Koop een taart en ga het vieren.quote:
Koken? Nee.quote:Op zondag 6 december 2020 16:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doe je ook mee aan deVietnamese week?
Gezellig dat je hier zo leuk meepost.quote:Op zondag 6 december 2020 16:28 schreef scrupuleus het volgende:
Vier het leven toch eens wat meer, zure huilenbalk
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.quote:Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Gezellig dat je hier zo leuk meepost.
Scrup heeft een punt.quote:Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.
Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.quote:Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.
Mja. Maar iets met toon en muziek en alles.quote:Op zondag 6 december 2020 16:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Scrup heeft een punt.
Hoi allen!Loop wat achter met de bijlees maar @:PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.
M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
Ik vind het niet echt te vergelijken hoor.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef minilot het volgende:
Misschien mis ik @:Kreator gewoon zo dat ik automatisch hecht aan andere gestrekte benen
Benieuwd naar je brokkenrendag!quote:Op zondag 6 december 2020 16:59 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, 4 down, 4 to go. Ik ga ondertussen maar eens beginnen aan de corn chowder en sojabrokkenrendang
Dat is wel herkenbaar. Nu 4 weken vrij, maar ik ben benieuwd of ik het los kan latenquote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.
M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
Graag gedaanquote:Op zondag 6 december 2020 16:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.
Knal een blocker op de pagina's van je werk tijdens je vakantie, en laat je vriend het wachtwoord kiezen. Ik ga dit aankomende week weer voor social media doen, werkt als een tietquote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.quote:Op zondag 6 december 2020 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.
/gratis advies op zondag.
Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoorquote:Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
Bigosquote:Op zondag 6 december 2020 17:00 schreef minilot het volgende:
Avondeten uit de vriezer, trouwens. Hadden eigenlijk verwacht vandaag van huis te wezen maar dat ging onverwacht niet door en de koelkast is echt he-le-maal leeg, afgezien van cola zero en een bak stoofperen in portMorgen pas weer boodschappen gepland.
Ik laat de mannen in huis kiezen uit bigos met afbakspektstokbrood of tomatensoep met spinaziepizza.
Fiets dan, maar nope. Echt niet.quote:Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoor
Hoe lang heb je vakantie?quote:Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezerquote:Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bigos
Hier ook uit de vriezer/voorraad: visballetjes van de ikea, opgebakken aardappels met dille en karnemelk en gegrilde courgette. #fusion.
Dit herken ik wel erg van mezelf. Tijdens m'n PhD keek ik tijdens vakanties altijd 1 a 2x per dag in m'n werkmail (ochtend en evt eind vd middag), want dan kon ik het de rest van de dag laten gaan. Anders bleef ik bezig met of het allemaal wel goed liep en zo.quote:Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
Vriend hier hetzelfde. Althans, die wil max 2 dagen op kantoor. De rest thuis. Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.quote:Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
Hier precies zoquote:Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.
Mijnes is op.quote:Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezer
quote:Op zondag 6 december 2020 17:12 schreef sigme het volgende:
Ik heb voor thuiswerken geen aparte ruimte - mijn huis heeft geen kamers.
Nu na mijn 3 weken verlof hebben we een iets aangepaste routine bedacht voor mijn werkdagen. Ik werk soms hier (op de hei), en soms in mijn huisje in Stad. Dat zijn dus verschillende routines.
[ afbeelding ]
Jaquote:
2 weken. Ik hoop ook op uit het oog, uit het hart. Maar het is nu allemaal veel op het nieuws, en bij sommige onderwerpen of momenten weet je dan gewoon dat het chaos is. Het is toch makkelijker loslaten wanneer je je werkt kun stilzetten of overdragen aan een collega. Bij mij gaat een extern bureau het overnemen, weinig vertrouwen in.quote:Op zondag 6 december 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
Hoe lang heb je vakantie?
Ik merkte dat ik de eerste paar dagen altijd heeeeeeeeel onrustig was als er nog werk lag (of als ik nog ergens bij betrokken was), maar het daarna echt wel afnam. Iets met 'wat je aandacht geeft, groeit'. Of 'uit het oog, uit het hart'. En meer van dat soort clichés
Gewoon achttien potten crispy chili oil meenemen, als je het net hebt ontdekt heb je de eerste maanden erna verder toch niks anders nodigquote:Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja
Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven
Dit: Bai Wei Zhai Dipping Condiment Delicious Flavour 100g.quote:Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja
Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven
Ja, dat is de les van 3 weken vakantie: het is echt veeeeeeeeeeeel fijner om tussen de middag warm te eten. Dat prutsen we nu al jaren omheen, maar waarom zouden we met thuiswerken nog prutsen? Gewoon siesta houden!quote:Op zondag 6 december 2020 17:14 schreef minilot het volgende:
(Flinke lunchtijd bij thuiswerken, Sig!)
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eetquote:Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
Ik heb nog 6 bakjes staan.Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
Dat werkt prima, ja.quote:Op zondag 6 december 2020 17:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eet
Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligtquote:Op zondag 6 december 2020 17:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat werkt prima, ja.Hier gaat het altijd wel snel genoeg op.
Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi.quote:Op zondag 6 december 2020 17:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligt
En toch lief al aangespoord dat ik binnenkort weer naar amazing oriental wil.
Mn soyasaus is bijna op.. sesamolie ook. Oestersaus helemaal... stresssssss
Oooh mja ik eet het vooral bij de dimsum eigenlijk.quote:Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi.
Herkenbaarquote:Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel.
Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.quote:Op zondag 6 december 2020 17:28 schreef sigme het volgende:
Voor iedereen met vakantie mijn tip: ga de eerste (werk)dag/dagen even weg. Afstand nemen helpt.
Ik begon 3 weken verlof met 5 dagen Terschelling, en dat breekt de routine enorm.
Poeh, dat zal inderdaad wel vreemd zijn voor je na al die jaren aan de andere kant van de wereld met kerst!quote:Op zondag 6 december 2020 17:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.
Bekend probleem van bezoekje toko. Benodigd, slechts 1 dingetje. Thuiskomen met een tas vol ook wel lekkere dingen. Ik mag even niet meer bij een toko binnen. Mijn kast staat inmiddels vol met allerlei soorten sambal en curry.quote:Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel.
quote:Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japanquote:Doordat mochi erg kleverig is overlijden er jaarlijks Japanners door verstikking nadat ze de rijst gegeten hebben.
Mochi wordt in Japan ook gebruikt als medicinaal voedsel bij ziekte of zwakheid
Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.quote:Op zondag 6 december 2020 17:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Dus ik google op mochi...
[..]
Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japan
Ik heb hem op het lijstje gezet.quote:Op zondag 6 december 2020 17:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.
Even stomen en het wordt al een plakkerige bende. Aan een stokje prikken en even boven een vuurtje zoals in Taiwan en het plakt aan alles dat in de buurt komt. Wel heel erg lekker.
Wat een fantastische omschrijving. Ik ga het van de week eens halenquote:Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
Ik heb nog 6 bakjes staan.Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.quote:Op zondag 6 december 2020 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb hem op het lijstje gezet.
Dat ligt ook in het vriesvak?
En zal de stomer worden dan denk ik...
boven het gasfornuis voelt toch een beetje gek.
Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezerquote:Op zondag 6 december 2020 18:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.
Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor.quote:Op zondag 6 december 2020 18:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezer
Mental notes...
Lief zegt: we gaan wel in januari... want dan is de kerst geweest
Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen...quote:Op zondag 6 december 2020 18:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind de amazing oriental echt een heerlijk uitje. We wisselen de boot en die op de kruiskade tegenwoordig afben reuze benieuwd naar de megavestiging die op zuidplein komt, maar dat duurt nog ff.
Soms ben ik elke week in de AO
Nu ben ik in de warquote:Op zondag 6 december 2020 18:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor.
Gewoon in het snoepvak. Meerdere soorten en smaken. Daar liggen ze bij elke toko.quote:Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war
AO in ypenburg gaan we doorgaans heen
Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.quote:Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Nu ben ik in de war
AO in ypenburg gaan we doorgaans heen
Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks vanquote:Op zondag 6 december 2020 18:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen...
Is dat niet een ontwenningsfase waar je even doorheen moet? Ik kan me best voorstellen dat steeds weer checken juist voor extra onrust zorgt.quote:Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.quote:Op zondag 6 december 2020 18:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks van
Misschien gewoon even proberen.quote:Op zondag 6 december 2020 18:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die padenquote:Op zondag 6 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.
En ypenburg is nauwelijks om als we huishoppen.
Dus dan wint ypenburg moeiteloos
Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.quote:Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:
Misschien gewoon even proberen.
Zet op het lijstje wel even erbij waar ik moet zoeken
Kan ik ze altijd nog vergelijken.
Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
Ik ben wel heel benieuwd nuquote:Op zondag 6 december 2020 18:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.
Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Mja ben daar dus eigenlijk nooit geweest.quote:Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden
Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.quote:Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Misschien gewoon even proberen.
Zet op het lijstje wel even erbij waar ik moet zoeken
Kan ik ze altijd nog vergelijken.
Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.quote:Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden
Mja het is de afstand tussen werk en prive waar je zo aan gewend bent.quote:Op zondag 6 december 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.
Maar kun je daarover niet gewoon praten en duidelijke afspraken maken?Na 18u (of hoe je de dag ook in deelt) geen werk meer.
Ik heb nog geen eigen laptop en schermen thuis, maar mocht ik dat hebben zou ik misschien 's avonds nog wel even een uurtje maken. Tijd voor tijd zodat je af en toe eens een extra vrije dag hebt.
Wat zijn jouw favorieten?quote:Op zondag 6 december 2020 18:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.
Ohh is dat die enorme die ook voor de horeca is en een restaurant heeft?quote:Op zondag 6 december 2020 18:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.
Meestal de rodebonenpasta. Maar als ik de kans krijg neem ik de gene met doerian vulling.quote:
De meeste Nederlanders niet.quote:Op zondag 6 december 2020 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Even tussendoor gegeten. Kewpie mayo heb ik in huis, de rest gaat op het lijstje. Hoewel Mochi me helemaal niet trekt.
Dat zou ik dan ook doen ja.. maar nog nooit in azie geweest.quote:Op zondag 6 december 2020 19:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Meestal de rodebonenpasta. Maar als ik de kans krijg neem ik de gene met doerian vulling.
De groenethee moet je van houden. Vind ik wel lekker, maar niet te veel.
De groenebonenpasta is wat grover van struktuur, maar ook minder goed te vinden in Nederland.
De simpelste en goedkoopste mochi is een bolletje met een "jasje" van sesamzaad of poeder. Deze neem ik af en toe mee voor onderweg van de toko naar de auto.
In Azië eet is elke versie, uitvoering of vulling die ik tegenkom. Met als voorkeur de verie die ik nog niet ken.
Niet neppe in de vorm van nep. Maar als je in Nederland kleefrijst bij het eten besteld dan is dat niet op de zelfde manier klaar gemaakt als in Azië. Waar je met moeite een klein beetje uit het kommetje kan pakken. En na een paar happen de punten van de stokjes wit zijn van de rijst.quote:
Ah zo, ja dan gebruiken ze waarschijnlijk dus ook geen kleefrijst. De kleefrijst die ik hier in de kast heb staan plakt altijdquote:Op zondag 6 december 2020 19:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet neppe in de vorm van nep. Maar als je in Nederland kleefrijst bij het eten besteld dan is dat niet op de zelfde manier klaar gemaakt als in Azië. Waar je met moeite een klein beetje uit het kommetje kan pakken. En na een paar happen de punten van de stokjes wit zijn van de rijst.
Azië trekt mij ook totaal niet. Het eten in Vietnam was wel geweldigquote:Op zondag 6 december 2020 19:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat zou ik dan ook doen ja.. maar nog nooit in azie geweest.
En voorlopig eerst nog wat andere landen op het verlanglijstje van ons samen.
(Azie wel op mijn lijstje.. niet op het zijne zegmaar)
Dus zal ik het even met amazing oriental en jullie tips moeten doen
Groene thee keokjes/snoepjes etc vind ik sowieso vaak niet superlekker trouwens
Helaasquote:Op zondag 6 december 2020 16:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Scrup heeft een punt.
Hoi allen!Loop wat achter met de bijlees maar @:PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe
Naar Spijkenisse sturen dan maar?quote:Op zondag 6 december 2020 19:55 schreef fietsie het volgende:
OK. Dan bak je dus een grote gevulde speculaas.
En dan is de sint voorbij.
En blijkt ie best... groot....
Misschien werkt hij thuis efficienter nuquote:Op zondag 6 december 2020 16:54 schreef minilot het volgende:
J. deed 's avonds en in het weekend pre-coronathuiswerken altijd veel meer voor KouweBlauwe dan sindsdien. Scheiding werk en privé lijkt juist wel beter geworden!
quote:
Ach vanavond // vannacht boven nul, met een drupje nat. Komende nachten weer kans op glib en glijquote:Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Candaasje het volgende:
Even mopperen: ik moet vanavond nog naar Wilrijk. Ik had eerder op de dag moeten gaan; nu ben ik vol en loom van de pizza en wil ik niet meer onder mijn dekentje vandaan.
Ja maar ik moet morgenavond ook weer terug:Pquote:Op zondag 6 december 2020 20:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ach vanavond // vannacht boven nul, met een drupje nat. Komende nachten weer kans op glib en glij
Ook dan is de gladheid waarschijnlijk weer weg. De grond is nog veel te warm.quote:Op zondag 6 december 2020 20:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar ik moet morgenavond ook weer terug:P
Ok Ump, ik heb een oprechte vraag. Ik heb je op de Enschede-meet nauwelijks gesproken helaas dus ik weet het niet. Maar praat je irl ook met puntjes midden in een zin?quote:Op zondag 6 december 2020 18:54 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh en lief merkt op.. dat ik zijn soyasaus wel mee mag nemen.. want hij gebruikt het eigenlijk niet echt
(En mijn fles is niet voor niks bijna op zegmaar)
Vanuit NL op en neer? Zou ik nu ook weinig zin in hebben, sterkte met de rit. Ik ben na mijn pizza (ovenquote:Op zondag 6 december 2020 20:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar ik moet morgenavond ook weer terug:P
Dat is hem. Best de moeite waard om vanuit Rotterdam even heen te rijden.quote:Op zondag 6 december 2020 19:15 schreef Aure het volgende:
[..]
Ohh is dat die enorme die ook voor de horeca is en een restaurant heeft?
Ik heb geen rijbewijsquote:Op zondag 6 december 2020 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hem. Best de moeite waard om vanuit Rotterdam even heen te rijden.
Ik heb volgens mij nog een date staan met Lein om te gaan. Dan kan je vast ook meequote:Op zondag 6 december 2020 20:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijsmaar ik kan wel iemand uit m'n vriendengroep strikken hiervoor denk ik
Mja het is vooral het eten daar dat een probleem is.. dus dat ie daar niet om staat te springen snap ik wel. In nl uiteten is al een ding... laat staan een vakantie lang in azie..quote:Op zondag 6 december 2020 19:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Azië trekt mij ook totaal niet. Het eten in Vietnam was wel geweldig![]()
En het kost allemaal niks dus je kan even leven als een koning.
Oh ja dat is wel lastig daar.quote:Op zondag 6 december 2020 21:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja het is vooral het eten daar dat een probleem is.. dus dat ie daar niet om staat te springen snap ik wel. In nl uiteten is al een ding... laat staan een vakantie lang in azie..
Dat is gewoon vragen om ellende.
Gaat wel beter nu
Dus misschien ooit
Ongetwijfeldquote:Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok Ump, ik heb een oprechte vraag. Ik heb je op de Enschede-meet nauwelijks gesproken helaas dus ik weet het niet. Maar praat je irl ook met puntjes midden in een zin?
Dit is wel heel kut zeg. Rij voorzichtig.quote:Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Candaasje het volgende:
Even mopperen: ik moet vanavond nog naar Wilrijk. Ik had eerder op de dag moeten gaan; nu ben ik vol en loom van de pizza en wil ik niet meer onder mijn dekentje vandaan.
Ik opperde delft/rotterdam al.. maar mooi niet hequote:Op zondag 6 december 2020 19:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Naar Spijkenisse sturen dan maar?Ruilen voor een goeie pittige chili con carne
18 pepers
je mag hier ook weleens mee hoor.quote:Op zondag 6 december 2020 20:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijsmaar ik kan wel iemand uit m'n vriendengroep strikken hiervoor denk ik
Je hoeft je ademhaling niet uit te typen.quote:Op zondag 6 december 2020 21:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld
Net als iedereen lijkt me
Maar ik zeg dan niet “puntje puntje puntje” he
Gewoon even.. rust in de zin.
Wellicht alleen soms een gemeende *zucht*.quote:Op zondag 6 december 2020 21:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je hoeft je ademhaling niet uit te typen.
Mijn analyse is een basis laagje 020s met daaroverheen een gezond grote hoeveelheid 010. Dan heb je ongeveer Uhmps.quote:Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok Ump, ik heb een oprechte vraag. Ik heb je op de Enschede-meet nauwelijks gesproken helaas dus ik weet het niet. Maar praat je irl ook met puntjes midden in een zin?
-moppert- kannugewoonniequote:Op zondag 6 december 2020 21:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik opperde delft/rotterdam al.. maar mooi niet he
Het mooie is dat je ademhaling als in je normale interpunctie zit.quote:Op zondag 6 december 2020 21:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou als ik de posts hier op FOK! soms lees denk ik dat je daar toch best wel heel erg naast kunt zitten omdat dat echt niet altijd zo is omdat mensen gewoon doortypen zonder leestekens en dat leest heel erg vermoeiend en ik denk dat veel mensen dat met me eens zijnquote:Op zondag 6 december 2020 21:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het mooie is dat je ademhaling als in je normale interpunctie zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 6 december 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ook na het lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 6 december 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nou als ik de posts hier op FOK! soms lees denk ik dat je daar toch best wel heel erg naast kunt zitten omdat dat echt niet altijd zo is omdat mensen gewoon doortypen zonder leestekens en dat leest heel erg vermoeiend en ik denk dat veel mensen dat met me eens zijnje hebt te veel hoofdletters gebruikt daar dat kan echt niet zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is de schuld van autocorrect. Ik was het zat om FOK! telkens te editenquote:Op zondag 6 december 2020 21:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
je hebt te veel hoofdletters gebruikt daar dat kan echt niet zo
Jij bent ook wel de koningin van de bijzondere autocorrect- en typfoutenquote:Op zondag 6 december 2020 22:01 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Weer terug op het nest![]()
Beetje druk geweest de lasyste dagen.. en zoals loon ook al eerder zei, niet bijster veel te vertellen![]()
Mijn interpunctie zijn jullie hopelijk al aan gewend, want taal is zeg maar totaal niet mijn ding ( het intressert me gewoon niet om het goed te doen, want meestal snapt iedereen toch wel wat er bedoeld word)
Verder gaat de scheiding werk/ prive bedt prima. Het helpt om mn laptop in de werkkamer te hebben staan.. al koekeloer ik nog wel af en toe voa mnmobiel.. maar ik lig niet meer wakker van mn werk.. das sowieso al een pré
Verder dank voor de mention @:golfer idd een leuk srtikel en grappig dat dat dan hier in het gebouw is afgenomen..![]()
Ik moest vandaag trouwens een corona test bij binnenkomst, moesten ze dat stokje aan beide kanten in mn keel stoppen.. is weer nieuw geloof ik..
Verder zo slapen, want morgen vroeg weer op..
Nouja links in je keel en rechts in je keel...quote:Op zondag 6 december 2020 22:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jij bent ook wel de koningin van de bijzondere autocorrect- en typfouten![]()
Hoe heeft een keel twee kanten? Ik heb toch maar één keel?
Is wel vaker met tests, dat er aan beide zijden van de 'holte' even geswabt wordtquote:Op zondag 6 december 2020 22:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jij bent ook wel de koningin van de bijzondere autocorrect- en typfouten![]()
Hoe heeft een keel twee kanten? Ik heb toch maar één keel?
Wat ben je azn het leren?quote:Op zondag 6 december 2020 21:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik was lesjes aan het doen in Duolingo om genoeg punten te sparen dat de as van m'n grafiekje tot 250 zou gaan. Nou heb ik netjes 247 punten gehaald vandaag, is de as van 240 naar 280 gegaan
Ik heb recent Duits "uitgespeeld", nu ben ik Deens aan het opfrissen (had ik al uitgespeeld, maar is makkelijker want een erg korte cursus) en ik oefen verder aan Frans. Chinees staat ook nog op de planning.quote:Op zondag 6 december 2020 22:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat ben je azn het leren?
Ik moet het ook weer erns aanslingeren.. nu er weer ruimte is in mn hoofd
quote:Op zondag 6 december 2020 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog een date staan met Lein om te gaan. Dan kan je vast ook meeNa corona enzo dus. Toch @:leintjeuh?
Ja hoor, leuk!quote:
Awwwquote:Op zondag 6 december 2020 22:06 schreef Molo het volgende:
@:sarabi
Nu 2 x een barley wine in mijn adventkalender gehad, twee keer niet mijn ding.
Één van Kees en eentje van een Estlandse toko, met honing erdoor.
Meh
Te zoet, te fruitig voor bier en teveel hopsmaak geloof ik.quote:Op zondag 6 december 2020 22:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Awwwwat vind je er niet lekker aan?
Die van Kees heb ik trouwens ook een lage rating gegeven zie ik.
Beetje jammerquote:Op zondag 6 december 2020 21:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik opperde delft/rotterdam al.. maar mooi niet he
PostNL / DHL / UPS / DPD / RedJePakketjequote:
Te zoet kan ik me goed voorstellenquote:Op zondag 6 december 2020 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Te zoet, te fruitig voor bier en teveel hopsmaak geloof ik.
Maar ik ben verre van een kenner hoor.
Ik hou toch meer van trappisten, stouts en bockjes enzo geloof ik
Was het wel gezellig? En wat was er moeilijk aan, ben je dan steeds alert?quote:Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben moe. Vandaag bij A z'n ouders geweest. Ook normale familie vind ik moeilijk
Ik heb bijgelezen maar niks te zeggen over iedereen. Behalve dat ik hoop dat de mensen die vakantie nemen ook echt vrij kunnen hebben.
Ben ik te laat voor de reminder?quote:Op zondag 6 december 2020 22:46 schreef Candaasje het volgende:
Groetjes vanuit het ijskoude zuiden! *zet verwarming op standje sauna*
Kop thee en dan in bed nog een half uurtje les kijken. Thuis doe ik dat liever niet, op 'kot' heb ik er geen moeite mee, die plek is gewoon in eerste instantie voor studie. Gek hoe dat werkt in mijn hoofd
Nee, dit was onverwachter dan donderdag op vrijdag. Ik weet nu niet eens of beide huisgenoten er wel zijn, vrijdag als het goed is welquote:
Slaap lekker!quote:Op zondag 6 december 2020 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Hopelijk warmt het snel op Candaasje!
Ik heb toch maar even zin gemaakt om nu al te douchen, zodat ik morgenochtend net wat langer kan blijven liggen. Spullen ook al klaargelegd, dus hoef alleen opstaan, aankleden en katten eten geven morgenochtend voor ik weg kan.
En nu in bed, dus ik ga Fok! afsluiten en een eindontspanning van bodybalance opzetten en hopelijk daarna in slaap vallen. Slaap lekker allemaal!
Het was best gezellig, denk ik.quote:Op zondag 6 december 2020 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was het wel gezellig? En wat was er moeilijk aan, ben je dan steeds alert?
Hopelijk komt @:Candaasje veilig aan in België
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik in een zin .... zie staan dan 'pauzeer' ik toch evenquote:Op zondag 6 december 2020 21:27 schreef Lonaa het volgende:
Ah dan had ik het toch goed opgeschrevenquote:Op zondag 6 december 2020 23:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, dit was onverwachter dan donderdag op vrijdag. Ik weet nu niet eens of beide huisgenoten er wel zijn, vrijdag als het goed is wel
Kennelijk stoort het mensenquote:Op zondag 6 december 2020 21:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn analyse is een basis laagje 020s met daaroverheen een gezond grote hoeveelheid 010. Dan heb je ongeveer Uhmps.
Ah joh. Er is een tijd geweest dat ik écht héél veel nadrukstreepjes en súpervaak uitroeptekens gebruikte in álles dat ik schreef!quote:
Waarschijnlijk in bed met Grünther.quote:
Ach...zo heeft een ieder zijn stijl...om een gedachte te verwoorden...quote:
Met mini helemaal nietquote:
Misschien eens proberen, ja.quote:Op maandag 7 december 2020 08:07 schreef Candaasje het volgende:
Succes Myraela! Misschien is het een idee om, als je toch iets van 'vlees' in de gerechtjes wil, te kijken naar seitan. Ik heb het zelf nooit klaargemaakt, maar wel gegeten en mits goed bereid, heeft dat best een vlezige structuur. (Het schijnt wel een beetje een uitdaging te zijn, maar daar hou je wel van toch?)
Mja ik vermoed dat interventie hier niet ga helpen. Ik praat denk al 25 jaar zo online.quote:Op maandag 7 december 2020 06:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah joh. Er is een tijd geweest dat ik écht héél veel nadrukstreepjes en súpervaak uitroeptekens gebruikte in álles dat ik schreef!
Vrienden hebben toen een soort van interventie gehouden en dat hielp. Een beetje.
Lokale snackbar. Kapsalonquote:Op maandag 7 december 2020 07:59 schreef Barreltje het volgende:
Oh en wij weten nog steeds niet wat we gaan doen met kerst..
We willen iets makkelijks..en geen uren in de keuken staan dit jaar. Dus waarschijnlijk bestellen we iets.. maar wat dan en bij wie?lastig!!!
Ach zolang mensen de berichten van Annex kunnen lezen zal het wel meevallen tochquote:Op maandag 7 december 2020 08:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik vermoed dat interventie hier niet ga helpen. Ik praat denk al 25 jaar zo online.
Ik voorzie weinig beterschap
Die is OOK van de puntjesquote:Op maandag 7 december 2020 08:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ach zolang mensen de berichten van Annex kunnen lezen zal het wel meevallen toch
Niet naar aanleiding van mijn berichten danquote:Op maandag 7 december 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:
Kerst is wel makkelijk geloof ik All inclusive hotel, dus er is ontbijt, lunch en er wordt een diner gemaakt Nu maar hopen dat het ook een beetje smaakt
Verder ben ik nat geregend en door en door verkleumd Dus nu de kachel maar aan gedaan en dan neem ik eerst een hete douche voor ik het bed in kruip
De interpunctie discussie brachten mijn gedachten op iets merkwaardigs wat ik een tijdje terug las Het gebruik van de . (punt) aan het eind van een zin in chatberichten zoals sms, whatsapp en dergelijke zou agressief over komen Dus Zou de slowchat ook onder chatberichten vallen? Was er al iemand agressief geworden door het ontbreken van punten?
Het eten was wel goed geloof ik. We hadden onze zelfgebakken brownie met stroopwafel en fudge meegenomen dus het was sowieso goed. Verder hebben we er alleen geluncht. A's ouders hebben wel de meest fancy koffiemachine ooit.quote:Op maandag 7 december 2020 07:04 schreef minilot het volgende:
Oh @:Tele6, wat moet het knettervermoeiend wezen om zo op visite te gaan, zeg! Oef.En onnodig om hoe je daar was zo helemaal plat te analyseren, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Wel goeie hapjes daar?
En hoe komt het dat A. zijn ouders niet zo vaak wil zien, zit daar wat specifieks achter? Alleen contact als hij wat van ze nodig heeft, dat zou ik als ouder ook wel even slikken vinden om te horen
Een "Ok." is wel duizend agressiever dan "Ok".quote:Op maandag 7 december 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:
Kerst is wel makkelijk geloof ik All inclusive hotel, dus er is ontbijt, lunch en er wordt een diner gemaakt Nu maar hopen dat het ook een beetje smaakt
Verder ben ik nat geregend en door en door verkleumd Dus nu de kachel maar aan gedaan en dan neem ik eerst een hete douche voor ik het bed in kruip
De interpunctie discussie brachten mijn gedachten op iets merkwaardigs wat ik een tijdje terug las Het gebruik van de . (punt) aan het eind van een zin in chatberichten zoals sms, whatsapp en dergelijke zou agressief over komen Dus Zou de slowchat ook onder chatberichten vallen? Was er al iemand agressief geworden door het ontbreken van punten?
Wacht dacht je van: kquote:Op maandag 7 december 2020 09:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een "Ok." is wel duizend agressiever dan "Ok".
Ik vind zo'n "Nee." inderdaad wat hard overkomen t.o.v "Nee"quote:Op maandag 7 december 2020 09:37 schreef Myraela het volgende:
Ik vind een forum toch wel iets anders dan een chat, eigenlijk. Ik typ hier ook anders dan op Whatsapp. Op Whatsapp zijn mijn zinnen vaak een stuk korter. Wel met punten overigens. Maar ik kan het me wel voorstellen, zeker bij hele korte reacties voelt zo'n punt wel zo hard.
Kan toch.
Nee.
Haha, leuk.
Kan toch
Nee
Haha, leuk
Ik lees er wel verschillende tonen in. Maar zou toch nooit voor de optie zonder punt kiezen.
Ja, dat dusquote:Op maandag 7 december 2020 09:41 schreef Tele6 het volgende:
Truequote:Op maandag 7 december 2020 09:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar dat vind zelfs Word ook, die geeft altijd zo'n blauw streepje als je maar 2 puntjes typtquote:Op maandag 7 december 2020 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind trouwens drie puntjes om een of andere reden beter dan twee
Ik begrijp dat je er enorm veel zin in hebtquote:Op maandag 7 december 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Nog twee weken tot verhuis! En daarna altijd beneden komen in een woonkamer die lekker warm is (ipv de woonkamer die vanmorgen tot 16 graden was afgekoeld...), en altijd de auto voor de deur kunnen parkeren. Zo'n zin in!
Same... maar dat durfde ik dus niet meer te zeggenquote:Op maandag 7 december 2020 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Soort van “nee einde discussie”quote:Op maandag 7 december 2020 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind zo'n "Nee." inderdaad wat hard overkomen t.o.v "Nee"
Dit is lastig uitleggen als je het typt
Dat klopt wel, drie puntjes is normale interpunctie, bij twee puntjes is je toets blijven hangenquote:Op maandag 7 december 2020 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Drie puntjes is/was dat je daarna nog wat wil typen...quote:Op maandag 7 december 2020 09:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klopt wel, drie puntjes is normale interpunctie, bij twee puntjes is je toets blijven hangen
Ja, precies!quote:Op maandag 7 december 2020 09:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Soort van “nee einde discussie”
Ipv “nee maar praat gerust verder”
Ja dit. Gewoon, zoals we allemaal op school geleerd hebben. Leestekens bestaan niet voor niets. Ze hebben een functie.quote:Op maandag 7 december 2020 09:56 schreef Clubsoda het volgende:
Drie puntjes is wat mij betreft een betekenisvolle stilte na een zin. Een punt of komma is een gewone pauze om te ademen.
quote:Op zondag 6 december 2020 19:23 schreef z80 het volgende:
[..]
In Azië eet ik elke versie, uitvoering of vulling die ik tegenkom. Met als voorkeur de verie die ik nog niet ken.
Het beletselteken wordt voor diverse dingen gebruikt:quote:Op maandag 7 december 2020 09:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Drie puntjes is/was dat je daarna nog wat wil typen...
Aldus https://nl.wikipedia.org/wiki/Beletseltekenquote:Om aan te geven dat een deel van de zin is weggelaten.
En over dit onderwerp valt nog veel te zeggen, maar …
Om aan te geven dat een deel van een woord is weggelaten.
Pas op voor de drem…
Om een pauze aan te geven, eventueel om de spanning op te voeren en extra aandacht van toehoorders of lezers te vragen.
En wie kwam er niet aan … Jan.
Om in een citaat aan te geven dat er iets is weggelaten. Meestal wordt het dan tussen haakjes gezet.
De zon is een (…) belangrijke ster. Hier is weggelaten: voor ons in alle opzichten.
Om aan te geven dat iets te denken geeft.
Tijdens de brand vluchtte de pastoor met zijn vrouw (…) uit de pastorie.
Bij een opsomming om niet alle woorden te moeten weergeven.
Hij hield van boeken met als onderwerp: filosofie, psychologie ...
Dit is me serieus nog nooit zo opgevallenquote:Op maandag 7 december 2020 10:08 schreef minilot het volgende:
Wat interpunctie betreft: ik las al drie decennia Donald Duck Weekblad voordat ik leerde dat in tekstballonnetjes echt nooit een enkele punt staat: elke zin eindigt ofwel met drie puntjes ofwel (meestal) met een uitroepteken. De redactie had blijkbaar al vroeg bezwaar tegen de enkele punt in een lopende dialoog
De wel bekende Oxford komma.quote:Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dit. Gewoon, zoals we allemaal op school geleerd hebben. Leestekens bestaan niet voor niets. Ze hebben een functie.
Maar als mensen op random plaatsen in een zin twee of drie (of meer) puntjes willen plaatsen, moeten ze dat helemaal zelf weten hoor. Het is maar een forum, schrijf vooral lekker zoals je wilt
Komt natuurlijk omdat die eenden elkaar niet laten uitpraten...quote:Op maandag 7 december 2020 10:08 schreef minilot het volgende:
Wat interpunctie betreft: ik las dus al drie decennia trouw het Donald Duck Weekblad voordat ik leerde dat in tekstballonnetjes daarin echt nooit een enkele punt staat: elke zin eindigt ofwel met drie puntjes ofwel (meestal) met een uitroepteken. De redactie had blijkbaar al vroeg bezwaar tegen de enkele punt in een lopende dialoog
Spannendquote:Op maandag 7 december 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Nog twee weken tot verhuis! En daarna altijd beneden komen in een woonkamer die lekker warm is (ipv de woonkamer die vanmorgen tot 16 graden was afgekoeld...), en altijd de auto voor de deur kunnen parkeren. Zo'n zin in!
Ik moest echt heel erg wennen in m'n huidige baan. Ik had eigenlijk sinds ik begon op de uni in 2005 geen Nederlands meer geschreven in een formele functie, alles altijd in het engels gedaan inculsief alle studies. Nu schrijf ik in 1x weer heel veel Nederlands, merk soms dat ik het makkelijker zou vinden in het engels.quote:Op maandag 7 december 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik moet zeggen, ik zou mijn Nederlands wel willen verbeteren. Maar ik ben wel blij dat ik al jaren zoveel online zit. Ik denk dat mijn Nederlands zonder forum echt heel triest was geweest.
Zonder forum?quote:Op maandag 7 december 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik moet zeggen, ik zou mijn Nederlands wel willen verbeteren. Maar ik ben wel blij dat ik al jaren zoveel online zit. Ik denk dat mijn Nederlands zonder forum echt heel triest was geweest.
Ik ben nog niet zover. Heb die opvoeding ook gehad en krijg het echt niet voor elkaar om een ander in de rede te vallen. Dus zwijg ik (heb ook nog eens geen harde stem dus zou ook echt voor mijn gevoel moeten schreeuwen).quote:Op maandag 7 december 2020 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, Barrel had het over in de rede vallen omdat je anders niet aan het woord komt. Mijn ouders hebben me geprobeerd op te voeden en me bijgebracht dat je anderen moet laten uitpraten en dat in de rede vallen ongelofelijk onbeschoft is. Elke keer dat ik een poging deed me netjes aan mijn opvoeding te houden deed ik uiteindelijk gewoon niet mee aan het gesprek/een discussie. Dus hop, weg met die gereformeerde opvoedkundige nonsens. Soms moet je mensen gewoon in de rede vallen![]()
Niet continu natuurlijk, dan wordt het verrekte vervelend, maar de hele tijd braaf op je beurt wachten heeft vaak geen enkele zin. Dus eens met Barreltje
Je spreekt/schrijft idd prima Nederlands voor een buitenlanderquote:Op maandag 7 december 2020 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moest echt heel erg wennen in m'n huidige baan. Ik had eigenlijk sinds ik begon op de uni in 2005 geen Nederlands meer geschreven in een formele functie, alles altijd in het engels gedaan inculsief alle studies. Nu schrijf ik in 1x weer heel veel Nederlands, merk soms dat ik het makkelijker zou vinden in het engels.
Laatst kreeg ik van iemand commentaar op een stomme spelfout die ik gemaakt had. Mijn reactie was 'inderdaad, dat is een stomme fout, had ik niet mogen maken'. Vervolgens zijn reactie 'ach, voor iemand die niet Nederlands als moedertaal spreekt was het al een hele goede tekst'. Ik heb die persoon nog nooit fysiek ontmoet (Ik ben 1.88 en hoogblond), en ik heb een hele Friese naam, die toch vaak als zijnde Spaans of Portugees wordt ingeschat...
Slecht Nederlands schrijven kan beter zijn dan helemaal geen Nederlands schrijvenquote:Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zonder forum?
Bij mij wordt het er iig niet beter op door het forum.
Gheheh doe je zo je best..quote:Op maandag 7 december 2020 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik moest echt heel erg wennen in m'n huidige baan. Ik had eigenlijk sinds ik begon op de uni in 2005 geen Nederlands meer geschreven in een formele functie, alles altijd in het engels gedaan inculsief alle studies. Nu schrijf ik in 1x weer heel veel Nederlands, merk soms dat ik het makkelijker zou vinden in het engels.
Laatst kreeg ik van iemand commentaar op een stomme spelfout die ik gemaakt had. Mijn reactie was 'inderdaad, dat is een stomme fout, had ik niet mogen maken'. Vervolgens zijn reactie 'ach, voor iemand die niet Nederlands als moedertaal spreekt was het al een hele goede tekst'. Ik heb die persoon nog nooit fysiek ontmoet (Ik ben 1.88 en hoogblond), en ik heb een hele Friese naam, die toch vaak als zijnde Spaans of Portugees wordt ingeschat...
Nou ja, was een tekst die naar een heleboel mensen verstuurd zou worden, dus wat dat betreft wel belangrijk. En was echt een stomme fout (volgens mij een ei/ij fout).quote:Op maandag 7 december 2020 10:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Gheheh doe je zo je best..
Maar wat een zeikerd zeg.. eerst een typfout bespreken en dan zeggen dat het eigenlijk zo slecht niet is.. hou dan gewoon je waffel..
Nouja dat doe ik ook niet.. of op werk niet.. alles in het engels.quote:Op maandag 7 december 2020 10:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Slecht Nederlands schrijven kan beter zijn dan helemaal geen Nederlands schrijven
Die gaan bij mij altijd fout. En ook voor een spellingcontroller een ramp.quote:Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, was een tekst die naar een heleboel mensen verstuurd zou worden, dus wat dat betreft wel belangrijk. En was echt een stomme fout (volgens mij een ei/ij fout).
Dus dan is het wel fijn als het gewoon goed is....
K. Kan zich werkelijk waar overal druk om maken.. en hij vind het dan leuk om dat tegen mij te uiten en mij intresseert het geen rest.. we zijn al zo'n getrouwd stel waarin ik hopelijk op de juiste momenten "uhuh"en "ja " en "nee" zegquote:Op maandag 7 december 2020 10:19 schreef minilot het volgende:
Als ik J. nooit in de rede zou vallen dan was -ie waarschijnlijk nog steeds bezig aan een eindeloze zin waaraan -ie begon toen we nog niet eens verkering hadden.Is helaas een familiekwaaltje en aangeleerde beleefdheid zorgt er bij mij voor dat ik mijn schoonvader niet in de rede probeer te vallen en dus soms twintig minuten vastzit aan een niet te volgen monoloog over genealogie of iets anders weerzinwekkend saais totdat ik gered word door een andere aanwezige of echt nodig moest plassen ofzo
Gelukkig kon je de grot uitlopen en eindigde je niet in een kofferbakquote:Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik begin hier wat te ontdooien. Werd tijdVoeten nog wel heel koud. Haar is ook nog nat, hielp ook niet natuurlijk.
En ik kwam gisteravond in world of warcraft in een soort openlucht sportschool van uiltjes terecht, dus dat was grappig. Daarna onderzocht ik de omgeving nog wat meer en liep een grot in waar één uiltje blijkbaar een soort van museum van mij had ingericht incl enorm standbeeld...van mij. Ik vroeg het uiltje wat er gaande was en die zei dat hij alleen spullen had gebruikt die ik niet meer nodig had en dat het dus geen diefstal was. Hij eindigde het gesprek met "I am your biggest fan". Het vallen van het kwartje ging wat traag, want toen ik de grot weer uit liep realiseerde ik me pas dat dit uiltje Stanikos heet
Eén van mijn beste vrienden is de meest intelligente persoon die ik IRL ken, meermaals gepromoveerd, ontzettend boeiende baan, noem het maar op - maar niettemin floept er geregeld een fontijn in plaats van fontein uit 'm. Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij, maar klaarblijkelijk is het toch echt onverbeterlijk lastig voor sommige lui!quote:Op maandag 7 december 2020 10:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Die gaan bij mij altijd fout. En ook voor een spellingcontroller een ramp.
Nou, hier op het forum schrijf je toch slecht Nederlands?quote:Op maandag 7 december 2020 10:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nouja dat doe ik ook niet.. of op werk niet.. alles in het engels.
Ik merk wel dat ik op teams wel gewoon "chat" .. MET typfouten .. schijt..
Als we hier op typ/taalfouten gaan letten zijn we de hele dag wel bezig, man man man wat komen er een slechte zinnen voorbij zeg.. en dan ben ik niet eens een native English speaker ..
Nou inderdaad! Hoogzwanger en alquote:Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef Barreltje het volgende:
Gelukkig kon je de grot uitlopen en eindigde je niet in een kofferbak
Ja, dat zijn idd precies dingen die ik heel vaak verkeerd geschreven zie en die ik zelf doodsimpel vindquote:Op maandag 7 december 2020 10:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig hoe native speakers heel andere fouten maken in hun Engels dan wij. Bijvoorbeeld their/there/they're, en then/than: dat kan een Nederlander over het algemeen prima uit elkaar houden omdat de vertaling van die dingen in het Nederlands verschillend is, dus ze lijken verschillender voor ons.
Ik hoop dat mijn Engels nooit zo "goed" wordt dat ik dat soort fouten ga maken
Ik denk meer een ramp.quote:Op maandag 7 december 2020 10:04 schreef minilot het volgende:
Halve bijlees..(.)
[..]
Volgens mij ben jij echt wel leuk om mee op reis te gaan - je durft overal heen en je eet alles
Ik heb familieleden op facebook die het presteren de meest normale namen vreselijk fout te schrijven. Gisteren schreef een oom de naam van zijn eigen vrouw (50+ jaar getrouwd of zo) verkeerdquote:Op maandag 7 december 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje slaagt er regelmatig in om z'n eigen naam verkeerd te spellen, dat vind ik nog wel het knapst. (Hij heeft geen enorm ingewikkelde naam. 7 letters)
Nou ja, voor de doorsnee groepsreiziger misschien dan, maar mij lijkt het retegezellig!quote:
quote:Op maandag 7 december 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb jarenlang allebij geschreven (tot m'n 12e ofzo) tot ik me ineens afvroeg waarom het allebij was maar wel beide, dat vond ik niet logisch.
Dus toen ben ik bijde gaan schrijven...
Was een grapje overigens hoor, daarna heb ik het gewoon opgezocht en ben ik het goed gaan schrijven.quote:Op maandag 7 december 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:
toch op de één of andere manier wel over nagedacht dus
Ach dat is toch een overduidelijke typo, daar zou ik juist helemaal niet wakker van liggen.quote:Op maandag 7 december 2020 10:32 schreef Uhmmpie het volgende:
Gevoelsmatig was het meest tragische toch ooit wel dat ik een best wel belangrijke, officiële mail ondertekende met “Met vriendelijke groenten”
Voelde als epic fail in ieder geval
Goeien grapquote:Op maandag 7 december 2020 10:32 schreef Myraela het volgende:
Was een grapje overigens hoor, daarna heb ik het gewoon opgezocht en ben ik het goed gaan schrijven.Maar herinner me wel dat ik echt zo'n 'wtf, hoe kan deze fout zo ingeburgerd bij mijn zijn.'-momentje had.
Dat vind ik ook echt onbegrijpelijk hoor!quote:Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar ik echt niet tegen kan is als mensen mijn naam verkeerd schrijven. Zeker in een email, naar mijn emailadres dat voornaam.achternaam is. Dat vind ik zo frustrerend...
Het was meer dat het echt heel erg niet op zn plek was.quote:Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach dat is toch een overduidelijke typo, daar zou ik juist helemaal niet wakker van liggen.
Hmm gaat hier binnen nederland eigenlijk altijd goed. Buiten nederland is het een stuk ingewikkelder.quote:Op maandag 7 december 2020 10:36 schreef Barreltje het volgende:
Oh hier ook.. mijn naam is met 3 a's.. presteren ze het nog om er 2 a's en een e in te stoppen..
Het is echt zo lastig niet.. maar blijkbaar qel.. en RIA verkeerd schrijven is ook wel
herkenbaar, je spelt je voor en achternaam, email komt goed aan en dan schrijven ze je naam zonder k of zonder e in de aanhef.quote:Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar ik echt niet tegen kan is als mensen mijn naam verkeerd schrijven. Zeker in een email, naar mijn emailadres dat voornaam.achternaam is. Dat vind ik zo frustrerend...
En ik maar denken dat die Vlamen beter in taal zijn dan wij Ollandersquote:Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik merk dat ik door te snel willen typen, vaak de dt-grammaticaregels niet meer toepas. En als ik het daarna teruglees, (vaak dankzij er door een ander op gewezen te zijn) dan krommen mijn tenen zich natuurlijk gigantisch en stijgt het schaamrood naar mijn kaken![]()
(Jongens, moet er een . achter dieof telt dat ding zelf al als punt?)
Mijn vriend is gelukkig een nog veeeeeeel grotere taalcrimineel. Heeft ook last van de Engelse ziekte.
Haalde ook altijd lage cijfers voor z'n talen. Maar dat compenseerde 'ie weer met de exacte vakken.
En die Belgen hier kunnen er ook wat van. Mijn hemel. Op social media is het helemaal om te janken (je moet die zinnen echt ontcijferen), maar ook de zinsbouw van professoren vind ik vaak....bijzonder. Ik verdenk er eentje uit het Duitstalige gebied te komen, zoveel werkwoorden gebruikt 'ie in één zin.
De ergste die ik een keer had met mijn naam was: Monicquote:Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef Isabeau het volgende:
Hier kan ik verder niet over mee praten. Mijn naam zie ik zelden verkeerd gespeld. Ik kan het me niet eens herinneren dat iemand dat deed. Waarschijnlijk die man van Rija ooit een keer. Saskija.
Nee, die vind ik ook helemaal niet raar hoor.quote:Op maandag 7 december 2020 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Mijn naam wordt nog wel eens met 'ij' geschreven in plaats van 'ei', maar beide varianten bestaan, dus dat vind ik niet zo gek.
Oh god ja, alles moet hier zo ingewikkeld mogelijk qua namen. Liefst met een c en een x er in. En ae als die andere letters er niet in passen.quote:Op maandag 7 december 2020 10:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn naam is dus Nynke. Nederlanders maken er vrijwel altijd Nienke van. Vlamingen vaak Nyncke, of soms ook Niencke. Echt, stom.
Ja, achternamen moet ik altijd 3x controleren of ik wel alle c's en x'en heb meegenomen. Gek volkje, die Belgen...quote:Op maandag 7 december 2020 10:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh god ja, alles moet hier zo ingewikkeld mogelijk qua namen. Liefst met een c en een x er in. En ae als die andere letters er niet in passen.
(Een van mijn huisgenoten heet 'Sterckx' . )
Maar ook daarbij bestaan beide varianten gewoon. Nou ja, op de Monic variant na. Die ken ik niet.quote:Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef gcjoel het volgende:
De ergste die ik een keer had met mijn naam was: Monic
verder altijd dezelfde fout door het met een K te schrijven ipv que.
Mijn schoonzus heet Jackelien.quote:Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
De ergste die ik een keer had met mijn naam was: Monic
verder altijd dezelfde fout door het met een K te schrijven ipv que.
Oh echt he. Dat je dan een mail stuurt en dan bij het antwoord een fout in de aanhef... (...). Lees even terug ofzoquote:Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Vlaamse vriendin heeft ook een naam eindigend op ckquote:Op maandag 7 december 2020 10:45 schreef Candaasje het volgende:
Oh god ja, alles moet hier zo ingewikkeld mogelijk qua namen. Liefst met een c en een x er in. En ae als die andere letters er niet in passen.
(Een van mijn huisgenoten heet 'Sterckx' . )
Voor dit soort gevallen gebruik ik mijn smartphone. Daarop zetten wat ze moeten weten. Werkt perfect in alle mogelijke talen.quote:Op maandag 7 december 2020 10:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm gaat hier binnen nederland eigenlijk altijd goed. Buiten nederland is het een stuk ingewikkelder.
Maar ik troost dan meestal met de keer dat we op de fins/russische grens een visum wilde aanvragen... en we het uiteindelijk na 2 uur spelle in alle bekende talen zelf mochten opschrijven. Kennelijk tegen alle regels in.
We hebben hier ook een prof die 'Leroy' heet.quote:Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, achternamen moet ik altijd 3x controleren of ik wel alle c's en x'en heb meegenomen. Gek volkje, die Belgen...
Beetje onbenullig nasaal?quote:Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Mijn voornaam wordt eigenlijk nooit verkeerd geschreven. In Twente wordt ie wel Heel Kut uitgesproken
Ja die vind ik ook niet gek. Maar die Monic was wel echt even gekquote:Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ook daarbij bestaan beide varianten gewoon. Nou ja, op de Monic variant na. Die ken ik niet.
Ik las 'salade'.quote:Op maandag 7 december 2020 10:47 schreef Lonaa het volgende:
SLADE OP DE RADIO! HET IS BIJNA KERST JONG0NS
quote:Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef minilot het volgende:
Och.. ik was al ruimschoots volwassen toen ik met J. eens naar iets keek waarin een 'drijvend eiland' genoemd werd waarop ik in alle serieusheid riep dat toch élk eiland in zee dreef?!Ik had blijkbaar niet meer over het fenomeen 'eiland' nagedacht sinds ik als gupje naar Ovide keek ofzo
Ik word er nog steeds af en toe terecht om uitgelachen
Ilooooooooooonaaaaaaaaaaa.quote:Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik las 'salade'.![]()
Ik probeer nu te bedenken hoe ik jouw naam op z'n boers uitspreek... ik ben er te Randstads voor vrees ik. Doe eens voor?
zoals de cooolaaaaquote:Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik las 'salade'.![]()
Ik probeer nu te bedenken hoe ik jouw naam op z'n boers uitspreek... ik ben er te Randstads voor vrees ik. Doe eens voor?
quote:Op maandag 7 december 2020 10:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vlaamse vriendin heeft ook een naam eindigend op ckMijn achternaam willen ze ook altijd met ck schrijven en dat is gewoon heel ordinair met alleen een k.
Ik ben wel blij dat ik vrij veel mensen ken die redelijk ABN spreken.quote:Op maandag 7 december 2020 10:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk het te horen. Ik kan het zelf niet nadoen merk ik.
Arme jij wel.
quote:Op maandag 7 december 2020 10:50 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Mensen zijn ook altijd wat teleurgesteld als ze mijn achternaam NIET moeten schrijven zoals de bekende zwemster van weleer. "Gewoon de kleur.... ja, nee, zonder die y....'
Ja, komen beide voor. Maar gewoon "Bruin' is echt veel minder chique. Wel makkelijker spellen natuurlijkquote:Op maandag 7 december 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]maar die variant komt in Nederland ook voor, toch?
In België laten ze ook meestal de spatie weg bij bijv een naam als Van Dalen. Dat wordt dan in het Vlaams Vandalen. (dit werd geheel onbedoeld ineens een heel ander woord.....maar ik hoop dat het voorbeeld an sich duidelijk is).
Ok, nog ééntje: Van Drommelen wordt dan Vandrommelen. En waar we in Nederland bij zo'n naam zoeken op de D, zoeken ze in België dus op de V. Kan ook voor leuke verwarring zorgen als je aan de telefoon zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |