abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196516295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Volgens mij beter dan vorige week woensdag toch?
Qua besmettingen was vorige week ietsje beter met 14 minder besmettingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 december 2020 @ 14:30:22 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196516311
quote:
Gelezen.

Doen we hier thuis verder niks mee.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:32:02 #103
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196516333
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat er in zijn directe omgeving alleen maar begrip voor is.

Dan vraag ik me altijd af hoe groot zijn ''directe omgeving'' is.
'' ik spreek vooral mensen die goed begrijpen dat we dit doen, en als we maar aan de regels houden dan krijgen we vanzelf meer vrijheid..''
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 2 december 2020 @ 14:32:14 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_196516338
quote:
Dit idiote idee hadden ze in België een tijdje terug ook al.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196516339
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gelezen.

Doen we hier thuis verder niks mee.
* repost *
  woensdag 2 december 2020 @ 14:32:39 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_196516345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Urk! Wat doe je.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196516354
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Mijn Urk! Wat doe je.
Geen paniek, Bunschoten neemt het stokje weer over.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:33:39 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196516362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:27 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]
Ook mooi dat ze het goede voorbeeld geven voor thuiswerken.

Dit geneuzel leent zich prima voor ms teams.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196516378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:27 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is mij bekend dat ze met de KHN in gesprek zijn (geweest). Hier wordt echter 0 mee gedaan lijkt het. Horecasluiting is weer stilzwijgend verlengd tot 17 januari. Volgens mij is het inmiddels al 2x verlengd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:35:51 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516386
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die laatste zin is onnodig natuurlijk. Dat de overheid niet met ze meedenkt is wat anders dan dat het leuk vinden om de horeca te treiteren.

Die ''ja, maar er is veel beweging binnen de horeca'' counter lees ik heel vaak. Maar in een gemiddeld restaurant heb je hooguit contacten met je tafelgenoten en de serveerder/serveerster, je zit eigenlijk enkel stil. In kroegen en cafe's wellicht anders ja. Maar juist daarom kan maatwerk helpen.

Desnoods mondkapje op als je binnen komt en weer weg gaat (of naar de wc wil).
Ik snap je roep op maatwerk maar helaas zijn mensen opportuun en zodra je zegt restaurants weer open onder die en die voorwaarde is elke kroeg en discotheek een restaurant zijn de voorwaarden de deur uit en wordt er na het eten een dansavondje georganiseerd. Het is een mooi streven maar mensen willen zich er niet aan houden en ondernemers willen geld verdienen en omzet draaien. Het is allemaal logisch dat het gebeurt en sommige dingen zijn gewoon niet zo wenselijk maar ze gebeuren wel. Toen de horeca open mocht zaten ze gelijk bomvol, het is mensen eigen om als iets weer mag het dan gelijk weer met volle teugen te doen, en hop de besmettingen gaan weer omhoog. En daar is horeca gewoon een sector waar de risico's hoog zijn ook met een nadruk op maatwerk. En dan kom je op handhaving uit en dat is al helemaal niet te doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196516394
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar zijn trouwens de initatieven van de horeca niet om weer open te gaan maar om via een andere weg toch het geld te krijgen van hun klanten. En dan bedoel ik niet thuisbezorgd want dat zet niet genoeg zoden aan de dijk maar gewoon een oproep aan de vaste klanten om het geld dat ze normaal aan restaurant bezoek uitgeven aan hun te geven omdat ze het niet redden. Ik denk dat dat helemaal in de kersttijd prima wat meer druppels op de goeiende plaat kan gooien.
Anders was men het geld ook kwijt geweest. Dit vind ik dus echt geen raar idee. Eigenlijk een soort crowdfunding.
I'll give you something to do
pi_196516396
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is mij bekend dat ze met de KHN in gesprek zijn (geweest). Hier wordt echter 0 mee gedaan lijkt het. Horecasluiting is weer stilzwijgend verlengd tot 17 januari. Volgens mij is het inmiddels al 2x verlengd.
Volgens mij tot maart zelfs al. Onofficieel.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:36:36 #113
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196516399
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Leuk PR-momentje verder niets, zeker niet met die nietszeggende teksten over 'aanpassingen'.. Welke aanpassingen precies? dat ze zich nu maar moeten focussen op bezorgen van eten want voor de rest kunnen ze immers niets.

quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat kan toch niet joh. Dan zijn ze feitelijk bijna een jaar dicht geweest.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196516412
quote:
Waar zijn trouwens de initatieven van de horeca niet om weer open te gaan maar om via een andere weg toch het geld te krijgen van hun klanten. En dan bedoel ik niet thuisbezorgd want dat zet niet genoeg zoden aan de dijk maar gewoon een oproep aan de vaste klanten om het geld dat ze normaal aan restaurant bezoek uitgeven aan hun te geven omdat ze het niet redden. Ik denk dat dat helemaal in de kersttijd prima wat meer druppels op de goeiende plaat kan gooien.
Best veel mensen hebben het dit jaar financieel ontzettend zwaar. Er is een groep die serieus spaart, maar ook een groep die hun inkomen hebben zien kelderen en hun spaargeld aan hebben moeten boren.

Hoewel ik het restaurant van een vriend van me blijf sponsoren, doe ik dat omdat ik 't een toffe kerel vind en er graag naartoe terug kan na deze pandemie, maar het lijkt me een rare vraag om geld te geven aan een restaurant omdat je als overheid te beroerd bent op een juiste manier bij te dragen.

De tegemoetkomingen die restaurants e.d. krijgen blijken niet genoeg om die restaurants gezond door deze crisis heen te loodsen. Dan kun je nu een beetje geld erin pompen en ze volgend jaar alsnog failliet zien gaan, je kunt ook zorgen dat ze kostendekkend zijn en met een 'schone lei' kunnen beginnen.

Je kan ook denken aan simpele dingen als BTW-afdracht voor thuisbezorgen afschaffen, belastingkorting op de huur van je pand, lijken me voldoende mogelijkheden te zijn die niet uitgaan van het bedelen van de horeca-ondernemer aan zijn bezoekers.
  woensdag 2 december 2020 @ 14:38:50 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196516420
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan is het weer te onpersoonlijk waarschijnlijk voor sommigen. Lekker makkelijk om de "Rutte en Hugo stom" elke keer weer uit de tas te halen. En er zijn zeker ook genoeg dingen misgegaan, maar andere dingen zijn dan wel weer goed gegaan. Ik denk zeker dat ze beter moeten communiceren met de horeca. Maar het is makkelijk om alles heel zwart-wit te zien. Er is ook een reden dat de horeca dicht is, niet omdat ze de horeca stom vinden.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:39:13 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196516424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:37 schreef chratnox het volgende:
Hoewel ik het restaurant van een vriend van me blijf sponsoren, doe ik dat omdat ik 't een toffe kerel vind en er graag naartoe terug kan na deze pandemie, maar het lijkt me een rare vraag om geld te geven aan een restaurant omdat je als overheid te beroerd bent op een juiste manier bij te dragen.
Okay corona belasting dan zodat het geld dat nu in spaarrekeningen verdwijnt netjes naar restaurants gesluist kan worden?

Dat is eigenlijk hetzelfde maar dan verplicht zonder bedelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196516426
quote:
hier in het kleine dorp heeft een restaurant een BBQ drive trough geopend...
een ander restaurant allerlei menu's en poke bowls voor afhalen, weer een ander restaurant gaat kerstbomen verkopen met een tegoedbon voor het restaurant.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196516430
Kut horeca
Geen enkel gemis als de helft omvalt
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 2 december 2020 @ 14:39:34 #119
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196516434
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Leuk PR-momentje verder niets, zeker niet met die nietszeggende teksten over 'aanpassingen'.. Welke aanpassingen precies? dat ze zich nu maar moeten focussen op bezorgen van eten want voor de rest kunnen ze immers niets.
[..]

Dat kan toch niet joh. Dan zijn ze feitelijk bijna een jaar dicht geweest.
Ze zijn wel een aantal maanden open geweest (behalve de nachtclubs etc.).
pi_196516435
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat? Dat meen je niet. Dat is mij even ontgaan. Of bedoel je dat ze hebben gezegd dat de maatregelen nog langer zullen duren na 17 januari. Ze hebben niet gezegd in welke mate, maar ik ga er niet vanuit dat je dit positief kunt opvatten en het weer veel langer zal gaan duren. Er wordt ons gewoon een worst voorgehouden die iedere keer verlengd wordt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196516444
Ik snap heel goed dat de horeca het water aan de lippen staat, maar ik moet zeggen dat zo'n actie als deze met 'Wij gaan sowieso open' nogal kinderachtig op me overkomt. In het slechtste scenario zien we straks na de feestdagen weer een toename in besmettingen en opnames en dan zou de horeca vrolijk hun deuren weer open gaan gooien?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 december 2020 @ 14:41:02 #122
12221 Tijn