abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:39:34 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196572304
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Dan bouw je ook nog eens schadevrije jaren op.
Die heb je niet nodig als je nooit een auto koopt ;)
(Nog buiten het feit dat je ook met private lease schadevrije jaren op kan bouwen)
So we just called him Fred
pi_196573430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:27 schreef CoolGuy het volgende:
Naja ik snap TS wel. Private lease is een uitkomst als je nieuw wil rijden zonder de aanschafprijs op tafel te moeten leggen. En TS wil geen klein autootje rijden. Ik snap dat wel want TS ziet een auto niet puur als een vervoersmiddel. Ik zou dat er niet aan uitgeven maar TS wil dat wel doen. Nou, 2 jaar is te overzien, er vanuit gaande dat er in die tijd niets gebeurd op financieel gebied.

Heb je zo'n auto nodig als je om de hoek werkt? Nee. Maar dat is rationeel vs emotie.
Jij doet in feite toch niet heel veel anders dan TS?

Een BMW 5-Serie lijkt me ook niet bepaald een noodzakelijke auto om te rijden. Jij kiest dus zelf voor een relatief hoge bijtelling over een auto die niet van jezelf is (er vanuit gaande dat je ook privé rijdt), terwijl je ook voor een auto met lagere kosten kan kiezen. Als het om de ruimte te doen zou zijn dan zou bijvoorbeeld een Ford Mondeo een betere optie zijn dan een BMW 5-Serie. Maar daar kies jij toch ook niet voor?
pi_196573508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:39 schreef Fred het volgende:
(Nog buiten het feit dat je ook met private lease schadevrije jaren op kan bouwen)
Het enige nadeel bij private lease is dat het best lastig is om schadevrij te blijven. Vaak heeft een auto wel een paar plekjes, krasjes, deukjes, etc. waarbij er ook vaak wel één buiten het acceptabele valt. Bij een privé auto laat je dat eerder zitten of regel je het zelf buiten de verzekering om.
pi_196573685
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:54 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik had wel zulke reacties wel verwacht, ik weet dat het economisch gezien geen goede investering is, maar daar is dit topic niet voor. Het staat ook in mijn eerste post. Laat het niet over gaan.
Iedereen moet natuurlijk z'n eigen keuzes maken. Ik zou vooral ook goed kijken naar het innameprotocol van de leasemaatschappij waarbij je een auto gaat leasen. De grotere leasemaatschappijen hebben allemaal een eigen private lease tak en die zijn vaak wat soepeler in het beoordelen van schades bij inname dan de wat kleinere leasemaatschappijen. Dat kan nog wel eens nare verrassingen bij het einde van het contract voorkomen.

Wat ik alleen zelf niet zo goed begrijp is waarom je met een dergelijk laag kilometrage zo graag wilt private leasen. Een goed onderhouden occasion van een jaar of 4-5 oud zal met nog geen 10.000 kilometer per jaar ook geen rib uit je lijf zijn qua reparatie/onderhoud. De auto is voor het werk ook niet noodzakelijk, dus mocht er een keer iets aan de hand zijn is dat ook nog niet eens direct een probleem.

Onverwachte kosten zijn niet fijn natuurlijk, maar door te gaan private leasen geef je dat geld (wat je mogelijk niet uit hoeft te geven) bij voorbaat al weg.
  zondag 6 december 2020 @ 10:38:09 #55
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196577378
Lease zelf zakelijk, mijn vrouw least personal. Ik zeg let op de voorwaarden zoals wanneer je voortijdig mag afbreken en wat je dan moet betalen. Stel, je raakt je baan kwijt, kan je dan de sleutels zo inleveren en klaar (kan bij bepaalde maatschappijen, maar lang niet bij alle) of moet je dan een boete betalen die zo hoog is dat je beter het contract kan uitdienen? Hoe gaat het contract om met teveel km na 1 jaar? En wat als je 2e jaar meer km heeft dan 10k, maar jaar 1 niet?

Ook idd, configureer een auto en kijk dan wat je aan prijs betaalt. Valt soms tegen. En als je geen model uitzoekt wat op voorraad staat, dan krijg je met levertijd te maken. Wij hebben wel bijna 5 maanden gewacht op de nieuwe Polo van mijn vrouw. Niet dat je dan al moet betalen, maar je moet het wel overbruggen.

Private lease is prima, maar zorg dat je de kleine lettertjes allemaal leest. Dat voorkomt verassingen en zorgt ervoor dat je met bepaalde maatschappijen echt niet in zee wilt. want als je dan de voorwaarden leest.....sommige contracten zijn erg wurgcontracten.

FYI wij zijn uitgekomen op ANWB. Daar zit leaseplan achter als werkelijke leasemaatschappij. Kwam mooi uit, want daar zit ik zakelijk ook (en weet dus hoe ze werken).
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_196577584
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 10:38 schreef HMS het volgende:
Lease zelf zakelijk, mijn vrouw least personal. Ik zeg let op de voorwaarden zoals wanneer je voortijdig mag afbreken en wat je dan moet betalen. Stel, je raakt je baan kwijt, kan je dan de sleutels zo inleveren en klaar (kan bij bepaalde maatschappijen, maar lang niet bij alle) of moet je dan een boete betalen die zo hoog is dat je beter het contract kan uitdienen? Hoe gaat het contract om met teveel km na 1 jaar? En wat als je 2e jaar meer km heeft dan 10k, maar jaar 1 niet?

Ook idd, configureer een auto en kijk dan wat je aan prijs betaalt. Valt soms tegen. En als je geen model uitzoekt wat op voorraad staat, dan krijg je met levertijd te maken. Wij hebben wel bijna 5 maanden gewacht op de nieuwe Polo van mijn vrouw. Niet dat je dan al moet betalen, maar je moet het wel overbruggen.

Private lease is prima, maar zorg dat je de kleine lettertjes allemaal leest. Dat voorkomt verassingen en zorgt ervoor dat je met bepaalde maatschappijen echt niet in zee wilt. want als je dan de voorwaarden leest.....sommige contracten zijn erg wurgcontracten.

FYI wij zijn uitgekomen op ANWB. Daar zit leaseplan achter als werkelijke leasemaatschappij. Kwam mooi uit, want daar zit ik zakelijk ook (en weet dus hoe ze werken).
Wilde iets soortgelijks posten. Ik zit nu aan mijn tweede private lease auto, eerst direct bij Leaseplan en nu via ANWB. Als een leasebedrijf het keurmerk private lease heeft dan zijn er altijd regelingen voor als je werkloos raakt, dus daar zou ik op letten.

Vandaar dat ik het trouwens niet eens ben met de registratie bij de BKR. Die is er om je te beschermen dat je niet te veel leningen op je neemt, maar als je bijv de auto kunt inleveren bij ontslag is het risico dat er betalingsproblemen ontstaan nihil. Ondertussen kun je wel minder hypotheek krijgen met een leaseauto. Slaat nergens op, maar goed zo is het nou eenmaal.
Alpha kenny one
  zondag 6 december 2020 @ 11:20:31 #57
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196577926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus die auto is gewoon zodat je kunt zeggen dat je een nieuwe dikke bak voor de deur hebt staan. Want 10.000km per jaar is gemiddeld per dag 27,4 km, of, als je de weekenden er uit laat, grofweg, 52x 2 is 104 dagen, blijven 261 dagen over. Als je puur alleen op die dagen in de auto zou rijden naar je werk is dat dus 38,31km per dag, dus dan zou je werk op nog geen 20km van je voordeur liggen.

Dat weet je toch niet. Misschien is zijn werk wel 10 kilometer van zijn huis en rijd ie één keer per jaar op en neer naar Moskou.
  zondag 6 december 2020 @ 11:47:01 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196578320
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 00:09 schreef Accordtje het volgende:
Wat ik alleen zelf niet zo goed begrijp is waarom je met een dergelijk laag kilometrage zo graag wilt private leasen. Een goed onderhouden occasion van een jaar of 4-5 oud zal met nog geen 10.000 kilometer per jaar ook geen rib uit je lijf zijn qua reparatie/onderhoud. De auto is voor het werk ook niet noodzakelijk, dus mocht er een keer iets aan de hand zijn is dat ook nog niet eens direct een probleem.
Ook een jonge tweedehands kost je gauw 200-250 euro per maand aan wegenbelasting, verzekering en afschrijving. En dan moet je nog een potje maken voor (ongepland) onderhoud.
Daarnaast is een auto voor mij slechts een vervoersmiddel. Ik wil van A naar B en alles wat ik mee wil nemen moet er in passen.
Voor het geld dat ik kwijt ben aan een tweede hands met allerlei luxe opties rijd ik met private lease een sobere auto nieuw.

quote:
Onverwachte kosten zijn niet fijn natuurlijk, maar door te gaan private leasen geef je dat geld (wat je mogelijk niet uit hoeft te geven) bij voorbaat al weg.
Het is inderdaad een luxe, maar de stress die het mij bespaard is het dubbel en dwars waard.
  zondag 6 december 2020 @ 11:55:11 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196578448
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 10:53 schreef falling_away het volgende:

Vandaar dat ik het trouwens niet eens ben met de registratie bij de BKR. Die is er om je te beschermen dat je niet te veel leningen op je neemt, maar als je bijv de auto kunt inleveren bij ontslag is het risico dat er betalingsproblemen ontstaan nihil. Ondertussen kun je wel minder hypotheek krijgen met een leaseauto. Slaat nergens op, maar goed zo is het nou eenmaal.
Niet iedereen heeft zijn financiële zaakjes even goed op orde en er zijn mensen die zulke bescherming echt nodig hebben.
Ergens is het wel een goed systeem: of je geeft je maximale leencapaciteit uit aan een alleen huis of aan een huis én een auto.
pi_196578937
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:55 schreef Fred het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft zijn financiële zaakjes even goed op orde en er zijn mensen die zulke bescherming echt nodig hebben.
Ergens is het wel een goed systeem: of je geeft je maximale leencapaciteit uit aan een alleen huis of aan een huis én een auto.
Een reguliere lening wordt niet kwijtgescholden als je je baan verliest, dan zit je vast aan de maandlasten. Dat geldt niet bij een private lease auto, die kun je dan kosteloos opzeggen (als je dat wil, je kunt de auto ook houden en later alsnog opzeggen).

Een leaseauto is dus ook niet te vergelijken met een gewone lening maar wordt wel zo behandeld.
Alpha kenny one
  zondag 6 december 2020 @ 12:40:43 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196579148
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:27 schreef falling_away het volgende:
Een reguliere lening wordt niet kwijtgescholden als je je baan verliest, dan zit je vast aan de maandlasten. Dat geldt niet bij een private lease auto, die kun je dan kosteloos opzeggen (als je dat wil, je kunt de auto ook houden en later alsnog opzeggen).

Een leaseauto is dus ook niet te vergelijken met een gewone lening maar wordt wel zo behandeld.
Niet elke private lease is automatisch en kosteloos op te zeggen bij het verliezen van een baan.

Daarnaast biedt de huidige constructie ook bescherming voor mensen die nog een stukje maand aan het einde van hun salaris overhouden. Wat wellicht nog belangrijker is dan bescherming bij onverwachte werkloosheid.
pi_196582514
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:27 schreef falling_away het volgende:

Door Fred ook al aangegeven dat het zeker niet in alle gevallen zomaar kosteloos opgezegd kan worden. Een leasemaatschappij is geen filantropische instelling, maar gewoon een keihard commercieel bedrijf.

Maar buiten dat is het natuurlijk gewoon heel logisch dat een private lease (wat ook een vorm van geldlening is) geregistreerd staat bij het BKR. Het voorkomt namelijk dat mensen een hypotheek én een private lease én een telefoonabonnement én een doorlopend krediet én een creditcard (en ga zo maar door) kunnen afsluiten.

Helaas zijn er gewoon al voldoende mensen die zichzelf anders in de nesten zouden werken zelfs al zonder werkloos te raken.
pi_196582778
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Niet elke private lease is automatisch en kosteloos op te zeggen bij het verliezen van een baan.

Daarnaast biedt de huidige constructie ook bescherming voor mensen die nog een stukje maand aan het einde van hun salaris overhouden. Wat wellicht nog belangrijker is dan bescherming bij onverwachte werkloosheid.
De leasemaatschappijen die bij het BKR registreren zijn meestal aangesloten bij het keurmerk private lease, en dit keurmerk verplicht de voorwaarden dat het leasecontract opgezegd kan worden bij onvrijwillige werkeloosheid.

Er zijn ook bedrijven zonder het keurmerk die private lease aanbieden, die dan vaak ook de lease niet registreren bij het BKR en ook geen ontbindende voorwaarden hebben. (Ik ken mensen die zo'n leasecontract hebben)

De mensen die boven hun stand leven zoeken vaak ook dat soort bedrijven op.

Daarbij vind ik het buiten proporties dat je voor een BKR registratie van bijv 5000 euro voor private lease, meteen 15000 tot 20000 euro minder hypotheek kan krijgen. Ik snap ook wel dat het uiteindelijk met de maandlasten te maken heeft.

In mijn geval maakt het ook niet veel uit want ik heb genoeg inkomsten en ik heb ook geen tophypotheek aan het maximum van wat ik zou kunnen lenen etc. maar het is een beetje betuttelend allemaal.
Alpha kenny one
pi_196582965
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:09 schreef falling_away het volgende:
De leasemaatschappijen die bij het BKR registreren zijn meestal aangesloten bij het keurmerk private lease, en dit keurmerk verplicht de voorwaarden dat het leasecontract opgezegd kan worden bij onvrijwillige werkeloosheid.
Opgezegd kan worden inderdaad, maar niet kosteloos.
Er zijn wel leasemaatschappijen die tegen extra betaling per maand een optie bieden om bij onvrijwillige werkloosheid de auto zonder extra kosten te kunnen inleveren. Daar betaal je dan dus op voorhand al een hoger maandbedrag voor. Maar zomaar kosteloos inleveren is geen sprake van, ook niet onder aanbieders met het keurmerk private lease.
pi_196583247
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Opgezegd kan worden inderdaad, maar niet kosteloos.
Er zijn wel leasemaatschappijen die tegen extra betaling per maand een optie bieden om bij onvrijwillige werkloosheid de auto zonder extra kosten te kunnen inleveren. Daar betaal je dan dus op voorhand al een hoger maandbedrag voor. Maar zomaar kosteloos inleveren is geen sprake van, ook niet onder aanbieders met het keurmerk private lease.
Klopt, heb het even nagezocht. Het Keurmerk stelt dat de leasemaatschappij mee moet denken als je bijv. ontslagen wordt. bij ANWB / Leaseplan kun je wel altijd kosteloos opzeggen:

quote:
kan je bij LeasePlan zonder extra kosten je contract beëindigen bij persoonlijke omstandigheden. Dit geldt bij gedwongen ontslag, 80% of meer arbeidsongeschiktheid, echtscheiding, ontbinding van partnerschap of overlijden
Maar bij alle leasemaatschappijen is het zo dat je eerder kunt opzeggen, dan wordt er een berekening gemaakt dat meestal uit komt op een veel lager bedrag dan het bedrag dat bij de BKR is geregistreerd als lening.

Bekijk bijvoorbeeld dit rekenvoorbeeld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus je kunt in dit geval (en in veel andere gevallen) voor rond de 1000 - 1500 Euro van je leasecontract af.
En dat terwijl er wel in dit voorbeeld 249 * 48 maanden = 11472 * 60% = 6883,20 Euro geregistreerd wordt bij het BKR.
Alpha kenny one
pi_196593525
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:38 schreef falling_away het volgende:

[..]

Klopt, heb het even nagezocht. Het Keurmerk stelt dat de leasemaatschappij mee moet denken als je bijv. ontslagen wordt. bij ANWB / Leaseplan kun je wel altijd kosteloos opzeggen:
[..]

Maar bij alle leasemaatschappijen is het zo dat je eerder kunt opzeggen, dan wordt er een berekening gemaakt dat meestal uit komt op een veel lager bedrag dan het bedrag dat bij de BKR is geregistreerd als lening.

Bekijk bijvoorbeeld dit rekenvoorbeeld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus je kunt in dit geval (en in veel andere gevallen) voor rond de 1000 - 1500 Euro van je leasecontract af.
En dat terwijl er wel in dit voorbeeld 249 * 48 maanden = 11472 * 60% = 6883,20 Euro geregistreerd wordt bij het BKR.
Dat is toch niet zo gek, je hebt toch de BKR registratie gedaan om de auto te financieren, niet om de restschuld te voldoen? In die zin is het weinig anders dan een huis.
pi_196593763
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek, je hebt toch de BKR registratie gedaan om de auto te financieren, niet om de restschuld te voldoen? In die zin is het weinig anders dan een huis.
Het is wel heel anders want je zou een private lease auto zelfs na een paar maanden gebruik al kunnen inleveren voor rond de 1000 euro.. met welke lening kun je dat? Het is en blijft geen lening omdat er veel minder risico's aan vast zitten.

Daarbij wordt een hypotheek juist niet bij BKR geregistreerd
Alpha kenny one
  maandag 7 december 2020 @ 09:11:27 #68
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196594409
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:39 schreef Fred het volgende:

[..]

Let wel even op de verzekering, dit is een raar fenomeen in combinatie met private lease, op de 1 of andere bezopen wijze kun je je schadevrije jaren kwijt raken als je least. Na 3 jaar word je bij de verzekering 'eruit' gegooid en ben je je opgebouwde jaren kwijt. Waarschijnlijk weer niet als je negatieve jaren hebt ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 7 december 2020 @ 09:57:29 #69
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196594949
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Let wel even op de verzekering, dit is een raar fenomeen in combinatie met private lease, op de 1 of andere bezopen wijze kun je je schadevrije jaren kwijt raken als je least. Na 3 jaar word je bij de verzekering 'eruit' gegooid en ben je je opgebouwde jaren kwijt. Waarschijnlijk weer niet als je negatieve jaren hebt ;)
Leaseverklaring opvragen als je uit de lease gaat terug naar eigen auto. Maar ja, als je al 10+ jaar of zo zonder schade rijdt en dan even 3 of 4 jaar gaat leasen, dan krijg je alleen schadevrije jaren op basis van de leaseverklaring, dat klopt volgens de regels.

Voelt misschien krom, maar zo zit het helaas wel.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 7 december 2020 @ 10:03:01 #70
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196595019
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:57 schreef HMS het volgende:

[..]

Leaseverklaring opvragen als je uit de lease gaat terug naar eigen auto. Maar ja, als je al 10+ jaar of zo zonder schade rijdt en dan even 3 of 4 jaar gaat leasen, dan krijg je alleen schadevrije jaren op basis van de leaseverklaring, dat klopt volgens de regels.

Voelt misschien krom, maar zo zit het helaas wel.
Het is geloof ik nog beroerder, schade rijden in de PL gaat, volgens mij, in mindering van je opgebouwde schadevrije jaren als privépersoon. Hier zit echt nog wel een dingetje als het gaat om een bureaucratisch gedrocht, over een paar jaar heb je dit regelmatig op Kassa en Radar als terugkomend thema.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Frontpage maandag 7 december 2020 @ 10:06:19 #71
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196595058
Als je denkt dat je 10k rijdt, houdt dan rekening met 15k. Kijk goed naar wat meer km oplevert en of er nog wat retour komt bij minder rijden. Let goed op ER bij schade die je zelf rijdt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196595082
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:49 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het is wel heel anders want je zou een private lease auto zelfs na een paar maanden gebruik al kunnen inleveren voor rond de 1000 euro.. met welke lening kun je dat? Het is en blijft geen lening omdat er veel minder risico's aan vast zitten.

Daarbij wordt een hypotheek juist niet bij BKR geregistreerd
Als je reden van stoppen van lease voldoet aan de voorwaarden ja.
Als het een van de schulden is naast de wehkamp, Eneco en cjib gaat dat echt niet op hoor.
pi_196595480
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:18 schreef manny het volgende:

[..]

Coolguy
Money makes the world go round
Breitling als plaatje
5 serie van 2 maanden oud

Mannetje hoor.
Classic CoolGuy. Oh zo reëel en verantwoord, maar zelf een stijfje krijgen van materialen.
pi_196597512
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 07:49 schreef falling_away het volgende:
Bijzondere kijk op het begrip lening. Een private lease blijft een auto die is gefinancierd door de leasemaatschappij, dus is het simpelweg een financiering met een betalingsverplichting. Daarmee volkomen logisch dat deze geregistreerd wordt bij BKR. Ik herhaal het maar weer eens: je wil voorkomen dat mensen een hypotheek én een private lease én een doorlopend krediet én een telefoonabonnement én een creditcard afsluiten en vervolgens in de betalingsproblemen komen.

Het gaat niet zozeer om het risico op werkloosheid. De BKR registratie is er om te voorkomen dat iemand in de betalingsproblemen komt door te veel financiële verplichtingen aan te gaan.
pi_196597690
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:03 schreef zalkc het volgende:
Het is geloof ik nog beroerder, schade rijden in de PL gaat, volgens mij, in mindering van je opgebouwde schadevrije jaren als privépersoon. Hier zit echt nog wel een dingetje als het gaat om een bureaucratisch gedrocht, over een paar jaar heb je dit regelmatig op Kassa en Radar als terugkomend thema.
Wat in principe ook volkomen logisch is. Je rijdt immers zelf ook de schade.

Het is overigens niet zozeer een bureaucratisch gedrocht. Het heeft te maken met het feit dat leasemaatschappijen niet aangesloten zijn/waren op het Roy Data systeem. De consumentenbond heeft de leasemaatschappijen opgeroepen zich daarop aan te sluiten zodat de schadevrije jaren daarin bijgehouden kunnen blijven worden tijdens de leaseperiode.

Het achterliggende idee daarvan is dat de opgebouwde schadevrije jaren van vóór het leasen niet verloren gaan en dus blijven doortellen, maar de keerzijde is dan uiteraard ook dat bij schade het aantal schadevrije jaren ook omlaag gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')