abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196584490
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik neig ook hier naar.
Ligt er een beetje aan wat je precieze drijfveren waren om op FvD te stemmen.

(Jij hebt FvD gestemd? Dat verbaast me wel.)
Incelfrikandel
pi_196584911
Na twintig jaar Pim, Geert en Thierry en anderen in het buitenland Le Pen en die rare Oostenrijker is de situatie alleen maar meer op de spits gedreven. Ik geloof nog steeds dat meer begrip en respect voor elkaar een betere samenleving had opgeleverd. Dan hadden mensen minder extreem geworden. Juist door die haat die gepredikt wordt wakkert het vuurtje aan aan beide kanten.
pi_196585982
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:31 schreef Hexagon het volgende:
Dus verstandige mensen zouden dan op een gegeven moment een patroon moeten zien.
En die stemmen natuurlijk allemaal links of niet dan _O-
  zondag 6 december 2020 @ 18:40:55 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196586026
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 18:39 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

En die stemmen natuurlijk allemaal links of niet dan _O-
Nee hoor, het CDA, de VVD of desnoods de SGP zijn er ook nog.
pi_196586193
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt zit hem vooral in leiders die geen tegenspraak dulden. Slachtofferdenken zit heel sterk verankerd in dit soort bewegingen. Dat zie je ook aan een Baudet. Alles is de schuld van anderen, een complot, een coup en ga zo maar door.
Populisme is inderdaad gebaseerd op onvrede. Daarom zal er nooit iets constructiefs uit dat soort partijen komen. Vaak zijn zij eerder zelfdestructief en gaan ze ten onder aan chaos.
pi_196587040
Er ist wieder da is een toffe film trouwens
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 6 december 2020 @ 19:28:36 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196587601
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat je precieze drijfveren waren om op FvD te stemmen.

(Jij hebt FvD gestemd? Dat verbaast me wel.)
Nee, ik heb de vorige verkiezingen op de PvdD gestemd. Er zijn twee thema's die ik belangrijk vind: milieu en migratie. Wat dat betreft is het een trade-off, want qua milieu ben ik PvdD (überhaupt ben ik economisch gezien meer links) en qua migratie ben ik FvD / PVV. Dus ik zou sowieso nooit heel happy op FvD stemmen, maar weet ook niet wie me wel goed vertegenwoordigt dan. De SP wellicht als ik het zo zie. Alleen, tsja ik weet het niet, ik blijf toch dat Marxistische randje houden bij ze.
  zondag 6 december 2020 @ 20:02:49 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196588735
quote:
15s.gif Op zondag 6 december 2020 16:37 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Puinhopen? Pim heeft veel mensen juist een stem gegeven en ze uit hun politiek correcte keurslijf bevrijd.

Tuurlijk, superkaas... Omdat Pim wat over moslims zei.

Heb je verder überhaupt weleens iets van de man gelezen? Of diens partijprogramma?

Zo ja: hoe precies was Pim een 'man van het volk' gezien diens elitaire, rechts-libertaire politieke en economische opvattingen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196589077
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb je verder überhaupt weleens iets van de man gelezen? Of diens partijprogramma?
Zekers. Maar ik heb het vermoeden dat je straks weer de flexibilisering van de arbeidsmarkt weer gaat neerzetten om maar niet rechts te stemmen
  zondag 6 december 2020 @ 20:22:50 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196589119
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:21 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Zekers. Maar ik heb het vermoeden dat je straks weer de flexibilisering van de arbeidsmarkt weer gaat neerzetten om maar niet rechts te stemmen
O.a.

Maar ook een andere proefballonnetje van Pim; bijvoorbeeld het verplicht verhuizen van mensen uit de middenklasse naar de binnensteden om de integratie te bevorderen. Niet de villawijkbewoners, nee, Jan Modaal.

Of zijn plannetjes over de toen nog WAO en bijstand. Of de vlaktaks.

Vertel: hoe was het gros van het volk precies gediend bij de politieke en economische plannetjes van ultra VVD'er Fortuyn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196589154

[ Bericht 100% gewijzigd door SuperKaas op 06-12-2020 21:00:01 ]
  zondag 6 december 2020 @ 20:26:18 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196589181
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 20:24 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Dit gaat me een ban opleveren, maar ik ga het toch zeggen:

Omdat heeeeel veeeeel Nederlanders he-le-maal klaar zijn met dat vieze, stinkende, rovende, verkrachtende, moordende islamitische tuig..!

damn dat voelt goed
Rechts was en is de stroming van het bedrijfsleven, de markt en de grootverdieners. Altijd zo geweest. Dat ze sinds de jaren '90 een uitstapje richting 'het volk' gemaakt hebben door over buitenlanders en islam te zeiken (Bolkesteijn), was enkel om meer draagkracht te verwerven onder het plebs voor op Angelsaksische leest geschoeide economische hervormingen.

Die we dan ook sinds 2002 allemaal heerlijk hebben gekregen.

Dat er nog steeds lieden zijn die erin trappen, zoals jij, geeft aan hoe hardnekkig rechts populisme is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196589253
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 12:10 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Oeh, een discussie over -dus niet met- Cliteur in het geheel objectieve Buitenhof. Dat moet wel een professioneel staaltje journalistiek worden *O*
Cliteur was ooit columnist bij Buitenhof.

Hebben ze hem een beetje heel gelaten?
pi_196589292
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Rechts was en is de stroming van het bedrijfsleven, de markt en de grootverdieners. Altijd zo geweest. Dat ze sinds de jaren '90 een uitstapje richting 'het volk' gemaakt hebben door over buitenlanders en islam te zeiken (Bolkesteijn), was enkel om meer draagkracht te verwerven onder het plebs voor op Angelsaksische leest geschoeide economische hervormingen.

Die we dan ook sinds 2002 allemaal heerlijk hebben gekregen.

Dat er nog steeds lieden zijn die erin trappen, zoals jij, geeft aan hoe hardnekkig rechts populisme is.
Je snapt dat de alsmaar voortdurende massa-immigratie ook onderdeel van dat ultrarechtse, neoliberale plan is? En dat links zich met goedkoop sentiment wel heel erg makkelijk voor dat karretje spannen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 december 2020 @ 20:35:48 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196589344
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt dat de alsmaar voortdurende massa-immigratie ook onderdeel van dat ultrarechtse, neoliberale plan is? En dat links zich met goedkoop sentiment wel heel erg makkelijk voor dat karretje spannen?
Uiteraard, dat roep ik al jaren. Als er iets gediend is bij open grenzen en massa-immigratie is het rechts. Zorgt of voor een massale toetreding van goedkope arbeidskrachten of voor het leegtrekken en dus vernietigen van de verzorgingsstaat. Win-win.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 december 2020 @ 20:41:04 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196589435
twitter
pi_196589970
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:41 schreef Tengano het volgende:
[ twitter ]
Wat bedoelen ze met "stem nederland terug'
Nederland is nooit weggeweest.
Er valt niks terug te komen
pi_196589981
Kleiner dan de PvdD. Geeft wel te denken over de buitensporige aandacht voor deze partij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196590105
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:41 schreef Tengano het volgende:
[ twitter ]
De lijn omhoog is ingezet _O- wel mooi zijn optimisme O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 6 december 2020 @ 21:26:30 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196590156
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

O.a.

Maar ook een andere proefballonnetje van Pim; bijvoorbeeld het verplicht verhuizen van mensen uit de middenklasse naar de binnensteden om de integratie te bevorderen. Niet de villawijkbewoners, nee, Jan Modaal.

Of zijn plannetjes over de toen nog WAO en bijstand. Of de vlaktaks.

Vertel: hoe was het gros van het volk precies gediend bij de politieke en economische plannetjes van ultra VVD'er Fortuyn?
Vlaktaks is nmm niet zoveel mis mee als je een belastingvrije voet hanteert.
pi_196590180
;(

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_196590199
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, ik heb de vorige verkiezingen op de PvdD gestemd. Er zijn twee thema's die ik belangrijk vind: milieu en migratie. Wat dat betreft is het een trade-off, want qua milieu ben ik PvdD (überhaupt ben ik economisch gezien meer links) en qua migratie ben ik FvD / PVV. Dus ik zou sowieso nooit heel happy op FvD stemmen, maar weet ook niet wie me wel goed vertegenwoordigt dan. De SP wellicht als ik het zo zie. Alleen, tsja ik weet het niet, ik blijf toch dat Marxistische randje houden bij ze.
Dan zit je bij de PvdD of SP wel goed denk ik. Als je economisch en ecologisch gezien 'links' maar wel eurokritisch en migratiekritisch bent heb je niet veel andere opties denk ik. Althans, dat raad ik dergelijke ex-stemmers van FvD dan aan. Ik zou er zelf echter niet zo snel op stemmen, te links en onconstructief. Misschien CU nog, maar die zijn rechtser en wel wat ruimhartiger op migratie.
Incelfrikandel
  zondag 6 december 2020 @ 21:33:06 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196590254
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 21:28 schreef Slayage het volgende:
;(

[ twitter ]
Zonde, maar dan ben je misschien ook niet geschikt in de politiek op dit niveau als je niet tegen spelletjes kan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196590398
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:15 schreef Monolith het volgende:
Kleiner dan de PvdD. Geeft wel te denken over de buitensporige aandacht voor deze partij.
Was anderhalf jaar geleden nog de grootste partij.
Incelfrikandel
pi_196590615
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Was anderhalf jaar geleden nog de grootste partij.
Ja dat was voordat Sjerry vol met zijn neus in de lijmpot ging hangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')