abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196699205
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
zie email 27 oktober
pi_196699235
Als ze gewoon de routekaart volgen is de enige grote maatregel dat de scholen dicht gaan
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_196699240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Over 2 weken in het nieuws: "Bij de bezorgers van PostNL en DHL zijn deze week 1238 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld."

Daarmee verplaats je het probleem alleen maar.

Het enige wat dus werkt is het land stil leggen. ECHT stil, en iedrereen elke dag een voedselpakketje door de brievenbus kiepen. En zelfs dan hou je het virus alleen buiten door de grenzen hermetisch af te sluiten.
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.
blablablabla
pi_196699242
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Kinderen onder de 13 mogen alles h.
Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196699247
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.
En die hebben op het magazijn ook met niemand contact?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196699259
quote:

[..]

Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.
Ze hebben groot gelijk.

OV weer alleen voor noodzakelijke reizen (dringend advies, dat is niet handhaafbaar) lijkt me overigens ook een goede maatregel. Sla je twee vliegen in een klap. En je slaat een potentieel riskante setting (binnen, geen 1,5m) dood en je beperkt het reizen.
zie email 27 oktober
pi_196699260
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En die hebben op het magazijn ook met niemand contact?
Oh vast wel tijdens ophalen, maar bedrijfskantines zijn dicht en iedereen leeft zo'n beetje in z'n bus.
blablablabla
pi_196699263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Basisschoolleerlingen:
Af en toe wordt er een juf of meester positief getest. Voor de klas, of bij de BSO (KDV zal niet veel anders zijn).
En dan zoekt school zo snel mogelijk vervanging. Of de BSO. Die zijn zelfs sneller met vervanging, want een BSO of KDV is commercieel.

De kinderen gaan gewoon door. Theater op school gaat door. De Sinterklaas-voorstelling (met zijn allen) op school gaat door. Het kerstdiner gaat door. Uitdelen als je jarig bent gaat door.
(En ik maar rijden)

Het leven van kinderen gaat gewoon door. Idem vriendjes. Sportclubs etc.

Dus zit ik weer op de KMs als voor deze crisis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196699266
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh vast wel tijdens ophalen, maar bedrijfskantines zijn dicht en iedereen leeft zo'n beetje in z'n bus.
Bedrijfskantines mogen open.
zie email 27 oktober
pi_196699278
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze hebben groot gelijk.

OV weer alleen voor noodzakelijke reizen (dringend advies, dat is niet handhaafbaar) lijkt me overigens ook een goede maatregel. Sla je twee vliegen in een klap. En je slaat een potentieel riskante setting (binnen, geen 1,5m) dood en je beperkt het reizen.
Is niet te controleren, tenzij ze met iets komen dat samenlevingbreed mensen gaat binnen houden. Een soort vod dat je moet invullen wat je buiten te zoeken hebt, zoals in Frankrijk.
blablablabla
pi_196699284
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze hebben groot gelijk.

Ja en ondertussen schrappen vervoersbedrijven diensten omdat er zo weinig reizigers zijn _O-
pi_196699300
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Is niet te controleren, tenzij ze met iets komen dat samenlevingbreed mensen gaat binnen houden. Een soort vod dat je moet invullen wat je buiten te zoeken hebt, zoals in Frankrijk.
Dat zeg ik. Al was het maar omdat de definitie van noodzakelijke reis niet kristalhelder is. Maar je kunt het wel dringend adviseren. Nou ben ik daar in z’n algemeenheid geen voorstander van. Maar in dit geval lijkt het me beter dan niks.
zie email 27 oktober
pi_196699306
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja en ondertussen schrappen vervoersbedrijven diensten omdat er zo weinig reizigers zijn _O-
Waardoor de diensten die er wel zijn voller worden. Dat werkt mekaar tegen natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_196699307
Sorry dat ik het zeg, maar het gros van het 'stomme volk' wat pleit voor een keiharde lockdown voor een langere tijd vergeet even dat de gemeentelijke belastingen omhoog gaan, parkeervergunningen, etc.

Uiteindelijk gaan wij het allemaal KEIHARD voelen. Wat zei dat onderzoek laatst? 60-70% van de nederlanders pleit voor een strenge lockdown? Kunnen zij zichzelf niet opsluiten? Zijn we ook snel genoeg van de problemen af :)
pi_196699311
Mondkapjes afschaffen of enkel medische mondkapjes verplichten. Te veel mensen die met een lap stof denken onschendbaar te zijn.
  zondag 13 december 2020 @ 00:06:15 #16
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196699340
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Basisschoolleerlingen:
Af en toe wordt er een juf of meester positief getest. Voor de klas, of bij de BSO (KDV zal niet veel anders zijn).
En dan zoekt school zo snel mogelijk vervanging. Of de BSO. Die zijn zelfs sneller met vervanging, want een BSO of KDV is commercieel.

De kinderen gaan gewoon door. Theater op school gaat door. De Sinterklaas-voorstelling (met zijn allen) op school gaat door. Het kerstdiner gaat door. Uitdelen als je jarig bent gaat door.
(En ik maar rijden)

Het leven van kinderen gaat gewoon door. Idem vriendjes. Sportclubs etc.

Dus zit ik weer op de KMs als voor deze crisis.
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.

Ouders houden afstand, groepen worden gesplitst, geen kerstdiner maar afgemeten kerstontbijt aan eigen tafeltje, niet als ouders zijnde kunnen meekijken in de klas bij de kindjes die wennen etc.

Speelafspraakjes gaan wel door, maar zonder als ouders bij elkaar binnen te komen.

Vind ik een prima mix tussen leven door laten gaan en beetje opletten trouwens.

Maar regio Westland/Rotterdam hier dus lekkere brandhaard, scheelt misschien ook qua gevoelde urgentie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196699345
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Al was het maar omdat de definitie van noodzakelijke reis niet kristalhelder is. Maar je kunt het wel dringend adviseren. Nou ben ik daar in z’n algemeenheid geen voorstander van. Maar in dit geval lijkt het me beter dan niks.
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.
blablablabla
pi_196699356
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.
Niet. Daarom een dringend advies.

Ik zeg nou twee keer dat het niet handhaafbaar is ;)
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 00:08:25 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196699373
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef Poem_ het volgende:
Dat is ook bewezen onwaar.

quote:
Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens n keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
Prima om iets tot onwaarheid te stellen (dat maatregelen zelf dus OK zijn) wat ik juist anders zie en we wat mee kunnen.

Dat onderzoek als "bewijs" is vooral een vaststelling dat uitkomsten niet beantwoordden aan de verwachtingen omtrent die onwrikbare maatregelen in die bepaalde omstandigheden.
Hamvraag is dan waar(om) gaan/gingen mensen doen anders dan maatregelen voorschreven ?

Het zou zomaar kunnen dat wat men aan de tekentafel verwacht kennelijk zeer ver afstaat van haalbaar realisme in de praktijk, wat het onderzoekje juist imo perfect aantoont: (kort) "Maatregelen werken niet".
En is de vraag; waarom die maatregelen dan toch - willens en wetens - opleggen ?

Als cijfers zouden kloppen en dus niet matchen met een gestelde verwachting, is de formule of toepassing daarvan onjuist. Hier de "schuld" geven aan ons "gedrag" is als een aap verwijten dat die niet wil praten en niet onderkennen dat die sws niet kan spreken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196699375
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.

Ouders houden afstand, groepen worden gesplitst, geen kerstdiner maar afgemeten kerstontbijt aan eigen tafeltje, niet als ouders zijnde kunnen meekijken in de klas bij de kindjes die wennen etc.

Speelafspraakjes gaan wel door, maar zonder als ouders bij elkaar binnen te komen.

Maar regio Westland/Rotterdam hier dus lekkere brandhaard, scheelt misschien ook qua gevoelde urgentie
Ik kwam laatst langs de plaatselijke basisschool rond sluitingstijd. Daar hebben ze blijkbaar bedacht dat de ouders niet op het plein mogen. Gevolg? Ze staan bij elkaar geklit op de stoep :')
zie email 27 oktober
pi_196699378
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef kol7680 het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar het gros van het 'stomme volk' wat pleit voor een keiharde lockdown voor een langere tijd vergeet even dat de gemeentelijke belastingen omhoog gaan, parkeervergunningen, etc.

Uiteindelijk gaan wij het allemaal KEIHARD voelen. Wat zei dat onderzoek laatst? 60-70% van de nederlanders pleit voor een strenge lockdown? Kunnen zij zichzelf niet opsluiten? Zijn we ook snel genoeg van de problemen af :)
Het probleem is dat lockdowns ook alleen maar interessant zijn voor mensen met hoge inkomens die hun geld thuis kunnen verdienen. Mensen met een laag inkomen zitten vaak in flex contracten of moeten er juist op uit om hun geld te verdien. Daarom kunnen nu al rond de 1 miljoen mensen nog maar moeilijk rond komen.
pi_196699379
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waardoor de diensten die er wel zijn voller worden. Dat werkt mekaar tegen natuurlijk.
Is echt belachelijk druk soms ja, gelukkig reis ik eerste klas tweede klas zit gewoon driekwart vol op het traject waar ik reis (Amsterdam - Vlissingen)
blablablabla
pi_196699385
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Ziekenhuizen liggen niet vol? Wat? :o
pi_196699401
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet. Daarom een dringend advies.

Ik zeg nou twee keer dat het niet handhaafbaar is ;)
Dat advies geld toch al?
blablablabla
  zondag 13 december 2020 @ 00:10:31 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196699413
quote:
12s.gif Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Prima om iets tot onwaarheid te stellen (dat maatregelen zelf dus OK zijn) wat ik juist anders zie en we wat mee kunnen.
Je verzet telkens weer de doelpalen. De stelling was dat maatregelen niet werken. Dat is dus aantoonbaar onjuist.
pi_196699414
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ziekenhuizen liggen niet vol? Wat? :o
Niet meer zo vol als pak hem beet een maand geleden.
blablablabla
pi_196699434
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet meer zo vol als pak hem beet een maand geleden.
De problemen zijn nu veel groter dan vorige maand.
  zondag 13 december 2020 @ 00:12:03 #28
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196699442
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik kwam laatst langs de plaatselijke basisschool rond sluitingstijd. Daar hebben ze blijkbaar bedacht dat de ouders niet op het plein mogen. Gevolg? Ze staan bij elkaar geklit op de stoep :')
Dat klinkt wel als een lekker handige actie/opstelling van die ouders :')

(Welke school? In DM? :+ )
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 00:12:20 #29
236264 crew  capricia
pi_196699447
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Molo het volgende:

[..]

We spreken elkaar ook niet tegen, toch?

48 kinderen in de klas bij mijn dochter. Een dubbele groep met 2, vaak 3, leerkrachten en een dubbel klaslokaal aan ruimte.

Hoeveel contacten denk je dat mijn kind nabij meemaakt op 1 dag?

Ik ga haar leven niet beperken, want onder de 13 mag alles gewoon. En school moet, verplicht.
Maar ik blijf het bijzonder vinden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 december 2020 @ 00:12:59 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196699461
quote:

[..]

Terecht, waarom zou iemand risico nemen met zijn of haar "gezondheid" om anderen te controleren.
Wel grappig om te bevestigd te zien dat ik dat hier ook verneem. Iemand die door de poortjes of de deur weet te komen, verder gratis reizen naar waar die maar wilt.
Buschauffeurs checken d8 ik sws niets en kijken vooral (naar de) weg.
  zondag 13 december 2020 @ 00:13:23 #31
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196699469
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is vast fake news volgens die user
  zondag 13 december 2020 @ 00:14:05 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196699484
quote:

[..]

Ho :{w w8 FF er zijn grenzen en kom niet aan de kinderen onder de 18 en al helemaal niet die van de basisschool.
pi_196699491
Ik weet niet wat de retail een dagje omzet, maar als je die een maand moet gaan sluiten, wat gaat dat wel niet kosten?

Ah joh, gooi maar op de rekening :+

Laten we zeggen dat we aan 200 miljard zitten aan extra staatsschuld, is dat toch zo'n 12000 extra per hoofd aan schuld. Moet terugverdiend worden ;)
pi_196699503
Ziekenhuizen liggen echt bomvol. Veel mensen kijken alleen naar bezette bedden tov fysieke capaciteit. Dat is niet echt handig. Het gaat altijd om bemensde bedden. Dus met verpleegkundigen erbij.

Ziekenhuizen lopen over. Zorg kan niet meer uitgesteld worden, maar daardoor loopt de SEH vol en hebben meerdere ziekenhuizen opnamestops.

Ik heb het nog niet zo erg gezien als nu.
  zondag 13 december 2020 @ 00:16:41 #35
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196699510
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]

We spreken elkaar ook niet tegen, toch?

48 kinderen in de klas bij mijn dochter. Een dubbele groep met 2, vaak 3, leerkrachten en een dubbel klaslokaal aan ruimte.

Hoeveel contacten denk je dat mijn kind nabij meemaakt op 1 dag?

Ik ga haar leven niet beperken, want onder de 13 mag alles gewoon. En school moet, verplicht.
Maar ik blijf het bijzonder vinden.
Nou, wat ik wel anders vind is dat jij het brengt alsof het leven helemaal niet anders is voor/rond je dochter omdat onder de 13 nu eenmaal alles 'mag' qua maatregelen.
Vanuit school en vanuit jou.

Ik zeg niet dat je stoute of verkeerde dingen doet, of de school, maar vind het wel opvallend. Ookal 'mag' alles wel, zou ik op zich verwachten dat een school toch voorzichtig is en aanpassingen doorvoert. En jijzelf misschien ook.

Nogmaals, geen waardeoordeel, want ik snap heel goed als je andere keuzes maakt
pi_196699512
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat advies geld toch al?
Alleen in z’n algemeenheid “beperk reisbewegingen”. Wat mij betreft voegen we daar aan toe. “Maar als het echt moet neem dan de auto, het OV alleen in uiterste nood”.
zie email 27 oktober
pi_196699521
Overigens kan ik nu niet verder in discussie erover, want ik moet morgenvroeg werken.

Over en uit. :W
  zondag 13 december 2020 @ 00:17:46 #38
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196699524
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens kan ik nu niet verder in discussie erover, want ik moet morgenvroeg werken.

Trusten en succes morgen!
pi_196699526
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ziekenhuizen liggen echt bomvol. Veel mensen kijken alleen naar bezette bedden tov fysieke capaciteit. Dat is niet echt handig. Het gaat altijd om bemensde bedden. Dus met verpleegkundigen erbij.

Ziekenhuizen lopen over. Zorg kan niet meer uitgesteld worden, maar daardoor loopt de SEH vol en hebben meerdere ziekenhuizen opnamestops.

Klinkt zeer verontrustend. Ik vraag me dan wel af waarom deze urgentie niet doordringt in de media. Lijkt me om meerdere redenen zeer wenselijk.
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 00:17:58 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196699529
quote:

[..]

Waarom is dat eigenlijk? Als je als buitenstaander naar de grafiekjes kijkt lijkt het stabiel, maar dat vertelt natuurlijk maar een klein deel van het echte verhaal op de werkvloer.
pi_196699531
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Succes en sterkte!
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 00:18:14 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196699534
twitter

Typisch dit weer hoor :')
  zondag 13 december 2020 @ 00:18:57 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196699543
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Jeetje zeg, succes! En dan zoveel mensen beweren dat de ziekenhuizen "leeg" zijn er nog wel wat bij kan.
  zondag 13 december 2020 @ 00:21:39 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196699569
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 00:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je verzet telkens weer de doelpalen. De stelling was dat maatregelen niet werken. Dat is dus aantoonbaar onjuist.
Wat jij wilt,.

Ik hoopte meer op de inhoudelijk discussie om te achterhalen waarom maaregelen niet werken.
Het houdt op met volhouden dat maatregelen wel werken terwijl aantoonbaar, getuige je eigen bewijs, ze niet werken omdat mensen zich er immers niet aanhouden. Of je volgt een semantische methode dat een stelling in zichzelf juist is en nooit fout kan zijn.

Thx.
pi_196699574
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
EU-regels. Je mag mensen niet weren op basis van nationaliteit maar wel op herkomst :')
zie email 27 oktober
pi_196699582
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Werken ze maar even iets harder. Net een flinke bonus gehad
Ha Hugo! :’)
zie email 27 oktober
  zondag 13 december 2020 @ 00:24:00 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196699588
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 00:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat jij wilt,.

Ik hoopte meer op de inhoudelijk discussie om te achterhalen waarom maaregelen niet werken.
Het houdt op met volhouden dat maatregelen wel werken terwijl aantoonbaar, getuige je eigen bewijs, ze niet werken omdat mensen zich er immers niet aanhouden. Of je volgt een semantische methode dat een stelling in zichzelf juist is en nooit fout kan zijn.
Dat is nogal kort door de bocht. De maatregelen werken wel degelijk, bewijs in overvloed immers. Het zou alleen effectiever zijn als mensen die wat meer in acht zouden nemen.
pi_196699604
Ik denk toch dat straks midden januari, als horeca open wil, wat natuurlijk niet gaan gebeuren, dat die hele tak voor 90% afgestorven is.

Wil me omscholen, maar is het slim om een kroeg te beginnen als iedereen failliet dood is gestorven na het corona tijdperk?
pi_196699636
quote:
[ twitter ]
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op

De UK heeft ervoor gekozen geen verplichte quarantaine in te stellen voor reizigers vanuit Nederland. Daar heeft Schiphol echt helemaal niets mee te maken
pi_196699670
quote:

[..]

Hoezo dan.
In die weekrapportage van het RIVM staat al drie weken daling, 24% als ik me niet vergis over vorige week.
blablablabla
pi_196699686
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo dan.
In die weekrapportage van het RIVM staat al drie weken daling, 24% als ik me niet vergis over vorige week.
Artsen gaan erg graag op wintersport
pi_196699702
quote:
6s.gif Op zondag 13 december 2020 00:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Terecht, waarom zou iemand risico nemen met zijn of haar "gezondheid" om anderen te controleren.
Wel grappig om te bevestigd te zien dat ik dat hier ook verneem. Iemand die door de poortjes of de deur weet te komen, verder gratis reizen naar waar die maar wilt.
Buschauffeurs checken d8 ik sws niets en kijken vooral (naar de) weg.
In principe wel ja, ik ben in totaal 20 uur treinen n keer gecontroleerd. Door zo'n speciaal team met gele hesjes, bus weet ik niet maar de kans als je van Leeuwarden naar Maastricht reist is de kans denk 10% op ergens een controle.
blablablabla
pi_196699713
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Artsen gaan erg graag op wintersport
Zal lokaal ook wel verschillen. Misschien bij hem nu heel druk.
blablablabla
  zondag 13 december 2020 @ 00:48:06 #54
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196699791
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef Sfancta het volgende:
Ik denk toch dat straks midden januari, als horeca open wil, wat natuurlijk niet gaan gebeuren, dat die hele tak voor 90% afgestorven is.

Wil me omscholen, maar is het slim om een kroeg te beginnen als iedereen failliet dood is gestorven na het corona tijdperk?
Wat deed je/doe je nu?

Goeie kroeg is altijd behoefte aan denk ik, maar je moet wel iets te bieden hebben natuurlijk
  zondag 13 december 2020 @ 01:14:55 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196699977
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Mondkapjes afschaffen of enkel medische mondkapjes verplichten. Te veel mensen die met een lap stof denken onschendbaar te zijn.
Hoe groot is het verschil tussen surgical masks en niet medische 3-lagige mondmaskers voor nmalig gebruik (die blauwe)? Aan het uiterlijk kan je niet zien of het medische of niet-medische zijn, of welk type medische maskers het betreft. Uit de RIVM richtlijn:
quote:
Chirurgisch mondneusmaskers:
Type II: Vermelding staat niet op masker, alleen op de doos
Type IIR (= niet-vochtdoorlatend): Vermelding IIR staat niet op masker, alleen op de doos
Ik heb ook dozen gezien waar enkel een checkmark in het juiste vakje aangeeft of het wel of niet medische maskers betreft (in China is er slechts n standaard voor surgical masks, en die komt overeen met type I van de Europese standaard).

Tot de uitbraak van de pandemie werden zulke maskers voornamelijk voor de medische sector gemaakt, het lijkt me niet onmogelijk dat de grote fabrikanten nu dezelfde maskers als medische en niet-medische maskers (eventueel met minder quality control en zonder sterilisatie met ethyleenoxide) verkopen. Maar het is ook mogelijk dat de produktie van de melt-blown filter de bottleneck vormt, en in principe kunnen ze heel makkelijk de productie daarvan opvoeren door de dikte te verminderen (door de snelheid van de lopende band waar de meltblown fibers op terecht komen te verhogen).
are we infinite or am I alone
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 december 2020 @ 01:16:42 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_196699984
quote:
[ twitter ]
Nu al zin om volgende week naar Schiphol te gaan!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196700066
Hoe lang moet het duren voor de scholen weer dicht gaan, we Schiphol op slot zetten en we de grenzen dicht gooien. Dat alleen al zou enorm helpen.
Als je daar bovenop een reisbeperking doet in je eigen regio, ook dat zou enorm helpen de verspreiding te beperken.
Verder begrijp ik niet dat de overheid niet ziet dat een griepseizoen dezelfde voorwaarden heeft, waar een Corona virus ook goed kan aarden.

1 Het is koud dus zijn we minder vaak buiten
2 Thuis of binnen zitten we vaker op een kluitje.
3 onze weerstand gaat naar beneden door het slechte weer

Dan is dit toch een optelsom, waar je als burger niks aan kan doen.
  zondag 13 december 2020 @ 01:40:28 #58
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196700129
Schipholbeelden betrof een Europese overstap voor internationale vluchten. Die context was wel netjes erbij en maakt het wel anders

Je weerstand gaat trouwens niet ineens fors naar beneden door het slechte weer. We zitten wel door koud en regen meer op elkaar, meer binnen, plus door de weersomstandigheden zoals andere luchtvochtigheid kunnen ziekteverwekkers sneller en makkelijker over hopsen van de n naar de ander.
  zondag 13 december 2020 @ 01:42:34 #59
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196700140
Dat 'de burger is stout en heeft schuld' mag zeker eens over zijn. Wat een slecht verhaal is dat man en het werkt ook niet meer.
Behalve voor wat NSB-typige mensen die dat veroordelen heerlijk vinden
  zondag 13 december 2020 @ 02:48:53 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196700419
quote:
Bron: bbc 12dec20 23u30
The US public will start receiving the Pfizer/BioNTech coronavirus vaccine from Monday after it was authorised for emergency use, officials say.

The first three million doses of the vaccine would be shipped "across all states" this weekend, said Gen Gustave Perna, who is overseeing distribution.

The vaccine offers up to 95% protection against Covid-19 and was deemed safe by the Food and Drug Administration (FDA).
Hail Trump for pushing the Stars and Stripes

Kortom de Amerikanen kunnen maandag van start. Over twee weken... lang niet gehoord.... komt de EMA ook.
Wel goed om zaken even af te wachten, nu injecteren gaat sws de KerstPiek niet meer verhelpen.
Ook onthouden dat het vaccin (overal) wordt vrijgegeven voor noodgebruik wat iets anders is dan de normale toestemming. De behandelaar bepaald dan of het voordeel opweegt tegen wat dan ook.
pi_196700477
quote:
3s.gif Op zondag 13 december 2020 02:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hail Trump for pushing the Stars and Stripes

Kortom de Amerikanen kunnen maandag van start. Over twee weken... lang niet gehoord.... komt de EMA ook.
Wel goed om zaken even af te wachten, nu injecteren gaat sws de KerstPiek niet meer verhelpen.
Ook onthouden dat het vaccin (overal) wordt vrijgegeven voor noodgebruik wat iets anders is dan de normale toestemming. De behandelaar bepaald dan of het voordeel opweegt tegen wat dan ook.
Dat de vaccins de mogelijke kerstpiek zouden voorkomen is nooit gezegd volgens mij. Voor de rest komen ze nu in test fase 4 wat ook heel normaal is en dat gebeurt bij elk medicijn/vaccin.
pi_196700674
Sowww.... pittige lockdown in Duitsland. :{
https://www.destentor.nl/(...)e-lockdown~ad9a750a/
pi_196700730
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 04:12 schreef Mammietje het volgende:
Sowww.... pittige lockdown in Duitsland. :{
https://www.destentor.nl/(...)e-lockdown~ad9a750a/
Nou ja, de scholen gaan 1,5 week langer dicht en uiteindelijk de detailhandel. De rest is hetzelfde als wij hier al hebben( of er gebeurt nog veel meer wat niet in het artikel staat).

Detailhandel dicht is zeker wel extreem, zeker in deze tijd van het jaar. Lost allemaal niks op en kost klauwen met geld.

Geen idee of de kerstmarkten daar ook onder vallen, omdat ze het daarna specifiek over glhwein stalletjes hebben.
pi_196700738
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 04:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nou ja, de scholen gaan 1,5 week langer dicht en uiteindelijk de detailhandel. De rest is hetzelfde als wij hier al hebben( of er gebeurt nog veel meer wat niet in het artikel staat).

Detailhandel dicht is zeker wel extreem, zeker in deze tijd van het jaar. Lost allemaal niks op en kost klauwen met geld.

Geen idee of de kerstmarkten daar ook onder vallen, omdat ze het daarna specifiek over glhwein stalletjes hebben.
Dat van die kerstmarkten is mij ook niet helemaal duidelijk.
En de tuincentra en bouwmarkten gaan dicht.
Vraag me af hoe het dan zit met dierentuinen en pretparken...
pi_196700756
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 04:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat van die kerstmarkten is mij ook niet helemaal duidelijk.
En de tuincentra en bouwmarkten gaan dicht.
Vraag me af hoe het dan zit met dierentuinen en pretparken...
Ja ik ben ook wel benieuwd hoever ze willen gaan.
Het artikel is nogal warrig ook omdat het mogelijk allemaal nog niet officieel is.

Ben wel bang dat dit voor Nederland zelf de deur al een beetje openzet voor het beraad van vandaag.
pi_196701074
Collega moet ook in quarantaine. Iemand in de klas van zijn zoon heeft corona dus zijn zoon heeft zich ook moeten laten testen. Geen enkele klachten maar wel positief getest.
pi_196701152
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef Sfancta het volgende:

Er zijn ook horecatijgers die het wel gaan overleven. En die juist inzetten op overnames om te kunnen groeien als dit allemaal voorbij is.

Vooe een hoop horeca ondernemers is het sprookje door/na corona voorbij. Maar als we ooit weer mogen, zal het denk ik wel weer opbloeien, o.a. door nieuw 'bloed'. Zeker als je een mooi concept hebt.

Ik geloof erg in jezelf onderscheiden van de rest, in welke branche dan ook.
pi_196701290
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo dan.
Oke heel simpel komt het hierop neer:

We draaien nu zo'n 70% OK tov normaal. Dan kunnen de cijfers dalen, maar we zitten dus nog steeds niet op het normale niveau. We lopen niks in. Het stuwmeer wordt alleen maar groter.

We doen de meest urgente zorg. Logisch misschien, maar die zorg is ook meteen het zwaarste voor de verpleegkundigen op de kliniek. Zij zijn ingepland volgens een bepaalde zorgzwaarte (zoveel verpleegkundigen per bed), maar dat gaat nu natuurlijk compleet scheef.

Dat houden ze wel even vol, maar niet te lang.

Dan heb je de IC. Daar werken ze bijna het hele jaar al boven hun reguliere bezetting. En dat zien we ook steeds meer terug. Een groot ziekenhuis in mijn regio heeft daar een verzuim van 20 procent.

En dan speelt er nog het verschuiven van meer electieve zorg. Fictief voorbeeld: stel je hebt een hersentumor. Dat groeit niet echt snel, maar je moet wel echt geholpen worden. Urgentieklasse binnen 1 maand.
Al die zorg hebben we uitgesteld. Maar inmiddels zijn we zover dat we een maand verder zijn. Dan moet die patint wel echt geholpen worden. Maar dat kan dus niet, omdat we nog urgentere patinten hebben.

Normen worden zwaar overschreden hierdoor. Op een gegeven moment worden patinten vanzelf urgent genoeg (of het heeft geen zin meer omdat ze al overleden zijn; helaas al regelmatig voorgekomen).

En als ze dan urgent worden, dan zijn de problemen opgelopen en dus wederom zwaarder voor verpleegkundigen.

Nog ter info: de meeste IC-patienten liggen daar maar kort. Meestal een paar nachten. Covid patinten liggen daar goed 3 weken. Dat verdringt de reguliere zorg enorm.

TL;DR: zolang we geen 100% OK kunnen draaien zal het stuwmeer en de druk op de zorg alleen maar toenemen. Ook als de ziekenhuisopnames met covid dalen.
pi_196701315
Iemand een idee hoe het voor een restaurant uitpakt wanneer afhalen goed loopt?

Hier zit bijv een goede Italiaan, die het nu hl druk heeft met afhalen (vaste menu's 50,-). Het restaurant had vr Corona een couvert of 50 te bedienen. Ik weet (bijna) zeker dat hij nu een veelvoud van die couverts laat afhalen.

Je mist de drank omzet, maar hoe werkt bovenstaande op het totaalplaatje?
Ik heb zelf het idee dat dit soort voorbeelden wel eens positiever kunnen uitpakken dan open zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 07:44:49 ]
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 07:52:15 #70
5428 crew  miss_sly
pi_196701338
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

We draaien nu zo'n 70% OK tov normaal. Dan kunnen de cijfers dalen, maar we zitten dus nog steeds niet op het normale niveau. We lopen niks in. Het stuwmeer wordt alleen maar groter.

We doen de meest urgente zorg. Logisch misschien, maar die zorg is ook meteen het zwaarste voor de verpleegkundigen op de kliniek. Zij zijn ingepland volgens een bepaalde zorgzwaarte (zoveel verpleegkundigen per bed), maar dat gaat nu natuurlijk compleet scheef.

Dan heb je de IC. Daar werken ze bijna het hele jaar al boven hun reguliere bezetting. En dat zien we ook steeds meer terug. Een groot ziekenhuis in mijn regio heeft daar een verzuim van 20 procent.

En dan speelt er nog het verschuiven van meer electieve zorg. Fictief voorbeeld: stel je hebt een hersentumor. Dat groeit niet echt snel, maar je moet wel echt geholpen worden. Urgentieklasse binnen 1 maand.
Al die zorg hebben we uitgesteld. Maar inmiddels zijn we zover dat we een maand verder zijn. Dan moet die patint wel echt geholpen worden. Maar dat kan dus niet, omdat we nog urgentere patinten hebben.

Normen worden zwaar overschreden hierdoor. Op een gegeven moment worden patinten vanzelf urgent genoeg (of het heeft geen zin meer omdat ze al overleden zijn; helaas al regelmatig voorgekomen).

En als ze dan urgent worden, dan zijn de problemen opgelopen en dus wederom zwaarder voor verpleegkundigen.

Nog ter info: de meeste IC-patienten liggen daar maar kort. Meestal een paar nachten. Covid patinten liggen daar goed 3 weken. Dat verdringt de reguliere zorg enorm.

TL;DR: zolang we geen 100% OK kunnen draaien zal het stuwmeer en de druk op de zorg alleen maar toenemen. Ook als de ziekenhuisopnames met covid dalen.
Het klinkt inderdaad loodzwaar en heftig. Mensen verkijken zich op de simpele getalletjes, denk ik. Wat je hier zegt, heb ik ook wel gehoord van bijvoorbeeld Kuijper, maar de boodschap komt niet meer voldoende aan.
Is de ligduur van COVID-patinten op de IC weer drie weken inmiddels?

Sterkte weer vandaag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196701341
quote:
80s.gif Op zondag 13 december 2020 07:43 schreef F.Sinatra het volgende:

Hier zit bijv een goede Italiaan, die het nu hl druk heeft met afhalen (vaste menu's 50,-). Het restaurant had vr Corona een couvert of 50 te bedienen. Ik weet (bijna) zeker dat hij nu een veelvoud van die couverts laat afhalen.

Ik heb zelf het idee dat dit soort voorbeelden wel eens positiever kunnen uitpakken dan open zijn.
Een vriend met een restaurant en een lunchroom draait gigantisch verlies en je kunt er alles afhalen, daarnaast hebben ze een standje in de stad waar je allerlei lekkers kunt kopen.
Afhalen en bezorgen gebeurt op een vrijdagavond veek en zaterdag en hij mist nu heel veel dagen. Dagen wanneer er amper iets besteld wordt. Dit zijn echt zaken die altijd vol zitten. Eerst golf 2 ton verloren en durf niet te vragen hoeveel het nu is. Als iemand creatief is dan is hij het wel voordat een nitwit zegt dat die daar ondernemer voor is en maar iets moet bedenken.
Go hard or go home
  zondag 13 december 2020 @ 07:55:09 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196701362
quote:

En dan het afhalen uiteraard via een nieuw opgerichte eenmanszaak zodat je ook nog maximale steun pakt van je oude zaak :')

(Ja, dit gebeurt)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196701378
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:52 schreef Noek het volgende:

[..]

Een vriend met een restaurant en een lunchroom draait gigantisch verlies en je kunt er alles afhalen, daarnaast hebben ze een standje in de stad waar je allerlei lekkers kunt kopen.
Afhalen en bezorgen gebeurt op een vrijdagavond veek en zaterdag en hij mist nu heel veel dagen. Dagen wanneer er amper iets besteld wordt. Dit zijn echt zaken die altijd vol zitten. Eerst golf 2 ton verloren en durf niet te vragen hoeveel het nu is. Als iemand creatief is dan is hij het wel voordat een nitwit zegt dat die daar ondernemer voor is en maar iets moet bedenken.
Ja, maar dat is een andere situatie dan ik omschrijf ;) Kijk voor de grap eens bij Le Pristine bijvoorbeeld. Dat lijkt haast wel een hele productielijn voor afhalers. Ik zeg hier ook niet dat de horeca niet moet zeuren. Ik vraag me alleen af of voor de cht goede zaken het ook niet positief kan uitpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 08:01:21 ]
pi_196701396
quote:
80s.gif Op zondag 13 december 2020 07:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een andere situatie dan ik omschrijf ;) Kijk voor de grap eens bij Le Prestine bijvoorbeeld. Dat lijkt haast wel een hele productielijn voor afhalers. Ik zeg hier ook niet dat de horeca niet moet zeuren. Ik vraag me alleen af of voor de cht goede zaken het ook niet positief kan uitpakken.
Was ook niet naar jou bedoeld maar meer naar de tendens die er toen heerste dat men niet zo moest janken. Nog steeds lees ik dat hier. Echt bizar! Alsof medeleven begrenst is naar n sector en dat is de zorg maar zo werkt het niet.

Geen idee of er horeca is die hier wel van profiteert, Twinkle hier schreef wel dat ze nu gigantisch veel couverts moesten draaien en dat het drukker dan ooit was. Kan me zo voorstellen dat je misschien meer kunt halen uit dit systeem dan 30 pers max.

Hier hebben de zaken het heel zwaar iig.
Go hard or go home
pi_196701484
quote:

[..]

Ik weet het niet hoor. Op de basisschool van mijn zoontje (4) zijn al meerdere besmettingen geweest bij kids en nog geen enkele keer heeft dat geleid tot een superspread. Zelfs niet na het Sinterklaasfeest dat ze er onlangs hadden. Volgens de GGD dragen jonge kids amper bij aan de verspreiding en dat lijkt - vanuit mijn perspectief iig, for what its worth - te kloppen.
pi_196701524
Iemand die ik ken is herbesmet, eerste golf flink ziek geweest en nu weer. Deze keer wel met mildere klachten.

En iemand die corona had en dus in quarantaine moest thuis. Iedereen daar in quarantaine, zij was de enige die klachten had en dat bleef ook zo. Iedereen weer uit quarantaine en nu heeft de moeder corona opgelopen op haar werk. Zo gek want ze heeft 10 dagen met haar corona dochter doorgebracht en vervolgens loopt ze het op haar werk op. Nu moet het hele gezin weer in quarantaine, ook die dochter want het is afkomstig van een andere bron.
Gek virusje wel.
Go hard or go home
  zondag 13 december 2020 @ 08:55:28 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196701643
In Isral deed een krant een onderzoekje. Oeps, bleek 37% zich niet te gaan inenten...

De senioren willen wel, maar hoe jonger en religieuzer hoe minder bereidheid.
  zondag 13 december 2020 @ 08:58:05 #78
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196701659
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dan het afhalen uiteraard via een nieuw opgerichte eenmanszaak zodat je ook nog maximale steun pakt van je oude zaak :')

(Ja, dit gebeurt)
Dat is een bijzonder verhaal, want in Nederland kan je als persoon maar 1 eenmanszaak hebben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 13 december 2020 @ 09:00:47 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196701677
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 08:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is een bijzonder verhaal, want in Nederland kan je als persoon maar 1 eenmanszaak hebben.
Dan zal het wellicht een vof betreffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196701690
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 08:55 schreef Qarrad het volgende:
In Isral deed een krant een onderzoekje. Oeps, bleek 37% zich niet te gaan inenten...

Zie de bible belt.
pi_196701866
quote:

Er zullen wellicht restaurants zijn die er wel bij varen, maar bij ons hangt de omzet de laatste dagen op zo'n 20% van dezelfde periode vorig jaar. De loonkosten zijn deels gedekt, in de praktijk zo'n 60-70%. Huur loopt gewoon door. Dus nee, echt lucratief is het niet.

Het is bovendien totaal onvoorspelbaar. Als restaurant is de omzet vrij constant, met afhaal kan het zomaar ineens op een normaal drukke dag doodstil blijven :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196701922
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:14 schreef kol7680 het volgende:
Ik weet niet wat de retail een dagje omzet, maar als je die een maand moet gaan sluiten, wat gaat dat wel niet kosten?

Laten we zeggen dat we aan 200 miljard zitten aan extra staatsschuld, is dat toch zo'n 12000 extra per hoofd aan schuld. Moet terugverdiend worden ;)
Maakt niet uit, de tendens is weer alles dicht. Kosten wat het kost, waanzin viert weer hoogtijdagen.
pi_196702003
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:14 schreef kol7680 het volgende:

Staatsschuld is voor een land als Nederland niet zo'n probleem. Doorlopende kosten (zoals, helaas, het verhogen van de lonen in de zorg) is dat wl.

Overheidsfinancin werken compleet anders dan persoonlijke financin. Niet zo gek ook voor een soevereine entiteit.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 13-12-2020 09:50:18 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196702025
Ach, vanmiddag zal het overleg uit het Catshuis weer uitlekken _O-
  zondag 13 december 2020 @ 09:49:28 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196702034
Catshuis :{w
Hondenhok *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196702043
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 09:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Staatsschuld is voor een land als Nederland niet zo'n probleem.

Overheidsfinancin werken compleet anders dan persoonlijke financin. Niet zo gek ook voor een soevereine entiteit.
Dat is zo, maar er is wel een grens aan. Kan inhouden dat het geld minder waard wordt, belastingen hoger worden of wat dan ook. Je kan niet zomaar door blijven gaan en het bijschrijven zonder daar iets mee te doen. Dan kun je op europees niveau devalueren of bijdrukken, maar beiden hebben ook gevolgen.
  zondag 13 december 2020 @ 09:51:56 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196702050
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 08:55 schreef Qarrad het volgende:

In Isral wonen best wel veel slimme mensen :)
pi_196702091
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zo, maar er is wel een grens aan. Kan inhouden dat het geld minder waard wordt, belastingen hoger worden of wat dan ook. Je kan niet zomaar door blijven gaan en het bijschrijven zonder daar iets mee te doen. Dan kun je op europees niveau devalueren of bijdrukken, maar beiden hebben ook gevolgen.
Zeker, maar ik had nog een edit gedaan :) als het alternatief is dat een hoop bedrijven omvallen, mensen arbeidsongeschikt raken of door economische crisis de belastinginkomsten gaan dalen, is dat veel problematischer dan een hogere staatsschuld. Zeker als in de landen om ons heen de economie wl in elkaar dondert.

In Oost Azi heeft men het wat dat betreft beter: daar is de bevolking niet zo stronteigenwijs en kan de economie redelijk doordraaien. Lekker leningen uitschrijven aan het Westen, want wij hier zijn een vrij land!!11!!!1 :')
pi_196702126
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 09:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zeker, maar ik had nog een edit gedaan :) als het alternatief is dat een hoop bedrijven omvallen, mensen arbeidsongeschikt raken of door economische crisis de belastinginkomsten gaan dalen, is dat veel problematischer dan een hogere staatsschuld. Zeker als in de landen om ons heen de economie wl in elkaar dondert.
Ah ik zie ‘m. Ik ben er ook vooral bang voor dat de inkomsten van de overheid gaan teruglopen, waardoor het nodig is belastingen te verhogen. Zeker bij gemeenten wordt dat wel een ding, omdat die op gemeenteniveau een sluitende begroting moeten hebben. Dit jaar wordt dat gedeeltelijk gecompenseerd, maar qua draaien aan knoppen hebben gemeenten alleen gemeentelijke belastingen en parkeerinkomsten.

Op Europees niveau is de uitdaging denk ik wel wat groter. De zuid-Europese landen gaan nog veel extra geld nodig hebben ben ik bang.
pi_196702193
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ah ik zie ‘m. Ik ben er ook vooral bang voor dat de inkomsten van de overheid gaan teruglopen, waardoor het nodig is belastingen te verhogen. Zeker bij gemeenten wordt dat wel een ding, omdat die op gemeenteniveau een sluitende begroting moeten hebben. Dit jaar wordt dat gedeeltelijk gecompenseerd, maar qua draaien aan knoppen hebben gemeenten alleen gemeentelijke belastingen en parkeerinkomsten.

Op Europees niveau is de uitdaging denk ik wel wat groter. De zuid-Europese landen gaan nog veel extra geld nodig hebben ben ik bang.
Ja, maar dat is een gevolg van het beleid van het vorige kabinet: bezuinigen door uitgaveposten over te hevelen naar gemeenten. Dat dat een keer terug zou bijten was toen al wel duidelijk.

Dat probleem staat eigenlijk los van de huidige aanpak van de crisis, maar je hebt gelijk: het gaat het herstel wel veel moeilijker maken. Heeft wel als redelijk voordeel dat Nederland de goede schijn kan ophouden, en dat is dan weer prettig voor de last van de staatsschuld.

Je mag inderdaad wel in je handjes wrijven dat je niet in Spanje of, erger nog, Itali woont ja :X
pi_196702342
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ah duidelijk, je zit natuurlijk ook nog met al die uitgestelde zorg.
Het zou goed zijn als we deze keer wel een grote daling in de ziekenhuizen kunnen realiseren middels het pakket van dinsdag. Zodat de zorg ook daadwerkelijk ontlast kan worden. Verwacht dat het kabinet daar ook zo over denkt en daarom verwacht ik deze keer wel een heel streng pakket eigenlijk. Zodat we het weer een poos kunnen uitzingen, hopelijk tot het voorjaar.

Andere landen om ons heen gaan ook weer aanscherpen.
blablablabla
pi_196702504
Wat doe je als er vanavond 10 boeings tegelijk op een woonwijk neerstorten? Wonderwel overleeft iedereen het maar ze zijn wel allemaal zwaargewond en/of in kritieke toestand?
Keuzes maken wie je redt. Inderdaad.
In plaats van zeggen: we hebben 1150 IC bedden die ook beschikbaar moeten zijn voor coronapatienten misschien zeggen we hebben er 700 voor reguliere zorg en 450 voor corona. Misschien lomp, maar als je de grafieken bekijkt is de grootste groep overledenen 85-89.
Normaal zou je daar ook geen miljarden aan spenderen, nog los van de vraag of ze dat zelf nog zouden willen.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 10:48:40 #94
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196702584
quote:

[..]

Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.
Hier alleen in de zomer, maar al lang niet meer hoor. Geven het gewoon aan, alleen je hoeft niet meer zelf te tekenen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 10:49:42 #95
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196702602
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Er is nu bekend dat er schimmels en bacterin op kunnen groeien bij verkeerd gebruik (en dat is al snel), die je dan heel erg diep inademt waardoor je allerlei andere hele nare dingen kunt krijgen.
pi_196702613
Kabinet overlegt in Catshuis: sluiting winkels en bioscopen lijkt aanstaande
Sinds 10.00 uur is het kabinet bij elkaar in het Catshuis voor extra overleg over het stijgende aantal coronabesmettingen. Het staat vast dat premier Rutte de komende week strengere maatregelen aankondigt. De sluiting van niet-essentile winkels, musea en bioscopen ligt op tafel.

Peter Winterman 13-12-20, 10:44
Volgens een Haagse bron is het ‘logisch dat naar de detailhandel wordt gekeken’. Tot nu toe werden niet-essentile winkels - zoals tuincentra, bouwmarkten en kledingwinkels - ontzien bij de coronamaatregelen. Deze zaken werden niet verplicht hun deuren te sluiten, ook niet tijdens de eerste coronagolf. Maar nu overweegt het kabinet wl een sluiting. Alleen essentile winkels - zoals supermarkten - zouden dan open mogen blijven.

Gisteren bereikte het aantal besmettingen een nieuwe piek sinds de tweede golf van eind oktober. Ook de ziekenhuis- en IC-opnames stijgen. Het kabinet vreest dat de zorg in Nederland nog meer overbelast raakt. De beelden van volle winkelstraten, in aanloop naar de kerstdagen, baren ook de deskundigen van het RIVM zorgen.

Doorstroomlocaties
De kans is groot dat het kabinet zal besluiten om zogenoemde ‘doorstroomlocaties’ te sluiten. Dat zijn plekken als bioscopen, pretparken, dierentuinen, musea en zwembaden. Die locaties moesten in november ook al twee weken dicht. Afgelopen week zei premier Rutte dat die maatregel ‘enig effect’ heeft gehad.

Vandaag overlegt het kabinet ook over de scholen. Een verlengde kerstvakantie, met daarin een week thuisonderwijs, behoort tot de mogelijkheden. Premier Rutte beloofde eerder dat het coronaregime rond Kerst niet zal veranderen: tijdens de kerstdagen mogen mensen drie gasten ontvangen, zoals nu ook de regel is.

Persconferentie
Bij het Catshuisberaad zijn vandaag behalve premier Rutte ook de vicepremiers De Jonge (Volksgezondheid), Ollongren (Binnenlandse Zaken) en Schouten (Landbouw) aanwezig. Ook de ministers Slob (Onderwijs), Hoekstra (Financin), Koolmees (Sociale Zaken), Van Ark (Medische Zorg) en Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zijn erbij. Ze worden bijgepraat door RIVM-directeur Jaap van Dissel.

De verwachting is dat de nieuwe coronamaatregelen morgen en dinsdag nog worden besproken en voorbereid, waarna premier Rutte en minister De Jonge ze dinsdag bekend zullen maken tijdens een nieuwe persconferentie.

Bron:AD
  zondag 13 december 2020 @ 10:51:06 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196702625
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hier alleen in de zomer, maar al lang niet meer hoor. Geven het gewoon aan, alleen je hoeft niet meer zelf te tekenen.
Hier verschilt het, sommigen reiken het gewoon aan, anderen zetten het voor je deur. Ik heb nog geen enkele pakjesbezorger met een mondkapje aan de deur gehad. Wel een keer een pizzabezorger.
  zondag 13 december 2020 @ 10:52:07 #98
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196702639
Valt nog mee...
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 10:54:59 #99
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196702668
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier verschilt het, sommigen reiken het gewoon aan, anderen zetten het voor je deur. Ik heb nog geen enkele pakjesbezorger met een mondkapje aan de deur gehad. Wel een keer een pizzabezorger.
Ik zie bezorgers hier wel met wegwerpmondkapjes aan hun kin :')
Maar die dingen doen toch meer kwaad dan goed, dus lekker weglaten.
pi_196702685
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:52 schreef Pvt.Webster het volgende:
Valt nog mee...
Zal nog wel meer bij komen hoor ;).
  zondag 13 december 2020 @ 10:57:16 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196702703
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:54 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik zie bezorgers hier wel met wegwerpmondkapjes aan hun kin :')
Maar die dingen doen toch meer kwaad dan goed, dus lekker weglaten.
Ja, klopt. Hier laatst ook een maaltijdbezorger die het gewoon aan de kin had hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')