Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?quote:Op vrijdag 4 december 2020 09:13 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)na-bedreigingen.html
Dat hoort er kennelijk bij tegenwoordig...
Dan snap je wel waarom ze in principe 'geheim' mogen blijven....quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Als je dan de reacties in deze twitterdraad bekijkt
https://twitter.com/nrc/status/1334769533228363776
Dan stemt dat echt treurig.
Nee. Het goedpraten van bedreigingenquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik praat het alles behalve goed hoor, maar
Dat ze er een zooitje van maken bewijst niet per se opzet. Andersom ook niet, natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De genomen beslissingen hebben:
0 transparantie (Dit is het en hier zullen jullie het mee moeten doen, genomen afwegingen zijn vaag en een grote leugen). 0 inspraak. Het is volkomen inconsequent. De ene sector wordt harder geraakt dan de andere, het wordt als het ware opgeofferd om de andere open te houden. Er wordt een mondkapjesplicht ingesteld terwijl ze eerst aangaven dat het schijnveiligheid zou zijn. Maatregelen worden telkens verlengd, ze weten gewoon dat het niet het gewenste effect heeft maar ze houden ons gewoon aan het lijntje. Geen wonder dat mensen in complotten gaan denken en achterdochtig worden.
Lees je maar eens goed in op de Great Reset van het WEF. Dan weet je wel wat er achter zit. Is helemaal geen BNW, ze doen niet eens moeite om het te verbergen en brengen dit zelf naar buiten. Het is werkelijk huiveringwekkend.
Roepen het over zichzelf af?!quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?
0 transparantie (Dit is het en hier zullen jullie het mee moeten doen, genomen afwegingen zijn vaag en een grote leugen). 0 inspraak. Het is volkomen inconsequent. De ene sector wordt harder geraakt dan de andere, het wordt als het ware opgeofferd om de andere open te houden. Er wordt een mondkapjesplicht ingesteld terwijl ze eerst aangaven dat het schijnveiligheid zou zijn. Maatregelen worden telkens verlengd, ze weten gewoon dat het niet het gewenste effect heeft maar ze houden ons gewoon aan het lijntje. Geen wonder dat mensen in complotten gaan denken en achterdochtig worden.
Lees je maar eens goed in op de Great Reset van het WEF. Dan weet je wel wat er achter zit. Is helemaal geen BNW, ze doen niet eens moeite om het te verbergen en brengen dit zelf naar buiten. Het is werkelijk huiveringwekkend.
Je praat het wél goed als je zegt dat ze het over zichzelf afroepen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?
Wat zeg je nou eigenlijk?quote:
Als je integer bent en er is geen twijfel aan je dan ontvang je geen bedreigingen, het is heel simpel.quote:
Dat ze er geen zootje van maken, bewijst ook niet per se opzet? Dat doen ze dan per ongeluk?quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat ze er een zooitje van maken bewijst niet per se opzet. Andersom ook niet, natuurlijk.
Ten eerste, ik heb er ook niet eerder van gehoord. En ten tweede, niets moet. Maar iets zomaar wegzetten als een complot is ook niet de manier.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoef me niet in te lezen op de Great Reset.
Nee. De aanleiding is dat mensen zich asociaal gedragen en anderen bedreigen omdat ze een andere mening zijn toegedaan. En dat is niemands schuld behalve die van degene die de bedreiging uit.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als je integer bent en er is geen twijfel aan je dan ontvang je geen bedreigingen, het is heel simpel.
De indirecte aanleiding van dit alles is dat Rutte heeft gestrooid met uitspraken als het nieuwe normaal en de wereld gaat nooit meer hetzelfde worden.
Volgens mij deed ik dat niet, zei ik alleen dat ik me niet hoef in te lezenquote:Op vrijdag 4 december 2020 12:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ten eerste, ik heb er ook niet eerder van gehoord. En ten tweede, niets moet. Maar iets zomaar wegzetten als een complot is ook niet de manier.
Ja, stel dat ze een complot opvolgen, een volledig opgezet plan inclusief het maken van een zooitje.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ze er geen zootje van maken, bewijst ook niet per se opzet? Dat doen ze dan per ongeluk?
Wij mogen geen kritiek hebben op het RIVM/GGD hier maar jij mag wel ongefundeerde uitspraken doen over het red team ?quote:
Fair enough.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij deed ik dat niet, zei ik alleen dat ik me niet hoef in te lezen
Weet jij of ik er toevallig al over gelezen heb?
Ik denk dat veel mensen zich machteloos voelen en zien dat veel vrijheden zijn ingeperkt zonder enige grondslag. Het gaat bovendien ook steeds verder.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. De aanleiding is dat mensen zich asociaal gedragen en anderen bedreigen omdat ze een andere mening zijn toegedaan. En dat is niemands schuld behalve die van degene die de bedreiging uit.
Meisjes in korte rokjes vragen er ook neit om verkracht te worden.
Als je een duur horloge om hebt, vraag je niet om beroofd te worden.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totale pannenkoeken. Negerenswaardige club.
[..]
Hahahaha. BeLaNgEnVeRsTrEnGeLiNg.
[..]
Hahahaha. BeLaNgEnVeRsTrEnGeLiNg.
Als het belangrijkste argument voor het Red Team een wilde ongefundeerde beschuldiging is over belangenverstrengeling, dan weet je zeker dat het totale nono's zijn. Wat ze ook zijn.
Kunnen jullie allebei eens ophouden met happen op elkaar? We hebben jullie al vaak aangesproken hierover.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nu laat je je wel heel erg kennen
Was sich liebt das neckt sich, toch?quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie allebei eens ophouden met happen op elkaar? We hebben jullie al vaak aangesproken hierover.
Ik voel me niet aangesproken.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:16 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie allebei eens ophouden met happen op elkaar? We hebben jullie al vaak aangesproken hierover.
Zou je wel moeten doen.quote:
Dat getuigt dan van weinig zelfreflectie.quote:
Niet anders dan anders in het afvoerputje van het internet, genaamd twitterquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Als je dan de reacties in deze twitterdraad bekijkt
https://twitter.com/nrc/status/1334769533228363776
Dan stemt dat echt treurig.
Verbeter mij als ik het fout heb.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat getuigt dan van weinig zelfreflectie.![]()
Vraagje: Hoe kan het dat de R al langere tijd boven de 1 zit en de cijfers toch (hoewel langzaam) blijven zakken?
Ow.... okay.... dat klinkt plausibel ja....quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Verbeter mij als ik het fout heb.
De r wordt berekend op de ziekenhuisopnames. Het aantal positief geteste mensen hoeft niet iets te zeggen over het aantal besmettingen
De R0 wordt berekend op basis van de aantallen geïnfecteerden toch?quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De r wordt berekend op de ziekenhuisopnames. Het aantal positief geteste mensen hoeft niet iets te zeggen over het aantal besmettingen
Eigenlijk kan je een R helemaal niet berekenen op het aantal ziekenhuisopnames imoquote:Op vrijdag 4 december 2020 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben al tijden niet aangesproken via DM of wat dan ook door wie dan ook, dus waarom zou ik me dan aangesproken moeten voelen? Bovendien neem ik die krokodillentranen over 'persoonlijke' berichten allang niet meer serieus, iedereen valt mij hier de hele tijd persoonlijk aan en daar wordt totaal niet tegen opgetredenquote:Op vrijdag 4 december 2020 12:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat getuigt dan van weinig zelfreflectie.![]()
Ja, het is een beetje een vaag gebied waarin ze schatten dat we zitten. Het kan ermee te maken hebben dat bij een R rond de 1, waarin we zitten, is de R niet zo'n goede parameter is om de ontwikkeling van het virus mee te beschrijven - in tegenstelling tot een R die duidelijk boven of onder de 1 zit.quote:Vraagje: Hoe kan het dat de R al langere tijd boven de 1 zit en de cijfers toch (hoewel langzaam) blijven zakken?
Kennelijk toch niet:quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De R0 wordt berekend op basis van de aantallen geïnfecteerden toch?
Althans ik mag hopen dat dit het geval is. Anders ben je hele vreemde wetenschap aan het bedrijven.
Zo heb ik het begrepen. De r werd eerst op positief geteste mensen bepaald en had toen een zeer grote spreiding en later is het gebasseerd op ziekenhuisopnames en had een kleinere spreiding.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je een R helemaal niet berekenen op het aantal ziekenhuisopnames imo
Ok, dat is dus de verkeerde manier. Cool...quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kennelijk toch niet:
"De R-waarde is gebaseerd op (1) het aantal IC- en ziekenhuisopnamen en (2) de dag waarop deze patiënten symptomen ontwikkelden."
https://coronadashboard.r(...)ing#reproductiegetal
rare wetenschap om het reproductiegetal te bepalen op basis van het aantal ziekenhuisopnames, klopt echt geen ene hol van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo heb ik het begrepen. De r werd eerst op positief geteste mensen bepaald en had toen een zeer grote spreiding en later is het gebasseerd op ziekenhuisopnames en had een kleinere spreiding.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, dat is dus de verkeerde manier. Cool...
Waarom (niet)?quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rare wetenschap om het reproductiegetal te bepalen op het aantal ziekenhuisopnames, klopt echt geen ene hol van.
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij wiskundig gezien het reproductiegetal zou bepalen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rare wetenschap om het reproductiegetal te bepalen op het aantal ziekenhuisopnames, klopt echt geen ene hol van.
In het weekverslag staat weer dit:quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kennelijk toch niet:
"De R-waarde is gebaseerd op (1) het aantal IC- en ziekenhuisopnamen en (2) de dag waarop deze patiënten symptomen ontwikkelden."
https://coronadashboard.r(...)ing#reproductiegetal
Waarom niet? Het is aannemelijker dat het aantal ziekenhuisopnames enigzins klopt dan de positief geteste mensen, aangezien je dan iedereen die asymptomatisch is uit het oog verliest.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rare wetenschap om het reproductiegetal te bepalen op basis van het aantal ziekenhuisopnames, klopt echt geen ene hol van.
Het was eerst op basis van IC en ziekenhuis, later op basis van besmettingen toen de hoeveelheid ziekenhuisopnames erg laag was (in de zomer).quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo heb ik het begrepen. De r werd eerst op positief geteste mensen bepaald en had toen een zeer grote spreiding en later is het gebasseerd op ziekenhuisopnames en had een kleinere spreiding.
Okay... thanks.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:42 schreef VoMy het volgende:
Ja, het is een beetje een vaag gebied waarin ze schatten dat we zitten. Het kan ermee te maken hebben dat bij een R rond de 1, waarin we zitten, is de R niet zo'n goede parameter is om de ontwikkeling van het virus mee te beschrijven - in tegenstelling tot een R die duidelijk boven of onder de 1 zit.
En de R zoals die wordt gecommuniceerd, wordt op 1 manier bepaald - in dit geval volgens mij door te kijken naar iets dat rekening houdt met DOO+leeftijdsgroepen+achtergronden+aantal testen. Je kunt echter op meerdere manieren de R proberen terug te rekenen en dat gebeurt ook wel, en die andere manieren geven uiteraard ook een licht andere R, alleen die R's worden niet gecommuniceerd.
R0 is het basis reproductie getal. Oftewel hoe snel verspreidt een virus zich. Dat zegt niks over hoeveel mensen erdoor in het ziekenhuis dan wel de IC belanden, aangezien dat ook afhankelijk is van verschillende andere factoren (bijv. leeftijd, gezondheid, etc).quote:
en hoe werkt dat bij de jongeren dan ?quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is aannemelijker dat het aantal ziekenhuisopnames enigzins klopt dan de positief geteste mensen, aangezien je dan iedereen die asymptomatisch is uit het oog verliest.
Als je weet hoeveel mensen gemiddeld in het ziekenhuis terecht komen met de ziekte kun je terugrekenen naar hoeveelheid besmettingen die bij een opname horen.
Nah... dat maakt het dan weer des te duidelijker he?!quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
In het weekverslag staat weer dit:
Het reproductiegetal R geeft het gemiddeld aantal mensen dat besmet wordt door een persoon
met COVID-19. Voor de schatting van dit reproductiegetal gebruiken we het aantal gemelde
COVID-19 gevallen per dag in Nederland.
Die andere berekeningen worden gedeeltelijk gecommuniceerd, dat is onder andere wat de bandbreedte/onzekerheid bepaalt. Ik verwacht dat ze 'm gewoon op alle verschillende manieren berekenen en kijken wat daaruit komt, om te kijken of ze nog steeds goed zitten.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje een vaag gebied waarin ze schatten dat we zitten. Het kan ermee te maken hebben dat bij een R rond de 1, waarin we zitten, is de R niet zo'n goede parameter is om de ontwikkeling van het virus mee te beschrijven - in tegenstelling tot een R die duidelijk boven of onder de 1 zit.
En de R zoals die wordt gecommuniceerd, wordt op 1 manier bepaald - in dit geval volgens mij door te kijken naar iets dat rekening houdt met DOO+leeftijdsgroepen+achtergronden+aantal testen. Je kunt echter op meerdere manieren de R proberen terug te rekenen en dat gebeurt ook wel, en die andere manieren geven uiteraard ook een licht andere R, alleen die R's worden niet gecommuniceerd.
Naar wat ik begrijp berekent het RIVM de R op diverse manieren, maar je wil dus zeggen dat deze methode compleet fout is en het RIVM daarmee een vals beeld schept ofzo? Alleen naar besmettingsaantallen kijken en verder niet?quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
R0 is het basis reproductie getal. Oftewel hoe snel verspreidt een virus zich. Dat zegt niks over hoeveel mensen erdoor in het ziekenhuis dan wel de IC belanden, aangezien dat ook afhankelijk is van verschillende andere factoren (bijv. leeftijd, gezondheid, etc).
Als je op die manier R0 berekent mis je bijvoorbeeld ook potentiële afname of versterking van het effect van het virus.
Als dit waar is, is het heel vreemd.
percentage positieve besmettingen onder anderequote:Op vrijdag 4 december 2020 12:50 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp berekent het RIVM de R op diverse manieren, maar je wil dus zeggen dat deze methode compleet fout is en het RIVM daarmee een vals beeld schept ofzo? Alleen naar besmettingsaantallen kijken en verder niet?
Ja. Stel dat van de jongeren 0,1% opgenomen wordt. Als je dan 1 opname hebt, kun je er vanuit gaan dat er gemiddeld genomen 1000 besmettingen zijn. Wordt van 50+ 1% opgenomen, dan heb je 100 besmettingen bij 1 ziekenhuisopname (gemiddeld).quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe werkt dat bij de jongeren dan ?
ook terug rekenen op basis van een paar die er worden opgenomen ?
Dan hanteren ze een andere definitie van R0 dan die wereldwijd gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:50 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp berekent het RIVM de R op diverse manieren, maar je wil dus zeggen dat deze methode compleet fout is en het RIVM daarmee een vals beeld schept ofzo? Alleen naar besmettingsaantallen kijken en verder niet?
4 methodes ....de uitslagen bij elkaar optellen delen door 4 en TADAA daar is de Rquote:Op vrijdag 4 december 2020 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die andere berekeningen worden gedeeltelijk gecommuniceerd, dat is onder andere wat de bandbreedte/onzekerheid bepaalt. Ik verwacht dat ze 'm gewoon op alle verschillende manieren berekenen en kijken wat daaruit komt, om te kijken of ze nog steeds goed zitten.
Goed punt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hier een hele ingewikkelde formule achter zit met diverse criteria. Aantal besmettingen per dag, leeftijd, ziekenhuis opnames etc. Daarover wordt een formule gegooid op basis van wat we geleerd hebben de afgelopen 9 maanden. Als het puur het aantal besmettingen per dag zou zijn, dan zouden wij hier zelfs op Fok elke dag de R0 kunnen uitrekenen op ons Bierviltje.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe werkt dat bij de jongeren dan ?
ook terug rekenen op basis van een paar die er worden opgenomen ?
Als je op 4 verschillende manieren dezelfde berekening doet en alle 4 komen ze op hetzelfde uit, kun je er enigzins vanuit gaan dat het dan klopt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
4 methodes ....de uitslagen bij elkaar optellen delen door 4 en TADAA daar is de R
( zou me niks verbazen)
Hier wat informatie over de berekeningen: https://publications.jrc.(...)hnical_note_v3.4.pdfquote:Op vrijdag 4 december 2020 12:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Goed punt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hier een hele ingewikkelde formule achter zit met diverse criteria. Aantal besmettingen per dag, leeftijd, ziekenhuis opnames etc. Daarover wordt een formule gegooid op basis van wat we geleerd hebben de afgelopen 9 maanden. Als het puur het aantal besmettingen per dag zou zijn, dan zouden wij hier zelfs op Fok elke dag de R0 kunnen uitrekenen op ons Bierviltje.
Ik wil niet l*llig doen, maar dat hoop ik ook!quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier wat informatie over de berekeningen: https://publications.jrc.(...)hnical_note_v3.4.pdf
Methode 5 en methode 6 zijn modellen die ontwikkeld zijn door Jacco Wallinga en een ander. Jacco Wallinga is het hoofd van de afdeling die verantwoordelijk is voor het modelleren van het RIVM.
Ik vind het aannemelijker dat ik het fout heb dan dat hij het niet snapt
Nee, dat kan dus niet, gegeven de clustering van dit virus en de groepen die er duidelijk zwaarder door geraakt worden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is aannemelijker dat het aantal ziekenhuisopnames enigzins klopt dan de positief geteste mensen, aangezien je dan iedereen die asymptomatisch is uit het oog verliest.
Als je weet hoeveel mensen gemiddeld in het ziekenhuis terecht komen met de ziekte kun je terugrekenen naar hoeveelheid besmettingen die bij een opname horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |