abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2020 @ 16:15:44 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_196582873
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196582888
Fipo
  zondag 6 december 2020 @ 16:21:53 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196582949
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:17 schreef scrupuleus het volgende:
Fipo
Koop een taart en ga het vieren. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196583062
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:15 schreef z80 het volgende:
[ afbeelding ]
Doe je ook mee aan deVietnamese week?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196583090
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2020 16:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Koop een taart en ga het vieren. :')
Vier het leven toch eens wat meer, zure huilenbalk
  zondag 6 december 2020 @ 16:32:47 #6
63722 z80
I fink you freaky
pi_196583156
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Doe je ook mee aan deVietnamese week?
Koken? Nee.

ps
Kan iemand de troll terug zijn hok in schoppen?
  zondag 6 december 2020 @ 16:32:51 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196583160
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:28 schreef scrupuleus het volgende:

Vier het leven toch eens wat meer, zure huilenbalk
Gezellig dat je hier zo leuk meepost. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196583179
Ook maar eens een lijst gemaakt >:O

Goo Goo Dolls - Iris
Queen - These Are The Days Of Our Lives
David Bowie - Lazarus
Train - Drops Of Jupiter (Tell Me)
3 Doors Down - Here Without You
Anouk - The Dark
Halestorm - Here's To Us
Robbie Williams - Advertising Space
Live - They Stood Up For Love
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Queen - '39
Dolly Parton - Jolene
Guns N' Roses - November Rain
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Album Versie)
Ed Sheeran - Castle On The Hill
David Bowie - Heroes (album versie)
Dream Theater - Through her Eyes
Chris Cornell - You know my name
P!nk - Who Knew
P!nk - Just Like A Pill
Harry Styles -Sign Of The Times
The Rolling Stones - Paint It Black
Savage Garden - To The Moon And Back
Disturbed - The Sound Of Silence
Glen Hansard & Marketa Irglova - Falling Slowly
Bruce Springsteen - The River
Elton John - I'm Still Standing
Elton John - Rocket Man
De Staat - Witch Doctor
Danny Vera - Roller Coaster
David Bowie - Space Oddity
Elton John - Your Song
The Killers - Human
Queen & David Bowie - Under Pressure
Eagles - Hotel California
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 16:36:15 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196583206
Tot hoe lang kun je stemmen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196583248
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:36 schreef derLudolf het volgende:
Tot hoe lang kun je stemmen?
Morgen 17u
pi_196583271
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Gezellig dat je hier zo leuk meepost. :')
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.
pi_196583398
Filmpje gezien. Misschien toch wat meer scheiden. Al is laptop uit ook stoppen met werken. Wandel meestal tussen de middag een stukje en lukt dat niet, vanwege een call of (nog betere reden) regen, dan aan het eind van de middag. Vandaag helemaal niet gelopen, want te zere spier, al gaat het nu wel iets beter, kan al opstaan zonder hulp.
Vanmiddag de kerstboom opgezet en ander kerstspul neergezet, zo even de vloer doen en eens bekijken wat ik ga eten
We have far more in common than that which devides us..
pi_196583493
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Scrup heeft een punt. :7

Hoi allen! :W Loop wat achter met de bijlees maar @PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196583524
J. deed 's avonds en in het weekend pre-coronathuiswerken altijd veel meer voor KouweBlauwe dan sindsdien. Scheiding werk en privé lijkt juist wel beter geworden!
pi_196583537
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.
pi_196583550
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoi allen! :W Loop wat achter met de bijlees maar @:PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe :)
Mja. Maar iets met toon en muziek en alles.
pi_196583593
Misschien mis ik @Kreator gewoon zo dat ik automatisch hecht aan andere gestrekte benen :@
pi_196583597
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.

M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
pi_196583601
Ik prefereer gestrekte benen met inhoud :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196583623
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.

M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.

/gratis advies op zondag.
pi_196583635
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef minilot het volgende:
Misschien mis ik @:Kreator gewoon zo dat ik automatisch hecht aan andere gestrekte benen :@
Ik vind het niet echt te vergelijken hoor. :D Overigens geen moeite met een paar van die berichten, maar iets toevoegen vind ik het niet. Maar aan de andere kant vind ik een hoop berichten (waaronder die van mezelf) vaak niets toevoegen. Dus /care.
pi_196583637
Zo, 4 down, 4 to go. Ik ga ondertussen maar eens beginnen aan de corn chowder en sojabrokkenrendang :Y)
pi_196583669
Avondeten uit de vriezer, trouwens. Hadden eigenlijk verwacht vandaag van huis te wezen maar dat ging onverwacht niet door en de koelkast is echt he-le-maal leeg, afgezien van cola zero en een bak stoofperen in port :') Morgen pas weer boodschappen gepland.
Ik laat de mannen in huis kiezen uit bigos met afbakspektstokbrood of tomatensoep met spinaziepizza.
pi_196583678
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:59 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, 4 down, 4 to go. Ik ga ondertussen maar eens beginnen aan de corn chowder en sojabrokkenrendang :Y)
Benieuwd naar je brokkenrendag! *O*
  zondag 6 december 2020 @ 17:01:23 #25
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196583682
quote:

Dat is wel herkenbaar. Nu 4 weken vrij, maar ik ben benieuwd of ik het los kan laten :{ . Er loopt teveel waar ik veel later betrokken bij ben geworden door ellende en dat vind ik toch al lastig loslaten.
pi_196583736
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
pi_196583745
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.
Graag gedaan O+
pi_196583749
quote:

Knal een blocker op de pagina's van je werk tijdens je vakantie, en laat je vriend het wachtwoord kiezen. Ik ga dit aankomende week weer voor social media doen, werkt als een tiet :D

En bedenk dat je veel productiever wordt en/of je baan langer volhoudt als je ook écht aan ontspanning doet :*
Verder wat Club zegt!

(Ik mag dan nu enorm aan het SOG-gen zijn, ik herken het wel vanuit de jaren dat ik nog werkte, dat verantwoordelijkheidsgevoel dat maar doordendert.)
pi_196583768
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.

/gratis advies op zondag.
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
  zondag 6 december 2020 @ 17:06:25 #30
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196583781
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoor
pi_196583791
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:00 schreef minilot het volgende:
Avondeten uit de vriezer, trouwens. Hadden eigenlijk verwacht vandaag van huis te wezen maar dat ging onverwacht niet door en de koelkast is echt he-le-maal leeg, afgezien van cola zero en een bak stoofperen in port :') Morgen pas weer boodschappen gepland.
Ik laat de mannen in huis kiezen uit bigos met afbakspektstokbrood of tomatensoep met spinaziepizza.
Bigos :9

Hier ook uit de vriezer/voorraad: visballetjes van de ikea, opgebakken aardappels met dille en karnemelk en gegrilde courgette. #fusion. :D
pi_196583798
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoor
Fiets dan, maar nope. Echt niet.
pi_196583801
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
Hoe lang heb je vakantie?
Ik merkte dat ik de eerste paar dagen altijd heeeeeeeeel onrustig was als er nog werk lag (of als ik nog ergens bij betrokken was), maar het daarna echt wel afnam. Iets met 'wat je aandacht geeft, groeit'. Of 'uit het oog, uit het hart'. En meer van dat soort clichés :')
pi_196583826
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bigos :9

Hier ook uit de vriezer/voorraad: visballetjes van de ikea, opgebakken aardappels met dille en karnemelk en gegrilde courgette. #fusion. :D
Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezer *O*
pi_196583833
quote:

[..]

Dit herken ik wel erg van mezelf. Tijdens m'n PhD keek ik tijdens vakanties altijd 1 a 2x per dag in m'n werkmail (ochtend en evt eind vd middag), want dan kon ik het de rest van de dag laten gaan. Anders bleef ik bezig met of het allemaal wel goed liep en zo.

Sinds m'n PhD heb ik niet echt meer vakantie gehad :+
pi_196583842
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
Vriend hier hetzelfde. Althans, die wil max 2 dagen op kantoor. De rest thuis. Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.
pi_196583864
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.
Hier precies zo :Y
pi_196583872
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezer *O*
Mijnes is op. ;( Ik voorzie wel een nieuwe hoeveelheid bigos binnen deze winter :9
pi_196583882
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijnes is op. ;(
Noes! -O-
pi_196583922
Ik heb voor thuiswerken geen aparte ruimte - mijn huis heeft geen kamers :').
Nu na mijn 3 weken verlof hebben we een iets aangepaste routine bedacht voor mijn werkdagen. Ik werk soms hier (op de hei), en soms in mijn huisje in Stad. Dat zijn dus verschillende routines.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196583933
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:12 schreef sigme het volgende:
Ik heb voor thuiswerken geen aparte ruimte - mijn huis heeft geen kamers :').
Nu na mijn 3 weken verlof hebben we een iets aangepaste routine bedacht voor mijn werkdagen. Ik werk soms hier (op de hei), en soms in mijn huisje in Stad. Dat zijn dus verschillende routines.
[ afbeelding ]
:D
pi_196583940
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Noes! -O-
Ja ;(

Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven :7
pi_196583949
17:00 bier _O_
Op thuiswerkdagen zelfs 16:00 bier _O_
pi_196583951
(Flinke lunchtijd bij thuiswerken, Sig!)
pi_196583962
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
Hoe lang heb je vakantie?
Ik merkte dat ik de eerste paar dagen altijd heeeeeeeeel onrustig was als er nog werk lag (of als ik nog ergens bij betrokken was), maar het daarna echt wel afnam. Iets met 'wat je aandacht geeft, groeit'. Of 'uit het oog, uit het hart'. En meer van dat soort clichés :')
2 weken. Ik hoop ook op uit het oog, uit het hart. Maar het is nu allemaal veel op het nieuws, en bij sommige onderwerpen of momenten weet je dan gewoon dat het chaos is. Het is toch makkelijker loslaten wanneer je je werkt kun stilzetten of overdragen aan een collega. Bij mij gaat een extern bureau het overnemen, weinig vertrouwen in.

Maar maakt niet uit, ik ga alsnog genieten van de twee weken vrij. O+
pi_196583980
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja ;(

Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven :7
Gewoon achttien potten crispy chili oil meenemen, als je het net hebt ontdekt heb je de eerste maanden erna verder toch niks anders nodig :) :)
pi_196583990
Net als udon noodles. Die blijf je ook eten. :9
pi_196584057
En Kewpie-mayonaise _O_
  zondag 6 december 2020 @ 17:21:14 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584086
Rijstnoedels. Benodigd voor de Vietnamese week. Neem ook een pakje miso soup mee. Kun je ook weer de Rijstnoedels in doen. Dit is de wel weer Japans.
En bij de zoetwaren afdeling de Mochi. Voor de Japan en China oud/nieuw viering. Of zo voor de snaai.
pi_196584088
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g

Ik heb nog 6 bakjes staan. :9 Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
pi_196584127
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja ;(

Dit: Bai Wei Zhai Dipping Condiment Delicious Flavour 100g.

Aldus mijn favoriete cullers. Groot succes bij de dimsums ook.
pi_196584151
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:14 schreef minilot het volgende:
(Flinke lunchtijd bij thuiswerken, Sig!)
Ja, dat is de les van 3 weken vakantie: het is echt veeeeeeeeeeeel fijner om tussen de middag warm te eten. Dat prutsen we nu al jaren omheen, maar waarom zouden we met thuiswerken nog prutsen? Gewoon siesta houden!
Zeker in de winter: liefste stookt 's ochtends de kachel, ik schuif rond 10 uur het eten er in, we eten om 1 uur zacht botergaar eten. Morgen beginnen we met een kip. En stoofgroente.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196584189
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g

Ik heb nog 6 bakjes staan. :9 Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eet :)
pi_196584215
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eet :)
Dat werkt prima, ja. :Y Hier gaat het altijd wel snel genoeg op.
pi_196584256
Voor iedereen met vakantie mijn tip: ga de eerste (werk)dag/dagen even weg. Afstand nemen helpt.
Ik begon 3 weken verlof met 5 dagen Terschelling, en dat breekt de routine enorm.
pi_196584276
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat werkt prima, ja. :Y Hier gaat het altijd wel snel genoeg op.
Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligt :X

En toch lief al aangespoord dat ik binnenkort weer naar amazing oriental wil.
Mn soyasaus is bijna op.. sesamolie ook. Oestersaus helemaal... stresssssss
pi_196584308
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligt :X

En toch lief al aangespoord dat ik binnenkort weer naar amazing oriental wil.
Mn soyasaus is bijna op.. sesamolie ook. Oestersaus helemaal... stresssssss
Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi. :D
pi_196584336
Boom staat
pi_196584348
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel :D.
pi_196584368
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi. :D
Oooh mja ik eet het vooral bij de dimsum eigenlijk.

En hummus met spicy mango van maza nu
Dat is vast wel heel lekker met zelfgemaakte hummus.
En eitje en rijst kan ik ook wel proberen ja.
Al eet ik meeste eitjes op brood :)

En vandeweek weer eens broodjes ei bakken.
Danerol gehaald.. ipv croissantjes met opstaande randjes.. bacon, kaas en een eitje er in.
Superlekker.
pi_196584372
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel :D.
Herkenbaar _O-
  zondag 6 december 2020 @ 17:36:56 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584421
quote:
3s.gif Op zondag 6 december 2020 17:28 schreef sigme het volgende:
Voor iedereen met vakantie mijn tip: ga de eerste (werk)dag/dagen even weg. Afstand nemen helpt.
Ik begon 3 weken verlof met 5 dagen Terschelling, en dat breekt de routine enorm.
Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.
pi_196584503
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:36 schreef z80 het volgende:

[..]

Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.
Poeh, dat zal inderdaad wel vreemd zijn voor je na al die jaren aan de andere kant van de wereld met kerst!
  zondag 6 december 2020 @ 17:41:34 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584507
quote:
Bekend probleem van bezoekje toko. Benodigd, slechts 1 dingetje. Thuiskomen met een tas vol ook wel lekkere dingen. Ik mag even niet meer bij een toko binnen. Mijn kast staat inmiddels vol met allerlei soorten sambal en curry.
Ik is eigenlijk enkel nog de Mochi met doerian. Die hadden ze niet meer in Nijmegen centrum en Amazing Oriental. Wel verkrijgbaar bij de groothandel van Amazing Oriental in Duiven weet ik. Maar dan kom ik met een winkelwagen vol met ook andere dingen thuis.
pi_196584553
quote:

Wij hebben ook net veelste veel besteld daar
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 17:46:43 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196584602
Leuk TGTG-pakket opgehaald _O-. Geen idee hoe ik dat op ga krijgen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196584627
Dus ik google op mochi...
quote:
Doordat mochi erg kleverig is overlijden er jaarlijks Japanners door verstikking nadat ze de rijst gegeten hebben.

Mochi wordt in Japan ook gebruikt als medicinaal voedsel bij ziekte of zwakheid
Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japan _O-
  zondag 6 december 2020 @ 17:53:12 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584699
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Dus ik google op mochi...
[..]

Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japan _O-
Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.
Even stomen en het wordt al een plakkerige bende. Aan een stokje prikken en even boven een vuurtje zoals in Taiwan en het plakt aan alles dat in de buurt komt. Wel heel erg lekker.
pi_196584766
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:53 schreef z80 het volgende:

[..]

Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.
Even stomen en het wordt al een plakkerige bende. Aan een stokje prikken en even boven een vuurtje zoals in Taiwan en het plakt aan alles dat in de buurt komt. Wel heel erg lekker.
Ik heb hem op het lijstje gezet.
Dat ligt ook in het vriesvak?

En zal de stomer worden dan denk ik...
boven het gasfornuis voelt toch een beetje gek.
  zondag 6 december 2020 @ 17:58:26 #70
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584807
Een snel kijken wat ik hier aan smaken Mochi heb liggen.
Japanse red bean, Taiwan red bean, Taiwan Green Thee en een mix green thee met red bean.
pi_196584834
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:

Wat een fantastische omschrijving. Ik ga het van de week eens halen :D
  zondag 6 december 2020 @ 18:01:12 #72
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584865
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb hem op het lijstje gezet.
Dat ligt ook in het vriesvak?

En zal de stomer worden dan denk ik...
boven het gasfornuis voelt toch een beetje gek.
Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.
pi_196584890
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:01 schreef z80 het volgende:

[..]

Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.
Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezer :)

Mental notes...

Lief zegt: we gaan wel in januari... want dan is de kerst geweest -O-
pi_196584923
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezer :)

Mental notes...

Lief zegt: we gaan wel in januari... want dan is de kerst geweest -O-
Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor. :Y
pi_196584944
Ik vind de amazing oriental echt een heerlijk uitje. We wisselen de boot en die op de kruiskade tegenwoordig af :P ben reuze benieuwd naar de megavestiging die op zuidplein komt, maar dat duurt nog ff.

Soms ben ik elke week in de AO :')
pi_196585031
Ik vind die in Ypenburg het fijnst. Ik vond het online bestellen ook erg fijn, maar tegenwoordig doen ze lastig met diepvriesproducten. Dan moet je een best hoog bedrag aan alleen al diepvriesspullen hebben, en zoveel heb ik dan weer niet nodig. En vervolgens moet je er ook hogere verzendkosten voor betalen. Beetje dubbel meh.
  zondag 6 december 2020 @ 18:13:47 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196585120
Ah, we kunnen eten zonder tv.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196585172
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind de amazing oriental echt een heerlijk uitje. We wisselen de boot en die op de kruiskade tegenwoordig af :P ben reuze benieuwd naar de megavestiging die op zuidplein komt, maar dat duurt nog ff.

Soms ben ik elke week in de AO :')
Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen... -O-
pi_196585215
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 18:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor. :Y
Nu ben ik in de war :)

AO in ypenburg gaan we doorgaans heen ;)
  zondag 6 december 2020 @ 18:16:10 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_196585233
Die in Nijmegen Dukenburg viel tegen. Voor mij de extra kilometers rijden niet waard.
  zondag 6 december 2020 @ 18:17:11 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_196585261
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Gewoon in het snoepvak. Meerdere soorten en smaken. Daar liggen ze bij elke toko.
pi_196585334
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:

Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.
pi_196585362
Max -O-
pi_196585420
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen... -O-
Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks van
pi_196585488
quote:

[..]

Is dat niet een ontwenningsfase waar je even doorheen moet? Ik kan me best voorstellen dat steeds weer checken juist voor extra onrust zorgt.
pi_196585595
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks van
Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.

En ypenburg is nauwelijks om als we huishoppen.
Dus dan wint ypenburg moeiteloos :)
pi_196585649
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.
Misschien gewoon even proberen.
Zet op het lijstje wel even erbij waar ik moet zoeken _O-

Kan ik ze altijd nog vergelijken.
Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
pi_196585718
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.

En ypenburg is nauwelijks om als we huishoppen.
Dus dan wint ypenburg moeiteloos :)
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden :')
pi_196585873
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:

Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.
pi_196586022
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.
Ik ben wel heel benieuwd nu

Jammer dat ik nog wel geduld moet oefenen tot volgend jaar :(

Had het al een tijd op mn verlanglijstje staan.. maar eigenlijk steeds druk met vanalles waarsoor het er toch niet van komt.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 18:42:32 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196586077
quote:

Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.

Maar kun je daarover niet gewoon praten en duidelijke afspraken maken?Na 18u (of hoe je de dag ook in deelt) geen werk meer.

Ik heb nog geen eigen laptop en schermen thuis, maar mocht ik dat hebben zou ik misschien 's avonds nog wel even een uurtje maken. Tijd voor tijd zodat je af en toe eens een extra vrije dag hebt.
pi_196586122
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:

[..]

Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden :')
Mja ben daar dus eigenlijk nooit geweest.
Ik woon precies aan de overkant van het water.
Dus hemelsbreed heel dichtbij...
maar ypenburg rijden we elke dag bijna langs.
  zondag 6 december 2020 @ 18:44:07 #93
63722 z80
I fink you freaky
pi_196586126
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.
pi_196586356
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:

[..]

Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.
Spoilers!
pi_196586388
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.

Maar kun je daarover niet gewoon praten en duidelijke afspraken maken?Na 18u (of hoe je de dag ook in deelt) geen werk meer.

Ik heb nog geen eigen laptop en schermen thuis, maar mocht ik dat hebben zou ik misschien 's avonds nog wel even een uurtje maken. Tijd voor tijd zodat je af en toe eens een extra vrije dag hebt.
Mja het is de afstand tussen werk en prive waar je zo aan gewend bent.

Ik had op zeker moment het gevoel dat ik op kantoor sliep ipv andersom :)
Zeker ook als ik standby had en snachts of savonds nog lekker even een paar uur door kon.

Neemt niet weg dat ik thuiswerken nog steeds heel fijn vind. Ik hou ineens elke dag 1,5-2,5 uur over. Daar kun je best heel nuttige dingen mee doen. Waardoor je toch weer meer tijd overhoudt voor andere dingen.
pi_196586393
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.
Wat zijn jouw favorieten?
pi_196586421
Oh en lief merkt op.. dat ik zijn soyasaus wel mee mag nemen.. want hij gebruikt het eigenlijk niet echt *O*

(En mijn fles is niet voor niks bijna op zegmaar O+ )
pi_196587069
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.
Ohh is dat die enorme die ook voor de horeca is en een restaurant heeft?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 19:19:08 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196587221
Dirigent Japie bij Podium Witteman. Hij wordt 60. Hij is 23kg afgevallen dit jaar omdat hij niet over de wereld vliegt en 'een normaal leven' heeft.
FIjne uitzending tot dusver :Y
/Kijkt met een half uur vertraging.
  zondag 6 december 2020 @ 19:23:00 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_196587389
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat zijn jouw favorieten?
Meestal de rodebonenpasta. Maar als ik de kans krijg neem ik de gene met doerian vulling.
De groenethee moet je van houden. Vind ik wel lekker, maar niet te veel.
De groenebonenpasta is wat grover van struktuur, maar ook minder goed te vinden in Nederland.
De simpelste en goedkoopste mochi is een bolletje met een "jasje" van sesamzaad of poeder. Deze neem ik af en toe mee voor onderweg van de toko naar de auto.

In Azië eet is elke versie, uitvoering of vulling die ik tegenkom. Met als voorkeur de verie die ik nog niet ken.
pi_196587425
Even tussendoor gegeten. Kewpie mayo heb ik in huis, de rest gaat op het lijstje. Hoewel Mochi me helemaal niet trekt. :')
  zondag 6 december 2020 @ 19:29:40 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_196587645
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Even tussendoor gegeten. Kewpie mayo heb ik in huis, de rest gaat op het lijstje. Hoewel Mochi me helemaal niet trekt. :')
De meeste Nederlanders niet.
Zelfde als kleefrijst. De echte die overal aan blijft plakken.
pi_196587694
Wat is neppe kleefrijst dan? :?
pi_196587743
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Meestal de rodebonenpasta. Maar als ik de kans krijg neem ik de gene met doerian vulling.
De groenethee moet je van houden. Vind ik wel lekker, maar niet te veel.
De groenebonenpasta is wat grover van struktuur, maar ook minder goed te vinden in Nederland.
De simpelste en goedkoopste mochi is een bolletje met een "jasje" van sesamzaad of poeder. Deze neem ik af en toe mee voor onderweg van de toko naar de auto.

In Azië eet is elke versie, uitvoering of vulling die ik tegenkom. Met als voorkeur de verie die ik nog niet ken.
Dat zou ik dan ook doen ja.. maar nog nooit in azie geweest.
En voorlopig eerst nog wat andere landen op het verlanglijstje van ons samen.
(Azie wel op mijn lijstje.. niet op het zijne zegmaar)

Dus zal ik het even met amazing oriental en jullie tips moeten doen :)

Groene thee keokjes/snoepjes etc vind ik sowieso vaak niet superlekker trouwens
pi_196587968
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 19:30 schreef Aure het volgende:
Zilvervliesrijst. Wil maar niet kleven.
  zondag 6 december 2020 @ 19:39:52 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_196588059
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 19:30 schreef Aure het volgende:
Niet neppe in de vorm van nep. Maar als je in Nederland kleefrijst bij het eten besteld dan is dat niet op de zelfde manier klaar gemaakt als in Azië. Waar je met moeite een klein beetje uit het kommetje kan pakken. En na een paar happen de punten van de stokjes wit zijn van de rijst.
pi_196588120
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Niet neppe in de vorm van nep. Maar als je in Nederland kleefrijst bij het eten besteld dan is dat niet op de zelfde manier klaar gemaakt als in Azië. Waar je met moeite een klein beetje uit het kommetje kan pakken. En na een paar happen de punten van de stokjes wit zijn van de rijst.
Ah zo, ja dan gebruiken ze waarschijnlijk dus ook geen kleefrijst. De kleefrijst die ik hier in de kast heb staan plakt altijd :')
  zondag 6 december 2020 @ 19:41:57 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196588123
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat zou ik dan ook doen ja.. maar nog nooit in azie geweest.
En voorlopig eerst nog wat andere landen op het verlanglijstje van ons samen.
(Azie wel op mijn lijstje.. niet op het zijne zegmaar)

Dus zal ik het even met amazing oriental en jullie tips moeten doen :)

Groene thee keokjes/snoepjes etc vind ik sowieso vaak niet superlekker trouwens
Azië trekt mij ook totaal niet. Het eten in Vietnam was wel geweldig O+
En het kost allemaal niks dus je kan even leven als een koning.
pi_196588341
Gedichten af! *O* Ik was sinds ik 9 was nooit meer zo vroeg :+ (toen vond ik het allemaal zo spannend dat ik half oktober al klaar was :') O+ )
  zondag 6 december 2020 @ 19:55:20 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196588527
OK. Dan bak je dus een grote gevulde speculaas.

En dan is de sint voorbij.

En blijkt ie best... groot....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196588585
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoi allen! :W Loop wat achter met de bijlees maar @:PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe :)
Helaas -O- Graag :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196588598
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:55 schreef fietsie het volgende:
OK. Dan bak je dus een grote gevulde speculaas.

En dan is de sint voorbij.

En blijkt ie best... groot....
Naar Spijkenisse sturen dan maar? :9 Ruilen voor een goeie pittige chili con carne O-)

18 pepers :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196588672
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:54 schreef minilot het volgende:
J. deed 's avonds en in het weekend pre-coronathuiswerken altijd veel meer voor KouweBlauwe dan sindsdien. Scheiding werk en privé lijkt juist wel beter geworden!
Misschien werkt hij thuis efficienter nu :)
pi_196588804
:W

Ik ben moe. Vandaag bij A z'n ouders geweest. Ook normale familie vind ik moeilijk :')

Ik heb bijgelezen maar niks te zeggen over iedereen. Behalve dat ik hoop dat de mensen die vakantie nemen ook echt vrij kunnen hebben.
pi_196588811
Even mopperen: ik moet vanavond nog naar Wilrijk. Ik had eerder op de dag moeten gaan; nu ben ik vol en loom van de pizza en wil ik niet meer onder mijn dekentje vandaan. :O
  zondag 6 december 2020 @ 20:06:42 #116
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196588812
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Tele6 het volgende:
  zondag 6 december 2020 @ 20:07:21 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196588821
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Candaasje het volgende:
Even mopperen: ik moet vanavond nog naar Wilrijk. Ik had eerder op de dag moeten gaan; nu ben ik vol en loom van de pizza en wil ik niet meer onder mijn dekentje vandaan. :O
Ach vanavond // vannacht boven nul, met een drupje nat. Komende nachten weer kans op glib en glij
pi_196588842
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:07 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ach vanavond // vannacht boven nul, met een drupje nat. Komende nachten weer kans op glib en glij
Ja maar ik moet morgenavond ook weer terug:P
  zondag 6 december 2020 @ 20:14:26 #119
63722 z80
I fink you freaky
pi_196588952
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 20:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ook dan is de gladheid waarschijnlijk weer weg. De grond is nog veel te warm.
  zondag 6 december 2020 @ 20:50:55 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_196589599
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:54 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh en lief merkt op.. dat ik zijn soyasaus wel mee mag nemen.. want hij gebruikt het eigenlijk niet echt *O*

(En mijn fles is niet voor niks bijna op zegmaar O+ )
Ok Ump, ik heb een oprechte vraag. Ik heb je op de Enschede-meet nauwelijks gesproken helaas dus ik weet het niet. Maar praat je irl ook met puntjes midden in een zin?
Spoilers!
pi_196589619
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 20:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vanuit NL op en neer? Zou ik nu ook weinig zin in hebben, sterkte met de rit. Ik ben na mijn pizza (oven O+ ) op de nieuwe bank (met loungedeelte O+ ) gaan liggen en heb The Queen's Gambit aangezet. Lekker dagje zo.
  zondag 6 december 2020 @ 20:55:24 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_196589668
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 19:15 schreef Aure het volgende:

[..]

Ohh is dat die enorme die ook voor de horeca is en een restaurant heeft?
Dat is hem. Best de moeite waard om vanuit Rotterdam even heen te rijden.
Spoilers!
pi_196589723
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is hem. Best de moeite waard om vanuit Rotterdam even heen te rijden.
Ik heb geen rijbewijs :P maar ik kan wel iemand uit m'n vriendengroep strikken hiervoor denk ik *)
  zondag 6 december 2020 @ 21:02:45 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_196589797
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:58 schreef Aure het volgende:

[..]

Ik heb geen rijbewijs :P maar ik kan wel iemand uit m'n vriendengroep strikken hiervoor denk ik *)
Ik heb volgens mij nog een date staan met Lein om te gaan. Dan kan je vast ook mee :) Na corona enzo dus. Toch @Leintjeuh?
Spoilers!
pi_196589819
Dat is gezellig en mag vast wel van Lein O+ :P
pi_196590038
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Azië trekt mij ook totaal niet. Het eten in Vietnam was wel geweldig O+
En het kost allemaal niks dus je kan even leven als een koning.
Mja het is vooral het eten daar dat een probleem is.. dus dat ie daar niet om staat te springen snap ik wel. In nl uiteten is al een ding... laat staan een vakantie lang in azie..
Dat is gewoon vragen om ellende.

Gaat wel beter nu *O*
Dus misschien ooit :)
  zondag 6 december 2020 @ 21:22:45 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196590098
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:19 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja het is vooral het eten daar dat een probleem is.. dus dat ie daar niet om staat te springen snap ik wel. In nl uiteten is al een ding... laat staan een vakantie lang in azie..
Dat is gewoon vragen om ellende.

Gaat wel beter nu *O*
Dus misschien ooit :)
Oh ja dat is wel lastig daar.
Dat is voor mij juist het enige waarvoor ik wel zou gaan :D
pi_196590119
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ok Ump, ik heb een oprechte vraag. Ik heb je op de Enschede-meet nauwelijks gesproken helaas dus ik weet het niet. Maar praat je irl ook met puntjes midden in een zin?
Ongetwijfeld
Net als iedereen lijkt me :)

Maar ik zeg dan niet “puntje puntje puntje” he :)
Gewoon even.. rust in de zin.
  zondag 6 december 2020 @ 21:24:31 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_196590127
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Candaasje het volgende:
Dit is wel heel kut zeg. Rij voorzichtig.
Spoilers!
pi_196590131
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 19:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Naar Spijkenisse sturen dan maar? :9 Ruilen voor een goeie pittige chili con carne O-)

18 pepers :9
Ik opperde delft/rotterdam al.. maar mooi niet he -O-
pi_196590159
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:58 schreef Aure het volgende:

[..]

je mag hier ook weleens mee hoor.
Alleen gaan we niet enorm vaak.
pi_196590169
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:23 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ongetwijfeld
Net als iedereen lijkt me :)

Maar ik zeg dan niet “puntje puntje puntje” he :)
Gewoon even.. rust in de zin.
Je hoeft je ademhaling niet uit te typen.
pi_196590208
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wellicht alleen soms een gemeende *zucht*. :P
pi_196590315
*zucht*
Vakantie is over. Morgen weer kantoor.
'trusten laiverds!
  zondag 6 december 2020 @ 21:39:00 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196590336
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn analyse is een basis laagje 020s met daaroverheen een gezond grote hoeveelheid 010. Dan heb je ongeveer Uhmps.
  zondag 6 december 2020 @ 21:41:50 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196590364
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

-moppert- kannugewoonnie
pi_196590395
quote:

[..]

Het mooie is dat je ademhaling als in je normale interpunctie zit.
  zondag 6 december 2020 @ 21:46:44 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196590431
Stelletje mopperaars :P
pi_196590438
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het mooie is dat je ademhaling als in je normale interpunctie zit.
Nou als ik de posts hier op FOK! soms lees denk ik dat je daar toch best wel heel erg naast kunt zitten omdat dat echt niet altijd zo is omdat mensen gewoon doortypen zonder leestekens en dat leest heel erg vermoeiend en ik denk dat veel mensen dat met me eens zijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196590449
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook na het lezen. :D
pi_196590471
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nou als ik de posts hier op FOK! soms lees denk ik dat je daar toch best wel heel erg naast kunt zitten omdat dat echt niet altijd zo is omdat mensen gewoon doortypen zonder leestekens en dat leest heel erg vermoeiend en ik denk dat veel mensen dat met me eens zijn

SPOILER
je hebt te veel hoofdletters gebruikt daar dat kan echt niet zo
  zondag 6 december 2020 @ 21:51:26 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196590499
Ik heb eigenlijk vaker dat ik het idee heb dat ik de crux wel dus dat ik dan vast verder ga al die extra woorden kan iedereen er wel bij zonder dat het onbegrijpelijk geworden en dan kan ik snel verder.
pi_196590505
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]

je hebt te veel hoofdletters gebruikt daar dat kan echt niet zo
Dat is de schuld van autocorrect. Ik was het zat om FOK! telkens te editen :+

Die paar keer dat ik het over een andere soort fok (zoals nu) heb pas ik het wel aan.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196590558
Ik herinner me net dat ik morgen om 8.30 een afspraak heb bij de mondhygiënist. Op een half uur rijden. En ik moet ofwel vanavond ofwel morgenochtend nog douchen. En normaal gaat m'n wekker pas om 8.30 :( .

Tevens buikpijn, maar dat is hopelijk morgenochtend wel weer weggetrokken..

Nog wel wat kunnen werken gelukkig, dus collega heeft een vraag in z'n inbox en als ik terug ben van mondhygiënist dan heb ik hopelijk antwoord op m'n vraag.

Succes op werk weer morgen @sigme!
pi_196590586
Ik sla dit gewoon over *stopt vingers in oren lalala*
pi_196590610
Ik was lesjes aan het doen in Duolingo om genoeg punten te sparen dat de as van m'n grafiekje tot 250 zou gaan. Nou heb ik netjes 247 punten gehaald vandaag, is de as van 240 naar 280 gegaan :'(
  zondag 6 december 2020 @ 22:01:58 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196590673

Weer terug op het nest ^O^

Beetje druk geweest de lasyste dagen.. en zoals loon ook al eerder zei, niet bijster veel te vertellen :+

Mijn interpunctie zijn jullie hopelijk al aan gewend, want taal is zeg maar totaal niet mijn ding ( het intressert me gewoon niet om het goed te doen, want meestal snapt iedereen toch wel wat er bedoeld word)

Verder gaat de scheiding werk/ prive bedt prima. Het helpt om mn laptop in de werkkamer te hebben staan.. al koekeloer ik nog wel af en toe voa mnmobiel.. maar ik lig niet meer wakker van mn werk.. das sowieso al een pré

Verder dank voor de mention @golfer idd een leuk srtikel en grappig dat dat dan hier in het gebouw is afgenomen.. :P

Ik moest vandaag trouwens een corona test bij binnenkomst, moesten ze dat stokje aan beide kanten in mn keel stoppen.. is weer nieuw geloof ik..

Verder zo slapen, want morgen vroeg weer op.. :W
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_196590682
Nu dus maar over de 280 punten gegaan, en nu staat de as op 0-80-160-240-320. Ik zie een patroon.
pi_196590697
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:01 schreef Barreltje het volgende:

Weer terug op het nest ^O^

Beetje druk geweest de lasyste dagen.. en zoals loon ook al eerder zei, niet bijster veel te vertellen :+

Mijn interpunctie zijn jullie hopelijk al aan gewend, want taal is zeg maar totaal niet mijn ding ( het intressert me gewoon niet om het goed te doen, want meestal snapt iedereen toch wel wat er bedoeld word)

Verder gaat de scheiding werk/ prive bedt prima. Het helpt om mn laptop in de werkkamer te hebben staan.. al koekeloer ik nog wel af en toe voa mnmobiel.. maar ik lig niet meer wakker van mn werk.. das sowieso al een pré

Verder dank voor de mention @:golfer idd een leuk srtikel en grappig dat dat dan hier in het gebouw is afgenomen.. :P

Ik moest vandaag trouwens een corona test bij binnenkomst, moesten ze dat stokje aan beide kanten in mn keel stoppen.. is weer nieuw geloof ik..

Verder zo slapen, want morgen vroeg weer op.. :W
Jij bent ook wel de koningin van de bijzondere autocorrect- en typfouten O+ _O_
Hoe heeft een keel twee kanten? Ik heb toch maar één keel?
  zondag 6 december 2020 @ 22:05:19 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196590718
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nouja links in je keel en rechts in je keel...
  zondag 6 december 2020 @ 22:06:01 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196590730
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Is wel vaker met tests, dat er aan beide zijden van de 'holte' even geswabt wordt :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 6 december 2020 @ 22:06:35 #152
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196590737
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik was lesjes aan het doen in Duolingo om genoeg punten te sparen dat de as van m'n grafiekje tot 250 zou gaan. Nou heb ik netjes 247 punten gehaald vandaag, is de as van 240 naar 280 gegaan :'(
Wat ben je azn het leren?

Ik moet het ook weer erns aanslingeren.. nu er weer ruimte is in mn hoofd
  zondag 6 december 2020 @ 22:06:53 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196590740
@Sarabi

Nu 2 x een barley wine in mijn adventkalender gehad, twee keer niet mijn ding.

Één van Kees en eentje van een Estlandse toko, met honing erdoor.
Meh :+
pi_196590749
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat ben je azn het leren?

Ik moet het ook weer erns aanslingeren.. nu er weer ruimte is in mn hoofd
Ik heb recent Duits "uitgespeeld", nu ben ik Deens aan het opfrissen (had ik al uitgespeeld, maar is makkelijker want een erg korte cursus) en ik oefen verder aan Frans. Chinees staat ook nog op de planning.
pi_196590862
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nog een date staan met Lein om te gaan. Dan kan je vast ook mee :) Na corona enzo dus. Toch @:leintjeuh?
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 21:03 schreef Aure het volgende:
Dat is gezellig en mag vast wel van Lein O+ :P
Ja hoor, leuk!
pi_196590948
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 22:06 schreef Molo het volgende:
@:sarabi

Nu 2 x een barley wine in mijn adventkalender gehad, twee keer niet mijn ding.

Één van Kees en eentje van een Estlandse toko, met honing erdoor.
Meh :+
Awww -O- wat vind je er niet lekker aan?

Die van Kees heb ik trouwens ook een lage rating gegeven zie ik.
  zondag 6 december 2020 @ 22:24:39 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196590970
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Awww -O- wat vind je er niet lekker aan?

Die van Kees heb ik trouwens ook een lage rating gegeven zie ik.
Te zoet, te fruitig voor bier en teveel hopsmaak geloof ik.
Maar ik ben verre van een kenner hoor.

Ik hou toch meer van trappisten, stouts en bockjes enzo geloof ik
pi_196591028
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Beetje jammer -O-
pi_196591039
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

-moppert- kannugewoonnie
PostNL / DHL / UPS / DPD / RedJePakketje

Waar een wil is.....
pi_196591043
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 22:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Te zoet, te fruitig voor bier en teveel hopsmaak geloof ik.
Maar ik ben verre van een kenner hoor.

Ik hou toch meer van trappisten, stouts en bockjes enzo geloof ik
Te zoet kan ik me goed voorstellen :Y

En je hoeft toch ook geen kenner te zijn :) iedereen heeft een eigen smaak.

Stouts en Bockjes hopen we ook ooit te gaan maken.
pi_196591120
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 20:06 schreef Tele6 het volgende:

Ik ben moe. Vandaag bij A z'n ouders geweest. Ook normale familie vind ik moeilijk :')

Ik heb bijgelezen maar niks te zeggen over iedereen. Behalve dat ik hoop dat de mensen die vakantie nemen ook echt vrij kunnen hebben.
Was het wel gezellig? En wat was er moeilijk aan, ben je dan steeds alert?

Hopelijk komt @Candaasje veilig aan in België
pi_196591212
Groetjes vanuit het ijskoude zuiden! *zet verwarming op standje sauna*

Kop thee en dan in bed nog een half uurtje les kijken. Thuis doe ik dat liever niet, op 'kot' heb ik er geen moeite mee, die plek is gewoon in eerste instantie voor studie. Gek hoe dat werkt in mijn hoofd :D
pi_196591280
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 22:46 schreef Candaasje het volgende:
Groetjes vanuit het ijskoude zuiden! *zet verwarming op standje sauna*

Kop thee en dan in bed nog een half uurtje les kijken. Thuis doe ik dat liever niet, op 'kot' heb ik er geen moeite mee, die plek is gewoon in eerste instantie voor studie. Gek hoe dat werkt in mijn hoofd :D
Ben ik te laat voor de reminder? :o
pi_196591291
Hopelijk warmt het snel op Candaasje!

Ik heb toch maar even zin gemaakt om nu al te douchen, zodat ik morgenochtend net wat langer kan blijven liggen. Spullen ook al klaargelegd, dus hoef alleen opstaan, aankleden en katten eten geven morgenochtend voor ik weg kan.

En nu in bed, dus ik ga Fok! afsluiten en een eindontspanning van bodybalance opzetten en hopelijk daarna in slaap vallen. Slaap lekker allemaal!
pi_196591446
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ben ik te laat voor de reminder? :o
Nee, dit was onverwachter dan donderdag op vrijdag. Ik weet nu niet eens of beide huisgenoten er wel zijn, vrijdag als het goed is wel :Y
pi_196591451
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Hopelijk warmt het snel op Candaasje!

Ik heb toch maar even zin gemaakt om nu al te douchen, zodat ik morgenochtend net wat langer kan blijven liggen. Spullen ook al klaargelegd, dus hoef alleen opstaan, aankleden en katten eten geven morgenochtend voor ik weg kan.

En nu in bed, dus ik ga Fok! afsluiten en een eindontspanning van bodybalance opzetten en hopelijk daarna in slaap vallen. Slaap lekker allemaal!
Slaap lekker! :*
pi_196591466
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Was het wel gezellig? En wat was er moeilijk aan, ben je dan steeds alert?

Hopelijk komt @:Candaasje veilig aan in België
Het was best gezellig, denk ik. :)

Ik zie het maar als oefening. In het begin is het niet altijd even leuk maar uiteindelijk als het eenmaal makkelijker gaat zal het wel leuker zijn. A z'n ouders zijn heel lief, maar ik weet daar niet zo goed raad mee :')

Ik weet dat ik niet m'n best hoef te doen om uit te vinden hoe ze willen dat ik ben en dat dan te zijn, want zo werken zij helemaal niet. Ik kan er mezelf zijn. Maar ik ben dan toch de hele tijd bang dat ik niet aardig genoeg ben of stomme dingen zeg of juist te weinig zeg of de verkeerde dingen doe. Iedereen heeft wel een polijstlaagje om z'n zichzelf heen zitten als ie naar schoonouders gaat, en ik ben er niet zeker van dat ik dat goed genoeg doe. Ik snap dat ze mij als mezelf wel oké zullen vinden (en anders is dat niet mijn schuld of probleem per se) maar ik wil wel mezelf zijn én me niet asociaal gedragen.

Ik had het er op weg naar het station nog over met B. Hij had niks gemerkt van wat ik dacht fout te hebben gedaan (ik had vooral hier en daar iemand in de rede gevallen en dacht dat ik daarin lomp gedaan had). Natuurlijk ben ik de enige die denkt dat dat misschien niet goed ging :')
SPOILER
pi_196591586
Poeh, als ik dit zo lees had jij je op je aller horkerigst kunnen gedragen en dan was het na de opmerking van A totaal in het niet gevallen.

Je bent goed zoals je bent (en niet alleen maar oké, maar prima) en zolang je niet mensen zonder aanleiding gaat uitschelden is het toch goed?

Pfff net naar Pauw komt binnen gekeken over het prinses Maxima centrum. Moet dan echt even slikken. Door wat een hel gaan die kinderen en ouders
pi_196591686
quote:

Als ik in een zin .... zie staan dan 'pauzeer' ik toch even :+ Zo'n zin zoals Cat heeft getypt zonder enige vorm van interpunctie lees ik dan ook snel en zonder pauzes. Ja, wederom, hersens zijn raar.

Ik vind het hoe dan ook niet storend....
Tenzij....je het echt heel veel...gebruikt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196591708
Dat kerstpakket van @Leintjeuh is toch ook wel een dieptepuntje hoor. Met dat ene theezakje als triest teken dat je alleen op de wereld bent. Zou een leuk presentje zijn voor tussendoor als waardering, zo van: ontspan maar even lekker met een kopje thee, wat lekkers en een film. Maar toch niet als kerstpakket jongens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196591859
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 23:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, dit was onverwachter dan donderdag op vrijdag. Ik weet nu niet eens of beide huisgenoten er wel zijn, vrijdag als het goed is wel :Y
Ah dan had ik het toch goed opgeschreven ^O^
pi_196593068
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn analyse is een basis laagje 020s met daaroverheen een gezond grote hoeveelheid 010. Dan heb je ongeveer Uhmps.
Kennelijk stoort het mensen :X
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 06:48:21 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196593389
pi_196593426
Mogguh :O
pi_196593445
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 05:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ah joh. Er is een tijd geweest dat ik écht héél veel nadrukstreepjes en súpervaak uitroeptekens gebruikte in álles dat ik schreef! :+
Vrienden hebben toen een soort van interventie gehouden en dat hielp. Een beetje. :7
pi_196593480
Oh @Tele6, wat moet het knettervermoeiend wezen om zo op visite te gaan, zeg! Oef. :* En onnodig om hoe je daar was zo helemaal plat te analyseren, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Wel goeie hapjes daar? :)
En hoe komt het dat A. zijn ouders niet zo vaak wil zien, zit daar wat specifieks achter? Alleen contact als hij wat van ze nodig heeft, dat zou ik als ouder ook wel even slikken vinden om te horen :Y
pi_196593485
Een interpunctie-interventie O+ wat een goed begin van de dag.
pi_196593493
En moggeh iedereen. Ik lig zowaar nog in bed! :o Weliswaar niet mijn eigen bed, maar toch..
Vlinder, succes straks! ^O^
pi_196593537
@minilot waar ben je dan :o
  maandag 7 december 2020 @ 07:17:03 #180
63722 z80
I fink you freaky
pi_196593556
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 07:14 schreef Lonaa het volgende:
@:minilot waar ben je dan :o
Waarschijnlijk in bed met Grünther. :+
pi_196593566
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 05:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ach...zo heeft een ieder zijn stijl...om een gedachte te verwoorden...
Zelf ben ik ook wel van de puntjes...

Gelukkig zijn wij niet allemaal hetzelfde in verwoorden, tóch!?
Anders wordt het weer saai, en hoef je niet te delen.

Goedemorgen allemaal.
pi_196593577
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:17 schreef z80 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk in bed met Grünther. :+
Je weet het nooit :+
  maandag 7 december 2020 @ 07:31:32 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196593650
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 07:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je weet het nooit :+
Met mini helemaal niet

Tevens goedemorgen
pi_196593676
Ik vind niet dat als iedereen normale interpunctie gebruikt om zijn gedachten te verwoorden, de inhoud ervan te saai wordt om te delen.

Maar opzich was ik inmiddels wel aan de schrijfstijlen gewend, dus om te zeggen dat ik me eraan stoor, nee, dat niet.

Ik werd net wakker gebeld door de mondhygiënist (vijf min voor m'n wekker) dat de behandelaar ziek is geworden vannacht. Ik mag me dus lekker nog een uurtje omdraaien O+ en donderdag poging twee.

Ik droomde vannacht iets over dat ik aan het debatteren was met Mark Rutte. Had Linda's wintermaand gekeken waar 'ie in zat. Wel geinige droom.

En ik las net heel snel Lonaa's post met nog half dichte ogen van de slaap en las dat Lonaa bij Günther in bed lag. Dat vond ik al wat vreemd.. maar mini dus nog in bed :+ wel lekker of had je eigenlijk al wel op willen zijn?
pi_196593678
Mogge!

Netjes om 6u uit bed gesprongen }:|
Om 6:11 stond ik klaar: aangekleed, regenbroek, leren jas, handschoenen, hoed. En dan lekker de regen in. Precies op tijd terug, kon nog even de houtvoorraad weer aanvullen want lief had de kachel aangemaakt (en dus de lege houtmand voor me klaar gezet).

Wil de computer eerst op z'n dooie gemak updaten -O-
Nou ja, om 7:20 was ik dan toch netjes klaar en had ik de eerste collega al in de skype.
pi_196593774
Meh, ik viel pas zo laat in slaap. Al was het wel lekker warm want ik had net m'n winterdekbed erin gedaan. O+ En tijdens het wakkerliggen wel besloten wat ik met kerst ga maken. Een vega rijsttafel. Heel benieuwd of de vleeseters het vlees gaan missen.
  maandag 7 december 2020 @ 07:58:03 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196593820
Hier vroeg wakker, 5 uur.. dus dat wordt nog wat..gelukkig nog wel een dagje thuis scharrelen werken tot ik de uitslag heb van de test..

Tevens zo mijn wekelijkse meeting voorbereiden, maar ok heb eigenlijk niet veel te zeggen.. :{
  maandag 7 december 2020 @ 07:59:17 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196593827
Oh en wij weten nog steeds niet wat we gaan doen met kerst..

We willen iets makkelijks..en geen uren in de keuken staan dit jaar. Dus waarschijnlijk bestellen we iets.. maar wat dan en bij wie? :+ lastig!!!
pi_196593848
Ik sliep tot 7 uur en kreeg toen ontbijt op bed O+ Daar lig ik nu nog, literatuur door te nemen, ik hoef pas om 10 uur te beginnen. Duurt wel tot 21 uur :+
pi_196593870
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr........ vannacht diverse keren wakker geworden van de kou. Dat heb ik eigenlijk normaal niet snel, ik slaap zelfs in de winter met weinig aan thuis, (hier in BE wel vaak iets van een pyamabroek en hemdje, dat loopt toch wat makkelijker naar de wc op de gang :P ) en natuurlijk kruip ik thuis ook vaak tegen vriend aan.

Nu dus de verwarming weer op standje turbo, kop thee erbij en mezelf extra ingewikkeld in fleeceplaids.

Vlinder, dat zou echt voor mij het beste nieuws van de week zijn. Maar ik heb dan ook een diepe, diepe afkeer van gewroet in mijn mond. :X

En Tele, een keertje iemand onderbreken is niet zo erg. En het valt echt in het niet qua lompheid met die laatste opmerking. :*

Succes Myraela! Misschien is het een idee om, als je toch iets van 'vlees' in de gerechtjes wil, te kijken naar seitan. Ik heb het zelf nooit klaargemaakt, maar wel gegeten en mits goed bereid, heeft dat best een vlezige structuur. (Het schijnt wel een beetje een uitdaging te zijn, maar daar hou je wel van toch? ;) )
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 december 2020 @ 08:13:15 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196593891
Morning :W

Nog twee weken *O*. En donderdag vrij. Relatief rustige week. Er moeten nog wel wat notities af, maar dat is te doen. Oh ja en beoordelingsgesprek woensdag.
pi_196593912
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 08:07 schreef Candaasje het volgende:
Succes Myraela! Misschien is het een idee om, als je toch iets van 'vlees' in de gerechtjes wil, te kijken naar seitan. Ik heb het zelf nooit klaargemaakt, maar wel gegeten en mits goed bereid, heeft dat best een vlezige structuur. (Het schijnt wel een beetje een uitdaging te zijn, maar daar hou je wel van toch? ;) )
Misschien eens proberen, ja. :D Ik was nu eigenlijk van plan om er gewoon al bekende vleesvervangers in te verwerken bij een paar gerechtjes, maar vooral gewoon groente en ei gerechten te maken.

Als toetje spekkoek proberen te maken.
pi_196593952
Mja, ik sliep ook ruk. Pas laat want koud en om 6:45 wakker omdat Dora op de slaapkamer stond. Ze voelt zich niet heel lekker, geloof ik. Abby ook niet en daar ga ik straks de DA voor bellen. Maar zo eerst door de regen en sporten.
pi_196594036
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 06:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah joh. Er is een tijd geweest dat ik écht héél veel nadrukstreepjes en súpervaak uitroeptekens gebruikte in álles dat ik schreef! :+
Vrienden hebben toen een soort van interventie gehouden en dat hielp. Een beetje. :7
Mja ik vermoed dat interventie hier niet ga helpen. Ik praat denk al 25 jaar zo online.

Ik voorzie weinig beterschap :X
pi_196594053
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:59 schreef Barreltje het volgende:
Oh en wij weten nog steeds niet wat we gaan doen met kerst..

We willen iets makkelijks..en geen uren in de keuken staan dit jaar. Dus waarschijnlijk bestellen we iets.. maar wat dan en bij wie? :+ lastig!!!
Lokale snackbar. Kapsalon :+
pi_196594065
Hier kookt lief met kerst.
Wel zo handig... want kan hij tenminste met een gerust hart eten en hij vindt het leuk.

Blijft apart... niet houden van eten maar koken wel leuk vinden :)
  maandag 7 december 2020 @ 08:37:28 #197
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196594083
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik vermoed dat interventie hier niet ga helpen. Ik praat denk al 25 jaar zo online.

Ik voorzie weinig beterschap :X
Ach zolang mensen de berichten van Annex kunnen lezen zal het wel meevallen toch _O-
pi_196594087
Goedemorgen :W

Meeste boodschappen voor kerst zijn al besteld. Dus kan niet meer terug :D
pi_196594194
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ach zolang mensen de berichten van Annex kunnen lezen zal het wel meevallen toch _O-
Die is OOK van de puntjes O+
pi_196594495
Het is maar goed ik online les heb, ik krijg moordneigingen bij sommige medestudenten die echt niet zitten op te letten en vragen stellen die al 100x beantwoord zijn :') Zo duurt een les 3x zo lang, gevoelsmatig.
pi_196594679
Kerst is wel makkelijk geloof ik All inclusive hotel, dus er is ontbijt, lunch en er wordt een diner gemaakt Nu maar hopen dat het ook een beetje smaakt

Verder ben ik nat geregend en door en door verkleumd Dus nu de kachel maar aan gedaan en dan neem ik eerst een hete douche voor ik het bed in kruip

De interpunctie discussie brachten mijn gedachten op iets merkwaardigs wat ik een tijdje terug las Het gebruik van de . (punt) aan het eind van een zin in chatberichten zoals sms, whatsapp en dergelijke zou agressief over komen Dus Zou de slowchat ook onder chatberichten vallen? Was er al iemand agressief geworden door het ontbreken van punten?
  maandag 7 december 2020 @ 09:36:09 #202
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196594718
Ik ben echt enorm aan het woggen.. dus nu maar eens een to do lijst gemaakt.. :+

En Tele.. door mensen heen praten doe ik continue.. of iig ze onderbreken. Dat hoort bij een discussie.. als je gaat zitten wachten tot je aangesproken wordt dan kan het lang duren en dan gaan "ze" misschien wel denken dat je een muurbloempje bent..

Bij mijn schoonouders zit ik vaak spelletjes te spelen.. ik kan er namelijk niet tegen dat K.
ALLEEN maar met zn pa zit te praten..en als zn moeder iets zegt wordt daar geïrriteerd op gereageerd... ik kan alleen niet ook een gesprek tegelijkertijd hebben met zn moeder als k en zn pa de hele tijd zitten te tetteren... iets met gehoor beschadeging...

Aan de andere kant willen ze wel altijd dat ik mee kom.. om stil te zitten en mooi te wezen geloof ik _O-

oftewel.. iedereen heeft altijd een mening en meestal is dat gewoon goed
pi_196594723
Ik vind een forum toch wel iets anders dan een chat, eigenlijk. Ik typ hier ook anders dan op Whatsapp. Op Whatsapp zijn mijn zinnen vaak een stuk korter. Wel met punten overigens. Maar ik kan het me wel voorstellen, zeker bij hele korte reacties voelt zo'n punt wel zo hard.

Kan toch.
Nee.
Haha, leuk.

Kan toch
Nee
Haha, leuk

Ik lees er wel verschillende tonen in. Maar zou toch nooit voor de optie zonder punt kiezen.
pi_196594742
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:
Kerst is wel makkelijk geloof ik All inclusive hotel, dus er is ontbijt, lunch en er wordt een diner gemaakt Nu maar hopen dat het ook een beetje smaakt

Verder ben ik nat geregend en door en door verkleumd Dus nu de kachel maar aan gedaan en dan neem ik eerst een hete douche voor ik het bed in kruip

De interpunctie discussie brachten mijn gedachten op iets merkwaardigs wat ik een tijdje terug las Het gebruik van de . (punt) aan het eind van een zin in chatberichten zoals sms, whatsapp en dergelijke zou agressief over komen Dus Zou de slowchat ook onder chatberichten vallen? Was er al iemand agressief geworden door het ontbreken van punten?
Niet naar aanleiding van mijn berichten dan :X

Maar nee.. ik ben nog nooit aggressief geworden van wel of geen puntjes aan eind van de zin eigenlijk.
pi_196594763
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 07:04 schreef minilot het volgende:
Oh @:Tele6, wat moet het knettervermoeiend wezen om zo op visite te gaan, zeg! Oef. :* En onnodig om hoe je daar was zo helemaal plat te analyseren, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Wel goeie hapjes daar? :)
En hoe komt het dat A. zijn ouders niet zo vaak wil zien, zit daar wat specifieks achter? Alleen contact als hij wat van ze nodig heeft, dat zou ik als ouder ook wel even slikken vinden om te horen :Y
Het eten was wel goed geloof ik. We hadden onze zelfgebakken brownie met stroopwafel en fudge meegenomen dus het was sowieso goed. Verder hebben we er alleen geluncht. A's ouders hebben wel de meest fancy koffiemachine ooit. :D

A vindt z'n moeder vermoeiend en heeft geen zin om moeite te doen. :X
pi_196594783
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:

Een "Ok." is wel duizend agressiever dan "Ok". :Y
pi_196594792
@Clubsoda hoe was de rendang?
pi_196594807
Ik vind trouwens drie puntjes om een of andere reden beter dan twee _O-
  maandag 7 december 2020 @ 09:43:06 #209
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196594808
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wacht dacht je van: k
;( die is pas kut. Met punt natuurlijk nog erger want dan had je net zo goed OK kunnen typen!!
pi_196594809
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:37 schreef Myraela het volgende:
Ik vind een forum toch wel iets anders dan een chat, eigenlijk. Ik typ hier ook anders dan op Whatsapp. Op Whatsapp zijn mijn zinnen vaak een stuk korter. Wel met punten overigens. Maar ik kan het me wel voorstellen, zeker bij hele korte reacties voelt zo'n punt wel zo hard.

Kan toch.
Nee.
Haha, leuk.

Kan toch
Nee
Haha, leuk

Ik lees er wel verschillende tonen in. Maar zou toch nooit voor de optie zonder punt kiezen.
Ik vind zo'n "Nee." inderdaad wat hard overkomen t.o.v "Nee"
Dit is lastig uitleggen als je het typt _O-
pi_196594816
quote:

Ja, dat dus :Y Ik begrijp het wel een beetje, maar had er nog nooit zo bij stil gestaan.
pi_196594818
Nog twee weken tot verhuis! En daarna altijd beneden komen in een woonkamer die lekker warm is (ipv de woonkamer die vanmorgen tot 16 graden was afgekoeld...), en altijd de auto voor de deur kunnen parkeren. Zo'n zin in!
pi_196594819
quote:

[..]

True :D

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Vind ik ook, maar dat vind zelfs Word ook, die geeft altijd zo'n blauw streepje als je maar 2 puntjes typt :P
pi_196594829
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Nog twee weken tot verhuis! En daarna altijd beneden komen in een woonkamer die lekker warm is (ipv de woonkamer die vanmorgen tot 16 graden was afgekoeld...), en altijd de auto voor de deur kunnen parkeren. Zo'n zin in!
Ik begrijp dat je er enorm veel zin in hebt O+ Begrijpen de jongens ook wat er gaat gebeuren?
pi_196594877
quote:
Same... maar dat durfde ik dus niet meer te zeggen _O-
pi_196594883
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind zo'n "Nee." inderdaad wat hard overkomen t.o.v "Nee"
Dit is lastig uitleggen als je het typt _O-
Soort van “nee einde discussie”
Ipv “nee maar praat gerust verder”
pi_196594904
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:42 schreef Tele6 het volgende:
@:Clubsoda hoe was de rendang?
Ik eet 'm pas vanavond :)
pi_196594906
quote:
Dat klopt wel, drie puntjes is normale interpunctie, bij twee puntjes is je toets blijven hangen :P
pi_196594916
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat klopt wel, drie puntjes is normale interpunctie, bij twee puntjes is je toets blijven hangen :P
Drie puntjes is/was dat je daarna nog wat wil typen...
pi_196594920
Dus :+
pi_196594942
Drie puntjes is wat mij betreft een betekenisvolle stilte na een zin. Een punt of komma is een gewone pauze om te ademen.
  maandag 7 december 2020 @ 09:58:57 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_196594968
En --- in word is een ramp.
pi_196595010
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:49 schreef Uhmmpie het volgende:

Soort van “nee einde discussie”
Ipv “nee maar praat gerust verder”
Ja, precies! :Y
pi_196595024
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:56 schreef Clubsoda het volgende:
Drie puntjes is wat mij betreft een betekenisvolle stilte na een zin. Een punt of komma is een gewone pauze om te ademen.
Ja dit. Gewoon, zoals we allemaal op school geleerd hebben. Leestekens bestaan niet voor niets. Ze hebben een functie.

Maar als mensen op random plaatsen in een zin twee of drie (of meer) puntjes willen plaatsen, moeten ze dat helemaal zelf weten hoor. Het is maar een forum, schrijf vooral lekker zoals je wilt :)
Spoilers!
pi_196595037
Halve bijlees..(.)

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:23 schreef z80 het volgende:

[..]

In Azië eet ik elke versie, uitvoering of vulling die ik tegenkom. Met als voorkeur de verie die ik nog niet ken.
*O*
Volgens mij ben jij echt wel leuk om mee op reis te gaan - je durft overal heen en je eet alles *;
pi_196595059
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 09:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

Drie puntjes is/was dat je daarna nog wat wil typen...
Het beletselteken wordt voor diverse dingen gebruikt:

quote:
Om aan te geven dat een deel van de zin is weggelaten.
En over dit onderwerp valt nog veel te zeggen, maar …

Om aan te geven dat een deel van een woord is weggelaten.
Pas op voor de drem…

Om een pauze aan te geven, eventueel om de spanning op te voeren en extra aandacht van toehoorders of lezers te vragen.
En wie kwam er niet aan … Jan.

Om in een citaat aan te geven dat er iets is weggelaten. Meestal wordt het dan tussen haakjes gezet.
De zon is een (…) belangrijke ster. Hier is weggelaten: voor ons in alle opzichten.

Om aan te geven dat iets te denken geeft.
Tijdens de brand vluchtte de pastoor met zijn vrouw (…) uit de pastorie.

Bij een opsomming om niet alle woorden te moeten weergeven.
Hij hield van boeken met als onderwerp: filosofie, psychologie ...
Aldus https://nl.wikipedia.org/wiki/Beletselteken

Ik moest grinniken om de dikgedrukte uitleg :')

En midden in een zin om een pauze aan te geven is dus normaal gebruik.
pi_196595085
Wat interpunctie betreft: ik las dus al drie decennia trouw het Donald Duck Weekblad voordat ik leerde dat in tekstballonnetjes daarin echt nooit een enkele punt staat: elke zin eindigt ofwel met drie puntjes ofwel (meestal) met een uitroepteken. De redactie had blijkbaar al vroeg bezwaar tegen de enkele punt in een lopende dialoog :)
pi_196595122
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:08 schreef minilot het volgende:
Wat interpunctie betreft: ik las al drie decennia Donald Duck Weekblad voordat ik leerde dat in tekstballonnetjes echt nooit een enkele punt staat: elke zin eindigt ofwel met drie puntjes ofwel (meestal) met een uitroepteken. De redactie had blijkbaar al vroeg bezwaar tegen de enkele punt in een lopende dialoog :)
Dit is me serieus nog nooit zo opgevallen :@ en ik heb toch best veel stripbladen gelezen.
  maandag 7 december 2020 @ 10:11:08 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_196595127
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja dit. Gewoon, zoals we allemaal op school geleerd hebben. Leestekens bestaan niet voor niets. Ze hebben een functie.

Maar als mensen op random plaatsen in een zin twee of drie (of meer) puntjes willen plaatsen, moeten ze dat helemaal zelf weten hoor. Het is maar een forum, schrijf vooral lekker zoals je wilt :)
De wel bekende Oxford komma.
pi_196595137
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:08 schreef minilot het volgende:
Wat interpunctie betreft: ik las dus al drie decennia trouw het Donald Duck Weekblad voordat ik leerde dat in tekstballonnetjes daarin echt nooit een enkele punt staat: elke zin eindigt ofwel met drie puntjes ofwel (meestal) met een uitroepteken. De redactie had blijkbaar al vroeg bezwaar tegen de enkele punt in een lopende dialoog :)
Komt natuurlijk omdat die eenden elkaar niet laten uitpraten...
pi_196595145
Ik moet zeggen, ik zou mijn Nederlands wel willen verbeteren. Maar ik ben wel blij dat ik al jaren zoveel online zit. Ik denk dat mijn Nederlands zonder forum echt heel triest was geweest. :')
pi_196595155
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Spannend *O*

Ik kan ook niet wachten. Een kantoortje dat ik een kantoortje kan laten zijn O+ Een woonkamer die hopelijk minder chaotisch is O+ Vloerverwarming O+ Grotere keuken O+ Geen stank meer in het portiekje van de surinaamse buren die met henna oid bezig zijn of kookluchtjes vanuit dat huis O+
  maandag 7 december 2020 @ 10:15:12 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595185
Ik typ 999 vd 1000 keer op mn mobiel . En ik heb dikke vingers.. dus dan verschijnen er nogal vaak punten midden in de zin.. en soms zijn het 2 punten en soms 1. Ik vind 1 punt idd vaak ook gewoon iets hards hebben, zelfs in een gewone zin.. dus 2 of 3 punten..

En vaak genoeg discussies met K als ie 1 , 2 of 3 puntjes neer zet in een wa antwoord.. gegarandeerd dat er dan een " wat bedoel je DAAR nou mee" komt
pi_196595186
Wij hebben tegenwoordig Surinaamse kookluchtjes in de straat sinds mijn overburen een Surinaamse broodjeszaak zijn en ik ben dat echt nog niet beu: ruikt lekker en het voelt zo verrekte stads :D O+
pi_196595192
Oh ja, Barrel had het over in de rede vallen omdat je anders niet aan het woord komt. Mijn ouders hebben me geprobeerd op te voeden en me bijgebracht dat je anderen moet laten uitpraten en dat in de rede vallen ongelofelijk onbeschoft is. Elke keer dat ik een poging deed me netjes aan mijn opvoeding te houden deed ik uiteindelijk gewoon niet mee aan het gesprek/een discussie. Dus hop, weg met die gereformeerde opvoedkundige nonsens. Soms moet je mensen gewoon in de rede vallen :7

Niet continu natuurlijk, dan wordt het verrekte vervelend, maar de hele tijd braaf op je beurt wachten heeft vaak geen enkele zin. Dus eens met Barreltje O+
pi_196595198
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik moet zeggen, ik zou mijn Nederlands wel willen verbeteren. Maar ik ben wel blij dat ik al jaren zoveel online zit. Ik denk dat mijn Nederlands zonder forum echt heel triest was geweest. :')
Ik moest echt heel erg wennen in m'n huidige baan. Ik had eigenlijk sinds ik begon op de uni in 2005 geen Nederlands meer geschreven in een formele functie, alles altijd in het engels gedaan inculsief alle studies. Nu schrijf ik in 1x weer heel veel Nederlands, merk soms dat ik het makkelijker zou vinden in het engels.

Laatst kreeg ik van iemand commentaar op een stomme spelfout die ik gemaakt had. Mijn reactie was 'inderdaad, dat is een stomme fout, had ik niet mogen maken'. Vervolgens zijn reactie 'ach, voor iemand die niet Nederlands als moedertaal spreekt was het al een hele goede tekst' _O- . Ik heb die persoon nog nooit fysiek ontmoet (Ik ben 1.88 en hoogblond), en ik heb een hele Friese naam, die toch vaak als zijnde Spaans of Portugees wordt ingeschat...
  maandag 7 december 2020 @ 10:17:48 #237
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595223
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
Zonder forum?

Bij mij wordt het er iig niet beter op door het forum. :+
pi_196595226
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, Barrel had het over in de rede vallen omdat je anders niet aan het woord komt. Mijn ouders hebben me geprobeerd op te voeden en me bijgebracht dat je anderen moet laten uitpraten en dat in de rede vallen ongelofelijk onbeschoft is. Elke keer dat ik een poging deed me netjes aan mijn opvoeding te houden deed ik uiteindelijk gewoon niet mee aan het gesprek/een discussie. Dus hop, weg met die gereformeerde opvoedkundige nonsens. Soms moet je mensen gewoon in de rede vallen :7

Niet continu natuurlijk, dan wordt het verrekte vervelend, maar de hele tijd braaf op je beurt wachten heeft vaak geen enkele zin. Dus eens met Barreltje O+
Ik ben nog niet zover. Heb die opvoeding ook gehad en krijg het echt niet voor elkaar om een ander in de rede te vallen. Dus zwijg ik (heb ook nog eens geen harde stem dus zou ook echt voor mijn gevoel moeten schreeuwen).
pi_196595235
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik moest echt heel erg wennen in m'n huidige baan. Ik had eigenlijk sinds ik begon op de uni in 2005 geen Nederlands meer geschreven in een formele functie, alles altijd in het engels gedaan inculsief alle studies. Nu schrijf ik in 1x weer heel veel Nederlands, merk soms dat ik het makkelijker zou vinden in het engels.

Laatst kreeg ik van iemand commentaar op een stomme spelfout die ik gemaakt had. Mijn reactie was 'inderdaad, dat is een stomme fout, had ik niet mogen maken'. Vervolgens zijn reactie 'ach, voor iemand die niet Nederlands als moedertaal spreekt was het al een hele goede tekst' _O- . Ik heb die persoon nog nooit fysiek ontmoet (Ik ben 1.88 en hoogblond), en ik heb een hele Friese naam, die toch vaak als zijnde Spaans of Portugees wordt ingeschat...
Je spreekt/schrijft idd prima Nederlands voor een buitenlander :7
pi_196595241
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Zonder forum?

Bij mij wordt het er iig niet beter op door het forum. :+
Slecht Nederlands schrijven kan beter zijn dan helemaal geen Nederlands schrijven ;)
  maandag 7 december 2020 @ 10:19:47 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595247
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Gheheh doe je zo je best..

Maar wat een zeikerd zeg.. eerst een typfout bespreken en dan zeggen dat het eigenlijk zo slecht niet is.. hou dan gewoon je waffel.. :P
pi_196595250
Als ik J. nooit in de rede zou vallen dan was -ie waarschijnlijk nog steeds bezig aan een eindeloze zin waaraan -ie begon toen we nog niet eens verkering hadden. 8)7 Is helaas een familiekwaaltje en aangeleerde beleefdheid zorgt er bij mij voor dat ik mijn schoonvader niet in de rede probeer te vallen en dus soms twintig minuten vastzit aan een niet te volgen monoloog over genealogie of iets anders weerzinwekkend saais totdat ik gered word door een andere aanwezige of echt nodig moest plassen ofzo |:)
pi_196595266
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gheheh doe je zo je best..

Maar wat een zeikerd zeg.. eerst een typfout bespreken en dan zeggen dat het eigenlijk zo slecht niet is.. hou dan gewoon je waffel.. :P
Nou ja, was een tekst die naar een heleboel mensen verstuurd zou worden, dus wat dat betreft wel belangrijk. En was echt een stomme fout (volgens mij een ei/ij fout).

Dus dan is het wel fijn als het gewoon goed is....
  maandag 7 december 2020 @ 10:22:03 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595278
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Slecht Nederlands schrijven kan beter zijn dan helemaal geen Nederlands schrijven ;)
Nouja dat doe ik ook niet.. of op werk niet.. alles in het engels.

Ik merk wel dat ik op teams wel gewoon "chat" .. MET typfouten .. schijt..
Als we hier op typ/taalfouten gaan letten zijn we de hele dag wel bezig, man man man wat komen er een slechte zinnen voorbij zeg.. en dan ben ik niet eens een native English speaker ..
  maandag 7 december 2020 @ 10:22:05 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_196595280
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nou ja, was een tekst die naar een heleboel mensen verstuurd zou worden, dus wat dat betreft wel belangrijk. En was echt een stomme fout (volgens mij een ei/ij fout).

Dus dan is het wel fijn als het gewoon goed is....
Die gaan bij mij altijd fout. En ook voor een spellingcontroller een ramp.
  maandag 7 december 2020 @ 10:22:57 #246
63722 z80
I fink you freaky
pi_196595302
Herpes heeft een tijdmachine. Mijn pakje wordt geleverd op zaterdag 5-12-2020.
pi_196595309
Ik begin hier wat te ontdooien. Werd tijd :') Voeten nog wel heel koud. Haar is ook nog nat, hielp ook niet natuurlijk.

En ik kwam gisteravond in world of warcraft in een soort openlucht sportschool van uiltjes terecht, dus dat was grappig. Daarna onderzocht ik de omgeving nog wat meer en liep een grot in waar één uiltje blijkbaar een soort van museum van mij had ingericht incl enorm standbeeld...van mij. Ik vroeg het uiltje wat er gaande was en die zei dat hij alleen spullen had gebruikt die ik niet meer nodig had en dat het dus geen diefstal was. Hij eindigde het gesprek met "I am your biggest fan". Het vallen van het kwartje ging wat traag, want toen ik de grot weer uit liep realiseerde ik me pas dat dit uiltje Stanikos heet :')
  maandag 7 december 2020 @ 10:24:03 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595312
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:19 schreef minilot het volgende:
Als ik J. nooit in de rede zou vallen dan was -ie waarschijnlijk nog steeds bezig aan een eindeloze zin waaraan -ie begon toen we nog niet eens verkering hadden. 8)7 Is helaas een familiekwaaltje en aangeleerde beleefdheid zorgt er bij mij voor dat ik mijn schoonvader niet in de rede probeer te vallen en dus soms twintig minuten vastzit aan een niet te volgen monoloog over genealogie of iets anders weerzinwekkend saais totdat ik gered word door een andere aanwezige of echt nodig moest plassen ofzo |:)
K. Kan zich werkelijk waar overal druk om maken.. en hij vind het dan leuk om dat tegen mij te uiten en mij intresseert het geen rest.. we zijn al zo'n getrouwd stel waarin ik hopelijk op de juiste momenten "uhuh"en "ja " en "nee" zeg O-) _O-
  maandag 7 december 2020 @ 10:25:17 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595326
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik begin hier wat te ontdooien. Werd tijd :') Voeten nog wel heel koud. Haar is ook nog nat, hielp ook niet natuurlijk.

En ik kwam gisteravond in world of warcraft in een soort openlucht sportschool van uiltjes terecht, dus dat was grappig. Daarna onderzocht ik de omgeving nog wat meer en liep een grot in waar één uiltje blijkbaar een soort van museum van mij had ingericht incl enorm standbeeld...van mij. Ik vroeg het uiltje wat er gaande was en die zei dat hij alleen spullen had gebruikt die ik niet meer nodig had en dat het dus geen diefstal was. Hij eindigde het gesprek met "I am your biggest fan". Het vallen van het kwartje ging wat traag, want toen ik de grot weer uit liep realiseerde ik me pas dat dit uiltje Stanikos heet :')
Gelukkig kon je de grot uitlopen en eindigde je niet in een kofferbak :X
pi_196595328
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:22 schreef z80 het volgende:

[..]

Die gaan bij mij altijd fout. En ook voor een spellingcontroller een ramp.
Eén van mijn beste vrienden is de meest intelligente persoon die ik IRL ken, meermaals gepromoveerd, ontzettend boeiende baan, noem het maar op - maar niettemin floept er geregeld een fontijn in plaats van fontein uit 'm. Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij, maar klaarblijkelijk is het toch echt onverbeterlijk lastig voor sommige lui! :D
pi_196595352
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nouja dat doe ik ook niet.. of op werk niet.. alles in het engels.

Ik merk wel dat ik op teams wel gewoon "chat" .. MET typfouten .. schijt..
Als we hier op typ/taalfouten gaan letten zijn we de hele dag wel bezig, man man man wat komen er een slechte zinnen voorbij zeg.. en dan ben ik niet eens een native English speaker ..
Nou, hier op het forum schrijf je toch slecht Nederlands?

Ik vind het altijd wel grappig hoe native speakers heel andere fouten maken in hun Engels dan wij. Bijvoorbeeld their/there/they're, en then/than: dat kan een Nederlander over het algemeen prima uit elkaar houden omdat de vertaling van die dingen in het Nederlands verschillend is, dus ze lijken verschillender voor ons.
Ik hoop dat mijn Engels nooit zo "goed" wordt dat ik dat soort fouten ga maken :@
pi_196595368
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef Barreltje het volgende:

Gelukkig kon je de grot uitlopen en eindigde je niet in een kofferbak :X
Nou inderdaad! Hoogzwanger en al -O-

Jross kan zich ook zo fraai druk maken om dingen. Hij was zich gisteren druk aan het maken over een policy wijziging op Twitch. Als je een spel voor het eerst speelt dan mag je niet meer #blindplaythrough gebruiken, want dat zou beledigend zijn voor blinde mensen. Ik geloof dat hij het er wel een uur over heeft gehad, maar het ging na de eerste 10 minuten al mijn ene oor in en het andere uit.
pi_196595377
Mijn broertje slaagt er regelmatig in om z'n eigen naam verkeerd te spellen, dat vind ik nog wel het knapst. (Hij heeft geen enorm ingewikkelde naam. 7 letters)
pi_196595378
Ik heb jarenlang allebij geschreven (tot m'n 12e ofzo) tot ik me ineens afvroeg waarom het allebij was maar wel beide, dat vond ik niet logisch. :')

Dus toen ben ik bijde gaan schrijven... :D
pi_196595384
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:26 schreef Tele6 het volgende:

Ik vind het altijd wel grappig hoe native speakers heel andere fouten maken in hun Engels dan wij. Bijvoorbeeld their/there/they're, en then/than: dat kan een Nederlander over het algemeen prima uit elkaar houden omdat de vertaling van die dingen in het Nederlands verschillend is, dus ze lijken verschillender voor ons.
Ik hoop dat mijn Engels nooit zo "goed" wordt dat ik dat soort fouten ga maken :@
Ja, dat zijn idd precies dingen die ik heel vaak verkeerd geschreven zie en die ik zelf doodsimpel vind :Y
  maandag 7 december 2020 @ 10:29:09 #256
63722 z80
I fink you freaky
pi_196595390
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:04 schreef minilot het volgende:
Halve bijlees..(.)
[..]

*O*
Volgens mij ben jij echt wel leuk om mee op reis te gaan - je durft overal heen en je eet alles *;
Ik denk meer een ramp.
Bij de groepsreizen was ik ook altijd diegene die op de meest onmogelijke plekken nog even iets langer moest blijven kijken. Ergens wat te snaaien halen was. Ergens achteraan op de lokale markt te vinden is met iets ondefinieerbaar in de hand. Of met een enorme "stink"lucht van het eten in de bus zat.
Durian vers vind ik niet lekker. Maar verwerkt in ijs heerlijk. Maar de geur is voor andere niet bepaald aangenaam. En verse knoflookteentjes zo opknagen bij het eten waarderen de meeste ook niet.
Als ik allen reis of met lokale gidsen is dat geen probleem. Die eten dat ook. En zijn er voor mij om dingen te laten zien.
pi_196595404
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje slaagt er regelmatig in om z'n eigen naam verkeerd te spellen, dat vind ik nog wel het knapst. (Hij heeft geen enorm ingewikkelde naam. 7 letters)
Ik heb familieleden op facebook die het presteren de meest normale namen vreselijk fout te schrijven. Gisteren schreef een oom de naam van zijn eigen vrouw (50+ jaar getrouwd of zo) verkeerd :+ Rija. Dat stond er. Rija.
pi_196595414
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik denk meer een ramp.
Nou ja, voor de doorsnee groepsreiziger misschien dan, maar mij lijkt het retegezellig! ^O^
pi_196595416
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb jarenlang allebij geschreven (tot m'n 12e ofzo) tot ik me ineens afvroeg waarom het allebij was maar wel beide, dat vond ik niet logisch. :')

Dus toen ben ik bijde gaan schrijven... :D
_O- toch op de één of andere manier wel over nagedacht dus :')
pi_196595436
Gevoelsmatig was het meest tragische toch ooit wel dat ik een best wel belangrijke, officiële mail ondertekende met “Met vriendelijke groenten”

Voelde als epic fail in ieder geval :X
pi_196595437
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

_O- toch op de één of andere manier wel over nagedacht dus :')
Was een grapje overigens hoor, daarna heb ik het gewoon opgezocht en ben ik het goed gaan schrijven. :D Maar herinner me wel dat ik echt zo'n 'wtf, hoe kan deze fout zo ingeburgerd bij mijn zijn.'-momentje had.
pi_196595444
Waar ik echt niet tegen kan is als mensen mijn naam verkeerd schrijven. Zeker in een email, naar mijn emailadres dat voornaam.achternaam is. Dat vind ik zo frustrerend...
pi_196595446
Och.. ik was al ruimschoots volwassen toen ik met J. eens naar iets keek waarin een 'drijvend eiland' genoemd werd waarop ik in alle serieusheid riep dat toch élk eiland in zee dreef?! :@ Ik had blijkbaar niet meer over het fenomeen 'eiland' nagedacht sinds ik als gupje naar Ovide keek ofzo 8)7
Ik word er nog steeds af en toe terecht om uitgelachen :Y
pi_196595447
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:32 schreef Uhmmpie het volgende:
Gevoelsmatig was het meest tragische toch ooit wel dat ik een best wel belangrijke, officiële mail ondertekende met “Met vriendelijke groenten”

Voelde als epic fail in ieder geval :X
Ach dat is toch een overduidelijke typo, daar zou ik juist helemaal niet wakker van liggen.
pi_196595459
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:32 schreef Myraela het volgende:

Was een grapje overigens hoor, daarna heb ik het gewoon opgezocht en ben ik het goed gaan schrijven. :D Maar herinner me wel dat ik echt zo'n 'wtf, hoe kan deze fout zo ingeburgerd bij mijn zijn.'-momentje had.
Goeien grap 8-) Ik moest lachen.
  maandag 7 december 2020 @ 10:36:36 #266
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_196595493
Oh hier ook.. mijn naam is met 3 a's.. presteren ze het nog om er 2 a's en een e in te stoppen..

Het is echt zo lastig niet.. maar blijkbaar qel.. en RIA verkeerd schrijven is ook wel _O-
pi_196595501
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar ik echt niet tegen kan is als mensen mijn naam verkeerd schrijven. Zeker in een email, naar mijn emailadres dat voornaam.achternaam is. Dat vind ik zo frustrerend...
Dat vind ik ook echt onbegrijpelijk hoor! :N
pi_196595506
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ach dat is toch een overduidelijke typo, daar zou ik juist helemaal niet wakker van liggen.
Het was meer dat het echt heel erg niet op zn plek was.
pi_196595523
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:36 schreef Barreltje het volgende:
Oh hier ook.. mijn naam is met 3 a's.. presteren ze het nog om er 2 a's en een e in te stoppen..

Het is echt zo lastig niet.. maar blijkbaar qel.. en RIA verkeerd schrijven is ook wel _O-
Hmm gaat hier binnen nederland eigenlijk altijd goed. Buiten nederland is het een stuk ingewikkelder.

Maar ik troost dan meestal met de keer dat we op de fins/russische grens een visum wilde aanvragen... en we het uiteindelijk na 2 uur spelle in alle bekende talen zelf mochten opschrijven. Kennelijk tegen alle regels in.
pi_196595535
quote:
herkenbaar, je spelt je voor en achternaam, email komt goed aan en dan schrijven ze je naam zonder k of zonder e in de aanhef. 8)7
pi_196595550
Ik merk dat ik door te snel willen typen, vaak de dt-grammaticaregels niet meer toepas. En als ik het daarna teruglees, (vaak dankzij er door een ander op gewezen te zijn) dan krommen mijn tenen zich natuurlijk gigantisch en stijgt het schaamrood naar mijn kaken :@

(Jongens, moet er een . achter die :@ of telt dat ding zelf al als punt?)

Mijn vriend is gelukkig een nog veeeeeeel grotere taalcrimineel. Heeft ook last van de Engelse ziekte.
Haalde ook altijd lage cijfers voor z'n talen. Maar dat compenseerde 'ie weer met de exacte vakken.

En die Belgen hier kunnen er ook wat van. Mijn hemel. Op social media is het helemaal om te janken (je moet die zinnen echt ontcijferen), maar ook de zinsbouw van professoren vind ik vaak....bijzonder. Ik verdenk er eentje uit het Duitstalige gebied te komen, zoveel werkwoorden gebruikt 'ie in één zin. :D
pi_196595555
Hier kan ik verder niet over mee praten. Mijn naam zie ik zelden verkeerd gespeld. Ik kan het me niet eens herinneren dat iemand dat deed. Waarschijnlijk die man van Rija ooit een keer. Saskija.
pi_196595560
Mijn naam is dus Nynke. Nederlanders maken er vrijwel altijd Nienke van. Vlamingen vaak Nyncke, of soms ook Niencke. Echt, stom.
pi_196595568
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik merk dat ik door te snel willen typen, vaak de dt-grammaticaregels niet meer toepas. En als ik het daarna teruglees, (vaak dankzij er door een ander op gewezen te zijn) dan krommen mijn tenen zich natuurlijk gigantisch en stijgt het schaamrood naar mijn kaken :@

(Jongens, moet er een . achter die :@ of telt dat ding zelf al als punt?)

Mijn vriend is gelukkig een nog veeeeeeel grotere taalcrimineel. Heeft ook last van de Engelse ziekte.
Haalde ook altijd lage cijfers voor z'n talen. Maar dat compenseerde 'ie weer met de exacte vakken.

En die Belgen hier kunnen er ook wat van. Mijn hemel. Op social media is het helemaal om te janken (je moet die zinnen echt ontcijferen), maar ook de zinsbouw van professoren vind ik vaak....bijzonder. Ik verdenk er eentje uit het Duitstalige gebied te komen, zoveel werkwoorden gebruikt 'ie in één zin. :D
En ik maar denken dat die Vlamen beter in taal zijn dan wij Ollanders :7
pi_196595569
Mijn naam wordt nog wel eens met 'ij' geschreven in plaats van 'ei', maar beide varianten bestaan, dus dat vind ik niet zo gek.
  maandag 7 december 2020 @ 10:44:29 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196595578
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef Isabeau het volgende:
Hier kan ik verder niet over mee praten. Mijn naam zie ik zelden verkeerd gespeld. Ik kan het me niet eens herinneren dat iemand dat deed. Waarschijnlijk die man van Rija ooit een keer. Saskija.
De ergste die ik een keer had met mijn naam was: Monic _O-
verder altijd dezelfde fout door het met een K te schrijven ipv que.
pi_196595588
Als mensen mijn naam moeten zeggen, dan maken ze er vaak één van de vaker voorkomende varianten van. Maar dat zie ik mails gelukkig maar erg weinig terug. Zou ik ook erg irritant vinden.
pi_196595591
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Mijn naam wordt nog wel eens met 'ij' geschreven in plaats van 'ei', maar beide varianten bestaan, dus dat vind ik niet zo gek.
Nee, die vind ik ook helemaal niet raar hoor.

Barrels naam met 1 e er in gepropt ipv 3x een a snap ik ook nog wel.
pi_196595594
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn naam is dus Nynke. Nederlanders maken er vrijwel altijd Nienke van. Vlamingen vaak Nyncke, of soms ook Niencke. Echt, stom.
Oh god ja, alles moet hier zo ingewikkeld mogelijk qua namen. Liefst met een c en een x er in. En ae als die andere letters er niet in passen.
(Een van mijn huisgenoten heet 'Sterckx' . )
pi_196595601
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh god ja, alles moet hier zo ingewikkeld mogelijk qua namen. Liefst met een c en een x er in. En ae als die andere letters er niet in passen.
Ja, achternamen moet ik altijd 3x controleren of ik wel alle c's en x'en heb meegenomen. Gek volkje, die Belgen...
pi_196595603
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef gcjoel het volgende:

Maar ook daarbij bestaan beide varianten gewoon. Nou ja, op de Monic variant na. Die ken ik niet.
pi_196595608
Mijn voornaam wordt eigenlijk nooit verkeerd geschreven. In Twente wordt ie wel Heel Kut uitgesproken :+
pi_196595613
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Mijn schoonzus heet Jackelien.
Mijn tante Jacqueline.

Ik weet wel welke variant ik veeeeeel mooier vind qua schrijfwijze en uitspraak :D
pi_196595617
SLADE OP DE RADIO! HET IS BIJNA KERST JONG0NS
pi_196595622
quote:
Oh echt he. Dat je dan een mail stuurt en dan bij het antwoord een fout in de aanhef... (...). Lees even terug ofzo 8)7 Gebeurt me heel vaak.
pi_196595630
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:45 schreef Candaasje het volgende:

Vlaamse vriendin heeft ook een naam eindigend op ck :7 Mijn achternaam willen ze ook altijd met ck schrijven en dat is gewoon heel ordinair met alleen een k.
  maandag 7 december 2020 @ 10:48:21 #287
63722 z80
I fink you freaky
pi_196595632
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:40 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm gaat hier binnen nederland eigenlijk altijd goed. Buiten nederland is het een stuk ingewikkelder.

Maar ik troost dan meestal met de keer dat we op de fins/russische grens een visum wilde aanvragen... en we het uiteindelijk na 2 uur spelle in alle bekende talen zelf mochten opschrijven. Kennelijk tegen alle regels in.
Voor dit soort gevallen gebruik ik mijn smartphone. Daarop zetten wat ze moeten weten. Werkt perfect in alle mogelijke talen.
pi_196595634
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, achternamen moet ik altijd 3x controleren of ik wel alle c's en x'en heb meegenomen. Gek volkje, die Belgen...
We hebben hier ook een prof die 'Leroy' heet.
3x raden hoe alle Hollanders die man eerst noemden. Moest (natuurlijk, duh, maar dat is achteraf) op z'n Frans :P
pi_196595638
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Mijn voornaam wordt eigenlijk nooit verkeerd geschreven. In Twente wordt ie wel Heel Kut uitgesproken :+
Beetje onbenullig nasaal?
  maandag 7 december 2020 @ 10:49:01 #290
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196595642
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ook daarbij bestaan beide varianten gewoon. Nou ja, op de Monic variant na. Die ken ik niet.
Ja die vind ik ook niet gek. Maar die Monic was wel echt even gek _O- (was nog van de opa en oma van ex ook ;( )
pi_196595646
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 10:47 schreef Lonaa het volgende:
SLADE OP DE RADIO! HET IS BIJNA KERST JONG0NS
Ik las 'salade'.

:')

Ik probeer nu te bedenken hoe ik jouw naam op z'n boers uitspreek... ik ben er te Randstads voor vrees ik. Doe eens voor? O-)
pi_196595650
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 10:33 schreef minilot het volgende:
Och.. ik was al ruimschoots volwassen toen ik met J. eens naar iets keek waarin een 'drijvend eiland' genoemd werd waarop ik in alle serieusheid riep dat toch élk eiland in zee dreef?! :@ Ik had blijkbaar niet meer over het fenomeen 'eiland' nagedacht sinds ik als gupje naar Ovide keek ofzo 8)7
Ik word er nog steeds af en toe terecht om uitgelachen :Y
_O-

O+ Ovide O+
Spoilers!
pi_196595653
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje onbenullig nasaal?
En debiel lange klinkers. Ja. Allemaal ook. :')
pi_196595658
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik las 'salade'.

Ik probeer nu te bedenken hoe ik jouw naam op z'n boers uitspreek... ik ben er te Randstads voor vrees ik. Doe eens voor? O-)
Ilooooooooooonaaaaaaaaaaa.

:r
  maandag 7 december 2020 @ 10:50:25 #295
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196595665
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik las 'salade'.

zoals de cooolaaaa
pi_196595669
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vlaamse vriendin heeft ook een naam eindigend op ck :7 Mijn achternaam willen ze ook altijd met ck schrijven en dat is gewoon heel ordinair met alleen een k.

Mensen zijn ook altijd wat teleurgesteld als ze mijn achternaam NIET moeten schrijven zoals de bekende zwemster van weleer. "Gewoon de kleur.... ja, nee, zonder die y....'
pi_196595677
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 10:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ilooooooooooonaaaaaaaaaaa.

:r
Ik denk het te horen. Ik kan het zelf niet nadoen merk ik :D .

Arme jij wel.
pi_196595684
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk het te horen. Ik kan het zelf niet nadoen merk ik :D .

Arme jij wel.
Ik ben wel blij dat ik vrij veel mensen ken die redelijk ABN spreken. :')
pi_196595700
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 10:50 schreef Candaasje het volgende:

Mensen zijn ook altijd wat teleurgesteld als ze mijn achternaam NIET moeten schrijven zoals de bekende zwemster van weleer. "Gewoon de kleur.... ja, nee, zonder die y....'
:D maar die variant komt in Nederland ook voor, toch?

In België laten ze ook meestal de spatie weg bij bijv een naam als Van Dalen. Dat wordt dan in het Vlaams Vandalen. (dit werd geheel onbedoeld ineens een heel ander woord.....maar ik hoop dat het voorbeeld an sich duidelijk is).

Ok, nog ééntje: Van Drommelen wordt dan Vandrommelen. En waar we in Nederland bij zo'n naam zoeken op de D, zoeken ze in België dus op de V. Kan ook voor leuke verwarring zorgen als je aan de telefoon zit.
pi_196595726
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D maar die variant komt in Nederland ook voor, toch?

In België laten ze ook meestal de spatie weg bij bijv een naam als Van Dalen. Dat wordt dan in het Vlaams Vandalen. (dit werd geheel onbedoeld ineens een heel ander woord.....maar ik hoop dat het voorbeeld an sich duidelijk is).

Ok, nog ééntje: Van Drommelen wordt dan Vandrommelen. En waar we in Nederland bij zo'n naam zoeken op de D, zoeken ze in België dus op de V. Kan ook voor leuke verwarring zorgen als je aan de telefoon zit.
Ja, komen beide voor. Maar gewoon "Bruin' is echt veel minder chique. Wel makkelijker spellen natuurlijk :P

En ja, ik moet ook altijd kijken bij groepswerken; voor de volgorde van de namen maakt het namelijk ook nog eens uit :')

Ik ga eens even tussendoor douchen. Warm én schoon worden.
pi_196595729
Oh, ik zal hem maar dichtgooien dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')