Het heet in het Engelstalige boek ook 'Gevulde speculaas'!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
NeeStaat vast wel online toch? Hoewel, hoe heet dat in het Engels?
Daar heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:36 schreef minilot het volgende:
Wilde je 'm vervolgens ook even niet meer zoenen?![]()
Ah, hierzo :quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
NeeStaat vast wel online toch? Hoewel, hoe heet dat in het Engels?
Ah thanks.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, hierzo :
https://wakeandbakemama.c(...)s-gevulde-speculaas/
..bijvoorbeeld
Als je het (zoals ik) liever in het Nederlands hebt: http://onskookblog.be/archieven/2422quote:
Hela, daarin wordt drieënhalve theelepel specerijenmix gebruikt in plaats van de vier theelepels ervan in het boek!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je het (zoals ik) liever in het Nederlands hebt: http://onskookblog.be/archieven/2422
Dat geloof ik meteen, ja.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef minilot het volgende:
Maar @:Myraela - het geldt hier voor van alles eigenlijk wel: Sinterklaas, kerst, Pasen, naar het strand, koekjes bakken, naar de markt, tegen herfstbladeren schoppen, naar de Efteling, zwemmen - allemaal altijd al leuk gevonden maar nu met kind slaat het helemaal nergens meer op, zo leuk!
Wel eens gedaan, resultaat is een wat gruizigere spijs met net iets minder aangenaam mondgevoel. Veel scheelt het niet, vond ik, maar wel duidelijk merkbaar. Maar goed, ik ontvel ook kikkererwten bij hummus maken, beetje perfectionistisch in zulks..quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:48 schreef sigme het volgende:
Ik moet dus eerst nog amandelen kraken. En spijs hoor je te maken van blanke amandelen, dus dan moet ik ze ook nog ontvellen. Wat denken jullie, zou het ook wel met bevelde amandelen kunnen? Wordt het iets hartiger misschien?
Ik ga het hier eens in de groep gooienquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:53 schreef golfer het volgende:
Nog leuker: kleinkinderen. Wel verwennen, geen verantwoordelijkheid qua opvoeding.![]()
Ik raad jullie aan om daarmee meteen te beginnen.
Ha, top, dan ga ik mooi niet ontvellen. Niks voor mijquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Wel eens gedaan, resultaat is een wat gruizigere spijs met net iets minder aangenaam mondgevoel. Veel scheelt het niet, vond ik, maar wel duidelijk merkbaar. Maar goed, ik ontvel ook kikkererwten bij hummus maken, beetje perfectionistisch in zulks..
Dat klinkt ongeveer zoals een neefje of nichtje.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:53 schreef golfer het volgende:
Nog leuker: kleinkinderen. Wel verwennen, geen verantwoordelijkheid qua opvoeding.![]()
Ik raad jullie aan om daarmee meteen te beginnen.
Wij wonen onderhand in de Efteling en dat vind ik superleuk met de kinderen. Maar Phantasialand vorig jaar en het jaar er voor Disney was toch echt wel extra geweldig met mijn kinderen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, ja.Zei laatst ook al tegen m'n vriend dat ik (als iemand die niets met pretparken heeft) wel echt naar Disney enzo wil als ik zo'n kleintje heb. Omg, en de kinderboerderij.
Wel fijn dat je ook de tijd en energie hebt om er van te kunnen genieten.
Ik heb hier dan ook een mooi standaardsetje maatlepels liggenquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
@:Sigme
Theelepels en eetlepels bij Britse en Amerikaanse recepten, dat heeft niks te maken met wat er toevallig aan zoiets in je besteklade ligt, het zijn gewoon vaststaande inhoudsmaat-aanduidingen, respectievelijk 4,9 ml en 14,8 ml
Jaja, dat weet ik wel, maar leg dat die Belgen maar uitquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
Theelepels en eetlepels bij Britse en Amerikaanse recepten, dat heeft niks te maken met wat er toevallig aan zoiets in je besteklade ligt, het zijn gewoon vaststaande inhoudsmaat-aanduidingen, respectievelijk 4,9 ml en 14,8 ml
Weeg jij dit dan ook af of pak je toch gewoon een thee- of eetlepel?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
Whoei, als je dat wil afwegen mag je er wel een gewichtvolumeomrekentabelboek bij hebben!quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Weeg jij dit dan ook af of pak je toch gewoon een thee- of eetlepel?
Ik weeg het niet af nee, want ik heb er gewoon nauwkeurige maatschepjes voorquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Weeg jij dit dan ook af of pak je toch gewoon een thee- of eetlepel?
Ik heb al jaren in mijn hoofd dat ik zo'n setje moet halen, maar het nog nooit gemistquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb stiekem allemaal mooie setjes liggen om theelepels enzo af te meten. Nog nooit gebruikt. Maar ik ben sowieso nooit zo exact.
Het zal vast bestaanquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Whoei, als je dat wil afwegen mag je er wel een gewichtvolumeomrekentabelboek bij hebben!
Of loop ik weer eens hopeloos achter en heeft echt elleke appp dat?
Neemt alleen maar onnodige ruimte in joh.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef Aure het volgende:
Ik heb al jaren in mijn hoofd dat ik zo'n setje moet halen, maar het nog nooit gemistdenk niet dat het er ooit nog van komt. Ongeveer werkt ook
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik heb al jaren in mijn hoofd dat ik zo'n setje moet halen, maar het nog nooit gemistdenk niet dat het er ooit nog van komt. Ongeveer werkt ook
Na meerdere keren eigenwijs te denken "dit klopt wel zo ongeveer" en dan was het of te veel of te weinig, leg ik tegenwoordig die schepjes maar op het aanrecht.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilNou betekent dat ook dat bij grondige patisserierecepten gewoon gewicht gebruikt wordt in plaats van inhoudsmaat.. Maar goed, ik volg gewoon graag heel precies recepten en vanuit Amerikaanse en Britse hoek komt het er dan toch wel minstens vijf keer per week van om die maatschepjes te gebruiken
Iets als 1/8 theelepel kaneel of 3/4 theelepel witte peper werkt ook gewoon tien keer handiger dan die hoeveelheid afwegen als je de bijpassende schepjes in de keuken voor het grijpen hebt liggen
Fijn, zulke hulpquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik heb een hulp (verzorgende) die mij helpt bij het koken en onderhoud.
Hier hangen ook twee van die setjes gewoon klaar voor de start aan een haakje boven mijn aanrecht. Ik kan echt niet meer het blote oog precies een halve theelepel kurkuma uit een potje schudden hoor..quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Na meerdere keren eigenwijs te denken "dit klopt wel zo ongeveer" en dan was het of te veel of te weinig, leg ik tegenwoordig die schepjes maar op het aanrecht.
Dat is het misschien ook: ik vind het bij alles dat ik maak zonde als het niet perfect uitpakt omdat ik zelf onnauwkeurig of eigenwijs ben geweestquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:16 schreef Myraela het volgende:
Immer eigenwijs, niet altijd even succesvol.![]()
Moet zeggen dat ik bij die suikerkoekjes wel netjes afweeg. Maar dat is omdat het daarbij echt zonde is als ze tijdens het bakken de vorm niet behouden.
Meteen even de buurt turksewinkel ingerend voor ontbrekend anijszaadquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:02 schreef minilot het volgende:
Oh en @:Sigme: Ottolenghi is Yotam Ottolenghi, een Israëlisch-Britse dude met nogal wat restaurants, deli's en kookboeken op zijn naam
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb stiekem allemaal mooie setjes liggen om theelepels enzo af te meten. Nog nooit gebruikt. Maar ik ben sowieso nooit zo exact.
Hier ook echt ontzettende dotjes in de twee Turkse buurtsupersquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Meteen even de buurt turksewinkel ingerend voor ontbrekend anijszaad![]()
En hij heeft nu een pinautomaatik vind die man zo lief altijd
quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef minilot het volgende:
Maar @:Myraela - het geldt hier voor van alles eigenlijk wel: Sinterklaas, kerst, Pasen, naar het strand, koekjes bakken, naar de markt, tegen herfstbladeren schoppen, naar de Efteling, zwemmen - allemaal altijd al leuk gevonden maar nu met kind slaat het helemaal nergens meer op, zo leuk!
Ook eens! Ik ben van nature geen pietje precies en ik doe ook heus wel eens recepten uit de losse pols, maar de maatlepels en -cups gebruik ik eigenlijk altijd als dat de bedoeling is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilNou betekent dat ook dat bij grondige patisserierecepten gewoon gewicht gebruikt wordt in plaats van inhoudsmaat.. Maar goed, ik volg nou eenmaal graag heel precies recepten en vanuit Amerikaanse en Britse hoek komt het er dan toch wel minstens vijf keer per week van om die maatschepjes te gebruiken
Iets als 1/8 theelepel kaneel of 3/4 theelepel witte peper werkt ook gewoon tien keer handiger dan die hoeveelheid afwegen als je de bijpassende schepjes in de keuken voor het grijpen hebt liggen
Dat snap ik wel ja, maar vergt hier nog een paar jaar wachtenquote:
Snap ik, maar gezien de afstanden die Günther kan wandelen, lijkt me dat op termijn zeker een haalbare kaart.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat snap ik wel ja, maar vergt hier nog een paar jaar wachten![]()
Absoluutquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Snap ik, maar gezien de afstanden die Günther kan wandelen, lijkt me dat op termijn zeker een haalbare kaart.
Ik hou het liever bij SI eenheden, met uitzondering van °Cquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilNou betekent dat ook dat bij grondige patisserierecepten gewoon gewicht gebruikt wordt in plaats van inhoudsmaat.. Maar goed, ik volg nou eenmaal graag heel precies recepten en vanuit Amerikaanse en Britse hoek komt het er dan toch wel minstens vijf keer per week van om die maatschepjes te gebruiken
In mijn ervaring is samen Een Project altijd leukquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:26 schreef minilot het volgende:
[..]
AbsoluutMits -ie het tzt leuk vindt. En ik dan ook nog steeds
Morgen trouwens al het laatste hardlooplesje van C25k!Door naar de tien kilometer dus maar
Ik zag laatst een moeder met een dochter van 3 ofzo twee keer langs rennen. De derde keer met een andere dochter en de vierde keer alleen.quote:
Ik holde laatst met mijn vader en zoonquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zag laatst een moeder met een dochter van 3 ofzo twee keer langs rennen. De derde keer met een andere dochter en de vierde keer alleen.Heel schattig.
3 generaties? Dat is wel cool!quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik holde laatst met mijn vader en zoonHet hele bos deed 'aaaaawh'
![]()
Drie jaar vind ik trouwens serieus knap voor hardlopen!
quote:Beach Boys
God Only Knows
Prince & The Revolution
I Would Die 4 U
Michael Jackson & Justin Timberlake
Love Never Felt So Good
Neon Trees
Animal
Macklemore & Ryan Lewis ft. Mary Lambert
Same Love
Macklemore & Ryan Lewis ft. Ray Dalton
Can't Hold Us
Michael Jackson
Smooth Criminal
Paolo Nutini
Iron Sky
Mama Cass
Make your own kind of music
Aerosmith
Dream On
Red Hot Chili Peppers
Road Trippin'
Lenny Kravitz
If You Can't Say No
Don McLean
American Pie
Queen
Don't Stop Me Now
Disturbed
The Sound Of Silence
Kyteman
Sorry
Pearl Jam
Black
Gotye ft. Kimbra
Somebody That I Used To Know
Foo Fighters
The Pretender
Mark Knopfler
What It Is
Santana
She's Not There
Jamiroquai
Seven Days In Sunny June
Billy Joel
Piano Man
Animals
We Gotta get Out Of This Place
Muse
Psycho
Green Day
American Idiot
Freddie Mercury & Montserrat Caballé
Barcelona
Metallica
One
Jay-Z & Alicia Keys
Empire State Of Mind
Beth Hart
Leave The Light On
Snoop Dogg
My Medicine
ABBA
Summer Night City
Alanis Morissette
Hand In My Pocket
Bloodhound Gang
Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss
Bob Dylan
Hurricane
Sound of Silence is van Simon and Garfunkel.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik ken Sound of Silence als nummer van Dire Straits. Heb wel eens een verkrachte versie gehoord, dat zal die disturbed well zijn?
Dat vind ik ook. Het wordt zo een heel krachtig nummer. Ik hoorde het ineens overal toen het er op leek dat mijn vriendin snel zou gaan sterven. Dan krijgt een nummer gelijk een andere lading en dan eindigt het op zo'n lijst. Ik kan het nog steeds niet luisteren zonder te huilen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind de diepe stem bij Disturbed juist wel heel mooi passend bij de naargeestigheid van het lied, vooral in de overing van Sound naar silence. Het zoetgevooisde van Simon & Garfunkel geeft een heel andere sfeer.
Eens!quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind de diepe stem bij Disturbed juist wel heel mooi passend bij de naargeestigheid van het lied, vooral in de overing van Sound naar silence. Het zoetgevooisde van Simon & Garfunkel geeft een heel andere sfeer.
Dat had ik er serieus eerst staanquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Sound of Silence is van Simon and Garfunkel.
Ik ga nu ook speculaasdeeg maken. Volgens mij heb ik nog koekkruiden dus dat moet eerst maar op.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Eens!
Deeg is klaarbenieuwd hoe het smaakt. Eigenlijk nog nooit zelf de kruiden gemaakt
mooi ookquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Het wordt zo een heel krachtig nummer. Ik hoorde het ineens overal toen het er op leek dat mijn vriendin snel zou gaan sterven. Dan krijgt een nummer gelijk een andere lading en dan eindigt het op zo'n lijst. Ik kan het nog steeds niet luisteren zonder te huilen.
J. loopt met zijn broertje en da's een beetje een zeurkous dus ze gaan wat trager, ze zitten momenteel op de 22 minuten rennenquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In mijn ervaring is samen Een Project altijd leukEn mocht je gestopt zijn, dan kun je mooi weer samen gaan opbouwen
Ik vind het echt veel leuker dan gedacht en mijn nep-ADHD-er doet het ook heel leuk op regelmatig hollen.
En goed zoLoop je een beetje relaxed 5 kilometer nu? Hoe ver is J?
Ik kan er ook niet tegen. Sowieso harmonieuze liedjes. En die zogenaamde 'kleine liedjes' die in singer songwriter-land een tijd zo hip warenquote:Op vrijdag 4 december 2020 16:00 schreef minilot het volgende:
Ik word altijd mild onpasselijk van Simon & Garfunkel: er is kwalitatief heus niets tegenin te brengen, maar ik ervaar ze als het muzikale equivalent van onverwacht een heel slap handje krijgen bij het handenschudden. Brrr.
Oh, inderdaad zeg!quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En die zogenaamde 'kleine liedjes' die in singer songwriter-land een tijd zo hip waren![]()
Heb ik laatste keer ook gebruikt. Met het recept van opa, was super lekker. Maar die had ik niet een dag van te voren gemaakt zoals nu. Niet over nagedacht maar denk wel dat de smaak er dan veel beter intrekt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga nu ook speculaasdeeg maken. Volgens mij heb ik nog koekkruiden dus dat moet eerst maar op.
Prince & The Revolutionquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend ook nog even gestemd voor de Top2000:
Ik denk inderdaad dat ik bij alle nauwkeurige recepten altijd recepten heb met gewicht. En dat weeg ik wel netjes af jaquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar 3 of 4 akkoorden. Magisch nr. Hopelijk gaat PN nog een album maken vlg jaar.quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:15 schreef minilot het volgende:
Iron Sky is dan ook wel echt achterlijk goed
Die heb ik laatst zelf gemengd... ging hartstikke goedquote:Op vrijdag 4 december 2020 16:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja kut. Speculaaskruiden onvindbaar. Gedoe. En de boter lag nog in de vriezer ook.
Oeh! Hier nog twee, maar volgende week volledig thuis en de week erna maximaal een dag op locatiequote:
quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:22 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)rouwen-in-benin.html
...quote:.. Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest." ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:01 schreef AnneX het volgende:
“U bent de volgende klant” en dan zo’n autootje over de dijk zien rijden.![]()
Tot nu toe een Tien.En wat is het dan? Kan die kaart niet lezen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
De QR code brengt je hier https://rubyrose-utrecht.nl/bereiden/ voor hetquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:02 schreef golfer het volgende:
[..]
En wat is het dan? Kan die kaart niet lezen?
Huh? Ik vond ze bij Jumbo dacht ik of was het Delhaize.quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja kut. Speculaaskruiden onvindbaar. Gedoe. En de boter lag nog in de vriezer ook.
Die gebruik ik echt heel vaak! Net als de maatlepels van dat design.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:09 schreef Myraela het volgende:
Neemt alleen maar onnodige ruimte in joh.![]()
Ik heb voor de cups deze matroska. Ook nooit gebruikt, maar staat in ieder geval nog tof in de keuken.
[ afbeelding ]
Lekker! Ziet er ook gezellig restaurantesque uit. Smakelijkquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
De QR code brengt je hier https://rubyrose-utrecht.nl/bereiden/ voor het
menu https://www.thuisuiteten.(...)8jm&datum=2020-12-04
Wat een schitterend verhaalquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:22 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)rouwen-in-benin.html
Onvindbaar in mijn huisquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:15 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Huh? Ik vond ze bij Jumbo dacht ik of was het Delhaize.
Het hele jaar door hou ik een lijstje bijquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:25 schreef gcjoel het volgende:
Top 2000 stemmen is zo moeilijk. Kom nooit op liedjes. En dan hoor je later iets en denk je: oh jaaaa
En dingen die ik leuk vind komen er of toch wel in, of maken geen enkele kans. Tsja.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:25 schreef gcjoel het volgende:
Top 2000 stemmen is zo moeilijk. Kom nooit op liedjes. En dan hoor je later iets en denk je: oh jaaaa
Zo dat is fanatiekquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het hele jaar door hou ik een lijstje bijzo kan ik het in ieder geval niet vergeten
Ja is zo. Het luisteren blijft het leukstquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dingen die ik leuk vind komen er of toch wel in, of maken geen enkele kans. Tsja.
quote:Creedence Clearwater Revival
Fortunate Son (1969)
The Beatles
Something (1969)
Skunk Anansie
Weak (1995)
Anouk
Stardust
David Bowie
The Man Who Sold The World (1970)
Prince
The Cross (1987)
Led Zeppelin
Stairway To Heaven (1971)
Deep Purple
Child In Time (1970)
Seal
Crazy (1991)
Lenny Kravitz
Fields Of Joy (1991)
Kyteman
Jonas
Paolo Nutini
White Lies
Gilbert O'Sullivan
Nothing Rhymed (1971)
Neil Young
Rockin' In The Free World (1989)
Ik associeer de top 2000 heel erg met kerst. En dat vind ik fijnquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:36 schreef sigme het volgende:
Top 2000 vond ik enkel een leuk idee in 2000. Nu is het al 20 jaar een waardeloos herkauwen van iets dat ooit leuk is geweest.
Mwah vooral het 1e jaar. Nu is er eigenlijk al een paar jaar niets bij gekomenquote:
En de rest van de dag/avond is niet geschikt voor publicatie?quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
Vandaag in plaatjes.
Ontbijt
[ afbeelding ]
Nieuwe kas
[ afbeelding ]
Avondeten
[ afbeelding ]
Zilvervliesrijst, tahu, paddestoelen, kool, taugee, sausje, toespijzen.
Toet
[ afbeelding ]
Pumpkinkoffiekwark, amandelvijgenbrood, restje tiramisu, mascarpone met winterjam.
Die toetquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
Vandaag in plaatjes.
Ontbijt
[ afbeelding ]
Nieuwe kas
[ afbeelding ]
Avondeten
[ afbeelding ]
Toet
[ afbeelding ]
Pumpkinkoffiekwark, amandelvijgenbrood, restje tiramisu, mascarpone met winterjam.
Hier staat radio 2 veel aan, dat is idd wel leuk om wat nieuwe muziek te luisteren.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah vooral het 1e jaar. Nu is er eigenlijk al een paar jaar niets bij gekomenluister geen radio dus kom niet meer in aanraking met nieuwe muziek.
Leuk!quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
Vandaag in plaatjes.
Ontbijt
[ afbeelding ]
Nieuwe kas
[ afbeelding ]
Avondeten
[ afbeelding ]
Toet
[ afbeelding ]
Hoe vind je de kas?quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
Vandaag in plaatjes.
Ontbijt
[ afbeelding ]
Nieuwe kas
[ afbeelding ]
Avondeten
[ afbeelding ]
Toet
[ afbeelding ]
Het beleg gaat niet allemaal opquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk!
Eten jullie dat ontbijt allemaal op of is dat voor de keuze
Het was veel puzzelwerk, maar eenmaal in elkaar zittend is het een mooi geconstrueerd kasje. De op maat gestorte funderingsplaat eronder pakt goed uit. We moesten nog wel wat prutsen om de aansluiting naar de muur erachter goed te krijgen, die is niet heel recht gemetseld (ter verdediging van die muur: dat was de allereerste muur die we ooit metselden. Dat in ogenschouw nemende is het een goed geslaagde muur. En erg mooi bovendien.)quote:
Oh ok. Ook vervelend. Ik heb dat vooral met sokkenquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onvindbaar in mijn huisIk heb ze een keer weggegeven denk ik. Ik heb ze nu zelf gemaakt, ook goed.
Komt de sushi bij jou per boot? Je zit niet in NL hè? Ik gokte eerst Duitsland, maar misschien woon je wel in Venetië..quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:44 schreef Holyme het volgende:
[..]
Die toetIk ben aan het wachten op mn sushiboot. Honger.
Die zit ik nu op te vouwenquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:57 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Oh ok. Ook vervelend. Ik heb dat vooral met sokken
Oei klinkt nog als een uitdaging dusquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was veel puzzelwerk, maar eenmaal in elkaar zittend is het een mooi geconstrueerd kasje. De op maat gestorte funderingsplaat eronder pakt goed uit. We moesten nog wel wat prutsen om de aansluiting naar de muur erachter goed te krijgen, die is niet heel recht gemetseld (ter verdediging van die muur: dat was de allereerste muur die we ooit metselden. Dat in ogenschouw nemende is het een goed geslaagde muur. En erg mooi bovendien.)
Haha! Nee ik zit bij Candaasje in de buurtquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Komt de sushi bij jou per boot? Je zit niet in NL hè? Ik gokte eerst Duitsland, maar misschien woon je wel in Venetië..
Ik ben bijna nooit sokken kwijt. Eenpersoons huishouden is dan wel makkelijker natuurlijk.en ik was ze in een netje.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die zit ik nu op te vouwenIk heb weer vier eenzame sokken. Meestal komt het vroeg of laat wel goed. Maar sokken zijn curieuze dingen.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 18:02 schreef Holyme het volgende:
[..]
Haha! Nee ik zit bij Candaasje in de buurtIk kende het voorheen ook niet, maar je kan hier een sushiboot bestellen, waarbij de sushi allemaal op, jawel, een houten bootje geserveerd wordt. Don't ask me why. Bij thuisbezorgd is dat echter een plastic bak, in dit geval een rechthoek. Laat ik het maar een vlot noemen. *pint eetstokje met servet in het midden als zeil
Wat een werk johquote:Op vrijdag 4 december 2020 19:44 schreef sigme het volgende:
Nou, ik ben een ruim uur met amandelen aan het stoeien geweest. 200gram amandelen pellen is nog best een karweitje. En m'n maalmachine is niet groot genoeg om vervolgens alles te malen én te mengen. Maar het is iets geworden, en nu mag het rusten.
Uiteraard heb ik me slechts heel in de verte aan een recept gehouden, ik ben psychisch niet in staat een recept netjes te volgen. Niettemin lijkt het serieus wel op amandelspijs, dus voorlopig ben ik positief gestemd.
Hallelujah vind ik dan weer een van de mindere nummers van Cohen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:03 schreef fietsie het volgende:
Ik was nog niet helemaal klaar en tevreden over mijn lijstje maar de tussenstand is:
R.E.M. - Losing My Religion (1991)
R.E.M. - Everybody Hurts (1993)
Leonard Cohen - Hallelujah (1984)
Andrea Bocelli & Sarah Brightman - Time To Say Goodbye (1997)
Queen - Bohemian Rhapsody (1975)
The Mamas & The Papas - California Dreamin' (1966)
Jackson 5 - I Want You Back (1970)
Al Green - Let's Stay Together (1971)
George Baker Selection - Little Green Bag (1969)
Ik heb natuurlijk wat foto'tjes gemaakt, en bedenk me nu dat ik ook nog wel een paar foto's heb van dat ik de amandelen sta te plukken. Maar die zijn niet geschikt voor publicatie, want dat was afgelopen zomer, in Spanje, op ons eigen landje, dus ik was niet decent.quote:Op vrijdag 4 december 2020 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat een werk johWel echt van eigen hand dan, hopelijk doet het wat het moet doen en smaakt het zoals het moet smaken.
En dan heb je de grote downtime van FOK! In ieder geval gemist
Mijn sokken liggen overal. Mama doet de was omdat ik geen plaats heb voor een wasmachine.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die zit ik nu op te vouwenIk heb weer vier eenzame sokken. Meestal komt het vroeg of laat wel goed. Maar sokken zijn curieuze dingen.
Wat een gedoe joh, met familie en besmetting. Ik hoop dat alles redelijk goed uitpakt voor ze. Wij hadden een tijdje terug ook een besmet neefje, die is netjes in eigen huis bij pa & ma in quarantaine geweest (dus kamerarrest), en pa & ma braaf in isolatie. Uiteindelijk was het allemaal prima te doen en zijn pa & ma onbesmet gebleven en is het jong niet erg ziek geweest.quote:
Laat een Aziaat dat maar niet zien. Eetstokjes recht in een gerecht zetten doe je enkel als je het daarna offert aan de overledenen. Zelf opeten is zal nooit gebeuren. Weggeven aan een dakloze in sommige gevallen/streken wel. Maar dat is een zeldzaamheid.quote:Op vrijdag 4 december 2020 18:02 schreef Holyme het volgende:
[..]
Haha! Nee ik zit bij Candaasje in de buurtIk kende het voorheen ook niet, maar je kan hier een sushiboot bestellen, waarbij de sushi allemaal op, jawel, een houten bootje geserveerd wordt. Don't ask me why. Bij thuisbezorgd is dat echter een plastic bak, in dit geval een rechthoek. Laat ik het maar een vlot noemen. *pint eetstokje met servet in het midden als zeil
Ja.. afwachten. Grootste zorg is nu schoonma. Die woont in een verzorgingshuis. En trekt quarantaine erg slecht door psychische problematiek (ook de reden waarom er een afgewogen risico werd genomen haar toch op bezoek te laten komen). Ik ben benieuwd wat daar het beleid wordt. Want dat gaat niet alleen haar aan, maar ook de verzorgenden en vooral de andere bewoners.quote:Op vrijdag 4 december 2020 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een gedoe joh, met familie en besmetting. Ik hoop dat alles redelijk goed uitpakt voor ze. Wij hadden een tijdje terug ook een besmet neefje, die is netjes in eigen huis bij pa & ma in quarantaine geweest (dus kamerarrest), en pa & ma braaf in isolatie. Uiteindelijk was het allemaal prima te doen en zijn pa & ma onbesmet gebleven en is het jong niet erg ziek geweest.
Als je je eigen boot moet maken gaan alle conventies overboordquote:Op vrijdag 4 december 2020 19:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Laat een Aziaat dat maar niet zien. Eetstokjes recht in een gerecht zetten doe je enkel als je het daarna offert aan de overledenen. Zelf opeten is zal nooit gebeuren. Weggeven aan een dakloze in sommige gevallen/streken wel. Maar dat is een zeldzaamheid.
Was Fok stuk?quote:
De meeste nnummers staat er wat mij betreft ook in om de herinneringen die bij het nummer horen voor mijquote:Op vrijdag 4 december 2020 19:52 schreef z80 het volgende:
[..]
Hallelujah vind ik dan weer een van de mindere nummers van Cohen.
Suzanne, zeker doe oude uitvoeringen vind ik een stuk beter. Zo ook "Famous Blue Raincoat" en "Chelsea Hotel # 1"
quote:
Geen siliconen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:46 schreef fietsie het volgende:
Even vormpje voor de borstplaat zoeken...
[ afbeelding ]
quote:Charly Lownoise & Mental Theo- Wonderfull Days (1995)
2 Unlimited - Nothing Like The Rain (1995)
Snap - Welcome To Tomorrow (Are You Ready?) (1994)
Bob Marley & The Wailers - Three Little Birds (1977)
The Tornados - Telstar
Full House - Standing on the inside
Queen - Who Wants To Live Forever (1986)
David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
Benny Benassi - Satisfaction
De Raggende Manne - Poep in je hoofd
Vangelis - Conquest Of Paradise (1995)
Kraftwerk - Autobahn (1975)
Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence (Tiesto Mix) (1997)
DJ Paul Elstak - Luv U More (1995)
Dr. Alban - It's My Life (1991)
Bloodhound Gang - Fire Water Burn (1997)
Bruce Springsteen - The River (1981)
Bomfunk MC's - Freestyler (2000)
Run DMC & Jason Nevins It's Like That (1997)
Jeff Wayne & Justin Hayward - The Eve Of The War (1978)
Zombie Nation - Kernkraft 400
Sash - Encore Un Fois (1996)
Armin van Buren - Burned with Desire
Rammstein - Du Hast (1997)
Metallica - The Unforgiven (Album Version) (1991)
Dubliners - The Wild Rover (1964)
Paul van Dijk - Time of Our Lives
Faithless - Insomnia (1996)
Scooter - Maria (I like it loud)
Madness - One Step Beyond (1979)
Manu Chao - Me Gustas Tu (2001)
Within Temptation - Ice Queen (2001)
Enigma - Sadeness (1990)
Dune - Hardcore Vibes
Dr. Oizo - Flat beat
Siliconenspul zit in een andere container, die heb ik nog niet kunnen vindenquote:Op vrijdag 4 december 2020 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen siliconen?
Werd mij hier aangeraden en werkte inderdaad erg goed.
Mooi!quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen siliconen?
Werd mij hier aangeraden en werkte inderdaad erg goed.
Milliliter is nog steeds een SI eenheid. Mijn theelepel-maatschep is 5 ml en dat is hartstikke handigquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hou het liever bij SI eenheden, met uitzondering van °C
Ha, we hebben 1 overlap (Disturbed).quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend ook nog even gestemd voor de Top2000:
[..]
Er zijn natuurlijk wel meer manieren om in aanraking te komen met nieuwe muziek. Mijn nieuwe (vaak oude) muziek komt vooral uit playlists van Youtube/Spotify, en ik heb een broertje dat me regelmatig vertelt waar ik nu eens naar moet luisterenquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah vooral het 1e jaar. Nu is er eigenlijk al een paar jaar niets bij gekomenluister geen radio dus kom niet meer in aanraking met nieuwe muziek.
Ik vind 3FM ook vaak vervelend dus het ligt niet puur aan je leeftijdquote:Op vrijdag 4 december 2020 17:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier staat radio 2 veel aan, dat is idd wel leuk om wat nieuwe muziek te luisteren.
Vroegah altijd radio 3 en ik dácht dat ik mijn leven lang wel alles bij zou houden qua nieuwe bands en zuks maar ik merk toch dat dat echt niet meer gaat.. ook qua smaak w.s. of leeftijd (![]()
)
Awwquote:Op vrijdag 4 december 2020 18:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben bijna nooit sokken kwijt. Eenpersoons huishouden is dan wel makkelijker natuurlijk.en ik was ze in een netje.
Één keer een sok kwijt geraakt. Die vond ik een half jaar later als vies, treurig hoopje in de tuin. Was ontsnapt bij het ophangen van de was
Ja, maar daar luister ik ook niet naarquote:Op vrijdag 4 december 2020 21:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel meer manieren om in aanraking te komen met nieuwe muziek. Mijn nieuwe (vaak oude) muziek komt vooral uit playlists van Youtube/Spotify, en ik heb een broertje dat me regelmatig vertelt waar ik nu eens naar moet luisteren
quote:Bullet For My Valentine: Tears Don't Fall
Alice Cooper: Poison
The Beatles: In My Life
Nits: Adieu Sweet Bahnhof
Duran Duran: Hungry Like The Wolf
A-Ha: Take On Me
Electric Light Orchestra: Here Is The News
Electric Light Orchestra: Mr. Blue Sky
Electric Light Orchestra: Don't Bring Me Down
John Denver: Annie's Song
Klein Orkest: Over De Muur
Het Goede Doel: België
Volbeat: Lola Montez
Crowded House: Weather With You
Disturbed: The Sound Of Silence
Elton John: I'm Still Standing
Evanescence: Bring Me To Life
Talk Talk: It's My Life
The Alan Parsons Project: Old And Wise
Cranberries: Zombie
Jeff Wayne & Justin Hayward: Forever Autumn
Tears For Fears: Sowing The Seeds Of Love
Fleetwood Mac: Landslide
Dire Straits: Walk Of Life
Alphaville: Big In Japan
R.E.M.: Everybody Hurts
Depeche Mode: Blasphemous Rumours
Depeche Mode: Enjoy The Silence
Culture Club: Karma Chameleon
Mike Oldfield & Maggie Reilly: Moonlight Shadow
Marillion: Lavender
Marillion: Kayleigh
The Cure: Boys Don't Cry
The Cure: Friday I'm In Love
The Cure: A Forest
Aantal daarvan kunnen ook wel in mijn lijstjequote:Op vrijdag 4 december 2020 21:37 schreef Tele6 het volgende:
Mijn lijstje is weer heel anders.
Ik heb m'n moeder en broertje wat dingen gestuurd waar ook op gestemd moet worden maar die ik vergeten was![]()
Zo heeft m'n moeder op Madness en OMD en Something Happens gestemd.
[..]
Welke?quote:Op vrijdag 4 december 2020 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aantal daarvan kunnen ook wel in mijn lijstje
Alice Cooper: Poisonquote:
Wat bedoel je met verkrachte SoS?quote:Op vrijdag 4 december 2020 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alice Cooper: Poison
Electric Light Orchestra: Mr. Blue Sky
Klein Orkest: Over De Muur
Het Goede Doel: België
Volbeat: Lola Montez
Elton John: I'm Still Standing
Cranberries: Zombie
Dire Straits: Walk Of Life
Alphaville: Big In Japan
Mike Oldfield & Maggie Reilly: Moonlight Shadow
De rest ken ik niet, op de verkrachte SoS na. Zeg niet dat ze er in komen, maar dat zijn wel fijne plaatjes. Best veel van die platen worden regelmatig gedraaid op de geheime zender
Cacao erdoor is iig lekker.quote:Op vrijdag 4 december 2020 21:59 schreef fietsie het volgende:
Mooi. Eerste pannetje borstplaat staat te koelen. Ontdek ik net dat de instant-koffie op is
Zou een halve eetlepel kaneel erdoor ook lekker zijn? (Op 200g suiker)
*klik* radio uit , en je hebt uren er vanquote:
Ja die doe ik sowieso, maar ik had dus naturel, choco en mokka willen maken.quote:
Iederéén hier, behalve Ludolfquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind Sound of Silence van Disturbed wel mooi.
Het is te modern voor DerLudolf?quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:03 schreef Clubsoda het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen pinnen en the Sound of Silence van Disturbed?
quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:02 schreef fietsie het volgende:
Doe mij deze versie dan maar:
- vangt de oploskoffie -
Die van Henk Poort in Beste Zangers vind ik heel knap. Vooral het verhaal eromheen, met dat hij als operazanger het heel eng en nieuw vond om met distortion te zingenquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Van die groep die fietsie post krijg ik enorme jeuk (alles wat zij doen) naast S&G vind ik Disturbed ook mooi, maar dan ook die versie van Henk Poort in beste zangers, die lijkt daar veel op
Nou dikke primaquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:00 schreef Tele6 het volgende:
Hoezo? Ze oefen eindeloos om deze perfectie te bereiken, ik vind het bewonderenswaardig wat ze presterenquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Van die groep die fietsie post krijg ik enorme jeuk (alles wat zij doen) naast S&G vind ik Disturbed ook mooi, maar dan ook die versie van Henk Poort in beste zangers, die lijkt daar veel op
Iets kan heel knap gemaakt zijn maar ook heel jeukerig.quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoezo? Ze oefen eindeloos om deze perfectie te bereiken, ik vind het bewonderenswaardig wat ze presteren
Citroen kan ook.quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja die doe ik sowieso, maar ik had dus naturel, choco en mokka willen maken.
Jaaaaquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:02 schreef fietsie het volgende:
Doe mij deze versie dan maar:
- vangt de oploskoffie -
Omdat het “te” isquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoezo? Ze oefen eindeloos om deze perfectie te bereiken, ik vind het bewonderenswaardig wat ze presteren
quote:
Vanillequote:Op vrijdag 4 december 2020 22:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja die doe ik sowieso, maar ik had dus naturel, choco en mokka willen maken.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Die zijn leuk! Endat patroon wauw. Ben dol op kabels, dus net stof gekocht met kabelpatroon want dat breien zou me in 1000 jaar nog niet lukken
Ik vind het echt kunstwerkenquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik houd van kabels breien. Dit zijn nog niet eens "echte": normaal moet je steken achter of voor langs je werk verplaatsen, maar nu schoof het patroon alleen simpelweg een steek op. Je ziet ook dat er "hoekjes" in zitten in plaats van dat het wat vloeiender gaat.
Als m'n kerstkaarten af zijn ga ik aan een nieuw paar beginnen met echte kabels. Nog even iets spannends uitdenken daarvoor
Ahja maar dat streef ik zelf ook altijd naquote:
quote:
Er werd hier door de brei-brigade "OO WAT LEUWK!" uitgeroepenquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De foto is een beetje uit een rare richting omdat ik wilde dat je ook de zool kon zien. Als ik sta en naar beneden kijk zie ik alleen groen
quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er werd hier door de brei-brigade "OO WAT LEUWK!" uitgeroepen
Ik ookquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:00 schreef Tele6 het volgende:
Nee hoor, ik vind het ook geen mooie versie, Het is me te geforceerd. Het nummer vind ik 'liever' en meer teder mooier. Dit is veel te veel bombarie en drama.quote:
Nee hoor, ik word altijd een beetje misselijk van het origineel, maar snap de aantrekkingskracht ervan wel, maar de cover van Disturbed doet me echt he-le-maal niks.quote:
+1 Het lijkt hier meer om de zanger dan om de tekst en muziek te gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het ook geen mooie versie, Het is me te geforceerd. Het nummer vind ik 'liever' en meer teder mooier. Dit is veel te veel bombarie en drama.
Ja, dat dusquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
+1 Het lijkt hier meer om de zanger dan om de tekst en muziek te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Hoe vond kleine Günther het?quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:07 schreef minilot het volgende:
Goed. Pakjesavond met de schoonouders: done! Goeie hapjesTijd om Günther op bed te knikkeren.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Mmm da’s ook niet fijn, zeker voor je neef, moet hij nog langer wachten, hoe denk jij daarover?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
[..]
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verplaatsen lijkt me al rot, kan me voorstellen dat je je erop ingesteld had, maar da's toch een mindere datum. Had je plannen voor kerst?
Neuh, niet echt. Ja, leuke kerst met vriend samenquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:15 schreef Holyme het volgende:
NeeVerplaatsen lijkt me al rot, kan me voorstellen dat je je erop ingesteld had, maar da's toch een mindere datum. Had je plannen voor kerst?
[..]
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Symbolische avond; een kerstgeschenk, maar kan me voorstellen dat jouw neef komende week een beter idee vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:18 schreef fietsie het volgende:
Symbolische avond; een kerstgeschenk, maar kan me voorstellen dat jouw neef komende week een beter idee vond.
[..]
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Stom zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Ach wat sneuquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neuh, niet echt. Ja, leuke kerst met vriend samenen we hadden eten besteld
Voor mijn neef is dit vreselijk. Had zijn lieve vrouw ook overstuur aan de telefoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Jeetje. Wat stom. Qua datum, maar ook gewoon omdat je nu langer met die zenuwen rond moet lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauwquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:21 schreef Myraela het volgende:
Goh, Myraela. Wat doe jij op je vrijdagavond? Gewoon 3 uur lang koekjes versieren. Waarom niet.
[ afbeelding ]
Soort nagellak-kunst in het grootquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:21 schreef Myraela het volgende:
Goh, Myraela. Wat doe jij op je vrijdagavond? Gewoon 3 uur lang koekjes versieren. Waarom niet.
[ afbeelding ]
Wat een práchtige koekjesquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:21 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Oeps? Vanwege Corona?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En niet leuk voor jou en voor je neef om op die dag dat te ondergaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Oh ik hou van jouw lijstjequote:Op vrijdag 4 december 2020 21:37 schreef Tele6 het volgende:
Mijn lijstje is weer heel anders.
Ik heb m'n moeder en broertje wat dingen gestuurd waar ook op gestemd moet worden maar die ik vergeten was![]()
Zo heeft m'n moeder op Madness en OMD en Something Happens gestemd.
[..]
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Gotsamme. Uitstel is zo'n enorme tegenvallerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wát is de reden?
[..]
Ja, dat dus
Oh, operatie gaat niet door. Is verplaatst.Oh, dat is kut zeg... En dan is de 24e best wel een vervelende nieuwe datum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ja, ik ben ook niet enthousiast. Dan weet je 100% zeer dat je de hele kerst in het zkh ligt.quote:Op zaterdag 5 december 2020 00:59 schreef derLudolf het volgende:
Oh, dat is kut zeg... En dan is de 24e best wel een vervelende nieuwe datum.
En ws ook nog in een stil ziek huis, omdat zo veel mogelijk mensen naar huis worden gestuurd, want...feestdagen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 01:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook niet enthousiast. Dan weet je 100% zeer dat je de hele kerst in het zkh ligt.
En mijn ouders hadden een hotel geboekt en de vrouw van mijn neef een bungalow. Tsja.quote:Op zaterdag 5 december 2020 01:14 schreef AnneX het volgende:
En ws ook nog in een stil ziek huis, omdat zo veel mogelijk mensen naar huis worden gestuurd, want...feestdagen.
Ik vind het echt knudde voor jou en voor je neef en de rest van familie en Ross!
Die gaat ook niet even op en neer met de trein voor bezoek.
Gelukkig kunnen jullie facetimen met een takje hulst boven je scherm.
en je hebt ook met werk dagen en diensten geregeld natuurlijk.
Leuk als het zo compleet isquote:Op zaterdag 5 december 2020 01:18 schreef AnneX het volgende:
Oh en Vlindertje...Ruby’s Rose is een aanrader! Feestelijk, hapjes, smaakvol, goed verzorgd.
Wij hadden de box compleet voor 2 pp. https://www.thuisuiteten.(...)8jm&datum=2020-12-04
En dan ook nog Ruby’s spotify lijst 🎼
Beter dit jaar met kerst als een gewoon jaar.quote:Op zaterdag 5 december 2020 01:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook niet enthousiast. Dan weet je 100% zeer dat je de hele kerst in het zkh ligt.
Tja, ik zag de aanbeveling van 2 kanten op fb.quote:Op zaterdag 5 december 2020 01:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk als het zo compleet isHier is echt niets waar ze zoiets aanbieden.
Ja, je hebt gelijk hoor. Degene die belde zei ook: 'je had vast toch geen plannen gemaakt'. Nee, dat klopt.quote:Op zaterdag 5 december 2020 01:39 schreef derLudolf het volgende:
Beter dit jaar met kerst als een gewoon jaar.En misschien heeft het personeel nu alle tijd voor je.
Waar word je geopereerd, UMCG?
Omg, waarom ben ik niet jouw buurvrouw?quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:21 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn dat het goed gaat (beetje bezorgd ivm je schoonvader). En oef als ik die plaatjes zie, knappen m’n pezen spontaan van m’n bottenquote:Op zaterdag 5 december 2020 08:38 schreef Lonaa het volgende:
Lonaa zit toevallig op FOK! nu @:Kaatje
Druk geweest met niet hele belangrijke of boeiende dingen, weinig te melden. Of geen zin om te melden wegens niet zo boeiend. Die combinatie denk ik.
But still here, en gezond en alles.
Blijft kut natuurlijk. Met zo'n ma als die van mij ken ik het fenomeen uitgestelde operatie wel. Aan de andere kant ben je ook wel heel blij als je zelf wel tussendoor kunt.quote:Op zaterdag 5 december 2020 01:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk hoor. Degene die belde zei ook: 'je had vast toch geen plannen gemaakt'. Nee, dat klopt.
LUMC. Mijn neef kon kiezen: UMCG of LUMC, dus klein beetje jammer dat het niet het UMCG werd
Goed bezig!quote:Op zaterdag 5 december 2020 08:49 schreef Lonaa het volgende:
Wel lief dat je aan me denkt.![]()
Kleine recap van afgelopen week:
()
Oei sterkte. Dat is meestal geen succes nee.quote:Op zaterdag 5 december 2020 07:34 schreef Holyme het volgende:
4 man verhuizers is bezig, jezus dat gaat rapJammer wel dat kat 'm de pan uit aan 't flippen is, en die moet nog in het mandje. Normaal doe ik dat voor verhuizing begint, maar dan zat ie zeker een half uur in het mandjefromhell. Germ.
De kater was donderdag.quote:Op zaterdag 5 december 2020 08:56 schreef minilot het volgende:
Tof hè @:Lonaa, HDM?Sterkte met je kater!
Schoonvader gaat zozo. Hij is nog steeds thuis maar kan geen 50 meter lopen want helemaal buiten adem. Ziekenhuis kan niet uitsluiten of het door de operatie komt, of door de CoVid. Ik denk de CoVid.quote:Op zaterdag 5 december 2020 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat (beetje bezorgd ivm je schoonvader). En oef als ik die plaatjes zie, knappen m’n pezen spontaan van m’n botten
Ik kan de meeste mensen optillen, als ik zou willen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 08:58 schreef minilot het volgende:
Oooh en Loon, je kunt nou ruimschoots J. optillen!
quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik ken Sound of Silence als nummer van Dire Straits. Heb wel eens een verkrachte versie gehoord, dat zal die disturbed well zijn?
Dit zijn wel momenten dat ik leuke buren zou kunnen gebruiken. Ik ga een deel aan een vriendin geven, maar dan heb ik nog steeds veel te veel. :’)quote:Op zaterdag 5 december 2020 07:45 schreef Aure het volgende:
[..]
Omg, waarom ben ik niet jouw buurvrouw?
He, als het goed genoeg is voor Stephen Fry *schouderophaal*quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:09 schreef minilot het volgende:
Ik stoor me er bij ABBA dan weer niet aan. Dat is de gillende relnicht in mij, denk ik![]()
Brb, even Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) aangooien
Ik ben ook zo gevoelig voor stemmen. Het is -zeker bij vrouwen- love it or hate it. Ik ben getrouwd met de bandgenoot van 1 van de stemmen waar ik gelijk verliefd op wasquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Iets kan heel knap gemaakt zijn maar ook heel jeukerig.
Dat heb ik met de meeste zangeressen, knap gezongen hoor maar de toonhoogte ligt in m'n jeukzone. Er zijn er wel steeds meer die ik oké vind, maar mijn Top 2000-lijst heeft ook vooral zangers.
Goed om te lezen. Ik maakte me zorgenquote:Op zaterdag 5 december 2020 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou voor alle meelevenden, in mn fabriek is alle backlog zojuist weggewerkt. Hopelijk produceren we nu weer volgens regulier volcontinu schema.
Van jou en J zou je een grafiekje kunnen tekenen dat dan ergens samenkomt. Het gewicht dat jij kan tillen wordt steeds hoger en J's gewicht wordt steeds lager, dus op een gegeven moment hebben jullie een punt bereikt waarop hij licht genoeg is en jij sterk genoeg bentquote:Op zaterdag 5 december 2020 09:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan de meeste mensen optillen, als ik zou willen.
Koffie en shag in een koude keuken, net na het ontwakenquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed om te lezen. Ik maakte me zorgen
Jij klinkt best deskundig, heb je misschien tips in de saga van Smurf, Sjors en Sjimmie en De Plakpoep?
Ik zou wel willen oefenen om J te cleanen. En te jerken.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Van jou en J zou je een grafiekje kunnen tekenen dat dan ergens samenkomt. Het gewicht dat jij kan tillen wordt steeds hoger en J's gewicht wordt steeds lager, dus op een gegeven moment hebben jullie een punt bereikt waarop hij licht genoeg is en jij sterk genoeg bent
quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou wel willen oefenen om J te cleanen. En te jerken.
Klein probleem... ze zijn nog minderjarig.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Koffie en shag in een koude keuken, net na het ontwaken
Pyjamabroekkies uit voor extra oomph.
Dat was toch in Crazy, stupid, lovequote:Op zaterdag 5 december 2020 10:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb nu even een dagdroompje van een notebook achtige scène met Loon als mn Ryan
Het grootste euvel met zandzakken vind ik dat ze te groot zijn. Ik heb negatieve aapfactor, dus ik kom er gewoon niet goed omheen met mn armen om te klemmen. Idealiter wil je je eigen polsen vast kunnen pakken. Ik heb de zandzak vast.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het lijkt me trouwens wel beduidend moeilijker om 100 kg mens op te tillen dan 100 kg stang-met-gewichten. We gebruiken bij de survival wel eens zandzakken en dat is echt naar. 70 kg gespierde vent op m'n schouders meedragen kan ik dan wel weer prima, maar dan helpt-ie wel een beetje mee. (Brandweergreep; degene die gedragen wordt kan zichzelf ondersteunen met een hand op je onderrug,)
Nee, maar mag ook. Zekerquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:32 schreef Yinny het volgende:
[..]
Dat was toch in Crazy, stupid, love
"Dity dancing" til scene
J. zegt 'joe @ alles'quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou wel willen oefenen om J te cleanen. En te jerken.
Desperate times, ditdat.quote:Op zaterdag 5 december 2020 10:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klein probleem... ze zijn nog minderjarig.
Drie. Er zaten er drie in de woonkamer vanmorgen vroegquote:
Ik kom wel keer langs om met J. te oefenenquote:Op zaterdag 5 december 2020 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
J. zegt 'joe @ alles'![]()
En oeps voor je kater. Het was vroeg vanmorgen
quote:Op zaterdag 5 december 2020 09:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
He, als het goed genoeg is voor Stephen Fry *schouderophaal*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |