SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer![]()
Ik heb mijn Bonprix draagjas eindelijk binnen! Ik had al weken terug ingeschreven op de tealkleurige want die zou weer op voorraad komen, kreeg ik vorige week een mail dat die niet meer kwam
Toen de grijze maar besteld. Ik ben best onder de indruk moet ik zeggen. Ik had graag wat grotere / meer zakken gehad, maar verder helemaal top!![]()
En ook prima als gewone jas te dragen
disclaimer![]()
Heel erg prima zelfs! Mooi zoquote:Op woensdag 9 december 2020 14:42 schreef SQ het volgende:
Ik heb mijn Bonprix draagjas eindelijk binnen! Ik had al weken terug ingeschreven op de tealkleurige want die zou weer op voorraad komen, kreeg ik vorige week een mail dat die niet meer kwam
Toen de grijze maar besteld. Ik ben best onder de indruk moet ik zeggen. Ik had graag wat grotere / meer zakken gehad, maar verder helemaal top!
[ afbeelding ]
En ook prima als gewone jas te dragen![]()
![]()
Ik heb ook een draagjas van bonprix. Prima jas. Lekker warm ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:42 schreef SQ het volgende:
Toen de grijze maar besteld. Ik ben best onder de indruk moet ik zeggen. Ik had graag wat grotere / meer zakken gehad, maar verder helemaal top!
[ afbeelding ]
En ook prima als gewone jas te dragen![]()
Oh die is netjes, is ie ook als zwangerschapsjas te dragen? Dus een 3-in-1?L'Enfer, c'est les autres.![]()
Degene die ik heb heeft ritsen aan de zijkanten waardoor de jas breder wordt. Ik heb deze dus (zonder insert) gedragen tijdens de zwangerschap. Denk dat de meeste Bonprix-draagjassen gelijk zijn!quote:Op donderdag 10 december 2020 10:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh die is netjes, is ie ook als zwangerschapsjas te dragen? Dus een 3-in-1?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze dus. We gingen eergisteren voor het eerst even naar buiten.
Wel weer even wennen om een new born te knopen. Buiten. In de kou.
Protège moi de mes désirs.![]()
Jup!quote:Op donderdag 10 december 2020 10:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Oh die is netjes, is ie ook als zwangerschapsjas te dragen? Dus een 3-in-1?
Mooie doek duman!lekker weer zo'n knorrende newborn he!
disclaimer![]()
Valt dat iemand anders ook op? Ik krijg best wel wat reclames op Facebook van draagdoeken en zakken en vooral bij de zakken zie ik dat baby's er zo vaak verkeerd in zitten.![]()
Jep, continu.quote:Op zondag 14 februari 2021 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Valt dat iemand anders ook op? Ik krijg best wel wat reclames op Facebook van draagdoeken en zakken en vooral bij de zakken zie ik dat baby's er zo vaak verkeerd in zitten.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Ik doe er altijd slofjes overheen. Bij Timo had ik slofjes van Lodger die goed bleven zitten, nu heb ik slofjes van Hvid, die gaan ook echt niet uit. Alleen sokjes ging bij mij ook vaak mis.![]()
Ik de winter een maillot onder de broek (wel zorgen dattie lang genoeg is). In de zomer ga ik voor blote voetjes.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Altijd bambino van de kruidvat hier, derde kind op rij en nooit meer 1 sok verlorenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat zijn nou fijne sokjes voor in de draagdoek? Ik ben al tig sokjes verloren op straat![]()
Maar inderdaad, wat Tink zegt, als het erg koud is deed ik ook vaak een maillot aan in de doek. Wel zorgen dat je een maillot koop die 3 labelmaten groter is dan de kledingmaat van je baby, trouwensanders zit het toch gauw te strak en dat is erg onprettig in een doek.
disclaimer![]()
Ik had losse beenwarmers, en die liet ik onderaan dan tot net onder de hiel zitten, waardoor de slofjes niet uit konden vallen. Alleen sokken vond ik in de winter sowieso te koud, daar kan vaak de wind doorheen.![]()
Ik ga eerst wel de bambino sokjes proberen. Die kan ik zo kopen
Die babyslofjes van shoesme vind ik wel erg leuk![]()
![]()
Bambino's vond ik ook de beste
Bij koud weer had ik daar leuke gekleurde sokken van Hirsch overheen.
En later Aapies of soortgelijke, om eventueel mee rond te stappen als ze uit de doek gingen.![]()
Bazensokken zijn datquote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Altijd bambino van de kruidvat hier, derde kind op rij en nooit meer 1 sok verloren![]()
Maar inderdaad, wat Tink zegt, als het erg koud is deed ik ook vaak een maillot aan in de doek. Wel zorgen dat je een maillot koop die 3 labelmaten groter is dan de kledingmaat van je baby, trouwensanders zit het toch gauw te strak en dat is erg onprettig in een doek.
Resistance is futile.![]()
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met een draagzak voor een peuter? De ergobaby adapt wordt voor mijn 2,5jarige echt te kort en ze vindt gedragen worden ineens weer leuk nu we aan de rand van het bos wonen.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ik heb een custom Twist laten maken, daarmee kan ik dragen tot 116, volgens mij. Ik kon er geen vrienden mee worden, maar anderen zijn erg enthousiast.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:55 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met een draagzak voor een peuter? De ergobaby adapt wordt voor mijn 2,5jarige echt te kort en ze vindt gedragen worden ineens weer leuk nu we aan de rand van het bos wonen.Protège moi de mes désirs.![]()
Ik heb een beco toddlerquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:55 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met een draagzak voor een peuter? De ergobaby adapt wordt voor mijn 2,5jarige echt te kort en ze vindt gedragen worden ineens weer leuk nu we aan de rand van het bos wonen.beetje tula-achtig qua stijl, iets minder padding. Voldoet hier prima, weet niet wat de max maat daarvan is eigenlijk. Maar twee maanden geleden paste mijn meterlange peuter er nog prima in
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!![]()
Wij zijn toen over gestapt op een Wompat Toddler. Dat is nog steeds mijn lievelingsquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:55 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met een draagzak voor een peuter? De ergobaby adapt wordt voor mijn 2,5jarige echt te kort en ze vindt gedragen worden ineens weer leuk nu we aan de rand van het bos wonen.en ik baal ervan dat ze geen kleuterdragers maken.
![]()
Welke kledingmaat heeft ze nu @Tink89?
Ik draag L in een Isara The One, die groeit mee van geboorte tot op papier 110 maar langer kan ook nog wel aangezien de benen op die leeftijd geen volledige ondersteuning nodig hebben. Lijkt me ook ideaal met 2 kindjes want je kan de draagzak zo ombouwen voor de ander.
Waar ik bij een peuterdrager wel op zou letten is de hoogte van het rugpand. L wil zijn armen boven het rugpand hebben dus voor ons niet zo belangrijk maar als je een kind hebt dat de armen lekker kus bij de drager in wil hebben is dat wel iets om op te letten.![]()
86 in broeken, jurkjes en shirts meestal 86-92 of 92.
Txs voor de tips! Ik sta ook open voor een tweedehands exemplaar overigens, mocht er iemand eentje kwijt willen. Of voor lenen/huren om uit te proberen als iemand er een extra heeft liggen.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Wij hebben een hoppediz, dacht de hop-tye, gekocht. Sofie zat toen in kledingmaat 80 en nu net in maat 92. Ze past er echt nog wel een poos in, rugpand is in hoogte en breedte verstelbaar. We hebben voor gewone schouderbanden gekozen, die dan afgeknoopt moeten worden. Ik vind het fijner dragen dan de tula ftg die we eerst hadden. De bredere buikband voelt ook comfortabeler bij op de rug dragen.![]()
Ik heb een vraagje over de Tula Toddler. Recent aangeschaft maar ik ben er niet zo tevreden over, terwijl de Tula ftg geweldig was.
Ik krijg het in m'n eentje niet goed voor elkaar om het rugpand goed hoog genoeg te krijgen. Al helemaal niet als het kind een winterjas aanheeft. Daar blijft het rugpand dan in 'haken'. Laatst kwam ik thuis van een stukje lopen en toen zag ik dat het rugpand helemaal niet ver over zijn rug zag maar deels onder zijn billen - niet bepaald veilig dus. Heeft iemand tips/trucs? Is dit herkenbaar?
Mijn kind heeft maat 86 trouwens, en is bijna twee.![]()
het kan zijn dat de toddler nog te groot is en daarom het bijna onmogelijk is om een goed zitje te krijgen.
hoe doe je hem op de rug?
ik doe eerst op de buik/zij, pand tot over de rug en dan zwaai ik naar achter.
dan kan je voordat je vastklikt de banden recht omhoog tillen en wiebelen dan zit het als het goed is altijd prima.
![]()
Ja, dit dus.quote:Op donderdag 22 april 2021 09:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
het kan zijn dat de toddler nog te groot is en daarom het bijna onmogelijk is om een goed zitje te krijgen.
hoe doe je hem op de rug?
ik doe eerst op de buik/zij, pand tot over de rug en dan zwaai ik naar achter.
dan kan je voordat je vastklikt de banden recht omhoog tillen en wiebelen dan zit het als het goed is altijd prima.
Ik ben de toddler trouwens pas gaan gebruiken toen Mauw bijna 3 was en toen was ie zelfs nog wel aan de ruime kant, kan me dus niet voorstellen dat ie te klein / kort zou zijn voor je dreumes.
Mijn baby is overigens nog steeds te klein voor de standaardqua romp is het een 74/80, qua benen heeft ie maat 62.
disclaimer![]()
Heel herkenbaar, ik moest bij de Isara ook een andere manier vinden dan bij de Tula FTG.
De manier van het bovenstaande filmpje lukt mij niet maar deze wel:
Iets meer gedoe wel dus als je het aandruft zou ik eerst het andere filmpje proberen (en ik zal zelf ook nog weer eens proberen)![]()
Ik ben benieuwd welke half buckle draagzakken écht geschikt zijn bij gebruik vanaf de geboorte. Ik ben superblij met de Tula half buckle, maar door de stugge stof en zelfsop de kleinste stand zou ik die niet bij een net geboren kindje gebruiken.
Ik heb destijds wel met een rekbare doek gewerkt, maar ik vind de snelheid en het gemak van een draagzak gewoon fijner. En dan dus vooral de half buckle, omdat het een fijne kruising is tussen een doek en een draagzak + comfortabel omdat je minder gespen hebt.
Mooie designs/kleurtjes is een bonuspunt
Chick on a mission![]()
Ik ga mijn baby van zes weken zo eens voor t eerst in de storchenwiege slingeren. Heb m tot nu toe veel in de Didymos doek gehad (een flink ingedragen katoentje, zo zacht!) maar die zak is net even makkelijker op de parkeerplaats van intratuin.
Kijken of ik met deze jongen eindelijk mijn Natibaby Vivaldi doek ingedragen krijgbakbeest met hennep en katoen...
Kwak![]()
Hoe ging t kwak?
Ik heb een wat dunnere, koelere rekbare doek te leen, eens kijken of we vriendjes kunnen worden. Tot nu toe vind ik 'm vooral wat lastiger strak genoeg knopen dan m'n bykay. Misschien nog even wennen. Baby slaapt er wel lekker in.
En dan op zoek naar een fijne zomerdoek. Dan is de draagzak me te warm en de rekbare doek denk ik ook.
En een draagvest of cover. Aanraders iemand?K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Geen tips, maar er zijn diverse draagdoek verkoopgroepen op Facebook waar je ook je ‘In search of’ kan plaatsen. Heb het idee dat daar veel mensen met grote collecties zitten, dus misschien ook een goede plek om te zoeken?quote:Op maandag 24 mei 2021 17:47 schreef Tink89 het volgende:
En dan op zoek naar een fijne zomerdoek. Dan is de draagzak me te warm en de rekbare doek denk ik ook.
Ik heb van Marktplaats een Storchenwiege carrier in prima staat voor 20 euro gekocht. Ook nog op fietsafstand dus geen verzendkosten. Score!![]()
Voor een draagvest zit ik naar deze te kijken: https://greyse.com/en/12-babywearing-sweatshirts Behoorlijk hysterische prints, normaal niet mijn ding, maar ze lijken me wel handigen ik zie er eentje die best matched met het Ielm-pak van mijn dochter
[ Bericht 17% gewijzigd door Keroppi op 24-05-2021 19:25:58 ]Chick on a mission![]()
Die zijn wel tof, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs. Ik dacht meer aan 35 euro bij bonprix ofzo
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Manlief is erg blij met de draagcover van little frog.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:22 schreef Tink89 het volgende:
Die zijn wel tof, maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs. Ik dacht meer aan 35 euro bij bonprix ofzo
De tula ftg met de extenders erop, tot hoe lang kan hij dan mee? Ik twijfel of we over willen op een peuterdrager of de extenders aan wil schaffen. Bas is nu 86 cm en 13 kilo.![]()
Dat vind ik bij Tula een beetje afhankelijk van de lengte van het bovenlichaam van je kindje. Het rugpand van de Tula is wat minder hoog dan van andere merken. In theorie kan je prima tot maat 98 door dragen met extenders, en soms langer, als je de veiligheid van de hoogte het rugpand maar in de gaten houdt.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Manlief is erg blij met de draagcover van little frog.
De tula ftg met de extenders erop, tot hoe lang kan hij dan mee? Ik twijfel of we over willen op een peuterdrager of de extenders aan wil schaffen. Bas is nu 86 cm en 13 kilo.
Het gat tussen de Tula Standaard/FTG en de Toddler is best groot. Wij stapten toen over op een Wompat Toddler en die vond ik zo fijn![]()
![]()
Ah top. We hebben Bas vorig jaar op vakantie voor het laatst gedragen, maar hij loopt inmiddels pittige stukken. Het is fijn als we wel dan eens kunnen besluiten de buggy niet mee te nemen en de drager voor de laatste stukjesquote:Op dinsdag 25 mei 2021 05:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat vind ik bij Tula een beetje afhankelijk van de lengte van het bovenlichaam van je kindje. Het rugpand van de Tula is wat minder hoog dan van andere merken. In theorie kan je prima tot maat 98 door dragen met extenders, en soms langer, als je de veiligheid van de hoogte het rugpand maar in de gaten houdt.
Het gat tussen de Tula Standaard/FTG en de Toddler is best groot. Wij stapten toen over op een Wompat Toddler en die vond ik zo fijnMaar die wompat klinkt ook fijn. Twijfels twijfels
![]()
![]()
Had je post helemaal niet gezien!quote:Op maandag 24 mei 2021 17:47 schreef Tink89 het volgende:
Hoe ging t kwak?
Ik heb een wat dunnere, koelere rekbare doek te leen, eens kijken of we vriendjes kunnen worden. Tot nu toe vind ik 'm vooral wat lastiger strak genoeg knopen dan m'n bykay. Misschien nog even wennen. Baby slaapt er wel lekker in.
En een draagvest of cover. Aanraders iemand?
Ging wel goed, al vind ik hem echt wel beduidend fijner zitten in de doek.
Wij hebben een zwarte fleece cover van little frog. Die vind ik zelf ook erg fijn!Kwak![]()
Het klinkt misschien heel lullig, maar het lastigste van een draagdoek is het knopen. Ik krijg baby makkelijk er in maar achter je een dubbele knoop in de doek leggen, wat een hel. Ik heb al een maat 7, lang genoeg dus. Nog heb ik er moeite mee. Is er toevallig een tip?![]()
Als je een 7 hebt kun je vast ook wel voorop afknopen, zo dik ben jij nietquote:Op woensdag 26 mei 2021 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het klinkt misschien heel lullig, maar het lastigste van een draagdoek is het knopen. Ik krijg baby makkelijk er in maar achter je een dubbele knoop in de doek leggen, wat een hel. Ik heb al een maat 7, lang genoeg dus. Nog heb ik er moeite mee. Is er toevallig een tip?
disclaimer![]()
of in je zij, is ook een stuk makkelijker,
( dan kan je eventueel 1 baan aan 1 kant iets langer maken en aan de andere kant iets korter bij het begin om beter in de zij uit te komen. )![]()
Nou, wel dusquote:Op woensdag 26 mei 2021 22:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je een 7 hebt kun je vast ook wel voorop afknopen, zo dik ben jij nietIk heb 'm er goed en strak in zitten maar ik red het net niet om aan de voorkant een knoop te kunnen maken. Hallo realitycheck
![]()
![]()
Zijkant ga ik vanmiddag eens proberen.![]()
Voorkant afknopen met een zeven red ik ook bij lange na niet
Ik probeer vooral niet na te denken, doe mn ogen dicht en dan alsof ik gewoon een knoop maar zoals in een zakje ofzo. Dat werkt bij mij ook t beste als ik probeer mn eigen haar te vlechten: niet nadenken, niet kijken
Kwak![]()
Hangt je baby dan niet gewoon te laag?quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, wel dusIk heb 'm er goed en strak in zitten maar ik red het net niet om aan de voorkant een knoop te kunnen maken. Hallo realitycheck
![]()
![]()
Zijkant ga ik vanmiddag eens proberen.
Zijkant kun je proberen, maar persoonlijk vind ik dat lastiger knopen dan op de rug (want je moet met 1 arm om je baby heen en zo lang zijn mijn armen niet)
disclaimer![]()
Vraagje: ik heb nog een paar draagdoeken liggen uit het high-end segment. Verkopen via de FB-groepen kom ik steeds niet aan toe en is me ook net even teveel gedoe tegenwoordig. Is er hier interesse?
Uit mijn hoofd gaat het om deze doeken en 1 drager (in spoiler).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoef hier geen hoofdprijs voor, het ligt nu al 3 jaar ongebruikt in de kast denk ik en de markt is toch volledig ingestort. Het zou leuk zijn als iemand er nog daadwerkelijk mee gaat dragen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 27-05-2021 20:18:53 ]Venus in pocketformaat
© loveli![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:06 schreef Phaidra het volgende:
Vraagje: ik heb nog een paar draagdoeken liggen uit het high-end segment. Verkopen via de FB-groepen kom ik steeds niet aan toe en is me ook net even teveel gedoe tegenwoordig. Is er hier interesse?
Uit mijn hoofd gaat het om deze doeken en 1 drager (in spoiler).Zou ik een foto mogen van de de handgeweven Heartiness?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoef hier geen hoofdprijs voor, het ligt nu al 3 jaar ongebruikt in de kast denk ik en de markt is toch volledig ingestort. Het zou leuk zijn als iemand er nog daadwerkelijk mee gaat dragen.
![]()
Ik ga voor je zoeken!quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou ik een foto mogen van de de handgeweven Heartiness?
Bedenk me nu dat ik nog een Heartiness heb in maat 4 in lichtblauw. Superzacht met tencel! Die zet ik ook nog even in mijn lijstje.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Nee, ik heb niet de indruk dat hij te laag hangt. Ik kan makkelijk zijn voorhoofd kussen. Het probleem is meer mijn bovenlijf. Benen en taille gaan nog wel, maar mijn bovenlijf is waar het meeste vet zich bevindtquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Hangt je baby dan niet gewoon te laag?
Zijkant kun je proberen, maar persoonlijk vind ik dat lastiger knopen dan op de rug (want je moet met 1 arm om je baby heen en zo lang zijn mijn armen niet)
![]()
![]()
Is hij trouwens een 6 of een 7?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga voor je zoeken!
Bedenk me nu dat ik nog een Heartiness heb in maat 4 in lichtblauw. Superzacht met tencel! Die zet ik ook nog even in mijn lijstje.![]()
Ik denk een 6, maar hij is wel heel lang. Ik kan hem morgen eventueel opmeten voor je.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is hij trouwens een 6 of een 7?
Foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kleuren zijn echt heel mooi en diep. Zeker als er zonlicht op valt. Het is wel een heel dikke doek. 100% katoen en zit als een huis, ook bij peuters!Venus in pocketformaat
© loveli![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk een 6, maar hij is wel heel lang. Ik kan hem morgen eventueel opmeten voor je.
Foto's:OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kleuren zijn echt heel mooi en diep. Zeker als er zonlicht op valt. Het is wel een heel dikke doek. 100% katoen en zit als een huis, ook bij peuters!Ik vind dat zo mooi, dat kleurverloop in doeken. Hoeveel zou je ervoor willen hebben?
![]()
Ik sta graag na jou op de wachtlijst.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
OhIk vind dat zo mooi, dat kleurverloop in doeken. Hoeveel zou je ervoor willen hebben?
Ik pakte 'm er even bij, en het blijkt dat deze een Cotton Cloud is. Nog steeds handgeweven, 100% katoen en zwaar (430 gsm!)quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
OhIk vind dat zo mooi, dat kleurverloop in doeken. Hoeveel zou je ervoor willen hebben?
. Sorry, ik was er echt van overtuigd dat deze ook Heartiness was. Hij is 4,8 meter volgens het kaartje trouwens, dus inderdaad een 6.
Ik denk aan ¤100 (nieuw was ¤310).
[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 27-05-2021 16:01:50 ]Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Hm ok. Als A wakker is doe ik 'm in mijn maat 6 draagdoek en kijk ik even hoe het knopen gaatquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik pakte 'm er even bij, en het blijkt dat deze een Cotton Cloud is. Nog steeds handgeweven, 100% katoen en zwaar. Sorry, ik was er echt van overtuigd dat deze ook Heartiness was. Hij is 4,8 meter volgens het kaartje trouwens, dus inderdaad een 6.
Ik denk aan ¤100 (nieuw was ¤310).Ik DM je vanavond even
![]()
![]()
Stevige doeken zonder bounce en met grip. Toen A. nog mini was (zeg 2 maanden) gebruikte ik de Oscha, want die is zacht en dun en kan je met een mini heel secuur knopen. Maar al snel was die niet meer stevig genoeg en gingen mijn schouders zeer doen. Mijn allerfavorietste doek was Artipoppe Vishnu Jade, 320 gsm met katoen en linnen. Zat altijd goed, ook als ik niet heel precies geknoopt had. Maar uit mijn lijstje kies ik denk ik voor de Vesper. Die was niet zo dik, maar door de goede grip zakte hij niet uit. In een ruck had ik wel mega-staarten, maar dat vond ik niet zo erg. Ik kon er ook nét een double hammock mee maken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:13 schreef SQ het volgende:
@:phaidra, welke shortie vond jij zelf het prettigst voor rugdragen?Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Mwah, iets wat bij jou lange staarten heeft zal bij mij wel precies pas vallenquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Stevige doeken zonder bounce en met grip. Toen A. nog mini was (zeg 2 maanden) gebruikte ik de Oscha, want die is zacht en dun en kan je met een mini heel secuur knopen. Maar al snel was die niet meer stevig genoeg en gingen mijn schouders zeer doen. Mijn allerfavorietste doek was Artipoppe Vishnu Jade, 320 gsm met katoen en linnen. Zat altijd goed, ook als ik niet heel precies geknoopt had. Maar uit mijn lijstje kies ik denk ik voor de Vesper. Die was niet zo dik, maar door de goede grip zakte hij niet uit. In een ruck had ik wel mega-staarten, maar dat vond ik niet zo erg. Ik kon er ook nét een double hammock mee maken.![]()
Even gegoogled maar die is mij echt veel te roze, dat past niet bij me.disclaimer![]()
Ja hij is wel heel roze. Paste eigenlijk ook niet echt bij mij of mijn jongens, maar hij droeg zo fijnquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Mwah, iets wat bij jou lange staarten heeft zal bij mij wel precies pas vallen![]()
Even gegoogled maar die is mij echt veel te roze, dat past niet bij me..
De AP Sacre bleu is trouwens ook echt fijn. Niet easy care met baby yak, maar wel megazacht en eigenlijk een beetje de uitzondering op mijn eigen regel. Maat 3 is echter een beetje crappy maat.
Nu ik door al mijn draagfoto's aan het scrollen ben, mis ik het dragen wel hoor. Je baby dicht tegen je aan.
De échte Heartiness trouwens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 27-05-2021 20:13:00 ]Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Sunshine wil hem overnemen, sorry!quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik sta graag na jou op de wachtlijst.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Jammer, hij is prachtig!quote:K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Welke knoop vonden jullie handig om mee te beginnen bij het rugdragen?
Ik heb een afspraak geregeld bij een draagconsulente, dezelfde die ik had bij het leren buikknopen. Ik zag later dat ze de double hammock zal leren. Nou heb ik even gegoogled, maar dat ziet er vrij ingewikkeld uit voor mijDe ruckknoop bijvoorbeeld lijkt me veel makkelijker, of lijkt dat maar zo?
![]()
Ik vond de ruck inderdaad prima te doen, de double hammock kreeg ik moeilijk voor elkaar met een kind dat hoogtevrees bleek te hebben en dus niet rustig op mn rug lag terwijl ik probeerde alles goed te trekken![]()
![]()
Ruck is zeker makkelijker, maar dan ligt wel al het gewicht op je schouders. Dat kan snel gaan snijden of te zwaar worden. Maar ik zou daar wel mee beginnen, zodat je gewend raakt aan knopen op de rug. Ik vond dat in het begin erg spannend en dan is het fijn als de knoop zelf niet al te moeilijk is. Double hammock verdeelt het gewicht veel beter en draagt daardoor heel comfortabel, ook op langer stukken. Maar het is inderdaad echt even oefenen.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Hmmm ik ga het met haar bespreken wat fijner is om te doen. Ik heb een vrij holle rug, dus ik hoop niet dat dat een belemmering zal zijn om te rugdragen. Voorlopig gaat buikdragen nog prima dus dat zal ik ook nog blijven doen zolang dat het gaat.![]()
Een holle rug is niet iets wat je hébt, maar wat je doet he
Bewust zijn van je houding en juist corrigeren doet al een boel
disclaimer![]()
Ik probeer soms mijn rug te onthollen (of hoe je dat ook zegtquote:Op maandag 31 mei 2021 20:58 schreef SQ het volgende:
Een holle rug is niet iets wat je hébt, maar wat je doet he
Bewust zijn van je houding en juist corrigeren doet al een boel) maar ik schiet gelijk weer in de verkeerde houding. Ik denk dat het heel veel energie kost om dat vol te blijven houden. Misschien eens rondje fysio/mensendieck doen.
![]()
Och, ik zie niet in hoe dat gevaarlijker is dan al die moeders die ik hier voorbij zie fietsen met 25km/u met hun ebike op vol vermogen en een baby voorop. Zo hard gaan die stepjes toch niet? Ik fiets ook gewoon met draagzak (geen 25 km/uquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net een kerel met een baby in de draagzak op een electrische step)
disclaimer![]()
Het kan ook aan mij liggen hoorquote:Op woensdag 2 juni 2021 16:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Och, ik zie niet in hoe dat gevaarlijker is dan al die moeders die ik hier voorbij zie fietsen met 25km/u met hun ebike op vol vermogen en een baby voorop. Zo hard gaan die stepjes toch niet? Ik fiets ook gewoon met draagzak (geen 25 km/u)
Het was ook nogal druk, dus misschien dat dat het spannender maakte. Ik zou er in elk geval nooit aan beginnen.
Wel leuk dat ik weer eens iemand een kind zie dragen. Hier in Rotterdam Zuid blijkt het een zeldzaam iets te zijn. Althans, ik zie het haast nooit. Pas geleden was het ik met A. op pad, kwam ik een kerel tegen met een flinke bierbuik, 'Hahaha mag ik er ook in? Hahaha'
[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 02-06-2021 16:34:57 ]![]()
Mijn buurvrouw van dik in de zeventig 'ik wilde s nachts rust, de baby moest in onze tijd gewoon leren slapen, vooral niet te veel verwennen.' ziet ons met spruit en prul veel dragen en kwam net tot de conclusie dat het toch ook wel fijn en handig was
Oh grappig, ik woon in Centrum, maar echt net boven Zuid (kind zit daar wel op de opvang) en eigenlijk nooit vreemde blikken/opmerkingen gehadquote:Op woensdag 2 juni 2021 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wel leuk dat ik weer eens iemand een kind zie dragen. Hier in Rotterdam Zuid blijkt het een zeldzaam iets te zijn. Althans, ik zie het haast nooit. Pas geleden was het ik met A. op pad, kwam ik een kerel tegen met een flinke bierbuik, 'Hahaha mag ik er ook in? Hahaha'![]()
En ik woon niet in een yuppen gebied, in tegendeel.
Alhoewel het rugdragen wel wat meer bekijks had.
(En over die stepjes. Laatst was een kind -zonder ouderlijk toezicht- op zo'n elektrisch stepje door een drukke speeltuin aan het sjezen. Vond ik echt levensgevaarlijk)Chick on a mission![]()
Op zich is Zuid best groot, dus misschien scheelt het ook waar je precies bent qua wel/geen vreemde blikken.
Als je as zaterdag in Charlois iemand ziet lopen met geel/witte doek van we are wovens dan ben ik het sunshineIk ga daar op babybezoek bij iemand met mijn baby
Wat is nou een fijne doek bij 25+ graden? Ik pak dan toch liever de tula merk ik, omdat dat wat koeler is, maar het zit wel echt minder lekker.![]()
Ik kom zelden in Charlois eigenlijk, alleen als we naar de kinderboerderij gaanquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:50 schreef Aure het volgende:
Op zich is Zuid best groot, dus misschien scheelt het ook waar je precies bent qua wel/geen vreemde blikken.
Als je as zaterdag in Charlois iemand ziet lopen met geel/witte doek van we are wovens dan ben ik het sunshineIk ga daar op babybezoek bij iemand met mijn baby
Wat is nou een fijne doek bij 25+ graden? Ik pak dan toch liever de tula merk ik, omdat dat wat koeler is, maar het zit wel echt minder lekker.![]()
Ik heb afgelopen zondag een draagconsult gehad wat betreft het rugdragen. We hebben toch de ruck geoefend en op het laatst ging ie best goed. Nog een hoop oefenen natuurlijk, maar het begin is er. Maar nu ik zou 'moeten' oefenen stel ik het uit merk ik. Ik vind het nog best eng, een baby zo op je rug vastbindenIk heb trouwens de hipscoot geleerd om hem op mijn rug te krijgen. De santatoss werd afgeraden.
![]()
Op een of andere manier dacht ik dat je daar woondequote:Op woensdag 9 juni 2021 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kom zelden in Charlois eigenlijk, alleen als we naar de kinderboerderij gaan![]()
Ik heb afgelopen zondag een draagconsult gehad wat betreft het rugdragen. We hebben toch de ruck geoefend en op het laatst ging ie best goed. Nog een hoop oefenen natuurlijk, maar het begin is er. Maar nu ik zou 'moeten' oefenen stel ik het uit merk ik. Ik vind het nog best eng, een baby zo op je rug vastbindenIk heb trouwens de hipscoot geleerd om hem op mijn rug te krijgen. De santatoss werd afgeraden.
![]()
![]()
Ik woon tegen IJsselmonde aanquote:Op woensdag 9 juni 2021 11:01 schreef Aure het volgende:
[..]
Op een of andere manier dacht ik dat je daar woonde![]()
![]()
Nog suggesties voor Faceboekgroepen voor een tweedehands geweven draagdoek?
Ik had op ‘Draagdoekenmarkt’ een ‘in search of’ geplaatst, zonder enige reacties, maar begreep uit een andere discussie daar dat de activiteit van die groep sowieso tegen valt.Chick on a mission![]()
Ik heb geen tips, maar wel nog een nauwelijks gebruikte Little Frog liggen als je daar interesse in hebtquote:Op woensdag 21 juli 2021 21:54 schreef Keroppi het volgende:
Ik had op ‘Draagdoekenmarkt’ een ‘in search of’ geplaatst, zonder enige reacties, maar begreep uit een andere discussie daar dat de activiteit van die groep sowieso tegen valt.![]()
![]()
De laatste tijd was er weinig actie, inderdaad. Vele merken hebben hun eigen groep. Probeer het daar eens.quote:Op woensdag 21 juli 2021 21:54 schreef Keroppi het volgende:
Ik had op ‘Draagdoekenmarkt’ een ‘in search of’ geplaatst, zonder enige reacties, maar begreep uit een andere discussie daar dat de activiteit van die groep sowieso tegen valt.
Om welke doek gaat het?
Ik zoek niet een specifiek exemplaar maar ben op zoek naar een beginner-friendly (dus makkelijk knopen) doek voor voornamelijk in het eerste jaar (dus liefst lekker zacht).
En ik wil 'm vooral ook mooi vindenmaar dat is nogal subjectief
Chick on a mission![]()
Wil je per se geweven dan? Ik vond de eerste maanden mijn rekbare veel vergevingsgezinder, zachter en makkelijker (want eerst knopen en dan je baby erin ipv knopen met baby en al.quote:Op woensdag 21 juli 2021 22:28 schreef Keroppi het volgende:
Ik zoek niet een specifiek exemplaar maar ben op zoek naar een beginner-friendly (dus makkelijk knopen) doek voor voornamelijk in het eerste jaar (dus liefst lekker zacht).
En ik wil 'm vooral ook mooi vindenmaar dat is nogal subjectief
zachter hangt echt van de doek af er zijn genoeg geweven doeken echt boterzacht, en sommige rekbare zijn veel te rekbaar bijvoorbeeld, dat zit eigenlijk nooit goed.
ik zou als ik een merk zou moeten aanraden dat betaalbaar is en imho echt hele fijne doeken maakt toch wel kiezen voor didymos. https://www.didymos.com/en/Baby-Wrap-Slings/Woven-Wraps/ en uit de buurt blijven van hennep en sommige linnen.
Girasol is een hit or miss, zelfde vind ik van yaro.
Maar wat je fijn vind is heel persoonlijk, ik prefereer echt hele dikke doeken die vinden andere mensen echt onknoopbaar. andere mensen willen hele dunne doeken ik vind dat dan weer een enorm nadeel.
https://sheenslings.com/2(...)ick-or-thin-is-that/
en ik zou ook gaan voor brand specific groepen of marktplaats. er is nog maar heel weinig draagdoekenverkoop groepen die heel actief zijn.![]()
Ik heb de vorige keer een rekbare doek gehad, maar daar voelde ik me niet heel zelfverzekerd mee omdat ik juist dan al van te voren moest bedenken hoe los/vast ik 'm knoopte. Bij een geweven doek 'span' je natuurlijk tijdens het knopen aan lijkt me. Bij de eerste ben ik overgegaan op de Tula Halfbuckle en dat vond ik veel fijner. Maar voor hele kleintjes is die niet direct geschikt en vind ik de stof daarvan te ruw.quote:Op donderdag 22 juli 2021 10:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wil je per se geweven dan? Ik vond de eerste maanden mijn rekbare veel vergevingsgezinder, zachter en makkelijker (want eerst knopen en dan je baby erin ipv knopen met baby en al.
Heb ook voor geen geld een Storchenwiege op de kop getikt, maar ik denk dat ik de geweven doek ook vooral 'voor de mooi' wil![]()
@alle anderen, bedankt voor alle tips!Chick on a mission![]()
Mijn eerste doek van Little frog was al lekker zacht toen ik 'm uit de verpakking haaldequote:Op donderdag 22 juli 2021 11:26 schreef Budabuddumbam het volgende:
zachter hangt echt van de doek af er zijn genoeg geweven doeken echt boterzacht, en sommige rekbare zijn veel te rekbaar bijvoorbeeld, dat zit eigenlijk nooit goed.
ik zou als ik een merk zou moeten aanraden dat betaalbaar is en imho echt hele fijne doeken maakt toch wel kiezen voor didymos. https://www.didymos.com/en/Baby-Wrap-Slings/Woven-Wraps/ en uit de buurt blijven van hennep en sommige linnen.
Girasol is een hit or miss, zelfde vind ik van yaro.
Maar wat je fijn vind is heel persoonlijk, ik prefereer echt hele dikke doeken die vinden andere mensen echt onknoopbaar. andere mensen willen hele dunne doeken ik vind dat dan weer een enorm nadeel.
https://sheenslings.com/2(...)ick-or-thin-is-that/
en ik zou ook gaan voor brand specific groepen of marktplaats. er is nog maar heel weinig draagdoekenverkoop groepen die heel actief zijn.Yaro daarentegen was vrij stug en die krijg ik ook niet echt zacht. Hoe vaak ik er ook mee draag
![]()
![]()
Ik heb de mijne hier destijds gevonden in v&a, heb je daar je vraag al ingegooid? Wie weet dat er iemand nog wat heeft liggen.quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:48 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer een rekbare doek gehad, maar daar voelde ik me niet heel zelfverzekerd mee omdat ik juist dan al van te voren moest bedenken hoe los/vast ik 'm knoopte. Bij een geweven doek 'span' je natuurlijk tijdens het knopen aan lijkt me. Bij de eerste ben ik overgegaan op de Tula Halfbuckle en dat vond ik veel fijner. Maar voor hele kleintjes is die niet direct geschikt en vind ik de stof daarvan te ruw.
Heb ook voor geen geld een Storchenwiege op de kop getikt, maar ik denk dat ik de geweven doek ook vooral 'voor de mooi' wil![]()
@:alle anderen, bedankt voor alle tips!
Ik heb zelf destijds ook nog een rekbare doek geleend van mijn schoonzusje, maar dat was helemaal niks. Ik heb een didymos die (even teruggezocht) ooit nog van @Budabuddumbam is geweest, en ben het helemaal eens als ik een merk zou moeten aanraden. Hij ligt hier nu klaar voor eind dit jaar.
![]()
Klopt, zelfs artipoppe heeft bijna geen doeken meer in de shop.quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:08 schreef Burdie het volgende:
Ik heb sowieso het idee dat de populariteit van doeken een beetje is ingezakt door de enorm toenemende populariteit van draagzakken?
Ik heb één super zachte doek, maar die gaat nooit weg. Daar draag ik hopelijk ooit m'n kleinkinderen in
.
Ik zag trouwens laatst iemand door mijn straat lopen met zo'n artipoppe draagzak en het enige wat ik kon denken was VIJFHONDERD EURO!!!
disclaimer![]()
Ik heb trouwens 2 doeken met tencel en die zijn beide vanaf dag 1 heel zacht en handelbaar. En anders raad ik een wolmix aan, ook vaak erg zacht. Zijn wel wat dikker, maar ik vind zelf doeken van gemengd materiaal makkelijker knopen dan katoen, zeker bij echte kleine babies.disclaimer![]()
Maar iedere euro waard.quote:Op donderdag 22 juli 2021 12:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, zelfs artipoppe heeft bijna geen doeken meer in de shop.
Ik zag trouwens laatst iemand door mijn straat lopen met zo'n artipoppe draagzak en het enige wat ik kon denken was VIJFHONDERD EURO!!!Idem voor de doeken. Ik draag niet veel meer, maar heb alleen AP in huis voor mezelf. Voor m’n man een Tula.
Ik heb mijn Zeitgeist gewonnen met een dip.
Winnen? Hoeveel geld heb je in totaal aan dips gespendeerd dan voordat je zo'n unit bemachtigt?quote:Op donderdag 22 juli 2021 13:49 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maar iedere euro waard.![]()
Ik heb de mijne gewonnen met een dip.
disclaimer![]()
Niet zoveel als de ZG waard is, haha. Meestal kost een dip zo rond de ¤5. Maar heb zelf ook veel verdipt en twee keer wat gewonnen.quote:Op donderdag 22 juli 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Winnen? Hoeveel geld heb je in totaal aan dips gespendeerd dan voordat je zo'n unit bemachtigt?
Maar volgens mij is dippen illegaal, dus ssht.
Ah goed om te weten, ik heb nul feeling bij al die stoffen/blends #noobquote:Op donderdag 22 juli 2021 13:01 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens 2 doeken met tencel en die zijn beide vanaf dag 1 heel zacht en handelbaar. En anders raad ik een wolmix aan, ook vaak erg zacht. Zijn wel wat dikker, maar ik vind zelf doeken van gemengd materiaal makkelijker knopen dan katoen, zeker bij echte kleine babies.
Chick on a mission
Forum Opties Forumhop: Hop naar: