quote:Op maandag 14 december 2020 17:45 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Fred ik heb hem allang binnenFoeilelijk.
Alleen m'n zoonquote:Op maandag 14 december 2020 17:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Zijn dit jaar toch hooguit twee anderen die hem zien
Ah ieeuw... de lelijke tweeling Polly en Esther...quote:Op maandag 14 december 2020 17:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Niet gewoon een foute polyester kersttrui bij de Aldi halen
Excuus, ik had het uit een ander bericht.quote:Op maandag 14 december 2020 18:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Nee, dat was gisteren
https://regio15.nl/corona(...)ijden-vanwege-drukte
quote:Vol, vol, vol: online bezorgmomenten supers schaars tot na kerst
\Nog even snel voor kerst een bezorgblok claimen in de app van Albert Hein of via de website van Jumbo. Veel consumenten kunnen het vergeten, want ondanks uitbreidingen van de logistieke diensten zitten de meesten op dit moment weer voller dan vol.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kerst-inkopen-corona
quote:Supermarkten roepen op: ga niet hamsteren tijdens lockdown
De supermarktbranche roept op om tijdens de lockdown niet te gaan hamsteren. Volgens hen hoeven mensen zich geen zorgen te maken over mogelijke tekorten. "Er is genoeg voor iedereen."
Op Twitter verschijnen foto's en filmpjes van lege schappen. Maar branchevereniging Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) laat aan RTL Nieuws weten dat de lege schappen ook het gevolg zouden kunnen zijn van de boerenprotesten.
Geen reden voor paniek
Een woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat de lege schappen echt het gevolg zijn van de boerenprotesten, en dus niet de aangekondigde maatregelen. "Vooral in Oost-Nederland kunnen klanten een ander assortiment aantreffen dan wat ze normaal gewend zijn. Wij doen er alles aan om de schappen te vullen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)wn-coronamaatregelen
Wij ook, ideaal is datquote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef quirina het volgende:
Ik heb thank god een bezorg bundel en een vast bezorg moment
Iedereen moest nog snel langs de Actionquote:Op dinsdag 15 december 2020 11:20 schreef Morri2 het volgende:
Gisteren tijdens de persco mijn driewekelijkse supermarktrun gedaan en nog een laatste ingredient gehaald voor de Kerst.
Het was uitgestorven. Nog nooit zo rustig boodschappen kunnen doen, zelfs niet 's ochtends om 7.00 uur.
Boomer gespot.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij de Jumbo kun je 3 weken vooruit reserveren, dit doe ik ook altijd: alvast wat fictieve boodschappen bestellen voor over 3 weken, en dan een dag voor bezorging nog aanpassen naar wat we echt nodig hebben.
Op deze manier kon ik gelukkig ook nog vlak voor kerst en oudjaar terecht (en met bezorging op 23-12 had ik zelfs nog geluk, deze dag was binnen een dag vol gereserveerd, en dit dus 3(!) weken van tevoren!).
Bij Picnic is zo lang van tevoren reserveren niet mogelijk, sinds corona bestel ik hier ook niet meer (voornamelijk ook, omdat ik er niet meer tussen kwam, alle bezorgmomenten zaten destijds al gelijk vol).
Wie weet volgend jaar weer...
LOL! Ben 46, dus nét nietquote:
Toch niet kennelijk:quote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef Declan-Harp het volgende:
Action en Wibra vanmiddag weer open
quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Het kabinet gaat toch ingrijpen, lees ik net:
https://www.destentor.nl/(...)iet-openen~acac8f70/
[..]
De winkels van Action en Wibra mogen de deuren toch niet openen. Het kabinet zal later vandaag aankondigen dat zij gesloten moeten blijven. Dat melden bronnen rond het kabinet.
Gelukkig maar!quote:
quote:
Best bijzonder om dat dan in de volgende alinea tegen te spreken.quote:De supermarktbranche roept op om tijdens de lockdown niet te gaan hamsteren. Volgens hen hoeven mensen zich geen zorgen te maken over mogelijke tekorten. "Er is genoeg voor iedereen."
Mensen hamsteren uit onzekerheid, het maakt geen kut uit of dat komt door een lockdown of omdat boer Henk besluit een distributiecentrum te blokkeren en de overheid het laat afweten.quote:Een woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat de lege schappen echt het gevolg zijn van de boerenprotesten, en dus niet de aangekondigde maatregelen. "Vooral in Oost-Nederland kunnen klanten een ander assortiment aantreffen dan wat ze normaal gewend zijn. Wij doen er alles aan om de schappen te vullen."
https://www.destentor.nl/(...)permarkten~a0ef9c21/quote:Gezien de vandaag aangekondigde lockdown willen de boeren hun verantwoordelijkheid nemen. Ook willen zij het overleg tussen de boeren en supermarkten een kans geven. Wel waarschuwen zij alvast: ‘Wanneer blijkt dat er claims komen of het gesprek niet zal plaatsvinden binnen de gestelde termijn zullen we weer met zijn allen ten strijde trekken.’
Boze boeren voerden afgelopen dagen op meerdere plekken in Nederland actie bij distributiecentra van supermarkten. De agrariërs eisen een eerlijkere prijs voor hun producten.
Ik ben erg blij dat ik melk kan halen in een speciaal zuivelhuisje van een lokale bioboer, dat is er altijd.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen bij de bakker, slager en AH geweest, overal rustig, alleen het melkschap bij de AH was zo leeg dat ik een literpak moest kopen ipv anderhalve liter.
Geen idee of dat voor alle melk zo was eigenlijk ik keek alleen naar de biologische
Ze moeten ergens een lijn trekken en de lijn is getrokken bij levensmiddelen. Een slijter is ook niet essentieel.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:17 schreef qajariaq het volgende:
Hier in het winkelcentrum veel luiken dicht en vooral lekker rustig. Wel een winkel waar heel groot bekend werd gemaakt dat het DHL afhaalpunt is.
Wel vraag ik me af hoe essentieel Jamin is?
quote:Op woensdag 16 december 2020 14:17 schreef qajariaq het volgende:
Hier in het winkelcentrum veel luiken dicht en vooral lekker rustig. Wel een winkel waar heel groot bekend werd gemaakt dat het DHL afhaalpunt is.
Wel vraag ik me af hoe essentieel Jamin is?
Belachelijk dat zoiets futiels als de Jamin dan open mag en de Hema niet (meer)quote:Het kabinet maakte vanmiddag bekend dat winkels tijdens de lockdown alleen open mogen als ze minimaal 70 procent van de omzet halen uit ‘essentiële producten’, zoals voedingsmiddelen en hygiëneproducten. Dat was 30 procent.
Slijter is hartstikke essentieel, voor alle mensen die graag zelf testen. Een goede wijn niet kunnen ruiken of proeven, lijkt me een goede reden voor een Corona test.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ze moeten ergens een lijn trekken en de lijn is getrokken bij levensmiddelen. Een slijter is ook niet essentieel.
Er zal wel een flinke lobby voor zijn van alle verborgen alcoholisten in de politiek.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ze moeten ergens een lijn trekken en de lijn is getrokken bij levensmiddelen. Een slijter is ook niet essentieel.
Alcohol kun je ook in de supermarkt halen, dus een excuus is het niet. Maar ze verkopen dus "levensmiddelen".quote:Op woensdag 16 december 2020 14:24 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Er zal wel een flinke lobby voor zijn van alle verborgen alcoholisten in de politiek.
Sterke drank niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Alcohol kun je ook in de supermarkt halen, dus een excuus is het niet. Maar ze verkopen dus "levensmiddelen".
Maar die heeft net als ik het noodzakelijke voorraadje Beerenburg maandagmiddag wel gehaald bij de slijter.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterke drank niet.
Een beetje alcoholist heeft toch liever wat serieuzers dan wijn of bier.
Dat heb ik met groenten en fruit, wij hebben een abonnement bij een lokale biologische tuinderij voor zowel groenten (die ze meestal zelf verbouwen, maar soms inkopen) als fruit (inkoop van Vitatas).quote:Op woensdag 16 december 2020 12:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat ik melk kan halen in een speciaal zuivelhuisje van een lokale bioboer, dat is er altijd.
Ik was vandaag even bij 2 biowinkels verderop omdat ik bij het bestellen bij Ekoplaza niet alles kon krijgen en ik vond het best wel druk in dat dorp, je zag wel heel veel mensen op de been voor een woensdagmiddag, echt anders dan in maart/april.
Hier is de berorgdienst er mee gestopt helaas. En er zijn geen biologische winkels in de wijde omtrek (dichtstbijzijnde minimaal 25 minuten rijden als het rustig op de weg is). Er zijn wel wat dichterbij kleine boerenwinkeltjes die biogroenten en fruit hebben, maar met een heel beperkt assortiment. Heel lastig altijd om iets te vinden in deze regio.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb ik met groenten en fruit, wij hebben een abonnement bij een lokale biologische tuinderij voor zowel groenten (die ze meestal zelf verbouwen, maar soms inkopen) als fruit (inkoop van Vitatas).
Was toch wel fijn van de week, toen er distributieproblemen waren qua groenten in de supermarkt.
Plus dat ik er van hou dat het lokaal is en ook nog eens volledig biologisch.
Dit is hetzelfde heldere licht met een vast heel trotse moederquote:
Mondkapjes werken ook niet aangezien mensen het uit hun jaszak trekken en er weer instoppen en het vervolgens weer opzetten.quote:
Het gaat hier om fatsoen natuurlijkquote:Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Mondkapjes werken ook niet aangezien mensen het uit hun jaszak trekken en er weer instoppen en het vervolgens weer opzetten.
Mensen houden ook beter afstand als je geen mondkapje draagt.
Maar ja die mondkapplicht is toch nutteloos als je ziet hoe mensen ermee omgaan.
Neus er bovenuit..
Mondkapje wegtrekken als ze moeten niezen of hoesten ( anders word ie vies)
Die kale gedraagt zich wel ontzettend tokkie tegen die jongen.
Tokkie confirmed.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde heldere licht met een vast heel trotse moeder![]()
Echt wel. Dat zijn toch ook levensmiddelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nee, alleen wijn en bier. Voor een goede whiskey moet je echt naar de slijter.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Alcohol kun je ook in de supermarkt halen, dus een excuus is het niet. Maar ze verkopen dus "levensmiddelen".
Cognac en andere sterke drank kun je niet in de supermarkt halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wel online te bestellen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:14 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Cognac en andere sterke drank kun je niet in de supermarkt halen.
Eigenlijk welquote:Op woensdag 16 december 2020 15:17 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dan kan de slijter wel dicht dus.
Maar is niet essentieel lijkt mequote:Op woensdag 16 december 2020 15:14 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Van mij mag alles wel openblijven, zo'n onzinnige knipperlicht lockdown heeft niet veel nut.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:00 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Maar is niet essentieel lijkt me![]()
Ging het verder ook niet om. Van mij mogen ze openblijven hoor
Ja, als je je blindstaart op aantallen alleen en je gaat steeds meer testen...quote:Op woensdag 16 december 2020 16:04 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Van mij mag alles wel openblijven, zo'n onzinnige knipperlicht lockdown heeft niet veel nut.
Er wordt meer getest omdat daar aanleiding voor is, heeft niet met capaciteit te maken maar alleen om dat er meer reden is om te testen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:09 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja, als je je blindstaart op aantallen alleen en je gaat steeds meer testen...
Percentages zakken al een tijdje. Niet snel genoeg blijkbaar.
quote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde heldere licht met een vast heel trotse moeder![]()
zijn toch genoeg supermarkten die een aparte balie hebben voor sterke drankquote:Op woensdag 16 december 2020 15:14 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Zal wel een anabooltje zijn als je zo opgefuckt bent constant.quote:
Moet aparte ruimte met vergunning zijn, alleen een balie mag niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zijn toch genoeg supermarkten die een aparte balie hebben voor sterke drank
Ja en die is afgeschermd van de rest van de supermarkt en heet ook gewoon slijterijquote:Op woensdag 16 december 2020 18:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zijn toch genoeg supermarkten die een aparte balie hebben voor sterke drank
ja dat bedoel ik. Wel apart met ingang en kassaquote:Op woensdag 16 december 2020 18:09 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Moet aparte ruimte met vergunning zijn, alleen een balie mag niet.
ja ik denk dat dat wel klopt, volgens mij heeft ie een sportschool..quote:Op woensdag 16 december 2020 18:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zal wel een anabooltje zijn als je zo opgefuckt bent constant.
Doorgesnoven leeghoofd idd.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zal wel een anabooltje zijn als je zo opgefuckt bent constant.
Wanneer ze onder de 13 zijn mag dat gewoon hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:45 schreef quirina het volgende:
Eigenlijk zou je dat moeten filmen en de opname naar de politie moeten sturen.
Want dit kan echt niet hoor!
jahoor alsof ik of de chef supermarkt die inschatting zou kunnen maken, ik ben best slim maar ik zie het niet 13 14 of 15 jaar, ze zien er hetzelfde uitquote:Op woensdag 16 december 2020 19:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wanneer ze onder de 13 zijn mag dat gewoon hoor.
Je kan een klacht indienen bij die supermarkt. Het is van de gekke dat een grote groep kinderen naar binnen mogen.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:54 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
jahoor alsof ik of de chef supermarkt die inschatting zou kunnen maken, ik ben best slim maar ik zie het niet 13 14 of 15 jaar, ze zien er hetzelfde uit
ja dach, ik ga nu dus ff niemand de maat nemen of de les lezen, zo ben ik nietquote:Op woensdag 16 december 2020 20:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan een klacht indienen bij die supermarkt. Het is van de gekke dat een grote groep kinderen naar binnen mogen.
Je mag niet eens je eigen kind meenemen naar de supermarkt, maar een grote groep kinderen mag wel?
Hoe je mag niet je eigen kind meenemen? Als ik een boodschap nodig heb en ik heb geen oppas hebben ze mooi pech gehad. En nee, ik heb geen schijt aan de regels. Maar soms kan het niet anders dan dat je kind(eren) mee naar de winkel moet meenemen.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan een klacht indienen bij die supermarkt. Het is van de gekke dat een grote groep kinderen naar binnen mogen.
Je mag niet eens je eigen kind meenemen naar de supermarkt, maar een grote groep kinderen mag wel?
Vaak kan het wel anders, ander tijdstip bv.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe je mag niet je eigen kind meenemen? Als ik een boodschap nodig heb en ik heb geen oppas hebben ze mooi pech gehad. En nee, ik heb geen schijt aan de regels. Maar soms kan het niet anders dan dat je kind(eren) mee naar de winkel moet meenemen.
Sowieso zijn veel reclames nu ongepast ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:37 schreef mrevil1337 het volgende:
Overigens niet begrepen waarom supermarkten wel mogen stunten met aanbiedingen en zeker nu met de kerstdagen waarbij het standaard al drukker is, eigenlijk hoort men dat ook te verbieden.
Verder is er weinig verandert wel hebben we nu een "carwash" maar die skip ik omdat ik geen zeep troep op mijn handen wil hebben gezien ik kort daarvoor al handen heb gewassen.
WC papier is er ook nog in overvloed gezien de vorige hamsteraars nog een 10 jaar voorraad in huis hebben.
Ik geef een voorbeeldje: ik ben de vorige dag vergeten brood te kopen voor de dag erna. Tsja, dan ga ik toch echt een brood halen (samen met mijn kinderen) Dochter zou zeggen dat ik niet zo moeilijk moet doen want ze eet wel chips voor de lunch, maar dat gaan we dus niet doenquote:Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vaak kan het wel anders, ander tijdstip bv.
Nop. Ontdooid brood vind ik niet te pruimen.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:12 schreef macca728 het volgende:
Geen brood in de vriezer hebben......
ik had vorig jaar een extra vriezer gekocht op mijn ma's advies, man man man wat is dat fijn zeg, dat ding scheelt me zoveel geld en gedoequote:Op woensdag 16 december 2020 20:12 schreef macca728 het volgende:
Geen brood in de vriezer hebben......
Ja snap ik, sommige dingen zijn niet te voorkomen en als de kinderen zich gewoon normaal gedragen lijkt me het ook gewoon kunnen hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nop. Ontdooid brood vind ik niet te pruimen.
Maar goed, brood was even een voorbeeldje.
Deze tokkies verpesten het voor degenen die om medische redenen geen mondkapje kunnen dragenquote:
Dan heb je een slechte vriezer en/of slecht brood hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nop. Ontdooid brood vind ik niet te pruimen.
Maar goed, brood was even een voorbeeldje.
Ik haal altijd supermarktbrood, dus wat je zegt kan kloppenquote:Op woensdag 16 december 2020 20:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte vriezer en/of slecht brood hoor.
Ik haal mijn brood bij de bakker, gaat per 2 sneetjes in ziplockbag de vriezer in en komt er gewoon weer vers uit als het ontdooit is inc krokant korstje.
Verder wel mee eens dat het soms niet anders kan.
Mijn dochter kon sowieso niet alleen thuisblijven. Dus zij ging gewoon altijd mee met boodschappen doen.
die zakjes met die vacuum achtige afsluiting zijn echt zo goedquote:Op woensdag 16 december 2020 20:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan heb je een slechte vriezer en/of slecht brood hoor.
Ik haal mijn brood bij de bakker, gaat per 2 sneetjes in ziplockbag de vriezer in en komt er gewoon weer vers uit als het ontdooit is inc krokant korstje.
Verder wel mee eens dat het soms niet anders kan.
Mijn dochter kon sowieso niet alleen thuisblijven. Dus zij ging gewoon altijd mee met boodschappen doen.
Brood, vlees en groente/fruit vind persoonlijk altijd slecht uit de supermarkt. Voor vlees en brood ben je bij de slager en bakker wel wat meer kwijt. Maar dat verdien je terug als je een goeie groentekraam hebt op de markt.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik haal altijd supermarktbrood, dus wat je zegt kan kloppenIk heb een Uljee om de hoek zitten, maar die vind ik absurd duur. Ik weiger daar mijn geld binnen te brengen.
De meeste supermarkten hebben ook vers brood. Dat is een stuk beter dan wat er in het schap ligt.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Brood, vlees en groente/fruit vind persoonlijk altijd slecht uit de supermarkt. Voor vlees en brood ben je bij de slager en bakker wel wat meer kwijt. Maar dat verdien je terug als je een goeie groentekraam hebt op de markt.
Met brood ben ik niet zo moeilijk. Vlees uit de super is inderdaad smerig. Gehakt wil ik nog wel eens in de super kopen, maar inderdaad zoveel mogelijk slager. Groente en fruit haal ik wel gewoon in de supermarkt. Je kan zelf wel zien wat er een beetje behoorlijk bij ligt.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Brood, vlees en groente/fruit vind persoonlijk altijd slecht uit de supermarkt. Voor vlees en brood ben je bij de slager en bakker wel wat meer kwijt. Maar dat verdien je terug als je een goeie groentekraam hebt op de markt.
Zou kunnen ik ga al jaren naar de bakker die vlak bij zit. Voordeel die kent me ook en weet op welke dag ik langskom dus ik grijp nooit mis hoe laat ik ook kom.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:00 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De meeste supermarkten hebben ook vers brood. Dat is een stuk beter dan wat er in het schap ligt.
Dat kan ik haal in de supermarkt alleen af en toe die nasi/bami pakketjes omdat ik geen zin heb om een berg groente te kopen voor 1 gerecht. Maar de rest haal ik altijd van de markt voor een week groente en fruit voor 1 persoon ben ik meestal rond de 5 a 7 euro kwijt.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met brood ben ik niet zo moeilijk. Vlees uit de super is inderdaad smerig. Gehakt wil ik nog wel eens in de super kopen, maar inderdaad zoveel mogelijk slager. Groente en fruit haal ik wel gewoon in de supermarkt. Je kan zelf wel zien wat er een beetje behoorlijk bij ligt.
Top dat jij dat zo ervaartquote:Op woensdag 16 december 2020 21:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat kan ik haal in de supermarkt alleen af en toe die nasi/bami pakketjes omdat ik geen zin heb om een berg groente te kopen voor 1 gerecht. Maar de rest haal ik altijd van de markt voor een week groente en fruit voor 1 persoon ben ik meestal rond de 5 a 7 euro kwijt.
Ik zeg ook een goeie groentekraam ik heb die ervaringen ook maar ik ben gelukkig met degene die ik nu heb maar ik zal er inderdaad over stoppen.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Top dat jij dat zo ervaartIk vind goedkope AGF op de markt altijd wat tricky. Het komt wel eens voor dat je spul mee krijgt wat je een dag erna alweer kan weggooien.
Maar goed, OT weer. Anders krijgen we straf
https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-wat-we-kunnen-doenquote:Producten van lokale ondernemers te koop in supermarkt in Hellendoorn: "Minste wat we kunnen doen"
In tijden van nood moeten mensen elkaar helpen, dat gaat zeker ook op voor ondernemers. De meeste winkels hebben gisteren de deuren moeten sluiten. Rob Loomans van de Albert Heijn in Hellendoorn heeft daarom zijn assortiment aangepast. Zo zijn de bloemen die zijn winkel normaal verkoopt vervangen door de bloemen van de plaatselijke bloemist.
"Dat geldt ook voor non-food", zegt Loomans. "Op de plek waar wij normaal ons eigen non-food verkopen, staat nu non-food van de lokale Marskramer." Op die manier biedt hij de lokale ondernemers de kans om toch hun producten aan de man te brengen. "Normaal hebben wij hier zelf allerlei apparatuur staan, zoals gourmetstellen."
Bij de producten die er staan, hangt een briefje: 'svp de producten van de Marskramer afrekenen bij de servicebalie'.
Koesteren
"Zij hebben het zwaar nu, moeten vijf weken dicht dus dit is het minste dat we kunnen doen", legt Loomans uit. "De zaken die er zitten in het dorp moeten we koesteren."
Sinds de lockdown is het een stuk drukker geworden in zijn supermarkt heeft Loomans gemerkt. "Het is een stuk drukker. Dat geldt ook voor onze werkzaamheden, de druk is in alle opzichten opgevoerd."
Wibra en Action
De discussie die vanmorgen gevoerd werd over het wel of niet open gaan van winkelketens als Action en Wibra vindt Loomans lastig. "De verhouding non-food versus food is het gebied dat altijd discussie oplevert. Ondernemers worden creatief. Kijken of je toch nog een mogelijkheid ziet voor verkoop."
Het kabinet heeft overigens al weer een streep gehaald door de de plannen van Action en Wibra; ze mogen niet open.
De spullen van lokale ondernemers zijn zolang de lockdown duurt in de Albert Heijn in Hellendoorn te vinden. Ook de lokale bouwmarkt wordt gesteund door de supermarktondernemer. "Ze pakken voor ons de kerstpaketten in, het ging wat ver om spijkers en schroeven in de supermarkt neer te leggen."
Tuurlijk wel. Er is altijd wel iets te regelen, of een ander tijdstip. Doe boodschappen voor 1 of 2 weken als het wel kan zonder kind. Als iedereen zo denkt als jij komen we er nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe je mag niet je eigen kind meenemen? Als ik een boodschap nodig heb en ik heb geen oppas hebben ze mooi pech gehad. En nee, ik heb geen schijt aan de regels. Maar soms kan het niet anders dan dat je kind(eren) mee naar de winkel moet meenemen.
Mijn huis is helaas niet uitgerust met een voorraadkastquote:Op woensdag 16 december 2020 22:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Er is altijd wel iets te regelen, of een ander tijdstip. Doe boodschappen voor 1 of 2 weken als het wel kan zonder kind. Als iedereen zo denkt als jij komen we er nooit natuurlijk.
De zelfscankassahoek (drie keer woordwaarde) is hier nogal krap. Ik stond daar gisteravond even snel m'n spul af te rekenen, maar dan komt er naast me iemand staan met vijf dingen ofzo, prima, maar ze had haar vent bij zich en sommige stelletjes zitten aan elkaar vastgelijmd. Hij kwam helemaal tegen mij aan staan terwijl zij stond af te rekenen. Man, ga even in een hoekje uit de weg staan. Of ga überhaupt niet mee naar binnen als ze maar vijf dingetjes nodig heeft. Dát is het vervelende. De rest van de supermarkt was zo goed als leeg, maar de kassa is en blijft een probleem.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:36 schreef Sorella het volgende:
Er is al zo weinig leuks, als mensen met hun partner of 1 kind naar de supermarkt willen gaan laat ze dan lekker.
Er zijn ergere dingen om je druk om te maken als om een moeder die haar kind mee neemt naar de supermarkt of een ouder echtpaar die met zijn tween gaan winkelen of een jong stel.
Leven en laten leven.
Het wordt wat anders als ze opa en oma en broer en zus ook nog eens meenemen.
Die handscanner hebben we hier niet, dus ik doe het inderdaad met m'n telefoon. Werkt prima, behalve los vers spul zoals appels, die moet je aan het eind bij de zelfscan nog apart wegen, bon afdrukken en scannen. Dus loopt alles alsnog door elkaar heen. Idioot dat ze dat na zoveel maanden nog niet geregeld hebben.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Irritant, van die mensen die nog moeten scannen als ze bij die paal aankomen.
Gebruik gewoon je smartphone en scan alle boodschappen alvast. Of desnoods zo'n scanner van de AH zelf.
Bij de AH's hier in de stad staan die weegschalen gewoon bij het fruit zelf (goed zoeken soms!)quote:Op donderdag 17 december 2020 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die handscanner hebben we hier niet, dus ik doe het inderdaad met m'n telefoon. Werkt prima, behalve los vers spul zoals appels, die moet je aan het eind bij de zelfscan nog apart wegen, bon afdrukken en scannen. Dus loopt alles alsnog door elkaar heen. Idioot dat ze dat na zoveel maanden nog niet geregeld hebben.
Ik liep gister zelf te kloten met de boodschappentas. Meestal zet ik alle boodschappen er alvast in, dan scan je je telefoon en loop je weer weg, maar ik had dus verse dingen die nog gescand moesten worden en die kuttas was omgevallen in de winkelkar. Maar toen heb ik in een hoekje de boel even opnieuw in m'n tas staan frotten. Sommige mensen doen dat midden in het pad bij de zelfscan
Zijn hier uitgezet, en daar kon je voor corona al niet zelfscannen, want er komen geen bonnetjes uit.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bij de AH's hier in de stad staan die weegschalen gewoon bij het fruit zelf (goed zoeken soms!)
Wat stom, ja dan werk je het in de hand. Hier dus nog wel bonnetjes gelukkig.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zijn hier uitgezet, en daar kon je voor corona al niet zelfscannen, want er komen geen bonnetjes uit.
Ja maar dat soort mensen zijn sowieso fucking irritant.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De zelfscankassahoek (drie keer woordwaarde) is hier nogal krap. Ik stond daar gisteravond even snel m'n spul af te rekenen, maar dan komt er naast me iemand staan met vijf dingen ofzo, prima, maar ze had haar vent bij zich en sommige stelletjes zitten aan elkaar vastgelijmd. Hij kwam helemaal tegen mij aan staan terwijl zij stond af te rekenen. Man, ga even in een hoekje uit de weg staan. Of ga überhaupt niet mee naar binnen als ze maar vijf dingetjes nodig heeft. Dát is het vervelende. De rest van de supermarkt was zo goed als leeg, maar de kassa is en blijft een probleem.
Ook voor Corona inderdaad, voor je het weet is je portemonnee weg.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja maar dat soort mensen zijn sowieso fucking irritant.
Ik zeg daar gewoon wat van tegen zo'n persoon. Virus of geen virus, blijf als vreemde uit my personal space.
Probleem opgelost.
Ik zet dan altijd mijn kar ertussen.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:46 schreef quirina het volgende:
Of even hard gaan hoesten. Dan stapt zo’n sukkel ook wel uit je buurt.
Zo heb ik het ook gedaan, maar dan bij de Plus, van te voren voor drie weken vooruit bestellingen vast gezet met gewoon een gemiddelde week aan boodschappen en dan in de week zelf kijken wat je echt nodig hebt en niet en zo nodig aanpassen. Superhandig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij de Jumbo kun je 3 weken vooruit reserveren, dit doe ik ook altijd: alvast wat fictieve boodschappen bestellen voor over 3 weken, en dan een dag voor bezorging nog aanpassen naar wat we echt nodig hebben.
Op deze manier kon ik gelukkig ook nog vlak voor kerst en oudjaar terecht (en met bezorging op 23-12 had ik zelfs nog geluk, deze dag was binnen een dag vol gereserveerd, en dit dus 3(!) weken van tevoren!).
Bij Picnic is zo lang van tevoren reserveren niet mogelijk, sinds corona bestel ik hier ook niet meer (voornamelijk ook, omdat ik er niet meer tussen kwam, alle bezorgmomenten zaten destijds al gelijk vol).
Wie weet volgend jaar weer...
Nee. Gewoon nee. Je kan er gewoon netjes iets van zeggen ipv asociaal gedrag te vertonen.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:46 schreef quirina het volgende:
Of even hard gaan hoesten. Dan stapt zo’n sukkel ook wel uit je buurt.
Nee hoor, met bezorgbundel kun je een week verder vooruit boeken.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
Bij de AH waren er geen slots voor delivery of pick up. Totdat is een aflever abbonnement nam, toen kreeg ik ineens wel de exacte slot die ik wilde hebben, de vrijdag dat we terugkomen in Nederland over 3 weken.
Tja...mischien was het toeval?
Ok, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee hoor, met bezorgbundel kun je een week verder vooruit boeken.
Tenzij je in zee woont is de kreeft natuurlijk niet lokaalquote:Op donderdag 17 december 2020 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind kerstavond de ultieme kerstdag, zet het liefst dan pas de bomen op.
Heb vandaag de bestellingen gedaan bij de lokale winkeliers en bedrijven.
Perfect! Verse kreeft en krab en Hollandse garnalen. 18:00 uur ophalen en 18:15 aan het diner met mijn man en de kids! Zeekraal snij ik zelf en de frietaardappelen van de buurvrouw.
Lekkere truffel uit Italië en zelf mayonaise maken.
Heerlijk en verser dan vers! Lokaal!
Wordt de mooiste kerstavond ooit.
Ze halen hem hier uit bakken uit de Oosterscheldequote:Op donderdag 17 december 2020 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij je in zee woont is de kreeft natuurlijk niet lokaal
Met je smartphone scannen? Nooit geweten dat dat ook kon.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Irritant, van die mensen die nog moeten scannen als ze bij die paal aankomen.
Gebruik gewoon je smartphone en scan alle boodschappen alvast. Of desnoods zo'n scanner van de AH zelf.
Super makkelijk via de appquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:28 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Met je smartphone scannen? Nooit geweten dat dat ook kon.
Thans, gaan we proberen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Super makkelijk via de appJe moet verbinding maken met de wifi van de winkel en dan scan je de boodschappen via de app. Aan het eind bij de zelfscankassa's tik je 'Betalen' oid, scan je de barcode die dan op je telefoon verschijnt, en betaal je. Dus als je ook met je telefoon kunt betalen ben je zo weg en hoef je niks aan te raken.
Ik ga dit ook maar eens proberen. Heb m'n bonuskaart al digitaal, maar voel me altijd bezwaard als ik nog een boel moet scannen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Super makkelijk via de appJe moet verbinding maken met de wifi van de winkel en dan scan je de boodschappen via de app. Aan het eind bij de zelfscankassa's tik je 'Betalen' oid, scan je de barcode die dan op je telefoon verschijnt, en betaal je. Dus als je ook met je telefoon kunt betalen ben je zo weg en hoef je niks aan te raken.
En je ziet gelijk je bonus al, ook heel handig. Je kunt ook een boodschappenlijstje maken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ga dit ook maar eens proberen. Heb m'n bonuskaart al digitaal, maar voel me altijd bezwaard als ik nog een boel moet scannen.
Ja. Serieus hèquote:Op zaterdag 19 december 2020 12:40 schreef xminator het volgende:
Lekker met het hele gezin boodschappen doen is het nieuwe uitje..
Dat heb ik ook al gemerkt, gewoon beide een kar meenemen maar het personeel kan er weinig aan doen omdat ze bij de ingang zich gedragen alsof elkaar niet kennen en pas in de winkel bij elkaar zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:40 schreef xminator het volgende:
Ik vermijd de dierenwinkel ook nog maar evenquote:Op zaterdag 19 december 2020 12:40 schreef xminator het volgende:
Ik vermoed dat alle supers straks, tijdens en na vaccinatie, zo snel mogelijk af willen van winkelkarren schoonmaken e.d., het kost ze tenslotte extra tijd, geld en mankracht.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:49 schreef mrevil1337 het volgende:
Ik hoop niet dat we straks ook niet meer in de supermarkt mogen zonder geldig briefje want die kant gaat het op.
En het is beter voor onze weerstand als we weer gewoon bacteriën enzo binnenkrijgen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik vermoed dat alle supers straks, tijdens en na vaccinatie, zo snel mogelijk af willen van winkelkarren schoonmaken e.d., het kost ze tenslotte extra tijd, geld en mankracht.
Als je als niet-gevaccineerde mensen die gevaccineerd zijn ziek kunt maken dan werkt je vaccin niet.quote:Ik hoop van niet trouwens hoor, maar dat je straks mogelijk een vaccinatie bewijs moet laten zien, maakt het wel een logisch gevolg
Dit was in t voorjaar precies zo.quote:Op zaterdag 19 december 2020 12:40 schreef xminator het volgende:
Die moeite doenquote:Op zaterdag 19 december 2020 13:39 schreef BeriBeri het volgende:
Was in de Aldi, wat een pauperwinkel
Gewoon mensen die hun karretje middenin een gangpad neerzetten zodat er niemand meer voorbij kan, heb het wagentje maar 2 gangpaden verderop neergezet, kan ze lekker zoeken🤣
Een vaccin is vrijwel nooit 100% werkend. Maar als voldoende mensen het wel nemen dan is de blootstelling aan virus ook heel klein en zal de ziekte vrijwel geheel verdwijnen. Aan de andere kant als weinig mensen vaccin hebben dan is bij een 90% effectiviteit het nog steeds niet echt veilig om naar besmettingshaarden te gaan.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:36 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
En het is beter voor onze weerstand als we weer gewoon bacteriën enzo binnenkrijgen.
[..]
Als je als niet-gevaccineerde mensen die gevaccineerd zijn ziek kunt maken dan werkt je vaccin niet.
Gaat niet gebeuren supermarkt is 1e levensbehoefte.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik vermoed dat alle supers straks, tijdens en na vaccinatie, zo snel mogelijk af willen van winkelkarren schoonmaken e.d., het kost ze tenslotte extra tijd, geld en mankracht.
Ik hoop van niet trouwens hoor, maar dat je straks mogelijk een vaccinatie bewijs moet laten zien, maakt het wel een logisch gevolg
Gebeurt in elke supermarkt.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:39 schreef BeriBeri het volgende:
Was in de Aldi, wat een pauperwinkel
Gewoon mensen die hun karretje middenin een gangpad neerzetten zodat er niemand meer voorbij kan, heb het wagentje maar 2 gangpaden verderop neergezet, kan ze lekker zoeken🤣
Wat voor spullen dan?quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:13 schreef Oppulregaj het volgende:
Veel te druk. Veel mensen halen spullen waarvoor ze normaal gesproken naar Action, Big Bazar e.d. gaan nu in de supermarkt waardoor de 1,5 meter afstand houden bijna niet te doen is. Ze hadden het beter gewoon toe moeten staan dat warenhuizen open mochten voor de essentiële producten want dan wordt de mensenmassa tenminste een beetje verdeeld.
Onze supermarkt verkoopt veel non food waaronder speelgoed.quote:Op zondag 20 december 2020 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat voor spullen dan?
Ik kom al amper bij de Action maar als ik daar kom haal ik geen supermarktspul, en ik geloof niet dat ik ooit bij een Big Bazar geweest ben.
Ik koop er verzorgingsproducten, wasmiddel, reinigingsmiddelen. Dat soort essentiële producten.quote:Op zondag 20 december 2020 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat voor spullen dan?
Ik kom al amper bij de Action maar als ik daar kom haal ik geen supermarktspul, en ik geloof niet dat ik ooit bij een Big Bazar geweest ben.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:20 schreef quirina het volgende:
https://www.sikkom.nl/sto(...)%2Fm.facebook.com%2F
Hij wil meer aandacht.
quote:Op TikTok, het medium voor veertigers in een trainingspak
Als je langer dan twee dagen blijft. Succes met controleren.quote:Op zaterdag 19 december 2020 17:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)zoek-aan-belgie.html
Ik weet, het is appels en peren vergelijken, maar als je een buurland al niet in komt zonder bewijs van een negatieve corona test... dan vrees ik toch dat we die kant wel opgaan.
Maar goed, net zoals met alles wat we nog niet weten, we zullen het wel zien...
Wasmiddel, shampoo en douche artikelen, snoep, chips, koffie, limonade, frisdranken, energiedrink, sausmixen, sauzen zoals mayonaise, ketchup, knoflooksaus e.d. Heel veel van dat soort artikelen worden in die winkels verkocht, hebben een heel groot assortiment aan food en andere essentiële artikelen.quote:Op zondag 20 december 2020 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat voor spullen dan?
Bij de Aldi blokkeren die medewerkers met complete pallets de gangpaden, niemand kan er meer doorheenquote:Op zondag 20 december 2020 09:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gebeurt in elke supermarkt.
Dan heb je zogenaamd voorrang in het ouderenuurtje, heb je 30 vakkenvullers die alles blokkeren.
Bij de kassa is niemand, kan je daar nog eens 5 minuten wachten. Je zou haast doorlopen, kijken hoe gauw er dan iemand komt.
alleen boodschappen doen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:41 schreef Xenorium het volgende:
Morgen ook weer weekboodschappen doen + kerstvoedsel. Hopelijk is het te doen. Ik ga wel gewoon samen met mijn vrouw want wij hebben meestal serieus 2 karretjes vol.
Bij Lidl ook en die hebben nog brede gangpadenquote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Bij de Aldi blokkeren die medewerkers met complete pallets de gangpaden, niemand kan er meer doorheen
Supermarkt als uitje gespotquote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef Xenorium het volgende:
Ja want ik ga 2 keer naar binnen in mijn eentje om de boodschappen te doen in plaats van 1 keer met mijn vrouw.![]()
Ik kan moeilijk 2 karretjes alleen rondduwen..![]()
Als je dan gewoon allebei je eigen lijstje hebt en niet gaat lopen klooien met één lijstje zoals mijn ouders doenquote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef Xenorium het volgende:
Ja want ik ga 2 keer naar binnen in mijn eentje om de boodschappen te doen in plaats van 1 keer met mijn vrouw.![]()
Ik kan moeilijk 2 karretjes alleen rondduwen..![]()
Zeker, wij hebben allebei een eigen lijstje en komen elkaar in het midden van de winkel eens tegen en dan bij de kassa weer. Ik ga geen treintje spelen.quote:Op maandag 21 december 2020 12:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je dan gewoon allebei je eigen lijstje hebt en niet gaat lopen klooien met één lijstje zoals mijn ouders doen![]()
Dit sowieso. Wat heb je, van je boodschappen, nou écht nodig als je even kritisch kijkt.quote:Op maandag 21 december 2020 13:09 schreef Hyperdude het volgende:
Misschien kopen mensen wel te veel shit?
Just a thought.
Alles, anders haal ik t niet..quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit sowieso. Wat heb je, van je boodschappen, nou écht nodig als je even kritisch kijkt.
Gezien de kar van de personen voor me net, ben ik het totaal met je eens. 3 kwart was volgens mij luxe vreten chips/snoep koek en frisdrank etc... Je zou bijna hopen dat ze veel mensen op bezoek krijgen met kerst met die hoeveelheidquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat geldt echter niet voor iedereen.
Jaloezie? Dat sommige mensen het wel gezellig willen maken met de kerstdagen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:00 schreef aspi het volgende:
[..]
Gezien de kar van de personen voor me net, ben ik het totaal met je eens. 3 kwart was volgens mij luxe vreten chips/snoep koek en frisdrank etc... Je zou bijna hopen dat ze veel mensen op bezoek krijgen met kerst met die hoeveelheid
Wat zit jij dan te consumeren met kerst, droog brood en een glas water?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:00 schreef aspi het volgende:
[..]
Gezien de kar van de personen voor me net, ben ik het totaal met je eens. 3 kwart was volgens mij luxe vreten chips/snoep koek en frisdrank etc... Je zou bijna hopen dat ze veel mensen op bezoek krijgen met kerst met die hoeveelheid
Of misschien deden ze voor een week boodschappen voor een gezin van 5 personen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:00 schreef aspi het volgende:
[..]
Wel een gekookt eitje erop en theezakje in heet water...that will doquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zit jij dan te consumeren met kerst, droog brood en een glas water?
Natuurlijk niet!quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik hoop van niet trouwens hoor, maar dat je straks mogelijk een vaccinatie bewijs moet laten zien, maakt het wel een logisch gevolg
Het is dan ook een vermoeden, lieverd, niets meer en niets minder.quote:Op woensdag 23 december 2020 00:51 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!
Dat zou betekenen dat er heel veel mensen hun eerste levensbehoeften niet meer kunnen kopen haha.
Ga toch weg met je bewijs.
Wat een onzin.
Ik woon in een klein Kutdorp. Hier hebben ze sinds een paar maanden van die schoonmaakautomaten. Appie ging de hele zomer door met een karschoonmaakpuber. Bij de Aldi vrijwel altijd lege alcohol/gel-flessen en volle papierbakken; kom ik dus niet meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:06 schreef macca728 het volgende:
Omgeving Rotterdam zie ik geen enkele supermarkt nog karren schoonmaken hoor.
Gelukkig kon jij vandaag nog naar 3 shops.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De Hanos en Sligro waren een verademing vandaag in verhouding tot de AH XL. En mensen die in de AH klagen dat er dingen op zijn terwijl er rolcontainers als een gek aangeleverd worden.![]()
En welke strenge lockdown vraag je je bijna af als je nu in de supermarkt komt.
Ik klaag niet, alleen op het feit dat mensen geen begrip tonen voor supermarktpersoneel.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gelukkig kon jij vandaag nog naar 3 shops.
Stomme andere mensen.
Waarom ga je in vredesnaam naar 3 winkelsquote:Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De Hanos en Sligro waren een verademing vandaag in verhouding tot de AH XL. En mensen die in de AH klagen dat er dingen op zijn terwijl er rolcontainers als een gek aangeleverd worden.![]()
Omdat ik bij de Hanos en Sligro spul nodig heb voor mijn bedrijf.quote:Op woensdag 23 december 2020 14:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom ga je in vredesnaam naar 3 winkels
Okequote:Op woensdag 23 december 2020 14:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Omdat ik bij de Hanos en Sligro spul nodig heb voor mijn bedrijf.
Mijn vriend werkte in zijn jeugd bij een britse supermarkt. Hij zei dat er vlak voor kerst een container vol met alleen bacon buiten stond, want dat spul was niet aan te slepenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Tja, je houdt het niet tegen... deurbeleid doet er denk ook niks aan...quote:Op woensdag 23 december 2020 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren was het redelijk druk bij mijn ah. Maar zag ook veel mensen met kinderen, ouderen met z'n tweeën en zelfs één gezin van twee volwassenen met 4 kleine kinderen.
Juist daarom willen ze nog even snel achter je langs, omdat je zo langzaam bentquote:Op woensdag 23 december 2020 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Sommige idioten schieten dan nog net ff achter je langs als je aan het uitparkeren bent... en dan doe je het nog zo langzaam... lijkt wel of ze het niet willen zien! (oogkleppen)
Vergelijkbaar met Makro i.d.d.quote:Op woensdag 23 december 2020 16:37 schreef Bocaj het volgende:
Hanos en Sligro ken ik eigenlijk niet... zijn dat soort Makro's met pasje-systeem? @:Kapitein_Schavuit
Ik zit net eens even de openingstijden te bekijken...quote:Op woensdag 23 december 2020 17:09 schreef gelestipjes het volgende:
Stervensdruk hier bij de ah, je kon over de koppen lopen zo ongeveer.
Schijnt 'drillrap' vete te zijn...quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:37 schreef quirina het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-in-amsterdam.html
Dit was vroeger mijn appie..
Hoe is het in jouw supermarkt?
Lijkt wel Amerika... schijnt daar ook te kunnen...quote:
Heeft toch met de vierkante meters per supermarkt te maken? Heeft de burgemeester dat opgemeten?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:22 schreef Eightyone het volgende:
De situatie in Eindhoven:
https://www.omroepbrabant(...)-dreigt-met-sluiting
Ach dat is Jorritsma ... Volgens mij is hij zelf heel bang voor Corona... en dan moeten anderen dat ook zijn... Kan het mis hebben...quote:Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Heeft toch met de vierkante meters per supermarkt te maken? Heeft de burgemeester dat opgemeten?
Nou, dat hoef je in veel gevallen echt niet op te meten hoor om te weten dat er teveel mensen binnen zijn, dat zie je meteen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Heeft toch met de vierkante meters per supermarkt te maken? Heeft de burgemeester dat opgemeten?
Dat kun je toch vrij makkelijk zien, wat het aantal m2 van een pand is?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Ach in Amerika eens midden in de nacht 45 minuten in de rij gestaan voor de kassa.quote:Op woensdag 23 december 2020 17:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lijkt wel Amerika... schijnt daar ook te kunnen...
Toch niet weer wc-papier?quote:Op donderdag 24 december 2020 10:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ach in Amerika eens midden in de nacht 45 minuten in de rij gestaan voor de kassa.
Was het maandag nog rustig.
Was het afgelopen nacht gekkenhuis en meerdere dingen op en schappen leeg (maandag was alles lekker gevuld).
We waren maandag iets vergeten dus vannacht terug gegaan, 3x raden dat was dus op.
Die vindt men te duur denk ik.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:42 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Bij de AH XL waren alle eieren op. Behalve de biologische.Want ja liever geen eieren dan biologische denkt half Nederland.
Genot.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier stond bij de bakker om half 9 een wachtrij van zeker 50m lang.
Groene aspergesquote:
Hier in het voorjaar: rekken compleet leeg, met uitzondering van de biologische variant van een product.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:42 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Bij de AH XL waren alle eieren op. Behalve de biologische.Want ja liever geen eieren dan biologische denkt half Nederland.
Scheelt maar 40 ct ofzo met 'scharrel' eierenquote:Op donderdag 24 december 2020 10:43 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die vindt men te duur denk ik.
Als onze eigen kippen niet leggen haal ik, alleen als ik ze nodig heb, biologische eieren, maar dan liever de biologisch dynamische uit een biowinkel dan de bio-eieren uit de supermarkt.
Lekker toch? Ik zou er heel blij van worden!quote:Op donderdag 24 december 2020 17:26 schreef Oppulregaj het volgende:
Ik was vanmorgen tegen 11.30u bij Coop en had verwacht dat het wel druk zijn gezien het de dag voor kerst is maar er liepen amper klanten in de winkel. Zelfs nog koeling vol met salades, gourmetschotels e,d,
Ik heb inderdaad meerdere van die pakketten gehaald, blijft in de vriezer wel even goed en af en toe even gourmetten als er eens 2 kennissen/vrienden komen is ook buiten kerst gezellig.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lekker toch? Ik zou er heel blij van worden!
Lekker inslaan...
Geen Jumbo en Ah in de buurt? Die blijven wel open meen ik 1e en 2e kerstdag...quote:Op donderdag 24 december 2020 17:28 schreef JosMert het volgende:
Hier wel alle supermarkten dicht in omgeving eerste kerstdag dus had het drukkker verwacht.
Coop is ook bijna overal open, hier morgen van 10 tot 17u en de AH 2 dorpen verderop zelfs beide dagen gewoon van 8u tot 22u.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geen Jumbo en Ah in de buurt? Die blijven wel open meen ik 1e en 2e kerstdag...
Bij AH hier 2 dorpen verderop zijn het ook veelal scholieren die met kerst werken. Veel jongeren gaan dan liever werken dan dat ze met de familie aan een saai dinet zitten.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef Scheepskok het volgende:
Dat is toch belachelijk? Geef die medewerkers toch vrij.
Alhoewel, een neefje van mij moest ook eens werken met kerst en die kreeg een flinke toeslag, wastie wel blij mee.
Dat is ook weer waar. Dat herinner ik me van vakantiewerk.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:37 schreef Oppulregaj het volgende:
[..]
Bij AH hier 2 dorpen verderop zijn het ook veelal scholieren die met kerst werken. Veel jongeren gaan dan liever werken dan dat ze met de familie aan een saai dinet zitten.
Lees eens wat ik schrijfquote:Op donderdag 24 december 2020 17:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geen Jumbo en Ah in de buurt? Die blijven wel open meen ik 1e en 2e kerstdag...
Dan moet het wel een gehucht zijn waar jij woont!quote:Op donderdag 24 december 2020 17:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Lees eens wat ik schrijf. Ik heb het alleen over eerste kerstdag. Eerste kerstdag is hier alles dicht. Van de lidl tot aan de AH
Is het ook.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dan moet het wel een gehucht zijn waar jij woont!
Hier hetzelfde. 2e kerstdag alles open.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef gelestipjes het volgende:
Hier is zowel de ah als de jumbo gewoon gesloten op 1e kerstdag. Alle overige supermarkten trouwens ook.
Een supermarkt in mijn buurt die volgens dit lijstje open zou zijn is al 1 jaar wegquote:Op donderdag 24 december 2020 18:18 schreef Leandra het volgende:
In 115 gemeenten zijn er geen supermarkten open op eerste kerstdag.
https://www.ad.nl/koken-e(...)ag-open-is~ab169892/
Beetje aanmatigend om te doen alsof iemand wel in een klein dorpje moet wonen als er geen enkele supermarkt open is.
Op tweede kerstdag zijn wel in vrijwel alle gemeentes (op een handvol na) supermarkten open.
Dat is elk jaar zo, heerlijk chill boodschappen doenquote:Op donderdag 24 december 2020 12:59 schreef Xenorium het volgende:
Iedereen denkt dat het te druk is dus gaan ze niet vandaag, of heel vroeg of heel laat of hebben ze al hun boodschappen gedaan.
Das ook wel het meest erge aan deze situatie, dat je de drukt aan moet zienquote:Op donderdag 24 december 2020 22:28 schreef Tegan het volgende:
Een week voor Kerst een bestelling opgehaald bij een pick up point en de laatste verse dingen heeft vriend gehaald in een hele drukke Appie. Kwam zo toevallig uit dat hij ging, maar stiekem wel blij dat ik niets van die drukte heb gezien.
Haha ja, je kan helaas niet zonder risico leven. Ik denk dat ik niet meer durfde als ik die gekte had gezien.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Das ook wel het meest erge aan deze situatie, dat je de drukt aan moet zien
Toch aardig van je vriend dat hij in die drukke supermarkt toch nog wat Corona voor je mee heeft kunnen nemen.
Simpele oplossing voor: je fomo onderdrukken en niet meedoen aan dat circus.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:39 schreef Tegan het volgende:
Haha ja, je kan helaas niet zonder risico leven. Ik denk dat ik niet meer durfde als ik die gekte had gezien.
Ik vond rond Kerst boodshappen doen pre-corona al huilen. Stel me zo voor dat het nog drukker is gezien iedereen thuis (in een woonhuis) eet.
Ik vraag mij af hoeveel mensen er gebruik van maken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:52 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ah nee joh, blijf gewoon allemaal eens even lekker een paar dagen thuis.
Eerste en tweede kerstdag, en op zondag ook nog, dus met een weekend als dit kon je van donderdag tot maandag geen boodschappen doen, hebben we gewoon allemaal overleefd, niemand overleden aan een kerstkransjestekort.quote:Op vrijdag 25 december 2020 14:37 schreef djkoelkast het volgende:
Hoe deden we dat dan 20 jaar geleden, toen zat alles potdicht met kerst hoor.
En ook de dagen ervoor gewoon om negen uur open en om zes uur de winkel weer dicht. De donderdag koopavond met kerstavond zou een vraagteken zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerste en tweede kerstdag, en op zondag ook nog, dus met een weekend als dit kon je van donderdag tot maandag geen boodschappen doen, hebben we gewoon allemaal overleefd, niemand overleden aan een kerstkransjestekort.
Ik hoop van harte van wél want op zaterdag kook ik niet. Is hier vaste dag voor frieten of wat ze maar zelf willen halen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En ook de dagen ervoor gewoon om negen uur open en om zes uur de winkel weer dicht. De donderdag koopavond met kerstavond zou een vraagteken zijn.
Nou moet ik wel zeggen dat ik in die tijd aanzienlijk vaker chinees ging halen, zelfs voor de kerst. Eneh, een patatje halen op tweede kerstdag kon je ook wel schudden. Geen idee of dat nu wel kan.
Hier zijn de supermarkten en snackbars beide kerstdagen gewoon open.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik hoop van harte van wél want op zaterdag kook ik niet. Is hier vaste dag voor frieten of wat ze maar zelf willen halen.
Patat maak je toch gewoon lekker zelfquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik hoop van harte van wél want op zaterdag kook ik niet. Is hier vaste dag voor frieten of wat ze maar zelf willen halen.
Klopt dat ging echt niet gebeuren, waarschijnlijk om 17.00 uur dicht zelfs.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En ook de dagen ervoor gewoon om negen uur open en om zes uur de winkel weer dicht. De donderdag koopavond met kerstavond zou een vraagteken zijn.
Dat deed ik gisteren ook en dat is op de andere dagen van de week geen probleem, maar op zaterdag kook ik niet. Ik wil ook wel eens een dag niet hoeven te koken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:29 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Patat maak je toch gewoon lekker zelf
quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier bij de Jumbo vroeg een medewerker aan de deur net aan twee afzonderlijke kinderen of ze middels ID aan konden tonen dat ze 11 jaar oud waren en dus geen mondmasker hoefden te dragen.
EN TOEN?!quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier bij de Jumbo vroeg een medewerker aan de deur net aan twee afzonderlijke kinderen of ze middels ID aan konden tonen dat ze 11 jaar oud waren en dus geen mondmasker hoefden te dragen.
Dat komt door de mondkapjes. Mensen denken dan dat ze ineens overal tegen beschermd zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
1,5 meter is er dus echt niet meer bij he hier.. iedereen loopt massaal langs en door elkaar heen in de supermarkt.
Ja precies wat ik al zei toen het verplicht werd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat komt door de mondkapjes. Mensen denken dan dat ze ineens overal tegen beschermd zijn.
Maar waarvan fans van mondkapjes blijven beweren dat het niet waar is. Dat iedereen juist meer afstand houdt. Raar dat die dan een heel andere waarneming hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja precies wat ik al zei toen het verplicht werd.
Denk dat velen er wel helemaal klaar mee zijn. Gooi alles open, je ging en gaat nog steeds dood.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
1,5 meter is er dus echt niet meer bij he hier.. iedereen loopt massaal langs en door elkaar heen in de supermarkt.
Doe eens je mondvod af in een snackbar of bij de chinees als je eenmaal zit te wachten. Genot.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:02 schreef junkiesietze het volgende:
Frappant dat mensen nu toch zo hostile worden over mondkapjes, RIVM heeft nooit bewezen dat het werkt en altijd gezegt dat het weinig uitmaakt of je er een opdoet.
Maar door die mondkapjes oorlog in amerika denkt iedereen dat het hier ook wel gegrond is om mensen op hun bek te slaan als je er geen draagt.
Wtf nederland waar zijn we mee bezig?
Prachtig stukje operante conditionering.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:02 schreef junkiesietze het volgende:
Frappant dat mensen nu toch zo hostile worden over mondkapjes, RIVM heeft nooit bewezen dat het werkt en altijd gezegt dat het weinig uitmaakt of je er een opdoet.
Maar door die mondkapjes oorlog in amerika denkt iedereen dat het hier ook wel gegrond is om mensen op hun bek te slaan als je er geen draagt.
Ja, absurd.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:19 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het wel apart dat AH nu weer voetbalkaartjes spaaractie heeft.
Dat trekt kinderen aan en daarmee wordt boodschappen meer gezien als een uitje ipv noodzakelijk.
Logisch.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:02 schreef junkiesietze het volgende:
Frappant dat mensen nu toch zo hostile worden over mondkapjes,
Vandaar ook dat je nog steeds 1,5m afstand moet bewaren.quote:RIVM heeft nooit bewezen dat het werkt en altijd gezegt dat het weinig uitmaakt of je er een opdoet.
Ja, waarom zo asociaal en tegendraads zijn en weigeren eentje op te zetten?quote:Maar door die mondkapjes oorlog in amerika denkt iedereen dat het hier ook wel gegrond is om mensen op hun bek te slaan als je er geen draagt.
Blijft een raar argument.quote:Op woensdag 30 december 2020 01:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk dat velen er wel helemaal klaar mee zijn. Gooi alles open, je ging en gaat nog steeds dood.
Beide waarnemingen kloppen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarvan fans van mondkapjes blijven beweren dat het niet waar is. Dat iedereen juist meer afstand houdt. Raar dat die dan een heel andere waarneming hebben.
Ze begonnen ook ineens met zelfscans en ze gooien liever geen extra kassa open maar vragen terwijl je in de rij aan het wachten bent of je wilt zelfscannen.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:19 schreef macca728 het volgende:
Dat trekt kinderen aan en daarmee wordt boodschappen meer gezien als een uitje ipv noodzakelijk.
Dit. Staat er ineens weer een berg kinderen voor de deur.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:19 schreef macca728 het volgende:
Ja hoe meer mensen zelf gaan scannen, hoe minder personeel ze nodig hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze begonnen ook ineens met zelfscans en ze gooien liever geen extra kassa open maar vragen terwijl je in de rij aan het wachten bent of je wilt zelfscannen.
Ja kan echt niet, dan mogen ze van mij AH ook dichtgooien vanwege overtreding van de corona regelsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Staat er ineens weer een berg kinderen voor de deur.
Juist, ik heb ook een schijthekel aan die mondkapjes...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde van de zoon van de buren dat het elke dag wel raak is in de supermarkt met soevereine mensen die mondkapjes weigeren en een hele discussie aangaan met personeel.
En dan gaan ze nog filmen ook zodat ze bewijs hebben van het onrecht.
Snap niet waar die mensen zo’n drukte om maken en de energie en tijd vandaan halen.
Mondkapje op, snel je boodschappen doen en afrekenen gaat veel sneller.
Er is ook nog een derde optie, namelijk gewoon beleefd melden dat je een medische uitzondering hebt als erom wordt gevraagd. Het personeel zal dit bijna altijd respecteren en geen discussie aangaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:07 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde van de zoon van de buren dat het elke dag wel raak is in de supermarkt met soevereine mensen die mondkapjes weigeren en een hele discussie aangaan met personeel.
En dan gaan ze nog filmen ook zodat ze bewijs hebben van het onrecht.
Snap niet waar die mensen zo’n drukte om maken en de energie en tijd vandaan halen.
Mondkapje op, snel je boodschappen doen en afrekenen gaat veel sneller.
Lekker recalcitrant hoor. Hoeveel moeite is het nu?quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik draag eigenlijk nergens meer een mondkapje, ook niet in de supermarkt. En er wordt nooit iets over gezegd. Heb juist het idee dat veel winkelpersoneel extra aardig is, dat ze er eigenlijk ook niks mee hebben.
Daar gaat het niet om. Maar aan iemand die denkt in moeite heeft het weinig zin om uit te leggen waar het wel om gaat, dus laat maar. Ben overigens geen wappie en let heel goed op.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Lekker recalcitrant hoor. Hoeveel moeite is het nu?
Wonderbaarlijk landje leven we in
Perfect argument, maar prima hoorquote:Op donderdag 7 januari 2021 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar aan iemand die denkt in moeite heeft het weinig zin om uit te leggen waar het wel om gaat, dus laat maar.
De mondkapjesregel hoeft wat mij betreft voor niemand te gelden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:13 schreef noodgang het volgende:
[..]
Perfect argument, maar prima hoor
Iedereen heeft zo wel een reden waarom de regels voor hem of haar niet hoeven te gelden (waarvan er heel soms echt wel een valide reden tussen zal zitten hoor)
De maximumsnelheid hoeft van mij ook nergens te gelden, maar toch moet ik me eraan houden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De mondkapjesregel hoeft wat mij betreft voor niemand te gelden.
Zijn ze dan niet gewoon strafbaar ?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja vooral als ze er zelf ook geen op hebben, zoals bijvoorbeeld in de slagerij, tankstation, carwash, dierenwinkel, coffeeshop en supermarkt later op de avond. Ze zitten meestal ook achter enorme schermen, dus blijven mondkapjes enorm onzinnig.
Nee, natuurlijk zegt niemand iets want niemand wil een agressieve confrontatie met een wappie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag voor het eerst in tijden de supermarkt bezocht zonder mondkapje, niemand die er iets van zei.
Geen oogcontact maken en oortjes in, heerlijk ontspannen geshopt.
Ga ik vaker doen.
Sommige mensen zijn gewoon ontzettend trots op hun asogedrag.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zegt niemand iets want niemand wil een agressieve confrontatie met een wappie.
Je zelf buiten de maatschappij zetten.
Heb je in het voorbijlopen wel op een pan geslagen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag voor het eerst in tijden de supermarkt bezocht zonder mondkapje, niemand die er iets van zei.
Geen oogcontact maken en oortjes in, heerlijk ontspannen geshopt.
Ga ik vaker doen.
Ben niet zo van de agressie eigenlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zegt niemand iets want niemand wil een agressieve confrontatie met een wappie.
Je zelf buiten de maatschappij zetten.
Nee mijn AH spaarkaart is nog niet helemaal vol.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb je in het voorbijlopen wel op een pan geslagen?
Of jij houd je gewoon aan de wet en maakt geen misbruik van uitzonderingen voor bepaalde mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ben niet zo van de agressie eigenlijk.
Kwetsbare mensen moeten gewoon heerlijk boodschappen doen in de ochtend.
Bioshock spelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
...
Ben benieuwd hoe we hier met z'n allen op gaan reageren de komende weken.
business as usual: deel dat de regels grotendeels naast zich neerlegt wordt groterquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er al weer hamster signalen? Verlengde lockdown. London in crisis. ZA variant gesignaleerd.
Ben benieuwd hoe we hier met z'n allen op gaan reageren de komende weken.
geen last van.. dat afstand houden probeer ik zoveel mogelijk maar ik zit ook zovaak in OV dat dat een beetje een lachtertje is geworden voor mij.. (asin: gros van de mensen lijkt het te negeren/vergeten als er ruimte gehouden kan worden)quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:06 schreef Minimunt het volgende:
Ik vind het vreselijk ongemakkelijk om naar de supermarkt te gaan nu. telkens rekening houden met de afstand. Te krappe gangpaden. Mensen die geïrriteerd anderen aanspreken op hun gedrag. Routes die niet opgevolgd worden. Buiten wachten op je winkelkarretje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |