abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 11:43:54 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196404478
Ik moet toch eens leren normaler met geld om te gaan ook. Ik heb vandaag na hem vier jaar op het oog gehad te hebben een gitaar versterker gekocht :P en ik reken net even uit hoeveel het van mijn spaargeld is en het 0.4% van mijn spaargeld, en toch voel ik me soort van schuldig dat ik de aankoop heb gedaan omdat ik helemaal niet zo goed gitaar kan spelen en ik het ook gewoon door mijn radio kan blijven doen....

Stel je voor hoe het moet voelen om een huis te kopen van geld dat niet eens van mijzelf is.... vaak ben je te bange en een huis kopen is gewoon doodeng.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196404488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:37 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mwoah, ben ik het niet mee eens.
Bij overbieden t.o.v. taxatiewaarde, ja dan is het weggegooid geld. Maar zolang je rond de taxatiewaarde blijft zou je een prijsklasse hoger waarschijnlijk niet willen betalen.
Dan moet je eerst laten taxeren. Hoeveel mensen doen dat als ze gaan bieden?

Als je een huis van 350.000 koopt met 30.000 te overbieden had je wat mij betreft net zo goed direct kunnen gaan voor een huis van 380.000.

Of nog een trede hoger als je de middelen/ruimte heb qua maandlasten. Niet ieder prijssegment is even gewild en zoveel scheelt het ook weer niet in maandlasten als je 50.000/75.000 omhoog gaat.

Wordt lastig als het prijssegment waar je kijkt al je max is en je geen overwaarde hebt. Maar dan zijn het meestal starters en die zijn hoe dan ook behoorlijk fucked in deze markt.
  woensdag 25 november 2020 @ 11:46:10 #53
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196404517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dan moet je eerst laten taxeren. Hoeveel mensen doen dat als ze gaan bieden?

Als je een huis van 350.000 koopt met 30.000 te overbieden had je wat mij betreft net zo goed direct kunnen gaan voor een huis van 380.000.

Of nog een trede hoger als je de middelen/ruimte heb qua maandlasten. Niet ieder prijssegment is even gewild en zoveel scheelt het ook weer niet in maandlasten als je 50.000/75.000 omhoog gaat.

Wordt lastig als het prijssegment waar je kijkt al je max is en je geen overwaarde hebt. Maar dan zijn het meestal starters en die zijn hoe dan ook behoorlijk fucked in deze markt.
Enigszins ja, anderzins zit je bij dat huis van 380 ook weer over te bieden tegenwoordig ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_196404600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Enigszins ja, anderzins zit je bij dat huis van 380 ook weer over te bieden tegenwoordig ;)
Zoals ik aangaf, niet ieder prijssegment is even gewild. Zowel af te leiden aan de koopsominformatie als het aantal bezichtigingen. Als je met tig man gaat bezichtigen is er altijd wel 1 die koste wat het kost het pand wil hebben. Dan krijg je vanzelf een wedstrijdje ver pissen.
  woensdag 25 november 2020 @ 11:54:26 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196404640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf, niet ieder prijssegment is even gewild. Zowel af te leiden aan de koopsominformatie als het aantal bezichtigingen. Als je met tig man gaat bezichtigen is er altijd wel 1 die koste wat het kost het pand wil hebben. Dan krijg je vanzelf een wedstrijdje ver pissen.
Zou kunnen inderdaad, hier in de provincie gaat het tot 450k nog steeds erg hard, tenzij je er behoorlijk veel aan wil verspijkeren.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_196404889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ja maar vraagprijs is ook maar gewoon bedacht door de toevallige makelaar. Daar kan je eigenlijk geen touw aan vast knopen.
Klopt. Makelaar had het bij ons over ¤185.000 (voor appartement). Ik vond dat erg laag als ik het afzette tegen twee appartementen in dezelfde flat, één voor ¤197.500 en één voor ¤200.000, dus ik stelde ¤195.000 voor. "Ohw oké, is ook goed", zegt 'ie _O-
pi_196404982
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat is dus volstrekt onduidelijk. Als mensen niet aangeven voor wat voor prijs ze hun huis willen verkopen hoe moet de koper dan gokken waarvoor ze het weg willen doen. Je ga in de supermarkt toch ook niet op de kaas zetten "vraagprijs is zes euro" en dan alleen maar de kaas aan diegene geven die acht betaald.
Deze vergelijking slaat helemaal nergens op. De verkoper wilt de hoogst mogelijke prijs, de koper de laagst mogelijke.

In een normale markt waarbij het aanbod in verhouding tot de vraag staat is dat iets wat wel bij elkaar zit.

De huidige markt is oververhit. HEEL VEEL VRAAG weinig aanbod. Dan stijgen de prijzen gewoon. Basic economy. :Y Zeker in de grote stad is geen plek meer voor mensen die voor 250k een huis met 3 slaapkamers en een tuin willen.
pi_196405039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:32 schreef Ericr het volgende:
Zelf ook snel zoeken in bepaalde prijsklasse verlaten en treedje hoger gegaan in prijsklasse. Maar goed moet je die mogelijkheid wel hebben natuurlijk. Als je echter forse overwaarde/spaargeld hebt lijkt het me zonde om dat te gebruiken voor overbieden terwijl je het ook kan gebruiken voor opschuiven in prijsklasse.
Dat is niet mogelijk aangezien de hogere prijsklasse ook weer overboden wordt waardoor je dus geen kans maakt.

In de grote steden in de populaire wijken wordt gewoon 30k overboden. Het kost gewoon wat om er prettig bij te zitten in een goede wijk. :Y
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 12:23:46 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196405126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:15 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Deze vergelijking slaat helemaal nergens op. De verkoper wilt de hoogst mogelijke prijs, de koper de laagst mogelijke.

In een normale markt waarbij het aanbod in verhouding tot de vraag staat is dat iets wat wel bij elkaar zit.

De huidige markt is oververhit. HEEL VEEL VRAAG weinig aanbod. Dan stijgen de prijzen gewoon. Basic economy. :Y Zeker in de grote stad is geen plek meer voor mensen die voor 250k een huis met 3 slaapkamers en een tuin willen.
Ja het is misschien basic economy maar niet iets wat wenselijk is voor een eerste levensbehoefte als onderdak. Het is een enorm economische misvatting dat marktwerking iets oplevert dat "goed" is en ook dat het onvermijdelijk is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196405211
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet toch eens leren normaler met geld om te gaan ook. Ik heb vandaag na hem vier jaar op het oog gehad te hebben een gitaar versterker gekocht :P en ik reken net even uit hoeveel het van mijn spaargeld is en het 0.4% van mijn spaargeld, en toch voel ik me soort van schuldig dat ik de aankoop heb gedaan omdat ik helemaal niet zo goed gitaar kan spelen en ik het ook gewoon door mijn radio kan blijven doen....

Stel je voor hoe het moet voelen om een huis te kopen van geld dat niet eens van mijzelf is.... vaak ben je te bange en een huis kopen is gewoon doodeng.
Nee, dat is ook gewoon leuk om te kopen want je hebt er plezier van. Niet te streng zijn voor jezelf vind ik.

Inderdaad!
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 12:28:51 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196405230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:27 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Nee, dat is ook gewoon leuk om te kopen want je hebt er plezier van. Niet te streng zijn voor jezelf vind ik.

Inderdaad!
Sparen is ook leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196405404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad, hier in de provincie gaat het tot 450k nog steeds erg hard, tenzij je er behoorlijk veel aan wil verspijkeren.
Dat is wel het lastige. Sommige gebieden knalt het opeens omhoog. Dan moet je wel erg ver buiten je range gaan zoeken.

https://www.gelderlander.(...)ieuwe-norm~a8e14f51/

quote:
In Tiel, Boxmeer en Ede werd vorig jaar rond deze tijd nog bij ongeveer twee op de drie verkochte huizen de vraagprijs of minder betaald. In Tiel was dat bij een woning zelfs 50.000 euro minder dan gevraagd. Nu wordt volgens makelaars in deze plaatsen ook bij de helft tot driekwart van de huizen overboden.
https://www.gelderlander.(...)ieuwe-norm~a8e14f51/
pi_196405620
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:

Ja het is misschien basic economy maar niet iets wat wenselijk is voor een eerste levensbehoefte als onderdak. Het is een enorm economische misvatting dat marktwerking iets oplevert dat "goed" is en ook dat het onvermijdelijk is...
Kan je je afvragen. In Rotterdam zie ik nu op grote schaal gentrificatie plaatsvinden. Dat is alleen maar ten goede voor de stad als economie. :Y Voor een appel en een ei in de stad wonen is niet meer van deze tijd.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 12:55:22 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196405633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:54 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Kan je je afvragen. In Rotterdam zie ik nu op grote schaal gentrificatie plaatsvinden. Dat is alleen maar ten goede voor de stad als economie. :Y Voor een appel en een ei in de stad wonen is niet meer van deze tijd.
3 keer bruto inkomen en meer is tegenwoordig een "appel en een ei" :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196405645
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

3 keer bruto inkomen en meer is tegenwoordig een "appel en een ei" :')
Juist.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 12:57:05 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196405657
quote:
12s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Juist.
Okay ik vind het absurd dat je meer dan de helft van je salaris kwijt zou zijn aan het afbetalen van een schuld aan een bank... maar blijkbaar is dat "gewoon".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 november 2020 @ 13:06:31 #67
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196405760
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Okay ik vind het absurd dat je meer dan de helft van je salaris kwijt zou zijn aan het afbetalen van een schuld aan een bank... maar blijkbaar is dat "gewoon".
Dat is ook wel absurd, en gebeurt ook niet...

https://www.homefinance.n(...)n%20zijn%20hypotheek.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 13:07:43 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196405778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat is ook wel absurd, en gebeurt ook niet...

https://www.homefinance.n(...)n%20zijn%20hypotheek.
Bruto hè 30% van bruto inkomen komt erg dicht in de buurt van 50% van je inkomen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 november 2020 @ 13:11:45 #69
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196405852
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bruto hè 30% van bruto inkomen komt erg dicht in de buurt van 50% van je inkomen.
Mwoah, met de huidige schijven moet je wel erg veel verdienen in de hoogste schijf om richting de 50% te kruipen hoor.

Daarnaast had je het net over bruto-inkomen en over meer dan de helft van je salaris, vandaar...

Maar hier krijg je een beetje een gevoel van wat als acceptabel wordt gezien, door de gedragscode hypothecaire financieringen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 13:29:01 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196406158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mwoah, met de huidige schijven moet je wel erg veel verdienen in de hoogste schijf om richting de 50% te kruipen hoor.

Daarnaast had je het net over bruto-inkomen en over meer dan de helft van je salaris, vandaar...

Maar hier krijg je een beetje een gevoel van wat als acceptabel wordt gezien, door de gedragscode hypothecaire financieringen
Volgensmij laat dat vooral zien dat in nederland de woonkosten echt enorm hoog zijn... wat wel weer een beetje logisch is voor een klein land maar ik vind het allemaal nogal bedragen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196406361
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij laat dat vooral zien dat in nederland de woonkosten echt enorm hoog zijn... wat wel weer een beetje logisch is voor een klein land maar ik vind het allemaal nogal bedragen....
Beter je best doen, dan verdien je ook meer om het te kunnen betalen. Je kan niet meer voor dubbeltje op de eerste rij zitten. Dat is heel naief. :Y
pi_196406501
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja.. ik heb er ~7 jaar over gedaan om mijn spaargeld op het niveau van een bruto salaris te krijgen. Dus als ik een hypotheek van 20 jaar zou willen dan vind ik 3 keer bruto salaris normaal.

Ik vind 20 jaar in de toekomst kijken sowieso niet te doen... zoveel dingen die mij tegenstaan in de huizenmarkt.
Als je ongeveer 7 jaar geleden een woning had gekocht had je dat nu waarschijnlijk ook gehad en ook nog gratis gewoont voor die periode. Achteraf is het altijd makkelijk natuurlijk...
pi_196406520
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:26 schreef RetepV het volgende:
Ik zou best een huis kopen. Maar never nooit tegen de vraagprijs. Over mijn lijk. :')
Je biedt toch wat je er (maximaal) voor over hebt? Als de vraagprijs een stuk lager is dan wat jij het huis waard vindt, waarom zou je dan niet (als het nodig is) meer willen betalen dan de vraagprijs? En als de verkoper een 20% hogere vraagprijs had gevraagd, dan had je wel meer willen bieden? Erg vreemd.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:03 schreef Monolith het volgende:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.
Die historische terugval lijkt mee te vallen, we zitten al weer op de weg terug. Natuurlijk betekent dit niet dat volgend jaar de woningprijzen verder door zullen stijgen, maar een scherpe daling verwacht ik ook niet (tenzij de rentes bijvoorbeeld ineens sterk gaan stijgen). Volgend jaar kan de herstel van de economie juist volop beginnen :)
pi_196406546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dan moet je eerst laten taxeren. Hoeveel mensen doen dat als ze gaan bieden?

Als je een huis van 350.000 koopt met 30.000 te overbieden had je wat mij betreft net zo goed direct kunnen gaan voor een huis van 380.000.

Of nog een trede hoger als je de middelen/ruimte heb qua maandlasten. Niet ieder prijssegment is even gewild en zoveel scheelt het ook weer niet in maandlasten als je 50.000/75.000 omhoog gaat.

Wordt lastig als het prijssegment waar je kijkt al je max is en je geen overwaarde hebt. Maar dan zijn het meestal starters en die zijn hoe dan ook behoorlijk fucked in deze markt.
Zelf kijk ik ook regelmatig voor een andere woning en het zou voor mij niet helemaal werken. Een woning van 350.000 is niet perse minder geschikt voor mij als een woning van 500.000. In principe kan een woning exact hetzelfde hebben in beide prijs klassen bij wat ik zoek, maar andersom kan het ook dat een woning van 350k het wel heeft, maar van 500k niet. Dan ga ik toch liever voor de goedkopere woning.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 14:07:46 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196406827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als je ongeveer 7 jaar geleden een woning had gekocht had je dat nu waarschijnlijk ook gehad en ook nog gratis gewoont voor die periode. Achteraf is het altijd makkelijk natuurlijk...
Gratis want de bank geeft na 7 jaar de rente weer terug?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196406888
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gratis want de bank geeft na 7 jaar de rente weer terug?
Nee, maar als jij na 7 jaar +- 40% waarde stijging meepakt dan dekt dat natuurlijk gemakkelijk de kosten van de rente.
pi_196406941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Die historische terugval lijkt mee te vallen, we zitten al weer op de weg terug. Natuurlijk betekent dit niet dat volgend jaar de woningprijzen verder door zullen stijgen, maar een scherpe daling verwacht ik ook niet (tenzij de rentes bijvoorbeeld ineens sterk gaan stijgen). Volgend jaar kan de herstel van de economie juist volop beginnen :)
Ik vroeg me al af waar ik dit in vredesnaam beweerd zou hebben, maar dat is gewoon de OP en ik heb een nieuw deel geopend. :P

Het lijkt allemaal reuze mee te vallen inderdaad, met een krimp van ongeveer 5% dit jaar en een aardig verwacht herstel volgend jaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 25 november 2020 @ 14:15:16 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196406988
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Goede vraag maar ergens in de richting van 2 á 3 bruto jaarinkomens. Maar kom daar nog maar eens om.
Dat betekent dat de grond gratis moet zijn en de aannemer niets kan verdienen en dan wordt het nog krap.
Ik weet niet wat je denkt dat het kost om een huis te bouwen maar voor 75-100K bouwkosten heb je niet veel, en als je vindt dat een huis 2 a 3 bruto jaarinkomens mag kosten zullen de badkamer en keuken er voor dat geld ook wel in moeten zitten.

Succes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196407102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar ik dit in vredesnaam beweerd zou hebben, maar dat is gewoon de OP en ik heb een nieuw deel geopend. :P
Was inderdaad niet richting jou bedoeld, maar de OP even in de huidige context geplaatst... achteraf gezien lijkt het tot nu toe allemaal best nog mee te vallen :)
pi_196408707
Ons appartement is vorige week verkocht aan Amsterdammers, 10% boven de vraagprijs. Appartement staat in Rotterdam. Makelaar gaf aan dat veel Amsterdammers op Rotterdam af komen, op het moment. Dat is niet nieuw, maar toch grappig om te horen dat ondanks de crisis die beweging doorgaat.
pi_196423804
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:12 schreef SC_88 het volgende:
Makelaar gaf aan dat veel Amsterdammers op Rotterdam af komen, op het moment.
Waarom?
pi_196423857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:05 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Waarom?
Goedkoper
pi_196424177
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Goedkoper
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:54 schreef Duiveltja het volgende:
In Rotterdam zie ik nu op grote schaal gentrificatie plaatsvinden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:32:35 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197357990
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197358203
quote:
Logisch, de regering doet niks aan het woningprobleem.
Zowel huur als koop blijft de vraag stijgen.
Interessant he ?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:47:14 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197358237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:45 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Logisch, de regering doet niks aan het woningprobleem.
Zowel huur als koop blijft de vraag stijgen.
Ze gooien ook nog eens olie op het vuur door bv overdrachtsbelasting voor starters af te schaffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197358280
Ik denk inmiddels niet meer dat het gaat dalen. Eerder dat we de kant van Londen op gaan.
Wij blijven als starters met vast contract dan ook proberen een huis te kopen.

Alleen in de randstad blijft het kiezen tussen huizen (op plekken) waar je niet gevonden wil worden en bij een goed huis hopen dat je niet overboden wordt door doorstromers of rijkeluiskindjes.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 10:52:33 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197358330
quote:
88s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

3 keer bruto inkomen en meer is tegenwoordig een "appel en een ei" :')
Ja. Absoluut.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:52:37 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197358331
Net appartementje gekocht hier eind december, overdracht half april :)

Het was gekkenhuis in deze prijsklasse, met bomvolle bezichtigings- en reservelijsten. Overbieden gewoon noodzaak, eigenlijk te gek voor woorden maar je hebt eigenlijk geen keus. Gelukkig wel voldoende spaargeld hier dus ik houd een mooie buffer. Ik kom uit huursituatie.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 12 januari 2021 @ 10:53:40 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197358346
6 cijfers op de bankrekening staan wegens verkoop huis, vriendin modaal salaris en ik anderhalf/2x modaal.
Huis vinden valt nog niet mee. Het geld is er wel, maar er komen gewoon in de regio geen huizen bij.
We hebben ook wel specifieke wensen/eisen qua locatie en huis, maar je zou verwachten dat je in midden Nederland voor rond de 450k wel een leuk huisje moet kunnen vinden. Momenteel nog niet dus.
Voorlopig nog geen haast, zitten in huurappartement vriendin, maar het is wel klein dus een ander huis zou prettig zijn.

Ik denk dat het voor veel mensen geldt momenteel. Wel de middelen, niet de beschikbare huizen.

Laatste huis waar we gingen kijken waren 35 kijkers en was binnen 3 dagen 50k overboden. :'(.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:05:53 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197358559
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:53 schreef Kreator het volgende:
6 cijfers op de bankrekening staan wegens verkoop huis, vriendin modaal salaris en ik anderhalf/2x modaal.
Huis vinden valt nog niet mee. Het geld is er wel, maar er komen gewoon in de regio geen huizen bij.
We hebben ook wel specifieke wensen/eisen qua locatie en huis, maar je zou verwachten dat je in midden Nederland voor rond de 450k wel een leuk huisje moet kunnen vinden. Momenteel nog niet dus.
Voorlopig nog geen haast, zitten in huurappartement vriendin, maar het is wel klein dus een ander huis zou prettig zijn.

Ik denk dat het voor veel mensen geldt momenteel. Wel de middelen, niet de beschikbare huizen.

Laatste huis waar we gingen kijken waren 35 kijkers en was binnen 3 dagen 50k overboden. :'(.
Heb je een aankoopmakelaar? Veel mooi aanbod komt niet op Funda etc terecht.

Overbieden is helemaal geen ramp natuurlijk als je de middelen hebt. Voorlopig stijgen de prijzen nog wel even door. En zeker als dit een huis is waar je de komende 20 jaar wilt wonen oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 12 januari 2021 @ 11:10:13 #92
458679 Ruse
Super, man
pi_197358627
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:53 schreef Kreator het volgende:
6 cijfers op de bankrekening staan wegens verkoop huis, vriendin modaal salaris en ik anderhalf/2x modaal.
Huis vinden valt nog niet mee. Het geld is er wel, maar er komen gewoon in de regio geen huizen bij.
We hebben ook wel specifieke wensen/eisen qua locatie en huis, maar je zou verwachten dat je in midden Nederland voor rond de 450k wel een leuk huisje moet kunnen vinden. Momenteel nog niet dus.
Voorlopig nog geen haast, zitten in huurappartement vriendin, maar het is wel klein dus een ander huis zou prettig zijn.

Ik denk dat het voor veel mensen geldt momenteel. Wel de middelen, niet de beschikbare huizen.

Laatste huis waar we gingen kijken waren 35 kijkers en was binnen 3 dagen 50k overboden. :'(.
Christus hey, als je in zo'n financiële situatie zit heb je echt he-le-maal niks te klagen, idd gewoon een aankoopmakelaar inschakelen, dat moet echt wel lukken.
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  Official ESF Kreviewer dinsdag 12 januari 2021 @ 11:11:45 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197358653
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:10 schreef Ruse het volgende:
als je in zo'n financiële situatie zit heb je echt he-le-maal niks te klagen
pi_197358752
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:53 schreef Kreator het volgende:
6 cijfers op de bankrekening staan wegens verkoop huis, vriendin modaal salaris en ik anderhalf/2x modaal.
Huis vinden valt nog niet mee. Het geld is er wel, maar er komen gewoon in de regio geen huizen bij.
We hebben ook wel specifieke wensen/eisen qua locatie en huis, maar je zou verwachten dat je in midden Nederland voor rond de 450k wel een leuk huisje moet kunnen vinden. Momenteel nog niet dus.
Voorlopig nog geen haast, zitten in huurappartement vriendin, maar het is wel klein dus een ander huis zou prettig zijn.

Ik denk dat het voor veel mensen geldt momenteel. Wel de middelen, niet de beschikbare huizen.

Laatste huis waar we gingen kijken waren 35 kijkers en was binnen 3 dagen 50k overboden. :'(.
Ok boomer.
pi_197358843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:19 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ok boomer.
Is een vrij normale situatie als je een paar jaar geleden een woning hebt gekocht. Hoef je geen boomer voor te zijn.
pi_197359841
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:53 schreef Kreator het volgende:
6 cijfers op de bankrekening staan wegens verkoop huis, vriendin modaal salaris en ik anderhalf/2x modaal.
Huis vinden valt nog niet mee. Het geld is er wel, maar er komen gewoon in de regio geen huizen bij.
We hebben ook wel specifieke wensen/eisen qua locatie en huis, maar je zou verwachten dat je in midden Nederland voor rond de 450k wel een leuk huisje moet kunnen vinden. Momenteel nog niet dus.
Voorlopig nog geen haast, zitten in huurappartement vriendin, maar het is wel klein dus een ander huis zou prettig zijn.

Ik denk dat het voor veel mensen geldt momenteel. Wel de middelen, niet de beschikbare huizen.

Laatste huis waar we gingen kijken waren 35 kijkers en was binnen 3 dagen 50k overboden. :'(.
Ok,jullie verdienen samen ruwweg 100.000 euro. Daarmee kun je hypotheek krijgen in de orde grootte van 500.000. Plus je hebt nog overwaarde van een ander huis. Je zou dan kunnen kijken naar woningen tot 6 ton ongeveer. Al snap ik dat je niet max wil lenen, voor 5 ton zijn er echt wel woningen te koop.
Als die niet aansluiten ben je wensen: tsja de markt bepaalt op dit moment.
Als je niks kan vinden moet je je eisen bijstellen.
Of als je het te duur vind koop je nu niet maar die afweging moet je zelf maken. Maar zeggen dat er niks is voor 5 ton is gewoon niet waar.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 12:28:57 #97
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_197360010
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 10:53 schreef Kreator het volgende:
We hebben ook wel specifieke wensen/eisen qua locatie en huis
Misschien je eisen/wensen bijstellen?
pi_197360080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:28 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Misschien je eisen/wensen bijstellen?
Hij heeft geen haast he, dan zou ik ook nog wel even afwachten. De aanhouder wint.
-nee-
pi_197360138
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Hij heeft geen haast he, dan zou ik ook nog wel even afwachten. De aanhouder wint.
In een stijgende markt niet. Zeker als je al je woning hebt verkocht is dat geen handige strategie. In een stijgende markt is het eerst kopen, daarna pas verkopen.
pi_197360198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:37 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

In een stijgende markt niet. Zeker als je al je woning hebt verkocht is dat geen handige strategie. In een stijgende markt is het eerst kopen, daarna pas verkopen.
Als je huis er tussen zit. Als die er niet tussen zit en je zit financieel nog niet aan je plafond, dan zou ik wel wachten.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')