Ja al een paar keer, maar een hypotheek komt de komende jaren niet in beeld bij mij dus dat speelt geen rol in mijn leasetermijnquote:Op maandag 7 december 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al genoemd dat je met private lease minder hypotheek kan krijgen?
Ik heb twee offertes/proefritten aangevraagd, ben heel benieuwd!quote:Op maandag 7 december 2020 18:57 schreef Paszzz het volgende:
Als je het wil moet je het gewoon doen hoor TS.
Die 2 jaar overleef je ook wel.
Laat het ons weten; veel plezierquote:Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
[..]
Ik heb twee offertes/proefritten aangevraagd, ben heel benieuwd!
Nee, dat noem ik geen financiering. Je betaalt namelijk bij het ophalen meteen de huursom voor de periode dat je de auto huurt. Je hebt dan dus al aan de betalingsverplichting voldaan. Als je bij leasen meteen alle leasetermijnen in één keer vooruit betaalt voor de hele leaseperiode en vervolgens alsnog BKR geregistreerd wordt dan heb je een punt.quote:Op maandag 7 december 2020 13:11 schreef falling_away het volgende:
Als jij een auto huurt voor een maand op vakantie, noem jij dat dan ook een financiering?
Leasen is lange termijn huur, met vele escapes als je betalingsproblemen krijgt.
Cool! Welk model?quote:Op maandag 7 december 2020 19:50 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
[..]
Ik heb twee offertes/proefritten aangevraagd, ben heel benieuwd!
Tuurlijkquote:Op maandag 7 december 2020 23:03 schreef nils7 het volgende:
Wij hebben het genomen vanwege 200km dagelijks woon-werkverkeer.
Ideaal zeker qua onderhoud.
Een tweedehandse auto kopen is echter maar een paar tientjes per maand goedkoper mits je daar geen fors onderhoudskosten aan krijgt.
Ik had hiervoor ook PL en een contract van 36.000km, kost wel iets meer, maar per km juist goedkoper.quote:Op dinsdag 8 december 2020 08:23 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap wel dat mensen graag nieuw rijden maar dat privatelease voelt echt als een auto om alleen naar te kunnen kijken wanneer die voor de deur staat.
Zo'n A3 wil je gewoon lekker rijden, af en toe planken op de autobahn. Maar ja dat is allemaal niet mogelijk want voor je het weet zit je op de maximaal aantal kilometers. Lijkt mij echt kut als je daar altijd over na moet denken. Zeker als je een autoliefhebber bent.
Je kunt basically alleen om en nabij je woonplaats rijden met 10k per jaar. Das wel een dure fiets dan.
Ja, maar dat is dan weer niet anders dan de reclame voor een auto waar de vanaf-aanschafprijs dan bij wordt geroepen. Maar dat is de absolute tractoruitvoering van die auto, wil je wat dan ook meer gaat de prijs flink naar boven. Die geadverteerde prijzen zijn precies dat; lokkertjes.quote:Op dinsdag 8 december 2020 08:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Private lease klinkt vaak aantrekkelijk, met de voordelige maandtarieven waarmee ze adverteren.
Maar vervolgens blijkt altijd dat als je de betreffende auto en bijbehorend pakket naar wens samenstelt je pakweg:
- 25 euro per maand meer betaalt voor 15.000 km per jaar in plaats van 10.000 km per jaar.
- 30 euro per maand meer betaalt voor 48 maanden in plaats van 60 maanden looptijd.
- 10 euro per maand meer betaalt voor een kleurtje.
- 20 euro per maand bij betaalt voor een fatsoenlijk uitrustigingsniveau.
- 10 euro per maand bij betaalt voor ¤ 150 eigen risico in plaats van de standaard ¤ 500 eigen risico bij ieder krasje.
Vervolgens kost die interessante aanbieding je minimaal ¤ 100,- per maand meer dan de geadverteerde prijs die je interesse heeft gewekt.
Tsja als ik naar jouw uitgavenpatroon zou kijken zou ik ook wel iets dom dom doms vinden. Ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:05 schreef egelhond het volgende:
Meest domme investering is een auto. Rijd je veel, dan heb je een goede auto nodig. Maar voor die paar km is een A3 om stoer te doen voor de buitenwereld echt dom, dom, dom. En 10.000 km is echt peanuts.Zelfs m'n vriendin die al 8 maanden thuis werkt zit al op de 7000 km dit jaar. Dat zijn alleen al de km naar sport en vrienden toe gaan.
En als je een hoge hypotheek hebt, kan je hoogstwaarschijnlijk niet zo 'n grote auto leasenquote:Op maandag 7 december 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al genoemd dat je met private lease minder hypotheek kan krijgen?
En dan vergelijk je ook een twee vergelijkbare auto's met elkaar? Dan hoor ik graag welke leasemaatschappij dat is, want ik heb er wel een paar tientjes per maand voor over om een hele nieuwe BMW 3-Serie te rijden i.p.v. één van vier jaar oud.quote:Op maandag 7 december 2020 23:03 schreef nils7 het volgende:
Wij hebben het genomen vanwege 200km dagelijks woon-werkverkeer.
Ideaal zeker qua onderhoud.
Een tweedehandse auto kopen is echter maar een paar tientjes per maand goedkoper mits je daar geen fors onderhoudskosten aan krijgt.
Exact dit. Ik heb ook alles kosten goed uitgeplozen voordat ik er aan begin. Je hoort mij niet zeggen dat PL goedkoper is maar sommige hier zijn gewoon principieel tegen. Dat mag en kan. Maar laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen zónder belerend vingertje.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef HMS het volgende:
Rekensommetje moet iedereen toch echt zelf maken. En ja, en zijn mensen religieus tegen private lease, an dat mag. Alle argumenten al gehoord hier geloof ik. Blijft gewoon een afweging.
Ik hou alle uitgaven elk jaar in detail bij. Zo wist ik precies wat de vorige 2e hands van mijn vrouw aan kosten had gehad. En toch niets bijzonder, maar het viel mij toch tegen hoeveel het allemaal bij elkaar dat toch is. Dat gecombineerd dat er 1 recente schade was gereden (dus premie was omhoog).....voor 2 tientjes meer reden we private lease een nieuwe ipv een 4 jaar oudere 2e hands en geen zorgen. En nu met de pandemie gaat ons KM bedrag mogelijk zelf terug naar 10K per jaar (contract is 15K, maar er wordt achteraf verrekend) an dan is het verschil zelfs positief.
Ongeluk zit in een klein hoekje......dat maakt zo een rekensom direct anders. Je denkt dat het niet gebeurt (dacht mijn vrouw ook tot 2 jaar terug) maar het gebeurt.
TO, veel plezier met de proefritten en uitzoeken. Volgens mij ben je er wel uit.
Vraag dan ook niet om advies als je dat niet wilt....quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:29 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Exact dit. Ik heb ook alles kosten goed uitgeplozen voordat ik er aan begin. Je hoort mij niet zeggen dat PL goedkoper is maar sommige hier zijn gewoon principieel tegen. Dat mag en kan. Maar laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen zónder belerend vingertje.
Ik heb nergens om gevraagd Pipoquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vraag dan ook niet om advies als je dat niet wilt....
Klopt maar TS wel... en daar gaat dit topic over.quote:
Ik dacht dat je op mij reageerdequote:Op dinsdag 8 december 2020 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar TS wel... en daar gaat dit topic over.
was ook zo, maar de reactie is in zijn algemeenheid.quote:
TS heeft in de OP gezet: "Ik weet dat mensen zullen zeggen dat een auto kopen beter is..... Daar gaat dit topic ook niet over."quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
was ook zo, maar de reactie is in zijn algemeenheid.
In een topic waar advies wordt gevraagd wordt advies gegeven. Als je dat niet wilt lezen dan vraag ik me af wat je er doet.
Precies dit bedoel ik dusquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
TS heeft in de OP gezet: "Ik weet dat mensen zullen zeggen dat een auto kopen beter is..... Daar gaat dit topic ook niet over."
Hij vraagt dus geen zeikadvies van mensen die principieel tegen leasen zijn, maar vraagt adviezen van anderen over waar je op moet letten als de beslissing al genomen is dat je wel wil leasen.
Dit is anders hetzelfde als geheelonthouders die een topic over whisky gaan verstieren.
ALD of zoquote:Op dinsdag 8 december 2020 15:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En dan vergelijk je ook een twee vergelijkbare auto's met elkaar? Dan hoor ik graag welke leasemaatschappij dat is, want ik heb er wel een paar tientjes per maand voor over om een hele nieuwe BMW 3-Serie te rijden i.p.v. één van vier jaar oud.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |