quote:
De democraten hebben Trump niet uit hun functie kunnen krijgen nee.
quote:
Aha. Als feitelijk correcte berichtgeving afgedaan wordt als "partijdige media die Trump probeert te schaden" dan is een discussie snel klaar natuurlijk. Het klopt dat er in de media doorgaans weinig positiefs over Trump te lezen is. Dan rijst de vraag: ligt dat aan de media, of doet die man gewoonweg niet zo veel goed?
Media zoals de NOS maakt gebruik van biased storytelling en biased story selection.
Het grove racistische geweld in Zuid-Afrika waarbij boeren om hun blanke huidskleur hun boerderij wordt afgepakt vinden ze niet nieuwswaardig. 1 blanke agent die 1 zwarte crimineel vermoord, dat is voorpaginanieuws. 
De media vertelt niet wat Trump heeft gedaan voor de werkloosheid in de VS. 
Door de Chinese import een halt toe te roepen heeft de Amerikaanse industrie weer kunnen groeien die Obama heeft afgebroken. 
Amerikaanse soldaten uit het midden oosten zijn teruggehaald. Niets te zoeken daar.
Door Trump zijn Israël en verschillende Arabische staten bondgenoten. Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten bijvoorbeeld. Trump is bemiddelaar geweest, vredestichter. 
Door een muur te bouwen op de zuidgrens komen er minder illegalen het land binnen die hun geld verdienen met drugs en wapenhandel. Nu moet iedereen netjes via de douane. Ook illegale onverzekerde arbeidsmigranten hebben zijn minder problemen mee hierdoor.
In plaats van een land in een complete lockdown te gooien heeft hij de economische schade beperkt en is hij vaart gaan zetten achter een vaccin. Dat vaccin is er nu. Trump bedankt.
Als de media hem in beeld brengt wordt zorgvuldig gekeken wanneer mensen lachen om iets wat hij zegt. Of hij zegt iets anders wat wij Europeanen niet professioneel vinden. Hij wordt door de media nergezet als een clown, een sukkel. Alleen omdat hij twijfelt aan de integriteit van de media wil de media hem kapotmaken.
Trump is helemaal geen politicus. Hij is geen gladjanus zoals alle andere politici en daarom valt hij op. Hij geeft de mensen wat ze nodighebben. Dat is wat een president hoort te doen. De media vergelijkt hem met mensen als Trudeau of Merkel. Dit zijn echte politici. Zij weten hoe je op de bevolking inspeelt. Trump heeft daar geen tijd voor en gelukkig prikken de Amerikanen door die buitenlaag heen van gladde politici.
En hij is heel populair. Nog nooit heeft een zittende president zoveel stemmen gekregen. Waarom zou je 4 jaar geleden niet op Hillary stemmen, maar nu wel op Biden? Ik snap er niks van.
quote:
Stropop: niemand zegt dat fraude onmogelijk is. Er zijn alleen gewoonweg geen aanwijzingen die op fraude wijzen. Dat blijkt ook uit alle rechtszaken. Grappig is de discrepantie tussen wat Trump en z'n team op Twitter of in de media verkondigen (JA JE GAAT ZIEN WE HEBBEN BEWIJZEN VAN FRAUDE!!!) en wat zijn advocaten in de rechtszaal zeggen (ehhh ja eigenlijk hebben we geen aanwijzingen voor fraude 

).
Er zijn mensen die onder eed verklaringen hebben afgelegd wat zij gezien hebben. Momenteel wordt er nog geprocedeerd. De verkiezingen zijn nog niet beslist.
Wat ik zelf vreemd vind is dat Biden in New York en California het niet beter heeft gedaan dan Hillary. Terwijl uitgerekend in de staten waar Biden moest winnen hij het ineens stukken beter heeft gedaan dan in 2016. In New York en California is in ieder geval niet gefraudeerd lijkt mij. 
quote:
Als je gedegen onderzoeksjournalistiek verwacht van die obscure complotblogjes dan ga je van een behoorlijk koude kermis thuiskomen. Noem eens één voorbeeld waarbij dat geleid heeft tot sappige onthullingen die ook daadwerkelijk ergens op bleken te slaan?
 Veel dingen die afgedaan worden als complotten blijken later gewoon waarheden te zijn. Neem nou dat PRISM bijvoorbeeld. Tegenwoordig is het common sense dat overheden achter persoonlijke informatie probeert te komen. Vroeger werd je als een complotgek weggezet.
quote:
En welke agenda of belangen dienen de kanalen of figuren die de wildste complottheorieën verspreiden?
Die kanalen hebben geen belangen. De media heeft wel een belang. Zij steunen volgens mij de politiek die hun van hun baantje verzekert.
Daarom vind ik de media niet betrouwbaar. Zij zijn toch helemaal niet onafhankelijk? Of wel?
Dezelfde media is ook tegen Trump.
Nou mijn vraag: Waarom is Trump zo populair met meer dan 71 miljoen stemmen? Hoe kan het volgens jou dat iemand die de media als een idioot neerzet zo veel vertrouwen heeft bij zijn volk?
[ Bericht 1% gewijzigd door Ixnay op 23-11-2020 10:26:00 ]