News flash: het is een pandemie. De hele wereld zit met deze problematiek en niemand heeft medisch personeel over.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er kunnen artsen ingevlogen worden uit China of Latijns-Amerika. Die hebben taskforces die kunnen helpen. Maar wij willen het allemaal op gaan lossen met eigen middelen en lockdowns die onze economie volledig slopen. Te eigenwijs.
China wel volgens hun cijfers.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: het is een pandemie. De hele wereld zit met deze problematiek en niemand heeft medisch personeel over.
Behalve topland China.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: het is een pandemie. De hele wereld zit met deze problematiek en niemand heeft medisch personeel over.
Sterker nog, je hebt ook nog medewerking nodig van die groep, je wil namelijk niet dat je de zelf isolatie moet afdwingen door middel van rechtshandhaving. Dus informeren en overtuigen is het sleutelwoord daarin.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed. Even wat aannames. Om dit beleid te laten slagen heb je nodig:
- een effectief isolatiemechanisme voor die groep. Immers als mantelzorger of verplegers wel volop in de maatschappij staan is het vooral uitstel van executie
- een uitzondering voor zij met een cruciaal beroep. (Anders is de continuïteit van cruciale processen gewoon in gevaar)
- de bereidwilligheid van die groep.
Effectief isoleren is al heel lastig. Zie de verpleeghuissluiting in maart. Als je het eenmaal binnen haalt hou dan maar op. Zeker als er bijvoorbeeld partners (of kinderen) zijn die wel dagelijks van huis moeten is het onbegonnen werk. Daarnaast moet je je ook afvragen hoe humaan je dit vind.
Klopt. Gevoed door de overheid en angstmedia. En dat voor een virus waar 1% van dood gaat bij besmettingen bij 80+‘Ers. Iets hoger dan influenza.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is verdrietig om te zien dat zoveel mensen meegaan in deze opgeblazen toestand. Nederland, het land van nuchter en rationeel denken wat maatregelen neemt die volledig buiten proporties zijn. Het lijkt wel of de hele wereld in een psychose zit.
Wat als je covid hebt én je breekt je been? Want als je dan alsnog geholpen wordt, heeft het wel zin om als coronapatiënt even van de trap te vallenquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je heen wil.
Mensen die acute zorg nodig hebben, dienen die te krijgen. Mensen die hun been breken, een hartinfarct krijgen, een auto-ongeluk hebben gehad, een kind dat heet water over zich heen heeft gehad, mensen met een aandoening die opspeelt en waarvoor acute zorg nodig is, grieppatienten, etc. En coronapatienten. Dus hoe ga je dat triëren? Een test doen en bij bewezen COVID ga je maar lekker naar huis, want jou ontzeggen we zorg?
Yes.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:03 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Gevoed door de overheid en angstmedia. En dat voor een virus waar 1% van dood gaat bij besmettingen bij 80+‘Ers. Iets hoger dan influenza.
Die vatte ik in de term bereidwilligheid.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sterker nog, je hebt ook nog medewerking nodig van die groep, je wil namelijk niet dat je de zelf isolatie moet afdwingen door middel van rechtshandhaving. Dus informeren en overtuigen is het sleutelwoord daarin.
Nou ja als je met mij eens bent dat dit inhumaan is moeten we het gewoon niet doen.quote:En hoe humaan dit is? Het is een vieze kutmaatregel, en humaan is het zeker niet nee. Maar je voorkomt daarmee wel onnodige mortaliteit en druk op het zorgstelsel, daarbij kan de economie weer wat meer ademen. Maar je hoort mij niet zeggen dat dit leuk is, maar gezien het perspectief is dat voor enige tijd zeker te rechtvaardigen. Zeker als je bedenkt dat door deze hele crises al tientallen miljarden zijn verdampt, en grote groepen jongeren verstookt zijn van (fatsoenlijk) onderwijs, en honderdduizenden mensen hun baan verloren hebben.
Zoals het stelt dan zouden we al bijna ten dode opgeschreven zijn bij een besmetting en dat is natuurlijk niet waar. Vanuit mijn perspectief gezien; ik mag werken maar ik geloof niet dat ik ik gevaar loop bij een besmetting. Ik ben 31 en fysiek gezond. Maar toch mag ik mijn hobbies niet uitvoeren omdat alles over 1 kam wordt geschoren. Dan is “de tyfus krijgen” wellicht sterk uitgedrukt maar het dekt wel de lading. Dat jij dat anders ziet dat kan maar ik wordt niet echt blij van deze situatie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je nou wil zeggen, eigenlijk. Ik zou om te beginnen contact vermijden met anderen tijdens een pandemie wanneer de ziekenhuizen op omvallen staan niet "de tering krijgen" willen noemen. Het is toch logisch dat wanneer besmettelijkheid een probleem is, je dus bij elkaar uit de buurt moet blijven? Dat is niet inhumaan, dat is gewoon verstandig en logisch.
Wat heeft onze samenleving verder met "de natuur" te maken? De gemiddelde mens spendeert z'n dagen achter een scherm, haalt z'n voedsel uit een potje en als je ziek wordt, neem je een pilletje. Dat is allemaal prima, maar nu moeten we opeens terug naar het recht van de sterksten?
Ja , zoals de noodzaak om pas nadat iedereen is gevaccineerd de maatregelen pas af te schaffen terwijl als je de kwetsbaren gevaccineerd hebt dit ook gewoon weer kan. Alles willen ze voorkomen. D66 had in het coronadebat een het standpunt dat zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn we weer naar groepsimmuniteit kunnen, en dus weer normaal kunnen doen. Ik ben het hier 100% mee eens.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:59 schreef galantis het volgende:
[..]
In huidige staat zijn ze zijn vrij lastig te verteren maar met sterk afgeschaalde maatregelen zie ik het wel helemaal misgaan in de ziekenhuizen.
Een psychose ben ik met je eens, maar dan meer wat betreft de eeuwigdurende focus op nutteloze randzaken en het onvermogen om rationeel naar risico's te kijken.
Klopt. Je hoort ook nergens enige vorm van perspectief afschaffing maatregelen na (massale) vaccinatie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja , zoals de noodzaak om pas nadat iedereen is gevaccineerd de maatregelen pas af te schaffen terwijl als je de kwetsbaren gevaccineerd hebt dit ook gewoon weer kan. Alles willen ze voorkomen. D66 had in het coronadebat een het standpunt dat zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn we weer naar groepsimmuniteit kunnen, en dus weer normaal kunnen doen. Ik ben het hier 100% mee eens.
Ik ben terecht bang dat er na corona niet meer rationeel naar risico's gekeken gaat worden maar we helemaal niets meer gaan accepteren met alle gevolgen van dien. Alles moet naar 0 risico. Alleen al daarom gaan we niet meer naar normaal en de wereld zoals we die kenden van voor corona.
Hoe ik dit voor mij zie? Door informatie en kennis te delen aan die doelgroep. Beetje zoals we nu ook met 1,5 leven, het is vooral behelpen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die vatte ik in de term bereidwilligheid.
[..]
Nou ja als je met mij eens bent dat dit inhumaan is moeten we het gewoon niet doen.
Maar daarnaast, hoe zie je dit praktisch voor je? Quarantainehotels? Gezinnen uit elkaar trekken? Of gaan we allen huisgenoten en mantelzorgers ook in quarantaine zetten? Want dan hou je niks eer over in de maatschappij.
Daarbovenop zijn in de UK de eerste proefballonetjes al opgelaten door de ministeries om de coronamaatregelen ook in te voeren in het griepseizoen om griep uit te bannen om griepslachtoffers te voorkomen. We gaan hier nooit meer uitkomen als we niet oppassen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Je hoort ook nergens enige vorm van perspectief afschaffing maatregelen na (massale) vaccinatie.
Ik ben solidair waar dit (mij) redelijk en mogelijk is. De grootste uitdaging is dan ook grenzen willen/durven stellen en dan de poot stijf te houden als het er op aan komt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is een betere manier maar schijnbaar moeten we massaal solidair zijn aan de zwakkere groep in de samenleving. Dit is niet hoe natuur werkt. Ik begrijp dat we in een samenleving zitten maar botweg stellen dat de rest van de wereld maar de tering kan krijgen omdat we een paar ouderen moeten redden is ook niet echt wat je humaan noemt.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als die boeren nou de teststraten eens blokkeren, dat zou een goeie zaak zijn. Dan blijven strenge maatregelen uit en dalen de cijfers als een malle. Jammer dat zo veel mensen zich gehoorzaam laten testen... ze zijn onderdeel van het probleem. Wanneer je je niet laat testen haal je de voedingsbodem voor de overheid weg om onzinnige burgerpesterij maatregelen in te voeren.
Doe niet zo schijnheilig. Dat is aan de orde van de dag maar dan is het niet erg want die mensen zijn dan niet Westers. Structureel worden er vele malen meer mensen bewust niet geholpen terwijl de middelen er daarvoor wel zijn. Ook dát is een keuze. Die ik ook nog eens begrijp overigens. Zie je straks ook weer eens extra pijnlijk met de verdeling van de vaccins. Als er iets goed is voor ons arrogante Westerlingen is het wel het feit dat we nu eens zelf eens met de neus op de feiten worden gedrukt dat een leven een prijs heeft. Maar als het een menigeen hier ligt is die wel opeens grenzeloos hoog.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet geen ander woord voor het bewust en structureel niet helpen van mensen die zorg nodig hebben.
Je snapt dat ook daar lokaal behoefte aan zal zijn en er niet ergens een verborgen blik zorgverleners is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er kunnen artsen ingevlogen worden uit China of Latijns-Amerika. Die hebben taskforces die kunnen helpen. Maar wij willen het allemaal op gaan lossen met eigen middelen en lockdowns die onze economie volledig slopen. Te eigenwijs.
Ja joh, we zijn tenslotte het enige land ter wereld wat in een crisis zit.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het aantal personen dat zich meldt met hart- en andere problemen is gedaald doordat heel wat mensen dokters en ziekenhuizen mijden uit vrees besmet te raken. Als die weten dat ze nauwelijks zorg zullen krijgen indien ze besmet raken blijven ze zeker thuis.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Verbiedt coronazorg in ziekenhuizen. Richt hallen in voor beperkte basale zorg. Dat voor de ontlasting van de zorg. De reguliere zorg.
Dus de mensen die nu ziek worden moeten we ook niet meer opnemen in een ziekenhuis? Gewoon dood laten gaan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:10 schreef GemMagic het volgende:
Als je niet voor een totale risico reductie tot 0 voor nu en alle tijden bent, is het blijkbaar genocide. Afgezien van de bijsmaak van dat woord snap ik het standpunt wel. Het is heel cru om niet iedereen de best mogelijke zorg te kunnen leveren, maar nu maken we ook keuzes. Keuzes waarbij ook veel slachtoffers te betreuren zijn. Ik denk niet dat je als bevolking zo zou moeten willen leven. De mensen die dood gaan aan covid, zijn veelal ook weer kwetsbaar voor de volgende infectie ziekte. Het is ook niet goed mogelijk Corona in te dammen, stel je hebt iets nog besmettelijkers of iets waarbij niet enkele mensen in het ziekenhuis komen, maar 50% van de zieken, dan is er toch ook geen houden aan. Je moet op een moment toegeven dat degelijke virussen niet 100% te voorkomen zijn.
De complete samenleving lam leggen om het moment van executie zo lang mogelijk uit te stellen, vind ik onverstandig. In het licht van een binnenkort beschikbaar vaccin, kan het nog wel logisch zijn, maar deze mindset van ultiem risico mijdende gezamelijk gedragen groepsverantwoordelijkheid is niet passend voor vergelijkbare toekomstige situaties.
Ik wil nergens heen en poog wat duidelijk te maken dat zaken begrensd zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je heen wil.
Mensen die acute zorg nodig hebben, dienen die te krijgen. Mensen die hun been breken, een hartinfarct krijgen, een auto-ongeluk hebben gehad, een kind dat heet water over zich heen heeft gehad, mensen met een aandoening die opspeelt en waarvoor acute zorg nodig is, grieppatienten, etc. En coronapatienten. Dus hoe ga je dat triëren? Een test doen en bij bewezen COVID ga je maar lekker naar huis, want jou ontzeggen we zorg?
We houden ons niet aan de gestelde maatregelen!quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:36 schreef Elan het volgende:
Is er nu toch ook weer meer getest of vanwaar nu weer deze stijging?
Misschien de mondkapjes plicht maar weer terug draaien dan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We houden ons niet aan de gestelde maatregelen!
Maar meer tests zal wel degelijk ook een rol zijn.
Hoe graag ik het zou willen, gaat niet gebeuren. Daar heeft de jonge te hard zijn best voor gedaan. Het volk vroeg en Hugootje leverde. Dit terug draaien komt zijn geloofwaardigheid absoluut niet ten goede.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:41 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Misschien de mondkapjes plicht maar weer terug draaien dan.
Voor december waren de besmettingscijfers niet zo hoog.
Wat dat betreft is het jammer dat Jaap van Dissel niet nog even luid en duidelijk zijn eerder boodschap omtrent niet medische mondkapjes verkondigt en de paniekmedia dit niet even overneemt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe graag ik het zou willen, gaat niet gebeuren. Daar heeft de jonge te hard zijn best voor gedaan. Het volk vroeg en Hugootje leverde. Dit terug draaien komt zijn geloofwaardigheid absoluut niet ten goede.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:41 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:43 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het jammer dat Jaap van Dissel niet nog even luid en duidelijk zijn eerder boodschap omtrent niet medische mondkapjes verkondigt en de paniekmedia dit niet even overneemt.
Lees net dat men zich in het Catshuis weer eens aan het beroepen is op extra maatregelen. Klaarblijkelijk is er dan toch meer aan de hand dan meer afgenomen testen @VoMy .quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We houden ons niet aan de gestelde maatregelen!
Maar meer tests zal wel degelijk ook een rol zijn.
Ja, ze zijn er achter gekomen dat we in het virusseizoen zitten!quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees net dat men zich in het Catshuis weer eens aan het beroepen is op extra maatregelen. Klaarblijkelijk is er dan toch meer aan de hand dan meer afgenomen testen @:Vomy .
Yep , virussen gedijen doorgaans goed bij lagere temperaturen (ook op oppervlakten incl winterjassen), weinig zon (ultraviolet), warm uitgeblazen gerecycleerde lucht (energiebesparing) waarin fijne vochtdruppels sws al veel verder (be)reikt en om zich in mensen te nestelen die ineengedoken zich achter een gebruikt mondkapje voortschrijden in mistig weer om warm te blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:06 schreef PzKpfw het volgende:
De enige andere factor die ik kan bedenken zijn de koudere temperaturen van de afgelopen tijd.
Weet je nog, vroeger? Toen alle cijfers van het red team ‘op zwart’ gingen omdag het geen zin meer had om te duiden?quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Besmettingen stijgen dus alle usual suspects komen weer te voorschijn
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:49 schreef Vallon het volgende:
Daarnaast wil en blijf ik roepen dat besmet, daarmee besmettelijk zijn en dus gevolgen ondervindend los van elkaar moet worden gezien. Het één is niet noodzakelijkerwijs zomaar te correleren aan het anders omdat in alle gevallen Covid19 aanwezig zou zijn. Iemand kan prima Covid19 hebben zonder ook maar een centje pijn. Omgekeerd kan iemand die toch al doodziek was aan van alles, Covid19 oplopen die daardoor hooguit over de zorgdrempel naar de IC wordt geduwd Dat iemand met Covid19 gediagnosticeerd, onverhoopt overlijdt wil niet zeggen dat dit niet kwam door het verkeersongeluk of mislukte behandeling.
Het zou wereldwijd wel getuigen van karakter. Een land dat gewoon nuchter en feitelijk reageert op situaties.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe graag ik het zou willen, gaat niet gebeuren. Daar heeft de jonge te hard zijn best voor gedaan. Het volk vroeg en Hugootje leverde. Dit terug draaien komt zijn geloofwaardigheid absoluut niet ten goede.
Ik zie het niet gebeuren. Ik verwacht zelfs dat wanneer volop gevaccineerd wordt landen naar elkaar zullen kijken wie het lef heeft als eerste te gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het zou wereldwijd wel getuigen van karakter. Een land dat gewoon nuchter en feitelijk reageert op situaties.
Buiten geszichtverlies vermoed ik dat landen om ons heen, dan NL gaan vermijden, verstoten en zelfs sancties gaan opleggen om zo hun aandacht daar naartoe te kunnen afleiden.
Thx, ik nuanceer je in positieve zin* dat Covid19 wel ertoe bijdraagt dat er meer mensen, zo; net wat sneller of ergere gevolgen ondervinden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:52 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit dus.
Het zou fijn zijn als deze boodschap, de komende tijd 24/7 non stop per dag op alle zenders, radio en televisie, uitgezonden wordt.
Correlatie is geen causatie. Het lijkt me tevens sterk dat doordat de 10% die het mondkapje eerder nog niet droeg het nu wel grotendeels doet er een forse stijging is gekomen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:41 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Feit is dat de cijfers gestegen zijn sinds de mondkapjes plicht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Correlatie is geen causatie. Het lijkt me tevens sterk dat doordat de 10% die het mondkapje eerder nog niet droeg het nu wel grotendeels doet er een forse stijging is gekomen.
Feit is ook dat dit helemaal geen reet zegt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:18 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Feit is dat de cijfers gestegen zijn sinds de mondkapjes plicht.
Of er een relatie is tussen beide, geen idee. Maar dat schijnt in deze tijd niet zo relevant te zijn om maar iets te roepen
De cijfers zijn ook gestegen sinds de bieb weer open is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:18 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Feit is dat de cijfers gestegen zijn sinds de mondkapjes plicht.
Of er een relatie is tussen beide, geen idee. Maar dat schijnt in deze tijd niet zo relevant te zijn om maar iets te roepen
Wat ontzettend hypocriet. We plegen door de maatregelen ook genocide op allerlei mensen. Mensen zien door de maatregelen die al maandenlang hun raken het leven niet meer zitten. Denk aan de ondernemers die hun levenswerk zien verdampen of mensen die werkloos raken. Ook raakt het jongeren die vereenzamen. Geen fatsoenlijke scholing en geen uitlaatkleppen meer.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon genocide voorstellen omdat je niet kan doen wat je wil. Echt, geen woorden voor gewoon
Yep want de economie is nog niet genoeg kapot (gemaakt).quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:25 schreef Collide het volgende:
Ik hoop dat er snel een keuze word gemaakt of alles open of alles dicht/beperken.
Mensen in de bieb moeten hun bek houden!quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
De cijfers zijn ook gestegen sinds de bieb weer open is.
Als we nog maanden blijven aansukkelen heeft dat veel grotere negatieve gevolgen voor de economie.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep want de economie is nog niet genoeg kapot (gemaakt).
Gelukkig nog genoeg WC papier uit Maart en kan tot 2030 onze kont afvegen met het gezeik.
Soms ga ik benieuwd zijn of media, experts of (politiek) leiders hier wel 's kijken hoe wij ons op de golven van de crisis gecorreleeerd zonder causaal verband onderhouden. Zou het er ook zo aan toe gaan in het Kabinet of OMT ? of zijn we hier gewoon het randje van het plateau ?
Sinds de dierentuin weer open is dan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mensen in de bieb moeten hun bek houden!
Beter met een lockdown al het geld in 4 weken (die uitlopen tot 3 maanden) erdoorheen jassen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Als we nog maanden blijven aansukkelen heeft dat veel grotere negatieve gevolgen voor de economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |