Ja al een paar keer, maar een hypotheek komt de komende jaren niet in beeld bij mij dus dat speelt geen rol in mijn leasetermijnquote:Op maandag 7 december 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al genoemd dat je met private lease minder hypotheek kan krijgen?
Ik heb twee offertes/proefritten aangevraagd, ben heel benieuwd!quote:Op maandag 7 december 2020 18:57 schreef Paszzz het volgende:
Als je het wil moet je het gewoon doen hoor TS.
Die 2 jaar overleef je ook wel.
Laat het ons weten; veel plezierquote:Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
[..]
Ik heb twee offertes/proefritten aangevraagd, ben heel benieuwd!
Nee, dat noem ik geen financiering. Je betaalt namelijk bij het ophalen meteen de huursom voor de periode dat je de auto huurt. Je hebt dan dus al aan de betalingsverplichting voldaan. Als je bij leasen meteen alle leasetermijnen in één keer vooruit betaalt voor de hele leaseperiode en vervolgens alsnog BKR geregistreerd wordt dan heb je een punt.quote:Op maandag 7 december 2020 13:11 schreef falling_away het volgende:
Als jij een auto huurt voor een maand op vakantie, noem jij dat dan ook een financiering?
Leasen is lange termijn huur, met vele escapes als je betalingsproblemen krijgt.
Cool! Welk model?quote:Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
[..]
Ik heb twee offertes/proefritten aangevraagd, ben heel benieuwd!
Tuurlijkquote:Op maandag 7 december 2020 23:03 schreef nils7 het volgende:
Wij hebben het genomen vanwege 200km dagelijks woon-werkverkeer.
Ideaal zeker qua onderhoud.
Een tweedehandse auto kopen is echter maar een paar tientjes per maand goedkoper mits je daar geen fors onderhoudskosten aan krijgt.
Ik had hiervoor ook PL en een contract van 36.000km, kost wel iets meer, maar per km juist goedkoper.quote:Op dinsdag 8 december 2020 08:23 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap wel dat mensen graag nieuw rijden maar dat privatelease voelt echt als een auto om alleen naar te kunnen kijken wanneer die voor de deur staat.
Zo'n A3 wil je gewoon lekker rijden, af en toe planken op de autobahn. Maar ja dat is allemaal niet mogelijk want voor je het weet zit je op de maximaal aantal kilometers. Lijkt mij echt kut als je daar altijd over na moet denken. Zeker als je een autoliefhebber bent.
Je kunt basically alleen om en nabij je woonplaats rijden met 10k per jaar. Das wel een dure fiets dan.
Ja, maar dat is dan weer niet anders dan de reclame voor een auto waar de vanaf-aanschafprijs dan bij wordt geroepen. Maar dat is de absolute tractoruitvoering van die auto, wil je wat dan ook meer gaat de prijs flink naar boven. Die geadverteerde prijzen zijn precies dat; lokkertjes.quote:Op dinsdag 8 december 2020 08:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Private lease klinkt vaak aantrekkelijk, met de voordelige maandtarieven waarmee ze adverteren.
Maar vervolgens blijkt altijd dat als je de betreffende auto en bijbehorend pakket naar wens samenstelt je pakweg:
- 25 euro per maand meer betaalt voor 15.000 km per jaar in plaats van 10.000 km per jaar.
- 30 euro per maand meer betaalt voor 48 maanden in plaats van 60 maanden looptijd.
- 10 euro per maand meer betaalt voor een kleurtje.
- 20 euro per maand bij betaalt voor een fatsoenlijk uitrustigingsniveau.
- 10 euro per maand bij betaalt voor ¤ 150 eigen risico in plaats van de standaard ¤ 500 eigen risico bij ieder krasje.
Vervolgens kost die interessante aanbieding je minimaal ¤ 100,- per maand meer dan de geadverteerde prijs die je interesse heeft gewekt.
Tsja als ik naar jouw uitgavenpatroon zou kijken zou ik ook wel iets dom dom doms vinden. Ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:05 schreef egelhond het volgende:
Meest domme investering is een auto. Rijd je veel, dan heb je een goede auto nodig. Maar voor die paar km is een A3 om stoer te doen voor de buitenwereld echt dom, dom, dom. En 10.000 km is echt peanuts.Zelfs m'n vriendin die al 8 maanden thuis werkt zit al op de 7000 km dit jaar. Dat zijn alleen al de km naar sport en vrienden toe gaan.
En als je een hoge hypotheek hebt, kan je hoogstwaarschijnlijk niet zo 'n grote auto leasenquote:Op maandag 7 december 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al genoemd dat je met private lease minder hypotheek kan krijgen?
En dan vergelijk je ook een twee vergelijkbare auto's met elkaar? Dan hoor ik graag welke leasemaatschappij dat is, want ik heb er wel een paar tientjes per maand voor over om een hele nieuwe BMW 3-Serie te rijden i.p.v. één van vier jaar oud.quote:Op maandag 7 december 2020 23:03 schreef nils7 het volgende:
Wij hebben het genomen vanwege 200km dagelijks woon-werkverkeer.
Ideaal zeker qua onderhoud.
Een tweedehandse auto kopen is echter maar een paar tientjes per maand goedkoper mits je daar geen fors onderhoudskosten aan krijgt.
Exact dit. Ik heb ook alles kosten goed uitgeplozen voordat ik er aan begin. Je hoort mij niet zeggen dat PL goedkoper is maar sommige hier zijn gewoon principieel tegen. Dat mag en kan. Maar laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen zónder belerend vingertje.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef HMS het volgende:
Rekensommetje moet iedereen toch echt zelf maken. En ja, en zijn mensen religieus tegen private lease, an dat mag. Alle argumenten al gehoord hier geloof ik. Blijft gewoon een afweging.
Ik hou alle uitgaven elk jaar in detail bij. Zo wist ik precies wat de vorige 2e hands van mijn vrouw aan kosten had gehad. En toch niets bijzonder, maar het viel mij toch tegen hoeveel het allemaal bij elkaar dat toch is. Dat gecombineerd dat er 1 recente schade was gereden (dus premie was omhoog).....voor 2 tientjes meer reden we private lease een nieuwe ipv een 4 jaar oudere 2e hands en geen zorgen. En nu met de pandemie gaat ons KM bedrag mogelijk zelf terug naar 10K per jaar (contract is 15K, maar er wordt achteraf verrekend) an dan is het verschil zelfs positief.
Ongeluk zit in een klein hoekje......dat maakt zo een rekensom direct anders. Je denkt dat het niet gebeurt (dacht mijn vrouw ook tot 2 jaar terug) maar het gebeurt.
TO, veel plezier met de proefritten en uitzoeken. Volgens mij ben je er wel uit.
Vraag dan ook niet om advies als je dat niet wilt....quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:29 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Exact dit. Ik heb ook alles kosten goed uitgeplozen voordat ik er aan begin. Je hoort mij niet zeggen dat PL goedkoper is maar sommige hier zijn gewoon principieel tegen. Dat mag en kan. Maar laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen zónder belerend vingertje.
Ik heb nergens om gevraagd Pipoquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vraag dan ook niet om advies als je dat niet wilt....
Klopt maar TS wel... en daar gaat dit topic over.quote:
Ik dacht dat je op mij reageerdequote:Op dinsdag 8 december 2020 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar TS wel... en daar gaat dit topic over.
was ook zo, maar de reactie is in zijn algemeenheid.quote:
TS heeft in de OP gezet: "Ik weet dat mensen zullen zeggen dat een auto kopen beter is..... Daar gaat dit topic ook niet over."quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
was ook zo, maar de reactie is in zijn algemeenheid.
In een topic waar advies wordt gevraagd wordt advies gegeven. Als je dat niet wilt lezen dan vraag ik me af wat je er doet.
Precies dit bedoel ik dusquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
TS heeft in de OP gezet: "Ik weet dat mensen zullen zeggen dat een auto kopen beter is..... Daar gaat dit topic ook niet over."
Hij vraagt dus geen zeikadvies van mensen die principieel tegen leasen zijn, maar vraagt adviezen van anderen over waar je op moet letten als de beslissing al genomen is dat je wel wil leasen.
Dit is anders hetzelfde als geheelonthouders die een topic over whisky gaan verstieren.
ALD of zoquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En dan vergelijk je ook een twee vergelijkbare auto's met elkaar? Dan hoor ik graag welke leasemaatschappij dat is, want ik heb er wel een paar tientjes per maand voor over om een hele nieuwe BMW 3-Serie te rijden i.p.v. één van vier jaar oud.
Dus dan zou je ook geen huis moeten huren?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:18 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Met private lease betaal je uiteindelijk meer voor een auto die niet van jou is.
Dus het financiele advies is: beter kopen, niet leasen. En alleen kopen wanneer je het geld hebt en dan niet je laatste centen opmaken aan een auto, zorg dat je 15 a 20k als buffer behoudt.
Als je weinig kilometers maakt en een A-segment auto neemt dan kan het gunstiger zijn om die te leasen dan nieuw te kopen. Leasemaatschappijen kopen in dat segment grote voorraden in tegen hoge kortingen, waardoor de maandelijkse afschrijving (zeker bij korte contracten) laag kunnen zijn. Daarnaast kan het nog een voordeel opleveren qua verzekeringskosten wanneer je zelf nog weinig schadevrije jaren hebt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:18 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Met private lease betaal je uiteindelijk meer voor een auto die niet van jou is.
Dus het financiele advies is: beter kopen, niet leasen.
Als je in de mogelijkheid bent om een huis te kopen dan is dat gunstiger inderdaad. Aflossing van de hypotheek (of spaarinleg in de nog bestaande gevallen) betaal je in feite aan jezelf.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:48 schreef Boze_Meeuw het volgende:
Dus dan zou je ook geen huis moeten huren?
Genoeg mensen die dat gewoon maandelijks meenemen in het kostenvergelijk hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:34 schreef nils7 het volgende:
ALD of zo
Maar heb toen vergeleken met een stuk of 4 auto’s.
Afschrijving doet het hem, niemand houdt dat apart waardoor een auto kopen veeeel goedkoper lijkt maar bij private lease betaal je dat wel.
Heb je daarin ook meegewogen dat je bij private lease in het A-segment standaard een hele kale uitvoering krijgt en erg veel betaalt voor opties? Ik zou zelf nooit een auto willen zonder cruise control en airco, maar daar moet je soms flink voor bijbetalen.quote:Op woensdag 9 december 2020 06:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb het even vergeleken met mijn auto (celerio) dan is het verschil kleiner: voor 229 heb je 60 maanden 15000 km per jaar.
Dat scheelt dan 70 euro per maand aan onderhoud + restwaarde.
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht niet in 5 jaar 4200 euro aan onderhoud kwijt te zijn.
Dat gaat dan op voor mijn auto uit 2016.
Kleine auto’s zijn relatief erg duur geworden, dat zal wel maken dat het verschil met private lease zo klein wordt.
Over welke 5 serie heb je het?quote:Op woensdag 9 december 2020 00:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat gewoon maandelijks meenemen in het kostenvergelijk hoor.
Maar heb even gekeken natuurlijk, want 3/4 tientjes in de maand meer voor een gloednieuwe vind ik wel erg interessant. Helaas kan ik bij de gebruikelijke leasemaatschappijen online niet een vergelijkbare auto calculeren, dus ik heb maar even de private lease site van BMW bezocht.
Ik doe zelf (maximaal) vier jaar met een auto, dus 48 maanden lease is een prima vergelijk. Mijn huidige maandelijkse autokosten (dus incl. alles) zijn ¤ 875,- bij 25.000 kilometer per jaar. Vergelijkbare auto online gekozen op de site van BMW. Maandbedrag is ¤ 1.199,- per maand bij 10.000 kilometer per jaar exclusief de brandstof. De meerkosten van 10.000 naar 25.000 en de brandstofkosten komen daar dus nog bij. Onder de ¤ 1.500,- per maand ga ik dus zeker niet uitkomen.
Zit ik toch op een verschil van een goede ¤ 600,- per maand. Dus of jij hebt een heel ander idee bij een paar tientjes dan ik of je vergelijkt geen appels met appels.
Dat je nu een niet-courante auto hebt uitgezocht, maakt het niet echt een goed voorbeeld. Als je per se dit merk en dat type wil hebben in plaats van wat de leasemaatschappijen standaard aanbieden (en dus groot kunnen inkopen), dan wordt de financiële situatie uiteraard anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat gewoon maandelijks meenemen in het kostenvergelijk hoor.
Maar heb even gekeken natuurlijk, want 3/4 tientjes in de maand meer voor een gloednieuwe vind ik wel erg interessant. Helaas kan ik bij de gebruikelijke leasemaatschappijen online niet een vergelijkbare auto calculeren, dus ik heb maar even de private lease site van BMW bezocht.
Ik doe zelf (maximaal) vier jaar met een auto, dus 48 maanden lease is een prima vergelijk. Mijn huidige maandelijkse autokosten (dus incl. alles) zijn ¤ 875,- bij 25.000 kilometer per jaar. Vergelijkbare auto online gekozen op de site van BMW. Maandbedrag is ¤ 1.199,- per maand bij 10.000 kilometer per jaar exclusief de brandstof. De meerkosten van 10.000 naar 25.000 en de brandstofkosten komen daar dus nog bij. Onder de ¤ 1.500,- per maand ga ik dus zeker niet uitkomen.
Zit ik toch op een verschil van een goede ¤ 600,- per maand. Dus of jij hebt een heel ander idee bij een paar tientjes dan ik of je vergelijkt geen appels met appels.
Het domme van private lease is... einde van het contract heb je geen auto. En dan heb je die huurauto al zowat betaald. Want een nieuwe auto kopen heeft ook voor die 2 jaar geen onderhoud. Daarom vind ik het een erg belabberde constructie dat private lease. Omdat je geen nieuwe auto kan betalen maar een huren. Zo goed onderbouwd?quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Tsja als ik naar jouw uitgavenpatroon zou kijken zou ik ook wel iets dom dom doms vinden. Ieder zijn ding.
Daarbij reed ik vroeger in een oude barrel waar ik gemiddeld 100 Euro per maand aan kwijt was voor onderhoud, als ik dat optelde bij de wegenbelasting, verzekering en pechhulp kon ik voor een paar tienjes per maand meer een gloednieuwe auto rijden, incl 20.000 KM per jaar. Het was dan ook geen Audi A4 o.i.d. maar een i20.
Dan nog, als iemand helemaal gek is van mooie auto's en hij dat op deze manier kan veroorloven dan laat hem toch. Altijd dat vingertje gewijs overal (vaak niet goed onderbouwd).
Nee dat is dikke vette onzin voortkomend uit pure onwetendheid. Het antwoord waarom vind je in eerdere posts. Daar ga ik niet nog eens moeite in steken.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:50 schreef egelhond het volgende:
[..]
Het domme van private lease is... einde van het contract heb je geen auto. En dan heb je die huurauto al zowat betaald. Want een nieuwe auto kopen heeft ook voor die 2 jaar geen onderhoud. Daarom vind ik het een erg belabberde constructie dat private lease. Omdat je geen nieuwe auto kan betalen maar een huren. Zo goed onderbouwd?
Ja ik snap het. Als je op het standpunt staat dat BKR niet hoeft te gelden want je mag de auto inleveren bij ontslag vind je leasen op zichzelf ook een goed ideequote:Op woensdag 9 december 2020 21:11 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee dat is dikke vette onzin voortkomend uit pure onwetendheid. Het antwoord waarom vind je in eerdere posts. Daar ga ik niet nog eens moeite in steken.
Nee ik heb de rekensom eerder gemaakt waar de leaseprijs uit bestaat, incl de afschrijving. Als je dat niet snapt, en met een argument komt dat je op het einde van het contract geen auto hebt, dan kun je beter weer terug naar school want dan snap je het gewoon niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 21:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Als je op het standpunt staat dat BKR niet hoeft te gelden want je mag de auto inleveren bij ontslag vind je leasen op zichzelf ook een goed idee
quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee ik heb de rekensom eerder gemaakt waar de leaseprijs uit bestaat, incl de afschrijving. Als je dat niet snapt, en met een argument komt dat je op het einde van het contract geen auto hebt, dan kun je beter weer terug naar school want dan snap je het gewoon niet.
quote:Op zondag 6 december 2020 10:53 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het trouwens niet eens ben met de registratie bij de BKR. Die is er om je te beschermen dat je niet te veel leningen op je neemt, maar als je bijv de auto kunt inleveren bij ontslag is het risico dat er betalingsproblemen ontstaan nihil. Ondertussen kun je wel minder hypotheek krijgen met een leaseauto. Slaat nergens op, maar goed zo is het nou eenmaal.
Ah de "ik betaal 6k in 5 jaar aan onderhoud voor een oude barrel en daarom is pl voordeliger" post?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:11 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee dat is dikke vette onzin voortkomend uit pure onwetendheid. Het antwoord waarom vind je in eerdere posts. Daar ga ik niet nog eens moeite in steken.
350 euro voor zo'n 'grasmaaier' is echt onzin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:42 schreef RamboDirk het volgende:
Private lease zie je vaak bij de boodschappen autootjes waar de vrouw des huizes nauwelijks in rijdt. Voor 350 euro heb je dan zo'n kale grasmaaier per maand. Betaal je 8400 euro op een contract voor 24 maanden. En daarna heb je geen restwaarde.
Terwijl zo'n occasion (bijvoorbeeld peugeot 108 met 30k kilometers op de teller uit bouwjaar 2017) nog geen 6000 euro kost. Ook aan deze occasion heb je met zulk laag aantal kilometers per jaar nauwelijks kosten.
Goede post. Nou laten we dan concluderen dat pl in bepaalde gevallen wél voordeliger kan zijn dan koop.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:25 schreef -0- het volgende:
[..]
350 euro voor zo'n 'grasmaaier' is echt onzin.
Ik rijd nu voor 263 euro per maand een Skoda Fabia combi, inclusief airco, cruise control etc. 10.000 km per jaar, geen eigen risico.
Die auto kost nieuw 19.500. Tweedehands gaat een 4 jaar oude weg voor een euro of 8 - 9000. Dat is dus zo'n 11.000 eraf in 4 jaar tijd. Ik betaal 12.600, inclusief verzekeringen (Snel 2000 per 4 jaar), wegenbelasting (dik 1500 in 4 jaar) en onderhoud (bij die nieuwe niet veel, bij een tweedehands meer). Daarbij heb ik geen risico.
Tuurlijk de som is niet altijd gunstig maar bedragen die hier genoemd worden zijn bullshit. Met een goede deal kan het behoorlijk concurrerend zijn en je koopt een stuk onzekerheid af, dat kan ook wat waard zijn.
Als ik op Fabia’s zoek van 2016 zie ik de goedkoopste rond 11-12k met ongeveer 50.000 op de teller.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:41 schreef SOG het volgende:
[..]
Goede post. Nou laten we dan concluderen dat pl in bepaalde gevallen wél voordeliger kan zijn dan koop.
Ja klopt. Had ook al gekeken op mp en zag er ook geen voor 8-9kquote:Op woensdag 9 december 2020 23:04 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Als ik op Fabia’s zoek van 2016 zie ik de goedkoopste rond 11-12k met ongeveer 50.000 op de teller.
Dan heb je het over 7 k afschrijving i.p.v. 11. En onderhoud is de eerste 40.000 km ook niet zo spannend (alleen olie en wat filtertjes?). Remmen en banden zijn waarschijnlijk pas bij 60.000 aan de beurt, dus dat ziet het financiële plaatje er toch wat anders uit dan hierboven beschreven.
Als je er over nadenkt kan het ook niet anders. Je loopt minder risico en risico afkopen kost geld.
Verder moeten zij dingen voor je regelen, verzekering, administratie van wegenbelasting etc. Daar zit overhead op en uiteindelijk zit dat doorberekend in de leaseprijs. Misschien dat ze ‘stunten’ met prijzen van modellen die op voorraad staan en niet verkocht krijgen, maar normaal gesproken krijg je ook korting als je een voorraad model koopt. Tenminste, je moet nooit zomaar de vraagprijs betalen.
Had inderdaad niet goed gesorteerd op kilometerstand, excuses. Maar goed dat is aankoopprijs, als ik er vanaf wil ga je wel naar die 8k.quote:Op woensdag 9 december 2020 23:25 schreef SOG het volgende:
[..]
Ja klopt. Had ook al gekeken op mp en zag er ook geen voor 8-9kmaar goed, laten we dan concluderen dat het in ieder geval erg weinig kan schelen... maar het lijkt mij iig dat het leeuwendeel van het aanbod wel degelijk veel scheelt in het voordeel voor koop (nieuw vs nieuw), laat staan pl nieuw vs occassion.
Precies! Zoals ik eerder ook al aangaf kan in bepaalde gevallen een private lease voordeliger zijn dan een vergelijkbare auto nieuw kopen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:18 schreef Zelva het volgende:
Dat je nu een niet-courante auto hebt uitgezocht, maakt het niet echt een goed voorbeeld. Als je per se dit merk en dat type wil hebben in plaats van wat de leasemaatschappijen standaard aanbieden (en dus groot kunnen inkopen), dan wordt de financiële situatie uiteraard anders.
Zonder enige onderbouwing gewoon maar roepen dat het verschil tussen een private lease en een tweedehands auto maar een paar tientjes is.quote:Op maandag 7 december 2020 23:03 schreef nils7 het volgende:
Maar snap jij nou inmiddels al waarom het terecht is dat een private lease bij BKR geregistreerd staat?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:18 schreef falling_away het volgende:
Nee ik heb de rekensom eerder gemaakt waar de leaseprijs uit bestaat, incl de afschrijving. Als je dat niet snapt, en met een argument komt dat je op het einde van het contract geen auto hebt, dan kun je beter weer terug naar school want dan snap je het gewoon niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |