Nee, dat kan dus niet, gegeven de clustering van dit virus en de groepen die er duidelijk zwaarder door geraakt worden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is aannemelijker dat het aantal ziekenhuisopnames enigzins klopt dan de positief geteste mensen, aangezien je dan iedereen die asymptomatisch is uit het oog verliest.
Als je weet hoeveel mensen gemiddeld in het ziekenhuis terecht komen met de ziekte kun je terugrekenen naar hoeveelheid besmettingen die bij een opname horen.
Van eigen deeg, denk je?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:03 schreef StateOfMind het volgende:
Het is zeker geen koekenbakker, die Wallinga.
Al sluit ik niet uit dat hij in zijn vrije tijd koeken bakt
Ik ben het ook niet altijd eens met de adviezen van het OMT, maarquote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?
De genomen beslissingen hebben:
0 transparantie (Dit is het en hier zullen jullie het mee moeten doen, genomen afwegingen zijn vaag en een grote leugen). 0 inspraak. Het is volkomen inconsequent. De ene sector wordt harder geraakt dan de andere, het wordt als het ware opgeofferd om de andere open te houden. Er wordt een mondkapjesplicht ingesteld terwijl ze eerst aangaven dat het schijnveiligheid zou zijn. Maatregelen worden telkens verlengd, ze weten gewoon dat het niet het gewenste effect heeft maar ze houden ons gewoon aan het lijntje. Geen wonder dat mensen in complotten gaan denken en achterdochtig worden.
Lees je maar eens goed in op de Great Reset van het WEF. Dan weet je wel wat er achter zit. Is helemaal geen BNW, ze doen niet eens moeite om het te verbergen en brengen dit zelf naar buiten. Het is werkelijk huiveringwekkend.
Doe eens even normaal man. Mensen persoonlijk (of überhaupt) bedreigen is onacceptabel. Ongeacht of ze transparant zijn of niet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 11:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik praat het alles behalve goed hoor, maar roepen ze dit niet over zichzelf af?
De genomen beslissingen hebben:
0 transparantie (Dit is het en hier zullen jullie het mee moeten doen, genomen afwegingen zijn vaag en een grote leugen). 0 inspraak. Het is volkomen inconsequent. De ene sector wordt harder geraakt dan de andere, het wordt als het ware opgeofferd om de andere open te houden. Er wordt een mondkapjesplicht ingesteld terwijl ze eerst aangaven dat het schijnveiligheid zou zijn. Maatregelen worden telkens verlengd, ze weten gewoon dat het niet het gewenste effect heeft maar ze houden ons gewoon aan het lijntje. Geen wonder dat mensen in complotten gaan denken en achterdochtig worden.
Lees je maar eens goed in op de Great Reset van het WEF. Dan weet je wel wat er achter zit. Is helemaal geen BNW, ze doen niet eens moeite om het te verbergen en brengen dit zelf naar buiten. Het is werkelijk huiveringwekkend.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als je integer bent en er is geen twijfel aan je dan ontvang je geen bedreigingen, het is heel simpel.
Het gaat sowieso niet om de R0 maar om de Reffectief, dus je zit nu zelf ook begrippen door elkaar te halen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan hanteren ze een andere definitie van R0 dan die wereldwijd gebruikelijk is.
Mogen ze wel even uitleggen waar ze denken dat dat goed voor is, me dunkt.
Hier is prima modelmatig voor te corrigeren als je via ziekenhuisopnames de verspreiding wil monitoren en het aantal ziekenhuisopnames substantieel is - wat nu zo is. Je schetst hiermee niet een reden waarom het niet kan, je geeft enkel aan waar rekening mee gehouden moet worden. En dat kan vervolgens gewoon.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:02 schreef DustPuppy het volgende:
Nee, dat kan dus niet, gegeven de clustering van dit virus en de groepen die er duidelijk zwaarder door geraakt worden.
Als er een groep van zeg 100 tieners besmet is, waarvan er 1 in het ziekenhuis komt of er is een groep van 100 ouderen besmet waarvan er ineens 30 in het ziekenhuis komen krijg je toch hele andere cijfers.
Klopt je kan bedreigingen ontvangen als je een andere mening hebt dan iemand anders, die verminderde capaciteiten heeft om het te begrijpen, en die er last van heeft. Wie er gelijk heeft doet er niet toe.quote:
Jij leest mijn post toch echt verkeerd. Ga maar niet de moraalridder uithangen. Ik geef gewoon duiding waarom ik denk dat mensen overgaan tot bedreigingen. Mensen zijn kwaad, hebben geen vertrouwen meer in de mensen die het beleid bedenken. Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe eens even normaal man. Mensen persoonlijk (of überhaupt) bedreigen is onacceptabel. Ongeacht of ze transparant zijn of niet.
Nee zo werkt het niet. De mensen die zo laag zakken dat ze iemand gaan bedreigen hebben geen moreel kompas die kan beoordelen of iemand integer is dan wel integer handelt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als je integer bent en er is geen twijfel aan je dan ontvang je geen bedreigingen, het is heel simpel.
De indirecte aanleiding van dit alles is dat Rutte heeft gestrooid met uitspraken als het nieuwe normaal en de wereld gaat nooit meer hetzelfde worden.
Dat kan ook wel inderdaad, ik kan dat nergens terug vinden alleen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:16 schreef VoMy het volgende:
Hier is prima modelmatig voor te corrigeren als je via ziekenhuisopnames de verspreiding wil monitoren en het aantal ziekenhuisopnames substantieel is - wat nu zo is. Je schetst hiermee niet een reden waarom het niet kan, je geeft enkel aan waar rekening mee gehouden moet worden. En dat kan vervolgens gewoon.
Er is geen ruimte voor discussie.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.
Zo, die kun je in je zak steken. Ijzersterk.quote:
Mensen die de bedreigingen veroordelen "moraalridders" noemen en de bedreigers zelf begrijpelijk vinden...quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij leest mijn post toch echt verkeerd. Ga maar niet de moraalridder uithangen. Ik geef gewoon duiding waarom ik denk dat mensen overgaan tot bedreigingen. Mensen zijn kwaad, hebben geen vertrouwen meer in de mensen die het beleid bedenken. Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.
Je reageert wel heel erg overdreven. Neem een kopje thee en relax.
Nee jouw ''ik wil het niet goed praten maar spendeer vervolgens meerdere alinea's en posts waarin je dat wel doet' is pas ijzersterk.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zo, die kun je in je zak steken. Ijzersterk.
Ik snap heel goed waarom mensen boos zijn, ik voel me soms ook boos. Het probleem zit 'm in het omzetten van die boosheid in fysieke en online bedreigingen, waarmee je de ander dwingt jouw gedachtegoed te accepteren (want een andere gedachte is geen optie). Dat is kwalijk en nooit goed, want naast fysieke veiligheid zorgt het voor censuur. Het zorgt ervoor dat mensen niet meer durven zeggen hoe ze zich voelen, of hun mening niet meer durven te geven.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij leest mijn post toch echt verkeerd. Ga maar niet de moraalridder uithangen. Ik geef gewoon duiding waarom ik denk dat mensen overgaan tot bedreigingen. Mensen zijn kwaad, hebben geen vertrouwen meer in de mensen die het beleid bedenken. Of het dan gerechtvaardigd is om te gaan bedreigen is een andere discussie.
Je reageert wel heel erg overdreven. Neem een kopje thee en relax.
Nope, dat zeg ik niet. Eenvoudig scoren dit. Lees mijn posts nog maar eens.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen die de bedreigingen veroordelen "moraalridders" noemen en de bedreigers zelf begrijpelijk vinden...
De overheid voert toch ook allerlei bedreigingen uit?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:
Ik snap heel goed waarom mensen boos zijn, ik voel me soms ook boos. Het probleem zit 'm in het omzetten van die boosheid in fysieke en online bedreigingen, waarmee je de ander dwingt jouw gedachtegoed te accepteren (want een andere gedachte is geen optie). Dat is kwalijk en nooit goed, want naast fysieke veiligheid zorgt het voor censuur. Het zorgt ervoor dat mensen niet meer durven zeggen hoe ze zich voelen, of hun mening niet meer durven te geven.
Ik doe het dan ook niet om likes en steun te scoren.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee jouw ''ik wil het niet goed praten maar spendeer vervolgens meerdere alinea's en posts waarin je dat wel doet' is pas ijzersterk.
In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:12 schreef trein2000 het volgende:
Doe eens even normaal man. Mensen persoonlijk (of überhaupt) bedreigen is onacceptabel. Ongeacht of ze transparant zijn of niet.
Dat is altijd net zo'n mooi als 'Met alle respect..." waarna je iemand compleet de grond in kan boren.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee jouw ''ik wil het niet goed praten maar spendeer vervolgens meerdere alinea's en posts waarin je dat wel doet' is pas ijzersterk.
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef Fred het volgende:
[..]
De overheid voert toch ook allerlei bedreigingen uit?
Gaat je zomaar dik geld kosten als je je niet aan het gedachtegoed van de overheid houdt.
Of: Begrijp me niet verkeerd, maar..quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is altijd net zo'n mooi als 'Met alle respect..." waarna je iemand compleet de grond in kan boren.
Wij worden ook al maanden bedreigd in onze vrijheden en grondrechten inderdaad. Het ziet er ook niet naar uit dat wij die snel terug gaan krijgen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef Fred het volgende:
[..]
De overheid voert toch ook allerlei bedreigingen uit?
Gaat je zomaar dik geld kosten als je je niet aan het gedachtegoed van de overheid houdt.
Als je denkt dat mensen dit alleen voor de bühne posten, zit je er flink naast, vriend.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik doe het dan ook niet om likes en steun te scoren.
"Kijk eens hoe goed ik dit veroordeel!" "Kijk mij allemaal ik ben verontwaardigd!"
Zijn we onze vrijheden en grondrechten nou al kwijt, of worden ze bedreigd. Welke van de twee is het?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wij worden ook al maanden bedreigd in onze vrijheden en grondrechten inderdaad. Het ziet er ook niet naar uit dat wij die snel terug gaan krijgen.
Een wet is inderdaad de formalisering van een bedreiging richting de bevolking: loop niet met meer dan 4 mensen op straat of we rekenen 95 Euro de man met u af.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.
Dat is de rol van de overheid..
Of het allemaal gerechtvaardigd en proportioneel is dat laten we even buiten beschouwing voor het gemak.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.
Dat is de rol van de overheid.. Ik ben het daar ook niet altijd mee eens, maar dit is toch niet de manier om daarop te reageren?
[..]
Of: Begrijp me niet verkeerd, maar..
Helemaal prima, maar begin je betoog dan niet met ik wil het niet goedpraten. Terwijl dat overduidelijk wel je intentie is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik doe het dan ook niet om likes en steun te scoren.
"Kijk eens hoe goed ik dit veroordeel!" "Kijk mij allemaal ik ben verontwaardigd!"
Dat weet ik niet. Meestal zijn internetbedreigers/viruswappies beroepswerklozen met een psychische aandoening.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef Fred het volgende:
[..]
In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.
Nogmaals, ik ben ook niet blij met die verordeningen en wetten, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer ik naar jouw huis toe ga om te zeggen dat als je je post niet verwijderd ik je huis in brand steek?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of het allemaal gerechtvaardigd en proportioneel is dat laten we even buiten beschouwing voor het gemak.
In WO2 werden groepen mensen buitengesloten, dat was nou eenmaal de wet en hebben we te accepteren.
Knap staaltje amateur psychologie vanaf je bureaustoel.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
-edit- niet zo op de persoon
Herkenbaar toch, of niet dan. De argumenten zijn weer op dus trekken we een kaart uit de bak van het belachelijk maken.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Knap staaltje amateur psychologie vanaf je bureaustoel.
Precies, dat is waarom we in een rechtstaat leven. Juist zonder wet- en regelgeving zouden persoonlijke bedreigingen en andere excessen aan de orde van de dag zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben ook niet blij met die verordeningen en wetten, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer ik naar jouw huis toe ga om te zeggen dat als je je post niet verwijderd ik je huis in brand steek?
Zegt degene die de rest beschuldigd van willen deugen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Herkenbaar toch, of niet dan. De argumenten zijn weer op dus trekken we een kaart uit de bak van het belachelijk maken.
En dan ga je maar over op bedreigingen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef Fred het volgende:
[..]
In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.
Of je bent het er gewoon mee eens, dat kan ook, toch?quote:
Tja, niet iedereen is in staat om zijn woede en boosheid uit te drukken op minder agressieve wijze.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:50 schreef trein2000 het volgende:
En dan ga je maar over op bedreigingen?
Dan wordt het tijd dat ze dat leren.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, niet iedereen is in staat om zijn woede en boosheid uit te drukken op minder agressieve wijze.
Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan ga je maar over op bedreigingen?
Fijn dat je begrip hebt en het begrijpt. maar de slotsom is, is dat er niks veranderd. Al 9 maanden niet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of je bent het er gewoon mee eens, dat kan ook, toch?
Ik kan echt wel begrijpen dat er mensen zijn die zich niet gehoord voelen, kwaad voelen, angstig zijn over wat nog komen gaat. Ik zie ook echt wel dat er mensen zijn die zich oprecht zorgen maken over hun (grond)rechten. En ook al begrijp ik dat niet en zie ik dat anders, vind ik dat zij hun mening net zo goed moeten kunnen laten horen. Net als ik vind dat Wilders dat ongestoord en zonder bedreigingen zou koeten kunnen doen. Of Sylvana Simons, om maar even te uitersten te noemen.
Als je echter overgaat tot bedreigingen of het goedpraten ervan, begrip opbrengen ervoor, dan is het wat mij betreft wel klaar.
Nee hoor. Zo werkt ons rechtssysteem.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is toch ook een vorm van een dreigement dan?
Anders komt er een moment dat ze niet meer mee kunnen doen, omdat ze worden opgepakt en veroordeeld voor bedreiging.quote:
Mijn begrip is sowieso niet van belang.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijn dat je begrip hebt en het begrijpt. maar de slotsom is, is dat er niks veranderd. Al 9 maanden niet.
Dat kan niet zo doorgaan. Hoeveel en hoe vaak je ook al die (mooie) zalvende woorden aanhaalt.
Daarmee uit je toch een bedreiging uit naar de bedreigers, vanwege het doen van een bedreiging?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:02 schreef miss_sly het volgende:
Anders komt er een moment dat ze niet meer mee kunnen doen, omdat ze worden opgepakt en veroordeeld voor bedreiging.
Zo werkt dat in NL. "Niet in staat zijn om je woede en boosheid uit te drukken op een minder agressieve wijze" is is geen verzachtende omstandigheid.
Overtreden is hier niet het juiste woord, maar een legitieme beperking van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.
In de de jaren 40 zijn mensen ook in het verzet gegaan. Dat was ook gewelddadig.
Heel veel van die opnames zijn niet van de afgelopen 24 uur.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Geen goede dag met 217 nieuwe opnames..
Kunnen we heisessies over voeren tot we erbij neervallen. 9 maanden mensen opsluiten is buitenproportioneel, zeker voor de mensen die geen last zullen krijgen van covid.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Overtreden is hier niet het juiste woord, maar een legitieme beperking van.
Vind je dat de manier waarop we onze rechtsstaat hebben ingericht gebaseerd is op bedreigingen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:04 schreef Fred het volgende:
[..]
Daarmee uit je toch een bedreiging uit naar de bedreigers, vanwege het doen van een bedreiging?
Dus hoe kan je dan bedreigingen afkeuren, als je zelf ook bedreigingen uit?
Geen idee.. wat is jouw bron?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heel veel van die opnames zijn niet van de afgelopen 24 uur.
Die mening mag jij hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we heisessies over voeren tot we erbij neervallen. 9 maanden mensen opsluiten is buitenproportioneel, zeker voor de mensen die geen last zullen krijgen van covid.
Klopt, dat kun je niemand kwalijk nemen. Dat doet dan ook niemand. Mensen gaan bedreigen omdat je iets zat bent, is wel kwalijk en ook kwalijk te nemen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee niet jouw persoonlijke begrip, maar hoe jij redeneert komt redelijk overeen met hoe de overheid die beleidskundig aanpakt en uitlegt. Overal is begrip voor, maar voor verandering is geen plaats.
We zijn nu 9 maanden verder, en we de belangen van miljoenen burgers zijn gewoon met voeten getreden. Dan kun je het de burger niet kwalijk nemen dat hij die het zat is.
Ik vind vergelijking van de huidige situatie met de Duitse bezetting gedurende WWII echt zo ontzettend niet op zijn plaats. Ik negeerde het de eerste keer, maar als je dan in herhaling gaat: daar ga ik niet in mee, dus daar zit wat mij betreft geen discussie in.quote:En uiteindelijk doorloopt iedereen een escalatie als het gaat om gerechtvaardigde belangen. Neemt niet weg dat geweld vooral erg jammer is. Maar goed, zoals al gezegd, in de jaren 40 zijn mensen ook gewelddadig geweest omdat zij in verzet gingen tegen de overheerser.
Daar ben ik het ook mee eens, maar overgaan op bedreigingen is het andere uiterste. Indien er een vreedzaam protest zou zijn zou ik er volledig achter staan. Ik ga alleen niet achter de Jonge, van Dissel, wie dan ook aan rennen om ze te laten zien dat ze het verkeerd hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we heisessies over voeren tot we erbij neervallen. 9 maanden mensen opsluiten is buitenproportioneel, zeker voor de mensen die geen last zullen krijgen van covid.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/quote:
Wat maakt het allemaal nog uit. Dit is en blijft de situatie voorlopig. Maanden gaan we zo dooretteren. We kunnen cijfers posten tot we een ons wegen en ons er druk over maken, maar het maatregelenpakket is te soft en willekeurig en zet geen zoden aan de dijk. Bepaalde sectoren zijn de dupe en blijven dit om de rest open te kunnen houden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Geen goede dag met 217 nieuwe opnames..
Jij neemt iemand dat kwalijk die al 9 maanden gebukt gaat onder deze regels? Wat verwacht je dan? Dat mensen hun mond houden als de overheid keer op keer zegt: nee, maar ik heb wel begrip voor uw situatie.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat kun je niemand kwalijk nemen. Dat doet dan ook niemand. Mensen gaan bedreigen omdat je iets zat bent, is wel kwalijk en ook kwalijk te nemen.
[..]
Ik vind vergelijking van de huidige situatie met de Duitse bezetting gedurende WWII echt zo ontzettend niet op zijn plaats. Ik negeerde het de eerste keer, maar als je dan in herhaling gaat: daar ga ik niet in mee, dus daar zit wat mij betreft geen discussie in.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens, maar overgaan op bedreigingen is het andere uiterste. Indien er een vreedzaam protest zou zijn zou ik er volledig achter staan. Ik ga alleen niet achter de Jonge, van Dissel, wie dan ook aan rennen om ze te laten zien dat ze het verkeerd hebben.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 5935
Totaal: 543924 (+5874 ivm -61 corr.)
Opgenomen*: 189
Huidig*: 1152 (+15)
Opgenomen op IC*: 28
Huidig*: 473 (+15)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 58
Totaal: 9623
Zo de piek is ingezet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik lees zo nu en dan anders wel dat mondkapjes fetisjisten geweld willen gebruiken tegen mensen die geen mondkapje dragen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens, maar overgaan op bedreigingen is het andere uiterste. Indien er een vreedzaam protest zou zijn zou ik er volledig achter staan. Ik ga alleen niet achter de Jonge, van Dissel, wie dan ook aan rennen om ze te laten zien dat ze het verkeerd hebben.
Verzet is prima, zolang het vreedzaam is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij neemt iemand dat kwalijk die al 9 maanden gebukt gaat onder deze regels? Wat verwacht je dan? Dat mensen hun mond houden als de overheid keer op keer zegt: nee, maar ik heb wel begrip voor uw situatie.
En andersom, allebei verkeerd.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees zo nu en dan anders wel dat mondkapjes fetisjisten geweld willen gebruiken tegen mensen die geen mondkapje dragen.
Juist ja...quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet al te best weer. Maar laten we vooral doorgaan met hoe het nu gaatquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Wie is deze nobuddyquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee.. wat is jouw bron?
[ twitter ]
Effect van de mondkapjesplicht zien we pas over een paar dagen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet al te best weer. Maar laten we vooral doorgaan met hoe het nu gaat
En die mensen zijn net zo fout.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees zo nu en dan anders wel dat mondkapjes fetisjisten geweld willen gebruiken tegen mensen die geen mondkapje dragen.
Gewoon iemand die al 9 maanden lang de cijfers bij houd.quote:
Vandaag overleg met OMT ook, goeie timing. Dat wordt een eenzame Kerst.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:19 schreef Scrummie het volgende:
Lekker zeg, voor een nieuwe persco weer de hoogte in gaan.
Nathan Ruthjes is zo leuk!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals Nathan Rutjes zou zeggen: 'probeer niet om uw verlies terug te verdienen'
Aantal tests nam met zo'n 10% toe, aantal positieven met 5%.quote:Het aantal coronabesmettingen in Fryslân laat een stabiel beeld zien. Deze week kwamen er 703 bij, iets meer dan de 672 van vorige week.
...
Het aantal afgenomen tests op de vier Friese GGD-locaties bedroeg 8780, 800 meer dan de 7946 van vorige week. Dit is het hoogste aantal in zes weken. Sinds dinsdag kunnen mensen zonder klachten zich laten testen, vanaf de vijfde dag van hun door bron- en contactonderzoek of de coronamelderapp gestarte quarantaine.
Zoals ik al zei: iedereen doorloopt een escalatieladder waarbij geweld -bij normale mensen- een van de laatste treden zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verzet is prima, zolang het vreedzaam is.
Bedreiging is niet goed te praten. Gewoon niet.
Die zijn mij niet bekend.quote:
Zeker. De overheid heeft allerlei regels opgesteld, als je daar niet houdt dan volgt er een boete of ontneming van je vrijheid. Daarmee dwingt de overheid je om je aan het gedachtegoed van de overheid te houden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:09 schreef miss_sly het volgende:
Vind je dat de manier waarop we onze rechtsstaat hebben ingericht gebaseerd is op bedreigingen?
Je reageert wel op hem maar niet op mijn bron? Stijlvol.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon iemand die al 9 maanden lang de cijfers bij houd.
In the end vind ik het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die bedreigingen en geweld goed praten.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: iedereen doorloopt een escalatieladder waarbij geweld -bij normale mensen- een van de laatste treden zijn.
In the end: ook jij bent gewelddadig als je maar lang genoeg getergd wordt.
En dat het aantal tests gewoon nog steeds aan het toenemen is. Je ziet aan de ziekenhuisbezetting en opnames bijvoorbeeld wel degelijk dat de druk op de zorg nog steeds aan het afnamen is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
Laten we wel blijven benadrukken dat dit dagcijfers zijn die constant een paar honderd variëren.
Ga toch weg man.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.
In de de jaren 40 zijn mensen ook in het verzet gegaan. Dat was ook gewelddadig.
Overheid gebruikt ook geweld om groepen uit elkaar te drijven, of private bedrijven te sluiten.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die mensen zijn net zo fout.
Het maakt niet uit wie de bedreiger is en wie bedreigt wordt. Dat is niet zoals we het doen in een samenleving.
Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid ja. Niet bij individuele burgers.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker. De overheid heeft allerlei regels opgesteld, als je daar niet houdt dan volgt er een boete of ontneming van je vrijheid. Daarmee dwingt de overheid je om je aan het gedachtegoed van de overheid te houden.
Als ik dit topic mag geloven dan is een dreigement het dwingen van een ander tot handelen naar jouw gedachtegoed en dat je iets doet tegen die ander als hij niet dat niet doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |