ik vind de doeken van artipoppe echt het waard, iedere cent.quote:Op donderdag 22 juli 2021 13:49 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maar iedere euro waard.Idem voor de doeken. Ik draag niet veel meer, maar heb alleen AP in huis voor mezelf. Voor m’n man een Tula.
Ik heb mijn Zeitgeist gewonnen met een dip.![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2021 15:57 schreef Budabuddumbam het volgende:
uhhh nee de duurste zeitgeist is 3,900
https://shop.artipoppe.co(...)91-zeitgeist-bolivar
Hoe gaat het, ben je gaan oefenen? En hoe oud is je baby nu?quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb afgelopen zondag een draagconsult gehad wat betreft het rugdragen. We hebben toch de ruck geoefend en op het laatst ging ie best goed. Nog een hoop oefenen natuurlijk, maar het begin is er. Maar nu ik zou 'moeten' oefenen stel ik het uit merk ik. Ik vind het nog best eng, een baby zo op je rug vastbindenIk heb trouwens de hipscoot geleerd om hem op mijn rug te krijgen. De santatoss werd afgeraden.
Ik heb laatst uit nood m’n 3 jarige moeten dragen in de Baby. Hij heeft heerlijk geslapen.quote:Op donderdag 22 juli 2021 15:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ik vind de doeken van artipoppe echt het waard, iedere cent.
Maar ik snap de zeitgeist en de vormgeving dus echt niet, ik heb nog nooit een kindje er goed in zien zitten dat ik dacht ja dit design is ergonomisch en handig. ik mis ook zoveel verstelbaarheid opties, zeker voor een newborn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er zijn zakken die beter aansluiten bij een baby, inderdaad. Ik miste alleen het gespje op de rug, maar gekruisde banden went snel. Ik moet zeggen dat hij wel echt heel fijn draagt.
Het is alleen velvetstof, dus ik ben er wel extra voorzichtig mee.Protège moi de mes désirs.
Mijnes is nu bijna een jaar.quote:Op donderdag 22 juli 2021 16:34 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hoe gaat het, ben je gaan oefenen? En hoe oud is je baby nu?
Mijnes is pas een paar weken maar rugdragen lijkt me zo handig, bijvoorbeeld met koken. Vorige keer heb ik het nooit goed onder de knie gekregen.
Ik heb trouwens 2 dragers, 1 ringsling en ik geloof wel 6 doeken in huis. Vraag me niet waarom en ik raak ze ook nooit meer kwijt waarschijnlijk. Ik heb mijn baby toe nu toe alleen een paar keer in de ringsling gestopt, bijvoorbeeld vandaag vanuit de auto naar een winkel. Verder komen we nog vrijwel nergens en gewoon een stukje wandelen vindt mijn lijf nog niet tof.
In het begin heb ik de draagzak gebruikt toen ik het buikknopen nog niet helemaal onder de knie had. Wat Bum zegt, vertrouwen in jezelf is key en dat duurde bij mij wel even. Nu gebruik ik alleen maar doeken. Vind ik toch net wat fijner dan een zak.quote:Op donderdag 22 juli 2021 17:47 schreef Lemijn het volgende:
Ha, ik heb geen lenige armen en geen korte rug. Dus hmmmm ik wacht nog wel even.
Heb je ook dragers Sunshine of ben je gewoon helemaal tevreden met doek?
Ja dat overweeg ik zeker wel. Heeft me de vorige keer ook geholpen om het buikdragen onder de knie te krijgen. Moet alleen even bedenken wanneer.quote:Op donderdag 22 juli 2021 18:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
een consult doen? Het allerbelangrijkste is vertrouwen in jezelf en goed weten hoe op en van de rug te halen bij zo’n kleintje.
Ik legde de draagdoek op bed, baby erop en dan de onderste rail van de draagdoek in zijn broekje. Dan kon je net even met wat meer steun het pakketje over je schouder tossen. Ik bleef dan boven het bed, mocht het misgaan viel hij niet ‘echt’. Maar eigenlijk lukte het altijd om hem veilig op mijn rug te krijgen. Daarna goed aanspannen met een mini-baby vond ik een ander verhaal. Ze zitten zo hoog, dat is echt lastig. Maar als het eenmaal zit, is het heerlijk!quote:Op donderdag 22 juli 2021 17:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
De Superman toss is when done goed echt een prima manier echter moet je het hele lichaam ondersteunen en niet aan de armen. Ik vind dan weer de hip scoot echt verschrikkelijk ik heb al een aantal keer gezien dat een ouder niet hoog genoeg scoot of niet veilige scoot.
Ik krijg die echt niet lekker onder de knie.
Rugdragen met een newborn is zo handig maar ook zo eng. En je hebt lenige armen nodig of een korte rug haha
Ik krijg nog wel eens reclame op mijn FB van merken draagzakken en bij bijna allemaal laten ze een baby in een draagzak zien die (veel) te laag hangt. Best kwalijk, want ouders zien dat en denken dat het zo hoort. Bykay spande een tijdje geleden de kroon en ik kon het niet laten om een reactie achter te latenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 23:12 schreef Budabuddumbam het volgende:
heel veel mensen dragen hun drager echt veel te laag en de banden echt veel te los.![]()
kan me ook niet voorstellen dat het echt lekker zit.
Da's toevallig, jij post een plaatje afkomstig van degene waar ik 2 maal een consult bij heb gehadquote:Op zondag 8 augustus 2021 09:32 schreef Budabuddumbam het volgende:
je moet het bolletje kunnen kussen, en de schouderbanden het kussen gedeelte hoort achteraan eigenlijk bijna geheel aan te sluiten tot onder je oksels als je maat s tot (x)l hebt. sommige dragers hebben korte banden, dan uiteraard niet. en dan zit de slaapkapjesluiten mooi bovenaan je schouders en de strap op je rug ook mooi laag
[ afbeelding ]
Bedanktquote:Op zondag 8 augustus 2021 09:32 schreef Budabuddumbam het volgende:
je moet het bolletje kunnen kussen, en de schouderbanden het kussen gedeelte hoort achteraan eigenlijk bijna geheel aan te sluiten tot onder je oksels als je maat s tot (x)l hebt. sommige dragers hebben korte banden, dan uiteraard niet. en dan zit de slaapkapjesluiten mooi bovenaan je schouders en de strap op je rug ook mooi laag
[ afbeelding ]
Maar dan heb je ook wel een draagzak gemaakt van unicornschaamhaar, geweven door een oma zonder tanden die behoort tot de laatste onontdekte amazonevolkeren, uitsluitend tijdens een maansverduistering.quote:Op donderdag 22 juli 2021 15:57 schreef Budabuddumbam het volgende:
uhhh nee de duurste zeitgeist is 3,900
https://shop.artipoppe.co(...)91-zeitgeist-bolivar
Ik denk dat het antwoord van kwakz0r wel aardig de mening van de meeste fokkers over artipoppe samenvatquote:Op zondag 8 augustus 2021 11:14 schreef Mahra het volgende:
Iemand ervaring met de draagzak van Artipoppe?
quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook wel een draagzak gemaakt van unicornschaamhaar, geweven door een oma zonder tanden die behoort tot de laatste onontdekte amazonevolkeren, uitsluitend tijdens een maansverduistering.
Worth it!
Het gaat niet om de duurste, 3,500 euro is me ook iets teveel van het goede. Ik ben benieuwd of ze goed zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat het antwoord van kwakz0r wel aardig de mening van de meeste fokkers over artipoppe samenvatNee geen ervaring mee maar ik boek liever een vakantie voor dat geld
Ah ok. We hebben deze.quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij zijn ze verder prima. Mooie geweven stof en het model is vergelijkbaar met de meeste full buckle (tula) of half buckle (storchenwiege) zakken.
Iedere euro waard.quote:Op zondag 8 augustus 2021 11:14 schreef Mahra het volgende:
Iemand ervaring met de draagzak van Artipoppe?
Ik ga het zo eens proberenquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Iedere euro waard.
@:majo Aapie mag inderdaad hoger. De band is een tailleband, ik doe de band onder m’n borsten. Als je band hoger zit, kan je de schouderbanden ook verder aanspannen.
Als je band hoger zit, komt Aapie ook mooier in de kikkerhouding.
De drager lijkt zelfs aan de grote kant. Maar dat kan ook zijn omdat hij nu in/boven de band zit. De tailleband moet echt plat tegen je buik en dan vaak strakker dan je denkt en dan zoals andere al zeggen mooi het kontje iets over de band hangen. En als je hoger draagt en de band plat dan kan je ook de schouderbanden een stuk strakker doen. Maakt het in gewicht echt een boel minder voor jou! Maar dit is niet gevaarlijk laag ofzo.quote:Op zondag 8 augustus 2021 10:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
BedanktDan kan hij denk ik nog iets hoger, al kan ik zijn bolletje wel kussen. Ik vind ook dat hij wat naar achter hangt maar volgens mij kunnen de banden niet korter.
Hier is een foto van gisteren (negeer even mijn derp hoofd)
Ik heb echt iets van 20artipoppe doeken maar de drager zou ik niet snel kopen. Er zijn betere opties met betere pasvorm voor veel minder geld. Ze zijn meer gemaakt voor de fashion dan het draaggemak.quote:Op zondag 8 augustus 2021 12:13 schreef Mahra het volgende:
[..]
Het gaat niet om de duurste, 3,500 euro is me ook iets teveel van het goede. Ik ben benieuwd of ze goed zijn.
Waarom niet de drager?quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:42 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik heb echt iets van 20artipoppe doeken maar de drager zou ik niet snel kopen. Er zijn betere opties met betere pasvorm voor veel minder geld. Ze zijn meer gemaakt voor de fashion dan het draaggemak.
Om de reden die ze in diezelfde post aangeeft gok ikquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:
[..]
Waarom niet de drager?De doek moet je toch zelf wikkelen (dat lijkt me eng, je zal maar verkeerd knopen).
Dat geeft ze toch al aan? Voor dragers zijn er betere en goedkopere opties. (Knopen is trouwens minder eng dan het lijkt hoor, daar bestaat goede hulp voor met bijvoorbeeld draagconsulenten)quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:
[..]
Waarom niet de drager?De doek moet je toch zelf wikkelen (dat lijkt me eng, je zal maar verkeerd knopen).
Ik vond het ook eng. Maar dat had er ook mee te maken dat mijn baby toen kleiner was. Sinds hij wat steviger is, heb ik er meer vertrouwen in.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Om de reden die ze in diezelfde post aangeeft gok ik
En als je veel ervaring hebt met knopen zoals buda is dat niet meer zo eng hoor. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor iemand zonder ervaring nog wel zo is. Ik vond het in het begin ook eng.
in het Engels heet het ook een waistband, dus daar zal het bij Johnson niet aan liggenquote:Op zondag 8 augustus 2021 09:09 schreef arvensis het volgende:
Eén van de redenen om m’n fb te verwijderen. Ik kon me ook nooit inhouden.
Verder dragen vooral mannen laag, ze vinden dat fijner dragen.
De heupband heet ook verkeerd. Als dat tailleband genoemd werd, zou men misschien onbewust al hoger dragen.
Zoals ik al aangaf idd, er zijn betere dragers die ook goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:21 schreef Mahra het volgende:
[..]
ik knoopte met mijn oudste wel graag heupknopen (vergelijkbaar met een ringsling) en droeg de andere ook veel met de ringsling maar de ringsling heeft niet mijn voorkeur. het is meer iets dat ik in de tas mik voor de handigheid als ze net lopen met het ophalen van de andere op school. maar voor uren dragen gebruikte ik het niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rugdragen he ik geprobeerd, is toch niet zo mijn ding. Buikdragen vind ik nog steeds fantastisch. Draagt iemand hier ook op de heup?
Kan heupdragen ook met een draagdoek?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:28 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf idd, er zijn betere dragers die ook goedkoper zijn.
(extra veiligheidsgespen, beter verstelbare slaapkapjes, mooiere pasvorm etc)
De artipoppe mist een chestbelt en geeft dan als oplossing om een sjaal te gebruiken.
ik vind dat echt een safety issue, maar die mening deelt niet iedereen in draagwereld
Als je rug draagt kan je dat nog makkelijk zelf fixen, maar bij buikdragen moet je dan met gekruiste banden en dat is iets wat niet iedereen ervaart als comfortabel.
[ afbeelding ]
Verkeerd knopen komt voor, maar verkeerd draagzakken dus net zo erg.
[..]
ik knoopte met mijn oudste wel graag heupknopen (vergelijkbaar met een ringsling) en droeg de andere ook veel met de ringsling maar de ringsling heeft niet mijn voorkeur. het is meer iets dat ik in de tas mik voor de handigheid als ze net lopen met het ophalen van de andere op school. maar voor uren dragen gebruikte ik het niet.
Betaal je een vermogen voor een draagzak, moet je nog met een los sjaaltje gaan prutsenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:28 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf idd, er zijn betere dragers die ook goedkoper zijn.
(extra veiligheidsgespen, beter verstelbare slaapkapjes, mooiere pasvorm etc)
De artipoppe mist een chestbelt en geeft dan als oplossing om een sjaal te gebruiken.
ik vind dat echt een safety issue, maar die mening deelt niet iedereen in draagwereld
Als je rug draagt kan je dat nog makkelijk zelf fixen, maar bij buikdragen moet je dan met gekruiste banden en dat is iets wat niet iedereen ervaart als comfortabel.
Absoluut! https://www.didymos.com/e(...)p-carrying-position/quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kan heupdragen ook met een draagdoek?
Ja dat vind ik er dus ook zo stom aan, en het is zeker als je niet weet hoe te dragen en de banden heel los draagt heel makkelijk van je schouders af te glijden dan. maar mooi om te zien zijn ze wel iddquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 13:29 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Betaal je een vermogen voor een draagzak, moet je nog met een los sjaaltje gaan prutsen![]()
(Ik geef toe hoor, toen ik bij iemand tijdens de draagwandeling vanuit de verloskundigenpraktijk een artipoppe draagzak in een prachtige kleur donkerblauw zag, moet ik me inhouden om ‘m niet te bestellen)
Gewoon die standaard knoop voor op de buik, van @CassElliot geleerd. Daarom is dat plaatje met 1 2 3 4 voor mij ook vanzelfsprekend, zonder die kennis wordt t drama inderdaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
door de opmerking van @:sunshine1982 over kan je ook heupdragen met een doek bedacht ik me dat er eigenlijk heel veel manieren van dragen niet meer zo vaak zie hier. Welke manier dragen jullie?
Ja, als zij het doet ziet alles er makkelijk uitquote:Voor mij is de go-to knoop al zeker 10 jaar de Double Sling shoulder 2 shoulder
Ja ik hoor dus van sommige dat de consulent dat niet heeft uitgelegd, dat is dus zo zonde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 19:58 schreef Lemijn het volgende:
Gewoon die standaard knoop voor op de buik, van @CassElliot geleerd. Daarom is dat plaatje met 1 2 3 4 voor mij ook vanzelfsprekend, zonder die kennis wordt t drama inderdaad.
Waarom doe je die dan niet altijd? Zit minder lekker?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
Snelst is de rucksack die heb ik echt in minder dan een minuut.
Deze post helemaal gemist. Ik heb het nu opnieuw afgesteld en nu hangt hij inderdaad met z'n billetjes er veel meer overheenquote:Op zondag 8 augustus 2021 18:38 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
De drager lijkt zelfs aan de grote kant. Maar dat kan ook zijn omdat hij nu in/boven de band zit. De tailleband moet echt plat tegen je buik en dan vaak strakker dan je denkt en dan zoals andere al zeggen mooi het kontje iets over de band hangen. En als je hoger draagt en de band plat dan kan je ook de schouderbanden een stuk strakker doen. Maakt het in gewicht echt een boel minder voor jou! Maar dit is niet gevaarlijk laag ofzo.
wat ik bij jou zie is vergelijkbaar met dit, de band gaat dan een beetje naar achter staan en het kontje neemt daar ruimte in, dan zitten ze boven de band (of een beetje er in)
[ afbeelding ]
en wat je wil hebben hoe het kontje zit is dit de tailleband zit plat tegen jouw lijf en het kontje hangt er over.
[ afbeelding ]
Bijna elke doek is wel geschikt voor een newborn, maar ik zou wegblijven van stug materiaal zoals hennep en linnen. Dat draagt wel heel stevig maar is ook heel stug, en die stevigheid heb je bij zo'n mini nog niet nodig.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, ik vind die tweede doek wel heel mooi. Zou die geschikt zijn voor een newborn?
Ja absoluut! Hele fijne doek!quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, ik vind die tweede doek wel heel mooi. Zou die geschikt zijn voor een newborn?
Mooie doek jaquote:Op vrijdag 10 september 2021 21:01 schreef Tink89 het volgende:
Echt heel fijn! En een maat 7, zodat ik een fwcc voor kan afknopen
Met bundelkorting?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:29 schreef Mariposas het volgende:
Mooie doek Tink!
Ik ben juist veel van m’n doeken en dragers aan het verkopen. Iemand nog interesse in een Artipoppe Leopard Mania doek maat 5?![]()
Overigens zal ik mijn eerste en meest gebruikte doek, een Yaro (La Vita) altijd houden vanwege de herinnering. Beide jongens daar uren in gedragen.
Heel mooi!quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik deed mezelf vandaag deze cadeau (omdat ik - je hoeft maar een excuus te hebben - nu 4 maanden zonder kunstvoeding en dat heeft me ongeveer net zoveel bespaard als deze doek kost)
https://wraptrack.org/Catalog/model/27278
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb geen ringsling maar wel een stel doeken, dus speciaal gegoogled op hrupdragen met draagdoek. Ik kwam op de knoop Hüftschlinge. Verrekt makkelijke knoop, dus wat voor mijquote:Op donderdag 23 september 2021 09:54 schreef Elleska het volgende:
Op de heup kan zo lang je het gewicht kan dragen. Ik pak daarvoor de ringsling, met een gewone doek heb ik nooit op de heup gedragen.
Ideaal voor korte draagmomenten. Asymmetrische dragen vind ik niet prettig voor lange wandelingen. Dan pak ik liever de draagzak en slinger hem op mijn rug al komt dat tegenwoordig weinig meer voor want L loopt inmiddels prima zelf.
Is een ringsling geen optie?quote:Op donderdag 23 september 2021 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Buikdragen lijkt nu passéZijn koppie zit nu teveel voor mijn hoofd waardoor het voor ons allebei niet zo fijn meer is.
Aangezien ik (nog) niet erg warmloop voor rugdragen wil ik verder gaan met heupdragen. Vanmorgen getracht kind in doek te doen, maar het zitje richting mijn heup vind ik toch wat lastiger. Kreeg mijn kind met zijn benen er nauwelijks in.
Tot welke leeftijd (en lengte) zou je kinderen kunnen heupdragen? De mijnes is nu ruim 13 maanden en zo tussen de 80-85 cm.
Ik ga nog even met een doek in de weer en als dat niet gaat, check ik Vinted wel voor een ringslingquote:Op donderdag 23 september 2021 10:24 schreef arvensis het volgende:
[..]
Is een ringsling geen optie?
Edit: oh
Mijn eerste doek gaat ook niet weg, die wordt nu door de kinderen gebruikt om tenten mee te bouwen en als hangmat in het klimrek in de zomerquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:29 schreef Mariposas het volgende:
Overigens zal ik mijn eerste en meest gebruikte doek, een Yaro (La Vita) altijd houden vanwege de herinnering. Beide jongens daar uren in gedragen.
Ik heb de vloeibare versie van ons ultrasaaie wasmiddel gecheckt en die lijkt geen optische bleekmdidelen te hebben. De doek is van katoen, 250 g/m2. Didymosquote:Op woensdag 29 september 2021 14:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja, wassen met vloeibaar wasmiddel zonder optische brighteners voor het mooist houden van de vezels..
(vaak zijn fijnwasmiddels zonder die middelen)
Veel doeken zoals wol zou ik nooit in de wasmachine doen, pilling is echt een issue.
en ook de droger zou ik vermijden.
hoe stom strijken is zou ik een doek wel strijken (zeker als je wil verkopen)
om de vezels mooi op zijn plek te hebben, (afhankelijk van de weving hoe erg draden verschuiven etc)
https://wrapyourbaby.com/wrap-care-instructions/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |