abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 november 2020 @ 06:43:05 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196479547
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 30 november 2020 @ 06:53:17 #2
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196479565
Biden heeft zijn voet verzwikt tijdens het uitlaten van zijn hond. De republikeinen waren gelijk in opperste staat van paniek in de gedachte dat Kamala Harris misschien wel het roer over kan nemen. Goedemorgen GOP! :D :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 30 november 2020 @ 07:06:46 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196479612
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 06:53 schreef klappernootopreis het volgende:
Biden heeft zijn voet verzwikt tijdens het uitlaten van zijn hond. De republikeinen waren gelijk in opperste staat van paniek in de gedachte dat Kamala Harris misschien wel het roer over kan nemen. Goedemorgen GOP! :D :P
Ja een vrouw of een zwarte als president dat is een nachtmerrie voor de oprechte redneck
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196479672
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 06:53 schreef klappernootopreis het volgende:
Biden heeft zijn voet verzwikt tijdens het uitlaten van zijn hond. De republikeinen waren gelijk in opperste staat van paniek in de gedachte dat Kamala Harris misschien wel het roer over kan nemen. Goedemorgen GOP! :D :P
Het zou 2020 wel helemaal afmaken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 maandag 30 november 2020 @ 07:35:35 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196479707
Een president die iets aan zijn voeten heeft is onaccept- oh wacht
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196479710
twitter

twitter
  maandag 30 november 2020 @ 08:09:11 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196479880
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 07:36 schreef STING het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
wat denk je? Zal Biden er weer een handvol stemmen bij krijgen na de hertelling?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196479940
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

wat denk je? Zal Biden er weer een handvol stemmen bij krijgen na de hertelling?
Oei, 't wordt nog spannend. Er is alleen nog een (tweede) hertelling gaande in Georgia, waarbij de vorige hertelling 1.400 extra stemmen opleverde voor Trump. Dat Biden er nu ook wat stemmen bij krijgt, is wel zo eerlijk vind ik :7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2020 @ 08:23:43 #9
426493 crew  PippenScottie
pi_196479951
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 07:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja een vrouw of een zwarte als president dat is een nachtmerrie voor de oprechte redneck
Oprechte evangelist
pi_196480313
Lijkt me vrij uniek dat we over 4 jaar twee presidenten achter elkaar hebben die allebei niet herverkozen zijn.

Gezien zijn leeftijd kan biden onmogelijk voor een tweede termijn gaan, wat deze unieke situatie oplevert.
speak only if it improves the silence.
  maandag 30 november 2020 @ 09:21:02 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_196480351
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef TjjWester het volgende:
Lijkt me vrij uniek dat we over 4 jaar twee presidenten achter elkaar hebben die allebei niet herverkozen zijn.

Gezien zijn leeftijd kan biden onmogelijk voor een tweede termijn gaan, wat deze unieke situatie oplevert.
Ford en Carter, waren op zich allebei niet herverkozen, alhoewel Ford ook nooit gekozen is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 maandag 30 november 2020 @ 10:23:34 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196480992
twitter


Zo komt Trump nooit van #diaperdon af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196481305
Met 'they' bedoelt ie waarschijnlijk ons hier op fok.
pi_196481440
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef TjjWester het volgende:
Lijkt me vrij uniek dat we over 4 jaar twee presidenten achter elkaar hebben die allebei niet herverkozen zijn.

Gezien zijn leeftijd kan biden onmogelijk voor een tweede termijn gaan, wat deze unieke situatie oplevert.
Hoezo kan hij niet voor een tweede termijn gaan? Ja hij is nogal oud maar zijn gezondheid lijkt prima in orde.
  maandag 30 november 2020 @ 11:25:46 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196481867
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo kan hij niet voor een tweede termijn gaan? Ja hij is nogal oud maar zijn gezondheid lijkt prima in orde.
Tuurlijk wel

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196481999
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo kan hij niet voor een tweede termijn gaan? Ja hij is nogal oud maar zijn gezondheid lijkt prima in orde.
HIj heeft aangegeven een soort tussenpaus te willen zijn om de enorme bende die Trump ervan heeft gemaakt te herstellen.

Waarmee ie natuurlijk niet direct een tweede termijn uitsluit, maar ik denk dat ie A. zelf ook graag de volgende generatie de kans laat en B. er dan ook gewoon geen zin meer in heeft :')

Trump is in vier jaar tijd ook verder afgetakeld, en die heeft niet eens echt gewerkt. Die heeft vooral een beetje zitten Twitteren en mensen zitten ontslaan. Kijk nog maar eens naar de foto's van Obama in 2008, 2012 en 2016. Daadwerkelijk de president zijn en niet doen alsof (zoals Trump) is toch wel een beste slijtageslag. Ik zie Biden in 2024 niet meedoen. Hoeft ook niet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196482258
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 11:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

HIj heeft aangegeven een soort tussenpaus te willen zijn om de enorme bende die Trump ervan heeft gemaakt te herstellen.

Campangepraat natuurlijk, dat lijkt me duidelijk. Hij zal over twee jaar zeggen dat hij bijna geen tijd heeft om zijn agenda uit te voeren omdat er zo veel rommel is op te ruimen en hij dus een tweede termijn nodig heeft ;)
pi_196482334
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Campangepraat natuurlijk, dat lijkt me duidelijk. Hij zal over twee jaar zeggen dat hij bijna geen tijd heeft om zijn agenda uit te voeren omdat er zo veel rommel is op te ruimen en hij dus een tweede termijn nodig heeft ;)
Hij zal toch zelf ook wel de afweging maken dat ie aan het eind van een tweede termijn 86 (!) zou zijn? Ik zou er geen zin meer in hebben denk ik zo :')

We zullen het wel zien. Ik vermeod dat ie het stokje doorgeeft aan Harris, als de electorale situatie dat toelaat dan, want vrouwen zijn natuurlijk eng en zwarte al helemaal.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 30 november 2020 @ 12:10:16 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196482347
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hij zal toch zelf ook wel de afweging maken dat ie aan het eind van een tweede termijn 86 (!) zou zijn? Ik zou er geen zin meer in hebben denk ik zo :')

We zullen het wel zien. Ik vermeod dat ie het stokje doorgeeft aan Harris, als de electorale situatie dat toelaat dan, want vrouwen zijn natuurlijk eng en zwarte al helemaal.
Misschien wordt Obama nog een keer vice president dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196482374
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hij zal toch zelf ook wel de afweging maken dat ie aan het eind van een tweede termijn 86 (!) zou zijn? Ik zou er geen zin meer in hebben denk ik zo :')

We zullen het wel zien. Ik vermeod dat ie het stokje doorgeeft aan Harris, als de electorale situatie dat toelaat dan, want vrouwen zijn natuurlijk eng en zwarte al helemaal.
Het is helemaal niet zeker dat Harris hoog in de pikorde staat wat betreft presidentskandidaat. Ze wordt dan wel vice-president, maar dat is ze puur en alleen vanwege haar huidskleur en geslacht. Vergeet niet dat ze bij de primaries het zo dramatisch deed dat ze al in december de handdoek in de ring gooide.
pi_196482386
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zeker dat Harris hoog in de pikorde staat wat betreft presidentskandidaat. Ze wordt dan wel vice-president, maar dat is ze puur en alleen vanwege haar huidskleur en geslacht. Vergeet niet dat ze bij de primaries het zo dramatisch deed dat ze al in december de handdoek in de ring gooide.
Nee, dat is ze natuurlijk helemaal niet vanwege haar huidskleur en geslacht, kom op zeg. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196482405
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zeker dat Harris hoog in de pikorde staat wat betreft presidentskandidaat. Ze wordt dan wel vice-president, maar dat is ze puur en alleen vanwege haar huidskleur en geslacht. Vergeet niet dat ze bij de primaries het zo dramatisch deed dat ze al in december de handdoek in de ring gooide.
Mij zou het niet verbazen. De Democratische partij is er erg goed in de verkeerde kandidaat te selecteren.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196482417
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, dat is ze natuurlijk helemaal niet vanwege haar huidskleur en geslacht, kom op zeg. :')
Dat wil je ontkennen? Vice-president is in de praktijk een vrij symbolische functie die vooral gebruikt wordt om bepaalde groepen aan te spreken. Biden had vantevoren al aangekondigd dat hij een vrouw zou kiezen als running mate, en na George Floyd stond vast dat dat een zwarte vrouw zou worden. Dat waren de twee criteria.
pi_196482423
Laat de US ( en de wereld) eerst maar eens afwachten of het lukt om de zooi op te ruimen de komende jaren.
Obama never nooit meer, want dan is Michelle weg.

* AnneX telt tot 14 december Nog 14 dagen En telt verder tot 20 januari Nog 51 dagen 🇺🇸
pi_196482425
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mij zou het niet verbazen. De Democratische partij is er erg goed in de verkeerde kandidaat te selecteren.
De partij selecteert dan ook niet iemand, dat doen de partijleden. En die hebben al laten zien weinig op te hebben met Harris. Misschien dat ze dat kan veranderen als VP in de komende vier jaar maar daar heb ik mijn twijfels bij.
pi_196482473
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mij zou het niet verbazen. De Democratische partij is er erg goed in de verkeerde kandidaat te selecteren.
Nee.. dat doen de republikeinen. Die kiezen een leugenaar als het dreinend kind Trump
En ze blijven die mad king maar steunen en geloven
pi_196482490
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat wil je ontkennen? Vice-president is in de praktijk een vrij symbolische functie die vooral gebruikt wordt om bepaalde groepen aan te spreken. Biden had vantevoren al aangekondigd dat hij een vrouw zou kiezen als running mate, en na George Floyd stond vast dat dat een zwarte vrouw zou worden. Dat waren de twee criteria.
Allereerst moet je het verschil tussen 'alleen maar' en 'is ook een overweging geweest' even onderscheiden.
Maar daarnaast denk ik dat Harris juist ook specifiek op haar capaciteiten en ervaring is geselecteerd met wel degelijk het idee dat ze het stokje wel eens over zou moeten kunnen nemen. Het is ook niet alsof Biden door Obama werd geselecteerd 'omdat ie een blanke man was', al zal dat ongetwijfeld wel hebben meegespeeld om electorale overwegingen, maar juist ook om wat hij inhoudelijke toevoegde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196482529
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Allereerst moet je het verschil tussen 'alleen maar' en 'is ook een overweging geweest' even onderscheiden.
Maar daarnaast denk ik dat Harris juist ook specifiek op haar capaciteiten en ervaring is geselecteerd met wel degelijk het idee dat ze het stokje wel eens over zou moeten kunnen nemen.
Maar wat zijn die capaciteiten dan? Dat kan niemand uitleggen, en zij zelf al helemaal niet. Daarom trok ze zich al zo snel terug uit de race. Ik denk ook niet dat de Democratische partij als geheel achter dat idee staat.

En nee, het was een harde lijn. De VP zou altijd een zwarte vrouw worden (na juni). Dat is geen overweging. Heb ik overigens geen problemen mee verder, zoals gezegd is een VP over het algemeen toch om een groep aan te spreken die zich minder kan identificeren met de presidentskandidaat.

Daarom was er ook die focus op haar status als eerste vrouwelijk en zwarte VP. Dat was wat telde tijdens de campagne. Interview op interview met zwarte mensen die nu wel gingen stemmen omdat Harris zwart is.

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 30-11-2020 12:30:03 ]
pi_196482668
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar wat zijn die capaciteiten dan? Dat kan niemand uitleggen, en zij zelf al helemaal niet. Daarom trok ze zich al zo snel terug uit de race. Ik denk ook niet dat de Democratische partij als geheel achter dat idee staat.
Oh wat leuk, je hebt het aan iedereen gevraagd?
Hier heb je wat te lezen:
https://edition.cnn.com/2(...)harris-vp/index.html
https://www.sfchronicle.c(...)Biden-s-15476165.php
https://www.theatlantic.c(...)icked-harris/615100/

Overigens waren er wel meer mensen, waaronder ik, die voor de primaries Harris wel als een potentiële frontrunner zagen, met name ook vanwege haar sterke optredens in de senaat, maar de Democratische achterban dacht daar anders over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196482707
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh wat leuk, je hebt het aan iedereen gevraagd?

[...]

Overigens waren er wel meer mensen, waaronder ik, die voor de primaries Harris wel als een potentiële frontrunner zagen, met name ook vanwege haar sterke optredens in de senaat, maar de Democratische achterban dacht daar anders over.
Niets aan toe te voegen :)
pi_196482747
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niets aan toe te voegen :)
Snap ik, je verhaaltje sloeg namelijk niet echt ergens op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196482749
quote:
Volgens mij ondersteunt dat alleen maar verder mijn punt. De shortlist bestond bij voorbaat alleen maar uit zwarte vrouwen. Dan is het niet zo gek om iemand te kiezen die daar dan weer het meeste bekend is.
  maandag 30 november 2020 @ 12:36:17 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196482758
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Overigens waren er wel meer mensen, waaronder ik, die voor de primaries Harris wel als een potentiële frontrunner zagen,
Ik ook.
pi_196482762
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Snap ik, je verhaaltje sloeg namelijk niet echt ergens op.
Probeer het nog een keer te lezen. Je beantwoordt je eigen vraag namelijk. Die arrogante houding maakt discussie vrijwel onmogelijk zo.
pi_196482766
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij ondersteunt dat alleen maar verder mijn punt. De shortlist bestond bij voorbaat alleen maar uit zwarte vrouwen. Dan is het niet zo gek om iemand te kiezen die daar dan weer het meeste bekend is.
Nee, dat doet het nog steeds niet. Sterker nog, het ontkracht je punt. Er waren meerdere kandidaten die allen zwart en vrouw waren, ergo dat kan niet het selectiecriterium geweest zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196482798
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, dat doet het nog steeds niet. Sterker nog, het ontkracht je punt. Er waren meerdere kandidaten die allen zwart en vrouw waren, ergo dat kan niet het selectiecriterium geweest zijn.
Waarvan Harris de bekendste was. Mensen kennen haar, wat nogal helpt bij het uitvoeren van een token positie.

Maar goed, om je tegemoet te komen zal ik toegeven dat mijn originele statement onvolledig was. Ze zit daar omdat ze zwart, vrouw en bekend is. Wellicht is het feit dat ze dingen roept die de extreme vleugel wil horen ook geholpen heeft.
pi_196482840
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarvan Harris de bekendste was. Mensen kennen haar, wat nogal helpt bij het uitvoeren van een token positie.

Maar goed, om je tegemoet te komen zal ik toegeven dat mijn originele statement onvolledig was. Ze zit daar omdat ze zwart, vrouw en bekend is.
Bekend is nogal een arbitrair criterium. Er waren wel meer 'bekende' kandidaten. Kijk, als je wat minder stellig bent en gewoon stelt dat het feit dat ze een vrouw was (nog niets minder specifiek een zwarte vrouw, want dat was zeker geen hard criterium) een belangrijke overweging was, dan was dat een te billijken uitspraak geweest. Als je gaat claimen dat ze daar alleen maar zit omdat ze vrouw en zwart is, dan is dat net zo onnozel als stellen dat Biden alleen maar VP was omdat ie man en blank was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 maandag 30 november 2020 @ 13:31:42 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196483410
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De partij selecteert dan ook niet iemand, dat doen de partijleden. En die hebben al laten zien weinig op te hebben met Harris. Misschien dat ze dat kan veranderen als VP in de komende vier jaar maar daar heb ik mijn twijfels bij.
Haar ticket kreeg anders meer dan 80 miljoen stemmen. Is dat omdat Biden zo'n extreem superkandidaat is dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196483480
En over het ticket Biden-Harris was Biden duidelijk.
Harris moet ‘klaarstaan’ vanaf dag 1.
Biden lijkt mij een realistisch man. Niet mijn eerste keus, zover ik er iets over kan zeggen.
Inmiddels vind ik hem als een politieke ervaren ouwe rot met bipartisan lijntjes op zijn plek.
pi_196483524
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bekend is nogal een arbitrair criterium. Er waren wel meer 'bekende' kandidaten. Kijk, als je wat minder stellig bent en gewoon stelt dat het feit dat ze een vrouw was (nog niets minder specifiek een zwarte vrouw, want dat was zeker geen hard criterium) een belangrijke overweging was, dan was dat een te billijken uitspraak geweest.
Nee, want dat is gewoon niet waar. Een blanke vrouw had na juni 0% kans om gekozen te worden, wat haar verdere kwalificaties ook waren.
  maandag 30 november 2020 @ 13:43:58 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196483564
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, want dat is gewoon niet waar. Een blanke vrouw had na juni 0% kans om gekozen te worden, wat haar verdere kwalificaties ook waren.
Nee, er was alleen de belofte/garantie dat het een vrouw zou zijn. Qau huidskleur is het helemaal niet zo stellig als jij beweert.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196483619
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:43 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee, er was alleen de belofte/garantie dat het een vrouw zou zijn. Qau huidskleur is het helemaal niet zo stellig als jij beweert.
https://www.politico.com/(...)n-black-woman-393147
pi_196483750
Et alors?
.
  maandag 30 november 2020 @ 13:59:46 #44
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196483767
quote:
Dit bevestigt jouw verhaal niet. Er waren diverse pleidooien voor bepaalde kenmerken. Volgens een club moest het sowieso een progressief moeten zijn, anderen wilde geografische representatie, enz.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196483807
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:59 schreef Montov het volgende:

[..]

Dit bevestigt jouw verhaal niet. Er waren diverse pleidooien voor bepaalde kenmerken. Volgens een club moest het sowieso een progressief moeten zijn, anderen wilde geografische representatie, enz.
Het bevestigt mijn verhaal wel. Op Biden's shortlist stonden 4 zwarte vrouwen, zij waren de enigen die daadwerkelijk een kans maakten. Om de redenen die in dat artikel worden beschreven. Denk je nou echt dat Biden met opzet een hele vleugel van de partij tegen zich keert twee maanden voor de verkiezingen? Natuurlijk niet.
pi_196483906
quote:
Misschien is het handig dat we even duidelijk maken hoe je een claim bewijst.
Als jij stelt dat er '0% kans was dat een blanke vrouw na juni gekozen zou worden', dan moet je komen met statements van de Bidencampagne waarin ze stellen dat ze een niet-blanke vrouw zullen kiezen, niet met een artikel waarin activisten stellen dat de Bidencampagne iets zou moeten doen. Er zijn altijd honderden belangengroepen die iets vinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196484079
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien is het handig dat we even duidelijk maken hoe je een claim bewijst.
Als jij stelt dat er '0% kans was dat een blanke vrouw na juni gekozen zou worden', dan moet je komen met statements van de Bidencampagne waarin ze stellen dat ze een niet-blanke vrouw zullen kiezen, niet met een artikel waarin activisten stellen dat de Bidencampagne iets zou moeten doen. Er zijn altijd honderden belangengroepen die iets vinden.
Nee, dat hoeft niet. Ik maak een stelling en geef daar argumenten voor. In plaats van op die argumenten in te gaan verzet je de doelpalen. Als jouw standaard is dat een directe uitspraak van Biden nodig is dan kun je niet discussieren. Je lijkt wel een Republikein tijdens de impeachment-verhoren.

Er zijn genoeg andere manieren om te oordelen over een beslisslingsproces zonder een directe uitspraak van de betrokkenen. Dat geldt ook voor Trump, over zijn aanstellingen en ontslagen zijn ook genoeg dingen te zeggen die uitspraken van hem tegenspreken.
pi_196484370
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Ik maak een stelling en geef daar argumenten voor. In plaats van op die argumenten in te gaan verzet je de doelpalen. Als jouw standaard is dat een directe uitspraak van Biden nodig is dan kun je niet discussieren. Je lijkt wel een Republikein tijdens de impeachment-verhoren.

Er zijn genoeg andere manieren om te oordelen over een beslisslingsproces zonder een directe uitspraak van de betrokkenen. Dat geldt ook voor Trump, over zijn aanstellingen en ontslagen zijn ook genoeg dingen te zeggen die uitspraken van hem tegenspreken.
Nee, ik zeg niet dat Biden zelf een directe uitspraak hoeft te doen. Ik zeg dat zijn team het ergens expliciet aangegeven moet hebben. Kijk, jij bent heel stellig in al je uitspraken en vervolgens kom je met halfbakken ondersteunende argumenten zoals activisten die roepen dat Biden echt een zwarte vrouw moet kiezen.
Als je nou minder stellige uitspraken doet, dan ligt de bewijslast ook niet zo hoog.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196484443
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat Biden zelf een directe uitspraak hoeft te doen. Ik zeg dat zijn team het ergens expliciet aangegeven moet hebben.
Nee, dat hoeft niet. Mijn stelling is: de kans dat een zwarte vrouw gekozen zou worden is 100% na het gedoe rondom Floyd. Ik heb daar argumenten en onderbouwingen voor. Maar je hebt geen zin om er op in te gaan dus dan moeten we het hier maar bij laten.

Overings had ik Duckworth een veel betere keus gevonden.
pi_196484706
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Mijn stelling is: de kans dat een zwarte vrouw gekozen zou worden is 100% na het gedoe rondom Floyd. Ik heb daar argumenten en onderbouwingen voor. Maar je hebt geen zin om er op in te gaan dus dan moeten we het hier maar bij laten.

Overings had ik Duckworth een veel betere keus gevonden.
Nee, jij pleurt er een hypothetische stelling tegenaan: "Een blanke vrouw had na juni 0% kans om gekozen te worden, wat haar verdere kwalificaties ook waren.".

Je argumenten daarvoor zijn enerzijds een linkje naar een artikel waarin activisten roepen dat er nu écht een zwarte vrouw gekozen moet worden en anderzijds dat de overgebleven kandidaten na juni 4 zwarte vrouwen waren.
Ja, als je wilt beweren dat wanneer er 4 overgebleven kandidaten zijn die allen vrouw en zwart zijn, de kans dat één van die kandidaten man of blank zou zijn nul is, dan is dat nogal tautologisch. Jij stelt echter dat een blanke vrouw a priori kansloos zou zijn, dat is een hele andere claim. Er zijn er een paar overwogen, die zijn in het proces afgevallen. Tenzij je kunt aantonen dat die afgevallen zijn omdat ze 'geen zwarte vrouw waren', blijven het loze beweringen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')