Een wet is inderdaad de formalisering van een bedreiging richting de bevolking: loop niet met meer dan 4 mensen op straat of we rekenen 95 Euro de man met u af.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.
Dat is de rol van de overheid..
Of het allemaal gerechtvaardigd en proportioneel is dat laten we even buiten beschouwing voor het gemak.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe is dat hetzelfde? De overheid voert een wet in en zegt: Als je je niet aan deze wet houdt krijg je een boete.
Dat is de rol van de overheid.. Ik ben het daar ook niet altijd mee eens, maar dit is toch niet de manier om daarop te reageren?
[..]
Of: Begrijp me niet verkeerd, maar..
Helemaal prima, maar begin je betoog dan niet met ik wil het niet goedpraten. Terwijl dat overduidelijk wel je intentie is.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik doe het dan ook niet om likes en steun te scoren.
"Kijk eens hoe goed ik dit veroordeel!" "Kijk mij allemaal ik ben verontwaardigd!"
Dat weet ik niet. Meestal zijn internetbedreigers/viruswappies beroepswerklozen met een psychische aandoening.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef Fred het volgende:
[..]
In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.
Nogmaals, ik ben ook niet blij met die verordeningen en wetten, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer ik naar jouw huis toe ga om te zeggen dat als je je post niet verwijderd ik je huis in brand steek?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of het allemaal gerechtvaardigd en proportioneel is dat laten we even buiten beschouwing voor het gemak.
In WO2 werden groepen mensen buitengesloten, dat was nou eenmaal de wet en hebben we te accepteren.
Knap staaltje amateur psychologie vanaf je bureaustoel.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
-edit- niet zo op de persoon
Herkenbaar toch, of niet dan. De argumenten zijn weer op dus trekken we een kaart uit de bak van het belachelijk maken.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Knap staaltje amateur psychologie vanaf je bureaustoel.
Precies, dat is waarom we in een rechtstaat leven. Juist zonder wet- en regelgeving zouden persoonlijke bedreigingen en andere excessen aan de orde van de dag zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben ook niet blij met die verordeningen en wetten, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer ik naar jouw huis toe ga om te zeggen dat als je je post niet verwijderd ik je huis in brand steek?
Zegt degene die de rest beschuldigd van willen deugen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Herkenbaar toch, of niet dan. De argumenten zijn weer op dus trekken we een kaart uit de bak van het belachelijk maken.
En dan ga je maar over op bedreigingen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:35 schreef Fred het volgende:
[..]
In de ogen van de bedreigers worden zij juist bedreigt door het OMT: in veel gevallen hangt hun economisch voortbestaan aan een zijden draadje door uitspraken van het OMT.
Of je bent het er gewoon mee eens, dat kan ook, toch?quote:
Tja, niet iedereen is in staat om zijn woede en boosheid uit te drukken op minder agressieve wijze.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:50 schreef trein2000 het volgende:
En dan ga je maar over op bedreigingen?
Dan wordt het tijd dat ze dat leren.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, niet iedereen is in staat om zijn woede en boosheid uit te drukken op minder agressieve wijze.
Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan ga je maar over op bedreigingen?
Fijn dat je begrip hebt en het begrijpt. maar de slotsom is, is dat er niks veranderd. Al 9 maanden niet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of je bent het er gewoon mee eens, dat kan ook, toch?
Ik kan echt wel begrijpen dat er mensen zijn die zich niet gehoord voelen, kwaad voelen, angstig zijn over wat nog komen gaat. Ik zie ook echt wel dat er mensen zijn die zich oprecht zorgen maken over hun (grond)rechten. En ook al begrijp ik dat niet en zie ik dat anders, vind ik dat zij hun mening net zo goed moeten kunnen laten horen. Net als ik vind dat Wilders dat ongestoord en zonder bedreigingen zou koeten kunnen doen. Of Sylvana Simons, om maar even te uitersten te noemen.
Als je echter overgaat tot bedreigingen of het goedpraten ervan, begrip opbrengen ervoor, dan is het wat mij betreft wel klaar.
Nee hoor. Zo werkt ons rechtssysteem.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is toch ook een vorm van een dreigement dan?
Anders komt er een moment dat ze niet meer mee kunnen doen, omdat ze worden opgepakt en veroordeeld voor bedreiging.quote:
Mijn begrip is sowieso niet van belang.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijn dat je begrip hebt en het begrijpt. maar de slotsom is, is dat er niks veranderd. Al 9 maanden niet.
Dat kan niet zo doorgaan. Hoeveel en hoe vaak je ook al die (mooie) zalvende woorden aanhaalt.
Daarmee uit je toch een bedreiging uit naar de bedreigers, vanwege het doen van een bedreiging?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:02 schreef miss_sly het volgende:
Anders komt er een moment dat ze niet meer mee kunnen doen, omdat ze worden opgepakt en veroordeeld voor bedreiging.
Zo werkt dat in NL. "Niet in staat zijn om je woede en boosheid uit te drukken op een minder agressieve wijze" is is geen verzachtende omstandigheid.
Overtreden is hier niet het juiste woord, maar een legitieme beperking van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweld is nooit goed. Maar als de overheid zelf keer op keer de grondwet overtreedt en en ingaat tegen burgerlijke belangen dan heb ik daar minder moeite mee.
In de de jaren 40 zijn mensen ook in het verzet gegaan. Dat was ook gewelddadig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |