abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 december 2020 @ 20:21:11 #1
163650 Greys
pi_196694968


Na ons eerdere bezoek aan de Hilversumse Eurovisie Headquarters op 4 februari dit jaar volgde het uitgebreide verslag hiervan op het forum. Dat kan je hier nog teruglezen: ESF / [INTERVIEW] Op bezoek bij de ESC2020 organisatie!

Maar...
*O* DE HEADQUARTERS WILDEN OPNIEUW VOOR ONS #OPENUPPEN! *O*
Digitaal, dit keer. Vrijdag 11 december was het zo ver, om 16.00 uur zouden wij een Zoom-meet hebben met Sietse Bakker en Astrid Dutrénit - de twee Executive Producers van het Eurovisie Songfestival 2021 - en Babet Verstappen, hoofd communicatie ESC. Ook Danny Vormer (NPO) zou inloggen.

Miranda (Greys op het forum) ging naar Corrie (Cee) om daar met een inventieve coronaproof opstelling samen te Zoomen. Glazen deur tussen ons in zodat we - indien nodig - lekker ongegeneerd enthousiast met een beetje spuug onze vragen richting de microfoon van de laptop konden schetteren.



Fred, de kat van Cee, hadden we even op mute gezet.



GRAPJE MENSEN, DIE HADDEN WE IN DE SLAAPKAMER GEZET. (Dit met die zak deed 'ie zelf tijdens het eten na het Zoomgebeuren.)

Waar waren we. Oh ja. Nog even drie keer zenuwplassen en om 15.55 uur logden we in. Vlak daarna sloten ook @Momo, @Aoibhin en @ijs_beer aan.

Klokslag 16.00 kwamen ook Babet, Astrid, Sietse en Danny in beeld. We waren compleet, iedereen was te horen en te zien, dit ging behoorlijk soepel. HOEZEE!

Béétje jammer dat onze knetterprofessionele geknutselde ESF-background met logo en OPEN UP voor de anderen in spiegelbeeld te zien was maar het gaat om de gedachte zullen we maar zeggen dus PU NEPO dan maar en take it awayyy!



*O* OKÉ! DE VRAGEN! *O*

Songfestivalforum (SFF):
Sietse en Babet hebben we natuurlijk het vuur al aan de schenen gelegd tijdens onze eerste ontmoeting, maar Astrid, jij bent niet nieuw in dit team maar wel in deze functie en we kennen jou nog niet zo goed. Dus we hebben eerst een paar vragen voor jou die we de vorige keer ook aan Sietse en Babet hebben gesteld. Wat waren je werkzaamheden in het team voor editie 2020 en wat houdt je functie voor de komende editie in?

Astrid Dutrénit:
Eerst, bonjour tout le monde! Dit is echt Eurovision-like, bilingual, Engels en Frans en een klein beetje Nederlands!
In 2020 mocht ik de contracten voor de artiesten regelen en ook de organisatie van de backstage-tours van de sponsoren en van de pers, dus dat was mijn job. En dit jaar heb ik het plezier en de eer vooral om, samen met Sietse, leiding te geven aan het evenement.

SFF Greys:
Ik ben zo jaloers op je Franse accent, zo mooi!

Astrid:
Ja gelukkig is het nep hè! (lacht)

SFF Cee:
Wat is je vroegste Eurovision herinnering? Keek je vroeger ook met familie, hield je puntenlijstjes bij?

Astrid:
Ik heb tot mijn 24e in Frankrijk gewoond, mijn familie was niet echt Eurovision Song Contest fan. Mijn echte eerste herinnering van wat ik echt Eurovision Song Contest-like vind is ABBA, Waterloo, dat is een klassieker. Daarnaast vanuit mijn moeders kant France Gall, natuurlijk een Franse versie, met Poupée de Cire, Poupée de Son. Dat zijn mijn herinneringen van toen ik klein was. Eigenlijk ben ik de ESC begonnen te volgen toen ik naar Nederland ben verhuisd. In Nederland leefde het meer en het was mijn eerste aanraking met dit evenement. Het is voor mij ook een symbool voor wat ik ben. Echt Europees, een Europeaan en het is echt een vertolking van wat Europa is voor mij.

SFF Cee:
Ben je zelf muzikaal, en zo ja, in welke vorm?

Astrid:
Ik ben zelf niet muzikaal maar ik heb veel jazz en ballet gedanst. Dus ik voel het wel, dus dat is mijn muzikale component.

SFF Greys:
We beginnen nu met wat vragen van de fans, als eerste van @ijs_beer

IJs_beer (Mark):
Jullie waren helemaal in de race om 2020 te organiseren en toen werd het afgelast, er is ook een alternatief programma gemaakt. Maar ik vraag me af, hoe hebben jullie het daarna opgepakt, wat is er daarna gebeurd? Want alles waar je aan gewerkt had viel weg, dat lijkt me heel lastig geweest voor jullie.

Sietse Bakker:
Vanuit de cancellation rolden we zo in Europe Shine a Light. Dat was fijn ook voor het team, dat natuurlijk wel afgeschaald was op dat moment maar om toch iets te hebben waar je je positieve energie in kan leggen en ondertussen achter de schermen heel hard werken om alles weer op te lijnen voor Rotterdam 2021. We waren ook heel blij dat we in de uitzending op het eind dat konden bekendmaken.
Daarna zijn we eigenlijk meteen doorgegaan met de voorbereidingen voor het komende jaar, wetende dat we voorlopig nog wel met Corona moeten dealen. We hebben gezegd 'we willen koste wat kost voorkomen dat we volgend jaar weer moeten afgelasten, wat er ook gebeurt'. Als Corona niet weg gaat of er gebeuren andere gekke dingen, we willen sowieso kunnen garanderen dat het Songfestival, die drie shows, de wedstrijd, een nieuwe winnaar, dat dát kan doorgaan. We hebben de hele zomer eigenlijk gebruikt om aan scenario's te werken om die belofte waar te kunnen maken. En gelukkig in augustus even de deur achter ons dicht getrokken, even thuis geweest en even vakantie gevierd, weer opgeladen en 1 september in afgeslankte vorm - niet fysiek, maar wel op kantoor! - weer aan de slag. Natuurlijk met veel mensen thuis, we zijn niet allemaal op kantoor. Dat kan niet, is niet verantwoord. Maar eigenlijk sindsdien ook met heel veel frisse energie aan de slag gegaan met wat komen gaat.

SFF:
Dankjewel! Judith, jij had een vraag over hoe ze terugkijken op Europe Shine a Light die nu gedeeltelijk al beantwoord is, maar het tweede deel van die vraag is leuk om toch even te stellen.

Aoibhin (Judith):
Ja ik vroeg me af: heeft het maken van zo'n last minute alternatief programma jullie nog scherper gemaakt voor het bedenken van alternatieve scenario's voor als er iets mis gaat, zijn jullie daar creatiever in geworden?

Sietse:
We hebben één wijze les geleerd van Europe Shine a Light en dat is dat die lockdown-omstandigheden waar we toen mee te maken hadden - in Nederland noemen we dat een intelligente lockdown en in andere landen noemen ze dat gewoon een lockdown en in heel veel landen was de lockdown ook strenger - dat heeft ons geleerd dat het voor toch een aardig aantal omroepen héél moeilijk was om live dingen te doen. Er zijn omroepen geweest waarmee we hebben gesproken over ‘kunnen we live schakelen, kunnen we iets doen met jullie artiest’ en dat bleek voor sommige omroepen al heel moeilijk. Gewoon omdat het bóvenop al het andere komt dat ze moeten doen onder uitdagende omstandigheden. De journaals moeten doorgaan, de programmering moet op zender, er moet weer geproduceerd worden zodat er ook in de toekomst wat uit te zenden is. We hebben daaruit geconcludeerd dat een situatie waarin we het songfestival gaan doen waarbij we live gaan schakelen met alle deelnemende landen voor de optredens, dat dat eigenlijk ook nog wel allerlei risico’s met zich meebrengt. Want er zijn misschien omroepen die dat op dat moment niet kunnen en het brengt natuurlijk allerlei technische risico’s met zich mee. Dat zie je al aan de voting, al die spokespersons, dat gaat ook niet altijd even goed en dat zijn risico’s die je eigenlijk wilt vermijden. En daaruit is het hele concept van de Live On Tape Back-up gekomen. Dat is een opname van een live optreden onder gecontroleerde omstandigheden. Dat is wat bij Junior ook is gedaan en daar hebben we ook weer nieuwe dingen uit geleerd. Dus dat was de belangrijkste les van Europe Shine a Light.

SFF Greys:
Iets verderop hebben we nog een paar aanvullende vragen over dat gecontroleerde opnemen van de Live On Tape Back-Up als je het goed vindt. Cee heeft eerst een een vraag die nu misschien wel leuk is voor jullie alledrie.

Cee:
Om zeg maar 2020 af te sluiten - en dan gaan we daarna lekker vooruitkijken want dat doen we natuurlijk het liefste - maar we zijn heel erg benieuwd wie jullie denken dat ESC2020 had gewonnen als het door was gegaan.
Greys:
Je mag ook zeggen wie je denkt dat het publiek had gekozen, als je je eigen voorkeur voor je wilt houden omdat sommige artiesten natuurlijk dit jaar nog… oh ik ben echt een sléchte interviewer hè, want je hoort er informatie uit te trekken, maar je mag best een beetje een veilig antwoord geven.

* Er klinkt suf gegiechel, we noemen geen namen maar het was Greys

Sietse:
Dit is zo’n moment dat je de vraag eigenlijk aan je collega’s zou willen geven, maar eh…

Astrid:
Ik wil alvast even zeggen dat degene die de beautyprijs had gewonnen, de populariteitsprijs bij iedereen, fysiek gezien, dan denk ik dat Tom Leeb wel goede kans had.

Greys:
Jaaaaa maar dat is echt de looks hè..

Cee:
Oh gaat het om de liedjes?

* Er klinkt weer suf gegiechel, we noemen wederom geen namen maar het waren Cee en Greys

Sietse:
Als je naar de wedstrijd kijkt, we weten natuurlijk allemaal dat IJsland het heel goed deed bij de bookmakers. Ook best wel bijzonder dat dat nummer ook buiten het Songfestival nog een heel leven is gaan leiden en ook echt goed viral is gegaan. Volgens mij zei ik vorig jaar ook dat ik héél slecht ben in het voorspellen van de winnaar dus heel diplomatiek ga ik dat nu dus ook niet doen. Maar we weten ook allemaal dat het leuke van het volgen van het Songfestival is dat je een gedoodverfde winnaar hebt vóór het Songfestival en dan komen de repetities en dan gaat iedereen toch weer lekker twijfelen. En ik ben ervan overtuigd dat dat dit jaar óók gebeurd was, want wij hebben natuurlijk gezien wat al die deelnemers aan het voorbereiden waren en hoe die acts eruit waren gaan zien!

SFF:
En Babet? Wie denk jij dat het had gewonnen?

Babet:
Nouuuuuuu ik denk toch wel… ik denk aan twee die toen al aardig op weg waren. IJsland, ik zie het ook aan mijn eigen kinderen, die vonden dat geweldig. En ik denk toch dat Rusland ook erg hoog was geëindigd. Maar het is mijn eerste echte Songfestival dus ik heb geen idee hoe dat helemaal werkt hè, met repetities en hypes eromheen.

SFF Greys:
Zelf denk ik stiekem dat Italië - ook vanwege de ‘emo’ in deze tijd - ook nog weleens heel goed had kunnen gaan.

Judith:
Ja dat is door Corona ook daarna nog zo mooi geworden, met al die zingende Italianen op de balkons van de flats enzo.

Babet:
En zijn bijdrage in Shine a Light, daar zat hij natuurlijk ook in hè?

Greys:
Ja die was práchtig, in die arena. Ja dat lied had echt wel iets kunnen doen.

Sietse:
En jullie? Wat denken jullie? Ben nou wel benieuwd wat jullie vinden.

Monique:
Ik denk wel IJsland. Maar ik denk ook dat Litouwen ook heel hoog was gekomen. Want in die Duitse show, daar mochten de mensen stemmen en daar hadden ze bijvoorbeeld Litouwen boven IJsland gekozen.

Judith:
Ik denk eigenlijk ook IJsland en ook Italië heel hoog inderdaad. Maar is ook wat Sietse zei, want elk jaar bij de repetities dan is er toch een inzending met een héle mooie staging of die komt ineens heel goed uit de verf dus verrassingen zitten er altijd wel tussen.

Mark:
Ik denk Litouwen of Rusland en dan denk ik dat Rusland de grotere kans had op een goede staging dan Litouwen, dus iets meer kans voor Rusland.

Danny:
Op basis van wat we op dát moment wisten en de clipjes die we hebben gezien is toch mijn gevoel: het TikTok-ready liedje en dansje van IJsland.

SFF:
Monique had nog een vraag over het werken in de headquarters in deze tijd.

Monique:
Ik zal de vraag even stellen maar denk dat ik deze zelf nu al deels kan beantwoorden want in beeld tijdens deze Zoom zitten 2 personen thuis en 1 op kantoor, maar hoe gaat dat in de voorbereiding? Zitten jullie gedeeltelijk thuis te werken en gedeeltelijk op kantoor? Of verschilt dat per persoon? Hoe doen jullie dat, want ik merk zelf op mijn werk dat het soms best lastig is om alles digitaal te overleggen. Hoe pakken jullie dit aan?

Astrid:
Daar heb je gelijk in Monique. Het is niet altijd eenvoudig, maar wat wij hebben gedaan is dat we deze zomer de hele redactie hebben laten verbouwen, zodat wij zeker zijn dat wij op anderhalve meter kunnen werken. Dus dat is al iets heel belangrijks, de basis. En daarnaast luisteren wij ook naar de aanbevelingen en proberen wij ook thuis te werken. Want het is belangrijk dat ook wij met zijn allen bijdragen aan het voorkomen van de verspreiding van het virus, dat is de basis voor ons. En natuurlijk is er de moeilijkheid om constant te vergaderen via schermen, via Zoom of een ander systeem. Want hoe LEUK zou het zijn geweest, voor mij en voor jullie ook, om elkaar live te zien in het echt. En toch lukt het ons om met elkaar te communiceren, de essentie van de berichten over te brengen. Soms is het wel zo dat je de chitchat mist, de human contact mist, maar op deze manier communiceren is wel to the point, het is vrij efficiënt hoe wij de laatste tijd vergaderen en communiceren. De grootste uitdaging is wel voor de showmensen, waar je heel veel creativiteit en heel veel gevoel bij moet hebben. Maar het lukt ons wel! We doen ons best.

SFF Greys:
En misschien kunnen we elkaar voor de show alsnog wel allemaal een keer live zien. Stiekem hebben we daar gewoon hoop op.

Astrid:
Niet stiekem! We zijn optimistisch en dat is helemaal niet stiekem. We hopen met zijn allen dat het goed gaat komen en dat er bepaalde systemen komen zoals die sneltests en dan kunnen we elkaar treffen.

SFF Cee:
Dat is een mooi bruggetje naar de volgende vraag, want jullie volgen natuurlijk van dag tot dag met spanning het nieuws over Corona en vooral met betrekking tot evenementen en de vaccins en sneltesten enzo. Jullie delen daarover ook vaak enthousiasme over op Twitter en dat vinden we heel fijn, positieve geluiden. Ieder positief stapje geeft jullie natuurlijk opnieuw energie. Waar werden jullie het meest blij van uit het nieuws van de afgelopen tijd? Waar zien jullie het meeste perspectief in met betrekking tot het Songfestival, welke recente ontwikkelingen?

Sietse:
Nou, dat was deze week. Toen Rutte in de persconferentie bekend maakte dat de Fieldlabs, de pilot evenementen dat die door kunnen gaan, ongeacht het aantal besmettingen, daar werden wij allemaal wel heel blij van. Omdat dat betekent dat een aantal situaties waar wij met het Songfestival ook mee te maken hebben dat je die kan gaan testen. En dan moet je nog maar hopen op een goede uitkomst natuurlijk en dan zijn we er nog niet, maar voor ons voelde het een beetje alsof de deur van het nachtslot ging en er in ieder geval weer wat beweging in kwam. Dat is heel fijn. We kregen ook dat maar drie kwartier van te voren te horen, dus zowel binnen Team Songfestival als de alliantie van evenementenbouwers waar we in zitten was er bescheiden euforie. Ja.

SFF:
Mark, jij had nog een vraag!

Mark:
Ja die is wel deels al beantwoord, maar… jullie hadden het er net al over dat jullie koste wat het kost gaan zorgen dat het Songfestival volgend jaar door kan gaan. Jullie zijn aan die scenario’s gaan werken, maar hoe kom je tot die scenario’s? Hoe bedenk je die? Hoe? Hóe dan? HÓE DAN!?

Sietse:
Hahaha ja dat was ook onze eerste vraag! Hoe dan? Hoe gaan we dit aanpakken? Het voelt toch een beetje alsof je het wiel opnieuw gaat uitvinden. Wat we heel pragmatisch hebben gedaan is in eerste plaats gewoon eerlijk zijn naar elkaar toe dat je niet élk scenario kunt bedenken want dan blijf je bezig en dan wordt het uiteindelijk alsnog een scenario waar je dan weer net niet aan had gedacht. Die pandemie hadden we een jaar geleden natuurlijk ook allemaal niet op de radar. Dus we hebben gezegd ‘laten we in richtingen denken’. Dan zijn er twee richtingen die heel erg voor de hand liggen, dat is Plan A, het Songfestival zoals we het gewend zijn, zoals we ervan houden, zoals we het altijd al kennen, en het scenario waar we in maart in zaten, namelijk een soort lockdown. Daar zitten dan nog twee duidelijke smaken tussen, één op basis van de maatregelen zoals die nu gelden, de anderhalve meter, allerlei hygiënemaatregelen, geen handen schudden, al die dingen waar we continu aan herinnerd worden, en hoe kan je dan onder die omstandigheden een songfestival organiseren. We zijn ons er ook van bewust dat het misschien moeilijk gaat zijn of onmogelijk gaat zijn voor artiesten om te reizen, dat dat voor pers en fans moeilijk zou kunnen gaan zijn om te reizen, dus daar willen we óók rekening mee houden. Door daar ook plannen voor klaar te hebben liggen, als een artiest niet kan komen of - god forbid - zelf in quarantaine moet, dat het dan toch betekent dat het Songfestival door kan gaan. Dus dat waren de richtingen die we ontwikkeld hebben. En daar zitten dan nog allemaal tussensmaken tussen, noem ze zoals je wilt, B1, C3, C+ of B-, maar daar zitten dus nog smaken tussen. We hópen natuurlijk allemaal dat het straks scenario A wordt. Ik heb het al vaker gezegd maar de kans dat we in mei in een lockdown zitten, ik denk dat die kans heel klein is…

* Greys gilt hier dwars doorheen "AFKLOPPENNNNN", sorry nog daarvoor

… maar zoals Astrid net al zei zijn we in basis positief, optimistisch. We zeggen ook vaak tegen het team dat zolang we een scenario nog niet kunnen uitsluiten houden we hem op het bord en dat betekent dus ook dat zolang we scenario A niet kunnen uitsluiten we volle bak bezig blijven om daarop voorbereid te zijn.

SFF:
Judith, jij hebt nog 2 vragen!

Judith:



SFF:
Heb je je vragen?

Judith:
Ja! Welke?

Sietse:
Dit doet me denken aan dat moment van Can I have your votes please en…

Judith:
Hahaha "I don’t have them!"
Ja nee ik weet welke vraag. Dit jaar komen heel veel artiesten terug die eigenlijk in 2020 zouden hebben deelgenomen, die gaan weer deelnemen maar dan met een nieuw nummer. Vrezen jullie dan niet een beetje dat 2021 dan een soort 2.0-versie wordt van wat 2020 had kunnen zijn?

Astrid:
Het wordt sowieso nieuw, omdat 2020 niet is doorgegaan.

Sietse:
En daarop aanvullend, weet je, het lastige van het Songfestival in vergelijking met Idols en X-factor en The Voice is dat heel veel mensen die thuis kijken géén idee hebben wie die mensen op het podium zijn. En dan heb je gelukkig nog die postcard, dat je iemand even kort kan introduceren, maar de meeste mensen hebben geen idee of het bijvoorbeeld jong talent is of de grootste ster van Cyprus. En dat heeft dan ook wel weer een voordeel, dat er nu allerlei mensen gaan terugkomen die vorig jaar al een beetje in de spotlight hebben gestaan, dat mensen die straks in mei naar het Songfestival kijken een artiest zien en misschien denken ‘ohhh ja, dat was die jongen met die trui van IJsland met dat catchy liedje, benieuwd wat ‘ie nu gaat brengen’. En als je ook kijkt naar de fan community, die smachten elk jaar naar allerlei oud-deelnemers die opnieuw terugkomen, Dana International die op een gegeven moment weer ging meedoen, speculaties of Eleni Foureira nog een keer aan het Songfestival gaat meedoen, Charlotte Perelli, wie hebben we nog meer, Carola die voor de zoveelste keer weer ging meedoen, Chiara uit Malta. Nou dus dit jaar hebben we er gewoon toevallig heel veel!

Judith:
Na de winst van Duncan, aan het begin van de organisatie van het Songfestival in Nederland, waren jullie al snel heel erg betrokken bij de fans en fansites en luisterden jullie naar hen bij het aandragen van ideeën voor de organisatie. Dit, dit gesprek, is ook weer tof dat jullie dit doen. Daar zaten toen ook veel leuke ideeën bij voor onder andere Eurovision Village en andere manieren voor fans om in Rotterdam bij elkaar te komen. Zijn jullie nu ook bezig met eventuele online alternatieven voor het geval dat er geen publiek bij kan zijn in mei, wanneer fans eventueel niet fysiek bij elkaar kunnen komen?

Sietse:
Ik vind dit wel een leuke voor Babet eigenlijk!

Babet:

*grote verschrikte ogen*

*iedereen lacht*

Ja nou nee inderdaad. Bij ieder scenario denk je ook na over ‘wat als er minder mensen kunnen komen, of geen mensen, wat gaan we dan doen’. En het klopt inderdaad dat wij op al die elementen, op al die fronten, zowel voor fans als voor pers, aan het kijken zijn hoe we ze dan alsnog een Songfestivalervaring mee kunnen geven voor het geval ze niet kunnen komen. Dat is allemaal nog in ontwikkeling, maar met name in scenario B en C zullen we dat zeker gaan doen. En ook samen met Rotterdam, want je moet niet vergeten dat dáár het feest gaat plaatsvinden, in de host city die zo betrokken is. Dus we zijn ook met hen aan het kijken wat we kunnen doen op het moment dat er bijvoorbeeld geen Eurovision Village kan komen, of een beperkte vorm. Hoe gaan we er dan toch voor zorgen dat in ieder geval Nederland het mee kan beleven en hopelijk ook internationaal. En we hopen natuurlijk op scenario A, maar het gekke is dat als je dan met B en C bezig bent daar zúlke fantastische ideeën bij zitten dat je bijna denkt ‘Nou doe ALLES maar!’. Dus dat is wel een heel gekke gewaarwording. Natuurlijk absoluut liefst A, maar een aantal dingen online zou ook wel een mooie doorbraak kunnen zijn.

SFF:
Even weer een vraag voor jullie allemaal! De nationale finales zijn binnenkort weer in volle gang en hoe intensief volgen jullie ze zelf? Bekijk je ze live op de bank via allemaal brakke streams, kijken jullie net als ons ook tot twee uur ‘s nachts naar San Remo, of laten jullie dat aan je voorbijgaan en zie je vanzelf wie er wint en deel gaat nemen.

Babet:
Ik volg ze niet. Ik hoor ze de dag erna wel van onze vrienden van het contest team.

SFF:
Probeer een keer San Remo, je weet niet wat je meemaakt. Eén avond duurt voor je gevoel drie dagen maar het is heerlijk.

Babet:
Oke ik ga dat doen.

Sietse:
Ik heb natuurlijk in mijn tijd - héél lang geleden - toen ik net met ESC Today was begonnen, begin van de eeuw ongeveer, toen volgde ik wel heel fanatiek al die streams. Voor zover ze er waren, toen. Dat was nog allemaal nieuw. Toen ik bij de EBU aan de slag mocht met Eurovision.tv hebben we ook echt geprobeerd om die streams bij elkaar te brengen, kunnen we omroepen faciliteren om dingen online te gaan uitzenden, dan waren er weleens avonden dat je gewoon zeven streams tegelijk zat te kijken, wat dan ook wel weer heel leuk was om mee te krijgen. Ik heb natuurlijk nu een gezin, mijn dochter die naar bed moet, dus dan heb je net iets andere prioriteiten dus dan hoor je het inderdaad van het contest team. Maar ik moet wel zeggen, je kent allemaal dat gevoel van dat de nationale finale dan om 22.00 uur begint en om 24.00 uur eindigt en dan ga je kijken en blijkt dat het helemaal niet om 22.00 uur begint maar om 22.30 en het ineens duurt tot 02.00 uur ‘s nachts en dan zakt de moed me weleens in de schoenen en dan kijk ik de volgende ochtend wel even op Twitter wat er gebeurd is.

SFF:
Astrid, heb jij misschien een soort influister-lijntje met Frankrijk, want wij willen graag dat Voilà wint in de Franse selectie! We denken dat dat het hele songfestival zou kunnen winnen, Parijs 2022.

Astrid:
Je kunt al naar Parijs voor de Junior!

SFF:
Maar er zit zo’n mooi lied in de Franse selectie!

Astrid:
(lachend) Ik ben neutraal.
Maar met alle nationale selecties, zoals Sietse al zegt, we hebben veel te doen en ik heb ook een gezin en soms moet je ook slapen ‘s nachts.

Sietse:
Zal ik eens één geheimpje vertellen aan jullie? Wij hebben…

* Cee roept hier dwars doorheen dat haar bovenburen aan het boren zijn. Wederom én nogmaals: sorry hiervoor. Overigens bleek later dat er helemaal niemand aan het boren was maar dat de verwarmingsbuizen in haar slaapkamer op hol sloegen. Maar dit even terzijde, de chaos was weer compleet.

OKÉ SIETSE KOM ER MAAR IN MET JE GEHEIM!

Sietse:
We hebben een nieuwtje, nou ja nieuwtje… een klein dingetje wat ik jullie wel kan verklappen. En dat is dat wij het eerste liedje voor volgend jaar al hebben gehoord.

* Er wordt wat adem ingehouden op de stream

Sietse:
En ik zeg niet welk land. Maar we hebben al een inzending gehoord.

SFF:
Kan je wel zeggen of jij denkt dat dat wel wat wordt, dat liedje?

Sietse:
Ga ik ook nog niet zeggen.

SFF:


Oost? West?

Man? Vrouw?

Sietse:

Erhm.
Nee ik ga gewoon lekker niks zeggen.

* Hier zakken wat schouders op de stream

SFF:
Gaan we weer niet slapen vannacht.
Oké, Judith, jij had nog iets dat je wel in de webshop zou willen zien!

Judith:
Jahaa! Komen er officiële mondkapjes, met het logo? Of met OpenUp, ofzo?

Sietse:
Heeft één van ons onze eigen interne mondkapjes ergens paraat?

SFF:
Ja nee maar die hebben we gezien hoor! Maar kan zoiets ook niet gewoon in de webshop, dat mensen die voor zichzelf kunnen kopen?

Sietse
Ik heb toevallig vandaag een voorstel in mijn mail gekregen van zullen we dit wel of niet doen. De officiële merchandise is natuurlijk aan de EBU, dus de merchandise die ook in de shop kan worden gekocht. Dus daar moeten zij over beslissen. Wij gaan natuurlijk weer uitpakken met ons eigen mondkapje in het team volgend jaar en ik denk dat we wel kunnen beloven dat we er daarvan dan sowieso een paar van gaan weggeven op het forum.

* Er klinkt her en der goedkeurend geroezemoes

SFF:
Dat zou echt heel leuk zijn!
We hebben het al gehad over de scenario’s. Hoelang van te voren moet de knoop doorgehakt worden, welk scenario het gaat worden?

Sietse:
Het is heel lastig, enerzijds wil je vandaag kiezen, dan weet je waar je aan toe bent en kan je full focus storten op één scenario. Aan de andere kant kies je het liefst op 17 mei want dan kun je nog maximaal profiteren van vaccins en sneltesten en het goede weer enzovoorts. Dus daar moet je een soort middenweg in vinden. De belangrijkste keuzes moeten wij in februari en begin maart maken. Het is niet zo dat we op één dag over alles een knoop door moeten hakken maar dat is de periode waar je aan moet denken. Wat natuurlijk enorm zou helpen in het maken van die keuze is hoe het gaat met die pilot-evenementen in januari en hoe gaat het met het virus en de vaccinatie. Dat kan voor ons wel een wereld van verschil maken. Dus aan iedereen die kijkt en luistert: hou je vooral aan de maatregelen en zorg ervoor dat je gezond blijft.

SFF:
Monique, jij had ook een vraag over die vaccinatie.

Monique:
Voor Nederland worden de meeste vaccins in het tweede kwartaal van volgend jaar verwacht, dat is maart/april/mei. Hebben jullie daar al een idee over, gaan jullie vaccinatie voor publiek verplichten? Hebben jullie daar al over nagedacht?

Astrid:
Ja, we hebben er al over nagedacht, maar nee, we gaan niks verplichten, sowieso kun je geen vaccinatie verplichten in Nederland, in Europa. We zijn afhankelijk van wat er gaat gebeuren met de cijfers, met de besmettingscijfers en dat is het enige ding dat concreet voor ons is en de basis voor de beslissing. Wat de regering zegt, wat het RIVM zegt, dat is de basis waarop wij de beslissing nemen. En die nemen we ook niet zelf, uiteindelijk maakt de EBU de beslissing. We bereiden alles voor zodat het evenement sowieso plaatsvindt. En onder welke vorm, dat moet nog bepaald worden.

SFF Greys:
in hoeverre is er al nagedacht over hoe de delegaties hier te krijgen? Is er al nagedacht over een soort letterlijke delegation bubble, zoals je die ook veel in de sport ziet (bijvoorbeeld F1)?

Sietse:
Natuurlijk, en we kijken goed naar hoe andere evenementen het doen en de lessen die zij leren. Daarom is het ook fijn dat we die alliantie hebben, met de andere organisatoren. Dat we regelmatig ideeën kunnen uitwisselen over de EK-wedstrijden in Nederland, de Invictus Games, de Formule 1. Er zitten ook clubs bij zoals ID&T en Mojo en grote concertlocaties, dus je hoopt met elkaar dat wiel uit te vinden. Als het gaat om het reizen van artiesten; daar zijn we nu naar aan het kijken, we zijn in gesprek met alle deelnemende omroepen. De EBU speelt daar een centrale rol in, omdat onze ambitie is om alle delegaties hier te krijgen. En er ook voor te zorgen dat, als ze hier zijn, gezond blijven. Dat is een enorme verantwoordelijkheid dus er worden dikke draaiboeken uitgewerkt met Health and Safety maatregelen. Dat gaat van looproutes tot schoonmaakprotocollen, van afmetingen van kleedkamers tot waar je wel en niet mondkapjes zou moeten dragen. Wel natuurlijk allemaal voor het scenario B en C, het hangt af of we dan nog met Corona hebben te dealen maar met de kennis van nu lijkt dat nog wel aan de orde.

SFF Greys:
Er is natuurlijk van vorig jaar al een hoop beeldmateriaal, bijvoorbeeld van Edsilia in de taxi door Rotterdam en samen met Ruslana enzo. Er zijn natuurlijk al een paar postcards opgenomen, we kregen via Twitter DM een bericht van iemand die vraagt of ze alsnog alsjeblieft de postcard van Blás Canto uit Spanje kan zien, of gaat dat voorgoed de archieven in? Als er niks mee gebeurt, mogen we het dan alsnog zien?

Sietse:
Inhoudelijk, daar kan Astrid zometeen nog over vertellen wat daar de aanpak van is. Er zijn al dingen gemaakt verleden jaar die we tegen het licht houden, in de komende weken bepalen we welke dingen we er wel en niet van gaan gebruiken. De postcards, dat is een ander verhaal. Daar hadden we pas een paar opgenomen, daar hebben we een nieuw concept voor bedacht, ongeacht of de artiesten wel of niet kunnen reizen, de artiesten hebben we niet in Nederland nodig. De postcards die al zijn opgenomen zullen de komende honderd jaar onder een ‘Top Secret’ label in Beeld en Geluid verdwijnen. En óóit, als de geheimhouding vervalt, zullen onze kleinkinderen daar in de archieven moeten duiken om die aan de wereld te tonen.

SFF Greys:
Dus je zegt nu tegen dat meisje van Twitter: “Nee je gaat die postcard nooit zien, die van Blás?”

Sietse:
Misschien dat ie ooit ergens uit de archieven wordt opgevist, maar we zijn niet van plan dat te delen, nee.

SFF Greys:
Oh. Nou, daar leert ze dan misschien wel mee te leven...

Sietse:
Maar misschien dat Astrid wel iets kan zeggen over de inhoud van de show, de aanpak.

Astrid:
Het is in de maak, het hele team is nog hard aan het werk, het gaat heel leuk worden maar het blijft nog een verrassing! Dat is het enige dat ik nu nog kan zeggen, sorry! Anders is het een beetje als wat Sietse zegt “ja, we hebben al het eerste liedje gehoord”, dat klopt! Maar we gaan niets meer zeggen dan dat. Anders is het niet meer leuk!

SFF Greys:
Dat is ook wel weer zo, dat is waar.

Sietse:
Dan heeft Babet straks ook niets meer aan te kondigen, elke één, twee weken wil ze een nieuwtje bekendmaken. Dat gaan we zo in januari, februari langzaam bekendmaken.

SFF Cee:
Jullie zijn wel teasers hoor! We vinden het wel heel leuk.

Monique:
Ik moest wel lachen om al die Kazachstan-reacties!

Sietse:
Het was voor ons ook een beetje een vreemde situatie, we hadden een nieuw artwork en we hadden de teasers voorbereid en, kijk, we weten als het JESF niet had plaatsgevonden dat weekend en als Kazachstan het niet zo goed had gedaan dan had ook niemand aan Kazachstan gedacht. Maar ik denk dat je daardoor ziet hoe gek dingen kunnen lopen.

SFF Greys:
Nog even over de live video die ze gaan opnemen ‘voor het geval dat’. Stel nou, er zijn bepaalde landen die wel naar Rotterdam kunnen afreizen en er is één artiest van een land die vlak van tevoren positief test en niet kan komen. Die mag die video gebruiken. Gaan er tijdens de repetities dan ook al kleine stukjes van die video getoond worden of heeft dat land dan het nadeel dat andere landen al een beetje kunnen hypen tijdens de repetities en dat dat land dan pas op de avond zelf voor het eerst te zien is?
Cee: voor bookmakers en zo, kijk wat bij de Common Linnets is gebeurd, die hebben die voorproefjes gehad terwijl er daarvoor geen stuiver voor gegeven werd.

Sietse:
Dit vind ik een hele mooie voor Babet, dat is natuurlijk allemaal promotie.

Babet:
Nou. Ik heb daar eigenlijk helemaal nog niet over nagedacht.

Sietse:
Volgens mij is dat dan iets wat uiteindelijk de EBU moet bepalen, die gaat natuurlijk over de wedstrijd en de promotie van de inzendingen. Dus ik denk dat, hoe graag we alles willen delen in het kader van #OpenUp, ik denk dat het aan Genève is om te bepalen. Met Junior hebben ze dat slim opgepakt dus daar gaan ze vast iets moois voor bedenken.

SFF Greys:
Er is een bepaald aantal pogingen dat ze mogen doen toch, voor die opname? Wie controleert dat?

Astrid:
De EBU. Je moet bedenken, de live on tape is hetzelfde als een rehearsal. In de normale Eurovision Song Contest zou je de second dress rehearsal als back-up kunnen houden. Degene die controleert, is de EBU.

SFF Greys:
Er is dus iemand die kan controleren dat een land niet twee keer iets over kan doen, of na afloop het geluid kan oppoetsen en dat soort dingen?

Astrid:
Je hebt één take, één moment waar ze de live on tape performance gaan sturen en dat is onder toezicht van de EBU, met onze support. Ze moeten zich houden aan het kader dat gegeven wordt.

Monique:
Het Junior Songfestival heeft ongeveer met een Scenario C gewerkt en daarbij ook gebruik gemaakt van hologrammen. Wat vonden jullie daarvan en is dat iets dat eventueel ook met het Eurovisie Songfestival gebruikt kan worden?

Sietse:
De live on tape optredens zijn gebonden aan een ruim scala aan mogelijkheden die de delegaties kunnen toepassen. Dat zijn dezelfde mogelijkheden die we in Rotterdam kunnen aanbieden. De gedachte is eigenlijk: “Alles wat in Rotterdam kan, mag je bij de live on tape ook. Als het in Rotterdam niet kan, of het nou Moskou, Athene of Lissabon is, dan mag je het ook niet.” Natuurlijk zijn er allerlei technieken zoals met hologrammen en dergelijke. Als je kijkt naar het optreden van Duncan zie je dat het maar met een paar camera’s tegelijk kan, je bent dan aan allerlei beperkingen verbonden. Voor de optredens van de artiesten gaan we geen hologrammen inzetten. Dat zijn echt de live on tapes. Maar we kijken natuurlijk wel naar alle nieuwste technieken om te kijken hoe we openingsacts en interval acts en een virtual green room, mocht dat nodig zijn, hoe we dat zo gaaf mogelijk kunnen maken.

Monique:
Want zelf denk ik dat het gaaf zou zijn dat de mensen die stemmen bijvoorbeeld virtueel op het podium zouden staan.

Sietse:
Als je écht goed iemand virtueel live in beeld wil brengen, vereist dat een enorme technische set-up met allerlei camera’s die 3D een soort beeld van je maken en dat zouden ze dan in alle landen moeten hebben. Dat is best een uitdaging waar we nog jaren van verwijderd zijn. Daar is het nog iets te vroeg voor, maar ongetwijfeld gaan er de komende jaren dingen voor ontwikkeld worden.

SFF Cee:
Gisteren was ergens te lezen dat er een plan was om voor de Eurovision Movie The Story of Fire Saga een hele promotietour te doen, op Saturday Night Live en over de hele wereld, eindigend in Rotterdam in 2020. Ik weet niet of dat klopt, eerste vraag: klopt dat? Tweede vraag, komen ze terug in 2021? Komt er een verwijzing naar de film in de show?

Sietse:
Het is een gevalletje Ja, Nee, Ding Dong? Als het al zo was, dan zouden we dat nog even geheim houden.

SFF Greys:
Ik lees de vraag van Fred nu even letterlijk voor: Corona is nog niet klaar met ons, maar wij zijn wel klaar met Corona. Ondanks de grote impact van Corona op ons allemaal en het ESF in het bijzonder, heeft iedereen het er wel mee gehad. Bent u met mij eens Mevrouw de Voorzitter (dat stond erbij dus dat zeg ik er dan ook bij) dat het voldoende is om er aan het begin van de show even aan te refereren, en verder er een vrolijke avond van te maken die juist als afleiding kan dienen?

Sietse:
Astrid en ik zitten elkaar nu virtueel aan te kijken van “who goes first?”

Astrid:
Om terug te gaan naar het begin van dit interview: we zijn optimistische, positieve mensen en we hebben zin om het leven te vieren. En dat is hoe we in de wedstrijd zitten.

Sietse:
Je moet als Songfestival nooit toondoof worden voor de omstandigheden. Je moet laten zien dat je begrijpt wat er in de wereld gebeurt. Dingen waar iedereen mee te dealen heeft kun je niet negeren, maar volgens mij is het ook duidelijk dat iedereen er wel genoeg van heeft gehad en dat mensen ook weer behoefte hebben aan vermaak, aan een mooi feest, aan genieten van muziek en spektakel.

SFF Cee:
We hebben een vraag van onze grote puzzelaar, degene die door zijn eigen knip- en plakwerk al het logo tevoorschijn had getoverd. Wordt echt elk tiny house buiten opgebouwd, of kan het ook binnen? Zo mis je een paar locaties waar het denk ik wel past, en ook onmisbaar zijn. Denk aan Markthal in Rotterdam, de zaal van de Nachtwacht in het Rijksmuseum, het grottenstelsel in Limburg. Is het alleen buiten, of mag het ook binnen, dat tiny house?

Astrid:
We gaan de mooiste plekken van Nederland laten zien, voor heel Europa, dat zijn zo’n 180 miljoen kijkers. En we zijn er nog niet uit, er zijn heel veel inzendingen en we zijn alles nog aan het doornemen. Ik ga je dus nog geen ja of nee daarop geven. Er zijn zó veel leuke plekken dat het moeilijk gaat zijn om hier iets uit te kiezen. Echt waar, ik vind Nederland supermooi, ook als buitenlander.

SFF Greys:
Kan je wel aangeven, want daar verklap je niet zo veel mee denk ik, of een binnenlocatie uitgesloten is? Is het alleen maar buiten of op sommige plekken ook binnen? Kan je daar iets over zeggen?

Astrid:
(Lachend) nee.

SFF Greys:
Wat is ze streng hè!

Sietse:
Wat we wél kunnen zeggen, even de actuele stand van hoeveel inzendingen we al hebben. Drumroll… En Babet heeft de cijfers.

Babet:
Ik heb vanmorgen nog gecheckt, en volgens mij zijn het er 378. En dat loopt iedere dag nog op.

SFF Greys:
En de Waddeneilanden, Nederlands overzees gebied, zijn die ook kanshebber?

Babet:
Er komt nog zoveel binnen, vanuit alle hoeken en gaten. En volgens mij gaan we in de laatste week van dit jaar de eerste redactie daarop doen. Om te kijken wat er binnen is, is het mooi verspreid, ik denk dat we in de komende week ook gaan kijken of we nog iets missen, daar zullen we dan extra op gaan uitvragen.

SFF Cee:
En als iemand denkt “goh, ik vind de Efteling zo mooi”, zou een pretpark of iets dergelijks mogen of mag dat niet omdat het commercieel is? Mooie plekjes in Nederland kan ook in het Spookslot of in het Volk van Laaf.

Sietse:
(Lachend) Zullen we de laatste minuten van dit interview niet gebruiken om de Mediawet uit te pluizen? Daar gaan we ons netjes aan houden trouwens, dat wel!

SFF Greys:
Zelf wil ik nog weten, maar ik ken Sietse een beetje, dus… dat gaat ‘ie vast niet zeggen, of misschien ook wel. Gaan jullie iets met vlaggen of zo doen met de lichten van de Erasmusbrug?

Sietse:
Het kán wel! Wie weet wat voor bijzonders we daar mee kunnen doen. Op zich, als je naar dat artwork kijkt, dan zie je daar misschien ook wel een beetje de vorm van de brug in, toch?

SFF Greys:
Zijn er nog dingen die jullie aan de fans willen vragen? Kunnen we jullie ergens mee helpen?

Astrid:
Jullie steun. De onvoorwaardelijke liefde voor het evenement brengt ons al heel veel energie. Want dat heb ik ook nodig, als je thuiswerkt, achter de computer, het feit dat we weten dat jullie achter ons staan en dat jullie ons supporten, geef ons ook veel energie.

Babet:
We zien het ook, we lezen mee en het is heel leuk, heel gezellig.

Sietse:
Jullie kijken natuurlijk met buitengewone aandacht naar wat we doen, wat zien jullie, wat vinden jullie goed gaan, wat zouden jullie anders doen?

SFF Greys:
Waar ik zelf wakker van lig, maar meer voor jullie: Stel, het wordt een situatie waar niet al het publiek dat al die kaartjes heeft gekocht er bij kan zijn, is er dan wel een soort noodplan want ik lig er echt nog net niet wakker van dat de omroep dan failliet gaat als er terugbetaald moet worden aan de fans? Zijn jullie daar ook mee bezig?

Sietse:
Het is natuurlijk onderdeel van de scenario’s, we houden er rekening mee dat we straks gewoon lekker 9 shows met volle zalen kunnen draaien, we houden er rekening mee dat het op anderhalve meter moet en we houden er rekening mee dat het misschien wel zonder publiek moet. Als het zo is dan is het zo. We houden natuurlijk in onze begrotingen daar zo veel mogelijk rekening mee. Dus daar hoef je niet wakker om te liggen.

Monique:
Er kunnen normaal ongeveer 10.000 mensen in de zaal, hoe houd je die anderhalve meter dan?

Sietse:
Dat is een goede vraag, en dat is ook een vraag die we de afgelopen tijd hebben proberen te beantwoorden. Daar ligt het draaiboek in principe voor klaar, maar om jullie ook al dat soort scenario’s te besparen zolang ze niet nodig zijn gaan we daar pas echt iets over zeggen als dat duidelijk is uitgewerkt en als er aanleiding is om die scenario’s te delen.

SFF Greys:
Sietse, heb je voor ons nog een klein scoopje of zo?

Sietse:
Nou, we hadden al dat we het eerste liedje hebben gehoord en het aantal postcard-voorstellen dat is ingediend. Daar zul je het helaas mee moeten doen!

SFF Greys:
Mogen we een scherm-foto maken dat iedereen even in de camera kijkt en zwaait, is leuk voor bij de tweet. Lach me niet uit.

* Foto wordt gemaakt

SFF Cee:
We zijn binnen de tijd gebleven nu!

Babet:
Efficiënt zo hè?

Sietse:
Als we de knoop hebben doorgehakt over de scenario’s, als de lente komt, laten we dan nog een keer zo’n sessie doen om jullie bij te praten.

SFF:
Graag! Bedankt voor jullie tijd en voor jullie verbondenheid en veel succes nog met de voorbereidingen!

Sietse:
En als ik jullie niet meer spreek, fijne feestdagen!

* Driftig gezwaai

En zo zoomde een uur weer in no-time voorbij! Sietse, Babet, Astrid, Danny, Monique, Judith, Mark en iedereen die vragen heeft ingediend; bedankt voor jullie tijd, aandacht en input! We hopen over een paar maanden nog meer te weten te komen over de show, de mogelijkheden en daar weer een mooi vragenuur op los te laten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 12-12-2020 21:15:55 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 12 december 2020 @ 20:26:21 #2
403253 Meke
after all this time? always.
pi_196695080
Waaahhh tof _O_ Ga hem later uitgebreid lezen, zie al dat @Momo in elk geval haar glittershinetrui aan had O+ *O* :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 12 december 2020 @ 20:27:37 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_196695102
Da's nog eens een mooi uitgebreid verslag :D Hulde!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 12 december 2020 @ 20:27:45 #4
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_196695109
Gaaf dit _O_
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 20:45:29 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196695359
Top! En ook zo snel uitgewerkt!
pi_196695496
Wow, wat snel al _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_196695532
Hartelijk bedankt voor de moeite die hier in is gestoken, en uiteraard fantastisch dat het team hier de tijd voor neemt!

Ze hebben het eerste nummer al gehoord, maar er zijn nog geen nummers bekend gemaakt... Dat moet dus een interne selectie zijn geweest. Ligt Jeangu dan te veel voor de hand?
pi_196695541
Ohhh wat tof! *O* En alle leuke tussendoor-dingetjes ook erbij gezet :D _O_

DIE FOTO VAN FRED _O- _O- _O- Echt puur goud die O+ _O-

quote:
SFF:
Judith, jij hebt nog 2 vragen!

Judith:



SFF:
Heb je je vragen?

Judith:
Ja! Welke?

Sietse:
Dit doet me denken aan dat moment van Can I have your votes please en…
Oh god ja dit moment _O- _O- _O- _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:01:59 #9
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_196695627
O+ Wat goed gedaan. Hulde dames en heer.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 december 2020 @ 21:06:17 #10
163650 Greys
pi_196695698
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:56 schreef Aoibhin het volgende:

Oh god ja dit moment _O- _O- _O- _O-
Het was zo grappig! :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 12 december 2020 @ 21:06:29 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_196695702
We zitten er her en der nog wat kleine schoonheidsfoutjes uit te halen by the wayyyyy!
pi_196695715
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Het was zo grappig! :D O+
Ik zit nu weer te piesen joh _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 december 2020 @ 21:07:16 #13
163650 Greys
pi_196695718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:55 schreef Sableheart het volgende:
Hartelijk bedankt voor de moeite die hier in is gestoken, en uiteraard fantastisch dat het team hier de tijd voor neemt!

Ze hebben het eerste nummer al gehoord, maar er zijn nog geen nummers bekend gemaakt... Dat moet dus een interne selectie zijn geweest. Ligt Jeangu dan te veel voor de hand?
Ik dacht dit stiekem ook! :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 12 december 2020 @ 21:08:08 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_196695734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:55 schreef Sableheart het volgende:
Hartelijk bedankt voor de moeite die hier in is gestoken, en uiteraard fantastisch dat het team hier de tijd voor neemt!

Ze hebben het eerste nummer al gehoord, maar er zijn nog geen nummers bekend gemaakt... Dat moet dus een interne selectie zijn geweest. Ligt Jeangu dan te veel voor de hand?
Ik moest me echt inhouden om niet te vragen "is het net als Grow weer een ballad of gaat Jeangu uptempo doen?"
pi_196695772
Het zou inderdaad ook goed het nummer van Jeangu kunnen zijn :o Schoot ook wel even door mijn hoofd toen
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zaterdag 12 december 2020 @ 21:15:57 #16
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196695887
Ik dacht ook aan Cyprus omdat die zo snel al waren met nummer en artiest
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 december 2020 @ 21:19:03 #17
163650 Greys
pi_196695956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:15 schreef Momo het volgende:
Ik dacht ook aan Cyprus omdat die zo snel al waren met nummer en artiest
Goeie, zou ook kunnen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:40:08 #18
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196696396
Heel erg leuk om te lezen dit, allemaal. ESF-forummers en Sietse, Babet, Astrid en Danny heel erg bedankt voor dit inkijkje!

En Fred als "maskatte" van het forum O+ _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:40:52 #19
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196696412
Ik krijg weer helemaal positieve vibes hiervan :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:46:55 #20
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196696524
Leuk verslag ^O^
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 12 december 2020 @ 21:47:13 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196696532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 20:56 schreef Aoibhin het volgende:
Ohhh wat tof! *O* En alle leuke tussendoor-dingetjes ook erbij gezet :D _O_

DIE FOTO VAN FRED _O- _O- _O- Echt puur goud die O+ _O-
[..]

Oh god ja dit moment _O- _O- _O- _O-
Jobi being Jobi :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196696598
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:40 schreef Arizona het volgende:
Ik krijg weer helemaal positieve vibes hiervan :D
Na afloop van dat gesprek ook echt zo het gevoel gekregen dat wat er ook gaat gebeuren, dat het sowieso helemaal goed gaat komen O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196696602
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:47 schreef Redefine het volgende:

[..]

Jobi being Jobi :+
Echt he _O- _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 december 2020 @ 21:51:40 #24
163650 Greys
pi_196696622
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:40 schreef Arizona het volgende:
Ik krijg weer helemaal positieve vibes hiervan :D
Dat is heel fijn! w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 december 2020 @ 21:53:30 #25
163650 Greys
pi_196696657
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:46 schreef Redefine het volgende:
Leuk verslag ^O^
Dankjewel! O+

quote:
10s.gif Op zaterdag 12 december 2020 21:47 schreef Redefine het volgende:

[..]

Jobi being Jobi :+
Ja die plotse stilte was echt zo grappig. :D Zij dacht volgens mij dat ik nog iets ging zeggen (welke vragen) en zij zat op mij te wachten en ik op haar. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')