abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196699686
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo dan.
In die weekrapportage van het RIVM staat al drie weken daling, 24% als ik me niet vergis over vorige week.
Artsen gaan erg graag op wintersport
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_196699702
quote:
6s.gif Op zondag 13 december 2020 00:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Terecht, waarom zou iemand risico nemen met zijn of haar "gezondheid" om anderen te controleren.
Wel grappig om te bevestigd te zien dat ik dat hier ook verneem. Iemand die door de poortjes of de deur weet te komen, verder gratis reizen naar waar die maar wilt.
Buschauffeurs checken d8 ik sws niets en kijken vooral (naar de) weg.
In principe wel ja, ik ben in totaal 20 uur treinen één keer gecontroleerd. Door zo'n speciaal team met gele hesjes, bus weet ik niet maar de kans als je van Leeuwarden naar Maastricht reist is de kans denk 10% op ergens een controle.
blablablabla
pi_196699713
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 00:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Artsen gaan erg graag op wintersport
Zal lokaal ook wel verschillen. Misschien bij hem nu heel druk.
blablablabla
  zondag 13 december 2020 @ 00:48:06 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196699791
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef Sfancta het volgende:
Ik denk toch dat straks midden januari, als horeca open wil, wat natuurlijk niet gaan gebeuren, dat die hele tak voor 90% afgestorven is.

Wil me omscholen, maar is het slim om een kroeg te beginnen als iedereen failliet dood is gestorven na het corona tijdperk?
Wat deed je/doe je nu?

Goeie kroeg is altijd behoefte aan denk ik, maar je moet wel iets te bieden hebben natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 december 2020 @ 01:14:55 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196699977
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Mondkapjes afschaffen of enkel medische mondkapjes verplichten. Te veel mensen die met een lap stof denken onschendbaar te zijn.
Hoe groot is het verschil tussen surgical masks en niet medische 3-lagige mondmaskers voor éénmalig gebruik (die blauwe)? Aan het uiterlijk kan je niet zien of het medische of niet-medische zijn, of welk type medische maskers het betreft. Uit de RIVM richtlijn:
quote:
Chirurgisch mondneusmaskers:
Type II: Vermelding staat niet op masker, alleen op de doos
Type IIR (= niet-vochtdoorlatend): Vermelding IIR staat niet op masker, alleen op de doos
Ik heb ook dozen gezien waar enkel een checkmark in het juiste vakje aangeeft of het wel of niet medische maskers betreft (in China is er slechts één standaard voor surgical masks, en die komt overeen met type I van de Europese standaard).

Tot de uitbraak van de pandemie werden zulke maskers voornamelijk voor de medische sector gemaakt, het lijkt me niet onmogelijk dat de grote fabrikanten nu dezelfde maskers als medische en niet-medische maskers (eventueel met minder quality control en zonder sterilisatie met ethyleenoxide) verkopen. Maar het is ook mogelijk dat de produktie van de melt-blown filter de bottleneck vormt, en in principe kunnen ze heel makkelijk de productie daarvan opvoeren door de dikte te verminderen (door de snelheid van de lopende band waar de meltblown fibers op terecht komen te verhogen).
are we infinite or am I alone
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 december 2020 @ 01:16:42 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196699984
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Typisch dit weer hoor :')
Nu al zin om volgende week naar Schiphol te gaan!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196700066
Hoe lang moet het duren voor de scholen weer dicht gaan, we Schiphol op slot zetten en we de grenzen dicht gooien. Dat alleen al zou enorm helpen.
Als je daar bovenop een reisbeperking doet in je eigen regio, ook dat zou enorm helpen de verspreiding te beperken.
Verder begrijp ik niet dat de overheid niet ziet dat een griepseizoen dezelfde voorwaarden heeft, waar een Corona virus ook goed kan aarden.

1 Het is koud dus zijn we minder vaak buiten
2 Thuis of binnen zitten we vaker op een kluitje.
3 onze weerstand gaat naar beneden door het slechte weer

Dan is dit toch een optelsom, waar je als burger niks aan kan doen.
  zondag 13 december 2020 @ 01:40:28 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196700129
Schipholbeelden betrof een Europese overstap voor internationale vluchten. Die context was wel netjes erbij en maakt het wel anders

Je weerstand gaat trouwens niet ineens fors naar beneden door het slechte weer. We zitten wel door koud en regen meer op elkaar, meer binnen, plus door de weersomstandigheden zoals andere luchtvochtigheid kunnen ziekteverwekkers sneller en makkelijker over hopsen van de één naar de ander.
  zondag 13 december 2020 @ 01:42:34 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196700140
Dat 'de burger is stout en heeft schuld' mag zeker eens over zijn. Wat een slecht verhaal is dat man en het werkt ook niet meer.
Behalve voor wat NSB-typige mensen die dat veroordelen heerlijk vinden
  zondag 13 december 2020 @ 02:48:53 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196700419
quote:
Bron: bbc 12dec20 23u30
The US public will start receiving the Pfizer/BioNTech coronavirus vaccine from Monday after it was authorised for emergency use, officials say.

The first three million doses of the vaccine would be shipped "across all states" this weekend, said Gen Gustave Perna, who is overseeing distribution.

The vaccine offers up to 95% protection against Covid-19 and was deemed safe by the Food and Drug Administration (FDA).
Hail Trump for pushing the Stars and Stripes

Kortom de Amerikanen kunnen maandag van start. Over twee weken... lang niet gehoord.... komt de EMA ook.
Wel goed om zaken even af te wachten, nu injecteren gaat sws de KerstPiek niet meer verhelpen.
Ook onthouden dat het vaccin (overal) wordt vrijgegeven voor noodgebruik wat iets anders is dan de normale toestemming. De behandelaar bepaald dan of het voordeel opweegt tegen wat dan ook.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196700477
quote:
3s.gif Op zondag 13 december 2020 02:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hail Trump for pushing the Stars and Stripes

Kortom de Amerikanen kunnen maandag van start. Over twee weken... lang niet gehoord.... komt de EMA ook.
Wel goed om zaken even af te wachten, nu injecteren gaat sws de KerstPiek niet meer verhelpen.
Ook onthouden dat het vaccin (overal) wordt vrijgegeven voor noodgebruik wat iets anders is dan de normale toestemming. De behandelaar bepaald dan of het voordeel opweegt tegen wat dan ook.
Dat de vaccins de mogelijke kerstpiek zouden voorkomen is nooit gezegd volgens mij. Voor de rest komen ze nu in test fase 4 wat ook heel normaal is en dat gebeurt bij elk medicijn/vaccin.
pi_196700674
Sowww.... pittige lockdown in Duitsland. :{
https://www.destentor.nl/(...)e-lockdown~ad9a750a/
pi_196700730
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 04:12 schreef Mammietje het volgende:
Sowww.... pittige lockdown in Duitsland. :{
https://www.destentor.nl/(...)e-lockdown~ad9a750a/
Nou ja, de scholen gaan 1,5 week langer dicht en uiteindelijk de detailhandel. De rest is hetzelfde als wij hier al hebben( of er gebeurt nog veel meer wat niet in het artikel staat).

Detailhandel dicht is zeker wel extreem, zeker in deze tijd van het jaar. Lost allemaal niks op en kost klauwen met geld.

Geen idee of de kerstmarkten daar ook onder vallen, omdat ze het daarna specifiek over glühwein stalletjes hebben.
pi_196700738
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 04:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nou ja, de scholen gaan 1,5 week langer dicht en uiteindelijk de detailhandel. De rest is hetzelfde als wij hier al hebben( of er gebeurt nog veel meer wat niet in het artikel staat).

Detailhandel dicht is zeker wel extreem, zeker in deze tijd van het jaar. Lost allemaal niks op en kost klauwen met geld.

Geen idee of de kerstmarkten daar ook onder vallen, omdat ze het daarna specifiek over glühwein stalletjes hebben.
Dat van die kerstmarkten is mij ook niet helemaal duidelijk.
En de tuincentra en bouwmarkten gaan dicht.
Vraag me af hoe het dan zit met dierentuinen en pretparken...
pi_196700756
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 04:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat van die kerstmarkten is mij ook niet helemaal duidelijk.
En de tuincentra en bouwmarkten gaan dicht.
Vraag me af hoe het dan zit met dierentuinen en pretparken...
Ja ik ben ook wel benieuwd hoever ze willen gaan.
Het artikel is nogal warrig ook omdat het mogelijk allemaal nog niet officieel is.

Ben wel bang dat dit voor Nederland zelf de deur al een beetje openzet voor het beraad van vandaag.
pi_196701074
Collega moet ook in quarantaine. Iemand in de klas van zijn zoon heeft corona dus zijn zoon heeft zich ook moeten laten testen. Geen enkele klachten maar wel positief getest.
pi_196701152
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:25 schreef Sfancta het volgende:
Ik denk toch dat straks midden januari, als horeca open wil, wat natuurlijk niet gaan gebeuren, dat die hele tak voor 90% afgestorven is.

Wil me omscholen, maar is het slim om een kroeg te beginnen als iedereen failliet dood is gestorven na het corona tijdperk?
Er zijn ook horecatijgers die het wel gaan overleven. En die juist inzetten op overnames om te kunnen groeien als dit allemaal voorbij is.

Vooe een hoop horeca ondernemers is het sprookje door/na corona voorbij. Maar als we ooit weer mogen, zal het denk ik wel weer opbloeien, o.a. door nieuw 'bloed'. Zeker als je een mooi concept hebt.

Ik geloof erg in jezelf onderscheiden van de rest, in welke branche dan ook.
pi_196701290
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 00:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo dan.
In die weekrapportage van het RIVM staat al drie weken daling, 24% als ik me niet vergis over vorige week.
Oke heel simpel komt het hierop neer:

We draaien nu zo'n 70% OK tov normaal. Dan kunnen de cijfers dalen, maar we zitten dus nog steeds niet op het normale niveau. We lopen niks in. Het stuwmeer wordt alleen maar groter.

We doen de meest urgente zorg. Logisch misschien, maar die zorg is ook meteen het zwaarste voor de verpleegkundigen op de kliniek. Zij zijn ingepland volgens een bepaalde zorgzwaarte (zoveel verpleegkundigen per bed), maar dat gaat nu natuurlijk compleet scheef.

Dat houden ze wel even vol, maar niet te lang.

Dan heb je de IC. Daar werken ze bijna het hele jaar al boven hun reguliere bezetting. En dat zien we ook steeds meer terug. Een groot ziekenhuis in mijn regio heeft daar een verzuim van 20 procent.

En dan speelt er nog het verschuiven van meer electieve zorg. Fictief voorbeeld: stel je hebt een hersentumor. Dat groeit niet echt snel, maar je moet wel echt geholpen worden. Urgentieklasse binnen 1 maand.
Al die zorg hebben we uitgesteld. Maar inmiddels zijn we zover dat we een maand verder zijn. Dan moet die patiënt wel echt geholpen worden. Maar dat kan dus niet, omdat we nog urgentere patiënten hebben.

Normen worden zwaar overschreden hierdoor. Op een gegeven moment worden patiënten vanzelf urgent genoeg (of het heeft geen zin meer omdat ze al overleden zijn; helaas al regelmatig voorgekomen).

En als ze dan urgent worden, dan zijn de problemen opgelopen en dus wederom zwaarder voor verpleegkundigen.

Nog ter info: de meeste IC-patienten liggen daar maar kort. Meestal een paar nachten. Covid patiënten liggen daar goed 3 weken. Dat verdringt de reguliere zorg enorm.

TL;DR: zolang we geen 100% OK kunnen draaien zal het stuwmeer en de druk op de zorg alleen maar toenemen. Ook als de ziekenhuisopnames met covid dalen.
pi_196701315
Iemand een idee hoe het voor een restaurant uitpakt wanneer afhalen goed loopt?

Hier zit bijv een goede Italiaan, die het nu héél druk heeft met afhalen (vaste menu's à ¤50,-). Het restaurant had vóór Corona een couvert of 50 te bedienen. Ik weet (bijna) zeker dat hij nu een veelvoud van die couverts laat afhalen.

Je mist de drank omzet, maar hoe werkt bovenstaande op het totaalplaatje?
Ik heb zelf het idee dat dit soort voorbeelden wel eens positiever kunnen uitpakken dan open zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 07:44:49 ]
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 07:52:15 #70
5428 crew  miss_sly
pi_196701338
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oke heel simpel komt het hierop neer:

We draaien nu zo'n 70% OK tov normaal. Dan kunnen de cijfers dalen, maar we zitten dus nog steeds niet op het normale niveau. We lopen niks in. Het stuwmeer wordt alleen maar groter.

We doen de meest urgente zorg. Logisch misschien, maar die zorg is ook meteen het zwaarste voor de verpleegkundigen op de kliniek. Zij zijn ingepland volgens een bepaalde zorgzwaarte (zoveel verpleegkundigen per bed), maar dat gaat nu natuurlijk compleet scheef.

Dat houden ze wel even vol, maar niet te lang.

Dan heb je de IC. Daar werken ze bijna het hele jaar al boven hun reguliere bezetting. En dat zien we ook steeds meer terug. Een groot ziekenhuis in mijn regio heeft daar een verzuim van 20 procent.

En dan speelt er nog het verschuiven van meer electieve zorg. Fictief voorbeeld: stel je hebt een hersentumor. Dat groeit niet echt snel, maar je moet wel echt geholpen worden. Urgentieklasse binnen 1 maand.
Al die zorg hebben we uitgesteld. Maar inmiddels zijn we zover dat we een maand verder zijn. Dan moet die patiënt wel echt geholpen worden. Maar dat kan dus niet, omdat we nog urgentere patiënten hebben.

Normen worden zwaar overschreden hierdoor. Op een gegeven moment worden patiënten vanzelf urgent genoeg (of het heeft geen zin meer omdat ze al overleden zijn; helaas al regelmatig voorgekomen).

En als ze dan urgent worden, dan zijn de problemen opgelopen en dus wederom zwaarder voor verpleegkundigen.

Nog ter info: de meeste IC-patienten liggen daar maar kort. Meestal een paar nachten. Covid patiënten liggen daar goed 3 weken. Dat verdringt de reguliere zorg enorm.

TL;DR: zolang we geen 100% OK kunnen draaien zal het stuwmeer en de druk op de zorg alleen maar toenemen. Ook als de ziekenhuisopnames met covid dalen.
Het klinkt inderdaad loodzwaar en heftig. Mensen verkijken zich op de simpele getalletjes, denk ik. Wat je hier zegt, heb ik ook wel gehoord van bijvoorbeeld Kuijper, maar de boodschap komt niet meer voldoende aan.
Is de ligduur van COVID-patiënten op de IC weer drie weken inmiddels?

Sterkte weer vandaag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196701341
quote:
80s.gif Op zondag 13 december 2020 07:43 schreef F.Sinatra het volgende:

Hier zit bijv een goede Italiaan, die het nu héél druk heeft met afhalen (vaste menu's à ¤50,-). Het restaurant had vóór Corona een couvert of 50 te bedienen. Ik weet (bijna) zeker dat hij nu een veelvoud van die couverts laat afhalen.

Ik heb zelf het idee dat dit soort voorbeelden wel eens positiever kunnen uitpakken dan open zijn.
Een vriend met een restaurant en een lunchroom draait gigantisch verlies en je kunt er alles afhalen, daarnaast hebben ze een standje in de stad waar je allerlei lekkers kunt kopen.
Afhalen en bezorgen gebeurt op een vrijdagavond veek en zaterdag en hij mist nu heel veel dagen. Dagen wanneer er amper iets besteld wordt. Dit zijn echt zaken die altijd vol zitten. Eerst golf 2 ton verloren en durf niet te vragen hoeveel het nu is. Als iemand creatief is dan is hij het wel voordat een nitwit zegt dat die daar ondernemer voor is en maar iets moet bedenken.
Go hard or go home
  zondag 13 december 2020 @ 07:55:09 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196701362
quote:
80s.gif Op zondag 13 december 2020 07:43 schreef F.Sinatra het volgende:

En dan het afhalen uiteraard via een nieuw opgerichte eenmanszaak zodat je ook nog maximale steun pakt van je oude zaak :')

(Ja, dit gebeurt)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196701378
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:52 schreef Noek het volgende:

[..]

Een vriend met een restaurant en een lunchroom draait gigantisch verlies en je kunt er alles afhalen, daarnaast hebben ze een standje in de stad waar je allerlei lekkers kunt kopen.
Afhalen en bezorgen gebeurt op een vrijdagavond veek en zaterdag en hij mist nu heel veel dagen. Dagen wanneer er amper iets besteld wordt. Dit zijn echt zaken die altijd vol zitten. Eerst golf 2 ton verloren en durf niet te vragen hoeveel het nu is. Als iemand creatief is dan is hij het wel voordat een nitwit zegt dat die daar ondernemer voor is en maar iets moet bedenken.
Ja, maar dat is een andere situatie dan ik omschrijf ;) Kijk voor de grap eens bij Le Pristine bijvoorbeeld. Dat lijkt haast wel een hele productielijn voor afhalers. Ik zeg hier ook niet dat de horeca niet moet zeuren. Ik vraag me alleen af of voor de écht goede zaken het ook niet positief kan uitpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2020 08:01:21 ]
pi_196701396
quote:
80s.gif Op zondag 13 december 2020 07:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een andere situatie dan ik omschrijf ;) Kijk voor de grap eens bij Le Prestine bijvoorbeeld. Dat lijkt haast wel een hele productielijn voor afhalers. Ik zeg hier ook niet dat de horeca niet moet zeuren. Ik vraag me alleen af of voor de écht goede zaken het ook niet positief kan uitpakken.
Was ook niet naar jou bedoeld maar meer naar de tendens die er toen heerste dat men niet zo moest janken. Nog steeds lees ik dat hier. Echt bizar! Alsof medeleven begrenst is naar één sector en dat is de zorg maar zo werkt het niet.

Geen idee of er horeca is die hier wel van profiteert, Twinkle hier schreef wel dat ze nu gigantisch veel couverts moesten draaien en dat het drukker dan ooit was. Kan me zo voorstellen dat je misschien meer kunt halen uit dit systeem dan 30 pers max.

Hier hebben de zaken het heel zwaar iig.
Go hard or go home
pi_196701484
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Misschien moeten we daar ook eens kritisch over nadenken.
Ik weet het niet hoor. Op de basisschool van mijn zoontje (4) zijn al meerdere besmettingen geweest bij kids en nog geen enkele keer heeft dat geleid tot een superspread. Zelfs niet na het Sinterklaasfeest dat ze er onlangs hadden. Volgens de GGD dragen jonge kids amper bij aan de verspreiding en dat lijkt - vanuit mijn perspectief iig, for what its worth - te kloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')