Ik wilde net vragen of jij met mij daarheen op vakantie wil.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:22 schreef herverwijderd het volgende:
Moldavië, lijkt me een enorm deprimerend land.
Doe even je reisverslag van Afghanistan dan.quote:Op woensdag 18 november 2020 18:13 schreef -XOR- het volgende:
Fokkers zijn niet de grootste avonturiers zo te lezen
Die heb ik niet, wel van Jemen en van verschillende Afrikaanse landen. Ik heb tijdens mijn reizen geleerd dat een AK47 tegen je hoofd gezet krijgen in sommige landen gewoon "hallo, alles goed?" betekent.quote:Op woensdag 18 november 2020 19:12 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Doe even je reisverslag van Afghanistan dan.
Jemen serieus? Dat is dan toch wel een tijdje geleden lijkt me?quote:Op woensdag 18 november 2020 19:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die heb ik niet, wel van Jemen en van verschillende Afrikaanse landen. Ik heb tijdens mijn reizen geleerd dat een AK47 tegen je hoofd gezet krijgen in sommige landen gewoon "hallo, alles goed?" betekent.
Het is in Jemen altijd hommeles, tijdens mijn reis waren er meerdere dodelijke aanslagen op toeristen en toen een bom ontplofte in dezelfde plaats waar ik was werd er stante pede een avondklok ingevoerd.quote:Op woensdag 18 november 2020 19:23 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Jemen serieus? Dat is dan toch wel een tijdje geleden lijkt me?
Landen waar de bommen je om de oren vliegen vermijd ik toch liever. Ik ben best avontuurlijk ingesteld, maar niet levensmoe.quote:Op woensdag 18 november 2020 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is in Jemen altijd hommeles, tijdens mijn reis waren er meerdere dodelijke aanslagen op toeristen en toen een bom ontplofte in dezelfde plaats waar ik was werd er stante pede een avondklok ingevoerd.
Dat snap ik, er zijn zat mooie, interessante en niet voor de hand liggende landen waar het een stuk veiliger is.quote:Op woensdag 18 november 2020 19:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Landen waar de bommen je om de oren vliegen vermijd ik toch liever. Ik ben best avontuurlijk ingesteld, maar niet levensmoe.
Ik was er in 2005. Toen was dat best goed te doen (zie m'n eerdere post hierover).quote:Op woensdag 18 november 2020 19:23 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Jemen serieus? Dat is dan toch wel een tijdje geleden lijkt me?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 18 november 2020 19:42 schreef spierbal het volgende:
Nigeria, die mensen slapen gewoon wanneer ze moe zijn.
Mooi land, maar het stikt er van de negersquote:Op woensdag 18 november 2020 20:59 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Wat vinden jullie van Congo?
Wat is er mis met negers?quote:Op woensdag 18 november 2020 21:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mooi land, maar het stikt er van de negers
Geen idee nooit geweest. Wel in Zambia, Angola, Botswana, Namibië en Zimbabwe.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:59 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Wat vinden jullie van Congo?
Wast leuk?quote:Op woensdag 18 november 2020 21:42 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Geen idee nooit geweest. Wel in Zambia, Angola, Botswana, Namibië en Zimbabwe.
Eens. Mali, Sudan, Libie, Syrie, Afghanistan mag je ook wel op het lijstje zetten.quote:Op woensdag 18 november 2020 23:27 schreef Hexagon het volgende:
Nooit van mijn leven vind ik nogal een uitspraak aangezien landen in korte tijd kunnen veranderen. Aangezien ik nog wel een jaar of 50 verwacht te leven denk ik dat het voorbarig is welk land dan ook af te schrijven.
Maar momenteel zou ik nooit een voet in landen als Somalie of Jemen zetten. Gewoon omdat dat levensgevaarlijk is.
Sudan is ondertussen opgedeeld in twee landen. Het zuiden is ellende, het noorden is redelijk goed te bezoeken. Ik zou daar wel eens heen willen. Er is ontzettend veel te zien uit het Egyptische / Nubische rijk, maar - in tegenstelling tot Egypte zelf - komt er geen hond. Je hebt die sites dus helemaal voor jezelf. Het nadeel is dat het land nuwelijks is ingesteld op toeristen en dat het zodoende erg duur is.quote:Op donderdag 19 november 2020 00:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Mali, Sudan, Libie, Syrie, Afghanistan mag je ook wel op het lijstje zetten.
Zelfs voor Afrikaanse termen ja?quote:Op donderdag 19 november 2020 00:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
en dat het zodoende erg duur is.
Ik lees veel Afghanistan. Terwijl dat een heel mooi land is.quote:Op donderdag 19 november 2020 00:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Mali, Sudan, Libie, Syrie, Afghanistan mag je ook wel op het lijstje zetten.
De vraag is wat je bedoelt met Afrikaanse termen, daar zit nog een wereld van verschil tussen. Als je (noord) Sudan vergelijkt met landen in de nabijheid (bijv. Egypte, Ethiopië) dan is het volgens mij heel duur. Vergelijk je het met Zuid-Afrika dan is Sudan nog steeds erg duur. Al kun je in Zuid-Afrika natuurlijk ook enorm veel geld uitgeven, je hebt daar meer opties, omdat het land gewend is aan toeristen met diverse budgetten.quote:Op donderdag 19 november 2020 00:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zelfs voor Afrikaanse termen ja?
Dat stukje België vind ik dan weer zo lelijk dat het weer mooi wordt.Prachtige beboste rotswanden met roestige staalfabrieken er pal naast. Kasteeltjes met Sovjetflats als buurman. Half ingestorte kolenmijnen met groene sappige weilanden ernaast. Je kunt er van alles van vinden maar ik vind het een stuk mooier en opwindender dan bijvoorbeeld de Flevopolder of de gemiddelde Vinexwijk.quote:Op dinsdag 17 november 2020 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is in België hollen of stilstaan lijkt het. Het heeft echt ontzettend prachtige stukken, vooral de natuur is er erg mooi vind ik. Maar dan heb je ook stukken (vooral grote steden) waar het er zo ontzettend armoedig uit ziet. Alsof ze sinds de bouw van de woningen er niks meer aan gedaan hebben. Als je van Maastricht de grens over gaat naar Visé/Luik, wat een ontzettend deprimerend landschap.
Hier heb je ook wel weer gelijk in ja. Maar ik denk dat de overgang voor mij wat te groot is. Zodra je over de grens bent daar is het net alsof je inderdaad ergens in de Sovjet Unie bent beland. Het is zo grauw en grijs. Maar ergens kan ik het me ook voorstellen dat je dit kan waarderen.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat stukje België vind ik dan weer zo lelijk dat het weer mooi wordt.Prachtige beboste rotswanden met roestige staalfabrieken er pal naast. Kasteeltjes met Sovjetflats als buurman. Half ingestorte kolenmijnen met groene sappige weilanden ernaast. Je kunt er van alles van vinden maar ik vind het een stuk mooier en opwindender dan bijvoorbeeld de Flevopolder of de gemiddelde Vinexwijk.
Dat denk ik ook. Maar het is dan ook een kwestie van het niet riskeren ipv niet willenquote:Op donderdag 19 november 2020 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik lees veel Afghanistan. Terwijl dat een heel mooi land is.
Rusland is fantastisch.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:47 schreef ems. het volgende:
Rusland. Een heel land vol met Russen. Dat lijkt me duidelijk.
Als er alleen maar Zweden zouden wonen zou ik er wel naartoe willen.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik lees veel Afghanistan. Terwijl dat een heel mooi land is.
Dat lijkt me ook ja. Grote droom is om nog eens per trein door Rusland te rijden(Trans-Siberië Express ofzo), alleen geld hèquote:
Als je een blanke hetero bent wel ja.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die zijn echt wel aardig hoor meestal.
Hmm. Beetje laf.quote:Op maandag 16 november 2020 20:23 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
In mijn geval Saudi Arabië, gewoon om het feit dat ik er als ongelovige niet op mijn gemak zou voelen.
Meestal niet in mijn ervaring, maar hopelijk zal het in Rusland zelf beter zijn. Maar dat maakt voor mij niet uit want ik hoef er nooit heenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die zijn echt wel aardig hoor meestal.
Sjonge bange mensen hier.
Gelul allemaal, heb hele stukken doorreden met de motor en opzich een mooi land en vaak prima mensen.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je een blanke hetero bent wel ja.
Ook fantastisch land. Als je in Moskou bent, zit je wel tussen de Russen zoals jij ze 'kent'. En hoe meer je bij de rand van de stad komt, des te slechter het wordt. Totdat je Moskou verlaat en op het platteland komt. Dan zijn de mensen heel, heel anders.quote:Op donderdag 19 november 2020 21:47 schreef ems. het volgende:
Rusland. Een heel land vol met Russen. Dat lijkt me duidelijk.
Nja je baseert je toch op je eigen ervaringen of de ervaringen van anderen he. Mijn broertje is gay en is met zijn vriend in Moskou geweest. En die zijn zeker niet een stel leernichten waar het er vanaf spat. Nou. Aardig was het zeker niet volgens hen. Ook gewoon heel stug, en boos.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelul allemaal, heb hele stukken doorreden met de motor en opzich een mooi land en vaak prima mensen.
Allemaal gelul van bang makende media. (Ben wel blank hetero ja)
Ja, zo ken ik Moskou ook. Ze zeggen in Rusland zelf: er is Rusland en Moskou.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mijn broertje is gay en is met zijn vriend in Moskou geweest. En die zijn zeker niet een stel leernichten waar het er vanaf spat. Nou. Aardig was het zeker niet volgens hen. Ook gewoon heel stug, en boos.
Hoe zou dat komen dan?quote:Op donderdag 19 november 2020 23:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik Moskou ook. Ze zeggen in Rusland zelf: er is Rusland en Moskou.
Russisch is een taal die je alleen kunt uitspreken als je er niet bij lacht. Dus hun hele leven praten ze al met een sip gezicht om maar verstaanbaar te zijn. En na zo veel jaren sip kijken en praten, wordt het een tweede natuur.quote:
Ok. Moskou is de plek waar je naartoe gaat als je veel geld wil verdienen. En er is dus een ontzettende concurrentie, iedereen wil het maken. En in zo'n concurrentiestrijd is het heel moeilijk om vrienden te maken. Daarom zijn de mensen in Moskou zo.quote:
Meh dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok. Moskou is de plek waar je naartoe gaat als je veel geld wil verdienen. En er is dus een ontzettende concurrentie, iedereen wil het maken.
Vergeet ook niet dat wij in West-Europa vrij uniek zijn met het tonen van onze emoties op ons gezicht. Des te meer je richting het Verre-Oosten gaat (China), des te minder de mensen hun emoties op hun gezicht tonen.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zorgt niet voor een hoop mensen die onsympathiek overkomen
Dat dus!quote:Op maandag 16 november 2020 20:33 schreef Tyr80 het volgende:
India
Pakistan
Afghanistan
Islamitische landen
Heel Afrika
Ik ben in St. Petersburg geweest en vond de mensen daar ook nors en allesbehalve vrolijk hoor. Maar ik moet wel zeggen dat wanneer je een paar woorden Russisch met ze probeert te praten ze direct een stuk vriendelijker zijn.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja je baseert je toch op je eigen ervaringen of de ervaringen van anderen he. Mijn broertje is gay en is met zijn vriend in Moskou geweest. En die zijn zeker niet een stel leernichten waar het er vanaf spat. Nou. Aardig was het zeker niet volgens hen. Ook gewoon heel stug, en boos.
Maar volgens mij verschilt dat ook weer per stad want denk dat St Petersburg wel weer leuker is
Daar ben ik vorig jaar geweest. In onze Bulgarije - Roemenië - Moldavië trip.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:22 schreef herverwijderd het volgende:
Moldavië, lijkt me een enorm deprimerend land.
Ben je toen ook in Transnistrië geweest? Dat vond ik het meest fascinerende van mijn reisje Moldavië.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:47 schreef indiaantje89 het volgende:
En mooi is het zeker niet. Maar vond het wel een uniek ervaring. Zeer goedkoop, De steden hebben echt nog een ouderwetse Oostblok uitstraling wat ik wel fascinerend vond. Buiten de steden heb je echt enorme mooie landschappen waar de mens niet alles heeft volgepropt met gebouwen.
Helaas niet.. mijn vrouw was toen zwanger en gezien het een behoorlijk risico gebied is hebben we het overgeslagen helaas. Ik zelf wilde wel heel graag.quote:Op vrijdag 20 november 2020 12:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ben je toen ook in Transnistrië geweest? Dat vond ik het meest fascinerende van mijn reisje Moldavië.
De judeo-christelijke traditie heeft een belangrijk aandeel gehad in de Westerse beschaving dus je hoeft naar mijn idee zeker niet religieus te zijn om het land te kunnen waarderen.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:55 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Als niet-religieus persoon is daar vrij weinig te zien toch? Plus het is er duur en de bevolking over het algemeen nogal uit de hoogte en alles behalve vriendelijk, dus ik snap ‘t wel.
Vond de Palestijnse gebieden veel interessanter. Israëliërs in het algemeen onvriendelijk volk.quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:03 schreef Sodemieters het volgende:
Er waren echt wel mooie dingen in Israël. Ik vond met name de oude stad in Jerusalem echt indrukwekkend. Over het algemeen viel het echter wel wat tegen. Had er meer van verwacht.
Het besef dat je rondloopt op een stuk land waar zoveel 'key moments in history' zich hebben afgespeeld en de rituelen die er mee gepaard gaan.quote:Op vrijdag 20 november 2020 17:31 schreef Smart_ass het volgende:
@:RebelliousRobbie
Ik was niet onder de indruk van ook maar iemand die ik in Israel heb ontmoet, het begon al bij de douanebeambte bij binnenkomst. En dan heb ik het zowel over de Joodse bevolking als over de Moslim bevolking daar. Maargoed de Israeliers die ik in andere landen heb ontmoet vond ik over het algemeen ook niets, nogal een hautaine houding ofzo.
En nee ik ben niet Joods, ik ben niet-religieus. Er is natuurlijk veel te zien in Israel maar het deed me vrij weinig. Van de steden was ik ook niet echt gecharmeerd. Wat ik wel leuk vond was de dode zee, maargoed die hadden we natuurlijk ook vanuit Jordanie kunnen bezoeken haha.
Wat vond jij mooi/leuk/indrukwekkend aan Israel?
Interessanter in welk opzicht?quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vond de Palestijnse gebieden veel interessanter. Israëliërs in het algemeen onvriendelijk volk.
Jerusalem is wel mooi hoor.
Ik ben ook niet religieus, maar het leek me desondanks wel bijzonder om plaatsen te kunnen bezoeken die al in de Bijbel genoemd staan. Ik had me echter onvoldoende gerealiseerd dat op veel van die plekken eigenlijk niks te zien is dat de moeite waard is. De naam is dan wel iconisch, maar als er alleen een monsterlijk lelijke betonnen kerk uit de jaren 60 staat... Tja, dat valt dus tegen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:07 schreef RebelliousRobbie het volgende:
Het besef dat je rondloopt op een stuk land waar zoveel 'key moments in history' zich hebben afgespeeld en de rituelen die er mee gepaard gaan.
De oude kerken van Bethlehem en Nazareth, de dode zee, veel meer leven op straat. Wel meer armoede maar de mensen veel levendiger en spontaner. Meer vrolijke kinderen enz.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:08 schreef RebelliousRobbie het volgende:
[..]
Interessanter in welk opzicht?
Zou ik mogen vragen of je christen bent? Want afgezien van de kerken die je noemt, die naar mijn idee inderdaad heel indrukwekkend zijn, is er naar mijn idee weinig te doen. De bevolking is er inderdaad wel veel hartelijker en gastvrijer.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De oude kerken van Bethlehem en Nazareth, de dode zee, veel meer leven op straat. Wel meer armoede maar de mensen veel levendiger en spontaner. Meer vrolijke kinderen enz.
Maar het is mijn persoonlijke mening.
Ben je in beide geweest dan? Zowel Westelijke Jordaanoever als Gazastrook?quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, ik ben atheïst.
Was wel nieuwsgierig naar hoe het daar is, omdat de Palestijnse gebieden vaak negatief in de media komen. Wilde het zelf ervaren.
Niet in de Gaza strook. Dat werd toen afgeraden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 19:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ben je in beide geweest dan? Zowel Westelijke Jordaanoever als Gazastrook?
Waarom niet heel Azie? Of heel Amerika? Waarom wel heel Afrika? Je zou je voor kunnen stellen met 54 landen dat ze niet allemaal hetzelfde zijnquote:
Het continent trekt me niet, wat is daar vreemd aan?quote:Op zondag 22 november 2020 21:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom niet heel Azie? Of heel Amerika? Waarom wel heel Afrika? Je zou je voor kunnen stellen met 54 landen dat ze niet allemaal hetzelfde zijn
Dat het me stug lijkt dat je elk land in Afrika kent en dus bij voorbaat al weet dat het je niet trekt.quote:Op maandag 23 november 2020 16:26 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Het continent trekt me niet, wat is daar vreemd aan?
In Azië zijn er wel landen die me aanspreken.
Pretendeer ik elk land in Afrika te kennen?quote:Op maandag 23 november 2020 16:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het me stug lijkt dat je elk land in Afrika kent en dus bij voorbaat al weet dat het je niet trekt.
Nou, je hebt vast een reden waarom iets je trekt en waarom iets je niet trekt. Dat is ergens op gebaseerd toch?quote:Op maandag 23 november 2020 16:51 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Pretendeer ik elk land in Afrika te kennen?
En Botswana een stuk minder gevaarlijk dan Pakistan. En nu?quote:Op zaterdag 21 november 2020 10:48 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
[..]
Congo of Nigeria ofzo lijkt me toch echt wel een stuk gevaarlijker dan India
quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:30 schreef ijs. het volgende:
Afghanistan
Noord-Korea
Friesland
Filipijnen
Ik voel me persoonlijk niet zo veilig in een land met zo'n impulsieve leider als het op geweld aankomt.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:53 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
![]()
Wow. Filipijnen in het rijtje Afghanistan en Noord-Korea.
Filipijnen lijken me juist een van de mooiste landen ter wereld, en toeristisch gezien flink booming de laatste jaren (mensen zijn uitgekeken op Indonesië, Maleisië en Thailand misschien).
Maar voor de Filipijnen moet ik volgens mij in het andere topic zijn: TRV / Welk land staat bovenaan je wensenlijst voor een bezoek? of TRV / Welk niet voor de hand liggend land zou je moeten bezoeken?.
Landen die ik zelf nooit zou willen bezoeken:
Landen in westelijk, centraal en zuidelijk Afrika (van Centraal Afrikaanse Republiek tot Tsjaad, Benin tot Togo, Burundi tot Malawi en alles er tussen). Moet ik hier iets over zeggen verder of geloof je het zo wel?
Enige Afrikaanse landen die me de moeite nog waard lijken zijn Madagaskar, Zuid-Afrika en alles boven de Sahara. En Ethiopië (Noord-Afrika en Ethiopië vanwege de geschiedenis en cultuur, Romeinse en christelijke invloeden).
Verder:
Saoedi-Arabië (ik heb niets tegen een beetje religie, maar S-A is qua extreemheid, vrouwonvriendelijkheid en middeleeuwsheid alles waar ik niet voor sta, dus uit principe zal ik daar niet heen gaan).
Jemen en Afghanistan lijken me ook geen pretje. Zal ook wel weinig te beleven zijn nu alles is afgebroken daar.
De VAE en Qatar zijn al minder extreem maar staan zeker niet bovenaan mijn lijst. Oman lijkt me wel erg mooi. Iran ook. Shit. Toch weer in het verkeerde topic nu.
Oja, die leider bedoel je. Die heb je ook nog. Nou ja, ik denk niet dat je daar als toerist veel last van hebt.quote:Op donderdag 26 november 2020 00:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ik voel me persoonlijk niet zo veilig in een land met zo'n impulsieve leider als het op geweld aankomt.
Bij mij exact hetzelfde.quote:Op zondag 29 november 2020 13:00 schreef miro86 het volgende:
Bepaalde delen van Afrika (West-Afrika, Libië, Somalië, Eritrea, de Sahel) - deels om veiligheidsoverwegingen, maar ook omdat ik niet weet wat daar te zien valt.
Om diezelfde redenen - Syrië, Irak, Afghanistan, Pakistan, Yemen.
Saoedi-Arabië trekt mij ook niet.
Ik sta open voor de rest
Ik zou in de VS in zo'n redneck state wel eens het gesprek aan willen gaan over wapenbezit. Gewoon om te weten wie het grootste wapen bij zich heeft.quote:Op donderdag 19 november 2020 15:10 schreef FlippingCoin het volgende:
VS, vreselijk debiele bevolking.
Mwa, samen met de voltallige 11e luchtmobiele brigade zou ik 't wel durvenquote:Op zondag 29 november 2020 13:00 schreef miro86 het volgende:
Om diezelfde redenen - Syrië, Irak, Afghanistan, Pakistan, Yemen.
Waarom Cuba? 1 van de veiligste landen in die regio. En het is een mooi cultureel land.quote:Op zondag 29 november 2020 16:17 schreef Nober het volgende:
Afrika, Midden-Oosten, Azië, Oost-Europa, Turkije, Honduras, Venezuela, Cuba, Verenigde Staten, Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |