abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 december 2020 @ 14:41:42 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196516467
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:41 schreef cherrycoke het volgende:
test gehad, hoelang duurde het bij jullie voordat je de uitslag kreeg?
Ik ben momenteel 23 uur wachtende nu.
pi_196516473
quote:
22 uur.....maar dat was in maart en niet in nederland _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196516485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik snap heel goed dat de horeca het water aan de lippen staat, maar ik moet zeggen dat zo'n actie als deze met 'Wij gaan sowieso open' nogal kinderachtig op me overkomt. In het slechtste scenario zien we straks na de feestdagen weer een toename in besmettingen en opnames en dan zou de horeca vrolijk hun deuren weer open gaan gooien?
Het is ook niet heel slim. Daarom denk ik dat het echt een laatste schreeuw om hulp is. Op een bepaald moment hebben ze niks meer te verliezen natuurlijk (dan is het kiezen tussen sowieso failliet gaan omdat de overheid toch niet opeens besluit de horeca te openen met deze cijfers & nog een kleine kans te hebben het iets langer vol te houden door eerder open te gaan). Ze weten zelf ook wel dat het geen handig besluit is - als ze het dus wel doorzetten wil dat wel wat zeggen. Overheid is nu aan zet denk ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2020 14:44:02 ]
pi_196516488
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Okay corona belasting dan zodat het geld dat nu in spaarrekeningen verdwijnt netjes naar restaurants gesluist kan worden?
Ik dacht dat we serieus op elkaar konden reageren ;)

Als de overheid wil dat de sector het overleeft, moeten ze zorgen dat ze voldoende financieren om dat daadwerkelijk te kunnen doen. Elke cent daarbovenop die iemand wil geven aan een horecaondernemer is meegenomen, maar daar mag je als overheid niet vanuit gaan.

Ja mensen sparen dit jaar meer, maar met een reden. Er wordt namelijk op veel momenten ook geroepen dat volgend jaar een gigantische ontslaggolf gaat komen, dus mensen gaan geld potten. Dat kun je mensen niet kwalijk nemen lijkt me.
pi_196516493
quote:
Ik snap heel goed dat de horeca het water aan de lippen staat, maar ik moet zeggen dat zo'n actie als deze met 'Wij gaan sowieso open' nogal kinderachtig op me overkomt. In het slechtste scenario zien we straks na de feestdagen weer een toename in besmettingen en opnames en dan zou de horeca vrolijk hun deuren weer open gaan gooien?
Misschien is het gewoon bedoeld als een dreigement om meer toepasselijke steun of maatwerk te krijgen. Op een nette manier werkt kennelijk niet dus dan moet het maar zo, heb het idee dat ze genegeerd worden. Ze hebben ook niet zo veel te verliezen.

Natuurlijk hoop ik dat ze 17 januari gewoon weer hun deuren openen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:43:46 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik dacht dat we serieus op elkaar konden reageren ;)

Als de overheid wil dat de sector het overleeft, moeten ze zorgen dat ze voldoende financieren om dat daadwerkelijk te kunnen doen. Elke cent daarbovenop die iemand wil geven aan een horecaondernemer is meegenomen, maar daar mag je als overheid niet vanuit gaan.

Ja mensen sparen dit jaar meer, maar met een reden. Er wordt namelijk op veel momenten ook geroepen dat volgend jaar een gigantische ontslaggolf gaat komen, dus mensen gaan geld potten. Dat kun je mensen niet kwalijk nemen lijkt me.
Dat was serieus het geld moet toch ergens vandaan komen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 14:44:40 #132
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_196516519
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ben momenteel 23 uur wachtende nu.
ik mag nu ook echt helemaal niks he :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 2 december 2020 @ 14:45:25 #133
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196516527
quote:
Las vanmorgen wel dat als je Corona hebt dat je dus gebeld wordt ipv een smsje (dat je je uitslag kan bekijken)
Dus eigenlijk weet je het al door de methodiek hoe je de uitslag te weten komt, wat je wel of niet hebt.
Ergens vind ik het daardoor spannender :')
pi_196516531
quote:
In de ochtend getest. Begin van de avond de uitslag. Was vorige week.

Negatief overigens.
pi_196516533
quote:
Wat moet je dan doen als je bijna failliet gaat? De horeca is door de overheid gewoon uiteindelijk de nek omgedraait en de horeca mag ook best terug bijten.
pi_196516543
quote:
Wisselt een keer 3 dagen, tijdens de problemen rondom die testcapaciteit en de laatste keer was een maand of wat geleden toen duurde het maar 18 uur....
blablablabla
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:46:11 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516544
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien is het gewoon bedoeld als een dreigement om meer toepasselijke steun of maatwerk te krijgen. Op een nette manier werkt kennelijk niet dus dan moet het maar zo, heb het idee dat ze genegeerd worden. Ze hebben ook niet zo veel te verliezen.

Natuurlijk hoop ik dat ze 17 januari gewoon weer hun deuren openen.
Dit moet bijna hetzelfde gevoel als dat van onze overheid zijn, gewoon op een nette manier aan mensen vragen om iets te doen werkt niet dus moeten er dingen opgelegd worden.

In een ideale wereld was de horeca gewoon nog open maar ging niemand er meer heen en gaven ze het geld dat ze normaal zouden uitgeven gewoon als gift aan diezelfde horeca.
pi_196516550
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat was serieus het geld moet toch ergens vandaan komen?
Stel dat ik 200 euro per maand uitgaf aan een dienst (horeca). Dan moet ik nu 200 euro per maand uit gaan geven aan niets, aan hopen dat anderen hetzelfde doen zodat mijn favoriete café/restaurant open kan blijven?

De tegemoetkoming van de overheid moet gewoon voldoende zijn om kostendekkend te draaien. Ze hoeven dit jaar geen winst te maken, maar ze hoeven ook niet op de fles te gaan vanwege gebrek aan beleid. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt 100% bij de overheid, die kunnen ze niet afschuiven aan de bevolking die dat maar moet regelen.

Maargoed, je hebt wel een punt. Registreer de horeca-ondernemers maar als een ANBI en maak giften aan de horeca belastingaftrekbaar.
pi_196516559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen als je bijna failliet gaat? De horeca is door de overheid gewoon uiteindelijk de nek omgedraait en de horeca mag ook best terug bijten.
Ik zeg ook niet dat ze niet hard zijn geraakt en/of niet terug mogen bijten, maar de toon die ze nu aanslaan is niet de juiste wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:47:09 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De horeca is door hun klanten de nek omgedraait. Die klanten hebben het geld niet meer aan hun gegeven.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:47:52 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196516572
Natuurlijk willen veel mensen de horeca wel sponsoren, echter vele mensen hebben natuurlijk ook financiele verliezen nu door corona. Of.. de kans bestaat dat... Dan wil je ook niet altijd maar je geld uitgeven aan iets, waarvan je niet weet of het wat gaat worden.

De steun vanuit de overheid zou gewoon beter moeten zijn.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:50:08 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Stel dat ik 200 euro per maand uitgaf aan een dienst (horeca). Dan moet ik nu 200 euro per maand uit gaan geven aan niets, aan hopen dat anderen hetzelfde doen zodat mijn favoriete café/restaurant open kan blijven?

De tegemoetkoming van de overheid moet gewoon voldoende zijn om kostendekkend te draaien. Ze hoeven dit jaar geen winst te maken, maar ze hoeven ook niet op de fles te gaan vanwege gebrek aan beleid. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt 100% bij de overheid, die kunnen ze niet afschuiven aan de bevolking die dat maar moet regelen.

Maargoed, je hebt wel een punt. Registreer de horeca-ondernemers maar als een ANBI en maak giften aan de horeca belastingaftrekbaar.
Normaal jij 200 -> horeca
Nu overheid 200 -> horeca

Maar die overheid heeft niet 200 extra gekregen dus moet het worden jij 200 -> overheid -> horeca

En hoe dat dan precies loopt is nog onduidelijk maar vroeg of laat moeten het geld weer zo verdeeld worden of de horeca stort in. Als de overheid de horeca in stand kon houden dan had de horeca om te beginnen geen klanten nodig gehad dan hadden ze gewoon zonder publiek van de staat kunnen bestaan.
pi_196516608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze niet hard zijn geraakt en/of niet terug mogen bijten, maar de toon die ze nu aanslaan is niet de juiste wat mij betreft.
Ik denk dat een hele hoop mensen (vooral ook de mensen die altijd in dit topic reageren) iets anders zouden reageren als zij zelf ook te maken hadden met de gigantische impact van de hele pandemie.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:50:39 #144
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196516612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze zijn wel een aantal maanden open geweest (behalve de nachtclubs etc.).
Een paar maanden waar ze op heel beperkte capaciteit konden opereren ja.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196516622
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Een paar maanden waar ze op heel beperkte capaciteit konden opereren ja.
En waar ze ook nog voor hebben moeten investeren in aanpassingen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:51:26 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516623
Okay ik zal stoppen met reageren als het overkomt als trollen @phpmystyle is zeker niet zo bedoeld.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:52:52 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196516644
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay ik zal stoppen met reageren als het overkomt als trollen @:phpmystyle is zeker niet zo bedoeld.
Ja moet je zelf weten natuurlijk, ik snap dat het lollig is. Maar ik zie wat je doet :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196516647
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Normaal jij 200 -> horeca
Nu overheid 200 -> horeca

Maar die overheid heeft niet 200 extra gekregen dus moet het worden jij 200 -> overheid -> horeca

En hoe dat dan precies loopt is nog onduidelijk maar vroeg of laat moeten het geld weer zo verdeeld worden of de horeca stort in. Als de overheid de horeca in stand kon houden dan had de horeca om te beginnen geen klanten nodig gehad dan hadden ze gewoon zonder publiek van de staat kunnen bestaan.
Maar dat is niet zo. Stel dat de horeca van die 200 ~50 euro nodig heeft om hun vaste lasten te kunnen dragen. De rest is voor personeel (NOW regeling e.d.), spaargeld om investeringen te doen en een stukje winst.

Die 50 euro om hun vaste lasten te kunnen dragen is waarin ze gecompenseerd moeten worden.
pi_196516652
Kroegen moet je gewoon niet meer doen. Dat hebben we in de zomer gezien. Alle mooie woorden ten spijt, maar daar trok niemand zich iets aan van de anderhalve meter. Dat was gewoon helemaal mis.

Voor de restaurants daarentegen zou er toch best eens een serieus bod onderzoek gedaan kunnen worden naar wat er wel mogelijk is. Dat is toch behoorlijk anders.
zie email 27 oktober
pi_196516681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb via vrienden die in de horeca werkzaam zijn vernomen dat de tegemoetkomingen vanuit de overheid in fase 1/2 op zijn gelopen naar vele tienduizenden, tot zelfs honderdduizenden euro's per lokatie en dat is niet uit de duim gezogen. Als je dan gaat tellen hoe ontzettend veel horeca er in Nederland is, dan snap ik dat het ergens een keertje op houd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')