abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196597787
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je reden van stoppen van lease voldoet aan de voorwaarden ja.
Als het een van de schulden is naast de wehkamp, Eneco en cjib gaat dat echt niet op hoor.
Nee dat is dus niet zo. Als je bijv. werkloos raakt dan kost het helemaal niks bij Leaseplan om je contract op te zeggen en de auto in te leveren. Je hoeft daar zelfs niets extras voor te betalen in je lease, dat is het standaard contract.

Maar stel je hebt een leasecontract van 4 jaar en die wil je na 11 maanden opzeggen, dan moet je het volgende betalen: 1 maand lease + het verschil van de leaseprijs van 1 jaar t.o.v. 4 jaar (bijv. 75 Euro per maand keer 12). Dan kun je dus voor rond de 1000 Euro het contract opzeggen.
Alpha kenny one
pi_196597801
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:55 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Bijzondere kijk op het begrip lening. Een private lease blijft een auto die is gefinancierd door de leasemaatschappij, dus is het simpelweg een financiering met een betalingsverplichting. Daarmee volkomen logisch dat deze geregistreerd wordt bij BKR. Ik herhaal het maar weer eens: je wil voorkomen dat mensen een hypotheek én een private lease én een doorlopend krediet én een telefoonabonnement én een creditcard afsluiten en vervolgens in de betalingsproblemen komen.

Het gaat niet zozeer om het risico op werkloosheid. De BKR registratie is er om te voorkomen dat iemand in de betalingsproblemen komt door te veel financiële verplichtingen aan te gaan.
Als jij een auto huurt voor een maand op vakantie, noem jij dat dan ook een financiering?
Leasen is lange termijn huur, met vele escapes als je betalingsproblemen krijgt.
Alpha kenny one
pi_196597987
Als het een lening was geweest, dan was je aan het einde van de looptijd 100% eigenaar geweest van de auto. Na de looptijd van private lease sta je echter met lege handen.
pi_196598060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:52 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij doet in feite toch niet heel veel anders dan TS?

Een BMW 5-Serie lijkt me ook niet bepaald een noodzakelijke auto om te rijden. Jij kiest dus zelf voor een relatief hoge bijtelling over een auto die niet van jezelf is (er vanuit gaande dat je ook privé rijdt), terwijl je ook voor een auto met lagere kosten kan kiezen. Als het om de ruimte te doen zou zijn dan zou bijvoorbeeld een Ford Mondeo een betere optie zijn dan een BMW 5-Serie. Maar daar kies jij toch ook niet voor?
@CoolGuy aardig stil ineens
pi_196598375
Niet eens een vast contract hebben, maar wel een Audi willen leasen... |:(

Recept voor gezeik.
pi_196598414
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:18 schreef manny het volgende:

[..]

Coolguy
Money makes the world go round
Breitling als plaatje
5 serie van 2 maanden oud

Mannetje hoor.
Scheelt dat het geen Hublot plaatje is, al is Breitling niet veel beter
Play hard, go pro.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 13:53:56 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_196598478
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 13:28 schreef SOG het volgende:

[..]

@:coolguy aardig stil ineens
Ja, ik zie de post nu, ik zag geen quote alert. Anyway, ik kan wel een kleinere auto kiezen, ja, maar dat zou dan een 3 serie of een A4 zijn (of mercedes maar daar ben ik geen fan van). Een Ford hoort niet tot de mogelijkheden, want die hoort niet tot de merken waar ik uit kan kiezen.

Ik kan inderdaad voor een auto met lagere kosten kiezen. In die zin is het inderdaad niet anders dan TS. Ik heb wel een downgrade gedaan tov de vorige auto, motorisch want dat was een zwaardere motor).

Nou, als ik de vorige auto qua bijtelling prima kon betalen kan ik dat bij deze ook. Ik ga niet van niets naar heel veel, ik betaal dus al minder bijtelling dan de vorige auto. Had ik nog kleiner kunnen rijden? Ja, genoemde A4 of 3-serie bijvoorbeeld, dus nogmaals, ik doe niet heel veel anders dan TS, al is de 'vertreksituatie' wel een heel stuk anders.

Maar, dat neemt niet weg dat ik liever luxe dan minder luxe rij inderdaad, op dezelfde manier als dat TS liever A3 dan noemhetmaar rijdt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 13:55:15 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_196598495
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:49 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Scheelt dat het geen Hublot plaatje is, al is Breitling niet veel beter
Ja, en gewoon gekocht ook nog, niet gefinancierd. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 7 december 2020 @ 13:55:42 #84
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196598502
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 13:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Als het een lening was geweest, dan was je aan het einde van de looptijd 100% eigenaar geweest van de auto. Na de looptijd van private lease sta je echter met lege handen.
Je kunt het ook anders zien. Je hebt 10k + rente betaald voor een auto van 10k die na 4 jaar 5k waard is. dan heb je weliswaar een auto van 5k over, maar je hebt ook 700¤ aan rente teveel betaald (op basis van 7% rente 48 maanden en hoofdsom 10k).
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196598586
Ik zou wel navragen wat de voorwaarden zijn voor kunnen opzeggen bij ontslag. Bij Seat Private Lease is het zo dat ze dezelfde financiële draagkracht check doen als bij afsluiten contract als je je op die clausule beroept. Dus als jij met 75 of 70% van je laatstverdiende loon (WW) nog binnen de normen valt kun je niet kosteloos opzeggen maar gelden gewoon de reguliere afkoopsommen. Seat is ook aangesloten bij keurmerk private lease
pi_196598598
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders zien. Je hebt 10k + rente betaald voor een auto van 10k die na 4 jaar 5k waard is. dan heb je weliswaar een auto van 5k over, maar je hebt ook 700¤ aan rente teveel betaald (op basis van 7% rente 48 maanden en hoofdsom 10k).
Je moet ook niet gaan lenen om een auto te kopen. Net zoals je niet moet gaan Private Leasen. Als je het geld niet hebt, kan je het niet uitgeven.

Hypotheek is de enige vorm van lening die ik (noodgedwongen) heb.
  maandag 7 december 2020 @ 14:19:42 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196598870
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:02 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Je moet ook niet gaan lenen om een auto te kopen. Net zoals je niet moet gaan Private Leasen. Als je het geld niet hebt, kan je het niet uitgeven.

Hypotheek is de enige vorm van lening die ik (noodgedwongen) heb.
Als je geld niet uitgeeft kun je het ook laten renderen, die inkomsten verlies je dan ook. als je 10k in een fonds hebt dat 2.75% rendeert verlies je ook 550¤ aan mogelijk rendement omdat je 5000 in een auto vast hebt zitten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196598974
Altijd leuk, even een rekensommetje.

Als ik de meest kale A3 samenstel (op Audi.nl) kost je dat 409 per maand.
Stel dat je 1:15 rijdt dan komt daar nog zo’n 80 euro per maand aan benzine bij.
In totaal kost die auto je bijna 12000 euro in twee jaar. 60 cent per kilometer voor een kale A3.

Misschien dat je nog wat korting kan krijgen en misschien dat je ook wel wat opties wil. Ik denk dat die 400 per maand niet zo gek is om mee te rekenen als je dat tegen elkaar wegstreept.
Ook al geef je aan dat geld je niet interesseert: voor hetzelfde geld kun je veel meer auto rijden. Soms is occasion lease interessant als je echt geen geld vrij hebt om een auto te kopen en je toch wil showen.
pi_196599012
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee dat is dus niet zo. Als je bijv. werkloos raakt dan kost het helemaal niks bij Leaseplan om je contract op te zeggen en de auto in te leveren. Je hoeft daar zelfs niets extras voor te betalen in je lease, dat is het standaard contract.

Les 1 economie: there is no such thing as free lunch.

Als iets ‘gratis’ is dan zit het al in de prijs doorgerekend.
pi_196600590
Is al genoemd dat je met private lease minder hypotheek kan krijgen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 7 december 2020 @ 17:48:32 #91
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_196602938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:06 schreef Mrmime het volgende:
En ja, het zal ongetwijfeld wat duurder zijn. Maar ik betaal ook graag voor het gemak. En ik heb geen dikke Audi oid, maar gewoon een leuke stadsauto. Wel met alles erop en eraan btw. Verklaar me voor gek,maar ik ben er heel gelukkig mee. Service en voorlichting vanuit de maatschappij waarvan ik lease is echt dikke prima.
Dit is voor ons ook de reden geweest om nu ook voor private lease te gaan. Deze week komt de auto, dus ik kan TS nog niet echt vertellen over m’n ervaringen.
We hebben er af en aan ruim een jaar naar gekeken, gerekend etc. voordat we nu dus de knoop hebben doorgehakt.

Voor ons speelt mee:
Gemak
Ook te gebruiken voor vakantie
Nieuw rijden is wel heel erg lekker en comfortabel (tot nu toe hebben we altijd oudere auto’s gehad)

Nadelen als hypotheek speelt bij ons niet. Baanverlies. dan kunnen we er vanaf.

Nu met thuiswerken EN vastgelegd dat ik ook straks deels thuis zal werken past deze keuze denk ik goed bij ons.

Dat we er geen auto ‘aan overhouden’ maakt me niets uit, ik wil een fijne auto die ik altijd kan gebruiken wanneer ik wil, die voldoet aan m’n wensen, maar ik heb er de ballen verstand van dus onderhoud enzo laat ik graag door mensen doen die weten wat ze doen. Ik wil me daar echt niet mee bezighouden.
klerkje
pi_196603111
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:27 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Les 1 economie: there is no such thing as free lunch.

Als iets ‘gratis’ is dan zit het al in de prijs doorgerekend.
Zal ook wel, maar Leaseplan is goedkoper dan veel andere leasemaatschappijen waar dit niet standaard inbegrepen is.
Alpha kenny one
  maandag 7 december 2020 @ 18:08:05 #93
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_196603441
Die 10.000 km is echt weinig, wat zijn de kosten van boven de 10.000km?

Ik woon op ~7 km van mn werk en tik de 15k per jaar gemakkelijk aan, en dan ga ik eigenlijk nergens anders heen dan een keertje ' naar opa en oma ' 1x per maand en boodschappen + woon/werk.

Eigen risico kan totaal zijn, of per event. Per event kan _heel_ duur worden bij het inleveren.

Opzegvoorwaarden zijn ook belangrijk, raak je je baan kwijt? Maar ook wanneer je bijv. een aanschaf wilt doen waarvoor die auto van je naam af moet (hypotheek).
Dum de dum
pi_196603880
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:25 schreef MisChrartin het volgende:
Altijd leuk, even een rekensommetje.

Als ik de meest kale A3 samenstel (op Audi.nl) kost je dat 409 per maand.
Stel dat je 1:15 rijdt dan komt daar nog zo’n 80 euro per maand aan benzine bij.
In totaal kost die auto je bijna 12000 euro in twee jaar. 60 cent per kilometer voor een kale A3.

Misschien dat je nog wat korting kan krijgen en misschien dat je ook wel wat opties wil. Ik denk dat die 400 per maand niet zo gek is om mee te rekenen als je dat tegen elkaar wegstreept.
Ook al geef je aan dat geld je niet interesseert: voor hetzelfde geld kun je veel meer auto rijden. Soms is occasion lease interessant als je echt geen geld vrij hebt om een auto te kopen en je toch wil showen.
Ja leuk dit soort rekensommetjes, maar in die prijs zit dus wel wegenbelasting, verzekering (ongeacht schadehistorie bij Leaseplan), onderhoud, pechhulp, nieuwe banden EN de afschrijving van de auto verwerkt.

Als je zelf nieuw koopt kun je inderdaad wat goedkoper uit zijn, maar heel veel scheelt dat niet, vooral niet bij sommige actieauto's van de leasemaatschappijen.

Neem die A3 als voorbeeld, nieuwprijs 25.800 Euro: stel je hebt weinig tot geen schadevrije jaren dan is de verzekering alleen al rond de 80 Euro per maand (all risk). Wegenbelasting 50 Euro per maand. Afschrijving na 5 jaar ongeveer 12.000 Euro? Dus 250 Euro per maand. Dan zit je al aan de 380 Euro.

Tel daar dan nog de kleine en grote beurten en nieuwe banden bij op, waarschijnlijk krijg je daar pechhulp gratis bij dus die zal ik niet apart erbij tellen. Als er buiten de garantie iets kapot gaat kun je dat ook zelf gaan ophoesten, wat dus niet hoeft als je least.

Klopt er iets niet in wat ik zeg? Dan hoor ik het graag. Zelfs als de afschrijving niet zo hoog is als ik schat (10% per jaar) dan nog kom je in de buurt van die 400 per maand hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 07-12-2020 18:32:30 ]
Alpha kenny one
pi_196603979
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:26 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja leuk dit soort rekensommetjes, maar in die prijs zit dus wel wegenbelasting, verzekering (ongeacht schadehistorie bij Leaseplan), onderhoud, pechhulp, nieuwe banden EN de afschrijving van de auto verwerkt.

Als je zelf nieuw koopt kun je inderdaad wat goedkoper uit zijn, maar heel veel scheelt dat niet, vooral niet bij sommige actieauto's van de leasemaatschappijen.

Neem die A3 als voorbeeld, nieuwprijs 25.800 Euro: stel je hebt weinig tot geen schadevrije jaren dan is de verzekering alleen al rond de 80 Euro per maand (all risk). Wegenbelasting 50 Euro per maand. Afschrijving na 5 jaar ongeveer 12.000 Euro? Dus 250 Euro per maand. Dan zit je al aan de 380 Euro.

Tel daar dan nog de kleine en grote beurten en nieuwe banden bij op, waarschijnlijk krijg je daar pechhulp gratis bij dus die zal ik niet apart erbij tellen.

Klopt er iets niet in wat ik zeg? Dan hoor ik het graag. Zelfs als de afschrijving niet zo hoog is als ik schat (10% per jaar) dan nog kom je in de buurt van die 400 per maand hoor.
Ik denk niet dat je in vijf jaar, na 50.000 km al de helft van de waarde van de auto kwijt bent. Beste is auto kopen met de kop eraf. Is zeker weten voordeliger dan leasen.
pi_196604033
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:31 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je in vijf jaar, na 50.000 km al de helft van de waarde van de auto kwijt bent. Beste is auto kopen met de kop eraf. Is zeker weten voordeliger dan leasen.
Klopt maar dat is dan geen eerlijke vergelijking. Dan nog ligt het eraan hoe veel je aan onderhoud kwijt bent voor een oudere auto. Als je pech hebt kan dat ook zo gemiddeld 80 tot 100 Euro per maand zijn (1000 - 1200 Euro per jaar)
Alpha kenny one
pi_196604615
Als je het wil moet je het gewoon doen hoor TS.
Die 2 jaar overleef je ook wel.
pi_196605801
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Die 10.000 km is echt weinig, wat zijn de kosten van boven de 10.000km?

Ik woon op ~7 km van mn werk en tik de 15k per jaar gemakkelijk aan, en dan ga ik eigenlijk nergens anders heen dan een keertje ' naar opa en oma ' 1x per maand en boodschappen + woon/werk.

Eigen risico kan totaal zijn, of per event. Per event kan _heel_ duur worden bij het inleveren.

Opzegvoorwaarden zijn ook belangrijk, raak je je baan kwijt? Maar ook wanneer je bijv. een aanschaf wilt doen waarvoor die auto van je naam af moet (hypotheek).
Eigen risico is totaal (¤500), dus niet per gebeurtenis begrijp ik via een medewerker. Als ik de website moet geloven kan je 'kosteloos opzeggen bij gedwongen werkloosheid'. Natuurlijk kan dat in de kleine letters anders staan opgeschreven, maar ik heb (nog) geen contract dus de kleine letters heb ik niet.

Van 10k naar 15k per jaar betaal je 28 euro extra per maand.
Bij meer dan 10k per jaar bij een 10k jaarbasis contract betaal je 6,97 cent extra per kilometer. 0.0697 x 5000 km op jaarbasis = ¤348,50 per jaar / 12 maanden = 29 euro extra per maand.

Scheelt dus 1 euro uiteindelijk, dan kan ik net zo goed bij 10k houden en mocht ik erover gaan (bijv tot 12k) gewoon extra uit eigen zak betalen.
pi_196605829
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:26 schreef falling_away het volgende:
Neem die A3 als voorbeeld, nieuwprijs 25.800 Euro
Die heeft een consumentenprijs van meer dan 32.000 euro (het gaat in dit topic om een A3 Sportback 2020)
pi_196605836
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 17:48 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Dit is voor ons ook de reden geweest om nu ook voor private lease te gaan. Deze week komt de auto, dus ik kan TS nog niet echt vertellen over m’n ervaringen.
We hebben er af en aan ruim een jaar naar gekeken, gerekend etc. voordat we nu dus de knoop hebben doorgehakt.

Voor ons speelt mee:
Gemak
Ook te gebruiken voor vakantie
Nieuw rijden is wel heel erg lekker en comfortabel (tot nu toe hebben we altijd oudere auto’s gehad)

Nadelen als hypotheek speelt bij ons niet. Baanverlies. dan kunnen we er vanaf.

Nu met thuiswerken EN vastgelegd dat ik ook straks deels thuis zal werken past deze keuze denk ik goed bij ons.

Dat we er geen auto ‘aan overhouden’ maakt me niets uit, ik wil een fijne auto die ik altijd kan gebruiken wanneer ik wil, die voldoet aan m’n wensen, maar ik heb er de ballen verstand van dus onderhoud enzo laat ik graag door mensen doen die weten wat ze doen. Ik wil me daar echt niet mee bezighouden.
Ja, dat heb ik ook. Meer betalen voor luxe/geen gedoe vind ik geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')