abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:43:08 #226
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196398247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De hond kan er ook niks aan doen, maar hij is wel degene die bijt/kan bijten.
Je doet nu net alsof elke loslopende hond bijt. Bijtincidenten (buiten het gezin) komen meestal voort uit territoriumdrift of jachtdrift en laten we eerlijk zijn hoe vaak komt dat nu daadwerkelijk voor?

  dinsdag 24 november 2020 @ 22:12:20 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196400277
quote:
Deze gast :')
Ik hoop zo dat je aan het trollen bent, maar vermoed dat je echt zo' n sneu figuur bent.
  woensdag 25 november 2020 @ 06:11:19 #229
80382 manny
30 is best veel
pi_196401433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof elke loslopende hond bijt. Bijtincidenten (buiten het gezin) komen meestal voort uit territoriumdrift of jachtdrift en laten we eerlijk zijn hoe vaak komt dat nu daadwerkelijk voor?
150.000 bijtincidenten per jaar in Nederland.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Spellchecker woensdag 25 november 2020 @ 07:36:58 #230
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196401754
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat hij een mes mee nam om honden te killen. Hij is een natuurfreak, ik vind het wel plausibel klinken eigenlijk. Dat je zeldzame plantjes af snijdt om dat thuis in je plakboek oid te plakken vind ik op zich al misdadig trouwens.
Zoiets zou je verwachten van wandelaars, niet van joggers.
Joggers gaan veel te snel om zeldzame blaadjes te spotten.
pi_196402372
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:36 schreef maily het volgende:

[..]

Zoiets zou je verwachten van wandelaars, niet van joggers.
Joggers gaan veel te snel om zeldzame blaadjes te spotten.
Ook weer waar. Maar ik geloof niet dat hij een mes mee nam om honden te steken. Ik geloof zoiets gewoon niet.
  woensdag 25 november 2020 @ 09:28:57 #232
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_196402684
Ik snap heel goed dat iemand die vervelende strontmachines spuugzat is, maar dit gaat zelfs mij iets te ver.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_196403053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:28 schreef Interloper het volgende:
Ik snap heel goed dat iemand die vervelende strontmachines spuugzat is, maar dit gaat zelfs mij iets te ver.
Jij bent dan ook een interloper.

Maar eerlijk gezegd hou die hond gewoon bij je.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 25 november 2020 @ 10:17:38 #234
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_196403329
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je, je mes trekt voor iets anders dan een plantje afsnijden heb je van te voren al bedacht dat dat een mogelijkheid is. Dat eureka moment heb je niet in die split second dat een hond op je afvliegt.

Maar jij zou op een hond insteken terwijl er geen enkele aanwijzing is dat hij gaat bijten?
Hoe weet je dat van tevoren? Of wacht je eerst tot zo'n kutbeest in je enkels hangt? Ik zou me liever van tevoren afweren hoor. (ik heb dan nooit een mes bij me en ik kan me ook niet helemaal voorstellen hoe dat in de praktijk is gegaan, dat is dan wel weer zo) Ik had die permanent zichtbare bijtplekken op mijn benen graag willen voorkomen eigenlijk.

Ik vind het altijd typisch dat hondeneigenaren denken dat iedereen het gedrag van een hond volledig correct kan analyseren in een split second. Ik heb niets met honden, ik wil niets hebben met honden, en als jij blij wordt van een hond, prima, maar laat anderen er dan geen last van hebben.

Ook typisch vind ik dat ze altijd vinden dat hondeneigenaren de grootste straffen eisen tegen mensen die iets, uit noodweer, hebben gedaan tegen een hond en daarbij de meest gruwelijke martelmethodes of wraakacties voorstellen waardoor ze echt geen haar beter zijn dan de dader.
Don't let my username fool you...
pi_196403528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ook weer waar. Maar ik geloof niet dat hij een mes mee nam om honden te steken. Ik geloof zoiets gewoon niet.
Ik denk vooral om mensen te steken, als ie zich "bedreigd" voelt.
pi_196403547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe weet je dat van tevoren? Of wacht je eerst tot zo'n kutbeest in je enkels hangt? Ik zou me liever van tevoren afweren hoor. (ik heb dan nooit een mes bij me en ik kan me ook niet helemaal voorstellen hoe dat in de praktijk is gegaan, dat is dan wel weer zo) Ik had die permanent zichtbare bijtplekken op mijn benen graag willen voorkomen eigenlijk.

Ik vind het altijd typisch dat hondeneigenaren denken dat iedereen het gedrag van een hond volledig correct kan analyseren in een split second. Ik heb niets met honden, ik wil niets hebben met honden, en als jij blij wordt van een hond, prima, maar laat anderen er dan geen last van hebben.

Ook typisch vind ik dat ze altijd vinden dat hondeneigenaren de grootste straffen eisen tegen mensen die iets, uit noodweer, hebben gedaan tegen een hond en daarbij de meest gruwelijke martelmethodes of wraakacties voorstellen waardoor ze echt geen haar beter zijn dan de dader.
Een hondeneigenaar met goede kennis van honden kan zeer goed zijn hond inschatten. Er zijn zeldzame gevallen waarin dat gedrag kan afwijken, maar het gedrag van een hond is makkelijker te voorspellen dan die van een mens. Maar het is waar, veel mensen zijn niet geschikt voor een hond (en ook niet voor een kind of elk ander levend organisme)
  woensdag 25 november 2020 @ 10:42:41 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196403606
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Volgens mij is dat door diverse users al gezegd, waaronder jijzelf ;)

Daarnaast mag toch ook gezegd worden dat het begint bij een hond los aan de lijn, maar dat dit hopelijk geenszins betekent dat het een aanvaard risico is dat je hond wordt doodgestoken als je deze los laat lopen.

Overigens ben ik, als hondenbezitter van een flink ras, ook niet gecharmeerd van loslopende honden in niet losloopgebieden.
Net als dat ik joggers in losloopgebieden niet zo handig vind :{

En ik vind ook dat menig hondeneigenaar beter opgevoed mag worden (samen met de hond).
Dat kan toch prima samen. Dat het een losloopgebied is wil niet zeggen dat het een exclusieve bestemming heeft. En daarnaast: wat is er niet handig aan dan? Als je je hond niet onder controle hebt in de mate dat hij hollende mensen niet kan handelen, dan hoort het beestje sowieso niet los te lopen.

Hier in de buurt gaat het in elk geval prima samen, geen enkele reden om joggers te weren of honden neer te steken.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:43:03 #238
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196403611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:17 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vind het altijd typisch dat hondeneigenaren denken dat iedereen het gedrag van een hond volledig correct kan analyseren in een split second. Ik heb niets met honden, ik wil niets hebben met honden, en als jij blij wordt van een hond, prima, maar laat anderen er dan geen last van hebben.
Dit! _O_
  woensdag 25 november 2020 @ 10:44:27 #239
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196403636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:38 schreef Cockwhale het volgende:
Een hondeneigenaar met goede kennis van honden kan zeer goed zijn hond inschatten.
@Metalfreak doelde op de andere partij (op degenen die ineens met een snel naderende hond geconfronteerd worden).
pi_196404383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat kan toch prima samen. Dat het een losloopgebied is wil niet zeggen dat het een exclusieve bestemming heeft. En daarnaast: wat is er niet handig aan dan? Als je je hond niet onder controle hebt in de mate dat hij hollende mensen niet kan handelen, dan hoort het beestje sowieso niet los te lopen.

Hier in de buurt gaat het in elk geval prima samen, geen enkele reden om joggers te weren of honden neer te steken.
Volgens mij zeg ik nergens dat een losloopgebied een exclusieve bestemming voor honden is.
Overigens zijn deze gebieden er wel degelijk. Bijvoorbeeld gebieden waar hardlopers en mountainbikers niet gewenst zijn (en waar ze toch gewoon doorheen rennen of fietsen).

Ook als ik kijk naar gebieden als de Veluwe en Loonse en Drunense duinen, waar tig wandel-, fiets- en hardlooppaden zijn, dan is het best onhandig dat joggers of mountainbikers over het hondenpad scheuren.
Net als dat het vervelend is als honden los worden gelaten op de kinderroutes of wandelpaden.

Wat er niet handig aan is, is het gegeven dat er soms ook jonge honden lopen die het nog moeten leren.
En dat soort situaties kun je thuis of op de hondenschool een beetje trainen, maar het beste toch echt in de praktijk.
In dat geval zou het dus prettig zijn als joggers, in een hondenlosloopgebied, een beetje rekening houden met de honden die daar kunnen lopen. Ze weten immers dat ze in een losloopgebied lopen.
Net als dat eigenaren rekening kunnen houden met wandelaars en joggers en de hond even kunnen aanlijnen.
Maar soms gaat dat niet, dan komt een jogger uit het niets te voorschijn en rent hard voorbij de honden.
Als het dan een puppy of jonge hond is dan kan het voorkomen dat deze achter de jogger aangaat of dat deze schrikt doordat er plots iemand dicht langs ze loopt.

Stellen dat je dan je beesten maar altijd aan moet lijnen, vind ik echt te ver gaan. Hondenbezitters moeten rekening houden met anderen, maar dat mogen anderen ook best met hen.
De natuur is ook niet alleen van joggers, we moeten toch echt samen van de natuur genieten en dat kan alleen door een beetje begrip op te brengen voor elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 25-11-2020 11:52:44 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 12:00:07 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196404733
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:38 schreef FYazz het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik nergens dat een losloopgebied een exclusieve bestemming voor honden is.
Overigens zijn deze gebieden er wel degelijk. Bijvoorbeeld gebieden waar hardlopers en mountainbikers niet gewenst zijn (en waar ze toch gewoon doorheen rennen of fietsen).

Ook als ik kijk naar gebieden als de Veluwe en Loonse en Drunense duinen, waar tig wandel-, fiets- en hardlooppaden zijn, dan is het best onhandig dat joggers of mountainbikers over het hondenpad scheuren.
Net als dat het vervelend is als honden los worden gelaten op de kinderroutes of wandelpaden.

Wat er niet handig aan is, is het gegeven dat er soms ook jonge honden lopen die het nog moeten leren.
En dat soort situaties kun je thuis of op de hondenschool een beetje trainen, maar het beste toch echt in de praktijk.
In dat geval zou het dus prettig zijn als joggers, in een hondenlosloopgebied, een beetje rekening houden met de honden die daar kunnen lopen. Ze weten immers dat ze in een losloopgebied lopen.
Net als dat eigenaren rekening kunnen houden met wandelaars en joggers en de hond even kunnen aanlijnen.
Maar soms gaat dat niet, dan komt een jogger uit het niets te voorschijn en rent hard voorbij de honden.
Als het dan een puppy of jonge hond is dan kan het voorkomen dat deze achter de jogger aangaat of dat deze schrikt doordat er plots iemand dicht langs ze loopt.

Stellen dat je dan je beesten maar altijd aan moet lijnen, vind ik echt te ver gaan. Hondenbezitters moeten rekening houden met anderen, maar dat mogen anderen ook best met hen.
De natuur is ook niet alleen van joggers, we moeten toch echt samen van de natuur genieten en dat kan alleen door een beetje begrip op te brengen voor elkaar.
Ik ben helemaal voor wederzijds begrip en ben gek op honden dus ik zal niet snel negatief reageren op een jong beestje of überhaupt op een enthousiaste hond. Ik heb het ook niet over de zeldzame gebieden waar joggers/fietsers echt niet gewenst zijn, daar ga ik echt niet lopen en mensen die daar toch gaan lopen rausen mogen wat mij betreft gerust een boete krijgen.

Maar is het begrip er ook de andere kant op dat er mensen zijn die ongestoord willen kunnen lopen of bang zijn die niet gediend zijn van loslopende honden (geen jonge beesten) die voor geen meter luisteren en dus niet los kunnen lopen? Zielig voor het beestje, maar het kan niet zo zijn dat iemand én niet opvoedt én vindt dat anderen daar dan maar de last van mogen hebben omdat het anders zielig is voor zichzelf/de hond.

Die discussie heb ik letterlijk al een keer mogen volgen hier vlakbij toen er een loper gebeten was en er iets van zei. "Meneer, het is hier een losloopgebied en iedereen heeft het recht om hiervan te genieten!" zei de hondenbezitster.
"Nou," stamelde de jogger. "Ik geniet eigenlijk niet zo nu."
Mevrouw wilde gewoon doorlopen totdat hij dreigde de politie te bellen. Ze snapte gewoon niet dat ze fout zat en dat er voorwaarden zaten aan het los laten lopen van haar hond, namelijk dat ze die genoeg onder controle had dat hij niet beet.
  woensdag 25 november 2020 @ 12:01:01 #242
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196404749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 06:11 schreef manny het volgende:

[..]

150.000 bijtincidenten per jaar in Nederland.
Dat is een schatting met de natte vinger dus daar kunnen we eigenlijk niets mee
Het gaat over alle bijtincidenten dus niet niet alleen van honden en het is een schatting want als het gaat over beten waar een dokter of ziekenhuisbehandeling voor nodig was spreekt men over 15000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe weet je dat van tevoren? Of wacht je eerst tot zo'n kutbeest in je enkels hangt? Ik zou me liever van tevoren afweren hoor. (ik heb dan nooit een mes bij me en ik kan me ook niet helemaal voorstellen hoe dat in de praktijk is gegaan, dat is dan wel weer zo) Ik had die permanent zichtbare bijtplekken op mijn benen graag willen voorkomen eigenlijk.

Ik vind het altijd typisch dat hondeneigenaren denken dat iedereen het gedrag van een hond volledig correct kan analyseren in een split second. Ik heb niets met honden, ik wil niets hebben met honden, en als jij blij wordt van een hond, prima, maar laat anderen er dan geen last van hebben.

Ook typisch vind ik dat ze altijd vinden dat hondeneigenaren de grootste straffen eisen tegen mensen die iets, uit noodweer, hebben gedaan tegen een hond en daarbij de meest gruwelijke martelmethodes of wraakacties voorstellen waardoor ze echt geen haar beter zijn dan de dader.
Als je zo bang bent dat je een mes opzak gaat dragen moet je lekker binnen op de loopband gaan staan of hulp zoeken want ieder kan bedenken dat, dat fout af gaat lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 25-11-2020 12:06:27 ]
pi_196404828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat is een schatting met de natte vinger dus daar kunnen we eigenlijk niets mee
[..]

Als je zo bang bent dat je een mes opzak gaat dragen moet je lekker binnen op de loopband gaan staan of hulp zoeken want ieder kan bedenken dat, dat fout af gaat lopen.
Het zal wel het dubbele zijn aangezien weinig mensen de moeite nemen om het bijtincident te melden.
pi_196404853
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben helemaal voor wederzijds begrip en ben gek op honden dus ik zal niet snel negatief reageren op een jong beestje of überhaupt op een enthousiaste hond. Ik heb het ook niet over de zeldzame gebieden waar joggers/fietsers echt niet gewenst zijn, daar ga ik echt niet lopen en mensen die daar toch gaan lopen rausen mogen wat mij betreft gerust een boete krijgen.

Maar is het begrip er ook de andere kant op dat er mensen zijn die ongestoord willen kunnen lopen of bang zijn die niet gediend zijn van loslopende honden (geen jonge beesten) die voor geen meter luisteren en dus niet los kunnen lopen? Zielig voor het beestje, maar het kan niet zo zijn dat iemand én niet opvoedt én vindt dat anderen daar dan maar de last van mogen hebben omdat het anders zielig is voor zichzelf/de hond.

Die discussie heb ik letterlijk al een keer mogen volgen hier vlakbij toen er een loper gebeten was en er iets van zei. "Meneer, het is hier een losloopgebied en iedereen heeft het recht om hiervan te genieten!" zei de hondenbezitster.
"Nou," stamelde de jogger. "Ik geniet eigenlijk niet zo nu."
Mevrouw wilde gewoon doorlopen totdat hij dreigde de politie te bellen. Ze snapte gewoon niet dat ze fout zat en dat er voorwaarden zaten aan het los laten lopen van haar hond, namelijk dat ze die genoeg onder controle had dat hij niet beet.
Dat vind ik uiteraard ook aso gedrag.
Als jouw hond iemand bijt dan loop je niet weg en geef je de schuld ook niet aan de ander.
  woensdag 25 november 2020 @ 12:10:31 #245
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196404899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het zal wel het dubbele zijn aangezien weinig mensen de moeite nemen om het bijtincident te melden.
Het gaat om meldingen die gedaan zijn door artsen en ziekenhuizen waarvan men dan ook nog eens niet weet of er door de verschillende systemen misschien meldingen dubbel zijn gedaan. Komt bij dat daarvan het grootste gedeelte binnen het eigen gezin plaatsvond
Maar laten we eerlijk zijn, een bijtincident waar geen behandeling aan te pas komt is eigenlijk geen bijtincident. Ik haal ook m'n arm of vinger weleens open als ik met een hond speel maar dat is natuurlijk geen bijtincident
  woensdag 25 november 2020 @ 12:10:54 #246
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196404904
Met hondeneigenaren is dan ook vaak geen land te bezeilen (zelfde met katteneigenaren trouwens), dus ik snap best dat je in een dreigende situatie zelf dat beest maar te grazen neemt. Al is steken wel vreemd bij een kleine hond. Schoppen is logischer, dus pure zelfverdediging klinkt ook niet plausibel.
  woensdag 25 november 2020 @ 12:14:39 #247
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196404957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Met hondeneigenaren is dan ook vaak geen land te bezeilen (zelfde met katteneigenaren trouwens), dus ik snap best dat je in een dreigende situatie zelf dat beest maar te grazen neemt. Al is steken wel vreemd bij een kleine hond. Schoppen is logischer, dus pure zelfverdediging klinkt ook niet plausibel.
Het beste is om je armen in de lucht te steken (je groot maken) of te wijzen richting z'n baas en een brul te geven als "WEG!" of "MOVEN!" of "TERUG JIJ!"
  woensdag 25 november 2020 @ 12:17:30 #248
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_196405005
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het beste is om je armen in de lucht te steken of te wijzen richting z'n baas en een brul te geven als "WEG!" of "MOVEN!" of "TERUG JIJ!"
:')

Alsof dat gaat werken en als hondenleek heb je natuurlijk altijd zin in een uitgebreid experiment met gedragstherapie voor honden :')
Don't let my username fool you...
  woensdag 25 november 2020 @ 12:19:00 #249
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196405038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het beste is om je armen in de lucht te steken (je groot maken) of te wijzen richting z'n baas en een brul te geven als "WEG!" of "MOVEN!" of "TERUG JIJ!"
Hondeneigenaren moeten hun honden gewoon controleren, of het risico lopen dat ie verwond of doodgemaakt wordt. Je hoeft geen hondenpsycholoog te zijn om je in de openbare ruimte te begeven.
  woensdag 25 november 2020 @ 12:24:22 #250
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196405139
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

:')

Alsof dat gaat werken en als hondenleek heb je natuurlijk altijd zin in een uitgebreid experiment met gedragstherapie voor honden :')
Ik heb het niet over een doorgedraaide Pit maar bij de meeste honden werkt dit gewoon omdat dit simpelweg ook de manier is waarop hun eigenaar ze weg zou sturen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')