abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196698716
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Opslag en verwerking is fase twee.

Maar gewoon eisen stellen aan je afnemers, is dat okay?
Dat mogen eigenaren nu in feite ook al he. Als ze voortaan alleen nog willenbdat je met je gele zwembroek binnen komt, dan doe je dat of je doet het niet.

Maar het zelfbeschikkingsrecht is een groot goed. Sommige mensen willen me daar iets te gemakkelijk overheen stappen. Bovendien denk ik ook nog steeds dat dat hele vaccinatoegebeuren 1 groot economisch complot is, waar een paar figuren heel erg belang bij hebben. Maar vanwege het bnw-gehalte zal ik daar verder niet over uitwijden. Ik wil best de berichten van bijvoorbeeld Lenny Leonard geloven. Maar de noodtoestand is npg altijd niet uitgeroepen. Dus ergens 'valt het toch nog mee'. Laat me wel benadrukken dat ieder slachtoffer betreurenswaardig is, door welke ziekte dan ook.
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:25:11 #252
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196698727
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zie dat wat anders, ieder heeft zijn wijze van uitdrukken zonder dat ik een vormwaarde daar in/aan ontleen.
Natuurlijk hebben en geven dingen effecten, waarbij die weer inhoudelijk zijn te bezien of een beetje meer/minder/anders dan zinnig is. Je kan dan idd niet letterlijk stellen dat er niets is.

Wiedes dat maatregelen, die immers condities zouden moeten beïnvloeden, een verloop zullen hebben.
Hierbij kan wmb niet gesteld worden dat als ze niet werken dit dan zou doordat ze niet worden (op)gevolgd.
Eerder is de oorzaak dat de maatregelen niet, of slechts deels toepasbaar of van toepassing (b)leken te zijn. Degene die maatregelen hier heeft opgesteld heeft hier een flinke scheet gelaten.
Dat is ook bewezen onwaar.

quote:
Zo gaan mensen met corona-achtige klachten even veel naar buiten als mensen zonder klachten: 90 procent heeft minstens één keer boodschappen gedaan, 43 procent is naar het werk gegaan, 41 procent naar de horeca. Van de mensen die nauw contact hebben gehad met een positief getest persoon is bijna de helft (45 procent) niet in quarantaine gegaan. En van de mensen met klachten heeft eveneens bijna de helft zich de afgelopen zes weken niet laten testen, blijkt uit het onderzoek.
pi_196698734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:19 schreef Stoney3K het volgende:
Ergens is er wel een argument te maken voor alles loslaten. In maart bleef iedereen ook niet binnen vanwege de maatregelen, maar omdat ze zelf bang waren om het virus op te lopen. Die angst is er nu niet meer, en de enige manier waarop je dat terug krijgt is wanneer er letterlijk beelden op TV komen van massagraven en mensen die in de ambulance de deur van het ziekenhuis worden geweigerd.

Probleem is niet de maatregelen, probleem is de mensen die niet meer willen. Dat los je op twee manieren op: óf je zorgt ervoor dat we niks meer te willen hebben (dus mensenrechten eventjes opschorten) of je zorgt ervoor dat mensen weer een reden hebben om wel te willen.
Maar dan liever niet de in scene gezette varianten. Dat komt vroeg of laat altijd uit.

Bron: bnw en internet.
pi_196698735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een paar dagen geleden was het nog een minimale bijdrage toch ?
Iedereen staat het vrij om 60 extra IC opnamens 'minimaal' te noemen.

De politiek moet de beslissingen nemen, uiteindelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698754
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

dat waren Jaap zijn woorden....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196698779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat waren Jaap zijn woorden....
Ik weet het. Je hebt het hier al een paar keer opgeworpen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698786
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

60 opnames zegt mij niks. Is dat per dag sluiting? Per week? Of bij sluiting tot einde pandemie?
zie email 27 oktober
pi_196698788
Zeg het maar. Scholen of bibliotheken

Je hoeft echt geen viroloog te zijn om te zien wat het meeste impact heeft
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:30:35 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196698808
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:29 schreef Mortaxx het volgende:

Precies.

Bibliotheken dicht it is dus ^O^
pi_196698816
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:29 schreef Mortaxx het volgende:

Klopt. Bezoek achter de voordeur. Wat denk je dat er gebeurt als je scholen sluit. Dat is de keerzijde die je wel moet meerekenen.

Dan nog ben ik voorstander van een korte sluiting om de infectieketen te doorbreken. Maar ik denk dat we dat effect niet moeten onderschatten en daarmee de effectiviteit van de schoolsluiting overschatten.
zie email 27 oktober
pi_196698837
Ze moeten gewoon een maatregel inzetten die heel veel pijn doet voor heel veel mensen. Dat mensen die het virus niet vrezen iig de maatregelen vrezen. Alle niet-essentiele winkels en kantoren dicht zou een goede zijn.
pi_196698844
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt. Bezoek achter de voordeur. Wat denk je dat er gebeurt als je scholen sluit. Dat is de keerzijde die je wel moet meerekenen.

Dan zitten die kinderen een paar weken extra te gamen
pi_196698853
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:32 schreef Randier het volgende:
Ze moeten gewoon een maatregel inzetten die heel veel pijn doet voor heel veel mensen. Dat mensen die het virus niet vrezen iig de maatregelen vrezen. Alle niet-essentiele winkels en kantoren dicht zou een goede zijn.
Dan maak je natuurlijk van de maatregelen een doel op zich. Is dat een situatie die we moeten willen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196698871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

onregelmatige updates?
Van vrijdag 4 tot vrijdag 11 hadden ze ruim 146.000 nieuwe gevallen en 3129 doden (gemiddeld 447 per dag), een week eerder 2519 doden, de week daarvoor 2096.
(gebaseerd op de grafiek van https://corona-scanner.com/country/germany )
Thanks, ja dat moet bijna wel anders kom je nooit aan zo'n hoog aantal normaal gesproken.
blablablabla
pi_196698873
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dan zitten die kinderen een paar weken extra te gamen
Ik vrees (nee sterker, ik weet) dat je dan allerhande bijeenkomsten aan de keukentafel krijgt.
zie email 27 oktober
pi_196698883
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

60 opnames zegt mij niks. Is dat per dag sluiting? Per week? Of bij sluiting tot einde pandemie?
Het was een becijferd scenario. Aangevraagd door het kabinet. Aan het RIVM:
Reken één extra week schoolsluiting bij de kerstvakantie eens door.

De uitkomst, afgelopen woensdag gepresenteerd door Van Dissel aan de tweede kamer commissie:
Een extra week sluiten van de middelbare scholen scheelt 30 IC opnamen.
Een extra week voor de lagere scholen nog eens 30 opnamen.

Dus 60 IC opnamen in totaal. Voor 1 extra week sluiting.
(Oh. En iets van 450 ziekenhuis opnamen).

Het is uiteindelijk een politieke keuze om dit wel of niet te doen. Maar dat scholen geen bijdrage hebben aan infecties, is hierbij dus onzin gebleken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196698884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan maak je natuurlijk van de maatregelen een doel op zich. Is dat een situatie die we moeten willen?
Dat is nu eigenlijk ook al zo met maatregelen gericht op het beperken van doorstroming e.d.
pi_196698888
Durft iemand een voorspelling te doen met nieuwe maatregelen a.s. dinsdag?
pi_196698926
Als ik om me heen kijk heb ik toch ook het idee dat mensen weer minder thuis werken, daar had Rutte ook nog een appeltje mee te schillen dus verwacht naast de niet essentiële winkels, de doorstroom locaties ook daar nog wel wat actie.

En dan gaat het gedurende de kerstvakantie eindelijk echt een keer uitgestorven zijn op straat, en zullen de besmettingen snel gaan dalen.
blablablabla
pi_196698927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:34 schreef Sfancta het volgende:
Musea, biosscopen ed. weer dicht. Ontmoedigingsmaatregelen voor winkelen (parkeergarages dicht, vroegere sluitingstijden).
pi_196698932
quote:
Bibliotheken, attractieparken weer paar weken dicht zoals eerder

Meer zit er echt niet meer in
  zaterdag 12 december 2020 @ 23:37:59 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196698947
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:36 schreef Elan het volgende:
Als ik om me heen kijk heb ik toch ook het idee dat mensen weer minder thuis werken, daar had Rutte ook nog een appeltje mee te schillen dus verwacht naast de niet essentiële winkels, de doorstroom locaties ook daar nog wel wat actie.

En dan gaat het gedurende de kerstvakantie eindelijk echt een keer uitgestorven zijn op straat, en zullen de besmettingen snel gaan dalen.
En na 1,5 week in de pas lopen gaat het in januari weer omhoog. Ik geloof er niet meer in. Mensen zijn er klaar mee.
pi_196698963
quote:
Niet essentiële winkels 2 weken dicht
Kerstvakantie week verlengd
'iets' voor de kantoren en dan met name het thuiswerken, waar Rutte wel een heel concreet idee over had naar zich nog niet over had uitgesproken.
Doorstroom locaties twee weken dicht
Sportscholen wellicht ook dicht?
blablablabla
pi_196698964
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:32 schreef Randier het volgende:
Waarom? Als straf? Lijkt me een heel slecht uitgangspunt.

Ik blijf er bij. Het kabinet moet eens een perspectief schetsen dat verder gaat dan de volgende persco. Niet “de trend moet omlaag” maar: “als we met z’n allen drie dagen aaneengesloten onder de 30 IC opnames per dag zitten dan mag de teamsport weer trainen en gaan we kijken wat er mogelijk is voor restaurants” dan hou je mensen een worst voor. Geef je ze iets concreets om te motiveren. Het is allemaal veel te abstract.

En als je het helemaal goed wil doen voeg je dan nog toe: “wij als kabinet realiseren ons dat het na de zomer is misgegaan door dat het testbeleid niet op orde was, dat is nu aanzienlijk verbeterd. De capaciteit is ruim verdubbeld en door afwachtend optreden van het (lokaal) gezag. Om dat te tackelen hebben we nu strakkere kaders opgesteld. Daardoor komen we niet meer in de situatie van een gigantische piek”.

Dan geef je mensen ook iets om naar toe te werken. Het is nu allemaal veel te abstract.
zie email 27 oktober
pi_196698992
Rutte is toch niet zo gek om dat thuiswerk verhaal weer af te steken. Mensen werken steeds minder thuis omdat het nodig is dat ze naar kantoor gaan, niet om de overheid te treiteren ofzo

Tenzij je voor de overheid werkt is het gewoon onmogelijk om een 9 maanden thuis te zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')