abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219006780
https://nos.nl/artikel/25(...)turnen-af-te-dwingen

Misschien kan Patrick Kluivert bemiddelen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219012220
Uitspraak CAS in WK turnen-rel in Indonesië: Israël blijft uitgesloten

Amerika gaat dus volgend jaar het WK voetbal winnen, gewoon alle visa afwijzen.
pi_219013123
Belachelijk.
#superniger2020
  Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:19:58 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219013133
Vervelend precedent.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:33:07 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219013226
Triest
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219033886
Terugveroveren.
pi_219063915
quote:
Geen toestelfinales voor Nederlandse turners bij WK, meerkamper Schmidt in de wacht

Voor Bart Deurloo, Loran de Munck, Jermain Grünberg en Elijah Faverus zitten de WK turnen in Jakarta er al op. Een plek bij de beste acht, noodzakelijk om in de toestelfinale terecht te komen, bleek voor hen te hoog gegrepen.

Casimir Schmidt moet nog afwachten of zijn score op de meerkamp toereikend zal zijn voor een positie bij de beste 24 en daarmee de meerkampfinale.

Deurloo kwam op rekstok tot 13,833 punten en vond zich na vier van de in totaal acht subdivisies al terug op de negende plek van de tussenstand. Grünberg liet aan de brug punten liggen doordat hij het toestel toucheerde en viel met 13,666 punten eveneens meteen al net buiten de top acht.

Zieke De Munck
De Munck stelde teleur op voltige. De tweevoudig winnaar van EK-zilver (2022, 2024) belandde tot twee keer toe op de grond en kwam tot een score van 11,666 punten, te weinig om nog zicht te houden op de toestelfinale. WK-debutant Faverus kwam op voltige (13,966) en ringen (12,800) eveneens niet in de buurt van een toestelfinale.

De Munck kampte de dagen voor de wedstrijd met een bacteriële infectie en was daardoor nauwelijks aan trainen toegekomen. "Ik was gewoon helemaal niet fit. Niets voelde zoals het hoort. Het was één groot gevecht. Ik kon na het tweede element nauwelijks normaal ademen en mijn armen liepen leeg."

Dat lot trof ook Schmidt, die door grote fouten op vloer en voltige tot een totaal van 74,463 punten kwam. "Ook ik heb last gehad van maagproblemen en daarna volgde veel hoofdpijn. Pas gisteren trainde ik echt weer lekker", zei hij. "Ik begon nog goed op ringen en sprong. Daarna voelde ik langzaam de energie wegvloeien. Ik denk dat ik hem wel kan vergeten."
quote:
Ook meerkamper Schmidt niet naar finale bij WK turnen, Visser en Veerman in wachtkamer

Hij moest er wat langer op wachten dan de andere Nederlandse mannen, maar ook Casimir Schmidt is er bij de WK turnen in Jakarta niet in geslaagd zich te plaatsen voor de finale.

Nadat alle acht subdivisies gisteren en vandaag zijn afgewerkt, staat de meerkamper op de 28ste plaats, terwijl een klassering bij de top 24 vereist was. Schmidt is nu de vierde reserve.

Turnsters in afwachting: 'Kielekiele'
Bij de vrouwen kwamen Naomi Visser en Sanna Veerman in actie in de eerste van tien subdivisies van de kwalificatie. Visser zette een degelijke meerkamp neer en staat met 51,066 punten voorlopig derde achter twee Japanse turnsters. In haar oefening op vloer liet ze iets liggen door een val in de eerste acrobatische serie.

Visser staat op het onderdeel brug voorlopig eerste met een score van 14,000 punten. Sanna Veerman volgt op de tweede plaats met 13,966 punten. Beide scores zouden voldoende kunnen zijn voor een plaats in de toestelfinale, maar de turnsters moeten tot dinsdagavond wachten om te weten of ze bij de beste acht zitten.

"Ik vind het heel moeilijk in te schatten waar dit me brengt", zei Visser na afloop over haar oefening op brug. "Er komen echt nog veel turnsters en ik heb niet zo'n goed beeld van wie tot wat in staat is." Ook op balk is Visser nog in de race. Op dat onderdeel scoorde ze 12,900 punten en staat ze tweede na haar kwalificatieronde.

Ook Veerman is na haar brugoefening niet zeker van haar zaak: "Het wordt denk ik kielekiele. Ik ben mijn oefening goed doorgekomen, maar heb misschien net te veel foutjes gemaakt."
pi_219063928
quote:
Visser mag hopen op finaleplaats WK turnen na goede kwalificatie

Turnster Naomi Visser kan terugkijken op een goede kwalificatie bij de WK in Jakarta. Na drie van de tien subdivisies (de overige worden dinsdag afgewerkt) staat ze vijfde in het klassement van de meerkamp en tweede in dat van brug.

Visser kreeg voor haar rondgang langs de vier toestellen 51,066 punten. Op drie toestellen waren haar prestaties dik in orde; alleen op vloer kwam ze bij een sprongserie ten val.

"Die val was een dure fout", zei Visser daarover. "Ik weet niet hoeveel turnsters er meerkamp doen bij dit WK, dus ook daar wordt het afwachten. Hopelijk zie je me donderdag (in de finale) weer."

De Japanse Aiko Sugihara leidt op dit moment met 54,099 punten. De beste 24 (maximaal drie per land) turnen donderdag de finale.

Sanna Veerman, die alleen in actie kwam op het onderdeel brug, staat derde met een score van 13,966. Daarmee staat ze achter olympisch kampioene Kaylia Nemour (15,533) en Visser (14,000). De top acht plaatst zich voor de finale.

Toch is Veerman nog niet zeker van de finale. "Het wordt denk ik kielekiele. Ik ben mijn oefening goed doorgekomen, maar heb misschien net te veel foutjes gemaakt. Als ik drie tienden meer had gescoord, had ik me misschien wat relaxter gevoeld nu", zei ze.
pi_219087233
quote:
Nu ze weer welkom is op WK turnen: Russische Angelina Melnikova pakt tweede wereldtitel in allroundfinale (onder neutrale vlag)

De Russische Angelina Melnikova (25) heeft donderdag goud gepakt in de allroundfinale op het WK turnen in de Indonesische hoofdstad Jakarta. Voor het eerst sinds 2021 mogen Russische atleten weer deelnemen aan het WK, maar dan wel onder neutrale vlag.

Melnikova haalde het in de finale na vier onderdelen (sprong, brug, balk, vloer) met 55.066 punten, voor de Amerikaanse Leanne Wong (54.966 ptn) en de Chinese Zhang Qingying (54.633 ptn). Op de erelijst volgt ze de Amerikaanse legende Simone Biles op, die in 2023 in Antwerpen haar zesde wereldtitel veroverde.

De 25-jarige Melnikova veroverde in 2021 in de allround brons op de Olympische Spelen in Tokio. Enkele maanden later kroonde de Russin zich in het Japanse Kitakyushu voor het eerst tot wereldkampioene, maar daarna werd ze door de internationale turnfederatie FIG geweerd van de kampioenschappen. De reden daarvoor is bekend: de oorlog in Oekraïne. Op de koop toe verdacht Oekraïne Melnikova ervan banden te hebben met de Russische regering.
pi_219093746
Nemour w/
#superniger2020
pi_219093967
Goud voor USA.
#superniger2020
pi_219101173
Dikke chute.
#superniger2020