SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Erin ... en eruit (nieuw cq gesneuveld in Top 2000 2020)
@VdB95 analyseerde: De 107 nieuwkomers
@peaceman rekende uit: Onze Eigen FOK!-lijst! (met verrassende nummer 2)
[ Bericht 0% gewijzigd door cafca op 14-12-2020 08:36:29 ]
True. Al heb ik Kaleo een keer live gezien en dat was best leuk.quote:Op zondag 13 december 2020 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kaleo vind ik als net bijvoorbeeld LP - Lost On You zo forgettable.
Het is niet slecht, maar ik onthoud alleen dat het in de top 2000 staat omdat het van die tiypische platen zijn die je anders totaal vergeet.quote:Op zondag 13 december 2020 14:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
True. Al heb ik Kaleo een keer live gezien en dat was best leuk.
Namen en rugnummers.quote:Op zondag 13 december 2020 14:45 schreef Tussle266 het volgende:
Er zijn nog wel wat platen waarvan je een sneller verval verwacht dan daadwerkelijk gebeurt. Lastig te begrijpen,
Als de 107 juist zijn zie ik dat Lukas Graham en Walk The Moon er gewoon weer bij zijn. Je zou denken dat de jeugd die daar ooit op stemde nu tegen de grens van volwassenheid aan zit. Maar niet dus...quote:
Ietwat vergeten nietszeggende popliedjes van 2-3 jaar geleden, zoals de wat minder grote hits uit de oeuvres van Ilse DeLange, Mumford en z'n zonen, Coldplay of Anouk.quote:
Wok The Moon wordt nog best veel gedraaid en ligt makkelijk in het gehoor, ik snap die wel. Lukas Graham had ik ook niet meer verwacht, maar ik kan me juist wel voorstellen dat dat wat doet met de generatie onder de boomers als ze die op het werk op SkyRadio hoorden. Al hoor je die idd echt nooit meer.quote:Op zondag 13 december 2020 15:02 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als de 107 juist zijn zie ik dat Lukas Graham en Walk The Moon er gewoon weer bij zijn. Je zou denken dat de jeugd die daar ooit op stemde nu tegen de grens van volwassenheid aan zit. Maar niet dus...
Daarbij moet je naar de fanclubs kijken en het grootste deel van die nummers in de Top 2000 waren echt wel grote hits of fanklassiekers. De meeste echt irrelevante platen op basis van die criteria zijn die artiesten al kwijt.quote:Op zondag 13 december 2020 15:03 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ietwat vergeten nietszeggende popliedjes van 2-3 jaar geleden, zoals de wat minder grote hits uit de oeuvres van Ilse DeLange, Mumford en z'n zonen, Coldplay of Anouk.
Venice zou ik misschien ook onder die categorie scharen, maar die doet het goed op begrafenissen enzo.
Dit is allemaal wel zo, maar het is niet minder overbodig dan LP, vind ik. Inwisselbaar voor zoiets, maar dan van 3 jaar geleden in plaats van 6 jaar.quote:Op zondag 13 december 2020 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wok The Moon wordt nog best veel gedraaid en ligt makkelijk in het gehoor, ik snap die wel. Lukas Graham had ik ook niet meer verwacht, maar ik kan me juist wel voorstellen dat dat wat doet met de generatie onder de boomers als ze die op het werk op SkyRadio hoorden. Al hoor je die idd echt nooit meer.
Vreselijk nummer ook dat 7 yearsquote:Op zondag 13 december 2020 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wok The Moon wordt nog best veel gedraaid en ligt makkelijk in het gehoor, ik snap die wel. Lukas Graham had ik ook niet meer verwacht, maar ik kan me juist wel voorstellen dat dat wat doet met de generatie onder de boomers als ze die op het werk op SkyRadio hoorden. Al hoor je die idd echt nooit meer.
Walk the Moon hoor ik echt wel veel vaker dan LP, moet ik zeggen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is allemaal wel zo, maar het is niet minder overbodig dan LP, vind ik. Inwisselbaar voor zoiets, maar dan van 3 jaar geleden in plaats van 6 jaar.
Ik vind het best een prima tekst.quote:
Er is nog Serious Request!quote:Op zondag 13 december 2020 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou jongens het ziet ernaar uit dat het enige dat er in de kerstperiode is, inderdaad de Top 2000 is. Dus wij zitten alvast goed
Net niet helemaal.quote:Op zondag 13 december 2020 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou jongens het ziet ernaar uit dat het enige dat er in de kerstperiode is, inderdaad de Top 2000 is. Dus wij zitten alvast goed
Wel spijtig dat we na de kerst niet massaal naar intratuin kunnenquote:Op zondag 13 december 2020 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het schijnt dat zelfs Soldaat van Oranje niet doorgaat. Maar ik geloof zulke heiligenschennis nietquote:Op zondag 13 december 2020 15:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wel spijtig dat we na de kerst niet massaal naar intratuin kunnen
Dat geloof ik idd ook niet.quote:Op zondag 13 december 2020 15:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het schijnt dat zelfs Soldaat van Oranje niet doorgaat. Maar ik geloof zulke heiligenschennis niet
Helaas geen Top 2000 in het vliegtuig naar Vegas dit jaar maar thuis is er ook alcohol.quote:Op zondag 13 december 2020 15:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Pijltjesgooien was ook nog even afwachten las ik gisteren. London zou gepromoveerd kunnen worden naar district 3 status en dat zou betekenen dat er iig geen toeschouwers zouden mogen komen.quote:Op zondag 13 december 2020 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is nog Serious Request!
En pijltjesgooien
Zeker, maar ik geloof dat die hun luistercijfers behoorlijk zien instorten na 24 december.quote:Op zondag 13 december 2020 15:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Net niet helemaal.
MUZ / Snob 2000 #18 Editie 2020
Kan me weinig schelen dat de vervelende toeschouweract er niet zou zoijn.quote:Op zondag 13 december 2020 15:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Pijltjesgooien was ook nog even afwachten las ik gisteren. London zou gepromoveerd kunnen worden naar district 3 status en dat zou betekenen dat er iig geen toeschouwers zouden mogen komen.
En SR, tja, Sr.
Echt? Ik vind het vreselijk kitsch. Heel erg kunstmatig inspelen op gevoelens van nostalgie.quote:Op zondag 13 december 2020 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het best een prima tekst.
Ik vind het verschil tussen deze twee ook flink groot.quote:Op zondag 13 december 2020 15:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het vreselijk kitsch. Heel erg kunstmatig inspelen op gevoelens van nostalgie.
Een nummer als Stressed Out van 21P vind ik dan veel oprechter in hetzelfde genre (qua tekst).
Ik wordt jaarlijks vanaf die datum helemaal verscheurd omdat ik naar beiden wil luisteren.quote:Op zondag 13 december 2020 15:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zeker, maar ik geloof dat die hun luistercijfers behoorlijk zien instorten na 24 december.
Ik accepteer wel eerder 10x platen van Blof tussen de goede liedjes door dan 10x platen van Heidevolk.quote:Op zondag 13 december 2020 16:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik wordt jaarlijks vanaf die datum helemaal verscheurd omdat ik naar beiden wil luisteren.![]()
Vorig jaar heeft de Snob 2000 wel vaker opgestaan dan de jaren ervoor. Deels door gedoe met m'n ogen (tijdelijk merkwaardig waziger zicht), waardoor optimaal genieten van de Top 2000-café-beelden er toch niet in zat. En deels vanwege de toename van nummers vanaf de mid 00's, die ik vaak weinig boeiend vind.
(Genoeg goede muziek vanaf toen, maar de massa vreet het doorgaans helaas niet.)
Nee. Tegelijkertijd werd de film The Hill uit 1965 uitgezonden en heb ik die bekeken, geen spijt vanquote:Op zondag 13 december 2020 17:35 schreef peaceman het volgende:
Iemand nog die docu over the Doors gezien gisteren?
quote:Op zondag 13 december 2020 17:35 schreef peaceman het volgende:
Wie kent die songs nietquote:Op zondag 13 december 2020 17:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weinig nieuws, zelfs de songs kende ik al...![]()
Ja toch wel een aanrader. Die van John & Yoko van vorige week ook trouwensquote:Op zondag 13 december 2020 17:38 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee. Tegelijkertijd werd de film The Hill uit 1965 uitgezonden en heb ik die bekeken, geen spijt van
Is de docu een aanrader? Het is nog wel terug te zien: https://www.npostart.nl/t(...)2-2020/VPWON_1325884
Ja, maar dat verhaal kennen we toch wel na al die jaren?quote:Op zondag 13 december 2020 17:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wie kent die songs niet![]()
Wel mooie, maar eigenlijk ook trieste docu.
Zo expliciet kende ik het niet.quote:Op zondag 13 december 2020 18:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar dat verhaal kennen we toch wel na al die jaren?
De beelden zijn wel mooi, die massa hysterie en ook de hysterie van Jim.
Zo gek als een draaideur...
quote:Op zondag 13 december 2020 17:35 schreef peaceman het volgende:
Nee, heb even wat andere prioriteiten.quote:Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is MM nog steeds bezig met een nieuwe banner? Ik ben écht toe aan een nieuwe.
Jawel maar echt heel lang geleden.quote:Op zondag 13 december 2020 18:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze nooit gezien?
[ afbeelding ]
Ahh, jammer. Zou met liefde een actuelere maken, maar ontbreekt me dan weer even aan de software.quote:Op zondag 13 december 2020 18:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, heb even wat andere prioriteiten.
Daarnaast ontbreekt het me aan inspiratie...
Even geduld nog, ik ga mijn best doen.quote:Op zondag 13 december 2020 18:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ahh, jammer. Zou met liefde een actuelere maken, maar ontbreekt me dan weer even aan de software.
quote:Op zondag 13 december 2020 18:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even geduld nog, ik ga mijn best doen.
Je post gaf me net wel weer even een zetje in de rug en ik heb nu wel een ideetje...
Die worden niet meer gedraaid op Radio 2, dus zullen over een jaar wel net als Of Monsters and Men uit de lijst verdwijnen. Ik had trouwens een paar jaar geleden nog enige hoop dat Björk kans zou maken, maar dat valt toch tegen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is niet slecht, maar ik onthoud alleen dat het in de top 2000 staat omdat het van die tiypische platen zijn die je anders totaal vergeet.
MEROLquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |