Ligt er een beetje aan wat je precieze drijfveren waren om op FvD te stemmen.quote:
En die stemmen natuurlijk allemaal links of niet danquote:Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef Hexagon het volgende:
Dus verstandige mensen zouden dan op een gegeven moment een patroon moeten zien.
Nee hoor, het CDA, de VVD of desnoods de SGP zijn er ook nog.quote:Op zondag 6 december 2020 18:39 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
En die stemmen natuurlijk allemaal links of niet dan
Populisme is inderdaad gebaseerd op onvrede. Daarom zal er nooit iets constructiefs uit dat soort partijen komen. Vaak zijn zij eerder zelfdestructief en gaan ze ten onder aan chaos.quote:Op zondag 6 december 2020 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het punt zit hem vooral in leiders die geen tegenspraak dulden. Slachtofferdenken zit heel sterk verankerd in dit soort bewegingen. Dat zie je ook aan een Baudet. Alles is de schuld van anderen, een complot, een coup en ga zo maar door.
Nee, ik heb de vorige verkiezingen op de PvdD gestemd. Er zijn twee thema's die ik belangrijk vind: milieu en migratie. Wat dat betreft is het een trade-off, want qua milieu ben ik PvdD (überhaupt ben ik economisch gezien meer links) en qua migratie ben ik FvD / PVV. Dus ik zou sowieso nooit heel happy op FvD stemmen, maar weet ook niet wie me wel goed vertegenwoordigt dan. De SP wellicht als ik het zo zie. Alleen, tsja ik weet het niet, ik blijf toch dat Marxistische randje houden bij ze.quote:Op zondag 6 december 2020 17:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je precieze drijfveren waren om op FvD te stemmen.
(Jij hebt FvD gestemd? Dat verbaast me wel.)
Tuurlijk, superkaas... Omdat Pim wat over moslims zei.quote:Op zondag 6 december 2020 16:37 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Puinhopen? Pim heeft veel mensen juist een stem gegeven en ze uit hun politiek correcte keurslijf bevrijd.
Zekers. Maar ik heb het vermoeden dat je straks weer de flexibilisering van de arbeidsmarkt weer gaat neerzetten om maar niet rechts te stemmenquote:Op zondag 6 december 2020 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb je verder überhaupt weleens iets van de man gelezen? Of diens partijprogramma?
O.a.quote:Op zondag 6 december 2020 20:21 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Zekers. Maar ik heb het vermoeden dat je straks weer de flexibilisering van de arbeidsmarkt weer gaat neerzetten om maar niet rechts te stemmen
Rechts was en is de stroming van het bedrijfsleven, de markt en de grootverdieners. Altijd zo geweest. Dat ze sinds de jaren '90 een uitstapje richting 'het volk' gemaakt hebben door over buitenlanders en islam te zeiken (Bolkesteijn), was enkel om meer draagkracht te verwerven onder het plebs voor op Angelsaksische leest geschoeide economische hervormingen.quote:Op zondag 6 december 2020 20:24 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Dit gaat me een ban opleveren, maar ik ga het toch zeggen:
Omdat heeeeel veeeeel Nederlanders he-le-maal klaar zijn met dat vieze, stinkende, rovende, verkrachtende, moordende islamitische tuig..!
damn dat voelt goed
Cliteur was ooit columnist bij Buitenhof.quote:Op zondag 6 december 2020 12:10 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Oeh, een discussie over -dus niet met- Cliteur in het geheel objectieve Buitenhof. Dat moet wel een professioneel staaltje journalistiek worden
Je snapt dat de alsmaar voortdurende massa-immigratie ook onderdeel van dat ultrarechtse, neoliberale plan is? En dat links zich met goedkoop sentiment wel heel erg makkelijk voor dat karretje spannen?quote:Op zondag 6 december 2020 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rechts was en is de stroming van het bedrijfsleven, de markt en de grootverdieners. Altijd zo geweest. Dat ze sinds de jaren '90 een uitstapje richting 'het volk' gemaakt hebben door over buitenlanders en islam te zeiken (Bolkesteijn), was enkel om meer draagkracht te verwerven onder het plebs voor op Angelsaksische leest geschoeide economische hervormingen.
Die we dan ook sinds 2002 allemaal heerlijk hebben gekregen.
Dat er nog steeds lieden zijn die erin trappen, zoals jij, geeft aan hoe hardnekkig rechts populisme is.
Uiteraard, dat roep ik al jaren. Als er iets gediend is bij open grenzen en massa-immigratie is het rechts. Zorgt of voor een massale toetreding van goedkope arbeidskrachten of voor het leegtrekken en dus vernietigen van de verzorgingsstaat. Win-win.quote:Op zondag 6 december 2020 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt dat de alsmaar voortdurende massa-immigratie ook onderdeel van dat ultrarechtse, neoliberale plan is? En dat links zich met goedkoop sentiment wel heel erg makkelijk voor dat karretje spannen?
Wat bedoelen ze met "stem nederland terug'quote:
De lijn omhoog is ingezetquote:
Vlaktaks is nmm niet zoveel mis mee als je een belastingvrije voet hanteert.quote:Op zondag 6 december 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
O.a.
Maar ook een andere proefballonnetje van Pim; bijvoorbeeld het verplicht verhuizen van mensen uit de middenklasse naar de binnensteden om de integratie te bevorderen. Niet de villawijkbewoners, nee, Jan Modaal.
Of zijn plannetjes over de toen nog WAO en bijstand. Of de vlaktaks.
Vertel: hoe was het gros van het volk precies gediend bij de politieke en economische plannetjes van ultra VVD'er Fortuyn?
Dan zit je bij de PvdD of SP wel goed denk ik. Als je economisch en ecologisch gezien 'links' maar wel eurokritisch en migratiekritisch bent heb je niet veel andere opties denk ik. Althans, dat raad ik dergelijke ex-stemmers van FvD dan aan. Ik zou er zelf echter niet zo snel op stemmen, te links en onconstructief. Misschien CU nog, maar die zijn rechtser en wel wat ruimhartiger op migratie.quote:Op zondag 6 december 2020 19:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, ik heb de vorige verkiezingen op de PvdD gestemd. Er zijn twee thema's die ik belangrijk vind: milieu en migratie. Wat dat betreft is het een trade-off, want qua milieu ben ik PvdD (überhaupt ben ik economisch gezien meer links) en qua migratie ben ik FvD / PVV. Dus ik zou sowieso nooit heel happy op FvD stemmen, maar weet ook niet wie me wel goed vertegenwoordigt dan. De SP wellicht als ik het zo zie. Alleen, tsja ik weet het niet, ik blijf toch dat Marxistische randje houden bij ze.
Zonde, maar dan ben je misschien ook niet geschikt in de politiek op dit niveau als je niet tegen spelletjes kan.quote:
Was anderhalf jaar geleden nog de grootste partij.quote:Op zondag 6 december 2020 21:15 schreef Monolith het volgende:
Kleiner dan de PvdD. Geeft wel te denken over de buitensporige aandacht voor deze partij.
Ja dat was voordat Sjerry vol met zijn neus in de lijmpot ging hangen.quote:Op zondag 6 december 2020 21:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Was anderhalf jaar geleden nog de grootste partij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |