Dat mogen eigenaren nu in feite ook al he. Als ze voortaan alleen nog willenbdat je met je gele zwembroek binnen komt, dan doe je dat of je doet het niet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Opslag en verwerking is fase twee.
Maar gewoon eisen stellen aan je afnemers, is dat okay?
Dat is ook bewezen onwaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie dat wat anders, ieder heeft zijn wijze van uitdrukken zonder dat ik een vormwaarde daar in/aan ontleen.
Natuurlijk hebben en geven dingen effecten, waarbij die weer inhoudelijk zijn te bezien of een beetje meer/minder/anders dan zinnig is. Je kan dan idd niet letterlijk stellen dat er niets is.
Wiedes dat maatregelen, die immers condities zouden moeten beïnvloeden, een verloop zullen hebben.
Hierbij kan wmb niet gesteld worden dat als ze niet werken dit dan zou doordat ze niet worden (op)gevolgd.
Eerder is de oorzaak dat de maatregelen niet, of slechts deels toepasbaar of van toepassing (b)leken te zijn. Degene die maatregelen hier heeft opgesteld heeft hier een flinke scheet gelaten.
quote:Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens één keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
Maar dan liever niet de in scene gezette varianten. Dat komt vroeg of laat altijd uit.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:19 schreef Stoney3K het volgende:
Ergens is er wel een argument te maken voor alles loslaten. In maart bleef iedereen ook niet binnen vanwege de maatregelen, maar omdat ze zelf bang waren om het virus op te lopen. Die angst is er nu niet meer, en de enige manier waarop je dat terug krijgt is wanneer er letterlijk beelden op TV komen van massagraven en mensen die in de ambulance de deur van het ziekenhuis worden geweigerd.
Probleem is niet de maatregelen, probleem is de mensen die niet meer willen. Dat los je op twee manieren op: óf je zorgt ervoor dat we niks meer te willen hebben (dus mensenrechten eventjes opschorten) of je zorgt ervoor dat mensen weer een reden hebben om wel te willen.
Iedereen staat het vrij om 60 extra IC opnamens 'minimaal' te noemen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een paar dagen geleden was het nog een minimale bijdrage toch ?
dat waren Jaap zijn woorden....quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen staat het vrij om 60 extra IC opnamens 'minimaal' te noemen.
De politiek moet de beslissingen nemen, uiteindelijk.
Ik weet het. Je hebt het hier al een paar keer opgeworpen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat waren Jaap zijn woorden....
60 opnames zegt mij niks. Is dat per dag sluiting? Per week? Of bij sluiting tot einde pandemie?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen staat het vrij om 60 extra IC opnamens 'minimaal' te noemen.
De politiek moet de beslissingen nemen, uiteindelijk.
Precies.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
Zeg het maar. Scholen of bibliotheken
Je hoeft echt geen viroloog te zijn om te zien wat het meeste impact heeft
Klopt. Bezoek achter de voordeur. Wat denk je dat er gebeurt als je scholen sluit. Dat is de keerzijde die je wel moet meerekenen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
Zeg het maar. Scholen of bibliotheken
Je hoeft echt geen viroloog te zijn om te zien wat het meeste impact heeft
Dan zitten die kinderen een paar weken extra te gamenquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Bezoek achter de voordeur. Wat denk je dat er gebeurt als je scholen sluit. Dat is de keerzijde die je wel moet meerekenen.
Dan maak je natuurlijk van de maatregelen een doel op zich. Is dat een situatie die we moeten willen?quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:32 schreef Randier het volgende:
Ze moeten gewoon een maatregel inzetten die heel veel pijn doet voor heel veel mensen. Dat mensen die het virus niet vrezen iig de maatregelen vrezen. Alle niet-essentiele winkels en kantoren dicht zou een goede zijn.
Thanks, ja dat moet bijna wel anders kom je nooit aan zo'n hoog aantal normaal gesproken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
onregelmatige updates?
Van vrijdag 4 tot vrijdag 11 hadden ze ruim 146.000 nieuwe gevallen en 3129 doden (gemiddeld 447 per dag), een week eerder 2519 doden, de week daarvoor 2096.
(gebaseerd op de grafiek van https://corona-scanner.com/country/germany )
Ik vrees (nee sterker, ik weet) dat je dan allerhande bijeenkomsten aan de keukentafel krijgt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan zitten die kinderen een paar weken extra te gamen
Het was een becijferd scenario. Aangevraagd door het kabinet. Aan het RIVM:quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
60 opnames zegt mij niks. Is dat per dag sluiting? Per week? Of bij sluiting tot einde pandemie?
Dat is nu eigenlijk ook al zo met maatregelen gericht op het beperken van doorstroming e.d.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan maak je natuurlijk van de maatregelen een doel op zich. Is dat een situatie die we moeten willen?
Musea, biosscopen ed. weer dicht. Ontmoedigingsmaatregelen voor winkelen (parkeergarages dicht, vroegere sluitingstijden).quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:34 schreef Sfancta het volgende:
Durft iemand een voorspelling te doen met nieuwe maatregelen a.s. dinsdag?
Bibliotheken, attractieparken weer paar weken dicht zoals eerderquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:34 schreef Sfancta het volgende:
En na 1,5 week in de pas lopen gaat het in januari weer omhoog. Ik geloof er niet meer in. Mensen zijn er klaar mee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:36 schreef Elan het volgende:
Als ik om me heen kijk heb ik toch ook het idee dat mensen weer minder thuis werken, daar had Rutte ook nog een appeltje mee te schillen dus verwacht naast de niet essentiële winkels, de doorstroom locaties ook daar nog wel wat actie.
En dan gaat het gedurende de kerstvakantie eindelijk echt een keer uitgestorven zijn op straat, en zullen de besmettingen snel gaan dalen.
Niet essentiële winkels 2 weken dichtquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:34 schreef Sfancta het volgende:
Waarom? Als straf? Lijkt me een heel slecht uitgangspunt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:32 schreef Randier het volgende:
Ze moeten gewoon een maatregel inzetten die heel veel pijn doet voor heel veel mensen. Dat mensen die het virus niet vrezen iig de maatregelen vrezen. Alle niet-essentiele winkels en kantoren dicht zou een goede zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |