abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196336397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
In België heeft het sluiten van de scholen met drie weken toch blijkbaar wel geholpen. Ze hebben daar nu minder besmettingen per dag dan hier.
De cijfers zijn vrijwel gelijk en België had een veel hogere piek. Waardeloze analyse.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:27:29 #277
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336402
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Sorry ik moet ook nog gewoon werken tussendoor en heb geen tijd om iedere keer allerlei wetenschappelijk onderbouwde bronnen op te snorren.

Er bestaat whatsapp als je je alleen met mensen wil omringen die dat wel kunnen?
[..]
Zo. Dit was wel een onnodige opmerking zeg.
pi_196336407
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:23 schreef chratnox het volgende:
Die 2 weken vrij voor ouders zijn op te lossen door het bedrijf als overheid door te betalen of allerlei andere opties.
Als bedrijf heb je ook planningen. Niet ieder bedrijf kan die zomaar 'on hold' zetten voor 2 weken, omdat de helft van hun personeel thuis moet zijn voor de kinderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:28:17 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, ik denk wel dat de vakanties in de toekomst flexibeler gaan worden. Zie bv. https://www.trouw.nl/nieu(...)itproberen~bec54f63/

Ook steeds meer bedrijven stappen af van de standaard vakantieregelingen, overigens.
Gezien de stugheid van het onderwijs qua verandering/innovatie, gaat dit voorlopig iig binnen de mogelijkheden die er wél zijn, niet gebeuren. Gok ik.

Puur vanuit mijn ervaringen als ouder van schoolgaand kind en vriendin van meerdere medewerkers uit het onderwijs
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196336418
We weten al maandenlang welke regio's keer op keer ver bovenaan staan in de besmettingscijfers. Misschien wordt het tijd om daar een keer naar te kijken, ik zeg ook maar wat.
pi_196336421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Horeca-ondernemers kun je financiële steun geven. Je kunt niet ouders twee weken van te voren vragen om even twee weken extra vrij te nemen.
Waarom niet? Kunnen ze toch om en om doen, ieder. Is maar voor een paar dagen dan. Ze hebben wellicht nog vakantiedagen over dit jaar.
En wat die steun aan horeca-ondernemers betreft, ik denk dat veel mensen die daar niet in zitten zich daarop verkijken hoeveel dat is ten opzichte van de kosten die doorlopen. Verliezen van ¤ 20.000 per maand zijn heel normaal voor een eenmanszaak (en ja ik zie die cijfers).
pi_196336422
quote:
In België heeft het sluiten van de scholen met drie weken toch blijkbaar wel geholpen. Ze hebben daar nu minder besmettingen per dag dan hier.
Volgens sommige mensen hier is het effect er niet tot nauwelijks ;(
pi_196336426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als bedrijf heb je ook planningen. Niet ieder bedrijf kan die zomaar 'on hold' zetten voor 2 weken, omdat de helft van hun personeel thuis moet zijn voor de kinderen.
Dat is waar, je krijgt effectief een beetje dezelfde situatie als in maart. Ik denk dat veel bedrijven prima bereid zijn eraan mee te werken, waar ze kunnen. De angst zit 'm (lijkt mij) vooral in de onduidelijkheid of 't dan bij 2 weken blijft.
pi_196336431
3de golf?
pi_196336434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:28 schreef MoreDakka het volgende:
We weten al maandenlang welke regio's keer op keer ver bovenaan staan in de besmettingscijfers. Misschien wordt het tijd om daar een keer naar te kijken, ik zeg ook maar wat.
Volgens mij wisselt dat juist ontzettend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2020 15:29:24 ]
pi_196336435
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De stilte op die vraag was oorverdovend. Veel mensen hier roepen om sluiting scholen, maar ik vind het pas overtuigend als je zelf kinderen hebt en daar toch voor bent. (Nu zal iemand dat voor the sake of the argument wel gaan beweren uiteraard :+ ).

Een mening die in je eigen voordeel is, telt niet.
Het is publiek geheim bij mij dat ik de middelbare scholen 50/50 online zou willen. Ik heb er 3 zitten.
Het is ook niet dat het nu zo ideaal is met een gatenkaas als rooster, vervangende leerkrachten of in de klas digitaal onderwijs krijgen, kinderen die zichzelf in de gaten moeten houden omdat er een besmet kind of leerkracht in de klas zat, kinderen die regelmatig getest moeten worden, hoestende kinderen in de klas en de stress die al deze dingen met zich mee brengen.
pi_196336439
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel, want dat is een onderdeel van regeren. Vooruit denken, realistisch zijn en niet constant uitgaan van een "best case scenario".

Het gaat al een tijd lang niet snel genoeg naar beneden. Dan kan je zeggen dat je gaat versoepelen als het daalt, maar dat is gewoon een open deur. Tuurlijk kan je versoepelen als het daalt... Daar heb ik geen persco voor nodig.
Ik vond dat er een periode was dat Rutte de verantwoordelijkheid te veel bij de burger legde. Op dat moment lag er wat mij betreft ook verantwoordelijkheid bij de overheid, die ze mijns inziens te laat pakten.

Echter betekent dat niet dat er helemaal geen verantwoordelijkheid bij de burger ligt. Als wij ons collectief gedragen, zullen de cijfers dalen en zijn er mogelijkheden met kerst. Als dat niet gebeurt, dalen de cijfers niet en zijn er geen versoepelingen voor kerst. Wat mij betreft helemaal prima dat de overheid in het midden laat of de bevolking zich goed of slecht gaat conformeren aan de regels in de komende tijd. Als je denkt dat een regering dat goed accuraat kan voorspellen heb je te veel vertrouwen in sociale wetenschappen en onderschat je de onzekerheden, imo.
pi_196336441
quote:
De regio Twente is juist een 'nieuwe regio' die tot voor kort eigenlijk nooit echt opviel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196336442
quote:
Waar de meeste mensen wonen toch?
Raar zeg, tijd om een muur te bouwen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:29:42 #290
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
3de golf?
pi_196336445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat blijkt niet zomaar uit de cijfers. Waarom had België een veel hogere piek en waarom raken er nog steeds meer mensen besmet?
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:30:06 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196336448
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Gezien de stugheid van het onderwijs qua verandering/innovatie, gaat dit voorlopig iig binnen de mogelijkheden die er wél zijn, niet gebeuren. Gok ik.

Puur vanuit mijn ervaringen als ouder van schoolgaand kind en vriendin van meerdere medewerkers uit het onderwijs
Ons onderwijssysteem is nu eenmaal voor een groot deel gebouwd op efficiency, en een groot deel van die efficiency wordt bereikt door min of meer homogene groepen tegelijkertijd hetzelfde te laten leren. Als iedere leerling zich "op een ander moment in het schooljaar" bevindt dan valt dat voordeel weg, waardoor je niet 1 klas van 24 leerlingen lesgeeft, maar 24 klasjes van 1 leerling. Dat is geen onwil, dat gaat gewoon niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196336449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:24 schreef Kyran het volgende:
Enige andere stap zou het nog een keer sluiten van musea etc. zijn. De scholen gaan ze niet aan komen en ook de niet essentiële winkels sluiten zie ik niet gebeuren.

Daarom is afwachten het enige wat ze als optie hebben.
Inderdaad het novemberpakket.
+ Sluiten sport
+ Hoger onderwijs/(bovenbouw) middelbare online
+ Eventueel niet-essentiële detailhandel sluiten (maar dat was in maart/april ook niet zo).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:30:07 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196336450
quote:
Zomaar wat zeggen over besmettingscijfers. Heb je enig idee waar je over praat of heb je even snel twee getallen naast elkaar gelegd?
Antifa
pi_196336455
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:29 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze staat voor januari gepland. ^O^
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:30:29 #296
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196336456
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:15 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben eerder benieuwd wat er gaat gebeuren als je de niet essentiele winkels en alles sluit, dus geen pretparken, gee ikea, geen action, niet meer lekker shoppen.
Voor mijn gevoel gaat dan het aantal bewegingen van mensen een stuk omlaag.
Zou kunnen maar ik zie liever wat meer onderbouwing dan een gevoel (of veronderstelling).
In mijn N=1 beleving zijn dat helemaal geen aantoonbare bronnen, ook omdat men daar overal aantallen vrij stringent reguleert (mandjes methode).

Ik vermoed dat het probleem van oplaaiende besmetting vooral intrinsiek het virus is dat als kenmerk heeft om zich voortdurend aan te passen (aan gewijzigde situaties/omstandigheden). Niet als intelligent design maar opleven/uitdoven waar het dan kan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196336458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten hier het ermee eens zijn dat er een merkbaar verschil is, maar dat het niet duidelijk wat de oorzaak is. Zorgt het sluiten van de scholen direct voor minder besmettingen of is het een indirect gevolg omdat ouders thuis (moeten) blijven? Indien dat indirecte gevolg, zijn er geen andere manieren om hetzelfde te bereiken?
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:01 #298
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Deze staat voor januari gepland. ^O^
Zo zie je maar weer dat het allemaal zo hard wel niet zal gaan :')
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:05 #299
5428 crew  miss_sly
pi_196336465
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De stilte op die vraag was oorverdovend. Veel mensen hier roepen om sluiting scholen, maar ik vind het pas overtuigend als je zelf kinderen hebt en daar toch voor bent. (Nu zal iemand dat voor the sake of the argument wel gaan beweren uiteraard :+ ).

Een mening die in je eigen voordeel is, telt niet.
Ik heb voor mezelf en mijn partner de schoolsluiting in maart niet als lastig ervaren. Onze dochter (basisschool, toen groep 7) kon prima zelfstandig werken. Daarnaast heb ik haar heel erg goed kunnen helpen met bepaalde zaken waar ze wat moeite mee had. Dus in dat opzicht zie ik geen probleem bij weer een schoolsluiting.

Echter, ik zag ook hoe fijn ze het weer vond naar school te gaan. Ze is enig kind, dus haar sociale contacten zitten op school en bij de voetbalvereniging. In dat opzicht was ik erg blij dat de scholen weer open waren en hoop ik dat de scholen niet nog een keer hoeven sluiten. Bovendien zit ze nu in groep 8 en gaat ze eind van dit jaar de overstap maken naar de middelbare school. Ik zou het erg fijn vinden als dat soepel kan verlopen.

Ik weet niet of ik denk dat het sluiten van (basis)scholen wel of niet veel effect zou hebben. Het is moeilijk dat goed te bekijken, omdat bij de vorige sluiting er sprake was van een lockdown en er tegelijkertijd heel veel andere dingen sloten, heel veel ouders thuis gingen werken, etc.
Ik vind dat in het topic beide kampen die zo 100% zeker zijn van hun zaak dat sluiten of niet sluiten het enige juiste is, misschien wat nuance in zouden kunnen bouwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:31 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336472
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar, je krijgt effectief een beetje dezelfde situatie als in maart. Ik denk dat veel bedrijven prima bereid zijn eraan mee te werken, waar ze kunnen. De angst zit 'm (lijkt mij) vooral in de onduidelijkheid of 't dan bij 2 weken blijft.
Ik denk eigenlijk dat die bereidheid bij veel werkgevers er dus niet meer zo is.
In maart wel, nu niet meer.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')