Wat al gelijk een probleem is, is dat er meer mensen onder de 70 in het ziekenhuis belanden dan erboven. Dus wat je opschiet met het isoleren van 70-plussers is maar beperkt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe groot denk je dat de groep is die afgezonderd moet gaan leven omdat ze binnen de risicogroep vallen?
En dan gaat hoofdredacteur Meijer van Op1 natuurlijk weer met Maurice de Hond, of zo'n pannenkoek van het Red Team bellen, want het is vooral relevant dat er mensen in zijn studio zitten die willen komen, niet of ze daadwerkelijk zinnige dingen zeggen. De OMT-leden mogen niet klagen, dan moeten ze maar in zijn programma aanschuiven.quote:Op vrijdag 4 december 2020 10:52 schreef chratnox het volgende:
Volledig begrijpelijk vanuit een Koopmans of wie dan ook, maar daarme bereiken degenen die haar bedreigen dus een soort censuur, dat hun wereldbeeld het enige juiste is.
Ja precies. Je verliest je hoor en wederhoor ermee, want dan wordt het antwoord: "Leden van het OMT wilden niet reageren in dit programma"quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dan gaat hoofdredacteur Meijer van Op1 natuurlijk weer met Maurice de Hond, of zo'n pannenkoek van het Red Team bellen, want het is vooral relevant dat er mensen in zijn studio zitten die willen komen, niet of ze daadwerkelijk zinnige dingen zeggen. De OMT-leden mogen niet klagen, dan moeten ze maar in zijn programma aanschuiven.
Ik ben oké, jij bent een sukkelquote:
"Dat soort mensen zit de hele dag op twitter en facebook hun gal te spuwen, echt erg"quote:
Ja, mijn posts lijken ook wel een exponentiële groei door te maken, iets om me zorgen over te makenquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Dat soort mensen zit de hele dag op twitter en facebook hun gal te spuwen, echt erg"
Met een Fok!score van 100k of meer
Daar wilde ik heenquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat al gelijk een probleem is, is dat er meer mensen onder de 70 in het ziekenhuis belanden dan erboven. Dus wat je opschiet met het isoleren van 70-plussers is maar beperkt.
Het is maar wat je definitie van normaal isquote:
gal spuwen is geen probleem, bedreigingen gaat veel te verquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Dat soort mensen zit de hele dag op twitter en facebook hun gal te spuwen, echt erg"
Met een Fok!score van 100k of meer
Het gebeurt andersom ook.quote:Op vrijdag 4 december 2020 09:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie nog veel van dat soort reacties op bijvoorbeeld onder tweets van Hugo, Mark en andere beleidsmedewerkers.
We gaan je kapot maken/we weten je te vinden etc.
Precies. Het geeft me zelfs wat vertrouwen in de mens in het algemeen. Best waardevol.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is maar wat je definitie van normaal is
Maar ik vind persoonlijk nogal een verschil zitten tussen op (veel) op internet zitten en daar op een normale manier zonder schelden en bedreigingen discussieren over zaken en via internet mensen bedreigen. Dan vind ik mezelf tamelijk normaal, inderdaad, want dat laatste doe ik niet en vind ik abnormaal.
Sluit me hoe volledig bij aan.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het gebeurt andersom ook.
Ik meen gezien te hebben dat jij (?) In het mondkapjestopic een reactie had gecorrigeerd die mijn inziens inderdaad niet helemaal koosjer was (dus dank daarvoor).
Hoe dan ook .. bedreigen of erger, van welk 'kamp' je ook af komt, watje mening ook is, is gewoon niet okay en niet goed te praten.
Ik vind het een heel nare en enge ontwikkeling.
Zeker, als vaccintwijfelaar kan ik zomaar uitgemaakt worden voor massamoordenaar.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik meen gezien te hebben dat jij (?) In het mondkapjestopic een reactie had gecorrigeerd die mijn inziens inderdaad niet helemaal koosjer was (dus dank daarvoor).
Hoe dan ook .. bedreigen of erger, van welk 'kamp' je ook af komt, watje mening ook is, is gewoon niet okay en niet goed te praten.
Probleem is ook al rapporteer je zo'n tweet, het duurt vaak dagen voordat Twitter wat doet. En al die dagen staat het er.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:15 schreef Momo het volgende:
Nou net iemand de tweet aangegeven bij twitter van iemand die Hugo de Jonge tweette over een paar dagen ben je er niet meer...
In de meeste gevallen vind ik het een zwaktebod. Op argumenten kan de discussie niet 'gewonnen' worden (in hoeverre je een discussie kunt winnen laat ik er even buiten), dus gaan ze 't over die boeg gooien. Ik heb in mn werk wel 's een manager gehad die op momenten dat de discussies niet de kant op gingen die hij wilde met de deur ging slaan, zn vuist op tafel en dat soort dingen. Dat heeft ie 2 weken gedaan, daarna was ie weer weg.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hij was niet de enige met kritiekquote:Op vrijdag 4 december 2020 10:00 schreef MoreDakka het volgende:
Fauci had origineel natuurlijk gelijk maar ja. Excuses zijn belangrijker dan inhoud vaak zo lijkt het.
Weet ik eindelijk wat jingoistic betekent: "characterized by extreme patriotism, especially in the form of aggressive or warlike foreign policy". (was het al vaker tegengekomen, maar nooit nodig gevonden om het op te zoeken. Als bvb Kim Jong-un dreigt de VS te nuken maakt het weinig uit hoe ze z'n speech omschrijven)quote:European and US experts question UK's fast-track of Covid vaccine
Some criticise jingoistic tone of announcement and say longer process may prove preferable
Wellicht is het cynisch maar Johnson is wel het type om dit soort aankondigingen te doen om af te leiden van de rotzooi die Brexit is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij was niet de enige met kritiek
[..]
Weet ik eindelijk wat jingoistic betekent: "characterized by extreme patriotism, especially in the form of aggressive or warlike foreign policy". (was het al vaker tegengekomen, maar nooit nodig gevonden om het op te zoeken. Als bvb Kim Jong-un dreigt de VS te nuken maakt het weinig uit hoe ze z'n speech omschrijven)
Bij dat soort figuren vraag ik me af waar het mis is gegaan in hun jeugdquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de meeste gevallen vind ik het een zwaktebod. Op argumenten kan de discussie niet 'gewonnen' worden (in hoeverre je een discussie kunt winnen laat ik er even buiten), dus gaan ze 't over die boeg gooien. Ik heb in mn werk wel 's een manager gehad die op momenten dat de discussies niet de kant op gingen die hij wilde met de deur ging slaan, zn vuist op tafel en dat soort dingen. Dat heeft ie 2 weken gedaan, daarna was ie weer weg.
Juist de mensen die geen macht willen zouden het vaak moeten hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Bij dat soort figuren vraag ik me af waar het mis is gegaan in hun jeugd![]()
Ik ken ze ook en soms lijkt het of ik er een neus voor heb ofzo (misschien dat dit weer komt door mijn eigen, niet zo leuke jeugd). Ik vermijd dat soort types zoveel mogelijk. Hele onberekenbare mensen.
Geweld is nooit de oplossing. Verbaal en non-verbaal.
Ik kan echt niks met dat soort mensen. En, laat ik ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar het komt in mijn geval nogal opvallend vaak voor bij management gerelateerde functies![]()
Het gaat wat mij betreft al mis als mensen denken dat discussies er zijn om gewonnen te worden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de meeste gevallen vind ik het een zwaktebod. Op argumenten kan de discussie niet 'gewonnen' worden (in hoeverre je een discussie kunt winnen laat ik er even buiten), dus gaan ze 't over die boeg gooien. Ik heb in mn werk wel 's een manager gehad die op momenten dat de discussies niet de kant op gingen die hij wilde met de deur ging slaan, zn vuist op tafel en dat soort dingen. Dat heeft ie 2 weken gedaan, daarna was ie weer weg.
Het is werkelijk belachelijk dat er niet meer moderators werken bij social mediaplatforms als Twitter en Facebook. Hoe kunnen ze nou denken dat als je alles maar op z'n beloop laat, het wel goed zal komen? Wanneer ging dat eerder ooit zo? Nieuwsgroepen, chatrooms, bulletin boards, forums, we discussiëren al tientallen jaren op internet en dat gaat prima, maar wel op voorwaarde dat er goed gemodereerd wordt. En dan heb je tegenwoordig de grootste discussieplatforms ooit en dan zou er opeens nauwelijks moderatie nodig zijn? Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Probleem is ook al rapporteer je zo'n tweet, het duurt vaak dagen voordat Twitter wat doet. En al die dagen staat het er.
Volgens mij heeft bijvoorbeeld Facebook tienduizenden mensen aan het werk om alles in de gaten te houden, dus waar ligt de grens als je zoals Facebook maandelijks 2 miljard gebruikers hebt?quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is werkelijk belachelijk dat er niet meer moderators werken bij social mediaplatforms als Twitter en Facebook. Hoe kunnen ze nou denken dat als je alles maar op z'n beloop laat, het wel goed zal komen? Wanneer ging dat eerder ooit zo? Nieuwsgroepen, chatrooms, bulletin boards, forums, we discussiëren al tientallen jaren op internet en dat gaat prima, maar wel op voorwaarde dat er goed gemodereerd wordt. En dan heb je tegenwoordig de grootste discussieplatforms ooit en dan zou er opeens nauwelijks moderatie nodig zijn? Natuurlijk niet.
Als het dagen duurt voordat er iets wordt gedaan met een gerapporteerde post, dan kan het moderatieteam wel wat versterking gebruiken, lijkt mij.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij heeft bijvoorbeeld Facebook tienduizenden mensen aan het werk om alles in de gaten te houden, dus waar ligt de grens als je zoals Facebook maandelijks 2 miljard gebruikers hebt?
Hoeveel mensen werken er dan en hoeveel zou gewenst zijn voor jou?quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is werkelijk belachelijk dat er niet meer moderators werken bij social mediaplatforms als Twitter en Facebook. Hoe kunnen ze nou denken dat als je alles maar op z'n beloop laat, het wel goed zal komen? Wanneer ging dat eerder ooit zo? Nieuwsgroepen, chatrooms, bulletin boards, forums, we discussiëren al tientallen jaren op internet en dat gaat prima, maar wel op voorwaarde dat er goed gemodereerd wordt. En dan heb je tegenwoordig de grootste discussieplatforms ooit en dan zou er opeens nauwelijks moderatie nodig zijn? Natuurlijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |