https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdfquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was een becijferd scenario. Aangevraagd door het kabinet. Aan het RIVM:
Reken één extra week schoolsluiting bij de kerstvakantie eens door.
De uitkomst, afgelopen woensdag gepresenteerd door Van Dissel aan de tweede kamer commissie:
Een extra week sluiten van de middelbare scholen scheelt 30 IC opnamen.
Een extra week voor de lagere scholen nog eens 30 opnamen.
Dus 60 IC opnamen in totaal. Voor 1 extra week sluiting.
(Oh. En iets van 450 ziekenhuis opnamen).
Het is uiteindelijk een politieke keuze om dit wel of niet te doen. Maar dat scholen geen bijdrage hebben aan infecties, is hierbij dus onzin gebleken.
Het gaat niet alleen om mensen. Er kan nu gewoon nog teveel. Kijk op de snelwegen, in en rond winkelcentra. Massa's drommen samen. Op een gegeven moment als je echt alles sluit is dat klaar, dan moeten mensen wel thuis blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En na 1,5 week in de pas lopen gaat het in januari weer omhoog. Ik geloof er niet meer in. Mensen zijn er klaar mee.
Maar dat is natuurlijk ook het moment dat je jezelf economisch compleet de afgrond in kiept. Winkeliers die geen omzet maken betekent ook dat de overheid geen BTW kan cashen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om mensen. Er kan nu gewoon nog teveel. Kijk op de snelwegen, in en rond winkelcentra. Massa's drommen samen. Op een gegeven moment als je echt alles sluit is dat klaar, dan moeten mensen wel thuis blijven.
En dan vinden ze wel weer iets anders waar ze naartoe gaan en krijgen we weer berichten dat het te druk is in de bossen, op de stranden, met stadswandelaars. En gaan mensen elkaar weer meer thuis opzoeken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om mensen. Er kan nu gewoon nog teveel. Kijk op de snelwegen, in en rond winkelcentra. Massa's drommen samen. Op een gegeven moment als je echt alles sluit is dat klaar, dan moeten mensen wel thuis blijven.
Sorry maar, hoe dan? Als mensen van de baas te horen krijgen "Je zorgt maar dat je op kantoor bent ingeklokt" dan hebben ze geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:42 schreef hyviiee het volgende:
"Ze" moeten er gewoon voor zorgen dat mensen weer meer thuis gaan werken.
Ik denk dat die sneuvelt. Mijn politieke gevoel zegt dat die als wisselgeld ingezet gaat worden om het economische kamp aan boord te krijgen. Mij iets te toevallig dat ze net hier mee komen en dat laten lekken enzo.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet essentiële winkels 2 weken dicht
Zou goed kunnen.quote:Kerstvakantie week verlengd
Flikker gewoon alle kantoren dicht en laat de burgemeester onhefffingen verstrekken voor zij die echt niet thuis kunnen werken.quote:'iets' voor de kantoren en dan met name het thuiswerken, waar Rutte wel een heel concreet idee over had naar zich nog niet over had uitgesproken.
Ik vrees er ook voor, alhoewel het me een tamelijk zinloze maatregel lijkt.quote:Doorstroom locaties twee weken dicht
Twijfel ik over eerlijk gezegd. Maar het zou kunnen.quote:Sportscholen wellicht ook dicht?
Mensen stoppen echt niet met kopen.Het winkelen zal zich gewoon naar het online platform verplaatsen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk ook het moment dat je jezelf economisch compleet de afgrond in kiept. Winkeliers die geen omzet maken betekent ook dat de overheid geen BTW kan cashen.
Dan begint er echt een race naar de bodem.
Nee en dat is ook hoe het kabinet denkt. Tuurlijk kan je mensen verplichten thuis te zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je houdt mensen niet wekenlang aan een stuk opgesloten, dat gaat gewoon niet gebeuren hier.
Over 2 weken in het nieuws: "Bij de bezorgers van PostNL en DHL zijn deze week 1238 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld."quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen stoppen echt niet met kopen.Het winkelen zal zich gewoon naar het online platform verplaatsen.
Al hebben we daar eigenlijk de logistiek helemaal niet voor dus ehhh
Welnee, daar hebben we helemaal de handhaving niet voor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:44 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee en dat is ook hoe het kabinet denkt. Tuurlijk kan je mensen verplichten thuis te zitten.
Als winkels gesloten worden gaan mensen wel iets anders doen. Tenzij je bereid bent om als in China iedereen die buiten komt neer te knuppelen is de rek er grotendeels uitquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Euhm hoe precies? Je kunt de locaties waar ze heen gaan dichtdoen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:44 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee en dat is ook hoe het kabinet denkt. Tuurlijk kan je mensen verplichten thuis te zitten.
Is ze in Spanje anders aardig goed gelukt. Gewoon alleen naar buiten mogen voor de supermarkt, en als je een hond hebt alleen voor een rondje. Niks meer en niks minder. En handhaven. Maar nee, Nederland is een watjesland.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm hoe precies? Je kunt de locaties waar ze heen gaan dichtdoen.
Maar mensen echt opsluiten is lastig.
Dat is wel een serieus probleem ja. Sluit je de Efteling dan wordt de IKEA het uitje. Sluit je die wordt het de Appie. Ga je daar een heel strikt beleid voeren wordt het de parkeerplaats van de Appie. Enz. Enz.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als winkels gesloten worden gaan mensen wel iets anders doen. Tenzij je bereid bent om als in China iedereen die buiten komt neer te knuppelen is de rek er grotendeels uit
Het is nu 9 maanden lang al extreme maatregelen. Die een jaar geleden ondenkbaar waren geweest.
Mensen zijn echt krankzinnig veel fysiek aan het winkelen veel sectoren (alleen kleding niet) hebben 10-20% meer verkopen dan vorig jaar. Ik geloof dat ze dinsdag echt flink gaan uitpakken voor de feestdagen (hihaho), zodat ze niet half januari of volgende week weer met maatregelen moeten komen. En we in een ruk door kunnen richting vaccinatie/voorjaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat die sneuvelt. Mijn politieke gevoel zegt dat die als wisselgeld ingezet gaat worden om het economische kamp aan boord te krijgen. Mij iets te toevallig dat ze net hier mee komen en dat laten lekken enzo.
[..]
Zou goed kunnen.
[..]
Flikker gewoon alle kantoren dicht en laat de burgemeester onhefffingen verstrekken voor zij die echt niet thuis kunnen werken.
Klaar er mee, die rare bedrijven hebben kans genoeg gehad. Als het niet goedschiks kan dan meer kwaadschiks.
[..]
Ik vrees er ook voor, alhoewel het me een tamelijk zinloze maatregel lijkt.
[..]
Twijfel ik over eerlijk gezegd. Maar het zou kunnen.
Dat verklaart het verschil tussen Azië en Europa misschien. Ik herinner me dat in Z Korea zelfs individuele gevallen het nieuws haalden en grote verontwaardiging wekten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef Poem_ het volgende:
Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens één keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
Maart is anders dan nu. Dat is 1. Twee we hebben daar toch helemaal de handhaving niet voor. Drie daarvoor ontbreekt zowel het politieke als het maatschappelijke draagvlak.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:47 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Is ze in Spanje anders aardig goed gelukt. Gewoon alleen naar buiten mogen voor de supermarkt, en als je een hond hebt alleen voor een rondje. Niks meer en niks minder. En handhaven. Maar nee, Nederland is een watjesland.
Uh? Doe je toch zelf? Is niemand die de mes op je keel zet en je dwingt je kind naar zwemles te sturen hoorquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:48 schreef capricia het volgende:
Heeft iemand wel door hoeveel reisbewegingen ik als moeder met lagere school kind maak?
Alle clubjes en afspraakjes zijn er gewoon hè. School, BSO. Maakt niet uit. Etentjes bij elkaar. Verjaardagsfeestjes. Geen probleem.
Ik tank weer evenveel als voor de crisis.
Ik vind de timing te opvallend. Zo vlak voor de kerstdrukte en dan ook nog even laten lekken. Nee, hier zit iets achter. Ze spelen een spel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen zijn echt krankzinnig veel fysiek aan het winkelen veel sectoren (alleen kleding niet) hebben 10-20% meer verkopen dan vorig jaar. Ik geloof dat ze dinsdag echt flink gaan uitpakken voor de feestdagen (hihaho), zodat ze niet half januari of volgende week weer met maatregelen moeten komen. En we in een ruk door kunnen richting vaccinatie/voorjaar.
Kom maar door. Ik ben helemaal klaar met die aso werkgevers. Dat hoor je echt net ff te vaak.quote:Rutte had iets klaar om bedrijven te dwingen, hij heeft dat alleen de vorige keer niet ingezet maar feit is dat mensen gewoon veel te veel op locatie blijven werken.
Geen zwemles?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:49 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Uh? Doe je toch zelf? Is niemand die de mes op je keel zet en je dwingt je kind naar zwemles te sturen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |