abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2020 @ 16:15:44 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_196582873
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196582888
Fipo
  zondag 6 december 2020 @ 16:21:53 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196582949
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:17 schreef scrupuleus het volgende:
Fipo
Koop een taart en ga het vieren. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196583062
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:15 schreef z80 het volgende:
[ afbeelding ]
Doe je ook mee aan deVietnamese week?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196583090
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2020 16:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Koop een taart en ga het vieren. :')
Vier het leven toch eens wat meer, zure huilenbalk
  zondag 6 december 2020 @ 16:32:47 #6
63722 z80
I fink you freaky
pi_196583156
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Doe je ook mee aan deVietnamese week?
Koken? Nee.

ps
Kan iemand de troll terug zijn hok in schoppen?
  zondag 6 december 2020 @ 16:32:51 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196583160
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:28 schreef scrupuleus het volgende:

Vier het leven toch eens wat meer, zure huilenbalk
Gezellig dat je hier zo leuk meepost. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196583179
Ook maar eens een lijst gemaakt >:O

Goo Goo Dolls - Iris
Queen - These Are The Days Of Our Lives
David Bowie - Lazarus
Train - Drops Of Jupiter (Tell Me)
3 Doors Down - Here Without You
Anouk - The Dark
Halestorm - Here's To Us
Robbie Williams - Advertising Space
Live - They Stood Up For Love
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Queen - '39
Dolly Parton - Jolene
Guns N' Roses - November Rain
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Album Versie)
Ed Sheeran - Castle On The Hill
David Bowie - Heroes (album versie)
Dream Theater - Through her Eyes
Chris Cornell - You know my name
P!nk - Who Knew
P!nk - Just Like A Pill
Harry Styles -Sign Of The Times
The Rolling Stones - Paint It Black
Savage Garden - To The Moon And Back
Disturbed - The Sound Of Silence
Glen Hansard & Marketa Irglova - Falling Slowly
Bruce Springsteen - The River
Elton John - I'm Still Standing
Elton John - Rocket Man
De Staat - Witch Doctor
Danny Vera - Roller Coaster
David Bowie - Space Oddity
Elton John - Your Song
The Killers - Human
Queen & David Bowie - Under Pressure
Eagles - Hotel California
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 16:36:15 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196583206
Tot hoe lang kun je stemmen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196583248
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:36 schreef derLudolf het volgende:
Tot hoe lang kun je stemmen?
Morgen 17u
pi_196583271
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Gezellig dat je hier zo leuk meepost. :')
Donder eens op met je waardensysteem anderen op te leggen.
pi_196583398
Filmpje gezien. Misschien toch wat meer scheiden. Al is laptop uit ook stoppen met werken. Wandel meestal tussen de middag een stukje en lukt dat niet, vanwege een call of (nog betere reden) regen, dan aan het eind van de middag. Vandaag helemaal niet gelopen, want te zere spier, al gaat het nu wel iets beter, kan al opstaan zonder hulp.
Vanmiddag de kerstboom opgezet en ander kerstspul neergezet, zo even de vloer doen en eens bekijken wat ik ga eten
We have far more in common than that which devides us..
pi_196583493
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Scrup heeft een punt. :7

Hoi allen! :W Loop wat achter met de bijlees maar @PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196583524
J. deed 's avonds en in het weekend pre-coronathuiswerken altijd veel meer voor KouweBlauwe dan sindsdien. Scheiding werk en privé lijkt juist wel beter geworden!
pi_196583537
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.
pi_196583550
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Scrup heeft een punt. :7

Hoi allen! :W Loop wat achter met de bijlees maar @:PdeHoog: heb jij inmiddels mijn chipotle binnen? Anders stuur ik je morgen nieuwe :)
Mja. Maar iets met toon en muziek en alles.
pi_196583593
Misschien mis ik @Kreator gewoon zo dat ik automatisch hecht aan andere gestrekte benen :@
pi_196583597
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.

M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
pi_196583601
Ik prefereer gestrekte benen met inhoud :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196583623
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef Myraela het volgende:
Scheiding werk/privé is hier zeker niet beter geworden. Over een week heb ik vakantie, hoop heel erg dat het me dan wel lukt om even helemaal afstand te nemen. Hopelijk is er ook niet teveel in het nieuws die periode, dan kan ik neiging om toch even mee te kijken misschien wel inhouden. Nu eerst verder met de overdrachtsdocumenten maken.

M'n vriend is ook alleen maar meer gaan werken. Ik zie hem nu minder, terwijl we in hetzelfde huis zitten, dan toen hij naar kantoor ging en weer op tijd naar huis kwam.
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.

/gratis advies op zondag.
pi_196583635
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef minilot het volgende:
Misschien mis ik @:Kreator gewoon zo dat ik automatisch hecht aan andere gestrekte benen :@
Ik vind het niet echt te vergelijken hoor. :D Overigens geen moeite met een paar van die berichten, maar iets toevoegen vind ik het niet. Maar aan de andere kant vind ik een hoop berichten (waaronder die van mezelf) vaak niets toevoegen. Dus /care.
pi_196583637
Zo, 4 down, 4 to go. Ik ga ondertussen maar eens beginnen aan de corn chowder en sojabrokkenrendang :Y)
pi_196583669
Avondeten uit de vriezer, trouwens. Hadden eigenlijk verwacht vandaag van huis te wezen maar dat ging onverwacht niet door en de koelkast is echt he-le-maal leeg, afgezien van cola zero en een bak stoofperen in port :') Morgen pas weer boodschappen gepland.
Ik laat de mannen in huis kiezen uit bigos met afbakspektstokbrood of tomatensoep met spinaziepizza.
pi_196583678
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:59 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, 4 down, 4 to go. Ik ga ondertussen maar eens beginnen aan de corn chowder en sojabrokkenrendang :Y)
Benieuwd naar je brokkenrendag! *O*
  zondag 6 december 2020 @ 17:01:23 #25
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196583682
quote:

Dat is wel herkenbaar. Nu 4 weken vrij, maar ik ben benieuwd of ik het los kan laten :{ . Er loopt teveel waar ik veel later betrokken bij ben geworden door ellende en dat vind ik toch al lastig loslaten.
pi_196583736
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
pi_196583745
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Kom anders even niet met gestrekt been binnen. Joe bedankt.
Graag gedaan O+
pi_196583749
quote:

Knal een blocker op de pagina's van je werk tijdens je vakantie, en laat je vriend het wachtwoord kiezen. Ik ga dit aankomende week weer voor social media doen, werkt als een tiet :D

En bedenk dat je veel productiever wordt en/of je baan langer volhoudt als je ook écht aan ontspanning doet :*
Verder wat Club zegt!

(Ik mag dan nu enorm aan het SOG-gen zijn, ik herken het wel vanuit de jaren dat ik nog werkte, dat verantwoordelijkheidsgevoel dat maar doordendert.)
pi_196583768
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Niet hopen, een doel stellen en je zelf erop aanspreken.

/gratis advies op zondag.
Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
  zondag 6 december 2020 @ 17:06:25 #30
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196583781
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
J. heeft intussen overigens officieel laten weten dat hij zelfs na vaccinatie van het ganse land en het schrappen van alle maatregelen, hij nog steeds absoluut niet van plan is om naar kantoor te komen. Benieuwd naar wat tzt de respons daarop gaat zijn.
Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoor
pi_196583791
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:00 schreef minilot het volgende:
Avondeten uit de vriezer, trouwens. Hadden eigenlijk verwacht vandaag van huis te wezen maar dat ging onverwacht niet door en de koelkast is echt he-le-maal leeg, afgezien van cola zero en een bak stoofperen in port :') Morgen pas weer boodschappen gepland.
Ik laat de mannen in huis kiezen uit bigos met afbakspektstokbrood of tomatensoep met spinaziepizza.
Bigos :9

Hier ook uit de vriezer/voorraad: visballetjes van de ikea, opgebakken aardappels met dille en karnemelk en gegrilde courgette. #fusion. :D
pi_196583798
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Die zit na 3 weken gewoon weer braaf in de auto hoor
Fiets dan, maar nope. Echt niet.
pi_196583801
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zit daarover wel een beetje in tweestrijd. Ik wil graag niet met werk bezig zijn. Maar ik weet ook dat ik, wanneer ik er in m'n hoofd wel mee bezig ben, het juist weer eerder los kan laten wanneer ik check of alles wel goed gaat.
Hoe lang heb je vakantie?
Ik merkte dat ik de eerste paar dagen altijd heeeeeeeeel onrustig was als er nog werk lag (of als ik nog ergens bij betrokken was), maar het daarna echt wel afnam. Iets met 'wat je aandacht geeft, groeit'. Of 'uit het oog, uit het hart'. En meer van dat soort clichés :')
pi_196583826
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bigos :9

Hier ook uit de vriezer/voorraad: visballetjes van de ikea, opgebakken aardappels met dille en karnemelk en gegrilde courgette. #fusion. :D
Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezer *O*
pi_196583833
quote:

[..]

Dit herken ik wel erg van mezelf. Tijdens m'n PhD keek ik tijdens vakanties altijd 1 a 2x per dag in m'n werkmail (ochtend en evt eind vd middag), want dan kon ik het de rest van de dag laten gaan. Anders bleef ik bezig met of het allemaal wel goed liep en zo.

Sinds m'n PhD heb ik niet echt meer vakantie gehad :+
pi_196583842
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:04 schreef minilot het volgende:
Vriend hier hetzelfde. Althans, die wil max 2 dagen op kantoor. De rest thuis. Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.
pi_196583864
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar die is zo reteproductief en het bedrijf/zijn baan leent zich uitstekend voor thuiswerken, dat 'ie weinig weerstand verwacht.
Hier precies zo :Y
pi_196583872
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Het is de soep met vegapizza geworden! Voordeel: nog steeds bigos in de vriezer *O*
Mijnes is op. ;( Ik voorzie wel een nieuwe hoeveelheid bigos binnen deze winter :9
pi_196583882
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijnes is op. ;(
Noes! -O-
pi_196583922
Ik heb voor thuiswerken geen aparte ruimte - mijn huis heeft geen kamers :').
Nu na mijn 3 weken verlof hebben we een iets aangepaste routine bedacht voor mijn werkdagen. Ik werk soms hier (op de hei), en soms in mijn huisje in Stad. Dat zijn dus verschillende routines.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196583933
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:12 schreef sigme het volgende:
Ik heb voor thuiswerken geen aparte ruimte - mijn huis heeft geen kamers :').
Nu na mijn 3 weken verlof hebben we een iets aangepaste routine bedacht voor mijn werkdagen. Ik werk soms hier (op de hei), en soms in mijn huisje in Stad. Dat zijn dus verschillende routines.
[ afbeelding ]
:D
pi_196583940
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Noes! -O-
Ja ;(

Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven :7
pi_196583949
17:00 bier _O_
Op thuiswerkdagen zelfs 16:00 bier _O_
pi_196583951
(Flinke lunchtijd bij thuiswerken, Sig!)
pi_196583962
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
Hoe lang heb je vakantie?
Ik merkte dat ik de eerste paar dagen altijd heeeeeeeeel onrustig was als er nog werk lag (of als ik nog ergens bij betrokken was), maar het daarna echt wel afnam. Iets met 'wat je aandacht geeft, groeit'. Of 'uit het oog, uit het hart'. En meer van dat soort clichés :')
2 weken. Ik hoop ook op uit het oog, uit het hart. Maar het is nu allemaal veel op het nieuws, en bij sommige onderwerpen of momenten weet je dan gewoon dat het chaos is. Het is toch makkelijker loslaten wanneer je je werkt kun stilzetten of overdragen aan een collega. Bij mij gaat een extern bureau het overnemen, weinig vertrouwen in.

Maar maakt niet uit, ik ga alsnog genieten van de twee weken vrij. O+
pi_196583980
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja ;(

Ik ga morgen of dinsdag wel naar de Aziatische supermarkt. Zijn er nog dingen die ik echt zeker mee moet nemen? Ik heb die angry woman chilli olie al opgeschreven :7
Gewoon achttien potten crispy chili oil meenemen, als je het net hebt ontdekt heb je de eerste maanden erna verder toch niks anders nodig :) :)
pi_196583990
Net als udon noodles. Die blijf je ook eten. :9
pi_196584057
En Kewpie-mayonaise _O_
  zondag 6 december 2020 @ 17:21:14 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584086
Rijstnoedels. Benodigd voor de Vietnamese week. Neem ook een pakje miso soup mee. Kun je ook weer de Rijstnoedels in doen. Dit is de wel weer Japans.
En bij de zoetwaren afdeling de Mochi. Voor de Japan en China oud/nieuw viering. Of zo voor de snaai.
pi_196584088
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g

Ik heb nog 6 bakjes staan. :9 Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
pi_196584127
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 17:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja ;(

Dit: Bai Wei Zhai Dipping Condiment Delicious Flavour 100g.

Aldus mijn favoriete cullers. Groot succes bij de dimsums ook.
pi_196584151
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:14 schreef minilot het volgende:
(Flinke lunchtijd bij thuiswerken, Sig!)
Ja, dat is de les van 3 weken vakantie: het is echt veeeeeeeeeeeel fijner om tussen de middag warm te eten. Dat prutsen we nu al jaren omheen, maar waarom zouden we met thuiswerken nog prutsen? Gewoon siesta houden!
Zeker in de winter: liefste stookt 's ochtends de kachel, ik schuif rond 10 uur het eten er in, we eten om 1 uur zacht botergaar eten. Morgen beginnen we met een kip. En stoofgroente.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196584189
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
En deze saus blijft ook echt liefde, als je die kan vinden: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g

Ik heb nog 6 bakjes staan. :9 Echt lekker bij alles, kan wat mij betreft geen enkele saus tegenop.
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eet :)
pi_196584215
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik heb ook een deel ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal gezien ik de enige ben die het eet :)
Dat werkt prima, ja. :Y Hier gaat het altijd wel snel genoeg op.
pi_196584256
Voor iedereen met vakantie mijn tip: ga de eerste (werk)dag/dagen even weg. Afstand nemen helpt.
Ik begon 3 weken verlof met 5 dagen Terschelling, en dat breekt de routine enorm.
pi_196584276
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat werkt prima, ja. :Y Hier gaat het altijd wel snel genoeg op.
Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligt :X

En toch lief al aangespoord dat ik binnenkort weer naar amazing oriental wil.
Mn soyasaus is bijna op.. sesamolie ook. Oestersaus helemaal... stresssssss
pi_196584308
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik vergeet nog weleens dat de dimsum ook nog in de vriezer ligt :X

En toch lief al aangespoord dat ik binnenkort weer naar amazing oriental wil.
Mn soyasaus is bijna op.. sesamolie ook. Oestersaus helemaal... stresssssss
Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi. :D
pi_196584336
Boom staat
pi_196584348
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel :D.
pi_196584368
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Behalve bij dimsum is de saus ook superlekker bij een eitje, op de hummus, door de rijst, bij vlees(vervangers) en waar ik het allemaal nog meer op gooi. :D
Oooh mja ik eet het vooral bij de dimsum eigenlijk.

En hummus met spicy mango van maza nu
Dat is vast wel heel lekker met zelfgemaakte hummus.
En eitje en rijst kan ik ook wel proberen ja.
Al eet ik meeste eitjes op brood :)

En vandeweek weer eens broodjes ei bakken.
Danerol gehaald.. ipv croissantjes met opstaande randjes.. bacon, kaas en een eitje er in.
Superlekker.
pi_196584372
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 17:33 schreef sigme het volgende:
Ik stuurde mijn zusje naar de Amazing Oriental, voor de goedkopen nori. Dat werd een duur uitstapje, want ze was er nog nooit geweest en lust veel :D.
Herkenbaar _O-
  zondag 6 december 2020 @ 17:36:56 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584421
quote:
3s.gif Op zondag 6 december 2020 17:28 schreef sigme het volgende:
Voor iedereen met vakantie mijn tip: ga de eerste (werk)dag/dagen even weg. Afstand nemen helpt.
Ik begon 3 weken verlof met 5 dagen Terschelling, en dat breekt de routine enorm.
Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.
pi_196584503
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:36 schreef z80 het volgende:

[..]

Mijn "normale" vakanties zijn ook zo snel mogelijk weg. Aankomende kerst zal voor het eerst zins lange tijd anders zijn aangezien ik dit keer thuis blijf.
Poeh, dat zal inderdaad wel vreemd zijn voor je na al die jaren aan de andere kant van de wereld met kerst!
  zondag 6 december 2020 @ 17:41:34 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584507
quote:
Bekend probleem van bezoekje toko. Benodigd, slechts 1 dingetje. Thuiskomen met een tas vol ook wel lekkere dingen. Ik mag even niet meer bij een toko binnen. Mijn kast staat inmiddels vol met allerlei soorten sambal en curry.
Ik is eigenlijk enkel nog de Mochi met doerian. Die hadden ze niet meer in Nijmegen centrum en Amazing Oriental. Wel verkrijgbaar bij de groothandel van Amazing Oriental in Duiven weet ik. Maar dan kom ik met een winkelwagen vol met ook andere dingen thuis.
pi_196584553
quote:
:D

Wij hebben ook net veelste veel besteld daar
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 17:46:43 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196584602
Leuk TGTG-pakket opgehaald _O-. Geen idee hoe ik dat op ga krijgen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196584627
Dus ik google op mochi...
quote:
Doordat mochi erg kleverig is overlijden er jaarlijks Japanners door verstikking nadat ze de rijst gegeten hebben.

Mochi wordt in Japan ook gebruikt als medicinaal voedsel bij ziekte of zwakheid
Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japan _O-
  zondag 6 december 2020 @ 17:53:12 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584699
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Dus ik google op mochi...
[..]

Hmm vandaar dat er weinig mensen zichzelf ziek melden in japan _O-
Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.
Even stomen en het wordt al een plakkerige bende. Aan een stokje prikken en even boven een vuurtje zoals in Taiwan en het plakt aan alles dat in de buurt komt. Wel heel erg lekker.
pi_196584766
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:53 schreef z80 het volgende:

[..]

Zoals je het hier koopt valt het kleverige wel mee.
Even stomen en het wordt al een plakkerige bende. Aan een stokje prikken en even boven een vuurtje zoals in Taiwan en het plakt aan alles dat in de buurt komt. Wel heel erg lekker.
Ik heb hem op het lijstje gezet.
Dat ligt ook in het vriesvak?

En zal de stomer worden dan denk ik...
boven het gasfornuis voelt toch een beetje gek.
  zondag 6 december 2020 @ 17:58:26 #70
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584807
Een snel kijken wat ik hier aan smaken Mochi heb liggen.
Japanse red bean, Taiwan red bean, Taiwan Green Thee en een mix green thee met red bean.
pi_196584834
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:

Wat een fantastische omschrijving. Ik ga het van de week eens halen :D
  zondag 6 december 2020 @ 18:01:12 #72
63722 z80
I fink you freaky
pi_196584865
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb hem op het lijstje gezet.
Dat ligt ook in het vriesvak?

En zal de stomer worden dan denk ik...
boven het gasfornuis voelt toch een beetje gek.
Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.
pi_196584890
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:01 schreef z80 het volgende:

[..]

Nee in het vak met snoepgoed. En stomen is niet nodig. Deze dien je zo te eten. De stoomversie heb ik in Nederland nog niet gevonden. Deze plakken direct aan het papier of mandje. Aan een stokje warm maken gaat wel goed.
Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezer :)

Mental notes...

Lief zegt: we gaan wel in januari... want dan is de kerst geweest -O-
pi_196584923
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik las over met groenten of kruiden.. vandaar dat ik dacht aan de vriezer :)

Mental notes...

Lief zegt: we gaan wel in januari... want dan is de kerst geweest -O-
Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor. :Y
pi_196584944
Ik vind de amazing oriental echt een heerlijk uitje. We wisselen de boot en die op de kruiskade tegenwoordig af :P ben reuze benieuwd naar de megavestiging die op zuidplein komt, maar dat duurt nog ff.

Soms ben ik elke week in de AO :')
pi_196585031
Ik vind die in Ypenburg het fijnst. Ik vond het online bestellen ook erg fijn, maar tegenwoordig doen ze lastig met diepvriesproducten. Dan moet je een best hoog bedrag aan alleen al diepvriesspullen hebben, en zoveel heb ik dan weer niet nodig. En vervolgens moet je er ook hogere verzendkosten voor betalen. Beetje dubbel meh.
  zondag 6 december 2020 @ 18:13:47 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196585120
Ah, we kunnen eten zonder tv.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196585172
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:05 schreef Aure het volgende:
Ik vind de amazing oriental echt een heerlijk uitje. We wisselen de boot en die op de kruiskade tegenwoordig af :P ben reuze benieuwd naar de megavestiging die op zuidplein komt, maar dat duurt nog ff.

Soms ben ik elke week in de AO :')
Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen... -O-
pi_196585215
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 18:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij Amazing liggen ze wel gewoon in de vriezer hoor. :Y
Nu ben ik in de war :)

AO in ypenburg gaan we doorgaans heen ;)
  zondag 6 december 2020 @ 18:16:10 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_196585233
Die in Nijmegen Dukenburg viel tegen. Voor mij de extra kilometers rijden niet waard.
  zondag 6 december 2020 @ 18:17:11 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_196585261
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Gewoon in het snoepvak. Meerdere soorten en smaken. Daar liggen ze bij elke toko.
pi_196585334
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:

Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.
pi_196585362
Max -O-
pi_196585420
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja dat duurt me nu al te lang... dan zou ik er echt zo vaak komen... -O-
Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks van
pi_196585488
quote:

[..]

Is dat niet een ontwenningsfase waar je even doorheen moet? Ik kan me best voorstellen dat steeds weer checken juist voor extra onrust zorgt.
pi_196585595
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb m hier op 1km afstand. En kom er zelden. Iedere keer denk ik wel, ik moet hier vaker heen maar t komt er nauwelijks van
Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.

En ypenburg is nauwelijks om als we huishoppen.
Dus dan wint ypenburg moeiteloos :)
pi_196585649
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je hebt verschillende soorten. Er liggen er een aantal bij de snoepjes, maar weer andere liggen in de vriezer bij de desserts. Ik vind die in de vriezer er lekkerder uitzien, maar ik heb ze nog niet meegenomen.
Misschien gewoon even proberen.
Zet op het lijstje wel even erbij waar ik moet zoeken _O-

Kan ik ze altijd nog vergelijken.
Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
pi_196585718
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja de boot waar aure het overhad zit ook een heel stuk dichterbij... maar is met de auto niet echt ideaal vanaf hier.

En ypenburg is nauwelijks om als we huishoppen.
Dus dan wint ypenburg moeiteloos :)
Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden :')
pi_196585873
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:

Kan me voorstellen dat de versie met groenten niet bij het snoep ligt... en de zoete variant juist weer wel.
Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.
pi_196586022
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die hartige ken ik niet hoor. Qua 'groente' is het vaak met rode bonenpasta, maar dat is ook gewoon zoet.
Ik ben wel heel benieuwd nu

Jammer dat ik nog wel geduld moet oefenen tot volgend jaar :(

Had het al een tijd op mn verlanglijstje staan.. maar eigenlijk steeds druk met vanalles waarsoor het er toch niet van komt.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 18:42:32 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196586077
quote:

Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.

Maar kun je daarover niet gewoon praten en duidelijke afspraken maken?Na 18u (of hoe je de dag ook in deelt) geen werk meer.

Ik heb nog geen eigen laptop en schermen thuis, maar mocht ik dat hebben zou ik misschien 's avonds nog wel even een uurtje maken. Tijd voor tijd zodat je af en toe eens een extra vrije dag hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196586122
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:

[..]

Ypenburg is vast ook wat groter opgezet dan de boot. Ik vind de boot best wel z'n charmes hebben, maar man man, die paden :')
Mja ben daar dus eigenlijk nooit geweest.
Ik woon precies aan de overkant van het water.
Dus hemelsbreed heel dichtbij...
maar ypenburg rijden we elke dag bijna langs.
  zondag 6 december 2020 @ 18:44:07 #93
63722 z80
I fink you freaky
pi_196586126
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.
pi_196586356
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:30 schreef Aure het volgende:

[..]

Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.
Spoilers!
pi_196586388
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien makkelijk praten hoor, want alleen, werk niet thuis en geen probleem om werk/privé te scheiden.

Maar kun je daarover niet gewoon praten en duidelijke afspraken maken?Na 18u (of hoe je de dag ook in deelt) geen werk meer.

Ik heb nog geen eigen laptop en schermen thuis, maar mocht ik dat hebben zou ik misschien 's avonds nog wel even een uurtje maken. Tijd voor tijd zodat je af en toe eens een extra vrije dag hebt.
Mja het is de afstand tussen werk en prive waar je zo aan gewend bent.

Ik had op zeker moment het gevoel dat ik op kantoor sliep ipv andersom :)
Zeker ook als ik standby had en snachts of savonds nog lekker even een paar uur door kon.

Neemt niet weg dat ik thuiswerken nog steeds heel fijn vind. Ik hou ineens elke dag 1,5-2,5 uur over. Daar kun je best heel nuttige dingen mee doen. Waardoor je toch weer meer tijd overhoudt voor andere dingen.
pi_196586393
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Mijn lijstje ligt bij de snoep. Rodebonenpasta wordt veel gebruikt in zoetigheden en broodjes.
Wat zijn jouw favorieten?
pi_196586421
Oh en lief merkt op.. dat ik zijn soyasaus wel mee mag nemen.. want hij gebruikt het eigenlijk niet echt *O*

(En mijn fles is niet voor niks bijna op zegmaar O+ )
pi_196587069
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 18:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ypenburg is een waar paradijs in vergelijking met de boot. 'Wat ruimer opgezet' dekt de lading nog niet eens een beetje.
Ohh is dat die enorme die ook voor de horeca is en een restaurant heeft?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 19:19:08 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196587221
Dirigent Japie bij Podium Witteman. Hij wordt 60. Hij is 23kg afgevallen dit jaar omdat hij niet over de wereld vliegt en 'een normaal leven' heeft.
FIjne uitzending tot dusver :Y
/Kijkt met een half uur vertraging.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 6 december 2020 @ 19:23:00 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_196587389
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 18:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat zijn jouw favorieten?
Meestal de rodebonenpasta. Maar als ik de kans krijg neem ik de gene met doerian vulling.
De groenethee moet je van houden. Vind ik wel lekker, maar niet te veel.
De groenebonenpasta is wat grover van struktuur, maar ook minder goed te vinden in Nederland.
De simpelste en goedkoopste mochi is een bolletje met een "jasje" van sesamzaad of poeder. Deze neem ik af en toe mee voor onderweg van de toko naar de auto.

In Azië eet is elke versie, uitvoering of vulling die ik tegenkom. Met als voorkeur de verie die ik nog niet ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')