Effect van de mondkapjesplicht zien we pas over een paar dagen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet al te best weer. Maar laten we vooral doorgaan met hoe het nu gaat
En die mensen zijn net zo fout.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees zo nu en dan anders wel dat mondkapjes fetisjisten geweld willen gebruiken tegen mensen die geen mondkapje dragen.
Gewoon iemand die al 9 maanden lang de cijfers bij houd.quote:
Vandaag overleg met OMT ook, goeie timing. Dat wordt een eenzame Kerst.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:19 schreef Scrummie het volgende:
Lekker zeg, voor een nieuwe persco weer de hoogte in gaan.
Nathan Ruthjes is zo leuk!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals Nathan Rutjes zou zeggen: 'probeer niet om uw verlies terug te verdienen'
Aantal tests nam met zo'n 10% toe, aantal positieven met 5%.quote:Het aantal coronabesmettingen in Fryslân laat een stabiel beeld zien. Deze week kwamen er 703 bij, iets meer dan de 672 van vorige week.
...
Het aantal afgenomen tests op de vier Friese GGD-locaties bedroeg 8780, 800 meer dan de 7946 van vorige week. Dit is het hoogste aantal in zes weken. Sinds dinsdag kunnen mensen zonder klachten zich laten testen, vanaf de vijfde dag van hun door bron- en contactonderzoek of de coronamelderapp gestarte quarantaine.
Zoals ik al zei: iedereen doorloopt een escalatieladder waarbij geweld -bij normale mensen- een van de laatste treden zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verzet is prima, zolang het vreedzaam is.
Bedreiging is niet goed te praten. Gewoon niet.
Die zijn mij niet bekend.quote:
Zeker. De overheid heeft allerlei regels opgesteld, als je daar niet houdt dan volgt er een boete of ontneming van je vrijheid. Daarmee dwingt de overheid je om je aan het gedachtegoed van de overheid te houden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:09 schreef miss_sly het volgende:
Vind je dat de manier waarop we onze rechtsstaat hebben ingericht gebaseerd is op bedreigingen?
Je reageert wel op hem maar niet op mijn bron? Stijlvol.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon iemand die al 9 maanden lang de cijfers bij houd.
In the end vind ik het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die bedreigingen en geweld goed praten.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: iedereen doorloopt een escalatieladder waarbij geweld -bij normale mensen- een van de laatste treden zijn.
In the end: ook jij bent gewelddadig als je maar lang genoeg getergd wordt.
En dat het aantal tests gewoon nog steeds aan het toenemen is. Je ziet aan de ziekenhuisbezetting en opnames bijvoorbeeld wel degelijk dat de druk op de zorg nog steeds aan het afnamen is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
Laten we wel blijven benadrukken dat dit dagcijfers zijn die constant een paar honderd variëren.
Ga toch weg man.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.
In de de jaren 40 zijn mensen ook in het verzet gegaan. Dat was ook gewelddadig.
Overheid gebruikt ook geweld om groepen uit elkaar te drijven, of private bedrijven te sluiten.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die mensen zijn net zo fout.
Het maakt niet uit wie de bedreiger is en wie bedreigt wordt. Dat is niet zoals we het doen in een samenleving.
Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid ja. Niet bij individuele burgers.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker. De overheid heeft allerlei regels opgesteld, als je daar niet houdt dan volgt er een boete of ontneming van je vrijheid. Daarmee dwingt de overheid je om je aan het gedachtegoed van de overheid te houden.
Als ik dit topic mag geloven dan is een dreigement het dwingen van een ander tot handelen naar jouw gedachtegoed en dat je iets doet tegen die ander als hij niet dat niet doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |