abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2020 @ 06:43:05 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196479547
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 30 november 2020 @ 06:53:17 #2
384435 klappernootopreis
pi_196479565
Biden heeft zijn voet verzwikt tijdens het uitlaten van zijn hond. De republikeinen waren gelijk in opperste staat van paniek in de gedachte dat Kamala Harris misschien wel het roer over kan nemen. Goedemorgen GOP! :D :P
  maandag 30 november 2020 @ 07:06:46 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196479612
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 06:53 schreef klappernootopreis het volgende:
Biden heeft zijn voet verzwikt tijdens het uitlaten van zijn hond. De republikeinen waren gelijk in opperste staat van paniek in de gedachte dat Kamala Harris misschien wel het roer over kan nemen. Goedemorgen GOP! :D :P
Ja een vrouw of een zwarte als president dat is een nachtmerrie voor de oprechte redneck
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196479672
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 06:53 schreef klappernootopreis het volgende:
Het zou 2020 wel helemaal afmaken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 maandag 30 november 2020 @ 07:35:35 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196479707
Een president die iets aan zijn voeten heeft is onaccept- oh wacht
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196479710
twitter

twitter
  maandag 30 november 2020 @ 08:09:11 #7
384435 klappernootopreis
pi_196479880
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 07:36 schreef STING het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
wat denk je? Zal Biden er weer een handvol stemmen bij krijgen na de hertelling?
pi_196479940
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

wat denk je? Zal Biden er weer een handvol stemmen bij krijgen na de hertelling?
Oei, 't wordt nog spannend. Er is alleen nog een (tweede) hertelling gaande in Georgia, waarbij de vorige hertelling 1.400 extra stemmen opleverde voor Trump. Dat Biden er nu ook wat stemmen bij krijgt, is wel zo eerlijk vind ik :7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2020 @ 08:23:43 #9
426493 crew  PippenScottie
pi_196479951
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 07:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja een vrouw of een zwarte als president dat is een nachtmerrie voor de oprechte redneck
Oprechte evangelist
My friends all drive horses
pi_196480313
Lijkt me vrij uniek dat we over 4 jaar twee presidenten achter elkaar hebben die allebei niet herverkozen zijn.

Gezien zijn leeftijd kan biden onmogelijk voor een tweede termijn gaan, wat deze unieke situatie oplevert.
speak only if it improves the silence.
  maandag 30 november 2020 @ 09:21:02 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_196480351
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef TjjWester het volgende:
Lijkt me vrij uniek dat we over 4 jaar twee presidenten achter elkaar hebben die allebei niet herverkozen zijn.

Gezien zijn leeftijd kan biden onmogelijk voor een tweede termijn gaan, wat deze unieke situatie oplevert.
Ford en Carter, waren op zich allebei niet herverkozen, alhoewel Ford ook nooit gekozen is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 maandag 30 november 2020 @ 10:23:34 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196480992
twitter

Zo komt Trump nooit van #diaperdon af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196481305
Met 'they' bedoelt ie waarschijnlijk ons hier op fok.
pi_196481440
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2020 09:16 schreef TjjWester het volgende:

Hoezo kan hij niet voor een tweede termijn gaan? Ja hij is nogal oud maar zijn gezondheid lijkt prima in orde.
  maandag 30 november 2020 @ 11:25:46 #15
323876 michaelmoore
pi_196481867
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoezo kan hij niet voor een tweede termijn gaan? Ja hij is nogal oud maar zijn gezondheid lijkt prima in orde.
Tuurlijk wel

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196481999
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

HIj heeft aangegeven een soort tussenpaus te willen zijn om de enorme bende die Trump ervan heeft gemaakt te herstellen.

Waarmee ie natuurlijk niet direct een tweede termijn uitsluit, maar ik denk dat ie A. zelf ook graag de volgende generatie de kans laat en B. er dan ook gewoon geen zin meer in heeft :')

Trump is in vier jaar tijd ook verder afgetakeld, en die heeft niet eens echt gewerkt. Die heeft vooral een beetje zitten Twitteren en mensen zitten ontslaan. Kijk nog maar eens naar de foto's van Obama in 2008, 2012 en 2016. Daadwerkelijk de president zijn en niet doen alsof (zoals Trump) is toch wel een beste slijtageslag. Ik zie Biden in 2024 niet meedoen. Hoeft ook niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196482258
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 11:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

HIj heeft aangegeven een soort tussenpaus te willen zijn om de enorme bende die Trump ervan heeft gemaakt te herstellen.

Campangepraat natuurlijk, dat lijkt me duidelijk. Hij zal over twee jaar zeggen dat hij bijna geen tijd heeft om zijn agenda uit te voeren omdat er zo veel rommel is op te ruimen en hij dus een tweede termijn nodig heeft ;)
pi_196482334
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Campangepraat natuurlijk, dat lijkt me duidelijk. Hij zal over twee jaar zeggen dat hij bijna geen tijd heeft om zijn agenda uit te voeren omdat er zo veel rommel is op te ruimen en hij dus een tweede termijn nodig heeft ;)
Hij zal toch zelf ook wel de afweging maken dat ie aan het eind van een tweede termijn 86 (!) zou zijn? Ik zou er geen zin meer in hebben denk ik zo :')

We zullen het wel zien. Ik vermeod dat ie het stokje doorgeeft aan Harris, als de electorale situatie dat toelaat dan, want vrouwen zijn natuurlijk eng en zwarte al helemaal.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 30 november 2020 @ 12:10:16 #19
323876 michaelmoore
pi_196482347
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hij zal toch zelf ook wel de afweging maken dat ie aan het eind van een tweede termijn 86 (!) zou zijn? Ik zou er geen zin meer in hebben denk ik zo :')

We zullen het wel zien. Ik vermeod dat ie het stokje doorgeeft aan Harris, als de electorale situatie dat toelaat dan, want vrouwen zijn natuurlijk eng en zwarte al helemaal.
Misschien wordt Obama nog een keer vice president dan
pi_196482374
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zeker dat Harris hoog in de pikorde staat wat betreft presidentskandidaat. Ze wordt dan wel vice-president, maar dat is ze puur en alleen vanwege haar huidskleur en geslacht. Vergeet niet dat ze bij de primaries het zo dramatisch deed dat ze al in december de handdoek in de ring gooide.
pi_196482386
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zeker dat Harris hoog in de pikorde staat wat betreft presidentskandidaat. Ze wordt dan wel vice-president, maar dat is ze puur en alleen vanwege haar huidskleur en geslacht. Vergeet niet dat ze bij de primaries het zo dramatisch deed dat ze al in december de handdoek in de ring gooide.
Nee, dat is ze natuurlijk helemaal niet vanwege haar huidskleur en geslacht, kom op zeg. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196482405
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mij zou het niet verbazen. De Democratische partij is er erg goed in de verkeerde kandidaat te selecteren.
pi_196482417
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, dat is ze natuurlijk helemaal niet vanwege haar huidskleur en geslacht, kom op zeg. :')
Dat wil je ontkennen? Vice-president is in de praktijk een vrij symbolische functie die vooral gebruikt wordt om bepaalde groepen aan te spreken. Biden had vantevoren al aangekondigd dat hij een vrouw zou kiezen als running mate, en na George Floyd stond vast dat dat een zwarte vrouw zou worden. Dat waren de twee criteria.
pi_196482423
Laat de US ( en de wereld) eerst maar eens afwachten of het lukt om de zooi op te ruimen de komende jaren.
Obama never nooit meer, want dan is Michelle weg.

* AnneX telt tot 14 december Nog 14 dagen En telt verder tot 20 januari Nog 51 dagen 🇺🇸
pi_196482425
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mij zou het niet verbazen. De Democratische partij is er erg goed in de verkeerde kandidaat te selecteren.
De partij selecteert dan ook niet iemand, dat doen de partijleden. En die hebben al laten zien weinig op te hebben met Harris. Misschien dat ze dat kan veranderen als VP in de komende vier jaar maar daar heb ik mijn twijfels bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')