abonnement Unibet Coolblue
  Public Relations / Redactie Film maandag 7 december 2020 @ 22:17:40 #51
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196609046
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:30 schreef Federer-fan het volgende:
Ze zouden bij die besmettingscijfers toch eigenlijk alleen de mensen moeten meetellen die symtomatisch zijn? Ik bedoel, het probleem is niet dat mensen ziek worden; het probleem is dat er mensen in het ziekenhuis komen waardoor de zorg overbelast raakt en de reguliere zorg niet voldoende kan plaatsvinden.
Daarom kwamen er geen nieuwe maatregelen toen het rustig bleef in de ziekenhuizen, net als dat ze morgen nog niet gaan verstrengen als de ziekenhuizen niet voller komen te liggen. Dit kan je natuurlijk wel met de besmettingscijfers zien aankomen dus je kan erop anticiperen.

Ik vraag me af of de verruiming van het testbeleid tot de groeiende aantallen blijft. Ik ben zelf ook enkel weken terug in contact geweest met iemand die positief getest was en zou dan in principe 10 dagen thuis moeten blijven. Toch heb ik me zonder klachten laten testen (op Dag 5 na contact). Bij het aangeven van klachten kan je gewoon aangeven dat je wat keelpijn hebt. De druk op de teststraten was toen ook al verdwenen dus voel me daar niet schuldig over. Ik denk dat genoeg mensen dit gewoon deden. De realiteit zal morgen blijken, als het percentage positieve testen bekend wordt.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 8 december 2020 @ 08:31:38 #52
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196612635
Positief beginnen:

Eerste vaccin zit erin!

https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:48:49 #53
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_196612776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Positief beginnen:

Eerste vaccin zit erin!

https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
Eindelijk gaat er wat gebeuren!
Hopelijk is dit het begin van positiever nieuws.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:04:07 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196612972
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Positief beginnen:

Eerste vaccin zit erin!

https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
^O^
pi_196613093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:31 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Positief beginnen:

Eerste vaccin zit erin!

https://nos.nl/artikel/23(...)en-tegen-corona.html
Eindelijk!

En heel oneerbiedig misschien, maar als de Britten geen noemenswaardige bijwerkingen hebben dan kan de hele wereld verheugd zijn. De Britten zijn nu niet echt het toonbeeld van 'sterke en unieke genen' zal ik maar netjes zeggen.

Maar er gebeurd wat, heerlijk! Het zal nog niet binnen een week zichtbaar zijn en ik weet niet hoeveel vaccins ze per week geleverd gaan krijgen. Maar de eerste 400.000 zitten er deze week in, fijn!
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:39:07 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196613453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eindelijk!

En heel oneerbiedig misschien, maar als de Britten geen noemenswaardige bijwerkingen hebben dan kan de hele wereld verheugd zijn. De Britten zijn nu niet echt het toonbeeld van 'sterke en unieke genen' zal ik maar netjes zeggen.
Hoe bedoel jij?
quote:
Maar er gebeurd wat, heerlijk! Het zal nog niet binnen een week zichtbaar zijn en ik weet niet hoeveel vaccins ze per week geleverd gaan krijgen. Maar de eerste 400.000 zitten er deze week in, fijn!
_O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Federer-fan op 08-12-2020 10:13:04 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196614658
Mooi dat het vaccineren bij de buren is begonnen, het is nu een kwestie van enkele weken voordat het hier zal gaan starten. DE tijd vliegt dus voor je het weet is het zover. Verheug me nu al op dalende cijfers! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196614831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe bedoel jij?
Als je de verschillende programma's op TV kijkt die in vakantieoorden als Lloret zijn dan vallen met name de Engelse niet in positieve zin op ;)
pi_196615361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe bedoel jij?
[..]

_O_
Als je hier in een supermarkt rondloopt verbaas ik me er altijd over hoe weinig mensen er gezond uitzien, en het valt me op als ik in Nederland ben, hoe veel gezonder Nederlanders er uit zien.
pi_196615499
En ze verwachten volgende week al de volgende levering vaccins, heel mooi!

Wat betreft de stijgende gevallen, het RIVM weet schijnbaar ook niet hoe dat kot. In Belgie, UK enzo gaan de aantallen hard omlaag. Nederland is iets sopeler geweest met restricties (UK alleen essentiele winkels open), maar zoveel verschil heeft dat ook niet gemaakt (stervensdruk hier in winkels die wel open waren, zoasl tuincentra).

Volgens mij heeft het vooral met het verruimde testbeleid te maken. Misschien dat Sinterklaasinkopen het iets hebben gepushed, maar de toename in aantallen vastgestelde besemettingen is niet te zien in de aantallen mensen die symptomen meldden, iig niet to 1 december.




Voor mij wel een spannende dag. Als Rutte vanavond zegt dat men met kerst met 6 man bij elkaar mag komen dan kom ik met m'n vriendin naar NL (huisje gehuurd vanaf de 14e, eerst isoleren voor we familie zien, en ook weer 2 weken isoleren als we tergkomen), en anders blazen we het hoogstwaarschijnlijk af ;(
pi_196615700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En ze verwachten volgende week al de volgende levering vaccins, heel mooi!

Wat betreft de stijgende gevallen, het RIVM weet schijnbaar ook niet hoe dat kot. In Belgie, UK enzo gaan de aantallen hard omlaag. Nederland is iets sopeler geweest met restricties (UK alleen essentiele winkels open), maar zoveel verschil heeft dat ook niet gemaakt (stervensdruk hier in winkels die wel open waren, zoasl tuincentra).

Volgens mij heeft het vooral met het verruimde testbeleid te maken. Misschien dat Sinterklaasinkopen het iets hebben gepushed, maar de toename in aantallen vastgestelde besemettingen is niet te zien in de aantallen mensen die symptomen meldden, iig niet to 1 december.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voor mij wel een spannende dag. Als Rutte vanavond zegt dat men met kerst met 6 man bij elkaar mag komen dan kom ik met m'n vriendin naar NL (huisje gehuurd vanaf de 14e, eerst isoleren voor we familie zien, en ook weer 2 weken isoleren als we tergkomen), en anders blazen we het hoogstwaarschijnlijk af ;(
Dan zal ik voor je duimen!! Ben je al lang niet meer in nl geweest??
pi_196615825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Voor mij wel een spannende dag. Als Rutte vanavond zegt dat men met kerst met 6 man bij elkaar mag komen dan kom ik met m'n vriendin naar NL (huisje gehuurd vanaf de 14e, eerst isoleren voor we familie zien, en ook weer 2 weken isoleren als we tergkomen), en anders blazen we het hoogstwaarschijnlijk af ;(
Ik hoop voor je dat het mag en jullie kerst hier kunnen vieren!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:15:02 #64
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_196615935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En ze verwachten volgende week al de volgende levering vaccins, heel mooi!

Wat betreft de stijgende gevallen, het RIVM weet schijnbaar ook niet hoe dat kot. In Belgie, UK enzo gaan de aantallen hard omlaag. Nederland is iets sopeler geweest met restricties (UK alleen essentiele winkels open), maar zoveel verschil heeft dat ook niet gemaakt (stervensdruk hier in winkels die wel open waren, zoasl tuincentra).

Volgens mij heeft het vooral met het verruimde testbeleid te maken. Misschien dat Sinterklaasinkopen het iets hebben gepushed, maar de toename in aantallen vastgestelde besemettingen is niet te zien in de aantallen mensen die symptomen meldden, iig niet to 1 december.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voor mij wel een spannende dag. Als Rutte vanavond zegt dat men met kerst met 6 man bij elkaar mag komen dan kom ik met m'n vriendin naar NL (huisje gehuurd vanaf de 14e, eerst isoleren voor we familie zien, en ook weer 2 weken isoleren als we tergkomen), en anders blazen we het hoogstwaarschijnlijk af ;(
Volgens mij was er gisteren al min of meer gelekt dat er geen versoepelingen komen voor het nieuwe jaar.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:11:04 #65
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196616747
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:15 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Volgens mij was er gisteren al min of meer gelekt dat er geen versoepelingen komen voor het nieuwe jaar.
Ja, die persconferenties zijn altijd een beetje moutarde après je petit-dejeuner.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196617059
Het wordt bewust gelekt om te kijken hoe de bevolking reageert naar mijn idee. Dan hebben ze de dinsdag nog om het verhaal aan te passen of te kijken of maatregelen niet net op een andere manier moeten worden vormgegeven.
pi_196617120
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dan zal ik voor je duimen!! Ben je al lang niet meer in nl geweest??
In januari een weekend bij mijn ouders, en begin februari wezen skien met m'n zus (maar zonder haar kids). Normaal zou ik in juni en oktober ook in NL zijn. Niet zoveel dus op zich, maar het feit dat het niet kon een groot deel van het jaar heeft bijna meer impact dan het daardwerkelijk niet gaan. Poosje op een eiland in de Caribbean gewoon en na een paar maanden heb je het eiland wel gezien, werk (6 dagen per week) liet het niet toe om naar andere eilanden te gaan. En dan krijg je het gevoel 'vast' te zitten. Terwijl als ik in NL zou wonen, ik ook echt niet elke maand naar Parijs of Berlijn ofzo zou gaan. Het gevoel niet te kunnen/mogen/sterk worden afgeraden heeft gewoon impact.
pi_196617172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:11 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, die persconferenties zijn altijd een beetje moutarde après je petit-dejeuner.
Jep, ik hoop alleen dat ze de 6 volwassenen bij elkaar in stand houden. En eventueel zelfs 4. Ik zou zelfs nog kunnen redeneren dat wanneer mijn vriendin en ik in quarantaine zijn geweest we samen met mijn ouders een huishouden vormen. We'll see, fingers crossed.
pi_196617182
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In januari een weekend bij mijn ouders, en begin februari wezen skien met m'n zus (maar zonder haar kids). Normaal zou ik in juni en oktober ook in NL zijn. Niet zoveel dus op zich, maar het feit dat het niet kon een groot deel van het jaar heeft bijna meer impact dan het daardwerkelijk niet gaan. Poosje op een eiland in de Caribbean gewoon en na een paar maanden heb je het eiland wel gezien, werk (6 dagen per week) liet het niet toe om naar andere eilanden te gaan. En dan krijg je het gevoel 'vast' te zitten. Terwijl als ik in NL zou wonen, ik ook echt niet elke maand naar Parijs of Berlijn ofzo zou gaan. Het gevoel niet te kunnen/mogen/sterk worden afgeraden heeft gewoon impact.
Ja snap ik....nu had/heb je gewoon niet zelf de keuze om te gaan
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:49:41 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196617470


De extreem onvolledige situatie zoals ie nu wordt weergegeven. Alles wijst erop dat de afgelopen midweek ongeveer evenveel opnames gekend heeft als de midweek ervoor, en dat het jongste weekend meer opnames had dan het weekend ervoor - dat weekend markeert dus het tijdelijke dal qua ziekenhuisopnames.
Dit kan nog enorm omgegooid worden de komende maand. Maarja.

Ook zoiets geks, de ziekenhuisbezetting. Als we NICE mogen geloven, liggen er momenteel 1500 (voormalig) covid-patiënten in het ziekenhuis op de verpleegafdeling.
'

Dat is vergelijkbaar met de bezetting rond 18/19 oktober. Echter, in de een a twee weken voor 18-19 oktober kwamen er echt veel meer nieuwe patiënten het ziekenhuis in, dan in de weken die we net achter de rug hebben. Dus, de ligtjjd is veranderd óf er liggen nog heel veel patiënten van nog langer geleden óf er is op een andere manier nog een rapportageachterstand. Of nog iets anders. Vreemd is het wel.
pi_196617580
Zouden er weer meer ouderen in het ziekenhuis liggen tov september/oktober? Wat zijn de gemiddelde ligtijden per leeftijdsgroep? Is dat ergens al gepubliceerd?
pi_196618459
quote:
Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 1.700, dat zijn er 40 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1.236 buiten de Intensive Care, 46 meer dan gisteren. Op de IC liggen 464 COVID-patiënten, 6 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 553 non-COVID-patiënten op de IC, 52 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1.017, dat zijn er 46 meer dan gisteren. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 206 in de kliniek en 22 op de IC.
quote:
De dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers).

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 8 december: 464 (absolute daling 6; relatieve daling 1.3%).
- maandag 7 december: 470 (absolute stijging: 1; relatieve stijging 0,2 %).
- zondag 6 december: 469 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6 %).
- zaterdag 5 december: 472 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2 %).
- vrijdag 4 december: 473 (absolute stijging 15; relatieve stijging 3,3 %).
- donderdag 3 december: 458 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6 %).
- woensdag 2 december: 475 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6 %).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 8 december: 1236 (absolute stijging 46; relatieve stijging 3,9%).
- maandag 7 december: 1190 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,5 %).
- zondag 6 december: 1172 (absolute stijging 42; relatieve stijging 3,7 %).
- zaterdag 5 december: 1130 (absolute daling 22; relatieve daling 1.9 %).
- vrijdag 4 december: 1152 (absolute stijging 15; relatieve stijging 1,3 %).
- donderdag 3 december: 1137 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,5 %).
- woensdag 2 december: 1131 (absolute daling 74; relatieve daling 6,1 %).
Ook vandaag een stijging op de verpleegafdeling. Dit is vaker op dinsdag omdat er op maandag veel nieuwe patienten op worden genomen (naar aanleiding van huisartsbezoeken op maandag).

Wel weer een daling vandaag op de IC!
pi_196618650
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zouden er weer meer ouderen in het ziekenhuis liggen tov september/oktober? Wat zijn de gemiddelde ligtijden per leeftijdsgroep? Is dat ergens al gepubliceerd?
Het NICE heeft een nieuw rapport op hun site staan. In de versie van vandaag staat ook de leeftijdsverdeling van patienten op de verpleegafdeling met de cijfers van november-december erbij. Voor de 6 hoogste leeftijdsgroepen (60+) is het aantal van ieder van de drie groepen ongeveer 1% toegenomen. Uitzondering is de groep van 70-75 jaar waar een daling van ongveer 1% zichtbaar is.
De gemiddelde behandelduur van mensen die het ziekenhuis hebben verlaten is voor november/december lager dan voor september/oktober. Daar kan wel in meespelen dat mensen die lang (>1 maand) in het ziekenhuis liggen het gemiddelde omhoog halen en daarvan zullen er nog niet veel in de cijers van de laatste periode meegenomen zijn.
pi_196618938
Positief vaccin nieuws! Het Pfizer vaccin brengt al goede bescherming 10 dagen na de eerste dosis!

quote:
The coronavirus vaccine made by Pfizer and BioNTech provides strong protection against Covid-19 within about 10 days of the first dose, according to documents published on Tuesday by the Food and Drug Administration before a meeting of its vaccine advisory group.

The finding is one of several significant new results featured in the briefing materials, which include more than 100 pages of data analyses from the agency and from Pfizer. Last month, Pfizer and BioNTech announced that their two-dose vaccine had an efficacy rate of 95 percent after two doses administered three weeks apart. The new analyses show that the protection starts kicking in far earlier.
https://www.nytimes.com/live/2020/12/08/world/covid-19-coronavirus Open als New Private Window als je een popup krijgt dat je zou moeten betalen.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 8 december 2020 @ 15:15:31 #75
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196618969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Positief vaccin nieuws! Het Pfizer vaccin brengt al goede bescherming 10 dagen na de eerste dosis!
[..]

https://www.nytimes.com/live/2020/12/08/world/covid-19-coronavirus Open als New Private Window als je een popup krijgt dat je zou moeten betalen.
Dan gaat het snel! Produceren en inenten. Het moet nu gek lopen als het niet goedgekeurd wordt?
pi_196618984
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:53 schreef simonblue het volgende:

[..]

Het NICE heeft een nieuw rapport op hun site staan. In de versie van vandaag staat ook de leeftijdsverdeling van patienten op de verpleegafdeling met de cijfers van november-december erbij. Voor de 6 hoogste leeftijdsgroepen (60+) is het aantal van ieder van de drie groepen ongeveer 1% toegenomen. Uitzondering is de groep van 70-75 jaar waar een daling van ongveer 1% zichtbaar is.
De gemiddelde behandelduur van mensen die het ziekenhuis hebben verlaten is voor november/december lager dan voor september/oktober. Daar kan wel in meespelen dat mensen die lang (>1 maand) in het ziekenhuis liggen het gemiddelde omhoog halen en daarvan zullen er nog niet veel in de cijers van de laatste periode meegenomen zijn.
Dus de ligtijd is niet verandert, dan blijft over dat er misschien mensen zijn die er heel lang liggen, of dat er een rapportage-achterstand is, wat, gezien de recente achterstanden in rapporteren, het meest waarschijnlijk is.
pi_196619537
De dagcijfers:
quote:
Status 08-12

Positief getest +6.146 (570.437 totaal, 3,3% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +71 (18.118 totaal, 3,2% van positief getest)
Kliniek-opnames +46, 1.236 momenteel
IC-opnames -6, 464 momenteel (5.723 totaal, 1,0% van positief getest)
Overleden +71 (9.775 totaal, 1,7% van positief getest)
Bron: RIVM, behalve Kliniek- en IC-opnames (=LCPS/NICE)
Vandaag een stuk minder nieuwe testen dan de afgelopen dagen!
pi_196619572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:54 schreef simonblue het volgende:
De dagcijfers:
[..]

Vandaag een stuk minder nieuwe testen dan de afgelopen dagen!
Inderdaad, gelukkig maar! En nu hopen dat we weer verder gaan met dalen!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196619710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Jep, ik hoop alleen dat ze de 6 volwassenen bij elkaar in stand houden. En eventueel zelfs 4. Ik zou zelfs nog kunnen redeneren dat wanneer mijn vriendin en ik in quarantaine zijn geweest we samen met mijn ouders een huishouden vormen. We'll see, fingers crossed.
Ik wil zeker niet aanmoedigen om de regels te overtreden, want die zijn er niet voor niets. Maar enige soepele interpretatie lijkt mij wel op zijn plek als je extra maatregelen neemt als een quarantaine. Het is familiebezoek, geen leuk uitje omdat je je verveelt. En je kan hopelijk wel afstand houden en elkaar zo min mogelijk of niet aanraken.

Zelf net ook weer iets meegemaakt. Ik ben BHV'er en er wat een probleempje bij een collega. Tsjah, dan moet ik ze toch vastpakken. Doe je niets aan.

Wij gaan zelf met kerst ook naar familie in het buitenland. Wonen achteraf en zijn met de auto in 1x bereikbaar. Hoewel het volgens de regels mag is het wel spannend, maar we hebben ze nu al 5 maanden niet gezien. Op een gegeven moment is dat ook wel klaar. Andere familie zien we nog wel op afstand, maar die wonen allen binnen een straal van 10km. Dit is een paar honderd kilometer. We nemen extra maatregelen, eigen badkamer/sanitair en geen geknuffel of andere aanraking. En als er iemand in de 10 dagen vooraf ook maar een symptoom vertoont dan gaan we niet.
pi_196620390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik wil zeker niet aanmoedigen om de regels te overtreden, want die zijn er niet voor niets. Maar enige soepele interpretatie lijkt mij wel op zijn plek als je extra maatregelen neemt als een quarantaine. Het is familiebezoek, geen leuk uitje omdat je je verveelt. En je kan hopelijk wel afstand houden en elkaar zo min mogelijk of niet aanraken.

Zelf net ook weer iets meegemaakt. Ik ben BHV'er en er wat een probleempje bij een collega. Tsjah, dan moet ik ze toch vastpakken. Doe je niets aan.

Wij gaan zelf met kerst ook naar familie in het buitenland. Wonen achteraf en zijn met de auto in 1x bereikbaar. Hoewel het volgens de regels mag is het wel spannend, maar we hebben ze nu al 5 maanden niet gezien. Op een gegeven moment is dat ook wel klaar. Andere familie zien we nog wel op afstand, maar die wonen allen binnen een straal van 10km. Dit is een paar honderd kilometer. We nemen extra maatregelen, eigen badkamer/sanitair en geen geknuffel of andere aanraking. En als er iemand in de 10 dagen vooraf ook maar een symptoom vertoont dan gaan we niet.
Dit inderdaad.....je weet zelf wel of je symptomen hebt of juist niet en je weet ook wel of evt nog gevaar hebt gelopen, maar als er niks aan de hand is lijkt me elkaar als familie opzoeken niet echt een probleem
pi_196620874
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik wil zeker niet aanmoedigen om de regels te overtreden, want die zijn er niet voor niets. Maar enige soepele interpretatie lijkt mij wel op zijn plek als je extra maatregelen neemt als een quarantaine. Het is familiebezoek, geen leuk uitje omdat je je verveelt. En je kan hopelijk wel afstand houden en elkaar zo min mogelijk of niet aanraken.

Zelf net ook weer iets meegemaakt. Ik ben BHV'er en er wat een probleempje bij een collega. Tsjah, dan moet ik ze toch vastpakken. Doe je niets aan.

Wij gaan zelf met kerst ook naar familie in het buitenland. Wonen achteraf en zijn met de auto in 1x bereikbaar. Hoewel het volgens de regels mag is het wel spannend, maar we hebben ze nu al 5 maanden niet gezien. Op een gegeven moment is dat ook wel klaar. Andere familie zien we nog wel op afstand, maar die wonen allen binnen een straal van 10km. Dit is een paar honderd kilometer. We nemen extra maatregelen, eigen badkamer/sanitair en geen geknuffel of andere aanraking. En als er iemand in de 10 dagen vooraf ook maar een symptoom vertoont dan gaan we niet.
Dat is ook wel zo, en zijn wel voorzichtig, ook dagen vantevoren zien we hier in UK al niemand meer, hoeven zelfs de auto niet uit op weg naar NL. Diesel, dus hoef niet te tanken en met de trein dus hoeven deur tot deur de auto niet uit. Plus dat ik hoogstwaarschijnlijk ook gevaccineerd bent. maar dat zie je niet, en je UK plaat wel, en mensen hebben snel hun oordeel klaar tegenwoordig. En met vooral m'n vader moeten we erg voorzichtig zijn (79, niet zo'n goede gezondheid), dus dat speelt ook nog mee. Ga vanavond naar Rutte luisteren, en dan hier en met mijn moeder en zus overleggen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:07:08 #82
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196623151
Goedenavond, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers). LCPS rekent verdachte gevallen niet mee, NICE wel. Dat is een van de oorzaken van het feit dat de LCPS-cijfers lager zijn.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 8 december: 464 (absolute daling 7; relatieve daling 1,5%);
- maandag 7 december: 470 (absolute stijging: 1; relatieve stijging 0,2 %);
- zondag 6 december: 469 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6 %);
- zaterdag 5 december: 472 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2 %);
- vrijdag 4 december: 473 (absolute stijging 15; relatieve stijging 3,3 %);
- donderdag 3 december: 458 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6 %);
- woensdag 2 december: 475 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6 %).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 8 december: 1236 (absolute stijging 46; relatieve stijging 3,9 %);
- maandag 7 december: 1190 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,5 %);
- zondag 6 december: 1172 (absolute stijging 42; relatieve stijging 3,7 %);
- zaterdag 5 december: 1130 (absolute daling 22; relatieve daling 1.9 %);
- vrijdag 4 december: 1152 (absolute stijging 15; relatieve stijging 1,3 %);
- donderdag 3 december: 1137 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,5 %);
- woensdag 2 december: 1131 (absolute daling 74; relatieve daling 6,1 %).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 08-12-2020 19:15:26 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196623481
Heb de persconferentie weer uitgezet....ik kruip straks onder mijn dekbedje, maken jullie me in maart of april zo pas weer wakker? :+
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:15:51 #84
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196623523
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Heb de persconferentie weer uitgezet....ik kruip straks onder mijn dekbedje, maken jullie me in maart of april zo pas weer wakker? :+
Ja, is goed.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196623697
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, is goed.
:)
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:22:50 #86
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196623809
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

:)
Als je me je nummer DM't, stuur ik je op 31 maart of 30 april een appje.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196623831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als je me je nummer DM't, stuur ik je op 31 maart of 30 april een appje.
Ha ha smooth!!
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:34:05 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196624227
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ha ha smooth!!
Ach ja, ik moet er gewoon weer een beetje inkomen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196624252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ach ja, ik moet er gewoon weer een beetje inkomen.
Wel dapper van je hoor :6
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:51:06 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196624782
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Wel dapper van je hoor :6
oO<
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:51:26 #91
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196624790
Kijkt iemand naar de persco? Ik vind dat Rutte het zo goed doet altijd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196624860
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
Kijkt iemand naar de persco? Ik vind dat Rutte het zo goed doet altijd.
Nee, want ik irriteer me mateloos aan Rutte en de Jonge. Maar dat is niet iets voor dit topic.

Laten we het positief houden, we gaan in januari eindelijk onderzoeken wat er wel kan.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:41:54 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196636759


De R's zijn boven de 1, jawel. Niets nieuws verder, het zat er dik aan te komen aangezien de stijging van de recente dagen niet ongestraft voorbij kan gaan. Opmerkelijk hoe enorm steil omhoog die R gaat, alsof er een maatregelenpakket is opgeheven vanaf half november waardoor dit mogelijk werd.
Het is overigens geen directe reden voor paniek. Ja het stijgt en dat is wel jammer, want we zaten op een aangesloten maand waarin de schattingen van de R niet boven de 1 waren uitgekomen, en nu stijgt het toch weer. Maar het blijven slechts schattingen, zo heb ik geen flauw idee wat de weersomstandigheden doen met de hospitality rate van coronapatiënten, noch wordt er gecorrigeerd voor het totaal aan mensen in het ziekenhuis (meer mensen in het ziekenhuis -> meer mensen die óók corona hebben in het ziekenhuis?).
Maar, het belangrijkste misschien nog wel, het is helemaal niet duidelijk hoe hardnekkig deze stijging is. Het laatste weekend van november had opvallend lage opnamecijfers, daarmee vergeleken is het al een week aan het stijgen. Maar het jongste weekend lijkt tot nu toe niet per se meer opnames te hebben gehad (proberende rekening te houden met rapportageachterstand) dan de midweek ervoor. Het is afwachten hoe het de komende dagen uitwerkt, maar het kan zo maar zijn dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert of op termijn weer opnieuw begint te dalen. We gaan het zien.
  woensdag 9 december 2020 @ 13:42:02 #94
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196636762
Hopelijk straks gunstige cijfers.

Hierbij voor enige positiviteit een slechte grap die ik vanochtend heb bedacht. Het is een van de slechtste drie grappen die ik ooit heb bedacht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 09-12-2020 14:21:46 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196639138
De cijfers van vandaag:
quote:
Status 09-12

Positief getest +6.528 (576.965 totaal, 3,3% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +76 (18.194 totaal, 3,2% van positief getest)
Kliniek-opnames -25, 1.211 momenteel
IC-opnames +9, 473 momenteel (5.754 totaal, 1,0% van positief getest)
Overleden +66 (9.841 totaal, 1,7% van positief getest)
Bron: RIVM, behalve Kliniek- en IC-opnames (=LCPS/NICE)
Weliswaar meer besmettingen dan gisteren, maar een stuk minder dan die van zondag en maandag.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:15:50 #96
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196639219
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers). LCPS rekent verdachte gevallen niet mee, NICE wel. Dat is een van de oorzaken van het feit dat de LCPS-cijfers lager zijn.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 9 december: 473 (absolute stijging: 9; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 8 december: 464 (absolute daling 7; relatieve daling 1,5%);
- maandag 7 december: 470 (absolute stijging: 1; relatieve stijging 0,2%);
- zondag 6 december: 469 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6%);
- zaterdag 5 december: 472 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- vrijdag 4 december: 473 (absolute stijging 15; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 3 december: 458 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 9 december: 1211 (absolute daling 25; relatieve daling 2,0%);
- dinsdag 8 december: 1236 (absolute stijging 46; relatieve stijging 3,9%);
- maandag 7 december: 1190 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,5%)
- zondag 6 december: 1172 (absolute stijging 42; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 5 december: 1130 (absolute daling 22; relatieve daling 1.9%);
- vrijdag 4 december: 1152 (absolute stijging 15; relatieve stijging 1,3%);
- donderdag 3 december: 1137 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196640346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:07 schreef simonblue het volgende:
De cijfers van vandaag:
[..]

Weliswaar meer besmettingen dan gisteren, maar een stuk minder dan die van zondag en maandag.
Maar er worden nu toch al een week dagelijks veel meer testen gedaan dan vorige maanden of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_196640575
quote:
17s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar er worden nu toch al een week dagelijks veel meer testen gedaan dan vorige maanden of heb ik dat verkeerd begrepen?
Klopt. In week 49 (dus 30 november t/m 6 december) waren er 320205 testen waarvan de uitslag bekend was, in week 48 waren dat er 259377. Dus in week 49 waren er 23% meer testen.
pi_196640865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:51 schreef simonblue het volgende:

[..]

Klopt. In week 49 (dus 30 november t/m 6 december) waren er 320205 testen waarvan de uitslag bekend was, in week 48 waren dat er 259377. Dus in week 49 waren er 23% meer testen.
Dus eigenlijk stijgen we niet echt dan toch? Of niet zoveel dan tenminste.....
pi_196640916
De grafieken:

Zoals te verwachten was op basis van de dagelijkse RIVM updates is het aantal besmettingen voor de week vanaf 30 november niet lager dan de week daarvoor, maar juist wat hoger. Er moet daar wel bij opgemerkt worden dat vanaf 1 december er ook weer meer testen worden uitgevoerd: ongeveer 23% meer dan in de week van 23 t/m 29 november.


Wat ik hier interessant vind is dat de piek van de curve van 9 december (blauw) lager is dan die van de dagen daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')