Oeverloze discussie die wederzijds uitnodigd tot bewijzen dat niet te bewijzen is en omgekeerd ook niet kan bewijzen dat maatregelen wel werken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk relevant als er wordt beweerd dat maatregelen geen effect hebben, dat blijkt dan aantoonbare onzin te zijn.
Nog een 'niet essentiele bouwsteen van de economie' aan het overheidsinfuus kunnen we er ook nog wel bij hebben hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het OV moet besparen. Ze verliezen miljarden. Tegenstrijdige belangen dus.
Het is nog iets eenvoudiger dan dat. Je kunt simpelweg stellen dat maatregelen effect hebben op het verloop gezien de aard van het virus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oeverloze discussie die wederzijds uitnodigd tot bewijzen dat niet te bewijzen is en omgekeerd ook niet kan bewijzen dat maatregelen wel werken.
Ik lees dit iets wetenschappelijker dat effecten geven niets zegt over de kwaliteit of aard daarvan.
En ja dan zijn er in jouw gelijk wel effecten maar kennelijk niet die zinnig bijdragen aan doelstellingen.
De teneur nu is, (ook mijn) gevoel, dat er tal van bedachte maatregelen zijn die iets moeten doen om trendcijfers drukken; en dat toch niet doen. O.e.o manier maken de momentele maatregelen niet hun doelstelling waar.
Vervolgens neemt men de wijk naar/bij andere landen doen die in een compleet andere situatie; daar al of niet nuttig een verondersteld effect geven. Of men moet vervallen in gevoel dat het "zonder maatregelen" vast veel rampzaliger zou zijn geweest, wat helemaal een onbewijsbare stelling wordt.
De jokerkaart om te vragen om bewijs wordt mij sws wat te vaak getrokken, vooral als men vooraf weet dat dit er niet is noch laat staan in context, te geven is.
Wellicht kan een plan met onderbouwde adviezen op meer draagvlak rekenen dan de dwangmatige methode van onsamenhangende regels die maar geen resultaat lijken te bereiken.
Winkels 2 weken dicht en in januari gaan ze weer open en begint het riedeltje weer opnieuw.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ook sluiting van winkels morgen op tafel in Catshuisoverleg
Morgen is in de ambtswoning van premier Rutte toch een kabinetsoverleg over de coronacrisis, vanwege het stijgende aantal besmettingen. Gisteren zei vicepremier Ollongren nog dat zo'n Catshuisoverleg er dit weekend niet inzat, maar volgens politiek verslaggever Nynke de Zoeten rees al snel twijfel over dat besluit. In Nieuwsuur vertelt ze welke factoren ertoe hebben geleid dat het kabinet morgen toch samenkomt.
Op tafel ligt naast het zogeheten verzwaringspakket, waarbij bijvoorbeeld musea en bioscopen dichtgaan, de optie om niet-essentile winkels te sluiten, zegt De Zoeten. "Denk aan tuincentra, kledingwinkels en meubelzaken." Maar dat heeft natuurlijk enorme gevolgen, zegt ze. "Het ligt op tafel, ze gaan er morgen nog over praten."
Nog gauw even de cadeaus binnen harken morgen met zijn allen tussen 12 - 17
Itali, Spanje Frankrijk keiharde lockdown in maart. Nederland laffe lockdown, beide ongeveer zelfde daling.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, bewijs het eens? Kom eens met onderzoeken die aantonen dat lockdowns niet werken want alle data die er nu is bewijst dat ze wel werken.
Roepen "het kan zo zijn maar ik kan het niet bewijzen" is de definitie van BNW materiaal overigens, just FYI
onregelmatige updates?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:40 schreef Elan het volgende:
Weet iemand waarom de Duitsers op 20.000 geregistreerde besmettingsgevallen bijna 1000 doden hebben op een etmaal?
Zelfs het RIVM geeft aan dat de scholen een significante bijdrage leveren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi man dat gedwarrel van het kabinet. Terwijl ze alleen maar de scholen een paar weken extra dicht moeten doen
Wat vind jij daarvan? Dat commercile bedrijven eisen mogen stellen aan hun afnemers?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:08 schreef Twinkle20 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-dwang-coronavirus
Sorry, maar iedereen met enige verstand zag dit toch al wel aankomen? We hebben nog nooit zonder stevige maatregelen een serieus opgaande trend kunnen keren. In Nederland sowieso niet en mij zijn ook geen buitenslandse voorbeelden bekend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En deze man zit vaak goed met zijn bronnen mmm...
Ik vind het meer zorgwekkend dat commercile bedrijven dan van iedereen medische informatie gaan verwerken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind jij daarvan? Dat commercile bedrijven eisen mogen stellen aan hun afnemers?
Wat die vrouw zegt. Dan worden er vanzelf wel evenementen en horecagelegenheden etc. Opgericht waar niet-gevaccineerden wel welkom zijn. Dat probleem lost zich vanzelf wel op. Duurt misschien even.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind jij daarvan? Dat commercile bedrijven eisen mogen stellen aan hun afnemers?
Zodra dat als gevolg heeft dat er een de facto vaccinatieplicht ontstaat vind ik dat iets dat zo ver gaat dat het aan de samenleving (lees: het parlement) is om te beslissen en niet aan bedrijven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Opslag en verwerking is fase twee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:13 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind het meer zorgwekkend dat commercile bedrijven dan van iedereen medische informatie gaan verwerken.
Dan ga je er wel even vanuit dat een restaurant of een evenement wel een vergunning krijgt als niet-gevaccineerden welkom zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wat die vrouw zegt. Dan worden er vanzelf wel evenementen en horecagelegenheden etc. Opgericht waar niet-gevaccineerden wel welkom zijn. Dat probleem lost zich vanzelf wel op. Duurt misschien even.
Ik zie dat wat anders, ieder heeft zijn wijze van uitdrukken zonder dat ik een vormwaarde daar in/aan ontleen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is nog iets eenvoudiger dan dat. Je kunt simpelweg stellen dat maatregelen effect hebben op het verloop gezien de aard van het virus.
Of maatregelen allemaal de gewenste effecten hangt voor een groot deel af van de mate waarin dat wordt opgevolgd. Dus daaruit volgt ook dat dat niet allemaal even duidelijk in kaart te brengen valt.
Maar beweren dat met of zonder maatregelen het virus hetzelfde verloop kent is een beetje als stellen dat de aarde plat is. Tamelijk dom, om het zacht uit te drukken.
Dat is waar. Naja, dan maar voor de rest van mijn leven als een tweederangs burger verder.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan ga je er wel even vanuit dat een restaurant of een evenement wel een vergunning krijgt als niet-gevaccineerden welkom zijn.
kerken dicht, scholen dicht, nog even een feestdagenpiek en dan kan het wel weer omlaagquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi man dat gedwarrel van het kabinet. Terwijl ze alleen maar de scholen een paar weken extra dicht moeten doen
een paar dagen geleden was het nog een minimale bijdrage toch ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM geeft aan dat de scholen een significante bijdrage leveren.
60 IC opnamens. Tegenover 1 week extra schoolsluiting.
Kies maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |