https://www.telegraaf.nl/(...)coach-vincent-weversquote:Turnbond gaat niet verder met coach Vincent Wevers
De Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) heeft besloten het aflopende contract met turncoach Vincent Wevers niet te verlengen. Dat heeft technisch directeur Mark Meijer bevestigd.
Het contract van Wevers loopt op 31 december 2021 af. Exacte details over de beëindiging van de samenwerking met Wevers wil Meijer niet kwijt.
Wevers behoort tot de coaches naar wie bij het Instituut Sportrechtspraak (ISR) een onderzoek naar ongewenst en grensoverschrijdend gedrag loopt. Dat onderzoek werd in de zomer van 2020 geopend toen na een bekentenis van coach Gerrit Beltman diverse verklaringen van oud-turnsters naar buiten kwamen.
Eerder dit jaar besloot de KNGU al om Wevers buiten de olympische staf te houden. Wevers spande toen een kort geding aan en won die, maar de KNGU ging in hoger beroep en werd in het gelijk gesteld. Wevers reisde niet naar Tokio om de Nederlandse turnsters, onder wie zijn dochters Sanne en Lieke Wevers, te begeleiden.
https://nos.nl/artikel/24(...)-turner-aller-tijdenquote:Op zondag 24 oktober 2021 13:17 schreef heywoodu het volgende:
Keizer Kohei zet 'm perfect neer bij de landing
Queen Chusoquote:Op maandag 7 maart 2022 23:27 schreef wimderon het volgende:
Nog geen einde tijdperk Oksana Chusovitina, ze won afgelopen weekend goud bij de World Cup in Doha
Ik vind dit geen huilie huile, ik heb dat direct gezegd. Die mensen geven jaren lang alles op voor het ultieme doel en vervolgens ga je daar als bond zo roekeloos mee om. Dat kan niet.quote:Op zondag 24 april 2022 13:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Noodkreet topturnsters: 'Situatie uitzichtloos, zo geen perspectief toekomst'
Turnsters doen weer eens huilie huilie over zichzelf.
Alleen hebben deze topsporters zelf continue moeilijk gedaan met het vinden van oplossingen, vooral de Wevers hebben continue aangegeven enkel met hun vader door te willen en dat kan gewoon niet. Dus dan is zo'n gesprek snel klaar.quote:Op zondag 24 april 2022 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit geen huilie huile, ik heb dat direct gezegd. Die mensen geven jaren lang alles op voor het ultieme doel en vervolgens ga je daar als bond zo roekeloos mee om. Dat kan niet.
Je kunt prima onderzoek doen en recht doen aan de slachtoffers terwijl je het topsportprogramma laat doordraaien. Op deze manier maak je meer slachtoffers.
Echt, hoe krijgen ze het voor elkaarquote:Op maandag 2 mei 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
Wevers vrijgesproken wegens slecht onderzoek.
Wat een mafklappers daar bij die turnbond.
De ondertoon in de nieuwsbulletins van Radio 1 is stuitend en vooringenomen, en laat onverholen merken dat ze er niet eens zijn met de vrijspraak..quote:Op maandag 2 mei 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
Wevers vrijgesproken wegens slecht onderzoek.
Wat een mafklappers daar bij die turnbond.
Benieuwd wat hier nu weer speelt....quote:Op maandag 27 juni 2022 14:56 schreef trein2000 het volgende:
Sanne Wevers stapt uit nationale selectie vanwege gedrag teamgenoot: "Enorm teleurgesteld in de KNGU"
https://www.rtvoost.nl/ni(...)urgesteld-in-de-kngu
#rtvoost
U dacht dat het rustig was?
Zal me niks verbazen als het met haar vader tr maken heeft.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Benieuwd wat hier nu weer speelt....
Zij zegt zelf van niet…quote:Op maandag 27 juni 2022 15:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als het met haar vader tr maken heeft.
vsquote:Kiem voor het conflict is een interview van turnster Vera van Pol in Dagblad de Limburger, half december vorig jaar. Daarin verhaalt de Limburgse uit een vertrouwelijk gesprek. Van Pol is daar door de toenmalig technisch directeur, Mark Meijer, voor berispt. ,,Maar het conflict met Sanne is nooit opgelost", zegt Van Leeuwen. ,,Vanaf mijn eerste werkdag, 9 mei, ben ik met deze kwestie geconfronteerd en heb ik veel tijd gestoken in gesprekken met Sanne. Ook omdat zij op een gegeven moment niet meer meetrainde. Ik heb ook contact gezocht met Vera, die stond open voor een gesprek met Sanne en mij. Dat heb ik meermaals aangegeven, maar Sanne is daar niet op ingegaan. Wij betreuren de situatie, het is spijtig en jammer dat Sanne dat niet wilde, na alle tijd en energie die ik erin heb gestoken."
quote:Wevers wil niet gedetailleerd ingaan op wat er precies speelt binnen de Nederlandse selectie. "Het afgelopen half jaar heb ik er alles aan gedaan om deze situatie te veranderen. Door het ontbreken van regie vanuit de KNGU is dit helaas niet gelukt. Ik ben dus enorm teleurgesteld in de KNGU."
"Het speelt al een tijdje. Ik heb er alles aan gedaan om het vertrouwen in haar en in de werksituatie te herstellen. maar zij (de teamgenoot, red.) geeft hier geen medewerking aan. Ik ben daar echt heel boos over, maar vooral heel erg teleurgesteld", zegt een zichtbaar geëmotioneerde Wevers.
"Ik heb er altijd voor haar en het team gestaan. Ze laat mij stikken. Ik vind het ongelofelijk dat de KNGU er niks aan doet om de situatie te herstellen. Ik heb ongeveer alles geprobeerd om dit op te lossen."
Hier is het artikel (denk ik), maar de Limburger = Telegraaf dus een harde paywall.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door AgnesGru op 27-06-2022 19:38:04 ]Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
Is er iemand met een abo op de Limburger die dit kan lezen die we kunnen DM’en?quote:Op maandag 27 juni 2022 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier is het artikel (denk ik), maar de Limburger = Telegraaf dus een harde paywall.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211217_93773063
quote:Op maandag 27 juni 2022 19:31 schreef AgnesGru het volgende:
En uiteraard komt er dirt naar buiten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heerlijk
En uiteraard komt er dirt naar buiten:Maar als ze beide niet in hun eigen bed sliepen, waar sliepen ze dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En uiteraard komt er dirt naar buiten:Ach, Yvonne C.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder verbaast mij dit niks trouwens.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Kan Sanne haar eigen prive fysio meenemen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 15:05 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)oeg-in-de-achterhoek
Een eigen profploeg… Is er ook nog een controverse in de turnwereld de afgelopen 5 jaar waar de familie Wevers niet bij betrokken is.
Een eigen profploeg is an sich geen controverse natuurlijk. Maar de aanloop, tjaquote:Op donderdag 30 juni 2022 15:05 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)oeg-in-de-achterhoek
Een eigen profploeg… Is er ook nog een controverse in de turnwereld de afgelopen 5 jaar waar de familie Wevers niet bij betrokken is.
Uiteraard. Dit tuig je niet in een week op.quote:Op donderdag 30 juni 2022 15:06 schreef TheVulture het volgende:
Aap uit de mouw, dit was natuurlijk al het plan vanaf het moment dat pa Wevers persona non grata werd bij de bond....
Wel belachelijk dat ze nog even een oud-ploeggenoot onder de bus gooit.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben normaal niet zo van de juice geloven, maar ik geloof hier wel dat de familie Wevers inderdaad een twijfelachtige rol speelt. Het verhaal van Sanne van vandeweek was al een beetje vreemd, maar alle puzzelstukjes vallen in elkaar nu.
Heb het helemaal gemist en had er anders ook niks zinnigs over te zeggenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:17 schreef Max23 het volgende:
@:Moira
Wat zijn je verwachtingen dit EK?
Voor een EK is dit volquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Belgisch commentator vindt dat Olympiahalle vol zit
Ik zie anders heel veel lege plekken...
BBC had de eerste plaats ook al gegeven.quote:
Ik kijk op DE BELG, daar legt Derwael het wel prima uit waar het volgens haar aan ligt. Ook bij de Britse die nu geen eerste maar tweede wordt.quote:Op zondag 14 augustus 2022 16:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
BBC had de eerste plaats ook al gegeven.
quote:
quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:57 schreef Max23 het volgende:
EK zilver voor De Munck op paard
Scheelde maar 0,033 met goud
Ik mis Hans.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:34 schreef Max23 het volgende:
Maar goed dat Celine co commentaar geeft want mijn God, die Edwin weet er helemaal niks van
Hachimoto doet het bij de mannen. Casimir Schmidt 12e.quote:
Zo bizar! Heb dat echt nog nooit gezien. Wat een mazzel dat ‘ie er niet zo vanaf ‘gepeeld’ werd..quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:56 schreef koffieleuk het volgende:
Kon het helaas niet zien, maar had Carlos Yulo hier graag een medaille zien pakken. Enorm zonde van die sprong
En deze save viel op Twitter niet te missen![]()
[ twitter ]
Ja, daar had de Belg het over, dat dit element niet geteld was.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:37 schreef Moira het volgende:
Jones scoort hoger dan Ninawordt haar Derwael-Fenton weer niet geteld ofzo?
Irritant, was volgens mij in de kwali ook al zo (dezelfde score en hoorde daar toen ook wat over).quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, daar had de Belg het over, dat dit element niet geteld was.
Noemt de huidige atleet ook steeds "de Chinees" terwijl de naam steeds in beeld is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:34 schreef Max23 het volgende:
Maar goed dat Celine co commentaar geeft want mijn God, die Edwin weet er helemaal niks van
Het is opvallend hoe veel die man weet te lullen zonder iets te zeggenquote:Op zondag 6 november 2022 16:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Noemt de huidige atleet ook steeds "de Chinees" terwijl de naam steeds in beeld is.
Mooi jaquote:
Yes, leuk 1-2 tje met het Voila van Naomiquote:Op zondag 6 november 2022 17:27 schreef Moira het volgende:
@:koffieleuk valt het jou ook op dat Martina Maggio op een mix van Uno - Little Big turnt op vloer?
Carey doet een Eakertjequote:Op zondag 6 november 2022 17:55 schreef Moira het volgende:
Ik moet stiekem echt lachen dat Carey zichzelf een medaille door d’r neus heeft geboordhoera voor Andrade
Edit; ohnee het is een tie dus ze krijgt ook brons, maar dankzij haar heeft Andrade dan ook brons![]()
Rare competitie was dit zeg, iedereen bleef maar fouten maken behalve China (van de toplanden) waardoor die doodsimpel het goud op konden halen.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:41 schreef Felagund het volgende:
Na 4 toestellen China ruim aan de leiding, Japan maakt nog wel een kansje.
Edit: Toch nog een medaille voor Team GB.
Jammer inderdaad, had nog spannend tussen en China en Japan kunnen worden.quote:Op maandag 7 november 2022 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rare competitie was dit zeg, iedereen bleef maar fouten maken behalve China (van de toplanden) waardoor die doodsimpel het goud op konden halen.
quote:Dopingschorsing is gehalveerd: Oleg Vernjajev mag hopen op de Spelen
Oleg Vernjajev (29), in 2016 olympisch kampioen aan de brug met gelijke leggers, mag na de halvering van zijn dopingschorsing hopen op deelname aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Parijs. Het Internationaal Sporttribunaal (TAS) brengt de schorsing terug van vier naar twee jaar voor de Oekraïense turner, in 2021 afwezig van de Spelen in Tokio.
Het TAS-panel bevestigde dat Oleg Vernjajev het antidopingreglement heeft overtreden, maar oordeelde dat een schorsing van twee jaar volstaat. De facto is zijn schorsing afgelopen, want die ving aan op 5 november 2020. Toen werd hij voorlopig geschorst.
Bij de wereldkampioen van 2014 aan de brug met gelijke leggers werd het verboden middel meldonium aangetroffen. Vernjajev ontkent dat hij bewust doping heeft gebruikt.
Tijdens de hoorzitting voor het TAS beweerde Vernjajev dat verontreinigd voedsel de oorzaak was van meldonium in zijn lichaam. Het TAS volgde deels die argumentatie.
Het verboden middel werd gevonden in een urinestaal dat op 26 augustus 2020 op training werd afgenomen.
Door zijn schorsing miste Vernjajev de Olympische Spelen van Tokio. Op de Spelen van 2016 in Rio behaalde hij naast het goud aan de brug ook de zilveren medaille in de allroundcompetitie.
quote:EK-brons voor turnsters, vijf individuele finaleplaatsen
Turnsters Naomi Visser, Sanne Wevers, Eythora Thorsdottir, Sanna Veerman en Vera van Pol hebben bij de EK brons gewonnen in de landenwedstrijd. Met een puntentotaal van 158,896 punten hoefden ze alleen Groot-Brittannië (164,428) en Italië (161,629) voor zich te dulden. Nederland greep in 2018 voor het laatst een teammedaille bij de EK. Ook toen werd het brons.
De ploeg van bondscoach Jeroen Jacobs kende in Antalya een sterke rondgang langs de vier toestellen, maar moest vervolgens nog één subdivisie afwachten of hun teamtotaal genoeg zou zijn voor een plek op het podium. De kwalificatiewedstrijd van woensdag gold bij de EK direct als finale.
Naast de bronzen plak in de landenwedstrijd verzekerden Visser (meerkamp, brug en vloer), Wevers (balk) en Thorsdottir (meerkamp) zich van individuele finaleplaatsen bij de EK.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf morgen.quote:Antwerpen verwelkomt de terugkeer van de grootste aller tijden (en wat u nog allemaal moet weten van het WK gymnastiek)
Ze is 1m42 groot, geldt als de beste turnster aller tijden en heeft een leven achter de rug waarmee Oprah Winfrey vlotjes een half dozijn talkshows kan stofferen. De veelbesproken terugkeer van Simone Biles (26) kleurt het WK in Antwerpen, maar wat moet u daarnaast nog weten van dit evenement?
Waarom staan alle ogen gericht op Simone Biles?
In de damessectie moet Simone Biles deze eeuw qua star power, topmomenten en sportoverschrijdende impact alleen maar buigen voor Serena Williams. Tien jaar geleden kende de nu 26-jarige superster op dezelfde locatie – het Antwerpse Sportpaleis – een sensationeel WK-debuut, waarbij ze meteen vier medailles won. Na een afwezigheid van bijna twee jaar maakt ze nu aan de Schijnpoort haar internationale terugkeer. In augustus leek Biles zowel op de Core Hydration Classic als op het Amerikaanse kampioenschap amper iets van haar overmacht verloren te hebben. Op de Classic verzamelde ze meteen 59.100 punten, twee punten hoger (!) dan het totaal waarmee Rebeca Andrade een jaar eerder WK-goud had gewonnen. Tijdens een interne selectiewedstrijd voor de Amerikaanse ploeg een week geleden bereikte Biles dat niveau niet, maar toch geldt de GOAT in Antwerpen als de grote favoriete voor haar zesde allround-titel.
Zal Biles alweer de wereld verbazen?
Als ze in het Sportpaleis de Yurchenko double pike zou uitvoeren – en ze lijkt dat toch van plan – zou Biles voor de vijfde keer haar naam geven aan een element. Daarvoor moet die beweging – een dubbele salto gehoekt bij de sprong – op een internationaal kampioenschap worden getoond. Die beweging is zo moeilijk dat vrijwel uitsluitend mannen zich eraan wagen. Uiteraard krijgt die Yurchenko double pike de hoogste startwaarde van het WK mee. Met 6.4 wordt die beweging vier tienden hoger gewaardeerd dan de best of the rest. De moeilijkste sprong die vorig jaar op het WK werd uitgevoerd, had een startwaarde van 5.6. Een klasse apart, die Biles…
Wie kan Biles belagen?
De Braziliaanse titelverdedigster Rebeca Andrade zou het dichtst in de buurt moeten komen van het Amerikaanse fenomeen. Andrade werkt in het Sportpaleis haar eerste allround-competitie van dit jaar af, waardoor haar potentieel niet helemaal in te schatten valt. Achter Biles meldt zich ook haar landgenote Shilese Jones, die op het WK 2022 zilver won. Andere namen met podiumpotentieel zijn de Britse Jessica Gadirova, de Italiaanse Alice D’Amato en de Franse Mélanie De Jesus Dos Santos.
Kan Team USA zijn recordjacht verder zetten?
Rusland en de VS waren de twee meest dominante landen bij de vrouwen van het afgelopen decennium. Het Russische team zit sinds de oorlog in Oekraïne op de strafbank, waardoor de States meer dan ooit als topfavoriet gelden voor een zevende opeenvolgende wereldtitel bij de ploegen. Zes prijzen op rij was al door geen enkel land voorgedaan, een zevende trofee zou het record nog aandikken. De weelde in de VS is zo groot dat ze minstens twee topploegen zouden kunnen opstellen. Zelfs zonder Simone Biles en Sunisa Lee (de op dit kampioenschap afwezige olympische allround-kampioene van 2021) pakten de Amerikaanse vrouwen vorig jaar de wereldtitel. Na afloop van dat toernooi suggereerde Shilese Jones dat de States aan het begin stonden van een hoogconjunctuur. “Ik ben er zeker van dat we de volgende jaren grote dingen kunnen tonen.” Een euforische bui, dan wel een correcte inschatting? We vermoeden het laatste.
Welke landen mikken op de resterende podiumplaatsen?
China hult zich zoals wel vaker in geheimzinnigheid, ook omdat het zijn selectie constant vernieuwt. Insiders verwachten wel veel van Qiu Qiyuan. Brazilië oogt sterker dan ooit met Andrade, een herstelde Flavia Saraiva en Jade Barbosa. Italië is zwaargehavend door blessures, maar zou zonder al te veel moeite via een toptwaalfplaats zijn olympische ticket moeten halen. In dat rijtje horen ook Frankrijk, Japan, Duitsland en Nederland thuis.
Kan Roemenië zich eindelijk weer oprichten?
Ontwaakt Roemenië eindelijk uit zijn jarenlange turncoma? Weinig landen bezitten een rijkere geschiedenis in deze sport. Roemenië won in Sydney 2000 en Athene 2004 de teamfinales. Tussen 1994 en 2001 eisten de Roemeense vrouwen vijf opeenvolgende wereldtitels op. Nadien zakte het land diep weg. Rio 2016 en Tokio 2021 gingen zelfs voorbij zonder Roemeens team. In het Sportpaleis hoopt deze voormalige gigant onder impuls van Sabrina Maneca-Voinea weer aan te knopen bij dat roemrijke verleden. Roemenië ambieert in Antwerpen een olympisch ticket, Maneca-Voinea ambieert medailles.
Hoe ziet het olympische traject eruit?
Dat in Antwerpen de negen resterende olympische teamtickets worden verdeeld, verschaft dit WK een bijkomende dimensie. Bij de vrouwen is het WK-podium van 2022 al zeker van de Spelen: de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en het verrassende Canada. In de mannenafdeling hebben China, Japan en Groot-Brittannië op die manier hun Parijse plek al op zak. Ervan uitgaande dat deze trio’s ook in Antwerpen bij de top zullen eindigen, volstaat een plek bij de beste twaalf voor de Spelen.
Wat zijn de prognoses bij de mannen?
Artistieke gymnastiek is, samen met het beachvolleybal, de enige sport waarin de vrouwensectie aanzienlijk populairder is dan de mannenafdeling. Zonder de verbannen Russen zullen in Antwerpen de Chinese en Japanse mannen strijden voor het mooiste metaal. Vorig jaar in Liverpool domineerde China onder leiding van Zhang Boheng zijn Aziatische rivaal. Achter dit duo troept een half dozijn landen samen, azend op de overblijvende medaille en op de olympische tickets. De VS leiden dit pelotonnetje, waarvan onder meer ook Groot-Brittannië, Italië, Brazilië, Duitsland, Turkije, Spanje, Canada en Zuid-Korea deel uitmaken.
Canada, Colombia, Zwitserland en Egypte zaten in subdivisie vijf vanmorgen, Canada en Zwitserland eindigden boven Nederland.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:33 schreef TheArt het volgende:
Canada (10e), Egypte (15e), Zwitserland (20e), Colombia (23e), Italië (5e), Zuid-Korea (8e), Frankrijk (14e) en Hongarije (12e)
https://live.gymnastics.sport/live/16194/mensqual.php?app=tmquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Canada, Colombia, Zwitserland en Egypte zaten in subdivisie vijf vanmorgen, Canada en Zwitserland eindigden boven Nederland.
Italië zit inmiddels ook boven Nederland, van de andere drie kan ik niet inschatten of ze nog bezig zijn of niet, vooralsnog staan ze onder Nederland
De München kan op voltige wel wat normaliterquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:29 schreef franklop het volgende:
Dat klopt!
Mooie prestatie! Maar het zal, vrees ik, enkel gaan om het halen van een verdwaalde individuele finale
quote:Titelverdediger en olympisch kampioen Daiki Hashimoto zal donderdag toch de allroundfinale turnen op het wereldkampioenschap in Antwerpen.
De 21-jarige Japanner was zaterdag in de kwalificaties met 85,432 punten derde geworden, na zijn landgenoten Kenta Chiba (85,799) en Kazuma Kaya (85,598) en in de finale zijn er slechts twee turners per land toegestaan. De Japanse federatie heeft beslist om in de finale toch de kaart van Hashimoto uit te spelen. Dat gaat ten koste van Kaya.
5e toch?quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:56 schreef koffieleuk het volgende:
Het Roemeense damesteam momenteel 6e, zou heel mooi zijn als ze de Spelen halen 🤞
Oeps ja, in ieder geval een redelijke uitgangspositie.quote:
Top 8 nodig toch?quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:44 schreef franklop het volgende:
Nog steeds 5e en Canada en Oostenrijk achter zich gehouden. Nog 1 land te gaan
12 voor OSquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |