Het moet de mensen eerst direct raken inderdaad voordat ze het in beginnen te zien. Ik voorzie dan ook een omkanteling binnen korte tijd wanneer de economische gevolgen zich zullen ontplooien en veel mensen er direct last van krijgen. Jammer genoeg komt dit te laat want die omkanteling was zeer nuttig geweest tijdens de coronacrisis en de maatregelen die er toen zijn ingesteld, met zeer weinig tegenspraak aangezien het maar een klein deel raakt. Voelen meer mensen het in de portemonnee krijg je ook meer weerstand. Jammer.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat een hele hoop mensen (vooral ook de mensen die altijd in dit topic reageren) iets anders zouden reageren als zij zelf ook te maken hadden met de gigantische impact van de hele pandemie.
Je kunt toch niet de tent van overheidswege dicht doen (zonder concreet uitzicht op verbetering, heel belangrijk in deze) een vervolgens zeggen: “Stik er maar in”. Dat is gewoon onbehoorlijk, asociaal en niet solidair.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb via vrienden die in de horeca werkzaam zijn vernomen dat de tegemoetkomingen vanuit de overheid in fase 1/2 op zijn gelopen naar vele tienduizenden, tot zelfs honderdduizenden euro's per lokatie en dat is niet uit de duim gezogen. Als je dan gaat tellen hoe ontzettend veel horeca er in Nederland is, dan snap ik dat het ergens een keertje op houd.
Wat als een kroeg zich tijdelijk om wil laten bouwen tot een restaurant? Hier moet je ze gewoon de mogelijkheid toe geven en duidelijke regels en voorwaarden voor maken.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:53 schreef trein2000 het volgende:
Kroegen moet je gewoon niet meer doen. Dat hebben we in de zomer gezien. Alle mooie woorden ten spijt, maar daar trok niemand zich iets aan van de anderhalve meter. Dat was gewoon helemaal mis.
Voor de restaurants daarentegen zou er toch best eens een serieus bod onderzoek gedaan kunnen worden naar wat er wel mogelijk is. Dat is toch behoorlijk anders.
Dat begrijp ik ook wel, maar het alternatief is dus die horeca te laten afsterven. Als je ze niet voldoende wil steunen moet je ze helemaal niet steunen en gewoon zeggen: Ga maar failliet, je kosten worden kwijtgescholden, dan begin je volgend jaar opnieuw.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb via vrienden die in de horeca werkzaam zijn vernomen dat de tegemoetkomingen vanuit de overheid in fase 1/2 op zijn gelopen naar vele tienduizenden, tot zelfs honderdduizenden euro's per lokatie en dat is niet uit de duim gezogen. Als je dan gaat tellen hoe ontzettend veel horeca er in Nederland is, dan snap ik dat het ergens een keertje op houd.
Het is inderdaad lastig om objectief en rationeel naar de hele situatie te kijken wanneer je er zelf onevenredig het slachtoffer van bent.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat een hele hoop mensen (vooral ook de mensen die altijd in dit topic reageren) iets anders zouden reageren als zij zelf ook te maken hadden met de gigantische impact van de hele pandemie.
Klopt, aan de andere kant vielen er al in maart/april tenten zowat direct om die 0,0 vet op de botten hadden. Het is echt heel crue, maar de overheid kan niet alle balletjes in de lucht houden in deze situatie.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt toch niet de tent van overheidswege dicht doen (zonder concreet uitzicht op verbetering, heel belangrijk in deze) een vervolgens zeggen: “Stik er maar in”. Dat is gewoon onbehoorlijk, asociaal en niet solidair.
Omdat klanten vanwege overheidsmaatregelen om de ouderen en zwakkeren te beschermen niet naar de horeca kunnen.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De horeca is door hun klanten de nek omgedraait. Die klanten hebben het geld niet meer aan hun gegeven.
hoe weet je dat bepaalde users er niet door geraakt worden ???quote:Op woensdag 2 december 2020 14:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan kan dat toch? Geen probleem mee.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat als een kroeg zich tijdelijk om wil laten bouwen tot een restaurant? Hier moet je ze gewoon de mogelijkheid toe geven en duidelijke regels en voorwaarden voor maken.
Ditzelfde geld voor mensen die met de ziekte te maken krijgen. Heel veel mensen die hier nu op de economische kant ingaan zijn niet van dichtbij met covid in aanraking geweest. Voor velen moet het ze eerst persoonlijk raken voordat ze maatregelen willen nemen om deze ziekte te proberen af te remmen. Mensen wiens ouders zijn overleden hoor je weinig klagen over het dragen van een mondkapje.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het moet de mensen eerst direct raken inderdaad voordat ze het in beginnen te zien. Ik voorzie dan ook een omkanteling binnen korte tijd wanneer de economische gevolgen zich zullen ontplooien en veel mensen er direct last van krijgen. Jammer genoeg komt dit te laat want die omkanteling was zeer nuttig geweest tijdens de coronacrisis en de maatregelen die er toen zijn ingesteld, met zeer weinig tegenspraak aangezien het maar een klein deel raakt. Voelen meer mensen het in de portemonnee krijg je ook meer weerstand. Jammer.
Ik wil best een tientje doneren aan de horeca maar dat tientje kan ik ook doneren aan mijn eigen spaarrekening voor het geval dat er nog eens een crisis aan komt.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar zijn trouwens de initatieven van de horeca niet om weer open te gaan maar om via een andere weg toch het geld te krijgen van hun klanten. En dan bedoel ik niet thuisbezorgd want dat zet niet genoeg zoden aan de dijk maar gewoon een oproep aan de vaste klanten om het geld dat ze normaal aan restaurant bezoek uitgeven aan hun te geven omdat ze het niet redden. Ik denk dat dat helemaal in de kersttijd prima wat meer druppels op de goeiende plaat kan gooien.
Een extra check op jaarrekeningen oid? Bedrijf gezond voor de crisis: steun. Bedrijf ongezond? tja.. lastig, maar nee, gaan we niet doen. Soort van 'Code zwart' voor de horecaquote:Op woensdag 2 december 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant vielen er al in maart/april tenten zowat direct om die 0,0 vet op de botten hadden. Het is echt heel crue, maar de overheid kan niet alle balletjes in de lucht houden in deze situatie.
Natuurlijk kan dat wel. Is een keuze. En ik weet nog wel wat potjes die eerder voor bezuinigingen in aanmerking komen dan hardwerkende ondernemers die totaal buiten hun schuld om zijn gesloten door de overheid.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant vielen er al in maart/april tenten zowat direct om die 0,0 vet op de botten hadden. Het is echt heel crue, maar de overheid kan niet alle balletjes in de lucht houden in deze situatie.
Overheid wil die zaken dicht hebben, dan moeten ze ook gewoon betalen om die zaken dicht te houden.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een bedrag wat je eventueel missen kunt is natuurlijk wel wat anders als iemand die zijn baan verliest/uitzicht op een koopwoning, eigen zaak of een zzp'er die in de bijstand kan. Het treft vooral jongeren en diezelfde jongeren hebben vaak weinig last van het virus zelf.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe weet je dat bepaalde users er niet door geraakt worden ???
wij hebben in ieder geval een aardig bedragje verloren door corona in meerdere opzichten en we moeten extra voorzichtig zijn.
niet dat we het slecht hebben maar toch is het "vervelend"
ik denk dat iedereen erdoor geraakt word, de een wat meer als de ander, en dan komen de jaren van inflatie er nog aan, de prijsverhogingen zijn al begonnen.
Lijkt me sowieso goed, ook buiten de horeca. We moeten geen zombie-economie gaan creëren.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een extra check op jaarrekeningen oid? Bedrijf gezond voor de crisis: steun. Bedrijf ongezond? tja.. lastig, maar nee, gaan we niet doen. Soort van 'Code zwart' voor de horeca
Mwoah ik werk zelf in de accountancy en om mijn studie te bekostigen ook nog in de horeca. Dus ik ken beide kanten wel een beetje qua dat.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moeten ze allemaal lekker doen, dag later zijn ze hun vergunning kwijt en kunnen ze gewoon weer dichtquote:Op woensdag 2 december 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik snap heel goed dat de horeca het water aan de lippen staat, maar ik moet zeggen dat zo'n actie als deze met 'Wij gaan sowieso open' nogal kinderachtig op me overkomt. In het slechtste scenario zien we straks na de feestdagen weer een toename in besmettingen en opnames en dan zou de horeca vrolijk hun deuren weer open gaan gooien?
Zo erg is het al dus. Dat we een maatregel die zijn nut op geen enkele manier heeft bewezen al als het ultieme redmiddel zien om besmetting (en erger) te voorkomen en mensen die hierin niet mee wensen te gaan afzetten als een stel aso’s.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen wiens ouders zijn overleden hoor je weinig klagen over het dragen van een mondkapje.
moeilijk dilemma hoe we dat konden voorkomen .....quote:Op woensdag 2 december 2020 15:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een bedrag wat je eventueel missen kunt is natuurlijk wel wat anders als iemand die zijn baan verliest/uitzicht op een koopwoning, eigen zaak of een zzp'er die in de bijstand kan. Het treft vooral jongeren en diezelfde jongeren hebben vaak weinig last van het virus zelf.
Dat hebben ze dan ook ruimschoots gedaan. Let wel, ik ben zelf ook van mening dat de sluiting van ALLE horeca mid Oktober onnodig was.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Overheid wil die zaken dicht hebben, dan moeten ze ook gewoon betalen om die zaken dicht te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
21 gemeentes met 0 besmettingen
15 gemeentes met 1 besmetting
98 gemeentes met 2-5 besmettingen
70 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Mensen maken rare sprongen als ze in het nauw worden gedreven en ik kan ze ergens geen ongelijk geven.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan kan dat toch? Geen probleem mee.
Waar je wel voor moet waken zijn Spaanse praktijken waar elke nachtclub een frituur op de bar heeft gezet en nu snackbar is. Dat moet je niet hebben en ook gewoon streng op controleren.
Het is al langere tijd bekend dat die solidariteit nogal selectief is helaas.quote:Op woensdag 2 december 2020 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt toch niet de tent van overheidswege dicht doen (zonder concreet uitzicht op verbetering, heel belangrijk in deze) een vervolgens zeggen: “Stik er maar in”. Dat is gewoon onbehoorlijk, asociaal en niet solidair.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |