Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Over 2 weken in het nieuws: "Bij de bezorgers van PostNL en DHL zijn deze week 1238 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld."
Daarmee verplaats je het probleem alleen maar.
Het enige wat dus werkt is het land stil leggen. ECHT stil, en iedrereen elke dag een voedselpakketje door de brievenbus kiepen. En zelfs dan hou je het virus alleen buiten door de grenzen hermetisch af te sluiten.
Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Kinderen onder de 13 mogen alles hè.
En die hebben op het magazijn ook met niemand contact?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.
Ze hebben groot gelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.
Oh vast wel tijdens ophalen, maar bedrijfskantines zijn dicht en iedereen leeft zo'n beetje in z'n bus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die hebben op het magazijn ook met niemand contact?
Basisschoolleerlingen:quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.
Bedrijfskantines mogen open.quote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh vast wel tijdens ophalen, maar bedrijfskantines zijn dicht en iedereen leeft zo'n beetje in z'n bus.
Is niet te controleren, tenzij ze met iets komen dat samenlevingbreed mensen gaat binnen houden. Een soort vod dat je moet invullen wat je buiten te zoeken hebt, zoals in Frankrijk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk.
OV weer alleen voor noodzakelijke reizen (dringend advies, dat is niet handhaafbaar) lijkt me overigens ook een goede maatregel. Sla je twee vliegen in een klap. En je slaat een potentieel riskante setting (binnen, geen 1,5m) dood en je beperkt het reizen.
Ja en ondertussen schrappen vervoersbedrijven diensten omdat er zo weinig reizigers zijnquote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben groot gelijk.
OV weer alleen voor noodzakelijke reizen (dringend advies, dat is niet handhaafbaar) lijkt me overigens ook een goede maatregel. Sla je twee vliegen in een klap. En je slaat een potentieel riskante setting (binnen, geen 1,5m) dood en je beperkt het reizen.
Dat zeg ik. Al was het maar omdat de definitie van noodzakelijke reis niet kristalhelder is. Maar je kunt het wel dringend adviseren. Nou ben ik daar in z’n algemeenheid geen voorstander van. Maar in dit geval lijkt het me beter dan niks.quote:Op zondag 13 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Is niet te controleren, tenzij ze met iets komen dat samenlevingbreed mensen gaat binnen houden. Een soort vod dat je moet invullen wat je buiten te zoeken hebt, zoals in Frankrijk.
Waardoor de diensten die er wel zijn voller worden. Dat werkt mekaar tegen natuurlijk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja en ondertussen schrappen vervoersbedrijven diensten omdat er zo weinig reizigers zijn
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Basisschoolleerlingen:
Af en toe wordt er een juf of meester positief getest. Voor de klas, of bij de BSO (KDV zal niet veel anders zijn).
En dan zoekt school zo snel mogelijk vervanging. Of de BSO. Die zijn zelfs sneller met vervanging, want een BSO of KDV is commercieel.
De kinderen gaan gewoon door. Theater op school gaat door. De Sinterklaas-voorstelling (met zijn allen) op school gaat door. Het kerstdiner gaat door. Uitdelen als je jarig bent gaat door.
(En ik maar rijden)
Het leven van kinderen gaat gewoon door. Idem vriendjes. Sportclubs etc.
Dus zit ik weer op de KMs als voor deze crisis.
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.quote:Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Al was het maar omdat de definitie van noodzakelijke reis niet kristalhelder is. Maar je kunt het wel dringend adviseren. Nou ben ik daar in z’n algemeenheid geen voorstander van. Maar in dit geval lijkt het me beter dan niks.
Niet. Daarom een dringend advies.quote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.
Prima om iets tot onwaarheid te stellen (dat maatregelen zelf dus OK zijn) wat ik juist anders zie en we wat mee kunnen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef Poem_ het volgende:
Dat is ook bewezen onwaar.
quote:
Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens één keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
Ik kwam laatst langs de plaatselijke basisschool rond sluitingstijd. Daar hebben ze blijkbaar bedacht dat de ouders niet op het plein mogen. Gevolg? Ze staan bij elkaar geklit op de stoepquote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.
Ouders houden afstand, groepen worden gesplitst, geen kerstdiner maar afgemeten kerstontbijt aan eigen tafeltje, niet als ouders zijnde kunnen meekijken in de klas bij de kindjes die wennen etc.
Speelafspraakjes gaan wel door, maar zonder als ouders bij elkaar binnen te komen.
Vind ik een prima mix tussen leven door laten gaan en beetje opletten trouwens.
Maar regio Westland/Rotterdam hier dus lekkere brandhaard, scheelt misschien ook qua gevoelde urgentie
Het probleem is dat lockdowns ook alleen maar interessant zijn voor mensen met hoge inkomens die hun geld thuis kunnen verdienen. Mensen met een laag inkomen zitten vaak in flex contracten of moeten er juist op uit om hun geld te verdien. Daarom kunnen nu al rond de 1 miljoen mensen nog maar moeilijk rond komen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef kol7680 het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar het gros van het 'stomme volk' wat pleit voor een keiharde lockdown voor een langere tijd vergeet even dat de gemeentelijke belastingen omhoog gaan, parkeervergunningen, etc.
Uiteindelijk gaan wij het allemaal KEIHARD voelen. Wat zei dat onderzoek laatst? 60-70% van de nederlanders pleit voor een strenge lockdown? Kunnen zij zichzelf niet opsluiten? Zijn we ook snel genoeg van de problemen af
Is echt belachelijk druk soms ja, gelukkig reis ik eerste klas tweede klas zit gewoon driekwart vol op het traject waar ik reis (Amsterdam - Vlissingen)quote:Op zondag 13 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waardoor de diensten die er wel zijn voller worden. Dat werkt mekaar tegen natuurlijk.
Ziekenhuizen liggen niet vol? Wat?quote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe ga je dat in godsnaam handhaven? Ik neem ook aan als ze zoiets al hadden willen invoeren dat in oktober wel gedaan was. Toen lagen de ziekenhuizen tenslotte vol,nu niet.
Dat advies geld toch al?quote:Op zondag 13 december 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet. Daarom een dringend advies.
Ik zeg nou twee keer dat het niet handhaafbaar is
Je verzet telkens weer de doelpalen. De stelling was dat maatregelen niet werken. Dat is dus aantoonbaar onjuist.quote:Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima om iets tot onwaarheid te stellen (dat maatregelen zelf dus OK zijn) wat ik juist anders zie en we wat mee kunnen.
Niet meer zo vol als pak hem beet een maand geleden.quote:Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ziekenhuizen liggen niet vol? Wat?
De problemen zijn nu veel groter dan vorige maand.quote:Op zondag 13 december 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer zo vol als pak hem beet een maand geleden.
Dat klinkt wel als een lekker handige actie/opstelling van die oudersquote:Op zondag 13 december 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kwam laatst langs de plaatselijke basisschool rond sluitingstijd. Daar hebben ze blijkbaar bedacht dat de ouders niet op het plein mogen. Gevolg? Ze staan bij elkaar geklit op de stoep
We spreken elkaar ook niet tegen, toch?quote:Op zondag 13 december 2020 00:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de school van mijn dochter (4) zijn forse maatregelen en ik herken me niet echt in jouw ervaringen.
Ouders houden afstand, groepen worden gesplitst, geen kerstdiner maar afgemeten kerstontbijt aan eigen tafeltje, niet als ouders zijnde kunnen meekijken in de klas bij de kindjes die wennen etc.
Speelafspraakjes gaan wel door, maar zonder als ouders bij elkaar binnen te komen.
Vind ik een prima mix tussen leven door laten gaan en beetje opletten trouwens.
Maar regio Westland/Rotterdam hier dus lekkere brandhaard, scheelt misschien ook qua gevoelde urgentie
Terecht, waarom zou iemand risico nemen met zijn of haar "gezondheid" om anderen te controleren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Bezorgers nemen geen enkel risico, die zetten het voor je deur en zijn vertrokken.Ik reis zo nu en dan met de trein naar een zieke vriend en viel me op dat de conducteurs ook helemaal zijn gestopt met kaartjes controleren. Er zijn alleen speciale teams actief die zo nu en dan een treintje checken, conducteur zit lekker in de eerste klas te niksen. En in de spits in de cabine.
Dat is vast fake news volgens die userquote:Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De problemen zijn nu veel groter dan vorige maand.
Hoquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.
Nou, wat ik wel anders vind is dat jij het brengt alsof het leven helemaal niet anders is voor/rond je dochter omdat onder de 13 nu eenmaal alles 'mag' qua maatregelen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
We spreken elkaar ook niet tegen, toch?
48 kinderen in de klas bij mijn dochter. Een dubbele groep met 2, vaak 3, leerkrachten en een dubbel klaslokaal aan ruimte.
Hoeveel contacten denk je dat mijn kind nabij meemaakt op 1 dag?
Ik ga haar leven niet beperken, want onder de 13 mag alles gewoon. En school moet, verplicht.
Maar ik blijf het bijzonder vinden.
Alleen in z’n algemeenheid “beperk reisbewegingen”. Wat mij betreft voegen we daar aan toe. “Maar als het echt moet neem dan de auto, het OV alleen in uiterste nood”.quote:
Trusten en succes morgen!quote:Op zondag 13 december 2020 00:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens kan ik nu niet verder in discussie erover, want ik moet morgenvroeg werken.
Over en uit.
Klinkt zeer verontrustend. Ik vraag me dan wel af waarom deze urgentie niet doordringt in de media. Lijkt me om meerdere redenen zeer wenselijk.quote:Op zondag 13 december 2020 00:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ziekenhuizen liggen echt bomvol. Veel mensen kijken alleen naar bezette bedden tov fysieke capaciteit. Dat is niet echt handig. Het gaat altijd om bemensde bedden. Dus met verpleegkundigen erbij.
Ziekenhuizen lopen over. Zorg kan niet meer uitgesteld worden, maar daardoor loopt de SEH vol en hebben meerdere ziekenhuizen opnamestops.
Ik heb het nog niet zo erg gezien als nu.
Waarom is dat eigenlijk? Als je als buitenstaander naar de grafiekjes kijkt lijkt het stabiel, maar dat vertelt natuurlijk maar een klein deel van het echte verhaal op de werkvloer.quote:Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Succes en sterkte!quote:Op zondag 13 december 2020 00:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens kan ik nu niet verder in discussie erover, want ik moet morgenvroeg werken.
Over en uit.
Jeetje zeg, succes! En dan zoveel mensen beweren dat de ziekenhuizen "leeg" zijn er nog wel wat bij kan.quote:Op zondag 13 december 2020 00:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ziekenhuizen liggen echt bomvol. Veel mensen kijken alleen naar bezette bedden tov fysieke capaciteit. Dat is niet echt handig. Het gaat altijd om bemensde bedden. Dus met verpleegkundigen erbij.
Ziekenhuizen lopen over. Zorg kan niet meer uitgesteld worden, maar daardoor loopt de SEH vol en hebben meerdere ziekenhuizen opnamestops.
Ik heb het nog niet zo erg gezien als nu.
Wat jij wilt,.quote:Op zondag 13 december 2020 00:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je verzet telkens weer de doelpalen. De stelling was dat maatregelen niet werken. Dat is dus aantoonbaar onjuist.
EU-regels. Je mag mensen niet weren op basis van nationaliteit maar wel op herkomstquote:
Ha Hugo! :’)quote:Op zondag 13 december 2020 00:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Werken ze maar even iets harder. Net een flinke bonus gehad
Dat is nogal kort door de bocht. De maatregelen werken wel degelijk, bewijs in overvloed immers. Het zou alleen effectiever zijn als mensen die wat meer in acht zouden nemen.quote:Op zondag 13 december 2020 00:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat jij wilt,.
Ik hoopte meer op de inhoudelijk discussie om te achterhalen waarom maaregelen niet werken.
Het houdt op met volhouden dat maatregelen wel werken terwijl aantoonbaar, getuige je eigen bewijs, ze niet werken omdat mensen zich er immers niet aanhouden. Of je volgt een semantische methode dat een stelling in zichzelf juist is en nooit fout kan zijn.
Dat laatste slaat natuurlijk nergens opquote:
Hoezo dan.quote:Op zondag 13 december 2020 00:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |