, zeker niet nu Trump verloren heeft, en plaats maakt voor een Trump schoothondje die wel zijn wraakgevoelens wil uitdragen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:14 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Zou dat nog onderwerp van gesprek zijn bij het exit gesprek?
Of gaat dat allemaal suggestief, in mob-style zal ik maar zeggen?
Lijkt mij verder niet veroorzaakt door Trump maar er zal wel een reactie moeten gaan komen van de VS richting Rusland hierover.quote:DHS, State and NIH join list of federal agencies — now five — hacked in major Russian cyberespionage campaign
https://www.washingtonpos(...)55bee4aff_story.html
Barr heeft dit niet geschrevenquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:26 schreef zalkc het volgende:
Brief van Barr was ook Hogeschool k*nt kussen. Hij weet wel hoe hij Trumps ego kan strelen.
Biden zal wel enige maat willen houden, maar als het aan de far-left vleugel van de Dems ligt, open grenzen hoor. Plus direct alle mogelijke grondrechten voor nieuwe migranten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:21 schreef Enchanter het volgende:
Ben benieuwd hoe Biden het met de immigranten gaat doen , er schijnt al weer aardig wat volk onderweg te zijn vanuit Honduras
Was het hoofd van cybersecurity niet weggepest door Trump?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
Het hacking verhaal is wel van ongekende afmetingen, men heeft binnen weten te dringen in vrijwel alle essentieele departmenten van de VS, DHS, State, NIH, Treasure en Commerce zijn allemaal slachtoffer:
[..]
Lijkt mij verder niet veroorzaakt door Trump maar er zal wel een reactie moeten gaan komen van de VS richting Rusland hierover.
Die is een paar weken geleden opgestapt/ontslagen, deze intrusions zijn al maanden gaande. Verder is het natuurlijk niet zo dat het cybersecurity departement ophoudt met werken/bestaan omdat het hoofd weg is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was het hoofd van cybersecurity niet weggepest door Trump?
De bewegingsvrijheid van kapitaal vs de onvrijheid hierin van arbeid willen veranderen zegt niet meteen dat zulke dingen een oplossing zijn. Dat is alsof je het 'natuurlijk verloop' van de geschiedenis een handje wilt helpen, een van de dwaalgedachten van Marx. Zo'n redenatie doet me denken aan christenen die rond het jaar 1000 pogroms hielden om het einde van het Duizendjarig Koninkrijk van Jezus alvast in te luiden. Dan kwam de verlossing sneller.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Biden zal wel enige maat willen houden, maar als het aan de far-left vleugel van de Dems ligt, open grenzen hoor. Plus direct alle mogelijke grondrechten voor nieuwe migranten.
wat is er mis mee dat alle mogelijke grondrechten ook voor migranten tellen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Biden zal wel enige maat willen houden, maar als het aan de far-left vleugel van de Dems ligt, open grenzen hoor. Plus direct alle mogelijke grondrechten voor nieuwe migranten.
Onder Trump hebben nieuwe migranten ook alle mogelijke grondrechten, volgens mij. De grondwet bepaalt dat namelijk, niet de President.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Zeer bizar dat dit op zo'n grote schaal mogelijk is. Dat is of een kwestie van enorme nalatigheid of kwade opzet van binnenin.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
Het hacking verhaal is wel van ongekende afmetingen, men heeft binnen weten te dringen in vrijwel alle essentieele departmenten van de VS, DHS, State, NIH, Treasure en Commerce zijn allemaal slachtoffer:
[..]
Lijkt mij verder niet veroorzaakt door Trump maar er zal wel een reactie moeten gaan komen van de VS richting Rusland hierover.
Nou ja, het is natuurlijk kwade opzet van de dadersquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeer bizar dat dit op zo'n grote schaal mogelijk is. Dat is of een kwestie van enorme nalatigheid of kwade opzet.
Misschien halen ze die vorige caravaan wel in, die zijn nog steeds niet bij de grens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:21 schreef Enchanter het volgende:
Moest lachenquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien halen ze die vorige caravaan wel in, die zijn nog steeds niet bij de grens.
Nee, dat geloof ik niet, er zijn eenvoudigere methodes om zoiets te doen, als je al onbeperkte toegang hebt zoals Trump zijn er geen complexe hacks nodig.quote:
Ik doelde meer op de vraag hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat gecompromitteerde software zo wijdverspreid wordt uitgerold en ze daar pas zo laat doorhebben dat zo veel organisaties gehackt zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet, er zijn eenvoudigere methodes om zoiets te doen, als je al onbeperkte toegang hebt zoals Trump zijn er geen complexe hacks nodig.
Je zou hooguit kunnen stellen dat Rusland denkt dat ze er mee weg kunnen komen omdat Trump consequent weigert om sancties tegen Rusland uit te voeren maar dat is dan hooguit heel indirect.
Dat zie ik toch anders, het is meer een geval van onvoldoende middelen om dit soort zaken afdoende te beveiligen, te onderzoeken en er op te reageren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik doelde mee op hoe het mogelijk is dat gecompromitteerde software zo weidverspreid wordt uitgerold en ze pas zonlaat doorhebben dat ze gehackt zijn.
Dat kan niet anders dan grote nalatigheid zijn of kwade opzet.
Volgens mij kunnen migranten niet stemmen, juist een punt dat wel vaak ter discussie heeft gestaan. En zo zijn er nog wel een aantal andere rechten waar migranten geen gebruik van kunnen maken dacht ik. Maar corrigeer mij gerust als ik verkeerd zitquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onder Trump hebben nieuwe migranten ook alle mogelijke grondrechten, volgens mij. De grondwet bepaalt dat namelijk, niet de President.
Dus bijvoorbeeld de migrant Melania Trump kan niet stemmen volgens jou?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Dejannn het volgende:
Valt mij op dat men hier altijd wijst met het vingertje naar Trump-fans omtrent complottheorieėn, maar er zelf ook niet vies van is. Typerend toch.
[..]
Volgens mij kunnen migranten niet stemmen, juist een punt dat wel vaak ter discussie heeft gestaan. En zo zijn er nog wel een aantal andere rechten waar migranten geen gebruik van kunnen maken dacht ik. Maar corrigeer mij gerust als ik verkeerd zit.
Leuke generalisatie wel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Dejannn het volgende:
Valt mij op dat men hier altijd wijst met het vingertje naar Trump-fans omtrent complottheorieėn, maar er zelf ook niet vies van is. Typerend toch.
Migranten is nogal een vage term, Trumps vrouw is een migrant en die mag stemmen. Dus je moet me even helpen hier met wat je nu eigenlijk precies bedoelt met die term.quote:Volgens mij kunnen migranten niet stemmen, juist een punt dat wel vaak ter discussie heeft gestaan. En zo zijn er nog wel een aantal andere rechten waar migranten geen gebruik van kunnen maken dacht ik. Maar corrigeer mij gerust als ik verkeerd zit.
volgens mij is stemmen bijvoorbeeld geen grondrecht (dus staat dat in de grondwet?)quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen migranten niet stemmen, juist een punt dat wel vaak ter discussie heeft gestaan. En zo zijn er nog wel een aantal andere rechten waar migranten geen gebruik van kunnen maken dacht ik. Maar corrigeer mij gerust als ik verkeerd zit.
Die staan in de Bill of rights. Stemrecht is er daar inderdaad geen van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
volgens mij is stemmen bijvoorbeeld geen grondrecht (dus staat dat in de grondwet?)
Jawel hoorquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien halen ze die vorige caravaan wel in, die zijn nog steeds niet bij de grens.
nou trump heeft nog aantal weken om iets aan het probleem te doen. en deze random pic, is natuurlijk gewoon onzin.quote:
Hoog tijd. De VS is opgebouwd door immigranten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Gekroond als de alternatieve keizer van het alternatieve keizerrijk met een kroon gemaakt van alternatief goud, oftewel ijzerpyriet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
Ze hebben niet alleen alternatieve feiten maar nu ook alternatieve kiesmannen die een alternatieve president gaan kiezen
het is best een end lopenquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar pyriet is tofquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:54 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Gekroond als de alternatieve keizer van het alternatieve keizerrijk met een kroon gemaakt van alternatief goud, oftewel ijzerpyriet.
Ja, ik ben er bekend mee. Altijd geinig als mensen denken goud te vinden en het blijkt pyriet te zijn. Het is als een Republikein die denkt een goede president te vinden en dan blijkt het een waus te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
het wordt ook wel fools gold genoemd..
Toepasselijk wel, toch?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
het wordt ook wel fools gold genoemd..
Dus een user die hier een grapje maakt als met poetin bellen om wat codes door te geven wordt door jou al als een serieuze complottheorie gezien vergelijkbaar met de onzin die door coservatieve media verspreid wordt over pizzatenten met kelders waar democraten kinderen verkrachten en hun bloed daarna drinken voor het eeuwig leven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:29 schreef Dejannn het volgende:
[..]
de kristaline vorm is totaal verschillend. Bovendien geeft pyriet een zwart poeder af als je dit met een stuk schuurpapier bewerkt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik ben er bekend mee. Altijd geinig als mensen denken goud te vinden en het blijkt pyriet te zijn. Het is als een Republikein die denkt een goede president te vinden en dan blijkt het een waus te zijn.
Dergelijke theorieėn heb ik hier nog niet gezien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een user die hier een grapje maakt als met poetin bellen om wat codes door te geven wordt door jou al als een serieuze complottheorie gezien vergelijkbaar met de onzin die door coservatieve media verspreid wordt over pizzatenten met kelders waar democraten kinderen verkrachten en hun bloed daarna drinken voor het eeuwig leven.
Vrij slecht argument. Dus omdat de VS volgens jou is opgebouwd door migranten, moet men (in tegenstelling tot andere landen) een zeer open beleid hebben omtrent migratie?quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hoog tijd. De VS is opgebouwd door immigranten.
Tussen honduras en mexico. Leuk, maar dat is niet de caravaan waar ik het over had.quote:
Wie gaan de enorme staatsschulden dan oplossen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:09 schreef Dejannn het volgende:
Vrij slecht argument. Dus omdat de VS volgens jou is opgebouwd door migranten, moet men (in tegenstelling tot andere landen) een zeer open beleid hebben omtrent migratie?
Als je aan het extreme uiteinde aan de linkerkant op het poltieke spectrum zit is dat een geweldig argumentquote:
Ow, daar heb je blijkbaar migranten voor nodig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie gaan de enorme staatsschulden dan oplossen?
Ja, in Amerika doen de Amerikanen zelf de meest 'vervelende' banen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, daar heb je blijkbaar migranten voor nodig.
Wel vreemd dat we in NL dan nog steeds ook een dikke staatsschuld hebben.
Gemiste kans, realiseer ik me net.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je bedoeld nee?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, in Amerika doen de Amerikanen zelf de meest 'vervelende' banen.
Nog geen fractie van die van de VS, he? Wel even bij de feiten blijven, de VS zit rond de 100% van GDP, Nederland onder de 60%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, daar heb je blijkbaar migranten voor nodig.
Wel vreemd dat we in NL dan nog steeds ook een dikke staatsschuld hebben.
De feiten zijn dat migratie die wel ff je staatsschuld op gaat lossen gewoon dikke onzin isquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog geen fractie van die van de VS, he? Wel even bij de feiten blijven, de VS zit rond de 100% van GDP, Nederland onder de 60%.
En wat stel je dan trouwens?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog geen fractie van die van de VS, he? Wel even bij de feiten blijven, de VS zit rond de 100% van GDP, Nederland onder de 60%.
Ik stel helemaal niks, ik wees je op het feit dat er een enorm verschil is tussen de staatsschuld van Nederland en die van de VS.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat stel je dan trouwens?
Migratie lost alleen je staatsschuld op als die 100% of hoger is?
![]()
Mij lijkt dat als migratie zo'n positief effect zou hebben dat ook zeker zichtbaar zou zijn als je staatsschuld ook <100% is?
Daar was ik me van bewust.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niks, ik wees je op het feit dat er een enorm verschil is tussen de staatsschuld van Nederland en die van de VS.
Andersom.quote:Als je daar een link met migratie aan wil hangen dan zou je kunnen denken dat Nederland betere migranten binnenhaalt
Ik dacht toch echt dat Amerika groot was gemaakt door immigranten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar was ik me van bewust.
Maar leek me nogal totaal irrelevant mbt of Migratie iets aan je staatschuld zou doen, ja/nee.
[..]
Andersom.
In de VS kun je niet tot het einde der tijden in de hangmat van de bijstand gaan hangen. Daar zul je echt moeten gaan werken.
Daarom zie je dat de 'kwaliteit' van migranten, als je het zo zou willen zeggen, 'beter' is.
De Elon Muskjes van deze wereld gaan naar VS, niet naar Nederland.
Tja, dan is het des te opvallender dat Nederland het toch zo enorm goed doet, of niet? Of mischien is het toch allemaal niet zo simpel?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar was ik me van bewust.
Maar leek me nogal totaal irrelevant mbt of Migratie iets aan je staatschuld zou doen, ja/nee.
[..]
Andersom.
In de VS kun je niet tot het einde der tijden in de hangmat van de bijstand gaan hangen. Daar zul je echt moeten gaan werken.
Daarom zie je dat de 'kwaliteit' van migranten, als je het zo zou willen zeggen, 'beter' is.
De Elon Muskjes van deze wereld gaan naar VS, niet naar Nederland.
Ow, dus we laten "migranten zijn GOED voor de staatschuld!" maar helemaal varen, en we trekken een soort emo-argument uit onze hoge hoed ofzo?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat Amerika groot was gemaakt door immigranten.
Nee een gevalletje sarcasme. Het is net als stellen dat immigranten slecht zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus we laten "migranten zijn GOED voor de staatschuld!" maar helemaal varen, en we trekken een soort emo-argument uit onze hoge hoed ofzo?
Gevalletje doel palen verschuiven?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gemiste kans, realiseer ik me net.
Ik had www.helptrumpnu.nl moeten registeren, zeggen dat het is om trump te helpen, en dan in de kleine lettertjes dat je gewoon 60% houd ofzo.
Wie zegt dat alle migranten slecht zijn?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee een gevalletje sarcasme. Het is net als stellen dat immigranten slecht zijn.
Volgens mij was het argument migratie goed voor de staatsschuld ja/nee?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dan is het des te opvallender dat Nederland het toch zo enorm goed doet, of niet? Of mischien is het toch allemaal niet zo simpel?
Maar te laat denk ikquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik zou een .eu domein (net iets internationaler) doen,+ vertaling in alle eu lidstaten. en een bot aanschaffen, reddit, twitter, facebook en (natuurlijk) parler helemaal vol spammen. denk dat je serieus nog een leuke cent verdient.
Is dat zo? Volgens mij ben je weer nodeloos aan het generaliseren hier.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:44 schreef Dejannn het volgende:
Nederland haalt inderdaad meer dan eens de meest kansarme pareltjes binnen. Sowieso hebben Europese landen daar nogal handje naar. Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg uitzonderingen op die regel.
Maar migratie is nogal een blinde vlek voor links, die willen omtrent migratie alles recht praten wat krom is.
Nee, gevalletje doelpalen verschuivenquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee een gevalletje sarcasme. Het is net als stellen dat immigranten slecht zijn.
Kan het wat minder agressief en zonder beledigingen? Ik heb jou nergens aangevallen noch heb ik om mij heen geslagen en je quote ook maar een deel van mijn post.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij was het argument migratie goed voor de staatsschuld ja/nee?
Kun je een beetje opletten, en niet verbaal wild om je heen gaan slaan als er argumenten gegeven worden waar je geen inhoudelijk goed antwoord op hebt?
Alle migratie wordt schijnbaar ook altijd op een hoop gegooid in deze discussies ... arbeidsmigranten, asielzoekers, familiehereniging, internationale huwelijken, illegalen, etcetera. Nogal vermoeiend.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij ben je weer nodeloos aan het generaliseren hier.
Dat heeft rechts dan weer met de economie.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:44 schreef Dejannn het volgende:
Nederland haalt inderdaad meer dan eens de meest kansarme pareltjes binnen. Sowieso hebben Europese landen daar nogal handje naar. Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg uitzonderingen op die regel.
Maar migratie is nogal een blinde vlek voor links, die willen omtrent migratie alles recht praten wat krom is.
Jij komt voor het eerst op Fok?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Wie zegt dat alle migranten slecht zijn?
Migranten zijn voor zover ik weet in bepaalde categorieėn wel oververtegenwoordigd. Onder andere in de criminaliteit en de bijstand.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij komt voor het eerst op Fok?
Criminele, verkrachters, vechtbazen, hangen aan de bijstand, leggen je hun wil op etc.
Kan jij dan wat minder agressief zijn, en bij de les blijven?quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan het wat minder agressief en zonder beledigingen?
Totaal niet relevant.quote:[quote]Op dinsdag 15 december 2020 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, dan is het des te opvallender dat Nederland het toch zo enorm goed doet, of niet? Of mischien is het toch allemaal niet zo simpel?
De inkomensongelijkheid in dat land is mij ook bekend. Maar daar heb ik het totaal niet over gehad,is voor de stelling, dat migratie goed is voor de staatsschuld of niet, wederom totaal niet relevant.quote:Kijk, heel leuk dat er heel, HEEL, rijke mensen in de VS wonen maar persoonlijk vind ik toch wat belangrijker hoe groot de middenklasse is, dat is uiteindelijk wel wat beter voor het land en de economie dan een enorme onderklasse, een miniscule bovenklasse en een steeds kleiner wordende middenklasse maar ieder zijn meug.
Ook totaal niet relevant, tenzij jij hier hard kan maken dat een zeer groot gedeelte van de migranten in dat land zo eindigen.quote:PS: Musk is een immigrant, net stel je dat immigranten het probleem van de schuld niet oplossen en dan noem je een immigrant die multi-miljardair is...tja, da's een beetje krom, of niet?
Mannen ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:59 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Migranten zijn voor zover ik weet in bepaalde categorieėn wel oververtegenwoordigd. Onder andere in de criminaliteit en de bijstand.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, leuk allemaal maar JIJ noemt een migrant als Musk, een multi miljardair als voorbeeld wat dan het argument dat immigranten goed zijn voor de staatsschuld lijkt te onderbouwen.
Dat snap ik dan even niet zo goed.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:00 schreef ExTec het volgende:
Ook totaal niet relevant, tenzij jij hier hard kan maken dat een zeer groot gedeelte van de migranten in dat land zo eindigen.
En het voorbeeld gaf ik slechts om aan te geven, dat als mensen op deze wereld het avontuur willen wagen, die overweldigend naar de VS gaan, en niet naar Nederland.
Misschien zou je in dat perspectief je eens af moeten vragen of wij het wel daadwerkelijk 'beter' doen?
ook in 2019 was het begrotingstekort een record, nl. het allerhoogste tekort dat behaald werd in een jaar zonder enige financiele of economische crisis, maar eigenlijk tijdens een expansie (4,9% tekort)quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:48 schreef Ulx het volgende:
Ach, de Trumpisten zijn ineens tegen het laten oplopen van de staatsschuld.
quote:Trump’s deficit will increase even as the economy grows
Multiple organizations ranging from the Congressional Budget Office to the Committee for a Responsible Federal Budget are projecting that the Federal deficit will increase even as the economy grows. Their projections are for it to increase less in 2019 than 2018, but still have many years of growth even though the current economic expansion is about to hit a decade.
The scary thing is if the economy stumbles and growth slows more than expected or enters a recession, the deficit will increase even more than what the chart shows.
Oververtegenwoordiging kun je natuurlijk pas bepalen als je het af zet tegen iets.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:01 schreef Vis1980 het volgende:
{trouwens, als Amerika uit migranten bestaat, is het niet gek dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. )
Als je het aantal migranten in de bijstand tegen die van de VS zet, dan is het aantal overweldigend.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oververtegenwoordiging kun je natuurlijk pas bepalen als je het af zet tegen iets.
Maar amerika, is, afgezet tegen amerika, oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Welke aantal?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je het aantal migranten in de bijstand tegen die van de VS zet, dan is het aantal overweldigend.
Kom op, heb je al een paar keer over sarcasme verteld. Zie het als een spiegel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke aantal?
En is dat niet in directe contradictie met dat migranten goed zijn voor de staatschuld?
Criminelen kosten geld hé, politie, justitie, etc.
Verwarrend
Ik had het over Nederland. En dit is verder niet echt een tegenargument, sterker nog het slaat als een tang op een varken. Maar dat zul je zelf ook wel weten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mannen ook.
{trouwens, als Amerika uit migranten bestaat, is het niet gek dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. )
Eh, als het over Nederland gaat dan is het hier offtopicquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik had het over Nederland. En dit is verder niet echt een tegenargument, sterker nog het slaat als een tang op een varken. Maar dat zul je zelf ook wel weten.
Maar wat doen we met Vis' exacte constatering dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de door jou eerder aangehaalde categorieėn? Zowel hier als in de VS en over de gehele wereld, eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik had het over Nederland. En dit is verder niet echt een tegenargument, sterker nog het slaat als een tang op een varken. Maar dat zul je zelf ook wel weten.
Maar is een vereiste daarvoor niet, dat de wereld (China bv) het vertrouwen opzegt in de dollar, en deze gaat dumpen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:02 schreef RM-rf het volgende:
en dat was dus voordat in 2020 de poep wél de ventilator raakte.... Eén van de allergrootste problemen van Amerika is dat wat men 'normaal' in zulk een situatie moet doen is het tekort vergroten om de gevolgen van een crisis op te vangen...
enkel, het tekort nóg verder laten oplopen zou economische zelfmoord zijn
Probleem is dat migranten dus maar al te vaak een zwarte baan hebben. Daar vangt de VS schatkist dus geen (dollar) cent van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:20 schreef Vis1980 het volgende:
Die staatsschuld is ook gedaan door immigranten, dus los je het met immigranten op. Oorspronkelijke bewoners kunnen dat niet allemaal alleen aan.
De staatsschuld is gedaan? Dat lijkt mij geen correct Nederlands. Maar welke migranten heb je het nu over? Volgens mij ben je verstrikt geraakt in je eigen argumenten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:20 schreef Vis1980 het volgende:
Die staatsschuld is ook gedaan door immigranten, dus los je het met immigranten op. Oorspronkelijke bewoners kunnen dat niet allemaal alleen aan.
Wellicht biedt het een fundament om toch te kunnen constateren dat er essentiėle verschillen zijn tussen man en vrouw. Je weet wel, iets wat (extreem) links graag wil tegenspreken tegenwoordig. Geslacht is zogenaamd allemaal subjectief en slechts het resultaat van sociaal constructivisme. Mannen en vrouwen zijn eigenlijk hetzelfde en kinderen kunnen hun geslacht kiezen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar wat doen we met Vis' exacte constatering dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de door jou eerder aangehaalde categorieėn? Zowel hier als in de VS en over de gehele wereld, eigenlijk?
De "cowboys" die voedsel transporteerden door verschillende staten waren meestal polen en Ieren met hulp van native amerikanen die natuurlijk precies wisten waar heen moesten, de sporen die door het land lopen werden aangelegd door Chinezen en Duitse immigranten. De infrastructuur in de steden werd opgebouwd door Italianen en Joden. Het argument blijft dus staan.quote:OpHet argument dinsdag 15 december 2020 13:09 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dergelijke theorieėn heb ik hier nog niet gezien.
[..]
Vrij slecht argument. Dus omdat de VS volgens jou is opgebouwd door migranten, moet men (in tegenstelling tot andere landen) een zeer open beleid hebben omtrent migratie?
Bron?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Probleem is dat migranten dus maar al te vaak een zwarte baan hebben. Daar vangt de VS schatkist dus geen (dollar) cent van.
Daarbij heb je het dus over banen, aan de onderkant, die niet veel opleveren.
Of was deze, niet door ook maar een gram economisch inzicht gespeende lijkende opmerking soms ook weer sarcasme?
quote:Research reviewed by the nonpartisan Congressional Budget Office indicates that between 50 percent and 75 percent of unauthorized immigrants pay federal, state, and local taxes. 2007
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
Ja allemaal leuk maar wat gaan we doen met die verschillen... Hier en in Amerika?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:26 schreef Dejannn het volgende:
[..]
De staatsschuld is gedaan? Dat lijkt mij geen correct Nederlands. Maar welke migranten heb je het nu over? Volgens mij ben je verstrikt geraakt in je eigen argumenten.
[..]
Wellicht biedt het een fundament om toch te kunnen constateren dat er essentiėle verschillen zijn tussen man en vrouw. Je weet wel, iets wat (extreem) links graag wil tegenspreken tegenwoordig. Geslacht is zogenaamd allemaal subjectief en slechts het resultaat van sociaal constructivisme. Mannen en vrouwen zijn eigenlijk hetzelfde en kinderen kunnen hun geslacht kiezen.
En als je hier verder over in detail wil discussiėren, open er een topic over zou ik zeggen.
waar haal je die kennis vandaan?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:24 schreef ExTec het volgende:
Probleem is dat migranten dus maar al te vaak een zwarte baan hebben. Daar vangt de VS schatkist dus geen (dollar) cent van.
Daarbij heb je het dus over banen, aan de onderkant, die niet veel opleveren.
Of was deze, niet door ook maar een gram economisch inzicht gespeende lijkende opmerking soms ook weer sarcasme?
vooral opvallend bv is dat in de aanvragen van patenten en in economische sectoren die veel aan innovatie doen het aandeel immigranten onder werknemers én ook management relatief veel hoger is dan het percentage immigranten binnen de bevolking (die in amerika rond de 14% ligt... een aantal dat gedurende heel lang ongeveer gelijk was, maar enkel inde jaren zestig en zeventig sterk daalde, overigens toen die dalings amenvoiel met een economische crisis en verlies van arbeidsplaatsen).quote:Key Points
While some policymakers have blamed immigration for slowing U.S. wage growth since the 1970s, most academic research finds little long run effect on Americans’ wages.
The available evidence suggests that immigration leads to more innovation, a better educated workforce, greater occupational specialization, better matching of skills with jobs, and higher overall economic productivity.
Immigration also has a net positive effect on combined federal, state, and local budgets. But not all taxpayers benefit equally. In regions with large populations of less educated, low-income immigrants, native-born residents bear significant net costs due to immigrants’ use of public services, especially education.
https://www.newsweek.com/(...)-us-election-1554726quote:Russian President Vladimir Putin has congratulated U.S. President-elect Joe Biden on his election victory, one day after the electoral college confirmed that the former vice president won the 270 electoral votes required to unseat President Donald Trump.
Putin had refused to congratulate Biden until the electoral college had gathered to confirm the result, and was the only major world leader not to do so.
But according to Russia's state news agency Tass, the strongman president sent Biden a telegram Monday to offer his best wishes.
Tass cited a Kremlin press service statement that read: "The President of the Russian Federation Vladimir Putin sent a congratulatory telegram to Joseph Biden on the occasion of the victory in the presidential elections of the United States of America."
"In the telegram, Putin wished the president-elect every success," the Kremlin statement said, quoting Putin as saying: "For my part, I am ready for interaction and contacts with you."
Putin "expressed confidence that Russia and the United States, bearing special responsibility for global security and stability, can, despite their differences, really contribute to solving many problems and challenges that the world is currently facing," according to the statement.
Klopt. De migranten uit India bv, die zo'n tijdelijk visa krijgen. Maar dat is dan al een voorbeeld van de VS overheid die zeer selectief mensen binnen laat.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:33 schreef RM-rf het volgende:
vooral opvallend bv is dat in de aanvragen van patenten en in economische sectoren die veel aan innovatie doen het aandeel immigranten onder werknemers én ook management relatief veel hoger is dan het percentage immigranten binnen de bevolking (die in amerika rond de 14% ligt... een aantal dat gedurende heel lang ongeveer gelijk was, maar enkel inde jaren zestig en zeventig sterk daalde, overigens toen die dalings amenvoiel met een economische crisis en verlies van arbeidsplaatsen)
En hij was niet eens leukquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:34 schreef speknek het volgende:
Moest ik even memepje van maken.
- Maar niet hier plaatsen-
Friendship ended meme niet kennenquote:
het gaat niet om poorten 'wijd open te zetten' ... maar vooral om niet heel dom je poorten doodleuk op slot te zetten voor migranten die bereid zijn hard te werken en zich te verbeteren, en immigratie daardoor te criminaliseren... juist op die manir krijg je dat immigranten gecriminaliseerd worden en vaak ook enkel via illegale wegen naar het land komen; en als ze daarzijn vaak vast te zitten in illegale wijzes van arbeidsvoorziening.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:38 schreef ExTec het volgende:
als je daarwerkelijk de poorten wijd openzet?
Kijk, van die Indiėrs is bekend dat ze een positieve invloed om de omgeving hebben. Je kunt dit vooral zien op de BBC en wel in het programma Homes under the hammer. Waar die immigranten de afgeleefde woningen van de lamlendige blanke Engelsen opkopen en er bewoonbare leefruimtes van maken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. De migranten uit India bv, die zo'n tijdelijk visa krijgen. Maar dat is dan al een voorbeeld van de VS overheid die zeer selectief mensen binnen laat.
Hoe realistisch is het dat zoiets overeind blijft als je daarwerkelijk de poorten wijd openzet?
Vanzelfsprekend zal migratie die louter bestaat uit hoogopgeleidden een positief effect hebben ja.
Dat was wel de context waar ik op reageerdequote:Op dinsdag 15 december 2020 14:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het gaat niet om poorten 'wijd open te zetten' ...
En:quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Eindigend bij:quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:52 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hoog tijd. De VS is opgebouwd door immigranten.
Leuk dat jij nu nuance bijvoegd, maar die was er dus gewoon nietquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie gaan de enorme staatsschulden dan oplossen?
Je generaliseertquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Kijk, van die Indiėrs is bekend dat ze een positieve invloed om de omgeving hebben.
[...]
van de lamlendige blanke Engelsen opkopen
eigenlijk niet, ik was vorig jaar nog in Dursley, en zag met eigen ogen hoe Engelsen hun woningen laten verloederen.quote:
Ow, dus omdat jij iets gezien hebt, kan je ineens uitspraken doen over gehele groepen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
eigenlijk niet, ik was vorig jaar nog in Dursley, en zag met eigen ogen hoe Engelsen hun woningen laten verloederen.
Nou, het gaat hier meestal dag en nacht door. Vooral users die s'nachts opblijven om de Amerikaanse politiek te volgen blijf ik een opmerkelijk fenomeen vinden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk.
Over een half jaar is het hier weer op sterven na dood
Het is de plek waar mijn familie woont. Dat vind ik natuurlijk interessantquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou, het gaat hier meestal dag en nacht door. Vooral users die s'nachts opblijven om de Amerikaanse politiek te volgen blijf ik een opmerkelijk fenomeen vinden.
Net als voor de gedrukte media is trumps presidentschap een zegen voor dit subforum.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou, het gaat hier meestal dag en nacht door. Vooral users die s'nachts opblijven om de Amerikaanse politiek te volgen blijf ik een opmerkelijk fenomeen vinden.
Is dat een commentaar op de moderatie of bedoel je dat in andere zin?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog meer generalisering.
Maar de boodschap is duidelijk; je mag blanke engelsen prima voor wat dan ook uitmaken, is allemaal prima.
Maar draai em natuurlijk niet om (mensen uit india zijn lamlendig, de noeste britten gaan tenminste nog naar spanje om daar iets op te knappen), want ik heb zo'n vaag vermoeden dat daar wel wat aan gedaan wordt.
Opmerkelijker zijn users die denken dat daar een mening over hebben interessant is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
tweeten over fraude as never seen before.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef trein2000 het volgende:
Mitch noemt Biden nu president-elect en feliciteert hem. Eens kijken wat Donald gaat doen.
Hij zou Biden toch feliciteren zodra de electors hem een meerderheid gegeven hadden? Tsk tsk tsk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:44 schreef koemleit het volgende:
[..]
tweeten over fraude as never seen before.
[ twitter ]
Daarom heeft hij natuurlijk die groepjes nep-electors naar de stemlokalen geprobeerd te sturen, zodat er net weer meer Trump electors zijn en hij Biden niet hoeft te feliciteren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij zou Biden toch feliciteren zodra de electors hem een meerderheid gegeven hadden? Tsk tsk tsk.
Maar die tellen niet mee, er is een officieele stemming van de electors geweest zoals vastgelegd, die hebben Biden 302 stemmen gegeven. Dat er een paar idioten zijn die zich frauduleus aangemerkt hebben als electors is niet relevant. Zelfs de domsten van zijn aanhangers snappen dat toch? Oh...wacht...quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Daarom heeft hij natuurlijk die groepjes nep-electors naar de stemlokalen geprobeerd te sturen, zodat er net weer meer Trump electors zijn en hij Biden niet hoeft te feliciteren.
En met een beetje mazzel (in context, als ware je een rebublikeinquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:38 schreef trein2000 het volgende:
Mitch noemt Biden nu president-elect en feliciteert hem. Eens kijken wat Donald gaat doen.
Ik kan het wel waarderen hoor, die users. Ik vind de berichtgeving van NL media erg summier tot zelfs ronduit slecht wat betreft geopolitiek, die users die je noemt vatten het vaak best goed samen hierquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
ik denk dat hij steeds meer voor wappie aangezien gaat worden en gezondheidsproblemen krijgt, en dat het dan snel klaar isquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:50 schreef ExTec het volgende:
Denken we:
- Dat Trump nog lange tijd een plaag gaat zijn?
- Dat Trump straks een enkeltje vergetelheid gaat krijgen?
Ik denk het 2de.
Niet meteen het 2e, vermoed ik. Veel zal afhangen van hoe de aanhang reageert als Trump daadwerkelijk President af is. Want iemand steunen die feitelijk niet relevant meer is, is toch niet echt nuttig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:50 schreef ExTec het volgende:
Denken we:
- Dat Trump nog lange tijd een plaag gaat zijn?
- Dat Trump straks een enkeltje vergetelheid gaat krijgen?
Ik denk het 2de.
Waarbij Cruz wel het dilemma heeft dat hij zelf ook erg veel kans zou maken in 2024.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet meteen het 2e, vermoed ik. Veel zal afhangen van hoe de aanhang reageert als Trump daadwerkelijk President af is. Want iemand steunen die feitelijk niet relevant meer is, is toch niet echt nuttig.
Als de Trump aanhang trouw aan Trump blijft dan zullen degenen die hopen op een nominatie in '24 om hem heen blijven zwermen en hem in de aandacht houden. Denk daarbij aan types als Cruz, Hawley en anderen.
Ik hoop dat hij van rechtszaak naar rechtszaak huppelt en volkomen geruineerd achter blijft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:54 schreef Ruse het volgende:
[..]
ik denk dat hij steeds meer voor wappie aangezien gaat worden en gezondheidsproblemen krijgt, en dat het dan snel klaar is
Ja, ik bedoelde dat Cruz zou proberen om de steun van Trump te krijgen als kandidaat maar persoonlijk denk ik dat Trump iedere kandidaat die geen Donald Trump heet weigert te steunen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarbij Cruz wel het dilemma heeft dat hij zelf ook erg veel kans zou maken in 2024.
Iemand hier, tig topics terug, merkte al een keertje op, dat zo ongeveer 10% oid, en dat zal in sterke maten samenvallen, met het gedeelte van het electoraat dat trump heeft kunnen activeren, sowieso anti-overheid, anti-wetenschap, zeg maar: anti-ratio is, en dat het eigenlijk zinloos is, om proberen die voor je te winnen. Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet meteen het 2e, vermoed ik. Veel zal afhangen van hoe de aanhang reageert als Trump daadwerkelijk President af is. Want iemand steunen die feitelijk niet relevant meer is, is toch niet echt nuttig.
Als de Trump aanhang trouw aan Trump blijft dan zullen degenen die hopen op een nominatie in '24 om hem heen blijven zwermen en hem in de aandacht houden. Denk daarbij aan types als Cruz, Hawley en anderen.
Het zou mij niet eens verbazen, als de base trouw blijft, dat Trump in '24 weer kandidaat zal zijn, overigens.
Ik hoop het van harte en ik hoop ook dat die 10% nog steeds 10% is, het lijkt momenteel of die groep vele malen groter is maar dan kan uiteraard alleen een tijdelijk effect zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iemand hier, tig topics terug, merkte al een keertje op, dat zo ongeveer 10% oid, en dat zal in sterke maten samenvallen, met het gedeelte van het electoraat dat trump heeft kunnen activeren, sowieso anti-overheid, anti-wetenschap, zeg maar: anti-ratio is, en dat het eigenlijk zinloos is, om proberen die voor je te winnen. Daar ben ik het mee eens.
Het midden van de rep's zal zich heus richten op die andere 90%.
Gore Vidal's United States of Amnesia. 4 jaar is best lang.
Dus ik denk (hoop) het niet. Denk (hoop) dat het over is met The Donny.
Maar het is misschien niet zo'n goed idee, om het precedent te scheppen, dat je als president, na je presidentschap, als vogelvrij kan eindigen? Los van of die dat verdiend, want dat doet hij zondermeer natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij van rechtszaak naar rechtszaak huppelt en volkomen geruineerd achter blijft.
Misschien is zijn die Russische belangen en invloeden toch minder dan gedachtquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:20 schreef speknek het volgende:
Wat een wereld dat Putin eerder Biden erkent dan McConnell.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |