De vorige keer dat dat gebeurde, gingen we van meer dan 9000 besmettingen naar iets meer dan 4000, dus van mij mogen ze gesloten wordenquote:
Toen zaten we al in een snel dalende trend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De vorige keer dat dat gebeurde, gingen we van meer dan 9000 besmettingen naar iets meer dan 4000, dus van mij mogen ze gesloten worden
Kijk, dat iedereen aan het gas kan van je omdat je je dingen weer wil doen, tot daar aan toe. (Vind ik ook van alles van maar daar zal ik je niet mee vermoeien.) Maar om te beweren dat de maatregelen geen enkele zin hebben, ben je in BNW misschien beter op z'n plek.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ik ongelijk heb?
Besmettingen lopen inderdaad toch wel door. Die golf pletten is een vastgeroeste illusie, je spreid het nu enkel uit over een lange periode.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.
Laat dat nu precies de bedoeling er van zijn!quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Besmettingen lopen inderdaad toch wel door. Die golf pletten is een vastgeroeste illusie, je spreid het nu enkel uit over een lange periode.
Je snapt dat dit een contradictie is?quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.
Joh. En waarom zou dat nu zijn?quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Besmettingen lopen inderdaad toch wel door. Die golf pletten is een vastgeroeste illusie, je spreid het nu enkel uit over een lange periode.
Om zo de druk op de zorg te kunnen spreiden om te voorkomen dat de reguliere zorg teveel moet worden afgeschaald.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Precies. Aantoonbare nonsens weer, maar De Verzamelaar weet van geen ophouden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat dachten ze in België ook, toen ze op 23 september de maatregelen versoepelden op een moment dat het aantal nieuwe besmettingen steeg. Toen lagen 550 patienten in het ziekenhuis, vier weken later: 3275. Uiteindelijk piekte het op 7489 op 3 november. Het sterftecijfer steeg van 39 (week 39) tot 1416 (week 45) per week.
De BNW kaart wordt weer getrokken omdat ik het narratief van de overheid niet volg. Ontzettend jammer. We kunnen toch verkeerd bezig zijn met onze lockdowns en maatregelen? Maar nee, de overheid heeft alles bij het juiste eind hoor, altijd. Die kunnen niks fout doen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kijk, dat iedereen aan het gas kan van je omdat je je dingen weer wil doen, tot daar aan toe. (Vind ik ook van alles van maar daar zal ik je niet mee vermoeien.) Maar om te beweren dat de maatregelen geen enkele zin hebben, ben je in BNW misschien beter op z'n plek.
Er is je nog een concreet voorbeeld gegeven waarom je weer uit je nek aan het zwetsen bent. Bovendien zitten er nog wel een aantal meters tussen 'het narratief van de overheid' en domweg beweren dat maatregelen geen enkele zin hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De BNW kaart wordt weer getrokken omdat ik het narratief van de overheid niet volg. Ontzettend jammer. We kunnen toch verkeerd bezig zijn met onze lockdowns en maatregelen? Maar nee, de overheid heeft alles bij het juiste eind hoor, altijd. Die kunnen niks fout doen.de BNW kaart trekken is een teken van zwakte dat je niet met valide argumenten kan komen om het tegendeel te bewijzen.
Landen zijn niet een op een vergelijkbaar. We mogen Nederland immers ook niet met Zweden vergelijken om allerlei redenen. Maar de werkelijke reden hierachter is omdat het laat zien dat lockdowns volkomen nutteloos zijn en dit idee kunnen veel mensen niet aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat dachten ze in België ook, toen ze op 23 september de maatregelen versoepelden op een moment dat het aantal nieuwe besmettingen steeg. Toen lagen 550 patienten in het ziekenhuis, vier weken later: 3275. Uiteindelijk piekte het op 7489 op 3 november. Het sterftecijfer steeg van 39 (week 39) tot 1416 (week 45) per week.
teveel ?...... wat dus het al tijden het kennelijke geval is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om zo de druk op de zorg te kunnen spreiden om te voorkomen dat de reguliere zorg teveel moet worden afgeschaald.
Je wil beweren dat er in Zweden nauwelijks maatregelen getroffen zijn?quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Landen zijn niet een op een vergelijkbaar. We mogen Nederland immers ook niet met Zweden vergelijken om allerlei redenen. Maar de werkelijke reden hierachter is omdat het laat zien dat lockdowns volkomen nutteloos zijn en dit idee kunnen veel mensen niet aan.
Jep maar toch heerst er het idee dat je het virus compleet kan reduceren met lockdowns etc.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om zo de druk op de zorg te kunnen spreiden om te voorkomen dat de reguliere zorg teveel moet worden afgeschaald.
Ik meen mij te herinneren dat je, als je als aanname doet dat 70% van NL het virus krijgt en de percentages ziekenhuisopnames niet dramatisch gaan afwijken van wat nu het geval is, we 17 jaar bezig zijn om al die mensen in en weer uit het ziekenhuis te krijgen met een curve die plat genoeg is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep maar toch heerst er het idee dat je het virus compleet kan reduceren met lockdowns etc.
Dat bevestig je zojuist ook zelf.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep maar toch heerst er het idee dat je het virus compleet kan reduceren met lockdowns etc.
Met Wuhan stijl lockdowns wel ja.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het OV moet besparen. Ze verliezen miljarden. Tegenstrijdige belangen dus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:
Op Nieuwsuur 12dec20 22u00: Er wordt minder gereisd dus gaat men de OV dienstregeling inperken.![]()
Ik mis wat hier en moet toch maar verder kijken naar de slimste mens met hoe lang moet dit nog duren.
NB: OV zal mij aan m'n kont roesten maar snap niet hoe dit in een bestuurskamer bedacht wordt.
Mensen vragen het OV te mijden omdat daar immers geen afstand kan worden gehouden en omdat er kennelijk minder mensen komen dan maar minder diensten laten rijden zodat er voortdurend geen afstand kan worden gehouden.
Welke StaatsNar is hier in het moeras aan het wegzakken ?
Hmmm. @DeVerzamelaar heeft het imo niet over maatregelen ansich maar dat landen en hun cijfers onderling niet te vergelijken zijn en geeft dan een voorbeeld dat niet valselijk moet worden gebruikt als op een op zichzelf staand argument.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je wil beweren dat er in Zweden nauwelijks maatregelen getroffen zijn?
Dat is wel degelijk relevant als er wordt beweerd dat maatregelen geen effect hebben, dat blijkt dan aantoonbare onzin te zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:15 schreef Vallon het volgende:
Hmmm. @DeVerzamelaar heeft het imo niet over maatregelen ansich maar dat landen en hun cijfers onderling niet te vergelijken zijn en geeft dan een voorbeeld dat niet valselijk moet worden gebruikt als op een op zichzelf staand argument.
Cijfers en wat anderen landen allemaal (niet) doen, is leuk om op te borrelen maar irrelevant voor Nederland anders dan als dat dan invloed heeft.
Ok, bewijs het eens? Kom eens met onderzoeken die aantonen dat lockdowns niet werken want alle data die er nu is bewijst dat ze wel werken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De BNW kaart wordt weer getrokken omdat ik het narratief van de overheid niet volg. Ontzettend jammer. We kunnen toch verkeerd bezig zijn met onze lockdowns en maatregelen? Maar nee, de overheid heeft alles bij het juiste eind hoor, altijd. Die kunnen niks fout doen.de BNW kaart trekken is een teken van zwakte dat je niet met valide argumenten kan komen om het tegendeel te bewijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |