abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:02:18 #101
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196548153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is aannemelijker dat het aantal ziekenhuisopnames enigzins klopt dan de positief geteste mensen, aangezien je dan iedereen die asymptomatisch is uit het oog verliest.

Als je weet hoeveel mensen gemiddeld in het ziekenhuis terecht komen met de ziekte kun je terugrekenen naar hoeveelheid besmettingen die bij een opname horen.
Nee, dat kan dus niet, gegeven de clustering van dit virus en de groepen die er duidelijk zwaarder door geraakt worden.

Als er een groep van zeg 100 tieners besmet is, waarvan er 1 in het ziekenhuis komt of er is een groep van 100 ouderen besmet waarvan er ineens 30 in het ziekenhuis komen krijg je toch hele andere cijfers.

De K-factor is bij een virus wat zoveel clustering laat zien veel belangrijker overigens:
The K factor: Nevermind R, here’s the number we need to understand
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:03:12 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196548167
Het is zeker geen koekenbakker, die Wallinga.
Al sluit ik niet uit dat hij in zijn vrije tijd koeken bakt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196548206
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:03 schreef StateOfMind het volgende:
Het is zeker geen koekenbakker, die Wallinga.
Al sluit ik niet uit dat hij in zijn vrije tijd koeken bakt :7
Van eigen deeg, denk je? ;)
pi_196548242
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?

De genomen beslissingen hebben:
0 transparantie (Dit is het en hier zullen jullie het mee moeten doen, genomen afwegingen zijn vaag en een grote leugen). 0 inspraak. Het is volkomen inconsequent. De ene sector wordt harder geraakt dan de andere, het wordt als het ware opgeofferd om de andere open te houden. Er wordt een mondkapjesplicht ingesteld terwijl ze eerst aangaven dat het schijnveiligheid zou zijn. Maatregelen worden telkens verlengd, ze weten gewoon dat het niet het gewenste effect heeft maar ze houden ons gewoon aan het lijntje. Geen wonder dat mensen in complotten gaan denken en achterdochtig worden.

Lees je maar eens goed in op de Great Reset van het WEF. Dan weet je wel wat er achter zit. Is helemaal geen BNW, ze doen niet eens moeite om het te verbergen en brengen dit zelf naar buiten. Het is werkelijk huiveringwekkend.
Ik ben het ook niet altijd eens met de adviezen van het OMT, maar

A. Ze geven enkel adviezen; de overheid bepaalt vervolgens de maatregelen en hoeveel ze overnemen van het advies. Het OMT heeft zelfs het advies gegeven om eventueel restaurants wel weer te openen (of om in ieder geval te kijken of dat zou kunnen), het is vervolgens het kabinet die besluit dat ze er niks mee doen.

B. Er is nooit een excuus om mensen persoonlijk te bedreigen. Nooit. Ze roepen het ook niet over zichzelf af; en al zouden ze dat wel doen; dan hoef je er nog niet aan toe te geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 13:10:14 ]
pi_196548288
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?

De genomen beslissingen hebben:
0 transparantie (Dit is het en hier zullen jullie het mee moeten doen, genomen afwegingen zijn vaag en een grote leugen). 0 inspraak. Het is volkomen inconsequent. De ene sector wordt harder geraakt dan de andere, het wordt als het ware opgeofferd om de andere open te houden. Er wordt een mondkapjesplicht ingesteld terwijl ze eerst aangaven dat het schijnveiligheid zou zijn. Maatregelen worden telkens verlengd, ze weten gewoon dat het niet het gewenste effect heeft maar ze houden ons gewoon aan het lijntje. Geen wonder dat mensen in complotten gaan denken en achterdochtig worden.

Lees je maar eens goed in op de Great Reset van het WEF. Dan weet je wel wat er achter zit. Is helemaal geen BNW, ze doen niet eens moeite om het te verbergen en brengen dit zelf naar buiten. Het is werkelijk huiveringwekkend.
Doe eens even normaal man. Mensen persoonlijk (of überhaupt) bedreigen is onacceptabel. Ongeacht of ze transparant zijn of niet.
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:14:48 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196548341
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als je integer bent en er is geen twijfel aan je dan ontvang je geen bedreigingen, het is heel simpel.
Wat een onzin.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:16:48 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196548369
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan hanteren ze een andere definitie van R0 dan die wereldwijd gebruikelijk is.

Mogen ze wel even uitleggen waar ze denken dat dat goed voor is, me dunkt.
Het gaat sowieso niet om de R0 maar om de Reffectief, dus je zit nu zelf ook begrippen door elkaar te halen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:02 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, dat kan dus niet, gegeven de clustering van dit virus en de groepen die er duidelijk zwaarder door geraakt worden.

Als er een groep van zeg 100 tieners besmet is, waarvan er 1 in het ziekenhuis komt of er is een groep van 100 ouderen besmet waarvan er ineens 30 in het ziekenhuis komen krijg je toch hele andere cijfers.
Hier is prima modelmatig voor te corrigeren als je via ziekenhuisopnames de verspreiding wil monitoren en het aantal ziekenhuisopnames substantieel is - wat nu zo is. Je schetst hiermee niet een reden waarom het niet kan, je geeft enkel aan waar rekening mee gehouden moet worden. En dat kan vervolgens gewoon.
Antifa
pi_196548435
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Klopt je kan bedreigingen ontvangen als je een andere mening hebt dan iemand anders, die verminderde capaciteiten heeft om het te begrijpen, en die er last van heeft. Wie er gelijk heeft doet er niet toe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196548481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man. Mensen persoonlijk (of überhaupt) bedreigen is onacceptabel. Ongeacht of ze transparant zijn of niet.
Jij leest mijn post toch echt verkeerd. Ga maar niet de moraalridder uithangen. Ik geef gewoon duiding waarom ik denk dat mensen overgaan tot bedreigingen. Mensen zijn kwaad, hebben geen vertrouwen meer in de mensen die het beleid bedenken. Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.

Je reageert wel heel erg overdreven. Neem een kopje thee en relax.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196548495
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als je integer bent en er is geen twijfel aan je dan ontvang je geen bedreigingen, het is heel simpel.

De indirecte aanleiding van dit alles is dat Rutte heeft gestrooid met uitspraken als het nieuwe normaal en de wereld gaat nooit meer hetzelfde worden.
Nee zo werkt het niet. De mensen die zo laag zakken dat ze iemand gaan bedreigen hebben geen moreel kompas die kan beoordelen of iemand integer is dan wel integer handelt.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:24:49 #111
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196548502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:16 schreef VoMy het volgende:
Hier is prima modelmatig voor te corrigeren als je via ziekenhuisopnames de verspreiding wil monitoren en het aantal ziekenhuisopnames substantieel is - wat nu zo is. Je schetst hiermee niet een reden waarom het niet kan, je geeft enkel aan waar rekening mee gehouden moet worden. En dat kan vervolgens gewoon.
Dat kan ook wel inderdaad, ik kan dat nergens terug vinden alleen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:26:28 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196548531
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.
Er is geen ruimte voor discussie.
pi_196548549
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er is geen ruimte voor discussie.
Zo, die kun je in je zak steken. Ijzersterk.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:28:00 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196548558
quote:

[..]

Jij leest mijn post toch echt verkeerd. Ga maar niet de moraalridder uithangen. Ik geef gewoon duiding waarom ik denk dat mensen overgaan tot bedreigingen. Mensen zijn kwaad, hebben geen vertrouwen meer in de mensen die het beleid bedenken. Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.

Mensen die de bedreigingen veroordelen "moraalridders" noemen en de bedreigers zelf begrijpelijk vinden...
pi_196548569
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zo, die kun je in je zak steken. Ijzersterk.
Nee jouw ''ik wil het niet goed praten maar spendeer vervolgens meerdere alinea's en posts waarin je dat wel doet' is pas ijzersterk.
pi_196548591
quote:

[..]

Ik snap heel goed waarom mensen boos zijn, ik voel me soms ook boos. Het probleem zit 'm in het omzetten van die boosheid in fysieke en online bedreigingen, waarmee je de ander dwingt jouw gedachtegoed te accepteren (want een andere gedachte is geen optie). Dat is kwalijk en nooit goed, want naast fysieke veiligheid zorgt het voor censuur. Het zorgt ervoor dat mensen niet meer durven zeggen hoe ze zich voelen, of hun mening niet meer durven te geven.

Hetzelfde zie je bij heel veel andere discussies plaatsvinden. Een mening die anders is dan de consensus kan ineens leiden tot ontslag van diegene bij zijn werkgever, tot het intrekken van de nieuwe functie of wat dan ook, en dat is nooit oké.
pi_196548594
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Mensen die de bedreigingen veroordelen "moraalridders" noemen en de bedreigers zelf begrijpelijk vinden...
Nope, dat zeg ik niet. Eenvoudig scoren dit. Lees mijn posts nog maar eens. ^O^ :+
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:34:21 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196548658
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
Ik snap heel goed waarom mensen boos zijn, ik voel me soms ook boos. Het probleem zit 'm in het omzetten van die boosheid in fysieke en online bedreigingen, waarmee je de ander dwingt jouw gedachtegoed te accepteren (want een andere gedachte is geen optie). Dat is kwalijk en nooit goed, want naast fysieke veiligheid zorgt het voor censuur. Het zorgt ervoor dat mensen niet meer durven zeggen hoe ze zich voelen, of hun mening niet meer durven te geven.
De overheid voert toch ook allerlei bedreigingen uit?
Gaat je zomaar dik geld kosten als je je niet aan het gedachtegoed van de overheid houdt.
So we just called him Fred
pi_196548664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee jouw ''ik wil het niet goed praten maar spendeer vervolgens meerdere alinea's en posts waarin je dat wel doet' is pas ijzersterk.
Ik doe het dan ook niet om likes en steun te scoren.

"Kijk eens hoe goed ik dit veroordeel!" "Kijk mij allemaal ik ben verontwaardigd!"
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:35:21 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196548680
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:12 schreef trein2000 het volgende:
In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:35:52 #121
14505 OProg
A Life in Music
pi_196548690
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is altijd net zo'n mooi als 'Met alle respect..." waarna je iemand compleet de grond in kan boren. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196548702
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Gaat je zomaar dik geld kosten als je je niet aan het gedachtegoed van de overheid houdt.
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.

Dat is de rol van de overheid.. Ik ben het daar ook niet altijd mee eens, maar dit is toch niet de manier om daarop te reageren?

quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is altijd net zo'n mooi als 'Met alle respect..." waarna je iemand compleet de grond in kan boren. :7
Of: Begrijp me niet verkeerd, maar..

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 13:37:23 ]
pi_196548703
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Wij worden ook al maanden bedreigd in onze vrijheden en grondrechten inderdaad. Het ziet er ook niet naar uit dat wij die snel terug gaan krijgen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:37:08 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196548714
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

"Kijk eens hoe goed ik dit veroordeel!" "Kijk mij allemaal ik ben verontwaardigd!"
Als je denkt dat mensen dit alleen voor de bühne posten, zit je er flink naast, vriend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 04-12-2020 13:49:37 ]
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:37:55 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196548735
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wij worden ook al maanden bedreigd in onze vrijheden en grondrechten inderdaad. Het ziet er ook niet naar uit dat wij die snel terug gaan krijgen.
Zijn we onze vrijheden en grondrechten nou al kwijt, of worden ze bedreigd. Welke van de twee is het?
Antifa
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:38:18 #126
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196548744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.

Dat is de rol van de overheid..
Een wet is inderdaad de formalisering van een bedreiging richting de bevolking: loop niet met meer dan 4 mensen op straat of we rekenen 95 Euro de man met u af.
pi_196548765
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is de rol van de overheid.. Ik ben het daar ook niet altijd mee eens, maar dit is toch niet de manier om daarop te reageren?
[..]

Of: Begrijp me niet verkeerd, maar..
Of het allemaal gerechtvaardigd en proportioneel is dat laten we even buiten beschouwing voor het gemak.

In WO2 werden groepen mensen buitengesloten, dat was nou eenmaal de wet en hebben we te accepteren.
pi_196548785
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Helemaal prima, maar begin je betoog dan niet met ik wil het niet goedpraten. Terwijl dat overduidelijk wel je intentie is.
pi_196548835
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef Fred het volgende:

[..]

In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.
Dat weet ik niet. Meestal zijn internetbedreigers/viruswappies beroepswerklozen met een psychische aandoening.
pi_196548848
-edit- niet zo op de persoon

[ Bericht 94% gewijzigd door Momo op 04-12-2020 13:48:23 ]
pi_196548866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Of het allemaal gerechtvaardigd en proportioneel is dat laten we even buiten beschouwing voor het gemak.

In WO2 werden groepen mensen buitengesloten, dat was nou eenmaal de wet en hebben we te accepteren.
Nogmaals, ik ben ook niet blij met die verordeningen en wetten, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer ik naar jouw huis toe ga om te zeggen dat als je je post niet verwijderd ik je huis in brand steek?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2020 13:44:51 ]
pi_196548871
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Knap staaltje amateur psychologie vanaf je bureaustoel.

[ Bericht 20% gewijzigd door Momo op 04-12-2020 13:48:41 ]
pi_196548945
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Knap staaltje amateur psychologie vanaf je bureaustoel.
Herkenbaar toch, of niet dan. De argumenten zijn weer op dus trekken we een kaart uit de bak van het belachelijk maken.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:49:11 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196548949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben ook niet blij met die verordeningen en wetten, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer ik naar jouw huis toe ga om te zeggen dat als je je post niet verwijderd ik je huis in brand steek?
Precies, dat is waarom we in een rechtstaat leven. Juist zonder wet- en regelgeving zouden persoonlijke bedreigingen en andere excessen aan de orde van de dag zijn.
pi_196548960
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Herkenbaar toch, of niet dan. De argumenten zijn weer op dus trekken we een kaart uit de bak van het belachelijk maken.
Zegt degene die de rest beschuldigd van willen deugen.
pi_196548973
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef Fred het volgende:

[..]

En dan ga je maar over op bedreigingen? :')
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 13:54:04 #137
5428 crew  miss_sly
pi_196549044
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Of je bent het er gewoon mee eens, dat kan ook, toch?

Ik kan echt wel begrijpen dat er mensen zijn die zich niet gehoord voelen, kwaad voelen, angstig zijn over wat nog komen gaat. Ik zie ook echt wel dat er mensen zijn die zich oprecht zorgen maken over hun (grond)rechten. En ook al begrijp ik dat niet en zie ik dat anders, vind ik dat zij hun mening net zo goed moeten kunnen laten horen. Net als ik vind dat Wilders dat ongestoord en zonder bedreigingen zou koeten kunnen doen. Of Sylvana Simons, om maar even te uitersten te noemen.

Als je echter overgaat tot bedreigingen of het goedpraten ervan, begrip opbrengen ervoor, dan is het wat mij betreft wel klaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:54:14 #138
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196549045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:50 schreef trein2000 het volgende:
Tja, niet iedereen is in staat om zijn woede en boosheid uit te drukken op minder agressieve wijze.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 13:55:46 #139
5428 crew  miss_sly
pi_196549076
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, niet iedereen is in staat om zijn woede en boosheid uit te drukken op minder agressieve wijze.
Dan wordt het tijd dat ze dat leren.

Het is gewoon niet goed te praten.
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:58:06 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196549112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:
Dan wordt het tijd dat ze dat leren.
Want anders?
pi_196549141
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Want anders?
Gevolgen dragen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:00:22 #142
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549156
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.

In de de jaren 40 zijn mensen ook in het verzet gegaan. Dat was ook gewelddadig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:01:00 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196549168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:59 schreef Mammietje het volgende:
Gevolgen dragen?
Dat is toch ook een vorm van een dreigement dan?
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:01:18 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of je bent het er gewoon mee eens, dat kan ook, toch?

Ik kan echt wel begrijpen dat er mensen zijn die zich niet gehoord voelen, kwaad voelen, angstig zijn over wat nog komen gaat. Ik zie ook echt wel dat er mensen zijn die zich oprecht zorgen maken over hun (grond)rechten. En ook al begrijp ik dat niet en zie ik dat anders, vind ik dat zij hun mening net zo goed moeten kunnen laten horen. Net als ik vind dat Wilders dat ongestoord en zonder bedreigingen zou koeten kunnen doen. Of Sylvana Simons, om maar even te uitersten te noemen.

Als je echter overgaat tot bedreigingen of het goedpraten ervan, begrip opbrengen ervoor, dan is het wat mij betreft wel klaar.
Fijn dat je begrip hebt en het begrijpt. maar de slotsom is, is dat er niks veranderd. Al 9 maanden niet.
Dat kan niet zo doorgaan. Hoeveel en hoe vaak je ook al die (mooie) zalvende woorden aanhaalt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196549177
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is toch ook een vorm van een dreigement dan?
Nee hoor. Zo werkt ons rechtssysteem. ^O^
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:02:22 #146
5428 crew  miss_sly
pi_196549186
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Want anders?
Anders komt er een moment dat ze niet meer mee kunnen doen, omdat ze worden opgepakt en veroordeeld voor bedreiging.
Zo werkt dat in NL. "Niet in staat zijn om je woede en boosheid uit te drukken op een minder agressieve wijze" is is geen verzachtende omstandigheid.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:03:59 #147
5428 crew  miss_sly
pi_196549203
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Fijn dat je begrip hebt en het begrijpt. maar de slotsom is, is dat er niks veranderd. Al 9 maanden niet.
Dat kan niet zo doorgaan. Hoeveel en hoe vaak je ook al die (mooie) zalvende woorden aanhaalt.
Mijn begrip is sowieso niet van belang.
Niet voor degenen die graag veranderingen zien en niet voor degenen die het beleid maken.
Daar ging mijn post ook niet over.

Kennelijk vind jij het ook prima dat er bedreigingen worden gedaan aan het adres van mensen die er anders in staan dan jij. Ik vind dat dus onbegrijpelijk. Doet er verder niet toe, maar dat is mijn mening.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:04:45 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196549214
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:02 schreef miss_sly het volgende:
Anders komt er een moment dat ze niet meer mee kunnen doen, omdat ze worden opgepakt en veroordeeld voor bedreiging.
Zo werkt dat in NL. "Niet in staat zijn om je woede en boosheid uit te drukken op een minder agressieve wijze" is is geen verzachtende omstandigheid.
Daarmee uit je toch een bedreiging uit naar de bedreigers, vanwege het doen van een bedreiging?

Dus hoe kan je dan bedreigingen afkeuren, als je zelf ook bedreigingen uit?
pi_196549220
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.

In de de jaren 40 zijn mensen ook in het verzet gegaan. Dat was ook gewelddadig.
Overtreden is hier niet het juiste woord, maar een legitieme beperking van.
pi_196549226

Geen goede dag met 217 nieuwe opnames..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:07:49 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549249

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 04-12-2020 14:18:21 (warrige post) ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:08:45 #152
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196549265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Heel veel van die opnames zijn niet van de afgelopen 24 uur.
Antifa
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:08:54 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549266
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Overtreden is hier niet het juiste woord, maar een legitieme beperking van.
Kunnen we heisessies over voeren tot we erbij neervallen. 9 maanden mensen opsluiten is buitenproportioneel, zeker voor de mensen die geen last zullen krijgen van covid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:09:37 #154
5428 crew  miss_sly
pi_196549280
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Daarmee uit je toch een bedreiging uit naar de bedreigers, vanwege het doen van een bedreiging?

Dus hoe kan je dan bedreigingen afkeuren, als je zelf ook bedreigingen uit?
Vind je dat de manier waarop we onze rechtsstaat hebben ingericht gebaseerd is op bedreigingen?
pi_196549293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heel veel van die opnames zijn niet van de afgelopen 24 uur.
Geen idee.. wat is jouw bron?

twitter
pi_196549303
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kunnen we heisessies over voeren tot we erbij neervallen. 9 maanden mensen opsluiten is buitenproportioneel, zeker voor de mensen die geen last zullen krijgen van covid.
Die mening mag jij hebben.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:12:26 #157
5428 crew  miss_sly
pi_196549324
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee niet jouw persoonlijke begrip, maar hoe jij redeneert komt redelijk overeen met hoe de overheid die beleidskundig aanpakt en uitlegt. Overal is begrip voor, maar voor verandering is geen plaats.

We zijn nu 9 maanden verder, en we de belangen van miljoenen burgers zijn gewoon met voeten getreden. Dan kun je het de burger niet kwalijk nemen dat hij die het zat is.
Klopt, dat kun je niemand kwalijk nemen. Dat doet dan ook niemand. Mensen gaan bedreigen omdat je iets zat bent, is wel kwalijk en ook kwalijk te nemen.
quote:
En uiteindelijk doorloopt iedereen een escalatie als het gaat om gerechtvaardigde belangen. Neemt niet weg dat geweld vooral erg jammer is. Maar goed, zoals al gezegd, in de jaren 40 zijn mensen ook gewelddadig geweest omdat zij in verzet gingen tegen de overheerser.
Ik vind vergelijking van de huidige situatie met de Duitse bezetting gedurende WWII echt zo ontzettend niet op zijn plaats. Ik negeerde het de eerste keer, maar als je dan in herhaling gaat: daar ga ik niet in mee, dus daar zit wat mij betreft geen discussie in.
pi_196549336
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, maar overgaan op bedreigingen is het andere uiterste. Indien er een vreedzaam protest zou zijn zou ik er volledig achter staan. Ik ga alleen niet achter de Jonge, van Dissel, wie dan ook aan rennen om ze te laten zien dat ze het verkeerd hebben.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:13:48 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196549340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee..

https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Hier kun je goed terugzien waar die opnames vandaan komen. De afgelopen 24 uur zijn er een stuk of 50 opnames bijgekomen van de dagen rond 1 november. Het is al bij al niet zo simpel dat je de afgelopen 24 uur goed/slecht waren aan de hand van een eventuele stijging in de totalen, want het is niet zonder meer duidelijk waar die stijging vandaan komt.
Antifa
pi_196549342
User @Zipportal en ik zijn er weer voor de cijfers. :)

pi_196549350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Wat maakt het allemaal nog uit. Dit is en blijft de situatie voorlopig. Maanden gaan we zo dooretteren. We kunnen cijfers posten tot we een ons wegen en ons er druk over maken, maar het maatregelenpakket is te soft en willekeurig en zet geen zoden aan de dijk. Bepaalde sectoren zijn de dupe en blijven dit om de rest open te kunnen houden.

De cijfers veranderen toch niet.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:15:27 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549357
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, dat kun je niemand kwalijk nemen. Dat doet dan ook niemand. Mensen gaan bedreigen omdat je iets zat bent, is wel kwalijk en ook kwalijk te nemen.
[..]

Ik vind vergelijking van de huidige situatie met de Duitse bezetting gedurende WWII echt zo ontzettend niet op zijn plaats. Ik negeerde het de eerste keer, maar als je dan in herhaling gaat: daar ga ik niet in mee, dus daar zit wat mij betreft geen discussie in.
Jij neemt iemand dat kwalijk die al 9 maanden gebukt gaat onder deze regels? Wat verwacht je dan? Dat mensen hun mond houden als de overheid keer op keer zegt: nee, maar ik heb wel begrip voor uw situatie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196549364
Nou hup
pi_196549380
Positief getest: 5935
Totaal: 543924 (+5874 ivm -61 corr.)

Opgenomen*: 189
Huidig*: 1152 (+15)

Opgenomen op IC*: 28
Huidig*: 473 (+15)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu

Overleden: 58
Totaal: 9623
pi_196549384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, maar overgaan op bedreigingen is het andere uiterste. Indien er een vreedzaam protest zou zijn zou ik er volledig achter staan. Ik ga alleen niet achter de Jonge, van Dissel, wie dan ook aan rennen om ze te laten zien dat ze het verkeerd hebben.
^O^ Idem hier.
pi_196549388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

:{

Erg teleurstellend.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:36 #167
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196549390
quote:

Zo de piek is ingezet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:44 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik lees zo nu en dan anders wel dat mondkapjes fetisjisten geweld willen gebruiken tegen mensen die geen mondkapje dragen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:17:29 #169
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196549403
quote:
18s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef D_A het volgende:

[..]

Zo de piek is ingezet.
Is dit nou de Koopgootpiek?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:17:31 #170
5428 crew  miss_sly
pi_196549404
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij neemt iemand dat kwalijk die al 9 maanden gebukt gaat onder deze regels? Wat verwacht je dan? Dat mensen hun mond houden als de overheid keer op keer zegt: nee, maar ik heb wel begrip voor uw situatie.
Verzet is prima, zolang het vreedzaam is.
Bedreiging is niet goed te praten. Gewoon niet.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:17:34 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196549407
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik lees zo nu en dan anders wel dat mondkapjes fetisjisten geweld willen gebruiken tegen mensen die geen mondkapje dragen.
En andersom, allebei verkeerd.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:17:43 #172
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196549411
quote:

Juist ja...
pi_196549414
quote:

Niet al te best weer. Maar laten we vooral doorgaan met hoe het nu gaat :Y
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:17:55 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196549416
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee.. wat is jouw bron?

[ twitter ]
Wie is deze nobuddy
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:12 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196549420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Erg teleurstellend.
Zoals Nathan Rutjes zou zeggen: 'probeer niet om uw verlies terug te verdienen'
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:23 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196549425
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet al te best weer. Maar laten we vooral doorgaan met hoe het nu gaat :Y
Effect van de mondkapjesplicht zien we pas over een paar dagen.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:39 #177
5428 crew  miss_sly
pi_196549433
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En die mensen zijn net zo fout.
Het maakt niet uit wie de bedreiger is en wie bedreigt wordt. Dat is niet zoals we het doen in een samenleving.
pi_196549437
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Erg teleurstellend.
:M :M :M :M :M
pi_196549438
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wie is deze nobuddy
Gewoon iemand die al 9 maanden lang de cijfers bij houd.
pi_196549450
Lekker zeg, voor een nieuwe persco weer de hoogte in gaan.
pi_196549457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:19 schreef Scrummie het volgende:
Lekker zeg, voor een nieuwe persco weer de hoogte in gaan.
Vandaag overleg met OMT ook, goeie timing. Dat wordt een eenzame Kerst.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:19:43 #182
5428 crew  miss_sly
pi_196549458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zoals Nathan Rutjes zou zeggen: 'probeer niet om uw verlies terug te verdienen'
Nathan Ruthjes is zo leuk!
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:19:52 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196549464
Laten we wel blijven benadrukken dat dit dagcijfers zijn die constant een paar honderd variëren.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:19:58 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196549465
Update van GGD Friesland (met wat extra cijfers over het aantal tests):

quote:
Het aantal coronabesmettingen in Fryslân laat een stabiel beeld zien. Deze week kwamen er 703 bij, iets meer dan de 672 van vorige week.

...

Het aantal afgenomen tests op de vier Friese GGD-locaties bedroeg 8780, 800 meer dan de 7946 van vorige week. Dit is het hoogste aantal in zes weken. Sinds dinsdag kunnen mensen zonder klachten zich laten testen, vanaf de vijfde dag van hun door bron- en contactonderzoek of de coronamelderapp gestarte quarantaine.
Aantal tests nam met zo'n 10% toe, aantal positieven met 5%.
Antifa
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:20:01 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549467
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verzet is prima, zolang het vreedzaam is.
Bedreiging is niet goed te praten. Gewoon niet.
Zoals ik al zei: iedereen doorloopt een escalatieladder waarbij geweld -bij normale mensen- een van de laatste treden zijn.

In the end: ook jij bent gewelddadig als je maar lang genoeg getergd wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:20:29 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]

En andersom, allebei verkeerd.
Die zijn mij niet bekend.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:20:33 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196549479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:09 schreef miss_sly het volgende:
Vind je dat de manier waarop we onze rechtsstaat hebben ingericht gebaseerd is op bedreigingen?
Zeker. De overheid heeft allerlei regels opgesteld, als je daar niet houdt dan volgt er een boete of ontneming van je vrijheid. Daarmee dwingt de overheid je om je aan het gedachtegoed van de overheid te houden.

Als ik dit topic mag geloven dan is een dreigement het dwingen van een ander tot handelen naar jouw gedachtegoed en dat je iets doet tegen die ander als hij niet dat niet doet.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:21:02 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196549491
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gewoon iemand die al 9 maanden lang de cijfers bij houd.
Je reageert wel op hem maar niet op mijn bron? Stijlvol.
Antifa
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 december 2020 @ 14:21:29 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196549499
Iemand die week gemiddeldes paraat?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:21:34 #190
5428 crew  miss_sly
pi_196549501
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: iedereen doorloopt een escalatieladder waarbij geweld -bij normale mensen- een van de laatste treden zijn.

In the end: ook jij bent gewelddadig als je maar lang genoeg getergd wordt.
In the end vind ik het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die bedreigingen en geweld goed praten.
Dat is wat mij betreft de conclusie van deze discussie.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:21:54 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196549506
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
Laten we wel blijven benadrukken dat dit dagcijfers zijn die constant een paar honderd variëren.
En dat het aantal tests gewoon nog steeds aan het toenemen is. Je ziet aan de ziekenhuisbezetting en opnames bijvoorbeeld wel degelijk dat de druk op de zorg nog steeds aan het afnamen is.
Antifa
pi_196549508
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.

Ga toch weg man.

Van overtreding van de grondwet is geen sprake. En van nazipraktijken al helemaal niet.
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:22:12 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die mensen zijn net zo fout.
Het maakt niet uit wie de bedreiger is en wie bedreigt wordt. Dat is niet zoals we het doen in een samenleving.
Overheid gebruikt ook geweld om groepen uit elkaar te drijven, of private bedrijven te sluiten.
Ik ben het wel met jou eens hoor, geweld is fout en bovenal ontzettend tokkiegedrag.

Maar ik kan je wel vertellen dat als iemand mij een bloedneus slaat, of mij anderzinds schaadt, hij ervan zal lusten!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 14:22:17 #194
236264 crew  capricia
pi_196549512
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef Fred het volgende:

[..]

Zeker. De overheid heeft allerlei regels opgesteld, als je daar niet houdt dan volgt er een boete of ontneming van je vrijheid. Daarmee dwingt de overheid je om je aan het gedachtegoed van de overheid te houden.

Als ik dit topic mag geloven dan is een dreigement het dwingen van een ander tot handelen naar jouw gedachtegoed en dat je iets doet tegen die ander als hij niet dat niet doet.
Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid ja. Niet bij individuele burgers. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:22:18 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196549513
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die zijn mij niet bekend.
https://www.tubantia.nl/e(...)ikken-bier~a4f27002/
pi_196549521
Ik kan me niet herinneren dat het aantal opnames zolang zo hoog lag tijdens de eerste piek. De daling van 10k naar 5k besmettingen is niet te zien in de opnamecijfers. Dit duidt erop dat de testbereidheid of de betrouwbaarheid van de cijferd is afgenomen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:22:43 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196549524
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:22:49 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196549527
-edit - niet op de man spelen

[ Bericht 94% gewijzigd door Momo op 04-12-2020 14:23:54 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196549533
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Urk niet meer rood :o
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 december 2020 @ 14:23:13 #200
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196549535