Koop een taart en ga het vieren.quote:
Koken? Nee.quote:Op zondag 6 december 2020 16:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doe je ook mee aan deVietnamese week?
Gezellig dat je hier zo leuk meepost.quote:Op zondag 6 december 2020 16:28 schreef scrupuleus het volgende:
Vier het leven toch eens wat meer, zure huilenbalk
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.quote:Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Gezellig dat je hier zo leuk meepost.
Scrup heeft een punt.quote:Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.
Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.quote:Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.
Mja. Maar iets met toon en muziek en alles.quote:Op zondag 6 december 2020 16:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Scrup heeft een punt.
Hoi allen!Loop wat achter met de bijlees maar @:PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.
M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
Ik vind het niet echt te vergelijken hoor.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef minilot het volgende:
Misschien mis ik @:Kreator gewoon zo dat ik automatisch hecht aan andere gestrekte benen
Benieuwd naar je brokkenrendag!quote:Op zondag 6 december 2020 16:59 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, 4 down, 4 to go. Ik ga ondertussen maar eens beginnen aan de corn chowder en sojabrokkenrendang
Dat is wel herkenbaar. Nu 4 weken vrij, maar ik ben benieuwd of ik het los kan latenquote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.
M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
Graag gedaanquote:Op zondag 6 december 2020 16:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.
Knal een blocker op de pagina's van je werk tijdens je vakantie, en laat je vriend het wachtwoord kiezen. Ik ga dit aankomende week weer voor social media doen, werkt als een tietquote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.quote:Op zondag 6 december 2020 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.
/gratis advies op zondag.
Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoorquote:Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
Bigosquote:Op zondag 6 december 2020 17:00 schreef minilot het volgende:
Avondeten uit de vriezer, trouwens. Hadden eigenlijk verwacht vandaag van huis te wezen maar dat ging onverwacht niet door en de koelkast is echt he-le-maal leeg, afgezien van cola zero en een bak stoofperen in portMorgen pas weer boodschappen gepland.
Ik laat de mannen in huis kiezen uit bigos met afbakspektstokbrood of tomatensoep met spinaziepizza.
Fiets dan, maar nope. Echt niet.quote:Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoor
Hoe lang heb je vakantie?quote:Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezerquote:Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bigos
Hier ook uit de vriezer/voorraad: visballetjes van de ikea, opgebakken aardappels met dille en karnemelk en gegrilde courgette. #fusion.
Dit herken ik wel erg van mezelf. Tijdens m'n PhD keek ik tijdens vakanties altijd 1 a 2x per dag in m'n werkmail (ochtend en evt eind vd middag), want dan kon ik het de rest van de dag laten gaan. Anders bleef ik bezig met of het allemaal wel goed liep en zo.quote:Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
Vriend hier hetzelfde. Althans, die wil max 2 dagen op kantoor. De rest thuis. Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.quote:Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
Hier precies zoquote:Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.
Mijnes is op.quote:Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezer
quote:Op zondag 6 december 2020 17:12 schreef sigme het volgende:
Ik heb voor thuiswerken geen aparte ruimte - mijn huis heeft geen kamers.
Nu na mijn 3 weken verlof hebben we een iets aangepaste routine bedacht voor mijn werkdagen. Ik werk soms hier (op de hei), en soms in mijn huisje in Stad. Dat zijn dus verschillende routines.
[ afbeelding ]
Jaquote:
2 weken. Ik hoop ook op uit het oog, uit het hart. Maar het is nu allemaal veel op het nieuws, en bij sommige onderwerpen of momenten weet je dan gewoon dat het chaos is. Het is toch makkelijker loslaten wanneer je je werkt kun stilzetten of overdragen aan een collega. Bij mij gaat een extern bureau het overnemen, weinig vertrouwen in.quote:Op zondag 6 december 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
Hoe lang heb je vakantie?
Ik merkte dat ik de eerste paar dagen altijd heeeeeeeeel onrustig was als er nog werk lag (of als ik nog ergens bij betrokken was), maar het daarna echt wel afnam. Iets met 'wat je aandacht geeft, groeit'. Of 'uit het oog, uit het hart'. En meer van dat soort clichés
Gewoon achttien potten crispy chili oil meenemen, als je het net hebt ontdekt heb je de eerste maanden erna verder toch niks anders nodigquote:Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja
Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven
Dit: Bai Wei Zhai Dipping Condiment Delicious Flavour 100g.quote:Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja
Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven
Ja, dat is de les van 3 weken vakantie: het is echt veeeeeeeeeeeel fijner om tussen de middag warm te eten. Dat prutsen we nu al jaren omheen, maar waarom zouden we met thuiswerken nog prutsen? Gewoon siesta houden!quote:Op zondag 6 december 2020 17:14 schreef minilot het volgende:
(Flinke lunchtijd bij thuiswerken, Sig!)
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eetquote:Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
Ik heb nog 6 bakjes staan.Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
Dat werkt prima, ja.quote:Op zondag 6 december 2020 17:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eet
Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligtquote:Op zondag 6 december 2020 17:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat werkt prima, ja.Hier gaat het altijd wel snel genoeg op.
Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi.quote:Op zondag 6 december 2020 17:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligt
En toch lief al aangespoord dat ik binnenkort weer naar amazing oriental wil.
Mn soyasaus is bijna op.. sesamolie ook. Oestersaus helemaal... stresssssss
Oooh mja ik eet het vooral bij de dimsum eigenlijk.quote:Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi.
Herkenbaarquote:Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel.
Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.quote:Op zondag 6 december 2020 17:28 schreef sigme het volgende:
Voor iedereen met vakantie mijn tip: ga de eerste (werk)dag/dagen even weg. Afstand nemen helpt.
Ik begon 3 weken verlof met 5 dagen Terschelling, en dat breekt de routine enorm.
Poeh, dat zal inderdaad wel vreemd zijn voor je na al die jaren aan de andere kant van de wereld met kerst!quote:Op zondag 6 december 2020 17:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.
Bekend probleem van bezoekje toko. Benodigd, slechts 1 dingetje. Thuiskomen met een tas vol ook wel lekkere dingen. Ik mag even niet meer bij een toko binnen. Mijn kast staat inmiddels vol met allerlei soorten sambal en curry.quote:Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel.
quote:Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japanquote:Doordat mochi erg kleverig is overlijden er jaarlijks Japanners door verstikking nadat ze de rijst gegeten hebben.
Mochi wordt in Japan ook gebruikt als medicinaal voedsel bij ziekte of zwakheid
Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.quote:Op zondag 6 december 2020 17:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Dus ik google op mochi...
[..]
Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japan
Ik heb hem op het lijstje gezet.quote:Op zondag 6 december 2020 17:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.
Even stomen en het wordt al een plakkerige bende. Aan een stokje prikken en even boven een vuurtje zoals in Taiwan en het plakt aan alles dat in de buurt komt. Wel heel erg lekker.
Wat een fantastische omschrijving. Ik ga het van de week eens halenquote:Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
Ik heb nog 6 bakjes staan.Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.quote:Op zondag 6 december 2020 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb hem op het lijstje gezet.
Dat ligt ook in het vriesvak?
En zal de stomer worden dan denk ik...
boven het gasfornuis voelt toch een beetje gek.
Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezerquote:Op zondag 6 december 2020 18:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.
Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor.quote:Op zondag 6 december 2020 18:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezer
Mental notes...
Lief zegt: we gaan wel in januari... want dan is de kerst geweest
Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen...quote:Op zondag 6 december 2020 18:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind de amazing oriental echt een heerlijk uitje. We wisselen de boot en die op de kruiskade tegenwoordig afben reuze benieuwd naar de megavestiging die op zuidplein komt, maar dat duurt nog ff.
Soms ben ik elke week in de AO
Nu ben ik in de warquote:Op zondag 6 december 2020 18:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor.
Gewoon in het snoepvak. Meerdere soorten en smaken. Daar liggen ze bij elke toko.quote:Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nu ben ik in de war
AO in ypenburg gaan we doorgaans heen
Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.quote:Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:
Nu ben ik in de war
AO in ypenburg gaan we doorgaans heen
Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks vanquote:Op zondag 6 december 2020 18:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen...
Is dat niet een ontwenningsfase waar je even doorheen moet? Ik kan me best voorstellen dat steeds weer checken juist voor extra onrust zorgt.quote:Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.quote:Op zondag 6 december 2020 18:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks van
Misschien gewoon even proberen.quote:Op zondag 6 december 2020 18:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die padenquote:Op zondag 6 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.
En ypenburg is nauwelijks om als we huishoppen.
Dus dan wint ypenburg moeiteloos
Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.quote:Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:
Misschien gewoon even proberen.
Zet op het lijstje wel even erbij waar ik moet zoeken
Kan ik ze altijd nog vergelijken.
Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
Ik ben wel heel benieuwd nuquote:Op zondag 6 december 2020 18:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.
Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Mja ben daar dus eigenlijk nooit geweest.quote:Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden
Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.quote:Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Misschien gewoon even proberen.
Zet op het lijstje wel even erbij waar ik moet zoeken
Kan ik ze altijd nog vergelijken.
Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.quote:Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden
Mja het is de afstand tussen werk en prive waar je zo aan gewend bent.quote:Op zondag 6 december 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.
Maar kun je daarover niet gewoon praten en duidelijke afspraken maken?Na 18u (of hoe je de dag ook in deelt) geen werk meer.
Ik heb nog geen eigen laptop en schermen thuis, maar mocht ik dat hebben zou ik misschien 's avonds nog wel even een uurtje maken. Tijd voor tijd zodat je af en toe eens een extra vrije dag hebt.
Wat zijn jouw favorieten?quote:Op zondag 6 december 2020 18:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.
Ohh is dat die enorme die ook voor de horeca is en een restaurant heeft?quote:Op zondag 6 december 2020 18:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.
Meestal de rodebonenpasta. Maar als ik de kans krijg neem ik de gene met doerian vulling.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |