Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Over 2 weken in het nieuws: "Bij de bezorgers van PostNL en DHL zijn deze week 1238 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld."
Daarmee verplaats je het probleem alleen maar.
Het enige wat dus werkt is het land stil leggen. ECHT stil, en iedrereen elke dag een voedselpakketje door de brievenbus kiepen. En zelfs dan hou je het virus alleen buiten door de grenzen hermetisch af te sluiten.
Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Kinderen onder de 13 mogen alles h.
En die hebben op het magazijn ook met niemand contact?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.
Ze hebben groot gelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.
Oh vast wel tijdens ophalen, maar bedrijfskantines zijn dicht en iedereen leeft zo'n beetje in z'n bus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die hebben op het magazijn ook met niemand contact?
Basisschoolleerlingen:quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.
Bedrijfskantines mogen open.quote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh vast wel tijdens ophalen, maar bedrijfskantines zijn dicht en iedereen leeft zo'n beetje in z'n bus.
Is niet te controleren, tenzij ze met iets komen dat samenlevingbreed mensen gaat binnen houden. Een soort vod dat je moet invullen wat je buiten te zoeken hebt, zoals in Frankrijk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk.
OV weer alleen voor noodzakelijke reizen (dringend advies, dat is niet handhaafbaar) lijkt me overigens ook een goede maatregel. Sla je twee vliegen in een klap. En je slaat een potentieel riskante setting (binnen, geen 1,5m) dood en je beperkt het reizen.
Ja en ondertussen schrappen vervoersbedrijven diensten omdat er zo weinig reizigers zijnquote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk.
OV weer alleen voor noodzakelijke reizen (dringend advies, dat is niet handhaafbaar) lijkt me overigens ook een goede maatregel. Sla je twee vliegen in een klap. En je slaat een potentieel riskante setting (binnen, geen 1,5m) dood en je beperkt het reizen.
Dat zeg ik. Al was het maar omdat de definitie van noodzakelijke reis niet kristalhelder is. Maar je kunt het wel dringend adviseren. Nou ben ik daar in z’n algemeenheid geen voorstander van. Maar in dit geval lijkt het me beter dan niks.quote:Op zondag 13 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Is niet te controleren, tenzij ze met iets komen dat samenlevingbreed mensen gaat binnen houden. Een soort vod dat je moet invullen wat je buiten te zoeken hebt, zoals in Frankrijk.
Waardoor de diensten die er wel zijn voller worden. Dat werkt mekaar tegen natuurlijk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja en ondertussen schrappen vervoersbedrijven diensten omdat er zo weinig reizigers zijn
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Basisschoolleerlingen:
Af en toe wordt er een juf of meester positief getest. Voor de klas, of bij de BSO (KDV zal niet veel anders zijn).
En dan zoekt school zo snel mogelijk vervanging. Of de BSO. Die zijn zelfs sneller met vervanging, want een BSO of KDV is commercieel.
De kinderen gaan gewoon door. Theater op school gaat door. De Sinterklaas-voorstelling (met zijn allen) op school gaat door. Het kerstdiner gaat door. Uitdelen als je jarig bent gaat door.
(En ik maar rijden)
Het leven van kinderen gaat gewoon door. Idem vriendjes. Sportclubs etc.
Dus zit ik weer op de KMs als voor deze crisis.
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.quote:Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Al was het maar omdat de definitie van noodzakelijke reis niet kristalhelder is. Maar je kunt het wel dringend adviseren. Nou ben ik daar in z’n algemeenheid geen voorstander van. Maar in dit geval lijkt het me beter dan niks.
Niet. Daarom een dringend advies.quote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.
Prima om iets tot onwaarheid te stellen (dat maatregelen zelf dus OK zijn) wat ik juist anders zie en we wat mee kunnen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef Poem_ het volgende:
Dat is ook bewezen onwaar.
quote:
Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens n keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
Ik kwam laatst langs de plaatselijke basisschool rond sluitingstijd. Daar hebben ze blijkbaar bedacht dat de ouders niet op het plein mogen. Gevolg? Ze staan bij elkaar geklit op de stoepquote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.
Ouders houden afstand, groepen worden gesplitst, geen kerstdiner maar afgemeten kerstontbijt aan eigen tafeltje, niet als ouders zijnde kunnen meekijken in de klas bij de kindjes die wennen etc.
Speelafspraakjes gaan wel door, maar zonder als ouders bij elkaar binnen te komen.
Vind ik een prima mix tussen leven door laten gaan en beetje opletten trouwens.
Maar regio Westland/Rotterdam hier dus lekkere brandhaard, scheelt misschien ook qua gevoelde urgentie
Het probleem is dat lockdowns ook alleen maar interessant zijn voor mensen met hoge inkomens die hun geld thuis kunnen verdienen. Mensen met een laag inkomen zitten vaak in flex contracten of moeten er juist op uit om hun geld te verdien. Daarom kunnen nu al rond de 1 miljoen mensen nog maar moeilijk rond komen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef kol7680 het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar het gros van het 'stomme volk' wat pleit voor een keiharde lockdown voor een langere tijd vergeet even dat de gemeentelijke belastingen omhoog gaan, parkeervergunningen, etc.
Uiteindelijk gaan wij het allemaal KEIHARD voelen. Wat zei dat onderzoek laatst? 60-70% van de nederlanders pleit voor een strenge lockdown? Kunnen zij zichzelf niet opsluiten? Zijn we ook snel genoeg van de problemen af
Is echt belachelijk druk soms ja, gelukkig reis ik eerste klas tweede klas zit gewoon driekwart vol op het traject waar ik reis (Amsterdam - Vlissingen)quote:Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waardoor de diensten die er wel zijn voller worden. Dat werkt mekaar tegen natuurlijk.
Ziekenhuizen liggen niet vol? Wat?quote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.
Dat advies geld toch al?quote:Op zondag 13 december 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet. Daarom een dringend advies.
Ik zeg nou twee keer dat het niet handhaafbaar is
Je verzet telkens weer de doelpalen. De stelling was dat maatregelen niet werken. Dat is dus aantoonbaar onjuist.quote:Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima om iets tot onwaarheid te stellen (dat maatregelen zelf dus OK zijn) wat ik juist anders zie en we wat mee kunnen.
Niet meer zo vol als pak hem beet een maand geleden.quote:Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ziekenhuizen liggen niet vol? Wat?
De problemen zijn nu veel groter dan vorige maand.quote:Op zondag 13 december 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer zo vol als pak hem beet een maand geleden.
Dat klinkt wel als een lekker handige actie/opstelling van die oudersquote:Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kwam laatst langs de plaatselijke basisschool rond sluitingstijd. Daar hebben ze blijkbaar bedacht dat de ouders niet op het plein mogen. Gevolg? Ze staan bij elkaar geklit op de stoep
We spreken elkaar ook niet tegen, toch?quote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.
Ouders houden afstand, groepen worden gesplitst, geen kerstdiner maar afgemeten kerstontbijt aan eigen tafeltje, niet als ouders zijnde kunnen meekijken in de klas bij de kindjes die wennen etc.
Speelafspraakjes gaan wel door, maar zonder als ouders bij elkaar binnen te komen.
Vind ik een prima mix tussen leven door laten gaan en beetje opletten trouwens.
Maar regio Westland/Rotterdam hier dus lekkere brandhaard, scheelt misschien ook qua gevoelde urgentie
Terecht, waarom zou iemand risico nemen met zijn of haar "gezondheid" om anderen te controleren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.
Dat is vast fake news volgens die userquote:Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De problemen zijn nu veel groter dan vorige maand.
Hoquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nou, wat ik wel anders vind is dat jij het brengt alsof het leven helemaal niet anders is voor/rond je dochter omdat onder de 13 nu eenmaal alles 'mag' qua maatregelen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
We spreken elkaar ook niet tegen, toch?
48 kinderen in de klas bij mijn dochter. Een dubbele groep met 2, vaak 3, leerkrachten en een dubbel klaslokaal aan ruimte.
Hoeveel contacten denk je dat mijn kind nabij meemaakt op 1 dag?
Ik ga haar leven niet beperken, want onder de 13 mag alles gewoon. En school moet, verplicht.
Maar ik blijf het bijzonder vinden.
Alleen in z’n algemeenheid “beperk reisbewegingen”. Wat mij betreft voegen we daar aan toe. “Maar als het echt moet neem dan de auto, het OV alleen in uiterste nood”.quote:
Trusten en succes morgen!quote:Op zondag 13 december 2020 00:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens kan ik nu niet verder in discussie erover, want ik moet morgenvroeg werken.
Over en uit.
Klinkt zeer verontrustend. Ik vraag me dan wel af waarom deze urgentie niet doordringt in de media. Lijkt me om meerdere redenen zeer wenselijk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ziekenhuizen liggen echt bomvol. Veel mensen kijken alleen naar bezette bedden tov fysieke capaciteit. Dat is niet echt handig. Het gaat altijd om bemensde bedden. Dus met verpleegkundigen erbij.
Ziekenhuizen lopen over. Zorg kan niet meer uitgesteld worden, maar daardoor loopt de SEH vol en hebben meerdere ziekenhuizen opnamestops.
Ik heb het nog niet zo erg gezien als nu.
Waarom is dat eigenlijk? Als je als buitenstaander naar de grafiekjes kijkt lijkt het stabiel, maar dat vertelt natuurlijk maar een klein deel van het echte verhaal op de werkvloer.quote:Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Succes en sterkte!quote:Op zondag 13 december 2020 00:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens kan ik nu niet verder in discussie erover, want ik moet morgenvroeg werken.
Over en uit.
Jeetje zeg, succes! En dan zoveel mensen beweren dat de ziekenhuizen "leeg" zijn er nog wel wat bij kan.quote:Op zondag 13 december 2020 00:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ziekenhuizen liggen echt bomvol. Veel mensen kijken alleen naar bezette bedden tov fysieke capaciteit. Dat is niet echt handig. Het gaat altijd om bemensde bedden. Dus met verpleegkundigen erbij.
Ziekenhuizen lopen over. Zorg kan niet meer uitgesteld worden, maar daardoor loopt de SEH vol en hebben meerdere ziekenhuizen opnamestops.
Ik heb het nog niet zo erg gezien als nu.
Wat jij wilt,.quote:Op zondag 13 december 2020 00:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je verzet telkens weer de doelpalen. De stelling was dat maatregelen niet werken. Dat is dus aantoonbaar onjuist.
EU-regels. Je mag mensen niet weren op basis van nationaliteit maar wel op herkomstquote:
Ha Hugo! :’)quote:Op zondag 13 december 2020 00:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Werken ze maar even iets harder. Net een flinke bonus gehad
Dat is nogal kort door de bocht. De maatregelen werken wel degelijk, bewijs in overvloed immers. Het zou alleen effectiever zijn als mensen die wat meer in acht zouden nemen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat jij wilt,.
Ik hoopte meer op de inhoudelijk discussie om te achterhalen waarom maaregelen niet werken.
Het houdt op met volhouden dat maatregelen wel werken terwijl aantoonbaar, getuige je eigen bewijs, ze niet werken omdat mensen zich er immers niet aanhouden. Of je volgt een semantische methode dat een stelling in zichzelf juist is en nooit fout kan zijn.
Dat laatste slaat natuurlijk nergens opquote:
Hoezo dan.quote:Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Artsen gaan erg graag op wintersportquote:Op zondag 13 december 2020 00:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo dan.
In die weekrapportage van het RIVM staat al drie weken daling, 24% als ik me niet vergis over vorige week.
In principe wel ja, ik ben in totaal 20 uur treinen n keer gecontroleerd. Door zo'n speciaal team met gele hesjes, bus weet ik niet maar de kans als je van Leeuwarden naar Maastricht reist is de kans denk 10% op ergens een controle.quote:Op zondag 13 december 2020 00:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Terecht, waarom zou iemand risico nemen met zijn of haar "gezondheid" om anderen te controleren.
Wel grappig om te bevestigd te zien dat ik dat hier ook verneem. Iemand die door de poortjes of de deur weet te komen, verder gratis reizen naar waar die maar wilt.
Buschauffeurs checken d8 ik sws niets en kijken vooral (naar de) weg.
Zal lokaal ook wel verschillen. Misschien bij hem nu heel druk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Artsen gaan erg graag op wintersport
Wat deed je/doe je nu?quote:Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef Sfancta het volgende:
Ik denk toch dat straks midden januari, als horeca open wil, wat natuurlijk niet gaan gebeuren, dat die hele tak voor 90% afgestorven is.
Wil me omscholen, maar is het slim om een kroeg te beginnen als iedereen failliet dood is gestorven na het corona tijdperk?
Hoe groot is het verschil tussen surgical masks en niet medische 3-lagige mondmaskers voor nmalig gebruik (die blauwe)? Aan het uiterlijk kan je niet zien of het medische of niet-medische zijn, of welk type medische maskers het betreft. Uit de RIVM richtlijn:quote:Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Mondkapjes afschaffen of enkel medische mondkapjes verplichten. Te veel mensen die met een lap stof denken onschendbaar te zijn.
Ik heb ook dozen gezien waar enkel een checkmark in het juiste vakje aangeeft of het wel of niet medische maskers betreft (in China is er slechts n standaard voor surgical masks, en die komt overeen met type I van de Europese standaard).quote:Chirurgisch mondneusmaskers:
Type II: Vermelding staat niet op masker, alleen op de doos
Type IIR (= niet-vochtdoorlatend): Vermelding IIR staat niet op masker, alleen op de doos
Nu al zin om volgende week naar Schiphol te gaan!quote:
Hail Trump for pushing the Stars and Stripesquote:Bron: bbc 12dec20 23u30
The US public will start receiving the Pfizer/BioNTech coronavirus vaccine from Monday after it was authorised for emergency use, officials say.
The first three million doses of the vaccine would be shipped "across all states" this weekend, said Gen Gustave Perna, who is overseeing distribution.
The vaccine offers up to 95% protection against Covid-19 and was deemed safe by the Food and Drug Administration (FDA).
Dat de vaccins de mogelijke kerstpiek zouden voorkomen is nooit gezegd volgens mij. Voor de rest komen ze nu in test fase 4 wat ook heel normaal is en dat gebeurt bij elk medicijn/vaccin.quote:Op zondag 13 december 2020 02:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hail Trump for pushing the Stars and Stripes
Kortom de Amerikanen kunnen maandag van start. Over twee weken... lang niet gehoord.... komt de EMA ook.
Wel goed om zaken even af te wachten, nu injecteren gaat sws de KerstPiek niet meer verhelpen.
Ook onthouden dat het vaccin (overal) wordt vrijgegeven voor noodgebruik wat iets anders is dan de normale toestemming. De behandelaar bepaald dan of het voordeel opweegt tegen wat dan ook.
Nou ja, de scholen gaan 1,5 week langer dicht en uiteindelijk de detailhandel. De rest is hetzelfde als wij hier al hebben( of er gebeurt nog veel meer wat niet in het artikel staat).quote:Op zondag 13 december 2020 04:12 schreef Mammietje het volgende:
Sowww.... pittige lockdown in Duitsland.![]()
https://www.destentor.nl/(...)e-lockdown~ad9a750a/
Dat van die kerstmarkten is mij ook niet helemaal duidelijk.quote:Op zondag 13 december 2020 04:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja, de scholen gaan 1,5 week langer dicht en uiteindelijk de detailhandel. De rest is hetzelfde als wij hier al hebben( of er gebeurt nog veel meer wat niet in het artikel staat).
Detailhandel dicht is zeker wel extreem, zeker in deze tijd van het jaar. Lost allemaal niks op en kost klauwen met geld.
Geen idee of de kerstmarkten daar ook onder vallen, omdat ze het daarna specifiek over glhwein stalletjes hebben.
Ja ik ben ook wel benieuwd hoever ze willen gaan.quote:Op zondag 13 december 2020 04:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat van die kerstmarkten is mij ook niet helemaal duidelijk.
En de tuincentra en bouwmarkten gaan dicht.
Vraag me af hoe het dan zit met dierentuinen en pretparken...
Er zijn ook horecatijgers die het wel gaan overleven. En die juist inzetten op overnames om te kunnen groeien als dit allemaal voorbij is.quote:Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef Sfancta het volgende:
Ik denk toch dat straks midden januari, als horeca open wil, wat natuurlijk niet gaan gebeuren, dat die hele tak voor 90% afgestorven is.
Wil me omscholen, maar is het slim om een kroeg te beginnen als iedereen failliet dood is gestorven na het corona tijdperk?
Oke heel simpel komt het hierop neer:quote:Op zondag 13 december 2020 00:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo dan.
In die weekrapportage van het RIVM staat al drie weken daling, 24% als ik me niet vergis over vorige week.
Het klinkt inderdaad loodzwaar en heftig. Mensen verkijken zich op de simpele getalletjes, denk ik. Wat je hier zegt, heb ik ook wel gehoord van bijvoorbeeld Kuijper, maar de boodschap komt niet meer voldoende aan.quote:Op zondag 13 december 2020 07:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke heel simpel komt het hierop neer:
We draaien nu zo'n 70% OK tov normaal. Dan kunnen de cijfers dalen, maar we zitten dus nog steeds niet op het normale niveau. We lopen niks in. Het stuwmeer wordt alleen maar groter.
We doen de meest urgente zorg. Logisch misschien, maar die zorg is ook meteen het zwaarste voor de verpleegkundigen op de kliniek. Zij zijn ingepland volgens een bepaalde zorgzwaarte (zoveel verpleegkundigen per bed), maar dat gaat nu natuurlijk compleet scheef.
Dat houden ze wel even vol, maar niet te lang.
Dan heb je de IC. Daar werken ze bijna het hele jaar al boven hun reguliere bezetting. En dat zien we ook steeds meer terug. Een groot ziekenhuis in mijn regio heeft daar een verzuim van 20 procent.
En dan speelt er nog het verschuiven van meer electieve zorg. Fictief voorbeeld: stel je hebt een hersentumor. Dat groeit niet echt snel, maar je moet wel echt geholpen worden. Urgentieklasse binnen 1 maand.
Al die zorg hebben we uitgesteld. Maar inmiddels zijn we zover dat we een maand verder zijn. Dan moet die patint wel echt geholpen worden. Maar dat kan dus niet, omdat we nog urgentere patinten hebben.
Normen worden zwaar overschreden hierdoor. Op een gegeven moment worden patinten vanzelf urgent genoeg (of het heeft geen zin meer omdat ze al overleden zijn; helaas al regelmatig voorgekomen).
En als ze dan urgent worden, dan zijn de problemen opgelopen en dus wederom zwaarder voor verpleegkundigen.
Nog ter info: de meeste IC-patienten liggen daar maar kort. Meestal een paar nachten. Covid patinten liggen daar goed 3 weken. Dat verdringt de reguliere zorg enorm.
TL;DR: zolang we geen 100% OK kunnen draaien zal het stuwmeer en de druk op de zorg alleen maar toenemen. Ook als de ziekenhuisopnames met covid dalen.
Een vriend met een restaurant en een lunchroom draait gigantisch verlies en je kunt er alles afhalen, daarnaast hebben ze een standje in de stad waar je allerlei lekkers kunt kopen.quote:Op zondag 13 december 2020 07:43 schreef F.Sinatra het volgende:
Iemand een idee hoe het voor een restaurant uitpakt wanneer afhalen goed loopt?
Hier zit bijv een goede Italiaan, die het nu hl druk heeft met afhalen (vaste menu's 50,-). Het restaurant had vr Corona een couvert of 50 te bedienen. Ik weet (bijna) zeker dat hij nu een veelvoud van die couverts laat afhalen.
Je mist de drank omzet, maar hoe werkt bovenstaande op het totaalplaatje?
Ik heb zelf het idee dat dit soort voorbeelden wel eens positiever kunnen uitpakken dan open zijn.
En dan het afhalen uiteraard via een nieuw opgerichte eenmanszaak zodat je ook nog maximale steun pakt van je oude zaakquote:Op zondag 13 december 2020 07:43 schreef F.Sinatra het volgende:
Hier zit bijv een goede Italiaan, die het nu hl druk heeft met afhalen (vaste menu's 50,-). Het restaurant had vr Corona een couvert of 50 te bedienen. Ik weet (bijna) zeker dat hij nu een veelvoud van die couverts laat afhalen.
Ik heb zelf het idee dat dit soort voorbeelden wel eens positiever kunnen uitpakken dan open zijn.
Ja, maar dat is een andere situatie dan ik omschrijfquote:Op zondag 13 december 2020 07:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Een vriend met een restaurant en een lunchroom draait gigantisch verlies en je kunt er alles afhalen, daarnaast hebben ze een standje in de stad waar je allerlei lekkers kunt kopen.
Afhalen en bezorgen gebeurt op een vrijdagavond veek en zaterdag en hij mist nu heel veel dagen. Dagen wanneer er amper iets besteld wordt. Dit zijn echt zaken die altijd vol zitten. Eerst golf 2 ton verloren en durf niet te vragen hoeveel het nu is. Als iemand creatief is dan is hij het wel voordat een nitwit zegt dat die daar ondernemer voor is en maar iets moet bedenken.
Was ook niet naar jou bedoeld maar meer naar de tendens die er toen heerste dat men niet zo moest janken. Nog steeds lees ik dat hier. Echt bizar! Alsof medeleven begrenst is naar n sector en dat is de zorg maar zo werkt het niet.quote:Op zondag 13 december 2020 07:59 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een andere situatie dan ik omschrijfKijk voor de grap eens bij Le Prestine bijvoorbeeld. Dat lijkt haast wel een hele productielijn voor afhalers. Ik zeg hier ook niet dat de horeca niet moet zeuren. Ik vraag me alleen af of voor de cht goede zaken het ook niet positief kan uitpakken.
Ik weet het niet hoor. Op de basisschool van mijn zoontje (4) zijn al meerdere besmettingen geweest bij kids en nog geen enkele keer heeft dat geleid tot een superspread. Zelfs niet na het Sinterklaasfeest dat ze er onlangs hadden. Volgens de GGD dragen jonge kids amper bij aan de verspreiding en dat lijkt - vanuit mijn perspectief iig, for what its worth - te kloppen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is een bijzonder verhaal, want in Nederland kan je als persoon maar 1 eenmanszaak hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 07:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dan het afhalen uiteraard via een nieuw opgerichte eenmanszaak zodat je ook nog maximale steun pakt van je oude zaak
(Ja, dit gebeurt)
Dan zal het wellicht een vof betreffen.quote:Op zondag 13 december 2020 08:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is een bijzonder verhaal, want in Nederland kan je als persoon maar 1 eenmanszaak hebben.
Zie de bible belt.quote:Op zondag 13 december 2020 08:55 schreef Qarrad het volgende:
In Isral deed een krant een onderzoekje. Oeps, bleek 37% zich niet te gaan inenten...
De senioren willen wel, maar hoe jonger en religieuzer hoe minder bereidheid.
Er zullen wellicht restaurants zijn die er wel bij varen, maar bij ons hangt de omzet de laatste dagen op zo'n 20% van dezelfde periode vorig jaar. De loonkosten zijn deels gedekt, in de praktijk zo'n 60-70%. Huur loopt gewoon door. Dus nee, echt lucratief is het niet.quote:Op zondag 13 december 2020 07:43 schreef F.Sinatra het volgende:
Maakt niet uit, de tendens is weer alles dicht. Kosten wat het kost, waanzin viert weer hoogtijdagen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:14 schreef kol7680 het volgende:
Ik weet niet wat de retail een dagje omzet, maar als je die een maand moet gaan sluiten, wat gaat dat wel niet kosten?
Ah joh, gooi maar op de rekening![]()
Laten we zeggen dat we aan 200 miljard zitten aan extra staatsschuld, is dat toch zo'n 12000 extra per hoofd aan schuld. Moet terugverdiend worden
Staatsschuld is voor een land als Nederland niet zo'n probleem. Doorlopende kosten (zoals, helaas, het verhogen van de lonen in de zorg) is dat wl.quote:Op zondag 13 december 2020 00:14 schreef kol7680 het volgende:
Ik weet niet wat de retail een dagje omzet, maar als je die een maand moet gaan sluiten, wat gaat dat wel niet kosten?
Ah joh, gooi maar op de rekening![]()
Laten we zeggen dat we aan 200 miljard zitten aan extra staatsschuld, is dat toch zo'n 12000 extra per hoofd aan schuld. Moet terugverdiend worden
Dat is zo, maar er is wel een grens aan. Kan inhouden dat het geld minder waard wordt, belastingen hoger worden of wat dan ook. Je kan niet zomaar door blijven gaan en het bijschrijven zonder daar iets mee te doen. Dan kun je op europees niveau devalueren of bijdrukken, maar beiden hebben ook gevolgen.quote:Op zondag 13 december 2020 09:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Staatsschuld is voor een land als Nederland niet zo'n probleem.
Overheidsfinancin werken compleet anders dan persoonlijke financin. Niet zo gek ook voor een soevereine entiteit.
In Isral wonen best wel veel slimme mensenquote:Op zondag 13 december 2020 08:55 schreef Qarrad het volgende:
In Isral deed een krant een onderzoekje. Oeps, bleek 37% zich niet te gaan inenten...
De senioren willen wel, maar hoe jonger en religieuzer hoe minder bereidheid.
Zeker, maar ik had nog een edit gedaanquote:Op zondag 13 december 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zo, maar er is wel een grens aan. Kan inhouden dat het geld minder waard wordt, belastingen hoger worden of wat dan ook. Je kan niet zomaar door blijven gaan en het bijschrijven zonder daar iets mee te doen. Dan kun je op europees niveau devalueren of bijdrukken, maar beiden hebben ook gevolgen.
Ah ik zie ‘m. Ik ben er ook vooral bang voor dat de inkomsten van de overheid gaan teruglopen, waardoor het nodig is belastingen te verhogen. Zeker bij gemeenten wordt dat wel een ding, omdat die op gemeenteniveau een sluitende begroting moeten hebben. Dit jaar wordt dat gedeeltelijk gecompenseerd, maar qua draaien aan knoppen hebben gemeenten alleen gemeentelijke belastingen en parkeerinkomsten.quote:Op zondag 13 december 2020 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker, maar ik had nog een edit gedaanals het alternatief is dat een hoop bedrijven omvallen, mensen arbeidsongeschikt raken of door economische crisis de belastinginkomsten gaan dalen, is dat veel problematischer dan een hogere staatsschuld. Zeker als in de landen om ons heen de economie wl in elkaar dondert.
Ja, maar dat is een gevolg van het beleid van het vorige kabinet: bezuinigen door uitgaveposten over te hevelen naar gemeenten. Dat dat een keer terug zou bijten was toen al wel duidelijk.quote:Op zondag 13 december 2020 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah ik zie ‘m. Ik ben er ook vooral bang voor dat de inkomsten van de overheid gaan teruglopen, waardoor het nodig is belastingen te verhogen. Zeker bij gemeenten wordt dat wel een ding, omdat die op gemeenteniveau een sluitende begroting moeten hebben. Dit jaar wordt dat gedeeltelijk gecompenseerd, maar qua draaien aan knoppen hebben gemeenten alleen gemeentelijke belastingen en parkeerinkomsten.
Op Europees niveau is de uitdaging denk ik wel wat groter. De zuid-Europese landen gaan nog veel extra geld nodig hebben ben ik bang.
Ah duidelijk, je zit natuurlijk ook nog met al die uitgestelde zorg.quote:Op zondag 13 december 2020 07:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke heel simpel komt het hierop neer:
We draaien nu zo'n 70% OK tov normaal. Dan kunnen de cijfers dalen, maar we zitten dus nog steeds niet op het normale niveau. We lopen niks in. Het stuwmeer wordt alleen maar groter.
We doen de meest urgente zorg. Logisch misschien, maar die zorg is ook meteen het zwaarste voor de verpleegkundigen op de kliniek. Zij zijn ingepland volgens een bepaalde zorgzwaarte (zoveel verpleegkundigen per bed), maar dat gaat nu natuurlijk compleet scheef.
Dat houden ze wel even vol, maar niet te lang.
Dan heb je de IC. Daar werken ze bijna het hele jaar al boven hun reguliere bezetting. En dat zien we ook steeds meer terug. Een groot ziekenhuis in mijn regio heeft daar een verzuim van 20 procent.
En dan speelt er nog het verschuiven van meer electieve zorg. Fictief voorbeeld: stel je hebt een hersentumor. Dat groeit niet echt snel, maar je moet wel echt geholpen worden. Urgentieklasse binnen 1 maand.
Al die zorg hebben we uitgesteld. Maar inmiddels zijn we zover dat we een maand verder zijn. Dan moet die patint wel echt geholpen worden. Maar dat kan dus niet, omdat we nog urgentere patinten hebben.
Normen worden zwaar overschreden hierdoor. Op een gegeven moment worden patinten vanzelf urgent genoeg (of het heeft geen zin meer omdat ze al overleden zijn; helaas al regelmatig voorgekomen).
En als ze dan urgent worden, dan zijn de problemen opgelopen en dus wederom zwaarder voor verpleegkundigen.
Nog ter info: de meeste IC-patienten liggen daar maar kort. Meestal een paar nachten. Covid patinten liggen daar goed 3 weken. Dat verdringt de reguliere zorg enorm.
TL;DR: zolang we geen 100% OK kunnen draaien zal het stuwmeer en de druk op de zorg alleen maar toenemen. Ook als de ziekenhuisopnames met covid dalen.
Hier alleen in de zomer, maar al lang niet meer hoor. Geven het gewoon aan, alleen je hoeft niet meer zelf te tekenen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.
Er is nu bekend dat er schimmels en bacterin op kunnen groeien bij verkeerd gebruik (en dat is al snel), die je dan heel erg diep inademt waardoor je allerlei andere hele nare dingen kunt krijgen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Mondkapjes afschaffen of enkel medische mondkapjes verplichten. Te veel mensen die met een lap stof denken onschendbaar te zijn.
Hier verschilt het, sommigen reiken het gewoon aan, anderen zetten het voor je deur. Ik heb nog geen enkele pakjesbezorger met een mondkapje aan de deur gehad. Wel een keer een pizzabezorger.quote:Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hier alleen in de zomer, maar al lang niet meer hoor. Geven het gewoon aan, alleen je hoeft niet meer zelf te tekenen.
Ik zie bezorgers hier wel met wegwerpmondkapjes aan hun kinquote:Op zondag 13 december 2020 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier verschilt het, sommigen reiken het gewoon aan, anderen zetten het voor je deur. Ik heb nog geen enkele pakjesbezorger met een mondkapje aan de deur gehad. Wel een keer een pizzabezorger.
Ja, klopt. Hier laatst ook een maaltijdbezorger die het gewoon aan de kin had hangen.quote:Op zondag 13 december 2020 10:54 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zie bezorgers hier wel met wegwerpmondkapjes aan hun kin![]()
Maar die dingen doen toch meer kwaad dan goed, dus lekker weglaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |