Het heet in het Engelstalige boek ook 'Gevulde speculaas'!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
NeeStaat vast wel online toch? Hoewel, hoe heet dat in het Engels?
Daar heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:36 schreef minilot het volgende:
Wilde je 'm vervolgens ook even niet meer zoenen?![]()
Ah, hierzo :quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
NeeStaat vast wel online toch? Hoewel, hoe heet dat in het Engels?
Ah thanks.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, hierzo :
https://wakeandbakemama.c(...)s-gevulde-speculaas/
..bijvoorbeeld
Als je het (zoals ik) liever in het Nederlands hebt: http://onskookblog.be/archieven/2422quote:
Hela, daarin wordt drieënhalve theelepel specerijenmix gebruikt in plaats van de vier theelepels ervan in het boek!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je het (zoals ik) liever in het Nederlands hebt: http://onskookblog.be/archieven/2422
Dat geloof ik meteen, ja.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef minilot het volgende:
Maar @:Myraela - het geldt hier voor van alles eigenlijk wel: Sinterklaas, kerst, Pasen, naar het strand, koekjes bakken, naar de markt, tegen herfstbladeren schoppen, naar de Efteling, zwemmen - allemaal altijd al leuk gevonden maar nu met kind slaat het helemaal nergens meer op, zo leuk!
Wel eens gedaan, resultaat is een wat gruizigere spijs met net iets minder aangenaam mondgevoel. Veel scheelt het niet, vond ik, maar wel duidelijk merkbaar. Maar goed, ik ontvel ook kikkererwten bij hummus maken, beetje perfectionistisch in zulks..quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:48 schreef sigme het volgende:
Ik moet dus eerst nog amandelen kraken. En spijs hoor je te maken van blanke amandelen, dus dan moet ik ze ook nog ontvellen. Wat denken jullie, zou het ook wel met bevelde amandelen kunnen? Wordt het iets hartiger misschien?
Ik ga het hier eens in de groep gooienquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:53 schreef golfer het volgende:
Nog leuker: kleinkinderen. Wel verwennen, geen verantwoordelijkheid qua opvoeding.![]()
Ik raad jullie aan om daarmee meteen te beginnen.
Ha, top, dan ga ik mooi niet ontvellen. Niks voor mijquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Wel eens gedaan, resultaat is een wat gruizigere spijs met net iets minder aangenaam mondgevoel. Veel scheelt het niet, vond ik, maar wel duidelijk merkbaar. Maar goed, ik ontvel ook kikkererwten bij hummus maken, beetje perfectionistisch in zulks..
Dat klinkt ongeveer zoals een neefje of nichtje.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:53 schreef golfer het volgende:
Nog leuker: kleinkinderen. Wel verwennen, geen verantwoordelijkheid qua opvoeding.![]()
Ik raad jullie aan om daarmee meteen te beginnen.
Wij wonen onderhand in de Efteling en dat vind ik superleuk met de kinderen. Maar Phantasialand vorig jaar en het jaar er voor Disney was toch echt wel extra geweldig met mijn kinderen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, ja.Zei laatst ook al tegen m'n vriend dat ik (als iemand die niets met pretparken heeft) wel echt naar Disney enzo wil als ik zo'n kleintje heb. Omg, en de kinderboerderij.
Wel fijn dat je ook de tijd en energie hebt om er van te kunnen genieten.
Ik heb hier dan ook een mooi standaardsetje maatlepels liggenquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
@:Sigme
Theelepels en eetlepels bij Britse en Amerikaanse recepten, dat heeft niks te maken met wat er toevallig aan zoiets in je besteklade ligt, het zijn gewoon vaststaande inhoudsmaat-aanduidingen, respectievelijk 4,9 ml en 14,8 ml
Jaja, dat weet ik wel, maar leg dat die Belgen maar uitquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
Theelepels en eetlepels bij Britse en Amerikaanse recepten, dat heeft niks te maken met wat er toevallig aan zoiets in je besteklade ligt, het zijn gewoon vaststaande inhoudsmaat-aanduidingen, respectievelijk 4,9 ml en 14,8 ml
Weeg jij dit dan ook af of pak je toch gewoon een thee- of eetlepel?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:59 schreef minilot het volgende:
Whoei, als je dat wil afwegen mag je er wel een gewichtvolumeomrekentabelboek bij hebben!quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Weeg jij dit dan ook af of pak je toch gewoon een thee- of eetlepel?
Ik weeg het niet af nee, want ik heb er gewoon nauwkeurige maatschepjes voorquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Weeg jij dit dan ook af of pak je toch gewoon een thee- of eetlepel?
Ik heb al jaren in mijn hoofd dat ik zo'n setje moet halen, maar het nog nooit gemistquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb stiekem allemaal mooie setjes liggen om theelepels enzo af te meten. Nog nooit gebruikt. Maar ik ben sowieso nooit zo exact.
Het zal vast bestaanquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Whoei, als je dat wil afwegen mag je er wel een gewichtvolumeomrekentabelboek bij hebben!
Of loop ik weer eens hopeloos achter en heeft echt elleke appp dat?
Neemt alleen maar onnodige ruimte in joh.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef Aure het volgende:
Ik heb al jaren in mijn hoofd dat ik zo'n setje moet halen, maar het nog nooit gemistdenk niet dat het er ooit nog van komt. Ongeveer werkt ook
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik heb al jaren in mijn hoofd dat ik zo'n setje moet halen, maar het nog nooit gemistdenk niet dat het er ooit nog van komt. Ongeveer werkt ook
Na meerdere keren eigenwijs te denken "dit klopt wel zo ongeveer" en dan was het of te veel of te weinig, leg ik tegenwoordig die schepjes maar op het aanrecht.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilNou betekent dat ook dat bij grondige patisserierecepten gewoon gewicht gebruikt wordt in plaats van inhoudsmaat.. Maar goed, ik volg gewoon graag heel precies recepten en vanuit Amerikaanse en Britse hoek komt het er dan toch wel minstens vijf keer per week van om die maatschepjes te gebruiken
Iets als 1/8 theelepel kaneel of 3/4 theelepel witte peper werkt ook gewoon tien keer handiger dan die hoeveelheid afwegen als je de bijpassende schepjes in de keuken voor het grijpen hebt liggen
Fijn, zulke hulpquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik heb een hulp (verzorgende) die mij helpt bij het koken en onderhoud.
Hier hangen ook twee van die setjes gewoon klaar voor de start aan een haakje boven mijn aanrecht. Ik kan echt niet meer het blote oog precies een halve theelepel kurkuma uit een potje schudden hoor..quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Na meerdere keren eigenwijs te denken "dit klopt wel zo ongeveer" en dan was het of te veel of te weinig, leg ik tegenwoordig die schepjes maar op het aanrecht.
Dat is het misschien ook: ik vind het bij alles dat ik maak zonde als het niet perfect uitpakt omdat ik zelf onnauwkeurig of eigenwijs ben geweestquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:16 schreef Myraela het volgende:
Immer eigenwijs, niet altijd even succesvol.![]()
Moet zeggen dat ik bij die suikerkoekjes wel netjes afweeg. Maar dat is omdat het daarbij echt zonde is als ze tijdens het bakken de vorm niet behouden.
Meteen even de buurt turksewinkel ingerend voor ontbrekend anijszaadquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:02 schreef minilot het volgende:
Oh en @:Sigme: Ottolenghi is Yotam Ottolenghi, een Israëlisch-Britse dude met nogal wat restaurants, deli's en kookboeken op zijn naam
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb stiekem allemaal mooie setjes liggen om theelepels enzo af te meten. Nog nooit gebruikt. Maar ik ben sowieso nooit zo exact.
Hier ook echt ontzettende dotjes in de twee Turkse buurtsupersquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Meteen even de buurt turksewinkel ingerend voor ontbrekend anijszaad![]()
En hij heeft nu een pinautomaatik vind die man zo lief altijd
quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:47 schreef minilot het volgende:
Maar @:Myraela - het geldt hier voor van alles eigenlijk wel: Sinterklaas, kerst, Pasen, naar het strand, koekjes bakken, naar de markt, tegen herfstbladeren schoppen, naar de Efteling, zwemmen - allemaal altijd al leuk gevonden maar nu met kind slaat het helemaal nergens meer op, zo leuk!
Ook eens! Ik ben van nature geen pietje precies en ik doe ook heus wel eens recepten uit de losse pols, maar de maatlepels en -cups gebruik ik eigenlijk altijd als dat de bedoeling is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilNou betekent dat ook dat bij grondige patisserierecepten gewoon gewicht gebruikt wordt in plaats van inhoudsmaat.. Maar goed, ik volg nou eenmaal graag heel precies recepten en vanuit Amerikaanse en Britse hoek komt het er dan toch wel minstens vijf keer per week van om die maatschepjes te gebruiken
Iets als 1/8 theelepel kaneel of 3/4 theelepel witte peper werkt ook gewoon tien keer handiger dan die hoeveelheid afwegen als je de bijpassende schepjes in de keuken voor het grijpen hebt liggen
Dat snap ik wel ja, maar vergt hier nog een paar jaar wachtenquote:
Snap ik, maar gezien de afstanden die Günther kan wandelen, lijkt me dat op termijn zeker een haalbare kaart.quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat snap ik wel ja, maar vergt hier nog een paar jaar wachten![]()
Absoluutquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Snap ik, maar gezien de afstanden die Günther kan wandelen, lijkt me dat op termijn zeker een haalbare kaart.
Ik hou het liever bij SI eenheden, met uitzondering van °Cquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongeveer werkt bij veel soorten eten wel, maar bij patisserie en confectie maken enkele grammen en milliliters soms een flink verschilNou betekent dat ook dat bij grondige patisserierecepten gewoon gewicht gebruikt wordt in plaats van inhoudsmaat.. Maar goed, ik volg nou eenmaal graag heel precies recepten en vanuit Amerikaanse en Britse hoek komt het er dan toch wel minstens vijf keer per week van om die maatschepjes te gebruiken
In mijn ervaring is samen Een Project altijd leukquote:Op vrijdag 4 december 2020 15:26 schreef minilot het volgende:
[..]
AbsoluutMits -ie het tzt leuk vindt. En ik dan ook nog steeds
Morgen trouwens al het laatste hardlooplesje van C25k!Door naar de tien kilometer dus maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |