abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196696376
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.
Besmettingen lopen inderdaad toch wel door. Die golf pletten is een vastgeroeste illusie, je spreid het nu enkel uit over een lange periode.
pi_196696399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Besmettingen lopen inderdaad toch wel door. Die golf pletten is een vastgeroeste illusie, je spreid het nu enkel uit over een lange periode.
Laat dat nu precies de bedoeling er van zijn! :')
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:42:58 #207
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196696450
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.
Je snapt dat dit een contradictie is?
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:43:20 #208
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196696456
quote:

[..]

Joh. En waarom zou dat nu zijn?
pi_196696462
quote:

[..]

Om zo de druk op de zorg te kunnen spreiden om te voorkomen dat de reguliere zorg teveel moet worden afgeschaald.
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:45:07 #210
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196696488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Belgi ook, toen ze op 23 september de maatregelen versoepelden op een moment dat het aantal nieuwe besmettingen steeg. Toen lagen 550 patienten in het ziekenhuis, vier weken later: 3275. Uiteindelijk piekte het op 7489 op 3 november. Het sterftecijfer steeg van 39 (week 39) tot 1416 (week 45) per week.
Precies. Aantoonbare nonsens weer, maar De Verzamelaar weet van geen ophouden.
pi_196696637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kijk, dat iedereen aan het gas kan van je omdat je je dingen weer wil doen, tot daar aan toe. (Vind ik ook van alles van maar daar zal ik je niet mee vermoeien.) Maar om te beweren dat de maatregelen geen enkele zin hebben, ben je in BNW misschien beter op z'n plek.
De BNW kaart wordt weer getrokken omdat ik het narratief van de overheid niet volg. Ontzettend jammer. We kunnen toch verkeerd bezig zijn met onze lockdowns en maatregelen? Maar nee, de overheid heeft alles bij het juiste eind hoor, altijd. Die kunnen niks fout doen. ^O^ de BNW kaart trekken is een teken van zwakte dat je niet met valide argumenten kan komen om het tegendeel te bewijzen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:54:21 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196696675
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De BNW kaart wordt weer getrokken omdat ik het narratief van de overheid niet volg. Ontzettend jammer. We kunnen toch verkeerd bezig zijn met onze lockdowns en maatregelen? Maar nee, de overheid heeft alles bij het juiste eind hoor, altijd. Die kunnen niks fout doen. ^O^ de BNW kaart trekken is een teken van zwakte dat je niet met valide argumenten kan komen om het tegendeel te bewijzen.
Er is je nog een concreet voorbeeld gegeven waarom je weer uit je nek aan het zwetsen bent. Bovendien zitten er nog wel een aantal meters tussen 'het narratief van de overheid' en domweg beweren dat maatregelen geen enkele zin hebben.
pi_196696690
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Belgi ook, toen ze op 23 september de maatregelen versoepelden op een moment dat het aantal nieuwe besmettingen steeg. Toen lagen 550 patienten in het ziekenhuis, vier weken later: 3275. Uiteindelijk piekte het op 7489 op 3 november. Het sterftecijfer steeg van 39 (week 39) tot 1416 (week 45) per week.
Landen zijn niet een op een vergelijkbaar. We mogen Nederland immers ook niet met Zweden vergelijken om allerlei redenen. Maar de werkelijke reden hierachter is omdat het laat zien dat lockdowns volkomen nutteloos zijn en dit idee kunnen veel mensen niet aan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:57:15 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196696732
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Om zo de druk op de zorg te kunnen spreiden om te voorkomen dat de reguliere zorg teveel moet worden afgeschaald.
teveel ?...... wat dus het al tijden het kennelijke geval is.
Niet om jou of een ander, het oude plan werkte niet noch is mijn verwachting dat het dus harder aangepakt wel zal gaan werken.
Ook niet met een vaag wortelplan van uitsluitend vaccins dat ons tot ver in 2021 sws bezig zal gaan houden.
(Topic sequence 3000 zie ik nog wel komen).

Hoe lang mag - inclusief de momentele druk mijn N=1 observatie - dat dan duren?
Kennelijk worden de doelstellingen of om daar te komen, compleet onderschat of misgevat.
De boel is al 9 maanden aan rekken en strekken dat het letterlijk einde jaar op ver-knallen staat.

Is het niet bij degene die het moeten leveren is het wel bij degene die het ondergaan of ernaast staan.
Zowel in de zorg als buiten de zorg. Wie is er nu precies gebaat bij wat er gebeurd ?
Wat was ook al weer het plan waarbij ik moet vaststellen dat de reguliere zorg al 9 maanden er nauwelijks nog zo wordt ervaren. Een hartoperatie zal vast doorgang vinden maar niet de pamperbehandeling of (tumor)controle die iemand nu maar niet aanvraagt om niet tot overlast te zijn. Yep de spreekkamer bij de huisarts is idd goed leeg geveegd.

Allemaal vragen die niet door mij noch jou eenvoudig zijn te beantwoorden of op te lossen. Kern is dat het niet langer kan zoals het nu gaat. Dan nog harder gaan Hameren en Slaan lijken mij geen constructieve oplossing.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:58:09 #215
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196696756
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Landen zijn niet een op een vergelijkbaar. We mogen Nederland immers ook niet met Zweden vergelijken om allerlei redenen. Maar de werkelijke reden hierachter is omdat het laat zien dat lockdowns volkomen nutteloos zijn en dit idee kunnen veel mensen niet aan.
Je wil beweren dat er in Zweden nauwelijks maatregelen getroffen zijn?
pi_196696879
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jep maar toch heerst er het idee dat je het virus compleet kan reduceren met lockdowns etc.
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:05:27 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196696943
Op Nieuwsuur 12dec20 22u00: Er wordt minder gereisd dus gaat men de OV dienstregeling inperken. |:(
Ik mis wat hier en moet toch maar verder kijken naar de slimste mens met hoe lang moet dit nog duren.
NB: OV zal mij aan m'n kont roesten maar snap niet hoe dit in een bestuurskamer bedacht wordt.

Mensen vragen het OV te mijden omdat daar immers geen afstand kan worden gehouden en omdat er kennelijk minder mensen komen dan maar minder diensten laten rijden zodat er voortdurend geen afstand kan worden gehouden.
Welke StaatsNar is hier in het moeras aan het wegzakken ?
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:07:42 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196696997
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep maar toch heerst er het idee dat je het virus compleet kan reduceren met lockdowns etc.
Ik meen mij te herinneren dat je, als je als aanname doet dat 70% van NL het virus krijgt en de percentages ziekenhuisopnames niet dramatisch gaan afwijken van wat nu het geval is, we 17 jaar bezig zijn om al die mensen in en weer uit het ziekenhuis te krijgen met een curve die plat genoeg is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:14:27 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196697157
quote:

[..]

Dat bevestig je zojuist ook zelf.
pi_196697165
quote:

[..]

Met Wuhan stijl lockdowns wel ja.
pi_196697176
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:
Op Nieuwsuur 12dec20 22u00: Er wordt minder gereisd dus gaat men de OV dienstregeling inperken. |:(
Ik mis wat hier en moet toch maar verder kijken naar de slimste mens met hoe lang moet dit nog duren.
NB: OV zal mij aan m'n kont roesten maar snap niet hoe dit in een bestuurskamer bedacht wordt.

Mensen vragen het OV te mijden omdat daar immers geen afstand kan worden gehouden en omdat er kennelijk minder mensen komen dan maar minder diensten laten rijden zodat er voortdurend geen afstand kan worden gehouden.
Welke StaatsNar is hier in het moeras aan het wegzakken ?
Het OV moet besparen. Ze verliezen miljarden. Tegenstrijdige belangen dus.
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:15:35 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196697179
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je wil beweren dat er in Zweden nauwelijks maatregelen getroffen zijn?
Hmmm. @DeVerzamelaar heeft het imo niet over maatregelen ansich maar dat landen en hun cijfers onderling niet te vergelijken zijn en geeft dan een voorbeeld dat niet valselijk moet worden gebruikt als op een op zichzelf staand argument.

Cijfers en wat anderen landen allemaal (niet) doen, is leuk om op te borrelen maar irrelevant voor Nederland anders dan als dat dan invloed heeft.
Wat boeit het wat/hoe Trump doet, zolang Fladderaars maar aan de Gates of ShitHell op controle kunnen rekenen. Helaas is dat - testen en quarantaine aan inkomende reizigers aanbieden - nu net niet wat we wel moeten doen.
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:22:42 #223
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196697366
quote:
18s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:15 schreef Vallon het volgende:
Hmmm. @DeVerzamelaar heeft het imo niet over maatregelen ansich maar dat landen en hun cijfers onderling niet te vergelijken zijn en geeft dan een voorbeeld dat niet valselijk moet worden gebruikt als op een op zichzelf staand argument.

Cijfers en wat anderen landen allemaal (niet) doen, is leuk om op te borrelen maar irrelevant voor Nederland anders dan als dat dan invloed heeft.
Dat is wel degelijk relevant als er wordt beweerd dat maatregelen geen effect hebben, dat blijkt dan aantoonbare onzin te zijn.
pi_196697780
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ok, bewijs het eens? Kom eens met onderzoeken die aantonen dat lockdowns niet werken want alle data die er nu is bewijst dat ze wel werken.

Roepen "het kan zo zijn maar ik kan het niet bewijzen" is de definitie van BNW materiaal overigens, just FYI
pi_196697818
Weet iemand waarom de Duitsers op 20.000 geregistreerde besmettingsgevallen bijna 1000 doden hebben op een etmaal?
blablablabla
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:40:30 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196697819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk relevant als er wordt beweerd dat maatregelen geen effect hebben, dat blijkt dan aantoonbare onzin te zijn.
Oeverloze discussie die wederzijds uitnodigd tot bewijzen dat niet te bewijzen is en omgekeerd ook niet kan bewijzen dat maatregelen wel werken.
Ik lees dit iets wetenschappelijker dat effecten geven niets zegt over de kwaliteit of aard daarvan.
En ja dan zijn er in jouw gelijk wel effecten maar kennelijk niet die zinnig bijdragen aan doelstellingen.

De teneur nu is, (ook mijn) gevoel, dat er tal van bedachte maatregelen zijn die iets moeten doen om trendcijfers drukken; en dat toch niet doen. O.e.o manier maken de momentele maatregelen niet hun doelstelling waar.
Vervolgens neemt men de wijk naar/bij wat andere landen doen die in een compleet andere situatie; daar al of niet nuttig een verondersteld effect geven.
Of men moet vervallen in gevoel dat het "zonder maatregelen" vast veel rampzaliger zou zijn geweest, wat helemaal een onbewijsbare stelling wordt.
De jokerkaart om te vragen om bewijs wordt mij sws wat te vaak getrokken, vooral als men vooraf weet dat dit er niet is noch laat staan in context, te geven is.

Wellicht kan een plan met onderbouwde adviezen op meer draagvlak rekenen dan de dwangmatige methode van onsamenhangende regels die maar geen resultaat lijken te bereiken.
pi_196697853
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:15 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het OV moet besparen. Ze verliezen miljarden. Tegenstrijdige belangen dus.
Nog een 'niet essentiele bouwsteen van de economie' aan het overheidsinfuus kunnen we er ook nog wel bij hebben hoor.

Blijkbaar hebben we toch goed gespaard in de afgelopen jaren gezien de huidige uitgaven.
pi_196697905
Ook sluiting van winkels morgen op tafel in Catshuisoverleg
Morgen is in de ambtswoning van premier Rutte toch een kabinetsoverleg over de coronacrisis, vanwege het stijgende aantal besmettingen. Gisteren zei vicepremier Ollongren nog dat zo'n Catshuisoverleg er dit weekend niet inzat, maar volgens politiek verslaggever Nynke de Zoeten rees al snel twijfel over dat besluit. In Nieuwsuur vertelt ze welke factoren ertoe hebben geleid dat het kabinet morgen toch samenkomt.

Op tafel ligt naast het zogeheten verzwaringspakket, waarbij bijvoorbeeld musea en bioscopen dichtgaan, de optie om niet-essentile winkels te sluiten, zegt De Zoeten. "Denk aan tuincentra, kledingwinkels en meubelzaken." Maar dat heeft natuurlijk enorme gevolgen, zegt ze. "Het ligt op tafel, ze gaan er morgen nog over praten."

Nog gauw even de cadeaus binnen harken morgen met zijn allen tussen 12 - 17 *O*
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:46:09 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196697938
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Oeverloze discussie die wederzijds uitnodigd tot bewijzen dat niet te bewijzen is en omgekeerd ook niet kan bewijzen dat maatregelen wel werken.
Ik lees dit iets wetenschappelijker dat effecten geven niets zegt over de kwaliteit of aard daarvan.
En ja dan zijn er in jouw gelijk wel effecten maar kennelijk niet die zinnig bijdragen aan doelstellingen.

De teneur nu is, (ook mijn) gevoel, dat er tal van bedachte maatregelen zijn die iets moeten doen om trendcijfers drukken; en dat toch niet doen. O.e.o manier maken de momentele maatregelen niet hun doelstelling waar.
Vervolgens neemt men de wijk naar/bij andere landen doen die in een compleet andere situatie; daar al of niet nuttig een verondersteld effect geven. Of men moet vervallen in gevoel dat het "zonder maatregelen" vast veel rampzaliger zou zijn geweest, wat helemaal een onbewijsbare stelling wordt.
De jokerkaart om te vragen om bewijs wordt mij sws wat te vaak getrokken, vooral als men vooraf weet dat dit er niet is noch laat staan in context, te geven is.

Wellicht kan een plan met onderbouwde adviezen op meer draagvlak rekenen dan de dwangmatige methode van onsamenhangende regels die maar geen resultaat lijken te bereiken.
Het is nog iets eenvoudiger dan dat. Je kunt simpelweg stellen dat maatregelen effect hebben op het verloop gezien de aard van het virus.

Of maatregelen allemaal de gewenste effecten hangt voor een groot deel af van de mate waarin dat wordt opgevolgd. Dus daaruit volgt ook dat dat niet allemaal even duidelijk in kaart te brengen valt.

Maar beweren dat met of zonder maatregelen het virus hetzelfde verloop kent is een beetje als stellen dat de aarde plat is. Tamelijk dom, om het zacht uit te drukken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 22:46:37 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196697949
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ook sluiting van winkels morgen op tafel in Catshuisoverleg
Morgen is in de ambtswoning van premier Rutte toch een kabinetsoverleg over de coronacrisis, vanwege het stijgende aantal besmettingen. Gisteren zei vicepremier Ollongren nog dat zo'n Catshuisoverleg er dit weekend niet inzat, maar volgens politiek verslaggever Nynke de Zoeten rees al snel twijfel over dat besluit. In Nieuwsuur vertelt ze welke factoren ertoe hebben geleid dat het kabinet morgen toch samenkomt.

Op tafel ligt naast het zogeheten verzwaringspakket, waarbij bijvoorbeeld musea en bioscopen dichtgaan, de optie om niet-essentile winkels te sluiten, zegt De Zoeten. "Denk aan tuincentra, kledingwinkels en meubelzaken." Maar dat heeft natuurlijk enorme gevolgen, zegt ze. "Het ligt op tafel, ze gaan er morgen nog over praten."

Nog gauw even de cadeaus binnen harken morgen met zijn allen tussen 12 - 17 *O*
Winkels 2 weken dicht en in januari gaan ze weer open en begint het riedeltje weer opnieuw.
pi_196698003
Morgen nog wat laatste cadeautjes inslaan allemaal.
En Corona oplopen natuurlijk ^O^
pi_196698201
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, bewijs het eens? Kom eens met onderzoeken die aantonen dat lockdowns niet werken want alle data die er nu is bewijst dat ze wel werken.

Roepen "het kan zo zijn maar ik kan het niet bewijzen" is de definitie van BNW materiaal overigens, just FYI
Itali, Spanje Frankrijk keiharde lockdown in maart. Nederland laffe lockdown, beide ongeveer zelfde daling.

Je bereikt op een gegeven moment een punt dat het weinig uit maakt of je het nog strenger maakt.

Ik vermoed dat we dat punt al bereikt hebben.Dan kan je het nog veel strenger maken, avondklok winkels sluiten, maar zal weinig uitrichten in de verdere verspreiding. Verspreiding loopt wel door binnenshuis. Als je dan weet versoepelt heb je weer een opleving, paniek etc.

Met het resultaat dat je tot april volgend jaar iedereen opgesloten hebt.
pi_196698206
Mooi man dat gedwarrel van het kabinet. Terwijl ze alleen maar de scholen een paar weken extra dicht moeten doen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:05:23 #234
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196698348
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:40 schreef Elan het volgende:
Weet iemand waarom de Duitsers op 20.000 geregistreerde besmettingsgevallen bijna 1000 doden hebben op een etmaal?
onregelmatige updates?
Van vrijdag 4 tot vrijdag 11 hadden ze ruim 146.000 nieuwe gevallen en 3129 doden (gemiddeld 447 per dag), een week eerder 2519 doden, de week daarvoor 2096.
(gebaseerd op de grafiek van https://corona-scanner.com/country/germany )
are we infinite or am I alone
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:06:53 #235
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196698382
Feesboek :')

zaterdag 12 december 2020 @ 23:07:32 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196698396
twitter

En deze man zit vaak goed met zijn bronnen mmm...
pi_196698408
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi man dat gedwarrel van het kabinet. Terwijl ze alleen maar de scholen een paar weken extra dicht moeten doen
Zelfs het RIVM geeft aan dat de scholen een significante bijdrage leveren.
60 IC opnamens. Tegenover 1 week extra schoolsluiting.

Kies maar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698508
quote:
Wat vind jij daarvan? Dat commercile bedrijven eisen mogen stellen aan hun afnemers?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En deze man zit vaak goed met zijn bronnen mmm...
Sorry, maar iedereen met enige verstand zag dit toch al wel aankomen? We hebben nog nooit zonder stevige maatregelen een serieus opgaande trend kunnen keren. In Nederland sowieso niet en mij zijn ook geen buitenslandse voorbeelden bekend.

Ik snap wel dat men er niet aan wil. Maar dat maakt het probleem alleen maar groter in feite.
zie email 27 oktober
pi_196698519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat vind jij daarvan? Dat commercile bedrijven eisen mogen stellen aan hun afnemers?
Ik vind het meer zorgwekkend dat commercile bedrijven dan van iedereen medische informatie gaan verwerken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196698558
quote:

[..]

Wat die vrouw zegt. Dan worden er vanzelf wel evenementen en horecagelegenheden etc. Opgericht waar niet-gevaccineerden wel welkom zijn. Dat probleem lost zich vanzelf wel op. Duurt misschien even.

Ik ben allerminst antivaxxer.
Wel aangaande corona vaccinatie.
pi_196698568
quote:

[..]

Zodra dat als gevolg heeft dat er een de facto vaccinatieplicht ontstaat vind ik dat iets dat zo ver gaat dat het aan de samenleving (lees: het parlement) is om te beslissen en niet aan bedrijven.

Ik vind dat de overheid hier een keuze in moet maken. En voor beide kanten valt dan wat te zeggen.
zie email 27 oktober
pi_196698569
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vind het meer zorgwekkend dat commercile bedrijven dan van iedereen medische informatie gaan verwerken.
Opslag en verwerking is fase twee.

Maar gewoon eisen stellen aan je afnemers, is dat okay?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat die vrouw zegt. Dan worden er vanzelf wel evenementen en horecagelegenheden etc. Opgericht waar niet-gevaccineerden wel welkom zijn. Dat probleem lost zich vanzelf wel op. Duurt misschien even.
Dan ga je er wel even vanuit dat een restaurant of een evenement wel een vergunning krijgt als niet-gevaccineerden welkom zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:16:33 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196698582
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is nog iets eenvoudiger dan dat. Je kunt simpelweg stellen dat maatregelen effect hebben op het verloop gezien de aard van het virus.

Of maatregelen allemaal de gewenste effecten hangt voor een groot deel af van de mate waarin dat wordt opgevolgd. Dus daaruit volgt ook dat dat niet allemaal even duidelijk in kaart te brengen valt.

Maar beweren dat met of zonder maatregelen het virus hetzelfde verloop kent is een beetje als stellen dat de aarde plat is. Tamelijk dom, om het zacht uit te drukken.
Ik zie dat wat anders, ieder heeft zijn wijze van uitdrukken zonder dat ik een vormwaarde daar in/aan ontleen.
Natuurlijk hebben en geven dingen effecten, waarbij die weer inhoudelijk zijn te bezien of een beetje meer/minder/anders dan zinnig is. Je kan dan idd niet letterlijk stellen dat er niets is.

Wiedes dat maatregelen, die immers condities zouden moeten benvloeden, een verloop zullen hebben.
Hierbij kan wmb niet gesteld worden dat als ze niet werken dit dan zou doordat ze niet worden (op)gevolgd.
Eerder is de oorzaak dat de maatregelen niet, of slechts deels toepasbaar of van toepassing (b)leken te zijn. Degene die maatregelen hier heeft opgesteld heeft hier een flinke scheet gelaten.

Zelf heb ik het vermoeden dat maatregelen, oprispingen daargelaten, wel degelijk als intentie worden gevolgd door de bevolking. Hierin zijn grenzen aan wat je aan gedrag mag en kunt verwachten (cognitieve dissonantie).
Het "bizarre" voor bestuurders is dat hun plannetjes niet uitmonden in de daarbij verwachte resultaten.
Wat doet men vervolgens: Men Hamert nog harder op verkeerde Plek om het Dansen om te zetten in Doodsteken.

Mogelijk dat dat het Thomas Pueyo's HammerDance inclusief zijn effectenberekening aangaande maatregelen niet de winterse aanpak blijkt te geven. Men blijft nu op een gletsjerplateau steken die juist dikker lijkt te gaan worden (zullen we komende week 10.000 hebben of niet?)

Zelf ben ik voorstander om maatregelen gewoon achterwege te laten. Mensen die het niet willen zullen het met en zonder toch niet doen. De rest kan dan gewapend met aanvullende kennis, in hun omstandigheden, zelf bepalen wat zij zelf raadzaam achten.
Kans dat het mis gaat maar dan wel n die daadwerkelijk zelf veroorzaakt is en niemand anders te verwijten is.
Tegeltje: liever in vrijheid sterven dan als slaaf dood te gaan.
pi_196698615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan ga je er wel even vanuit dat een restaurant of een evenement wel een vergunning krijgt als niet-gevaccineerden welkom zijn.
Dat is waar. Naja, dan maar voor de rest van mijn leven als een tweederangs burger verder.

Verplichting is echt een stap te ver.
pi_196698638
Ergens is er wel een argument te maken voor alles loslaten. In maart bleef iedereen ook niet binnen vanwege de maatregelen, maar omdat ze zelf bang waren om het virus op te lopen. Die angst is er nu niet meer, en de enige manier waarop je dat terug krijgt is wanneer er letterlijk beelden op TV komen van massagraven en mensen die in de ambulance de deur van het ziekenhuis worden geweigerd.

Probleem is niet de maatregelen, probleem is de mensen die niet meer willen. Dat los je op twee manieren op: f je zorgt ervoor dat we niks meer te willen hebben (dus mensenrechten eventjes opschorten) of je zorgt ervoor dat mensen weer een reden hebben om wel te willen.
pi_196698646
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
kerken dicht, scholen dicht, nog even een feestdagenpiek en dan kan het wel weer omlaag
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196698674
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs het RIVM geeft aan dat de scholen een significante bijdrage leveren.
60 IC opnamens. Tegenover 1 week extra schoolsluiting.

Kies maar.
een paar dagen geleden was het nog een minimale bijdrage toch ?
pi_196698716
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Opslag en verwerking is fase twee.

Maar gewoon eisen stellen aan je afnemers, is dat okay?
Dat mogen eigenaren nu in feite ook al he. Als ze voortaan alleen nog willenbdat je met je gele zwembroek binnen komt, dan doe je dat of je doet het niet.

Maar het zelfbeschikkingsrecht is een groot goed. Sommige mensen willen me daar iets te gemakkelijk overheen stappen. Bovendien denk ik ook nog steeds dat dat hele vaccinatoegebeuren 1 groot economisch complot is, waar een paar figuren heel erg belang bij hebben. Maar vanwege het bnw-gehalte zal ik daar verder niet over uitwijden. Ik wil best de berichten van bijvoorbeeld Lenny Leonard geloven. Maar de noodtoestand is npg altijd niet uitgeroepen. Dus ergens 'valt het toch nog mee'. Laat me wel benadrukken dat ieder slachtoffer betreurenswaardig is, door welke ziekte dan ook.
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:25:11 #252
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196698727
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zie dat wat anders, ieder heeft zijn wijze van uitdrukken zonder dat ik een vormwaarde daar in/aan ontleen.
Natuurlijk hebben en geven dingen effecten, waarbij die weer inhoudelijk zijn te bezien of een beetje meer/minder/anders dan zinnig is. Je kan dan idd niet letterlijk stellen dat er niets is.

Wiedes dat maatregelen, die immers condities zouden moeten benvloeden, een verloop zullen hebben.
Hierbij kan wmb niet gesteld worden dat als ze niet werken dit dan zou doordat ze niet worden (op)gevolgd.
Eerder is de oorzaak dat de maatregelen niet, of slechts deels toepasbaar of van toepassing (b)leken te zijn. Degene die maatregelen hier heeft opgesteld heeft hier een flinke scheet gelaten.
Dat is ook bewezen onwaar.

quote:
Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens n keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
pi_196698734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:19 schreef Stoney3K het volgende:
Ergens is er wel een argument te maken voor alles loslaten. In maart bleef iedereen ook niet binnen vanwege de maatregelen, maar omdat ze zelf bang waren om het virus op te lopen. Die angst is er nu niet meer, en de enige manier waarop je dat terug krijgt is wanneer er letterlijk beelden op TV komen van massagraven en mensen die in de ambulance de deur van het ziekenhuis worden geweigerd.

Probleem is niet de maatregelen, probleem is de mensen die niet meer willen. Dat los je op twee manieren op: f je zorgt ervoor dat we niks meer te willen hebben (dus mensenrechten eventjes opschorten) of je zorgt ervoor dat mensen weer een reden hebben om wel te willen.
Maar dan liever niet de in scene gezette varianten. Dat komt vroeg of laat altijd uit.

Bron: bnw en internet.
pi_196698735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een paar dagen geleden was het nog een minimale bijdrage toch ?
Iedereen staat het vrij om 60 extra IC opnamens 'minimaal' te noemen.

De politiek moet de beslissingen nemen, uiteindelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698754
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedereen staat het vrij om 60 extra IC opnamens 'minimaal' te noemen.

De politiek moet de beslissingen nemen, uiteindelijk.
dat waren Jaap zijn woorden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')