Ik ben er 1 van.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:02 schreef Kreator het volgende:
45 views, 0 reacties. WIE ZIJN DIE 45 MENSEN DIE DIT TOPIC OPENEN EN DAN DENKEN: "leuk topic, ik ga even niet reageren."
Niet bepaald, maar ik zag pas dat ik de laatste post had toen ik de vorige dichtflikkerde en geen nieuwe openen is dan ook weer zoiets.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben er 1 van.
Niets zinnigs te melden. Maar mogelijk iemand anders wel. Bijvoorbeeld de ts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik vraag me ook werkelijk af hoe die mensen 's nachts nog kunnen slapen, wetende wat ze andere mensen hebben aangedaan, willens en wetens.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:30 schreef Isabeau het volgende:
@:AnneX pa zit ook te kijken naar die toeslagen affaire en zit zich rot te ergeren. Ze kunnen zich niets herinneren en heel gedwee een sneu. Pa vraagt zich af hoe mensen met zo'n slecht geheugen en die zo passief over komen oooooit op zulke belangrijke posities komen
Ik kwam hier halverwege mijn rondje achterquote:Op donderdag 19 november 2020 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik stond net klaar om een rondje te gaan lopen, maar ben maar weer naar boven gegaan, geen zin om in de regen te lopen. Wind is ok, maar wind én regen niet.
Duikpak volgende keer toch maar thuislaten.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kwam hier halverwege mijn rondje achter
Wel verzopen kat associaties nu als je mij nu zietquote:Op donderdag 19 november 2020 12:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Duikpak volgende keer toch maar thuislaten.
een natte neus is meestal meer voor honden toch?quote:Op donderdag 19 november 2020 12:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel verzopen kat associaties nu als je mij nu ziet![]()
Ach, wel frisse neus gehaald, ook lekkâh
ik denk niet... dat ze daar over nadenken.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook werkelijk af hoe die mensen 's nachts nog kunnen slapen, wetende wat ze andere mensen hebben aangedaan, willens en wetens.
Nu zit ik niet écht te kijken, zag het het vanuit mijn ooghoek.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:30 schreef Isabeau het volgende:
@:AnneX pa zit ook te kijken naar die toeslagen affaire en zit zich rot te ergeren. Ze kunnen zich niets herinneren en heel gedwee een sneu. Pa vraagt zich af hoe mensen met zo'n slecht geheugen en die zo passief over komen oooooit op zulke belangrijke posities komen
Hondenquote:Op donderdag 19 november 2020 12:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
een natte neus is meestal meer voor honden toch?
gaan altijd zo lekker fris ruiken als ze in de regen hebben gelopenquote:
Ik vind katten al meuren. Honden zijn helemaal niet te doenquote:Op donderdag 19 november 2020 12:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
gaan altijd zo lekker fris ruiken als ze in de regen hebben gelopen
gek genoeg hebben katten dat een stuk minder.
hm mja.. die van mij slapen daar eigenlijk altijdquote:Op donderdag 19 november 2020 12:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind katten al meuren. Honden zijn helemaal niet te doen
Woensdagmiddag was ik pakje ophalen bij de buren, deur had open gestaan...
Loopt Koos 's avonds naar boven, ligt de kat van de buren op ons bed
Bed meteen verschoond, walgelijk idee,
Hilarisch wel dat dit soort dingen je redelijk regelmatig overkomt, dat beest is vaker bij jullie binnen geweest toch?quote:Op donderdag 19 november 2020 12:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezien de rest van de deuren dicht zat is ie alleen in onze slaapkamer geweest, maar ik vind het echt een goor idee dat dat beest daar misschien de halve dag lagquote:Op donderdag 19 november 2020 12:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hm mja.. die van mij slapen daar eigenlijk altijd
maar ik zou de kat van de buren toch een ander verhaal vinden eigenlijk.
hmm bij mij gebeurd dat dan weer nooit..quote:Op donderdag 19 november 2020 13:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Beesten in bed.
[..]
Hilarisch wel dat dit soort dingen je redelijk regelmatig overkomt, dat beest is vaker bij jullie binnen geweest toch?
Waarschijnlijk daarom juist.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm bij mij gebeurd dat dan weer nooit..
terwijl iedereen in ons portiek eigenlijk katten heeft.
(nahja op de bovenbuur na.. die heeft een behoorlijk formaat hond)
mijne dwalen nog weleens door het portiek... maar daar blijft het eigenlijk wel bij.
Eigen huidschilfers liggen een stuk lekkerderquote:Op donderdag 19 november 2020 12:57 schreef Molo het volgende:
[..]
De huidschilfers van een ander persoon vind ik ook vies. Die van kerel tolereer ik.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eigen huidschilfers liggen een stuk lekkerder![]()
Haters gonna hate
zou kunnen.. en ik woon in een portiek he.. dat scheelt ookquote:Op donderdag 19 november 2020 13:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk daarom juist.Een buurkat zal denk ik minder snel binnenwandelen in al geclaimd territorium.
En terecht. Wie weet wat voor ellende dat beest met zich mee draagt. Ik vind katten leuk maar ik aai nooit katten op straat ofzo.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezien de rest van de deuren dicht zat is ie alleen in onze slaapkamer geweest, maar ik vind het echt een goor idee dat dat beest daar misschien de halve dag lag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
1 Op de 100 miljoen honden stinken niet. Dora is er daar 1 van. Meer geef ik niet toequote:Op donderdag 19 november 2020 13:20 schreef Lonaa het volgende:
Niet alle honden stinken. Ik blijf erbij dat die van mij zo goed als niet ruikt. Ook niet nat.
@:Lucky_Strike kan hier dingen in beamen.
quote:Op donderdag 19 november 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sarabi, je hebt het bezorgmoment niet voor niets verzet. AH heeft de wijn uit de boodschappenlijst gehaald. De mail was voor een éénmalige bezorging volgens de chat. alleen, dat zie ik nergens staan.Er staat tijdelijk. En er staat niet voor hoe lang tijdelijk dan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een nonsens.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
1 Op de 100 miljoen honden stinken niet. Dora is er daar 1 van. Meer geef ik niet toe
Nee, ik ging bij tijdelijk uit, van net zo tijdelijk als geen alcohol verkopen na 20 uur. De persoon op de chat vond dat tijdelijk éénmalig was. Volgens mij zijn dat verschillende begrippen.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er staat tijdelijk. En er staat niet voor hoe lang tijdelijk dan is.
Nou ja. Als tijdelijk één week was geweest had je nou ook gezeten. Het is maar net hoe je het definieert.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, ik ging bij tijdelijk uit, van net zo tijdelijk als geen alcohol verkopen na 20 uur. De persoon op de chat vond dat tijdelijk éénmalig was. Volgens mij zijn dat verschillende begrippen.
(keffend rot) hondje boven mij stinkt ook niet, en dat deden zijn voorgangers ook niet, waren minipoedels. Misschien heeft dat met de vacht te maken. Hond van broer/schoonzus stinkt (vind ik) zelfs als die net gewassen isquote:Op donderdag 19 november 2020 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
1 Op de 100 miljoen honden stinken niet. Dora is er daar 1 van. Meer geef ik niet toe
Ik doe het er voor.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Poedels kunnen echt heel vies stinken hoor.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
(keffend rot) hondje boven mij stinkt ook niet, en dat deden zijn voorgangers ook niet, waren minipoedels. Misschien heeft dat met de vacht te maken. Hond van broer/schoonzus stinkt (vind ik) zelfs als die net gewassen is
Uiteraard. En ik geloof ook zomaar dat ik er gevoeliger voor ben.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe het er voor.![]()
Los van waarschijnlijk een stukje aanleg en de soort vacht van een hond, maakt het dieet ook echt uit. Net als dat bij mensen op flink wat gebieden verschil maakt, I guess.
Het was duidelijk geweest als ze het woord éénmalig hadden gebruikt. Ik ga nu tijdelijk niet naar kantoor, niet éénmalig.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja. Als tijdelijk één week was geweest had je nou ook gezeten. Het is maar net hoe je het definieert.
Oh huhquote:Op donderdag 19 november 2020 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het was duidelijk geweest als ze het woord éénmalig hadden gebruikt. Ik ga nu tijdelijk niet naar kantoor, niet éénmalig.
Stomme is dat ze wel voor 20 uur komen brengen.
Het viel mij juist op dat die niet stonken. Omdat ik de meeste honden ook ruik en dat was bij dezen niet.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Poedels kunnen echt heel vies stinken hoor.Die hebben een hele dichte vacht en veel huidvet
![]()
Ik heb een periode in huis gewoond met 2 koningspoedels en die stonken echt enorm
quote:Op donderdag 19 november 2020 14:36 schreef Myraela het volgende:
Ik vind katten niet vies. Ik loop op straat echt langs geen enkele kat zonder op z'n minst een poging te doen of dat beestje op me af wil komen voor een aai.
Dit was weer een anderequote:Op donderdag 19 november 2020 13:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Beesten in bed.
[..]
Hilarisch wel dat dit soort dingen je redelijk regelmatig overkomt, dat beest is vaker bij jullie binnen geweest toch?
*Insert psoriasis flakes gifjequote:Op donderdag 19 november 2020 13:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De huidschilfers van een ander persoon vind ik ook vies. Die van kerel tolereer ik.
quote:
Oh wauw, zoveel zelfs.quote:Op donderdag 19 november 2020 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit was weer een andere
Denk dat er wel een stuk of zes katten hier binnen zijn gesneakt
Blijkbaar draagt mijn haat voor die beesten niet uit in mijn lijflucht, of trekt ze dat juist aan
Samequote:Op donderdag 19 november 2020 14:36 schreef Myraela het volgende:
Ik vind katten niet vies. Ik loop op straat echt langs geen enkele kat zonder op z'n minst een poging te doen of dat beestje op me af wil komen voor een aai.
Hier ook even een korte hevige bui. Zo ongeveer uit het niets.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik stond net klaar om een rondje te gaan lopen, maar ben maar weer naar boven gegaan, geen zin om in de regen te lopen. Wind is ok, maar wind én regen niet.
Hier wel hoorquote:Op donderdag 19 november 2020 15:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Same
Maar toch hoef ik ze niet in mijn bed.![]()
ook mijn eigen kat niet. Dat vind ik gewoon vies en onnodig.
De hond nog minder want als kattenmens vind ik een hond stinken
Dat wil je als ouders zelf toch ook niet de hele dag horen?quote:Op donderdag 19 november 2020 15:35 schreef Myraela het volgende:
Een kind hier in de buurt is erg blij met een fluitje. Dit is al de derde dag. Ik word lichtelijk gestoord. Zouden ouders nu echt niet denken 'joh, half Nederland werkt vanuit huis, laat ik geen fluitje aan m'n kind geven'.
quote:Op donderdag 19 november 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sarabi, je hebt het bezorgmoment niet voor niets verzet. AH heeft de wijn uit de boodschappenlijst gehaald. De mail was voor een éénmalige bezorging volgens de chat. alleen, dat zie ik nergens staan.Toch wel....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel lekker onduidelijk
1 | cmd.hide('lines','dieLijn') |
Geen idee wat dit is maar ben vol bewonderingquote:Op donderdag 19 november 2020 17:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een dagje naar computerschermen zitten turen. Zowaar wat studie gedaan gekregen. Waarschijnlijk het lelijkste pythonscriptje ooit, maarhet werkt en ik snap wat ik doe en nu het af is en het geproduceerd heeft wat ik nodig heb, heb ik het niet meer nodig.
![]()
Gisteren moest ik 'm een lijn laten tekenen, maar wat ik ook deed, het werd een stippellijn. Niet verder geprobeerd, de afstand tussen de stippels op 0 ingesteld en toen zag het eruit als een lijn![]()
Vervolgens moest ik voor een andere stap een van die lijnen weer weghalen. Ik typ
[ code verwijderd ]
en er gebeurt niks... ja natuurlijk, ik moest 'dashes' verwijderen want stiekem was dat domme ding nog een stippellijn
![]()
Idem!quote:Op donderdag 19 november 2020 17:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee wat dit is maar ben vol bewondering
Wat rinkelden de kwartjes?quote:Op donderdag 19 november 2020 17:35 schreef Blues het volgende:
Heerlijk zo @:sigme !
Bij mij vielen 2 kwartjes vandaag: bij het glossy maken voor een dok die op pensioen gaat en bij de moonlight sonata op piano.
Jullie dagboeken ook bijgelezen
Je wil vast mijn horrorverhaal van de verkoop die niet doorging niet horen?quote:Op donderdag 19 november 2020 17:48 schreef Kreator het volgende:
Koopcontract gezien. Hopelijk tekenen ze morgen. Zal wel maandag worden.
Na de overdrachtquote:Op donderdag 19 november 2020 17:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Je wil vast mijn horrorverhaal van de verkoop die niet doorging niet horen?
Bij de glossy het c/p van een hele dubbele pagina en een uitklapscherm die t makkelijk maakt features te kiezen.quote:
Oh, je kan je vast inlezen:quote:
Iedereen krijgt een leuke box thuis. Digitale pubquiz en verder... Overleg gaat naar morgenquote:Op donderdag 19 november 2020 16:27 schreef AnneX het volgende:
En @:borisz wat doen jullie met Kerst?
Oh ja, dat verhaal. Reuze interessant om te lezen. Behoorlijk sneu voor alle partijen.quote:Op donderdag 19 november 2020 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, je kan je vast inlezen:
WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)
Ik geloof dat de teller momenteel op ongeveer -¤4.000 staat, maar kosten lopen door...
In Windows 10 zit daar dus een optie voor. Zo’n stomme optiequote:Op donderdag 19 november 2020 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Idem!
Ik was al blij dat ICT afgelopen week een poos heeft zitten uitzoeken waarom op een bureaublad de icoontjes waren verdwenen. En de oplossing doodsimpel bleek te zijn. Ik kreeg het uitgelegd.
Blij mee... want gisteren renden er wat kittens over mijn laptop... POEF! Icoontjes weg![]()
Net zoals mijn buurman van 10:00 tot 23:30 bezig is geweest met stofzuigen en behangen krabben. Dat krabben lijkt net alsof iemand naast je bed stond te zagen. En de stofzuiger zo’n hoge fluittoon dat het lijkt alsof je bij de tandarts zit.quote:Op donderdag 19 november 2020 15:35 schreef Myraela het volgende:
Een kind hier in de buurt is erg blij met een fluitje. Dit is al de derde dag. Ik word lichtelijk gestoord. Zouden ouders nu echt niet denken 'joh, half Nederland werkt vanuit huis, laat ik geen fluitje aan m'n kind geven'.
En? Waar kan je een boom halen?quote:Op donderdag 19 november 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
zo, thuis.. het waait!
ik kijk uit naar mijn zelfgekochte kadootje als het goed is komt ie maandag![]()
verder weet ik nu waar ik tzt en boom kan halen hier, heb ik een skype taartbrunch met mn ouders as zaterdag en zit ik een beetje in mijn maag met vriendinnen die zeggen :" nu we elkaar weer meer mogen zien moeten we maar een bakkie gaan doen", nou is dat laatste nog niet echt een probleem, maar een probleem vind ik het dan wel datals we iets proberen te plannen dat vriendin 1 dan zegt : ja maar dag 1 ben ik al bij E, en dag 3 ben ik bij B en dag 6 ben ik bij K. .. eehhhh
Waaauw.quote:Op donderdag 19 november 2020 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, je kan je vast inlezen:
WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)
Ik geloof dat de teller momenteel op ongeveer -¤4.000 staat, maar kosten lopen door...
op het plein!quote:
Wat is erquote:Op donderdag 19 november 2020 19:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
op het plein!
en vuurwerk bij de supermarkt
Boom staat hier op het balkon, toch een stuk groter (breder) blijkt, dan bij intratuin. Binnenkort maar eens schuiven met meubelsquote:Op donderdag 19 november 2020 19:25 schreef Tally het volgende:
Mijn boom word zaterdag gebracht![]()
En dan blijft hij een tijdje buiten staan. Dan heb ik nog tijd genoeg om binnen plek te maken.
Hout geen idee, meest effectief voor voegen is chloorquote:Op donderdag 19 november 2020 20:25 schreef z80 het volgende:
Sloopwerk in de keuken is klaar. 230V is ook verlegt. Blijft over de zoektocht naar een geschaafde vurenhouten balk van 38x58 van 3 meter, twee van 2 meter mogen ook. Als op opvulling achter het aanrechtblad.
En eens kijken hoe ik de voegen weer wit krijg.
Welke was dat?quote:Op donderdag 19 november 2020 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hell Frozen over. Ik had net een biologische vegetarische diepvriespizza van de Aldi en hij was zowel lekker als vrij van knoflook en ui
Heb je ze nog, of zijn ze op magische wijze verdwenen? Dat overkomt mij namelijk altijd wel als ik die heb.quote:
Geef me een uurtje.quote:Op donderdag 19 november 2020 20:46 schreef Vork het volgende:
Heb je ze nog, of zijn ze op magische wijze verdwenen? Dat overkomt mij namelijk altijd wel als ik die heb.
Geen Tischlerei met een Dickenhobel in de buurt?quote:Op donderdag 19 november 2020 20:25 schreef z80 het volgende:
Sloopwerk in de keuken is klaar. 230V is ook verlegt. Blijft over de zoektocht naar een geschaafde vurenhouten balk van 38x58 van 3 meter, twee van 2 meter mogen ook. Als op opvulling achter het aanrechtblad.
En eens kijken hoe ik de voegen weer wit krijg.
Dat vind ik eigenlijk zo gewoon dat "quote:
Mijn oude fietsenmaker harkte 1/3e van zijn jaaromzet binnen met het vuurwerk (eenmanszaak). Toen de kwestie kwam investeren in de veiligheid van de opslag of eigen zaak stoppen werd het het laatste.quote:Op donderdag 19 november 2020 20:53 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het eigenlijk eerder vreemd dat er hier allemaal fietswinkels zijn die een groot gedeelte omzet uit vuurwerk moeten halen.
Oh, dat ziet er gaaf uit. Laat ons weten hoe het bevalt! (en werkt dat ook als ereader, of dat dan weer niet?)quote:Op donderdag 19 november 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
zo, thuis.. het waait!
ik kijk uit naar mijn zelfgekochte kadootje als het goed is komt ie maandag![]()
neequote:Op donderdag 19 november 2020 20:57 schreef Vork het volgende:
Ok, die zijn intussen dus op.
Laat ik dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om eens een CUL-gerelateerde vraag te stellen. Misschien tegen beterweten is, maar mensen hebben we wel vaker verrast.
Ik heb vandaag een tgtg pakket opgehaald en daar zit onder andere een koolraap in. Ik heb zo'n ding eigenlijk zelden in huis en ik wilde daar nou eens een keer iets leuks mee maken. Een snelle blik op het internet leerde mij dat (vooral) lowcarbers hier friet van maken (nee dankje daar gebruik ik liever een aardappelachtige voor, bovendien is het patat) of stamppot (meh). Niet heel erg inspirerend dus.
Heeft een van jullie nog een geweldig idee of fantastisch recept om een hele koolraap om te toveren tot een instawaardig, jawdropping, showstopping of gewoon oudhollands lekker gerecht?
Goed nieuwsquote:Op donderdag 19 november 2020 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja. Ik hoor dus weer bij de maatschappij. Ik heb vandaag auto gereden en boodschappen gedaan. Dat ging zo goed als prima. Ik doe weer mee
Ja, maar is dat niet zonde van de kaas? Bovendien ben ik niet de enige die ervan zal gaan eten. Wel de enige kaasliefhebber.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:00 schreef Myraela het volgende:
Ik vind koolraap zo'n 'meh' groente. Ik denk dat ik voor een gratin zou gaan, maar dat is dan omdat kaas gewoon alles lekker maakt.
Bij elkaar shoppen bij Amazing Orientalquote:Op donderdag 19 november 2020 20:47 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm jullie nog goede ideeen waar ik in Rotterdam danwel online een leuk matcha thee weggeefdingetje kan vinden?
Ik doe hem zelf vaak door de salade, of maak er "in het zuur" mee, samen met augurk en komkommer.quote:Op donderdag 19 november 2020 20:57 schreef Vork het volgende:
Laat ik dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om eens een CUL-gerelateerde vraag te stellen. Misschien tegen beterweten is, maar mensen hebben we wel vaker verrast.
Ik heb vandaag een tgtg pakket opgehaald en daar zit onder andere een koolraap in. Ik heb zo'n ding eigenlijk zelden in huis en ik wilde daar nou eens een keer iets leuks mee maken. Een snelle blik op het internet leerde mij dat (vooral) lowcarbers hier friet van maken (nee dankje daar gebruik ik liever een aardappelachtige voor, bovendien is het patat) of stamppot (meh). Niet heel erg inspirerend dus.
Heeft een van jullie nog een geweldig idee of fantastisch recept om een hele koolraap om te toveren tot een instawaardig, jawdropping, showstopping of gewoon oudhollands lekker gerecht?
Dat is een cool ding. Heb ik ook naar gekeken maar geen echt doel voor.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
zo, thuis.. het waait!
verder weet ik nu waar ik tzt en boom kan halen hier, heb ik een skype taartbrunch met mn ouders as zaterdag en zit ik een beetje in mijn maag met vriendinnen die zeggen :" nu we elkaar weer meer mogen zien moeten we maar een bakkie gaan doen", nou is dat laatste nog niet echt een probleem, maar een probleem vind ik het dan wel datals we iets proberen te plannen dat vriendin 1 dan zegt : ja maar dag 1 ben ik al bij E, en dag 3 ben ik bij B en dag 6 ben ik bij K. .. eehhhh
Blokjes/reepjes stoven, zoute boter bij serveren of wat bechamelsaus met beetje nootmuskaatquote:Op donderdag 19 november 2020 20:57 schreef Vork het volgende:
Waar ben je geweest, Ekoplaza ofzo?quote:Op donderdag 19 november 2020 21:08 schreef Vork het volgende:
Ja, maar is dat niet zonde van de kaas? Bovendien ben ik niet de enige die ervan zal gaan eten. Wel de enige kaasliefhebber.
Het is overigens niet de enige uitdaging die in de box zat. Ik zit hier ook nog opgescheept met een flinke savooiekool (de meest meh-achtige, en minst veelzijdige kool van uit de gehele koolfamilie) en ik ben geen Duitser. Maar daar kan ik me nog wel een eind doorheen roerbakken.
Ik geloof dat het hier zou eindigen in salades en tray bakes. Misschien kan je ze poffen trouwens, dat is misschien nog een idee.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:08 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja, maar is dat niet zonde van de kaas? Bovendien ben ik niet de enige die ervan zal gaan eten. Wel de enige kaasliefhebber.
Het is overigens niet de enige uitdaging die in de box zat. Ik zit hier ook nog opgescheept met een flinke savooiekool (de meest meh-achtige, en minst veelzijdige kool van uit de gehele koolfamilie) en ik ben geen Duitser. Maar daar kan ik me nog wel een eind doorheen roerbakken.
Wat versta je onder een matcha thee weggeefdingetje?quote:Op donderdag 19 november 2020 20:47 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm jullie nog goede ideeen waar ik in Rotterdam danwel online een leuk matcha thee weggeefdingetje kan vinden?
Ja, ik geloof het wel. Sowieso beter dan de afgelopen weken. En ik geloof ook beter dan daarvoor. Vooral mijn concentratie is weer min of meer normaal.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goed nieuws
Voel je je ook al een stuk beter?
quote:Op donderdag 19 november 2020 21:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Half uur al en counting. #trots
Heb ik wel aan zitten denken dat laatste, maar ik weet niet of dat een mooi resultaat geeft. Eigenlijk zou ik 'm in z'n geheel willen roosteren, net als je met een bloemkool of knolselderij kunt doen, en 'm daarbij ook flink inwrijven met smaakmakers, maar ik betwijfel of de koolraap daar geschikt voor is. Aan de andere kant. Wat kan er gebeuren? Dat er urenlang een stuk groente in m'n oven staat te garen en ik uiteindelijk de snackbar moet bellen?quote:Op donderdag 19 november 2020 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat het hier zou eindigen in salades en tray bakes. Misschien kan je ze poffen trouwens, dat is misschien nog een idee.
Ik had nieteens aan de in het zuur optie gedacht, of gewoon keihard fermenteren. Dit werpt een ander licht op deze zaa.. eh raap.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:10 schreef fietsie het volgende:
Ik doe hem zelf vaak door de salade, of maak er "in het zuur" mee, samen met augurk en komkommer.
(Beetje augurken-water, mayo en versgemalen peper tot een gladde witte vloeistof kloppen en dat over de groenten)
Gelukkig niet, want dan was dat zo'n beetje m'n hele pakket geweest. Deze komen van Lidl, dus is het slechts een klein deel van het totaal.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:12 schreef Myraela het volgende:
Waar ben je geweest, Ekoplaza ofzo?
Koolraap is niet vies, het zal de kaas ook niet vies maken. Maar als jij de enige kaasliefhebber bent, is het wel zonde. Hou je van wat dikkere soepen zoals pompoen? Daar is koolraap ook prima geschikt voor.
Als ik met zo'n ding opgezadeld werd, deed ik wel eens in kleine blokjes snijden, roerbakken met véél sambal, gember, sojasaus en knoflook, (vega)gehakt/kip naar keuze, en dan noedels.quote:Op donderdag 19 november 2020 20:57 schreef Vork het volgende:
Over het algemeen schil ik ze en eet ik ze rauw, had er dit jaar zeker 10 uit eigen tuinquote:Op donderdag 19 november 2020 21:16 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik had nieteens aan de in het zuur optie gedacht, of gewoon keihard fermenteren. Dit werpt een ander licht op deze zaa.. eh raap.
WIE IS DEZE MEIDquote:Op donderdag 19 november 2020 21:32 schreef Myraela het volgende:
Ik ga de mokkaboontjes gewoon weer inpakken en bewaren voor morgen.
Ja maar nee maar Vork heeft koolRAAP en niet koolRABIquote:Op donderdag 19 november 2020 21:34 schreef minilot het volgende:
@:Vork Laatst dit uit Ottolenghis jongste gemaakt en zojuist even voor je op de kiek gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was erg lekker!
Ik zag het ja. Meh.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja maar nee maar Vork heeft koolRAAP en niet koolRABI
Ik woon op de begane grond, dus, dat gaat niet lukken.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Als ik met zo'n ding opgezadeld werd, deed ik wel eens in kleine blokjes snijden, roerbakken met véél sambal, gember, sojasaus en knoflook, (vega)gehakt/kip naar keuze, en dan noedels.
Ik had ooit ook een recept waarbij je 'm uitholde, binnenkant fijn maakte en vermengde met kaas en kruiden, en dat in de oven, maar dat was veel werk en niet bijzonder interessant resultaat. Waterige meuk
Oh shit, koolraap en niet koolrabi.
In dat geval, zeshoog uit raam flikkeren.
Klinkt ook nog als een optie. Maar je mag ook gewoon de paginanummers noemen, want we hebben dit boek ook in huisquote:Op donderdag 19 november 2020 21:39 schreef minilot het volgende:
Nou ja @:Vork - uit hetzelfde boek maar dit zelf nog niet gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien @:Gcjoel wel trouwens, die was ook al flink uit Flavour aan het koken
Ha! In dat geval: pag. 94 t/m 97 lijkt me op afstand de lekkerste optiequote:Op donderdag 19 november 2020 21:41 schreef Vork het volgende:
[..]
Klinkt ook nog als een optie. Maar je mag ook gewoon de paginanummers noemen, want we hebben dit boek ook in huis
Eveneens een kanshebber, straks moet ik nog meer van die dingen kopen als ik alles wil uitproberen. Enige probleem is dat dit nogal veel van mijn planvaardigheid vraagt. Op m'n werk kan ik de planning altijd mooi uitbesteden aan iemand die daar heel blij van wordt, maar ik ben niet op m'n werk, ik ben zelfs niet aan het werk en dan wordt dat toch een ietwat grotere uitdaging.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha! In dat geval: pag. 94 t/m 97 lijkt me op afstand de lekkerste optie
Hoi Vork..kun je de recepten in de spoiler zien!quote:Op donderdag 19 november 2020 21:08 schreef Vork het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 november 2020 21:53 schreef minilot het volgende:
@:Aure Ik vond de Oyster Mushroom Tacos With All The Trimmings echt fuuuuuuuuucking geniaal. Wel wat werk aan zo met die bijgerechtjes en zelfgemaakte maīstortillas maar allemachtig, die paddestoelen alleen al
Het laatste recept was koolraapquote:Op donderdag 19 november 2020 21:57 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Welkom bij de koolrabiverwarringclub!
Dit was mijn resultaat:quote:
Mmmmm. Ga ik zeker wel een keer maken, maar niet aankomend weekendquote:Op donderdag 19 november 2020 21:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit was mijn resultaat:
[ afbeelding ]
Instant herrineringswatertanden
Alleen dan wel een gratin met kaasquote:Op donderdag 19 november 2020 21:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het laatste recept was koolraap
Jij daar! Over een paar weken al, zag ikquote:Op donderdag 19 november 2020 21:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het laatste recept was koolraap
Mjah. Dat is ook het enige wat ik ooit met koolraap heb gemaakt en het was nog steeds niet lekker. En ik hou van gesmolten kaas.quote:
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit was mijn resultaat:
[ afbeelding ]
Instant herinneringswatertanden
Ik heb het ziekenhuis herfst menu al bekekenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:01 schreef minilot het volgende:
Jij daar! Over een paar weken al, zag ikNaja, je kunt het maar achter de rug hebben hč?
![]()
En het is en blijft verrekte nobel!
Shut.😂quote:Op donderdag 19 november 2020 21:57 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Welkom bij de koolrabiverwarringclub!
Eens jaquote:Op donderdag 19 november 2020 22:02 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik ben sowieso wel fan van de oesterzwam in een gemarineerde (met lekker veel umami, zoet en pit) en gebakken vorm.
Mag je voor en na eigenlijk alles gewoon eten of drinken, of moet je nog ergens specifiek rekening mee gaan houden?quote:Op donderdag 19 november 2020 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het ziekenhuis herfst menu al bekekenEn iets zegt me dat het appetijtelijker is beschreven dan het zal smaken.
quote:Op donderdag 19 november 2020 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het ziekenhuis herfst menu al bekekenEn iets zegt me dat het appetijtelijker is beschreven dan het zal smaken.
Eh, na 12 uur 's nachts niets meer eten de dag voor de ingreep, maar dan lig ik al in het ziekenhuis. Dus dat was het wel, geloof ik.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:03 schreef Vork het volgende:
Mag je voor en na eigenlijk alles gewoon eten of drinken, of moet je nog ergens specifiek rekening mee gaan houden?
Ik lees hier dus rammelende eierstokken inquote:Op donderdag 19 november 2020 22:05 schreef minilot het volgende:
Ha, net terug van kraambezoek bij buren, was even vergeten hoe bizar zacht zo'n verse baby isErg snoezig! Ik hoop dat ik vaak ingeschakeld word om op te passen
Nee hoor, toen het Erasmus MC zei dat het op genetisch vlak een onzalig idee was om nog meer Günthers te maken was ik (gelukkig!) instant uitgerammeld.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lees hier dus rammelende eierstokken in
Dit is zo'n beetje mijn verwachting, dus dan kan het misschien alleen maar meevallenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:14 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau ...ik hoop heel erg dat het smakelijk eten is in het ziekenhuis.
In Diak utrecht was de warme maaltijd twee weken niét te vreten.
Ik wilde de Directie nog eens uitnodigen om te komen eten.en die gebruik ik noooooit voor eten.
![]()
Bij de catering beneden gingen wij dan salades halen en betere dingen.
Je kan toch van alles bakken en op een tafeltje bij het raam zettenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:20 schreef minilot het volgende:
Ik zou overigens degene zijn die al het zoete en hartige lekkers ging maken voor de kraamborrel van voornoemde buren, maar er is nou natuurlijk geen kraamborrel vanwege de kerona en aankomend weekend kunnen geīnteresseerden in de voortuin door het raam heen naar de baby komen zwaaien. Tot zover mijn bakklus dus. Op hun vorige kraamborrel kwam zeventig man dus het scheelt me nogal wat werk
Ik had vanavond trouwens alvast speciaal privilege wegens hoofdoppasser (op hun inmiddels drie kinderen) als ze er eentje nodig hebben
Nah, dan blijven mensen te lang hangen. Onverantwoord enzoquote:Op donderdag 19 november 2020 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je kan toch van alles bakken en op een tafeltje bij het raam zetten
Lijkt het hierop?quote:Op donderdag 19 november 2020 22:39 schreef fietsie het volgende:
Cowboyvlees van de slager![]()
![]()
Geen idee wat het nou eigenlijk is. Maar lekker snekje.
Voldoende drinken.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, na 12 uur 's nachts niets meer eten de dag voor de ingreep, maar dan lig ik al in het ziekenhuis. Dus dat was het wel, geloof ik.
En ik mag geen nsaid's meer eten na de operatie. Maar ik geloof niet dat dat echt onder eten valt.
Ja datquote:Op donderdag 19 november 2020 22:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Lijkt het hierop?
https://slagerijpatrick.nl/online-vlees-bestellen/cowboyvlees/
Klinkt goed! Maar goed, ik eet momenteel voor het eerst wat sinds dinsdagavond, dus veel klinkt wel goed
Slaap lekker; wel lastig het goed warm te krijgen zeker zonder kruikjekind?quote:Op donderdag 19 november 2020 23:01 schreef minilot het volgende:
Zo. Roerei, katenspek en een handje gedroogd fruit zit erin. Tijd voor bed
Hopeloosquote:Op donderdag 19 november 2020 23:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Slaap lekker; wel lastig het goed warm te krijgen zeker zonder kruikjekind?
Heeft Gunter zo'n stoer groot bed? Coolquote:Op donderdag 19 november 2020 23:07 schreef minilot het volgende:
[..]
HopeloosNou ja, went wel weer.
Nu extra koud zelfs, want het grote bed is leeg. Ik was eerder vanavond niet thuis en klaarblijkelijk is J. bij Günther in bed in slaap gevallen bij het naar bed brengenZee van ruimte dus! Snif.
Yup, gewoon fullsize eenpersoonsbed sinds afgelopen weekendquote:Op donderdag 19 november 2020 23:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heeft Gunter zo'n stoer groot bed? Cool
Welterusten dan in je eigen bed, dat houden ze vast samen wel volquote:Op donderdag 19 november 2020 23:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, gewoon fullsize eenpersoonsbed sinds afgelopen weekend
Het concept 'peuterbed' leek ons een wat overbodige tussenstap
Ahja... inmiddels was dat de enige goede optie die ik zelf kon bedenken.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij elkaar shoppen bij Amazing Oriental
Weet niet eens wat nsaids zijn. Mn pa had vorige week operatie en bleef n nachtje over en hij vond t eten prima. Mocht kiezen. Maar hij vind denk wel snel prima.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, na 12 uur 's nachts niets meer eten de dag voor de ingreep, maar dan lig ik al in het ziekenhuis. Dus dat was het wel, geloof ik.
En ik mag geen nsaid's meer eten na de operatie. Maar ik geloof niet dat dat echt onder eten valt.
Goeie reis terug naar NL! Hoe lang hier nu?quote:Op vrijdag 20 november 2020 06:08 schreef Barreltje het volgende:
Morguh mini!
Kan je voor de buren niet kraamsuiker maken.. dus iets wat ze mee kunnen geven?
Vandaag maar weer eens een wereldreis makenzin om weer naar het verdoemde nl te gaan..
Ik wil iemand iets geven als bedankje..quote:Op donderdag 19 november 2020 21:13 schreef Aure het volgende:
[..]
Wat versta je onder een matcha thee weggeefdingetje?
Vonden wij ook.. tot we ineens een peuterbed in de vorm van een roze kasteel vonden.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, gewoon fullsize eenpersoonsbed sinds afgelopen weekend
Het concept 'peuterbed' leek ons een wat overbodige tussenstap
Goed bezigquote:Op vrijdag 20 november 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Odds are defeated.
Feestboek gaf mij een herinnering, 5 jaar geleden heb ik een voor- en nafoto gedeeld van mijn traject om gezonder te worden.![]()
Ik ben nog steeds niet dikHeb het gewicht eraf gehouden
Ben nog veel fitter
quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Odds are defeated.
Feestboek gaf mij een herinnering, 5 jaar geleden heb ik een voor- en nafoto gedeeld van mijn traject om gezonder te worden.![]()
Ben nog veel fitter
Yes!quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Odds are defeated.
Ben nog veel fitter
nsaid is een type pijnstiller. Eigenlijk bijna alle pijnstillers die je bij de drogist kan kopen (ibuprofen, diclofenac, naproxen (aleve), aspirine etc) met uitzondering van paracetamol. Dus het komt er op neer dat als ik pijn heb in de toekomst ik paracetamol kan nemen en als dat niet genoeg is ik de huisarts moet vragen om een sterker middel zoals tramadol.quote:Op vrijdag 20 november 2020 06:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Weet niet eens wat nsaids zijn. Mn pa had vorige week operatie en bleef n nachtje over en hij vond t eten prima. Mocht kiezen. Maar hij vind denk wel snel prima.
Sorry Isa, heb gemist waarvoor je geopereerd wordt![]()
In Utrecht had je als medewerker echt heel lekker eten. Als bezoeker was het al een stuk minder en was alles al zoutloos en prut. Maar als patiënt was het gewoon vulling. Alles kapot gestoomd.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, dat ziekenhuiseten, dat krijg je al medewerker dus ook gewoon in je lunchpauzeHoewel mijn huidige ziekenhuis heel oke eten heeft en ook een AH to go, dus áls ik er eten haal, wat zelden is, dan is het goed te doen.
Jeetje, wij borrelden met de buren en lagen pas na 24 uur in bedHet is niet eens oud&nieuw
Gelukkig vandaag een congres online, dus ik hoef niet na te denken en alleen te consumeren
Ik had gister een online congres, maar ik heb er maar heel weinig van meegekregen. Omdat er geen input verwacht werd, had ik op het 1 scherm het congres aan staan, en ben op het andere scherm verder blijven werken. Wel stom eigenlijk, want was veel interessanter geweest om het gewoon helemaal te volgen...quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, dat ziekenhuiseten, dat krijg je al medewerker dus ook gewoon in je lunchpauzeHoewel mijn huidige ziekenhuis heel oke eten heeft en ook een AH to go, dus áls ik er eten haal, wat zelden is, dan is het goed te doen.
Jeetje, wij borrelden met de buren en lagen pas na 24 uur in bedHet is niet eens oud&nieuw
Gelukkig vandaag een congres online, dus ik hoef niet na te denken en alleen te consumeren
Wandelsokken zijn wel een investering waard als je veel looptquote:Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Morgen weer eens 10km wandelen (bezig met het opbouwen naar langere afstanden). Van de zomer liep ik ook 10km maar toen liep ik heel mijn voeten kapot. Nu wel gewoon goede schoenen en geen kapotte sokkenzal al heel wat helpen.
Maar morgenvroeg komt eerst de klusjesman ons raam fixen. Hopelijk verloopt dat soepel, zie nog allemaal beren op de weg.
Daar ben ik ook een beetje bang voor, ik ga mijn best doen dat te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik had gister een online congres, maar ik heb er maar heel weinig van meegekregen. Omdat er geen input verwacht werd, had ik op het 1 scherm het congres aan staan, en ben op het andere scherm verder blijven werken. Wel stom eigenlijk, want was veel interessanter geweest om het gewoon helemaal te volgen...
Ik heb nu 2 verschillende merken wandelsokkenquote:Op vrijdag 20 november 2020 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wandelsokken zijn wel een investering waard als je veel loopt
Oh jemig dat heb ik niet gemist maar had niet verwacht dat dat zo snel zou gaan. Wel beter natuurlijk. Werkt nsaid het beste voor jou dat je die opnoemt?quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yes!![]()
![]()
[..]
nsaid is een type pijnstiller. Eigenlijk bijna alle pijnstillers die je bij de drogist kan kopen (ibuprofen, diclofenac, naproxen (aleve), aspirine etc) met uitzondering van paracetamol. Dus het komt er op neer dat als ik pijn heb in de toekomst ik paracetamol kan nemen en als dat niet genoeg is ik de huisarts moet vragen om een sterker middel zoals tramadol.
Dat heeft te maken met dat ik na de ingreep nog maar 1 nier heb die dan al het werk moet doen en dan schijnen nsaid's (en te veel zout, klopt) niet goed te zijn.
Zo vergader ik wel eensquote:Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik had gister een online congres, maar ik heb er maar heel weinig van meegekregen. Omdat er geen input verwacht werd, had ik op het 1 scherm het congres aan staan, en ben op het andere scherm verder blijven werken. Wel stom eigenlijk, want was veel interessanter geweest om het gewoon helemaal te volgen...
Klopt. Heb meerdere en allemaal van Falke. Goed spul welquote:Op vrijdag 20 november 2020 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wandelsokken zijn wel een investering waard als je veel loopt
Binnenin mijn schoenen zaten er ook allemaal gaten in de zoolquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:08 schreef minilot het volgende:
Goeie wandelsokken![]()
Schoenen maken me geen drol uit: mits volkomen platte zool loop ik op alles flinke afstanden maar zonder wandelsokken kan ik niet..
Goede tipquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:08 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben simpelweg heel tevreden met de wandelsokken van de Hema![]()
Ik had er ook van Smart Wool en van de ANWB-winkel, maar die eerste zijn erg stijf en kriebelig en die tweede hebben voor mij een te abrupte overgang tussen de dikkere en dunnere stukken.
quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Odds are defeated.
Ben nog veel fitter
Rammel gespot!quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:
Er liep net een te schattig klein peutertje op mini-Vans ineens in mijn voortuin te huppelen. Zo zoet.
Misschien een matcha kookboekje? Wellicht hebben ze een goedkope bij de Donner of de Slegte. Ik zie dat Simon levelt een matcha kookboek van een tientje heeft.quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik wil iemand iets geven als bedankje..
maar diegene is wat ingewikkeld:)
Wel groot fan van matcha:.. maar alleen een los zakje matcha is ook zo wat.
Dus ik zocht ideeen:)
Liefst ook nog enigzins betaalbaar maar ook geen rotzooi
Mja probleem is dat diegene dus vindt dat je eten zo min mogelijk moet bewerkenquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Misschien een matcha kookboekje? Wellicht hebben ze een goedkope bij de Donner of de Slegte. Ik zie dat Simon levelt een matcha kookboek van een tientje heeft.
Ingewikkeldquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja probleem is dat diegene dus vindt dat je eten zo min mogelijk moet bewerken
Raw food plant based is de omschrijving geloof ik.
Dus aan kookboekjes waag ik me beter niet
Misschien wel leuk voor mijn eigen lief... dus ga toch even kijken
Sowieso spullen van Decathlon:quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goede tip
Ik heb op dit moment sokken van Decathlon en Lidl. Die eerste zijn wel het fijnste tot nu toe.
Dat moet best een keer mogelijk zijn als we weer iets kunnen organiseren aan zware-dingen-til-wedstrijden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:13 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zou jou best graag eens zware dingen zien tillen
En als bonus til ik dan ook jullie een keer opquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik wil Lonaa ook zware dingen zien tillen
Ik laat het vast wel horen hierquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:15 schreef minilot het volgende:
Suuuuuuucces met de 10km @:Sarabi! Laat je weten hoe het ging?![]()
Ik moet volgens mijn schema morgenochtend voor het eerst 22 minuten non-stop hollen. Het zal me benieuwen.
[..]
Rammel gespot!
Ik denk dat ik minilot ook wel zou kunnen optillen tegenwoordigquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En als bonus til ik dan ook jullie een keer op
Ik kende de winkel eigenlijk nietquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sowieso spullen van Decathlon:Ik heb voor 15 euro een gevoerde hardloopbroek
een gemis... als je vaker sportspullen kooptquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kende de winkel eigenlijk nietmaar ga er zeker vaker kijken nu.
Zeker een aanrader! Ik was eerst sceptisch, want ik verwachtte een soort Scapino, maar ze hebben er echt goed spul voor belachelijke prijzen. Ik ga voor hardloopschoenen wel naar een andere winkel, omdat ik daarin vrij merkvast ben (Brooks passen mij gewoon goed) maar voor kleding en accessoires kun je bij Decathlon echt alles vinden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kende de winkel eigenlijk nietmaar ga er zeker vaker kijken nu.
Ik denk dat me dat wel lukt met alle cullersquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik minilot ook wel zou kunnen optillen tegenwoordig
Jezelf?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat me dat wel lukt met alle cullers
Zeker weten?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
mja nog al..quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:20 schreef Aure het volgende:
[..]
Ingewikkeldhad m'n post nog geedit maar dat gaat dan ook niet op
Pullups lukt ook een keer of 4 a 5 dus een keer mezelf moet zeker lukkenquote:
Once you go hardlooplegging, you never go back.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:46 schreef minilot het volgende:
Hier ook veel Decathlon in huis ja.Hou de gevoerde broek van @:Clubsoda in mijn achterhoofd voor als ik het vervelend begin te vinden om in mijn spijkerbroeken te hollen
En jeej @ opgetild worden
Met een watje ammoniak onder de neus... juhquote:
Petje af.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Pullups lukt ook een keer of 4 a 5 dus een keer mezelf moet zeker lukken
https://www.decathlon.nl/(...)&orderId=nl861136723quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:46 schreef minilot het volgende:
Hier ook veel Decathlon in huis ja.Hou de gevoerde broek van @:Clubsoda in mijn achterhoofd voor als ik het vervelend begin te vinden om in mijn spijkerbroeken te hollen
En jeej @ opgetild worden
laat mij maar gewoon staan hoor..quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik hol nog maar kleine eindjes hč, ben pas aan het opbouwen naar de vijf kilometerquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.decathlon.nl/(...)&orderId=nl861136723
Dat lijkt me niets, hollen in een spijkerbroekMaar mij broeken zijn best strak en ik ga ook snel als de wind natuurlijk
(
)
Ik vroeg het me ook afquote:
Maar je rent al 22 minuten toch? Ik ren 5 kilometer = iets meer dan 30 minuten. Het is wel interessant, als ik alleen loop, loop ik iets langzamer dan 6 minuten/kilometer en dan zweet ik als een otterquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik hol nog maar kleine eindjes hč, ben pas aan het opbouwen naar de vijf kilometerIk zweet er ook helemaal niet bij: ik hou de spijkerbroek waarin ik 's morgens mijn stukje hol gewoon de rest van de dag aan
Wordt vast anders als ik langer en verder ga rennen
Ik heb afgelopen week voor het eerst twintig minuten gerend en als ik de afstand daarvan doorreken, zou ik 5400 kilometer lopen in een half uurquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar je rent al 22 minuten toch? Ik ren 5 kilometer = iets meer dan 30 minuten. Het is wel interessant, als ik alleen loop, loop ik iets boven de 6 minuten/kilometer en dan zweet ik als een otterAls ik samen met kind loop, lopen we op zijn tempo van ongeveer 7 minuten/kilometer en dan zweet ik nauwelijks.
Rennen in spijkerbroek?quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik hol nog maar kleine eindjes hč, ben pas aan het opbouwen naar de vijf kilometerIk zweet er ook helemaal niet bij: ik hou de spijkerbroek waarin ik 's morgens mijn stukje hol gewoon de rest van de dag aan
Wordt vast anders als ik langer en verder ga rennen
Usain Bolt is jaloersquote:Op vrijdag 20 november 2020 10:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week voor het eerst twintig minuten gerend en als ik de afstand daarvan doorreken, zou ik 5400 kilometer lopen in een half uur
Dit.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:57 schreef Aure het volgende:
lopen, ik word al moe als ik er over lees
Dat heb je GOED gedaan! Héel goed!quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:
Odds are defeated.
Ben nog veel fitter
quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Typo jongens, 4400 meter!Ik ga nog niet zo hard!
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat comfortabel loopt.quote:
Niemand gaat zķ hardquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Typo jongens, 4400 meter!Ik ga nog niet zo hard!
Ja maar kindquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Niemand gaat zķ hardMaar 4400 meter in een half uur is sneller dan kind+ik
Nope. Ik kan er mogelijk straks even voor gaan zitten..quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:07 schreef PdeHoog het volgende:
Was het kerstdinertopic er eigenlijk al? Ik heb inspiratie nodigKerstavond wordt traditioneel Slowaaks, maar ik geloof dat ik 1e kerstdag aan de bak mag en ik heb inspiratie nodig
En al mijn kookboeken liggen in dozen in de schuur
Onbetwist deze!quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:10 schreef Aure het volgende:
Wat is jullie aller allerbeste hot choco recept? Met cacao of pure chocolade? Eventueel met twist, ook wel benieuwd naar. Kom maar doorrrrr
Nou ja, jij vindt zo te lezen bijvoorbeeld de overgang van dikke naar dunne stof in wandelsokken al vervelend. Dat soort dingen heb ik dus nooit. Kleren die strak zitten of ruwe stof hebben of kriebelen: nimmer last daarvanquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:09 schreef Tele6 het volgende:
Daarvoor vind ik 20 minuten achter elkaar dus echt te lang. Ik zou het voelen schuren denk ik. Maar misschien heb je spijkerbroeken met meer stretch.
Ah, dat verklaart waarom ik hem niet kon vindenquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope. Ik kan er mogelijk straks even voor gaan zitten..
Mijn lief en ik lopen ook niet meer samen, ik was voortdurend rondjes om bomen aan het hollen zodat ze niet te ver achter bleefquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja maar kindAls ik met J. loop ga ik ook de helft langzamer
Mja, schuurplekken dus.quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:07 schreef minilot het volgende:
Tsja, als je een sprintje trekt naar een bus die je wilt halen dan denk je toch ook niet: gut, wat zit mijn spijkerbroek oncomfortabel? Nou, ik heb dat twintig minuten achter elkaarIk merk mijn kleding überhaupt niet op.
Vrijwillig in de richting van een bus bewegen doe ik al niet meer sinds de middelbare school; voor verplaatsen pak ik de autoquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:07 schreef minilot het volgende:
Tsja, als je een sprintje trekt naar een bus die je wilt halen dan denk je toch ook niet: gut, wat zit mijn spijkerbroek oncomfortabel? Nou, ik heb dat twintig minuten achter elkaarIk merk mijn kleding überhaupt niet op.
dat deed mijn kind ook altijd als ze mee gingquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn lief en ik lopen ook niet meer samen, ik was voortdurend rondjes om bomen aan het hollen zodat ze niet te ver achter bleefHet kind loopt net zover onder mijn tempo dat ik me aan kan passen. Hij kakelt overigens on-op-houdelijk, wat best knap is.
Af en toe maan ik hem tot stilte omdat de hertjes anders schrikken
Yess klinkt goed, ga ik morgen makenquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Onbetwist deze!
https://www.theguardian.c(...)erfect-hot-chocolate
Ik maak nooit meer andere, alleen deze
Met melkchocolade, pure chocolade, volle melk, slagroom, kaneel en zout
nu ben ik jaloersquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, jij vindt zo te lezen bijvoorbeeld de overgang van dikke naar dunne stof in wandelsokken al vervelend. Dat soort dingen heb ik dus nooit. Kleren die strak zitten of ruwe stof hebben of kriebelen: nimmer last daarvan
Preciesquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
dat deed mijn kind ook altijd als ze mee ging
die legde echt 3x mijn afstand af
maar ze vond het supergezellig en kwaakte inderdaad de oren van mijn hoofd ondertussen
needless to say.. ze mocht alleen mee in het weekend
mja ik ben altijd van koptelefoontje op en even niks...quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
PreciesIk loop een keer met en een keer zonder hem. 1 x 5 kilometer is qua blessures voor een 8-jarige prima, met daarnaast ook nog een uur atletiek en zijn standaard 10.000 schoolpleinstappen
Ik vind het enorm gezellig om samen met hem te lopen, maar alleen in stilte is ook wat waard
Het wordt een digitale Escape Room. Iedereen krijgt een borrelpakket thuis. Twee uurtjes, waarvan uurtje activiteit en uurtje borrel. Leuke manier om het jaar af te sluiten.quote:Op donderdag 19 november 2020 16:27 schreef AnneX het volgende:
En @:borisz wat doen jullie met Kerst?
Ik krijg geen commentaar gelukkig. We hebben heel rustig opgebouwd, en hij had al enige loopervaring, plus wat jij ook zegt. Ik vind vooral het mentale aspect ook interessant om te zien, het doelen stellen, je grenzen opzoeken, ergens langzaam naartoe werken. Heel nuttig voor hemquote:Op vrijdag 20 november 2020 11:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja ik ben altijd van koptelefoontje op en even niks...
dat werkt niet met zo'n kwaakje
en ik kreeg toen ook al commentaar dat het veel te veel was voor "zo'n kind".
maar gezien ze er ruim minder moeite mee had dan ik... voelde ik me toch niet heel bezwaard
(en geen athletiek... wel heel de dag buiten voetballen.. dus of ze nou voetbalt of rondjes rond mij rent.. )
Dit lijkt me het grootste risico.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:55 schreef Lonaa het volgende:
Mits ik het niet voor die tijd opgevroten heb, natuurlijk.
Inderdaad. Hopelijk escape’t je team!quote:Op vrijdag 20 november 2020 11:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Het wordt een digitale Escape Room. Iedereen krijgt een borrelpakket thuis. Twee uurtjes, waarvan uurtje activiteit en uurtje borrel. Leuke manier om het jaar af te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |