Ik wilde vertellen dat mijn vader daar vroeger een apparaat voor had. Enorm metalen gevaarte, met een wiel om aan te draaien en een rol poeder-papier en maakte dan zo'n hele route, van vouwen en nog eens vouwen en een vulstation en dan afsnijden. Ik vond dat magisch als kind en stond daar dan eindeloos aan te draaienquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haha ervaring...al gaat het iedere x makkelijker.
Boterhamzakjes in de lengte door de helft en daarna door midden...dus in vieren.
Van de ene onderste helft kun je een zakje maken en van de andere helft vouwen zoals vroeger door de apotheker vroeguh de poeders werden gevouwen.
Nieuw deze keer: 1 eetlepel met behulp van de spaan van de gember in een zakje, eromheen vouwen, met een vinger in een platte vorm duwen en randjes omvouwen.
Voor rode peper gebruikte ik een theelepel.
Netjes hè😂 voor in de vriezer, scheelt ‘domme’ tijdverslindende snijsessies bij avondeten.
Ahja.. ik moet ook heel spontaan nog even melk halenquote:Op zaterdag 14 november 2020 16:13 schreef Tally het volgende: [..] Mijn kinderen van 7 en 9 geloven niet meer. Weten dat mama hun schoenen vult. Maar vinden de intocht nog steeds leuk. En zullen vanavond ook gewoon hun schoen zetten. Dat betekend dat ik nog even moet gaan inpakken zo.
![]()
😉 de eindeloos diepe laden vind ik nog steeds boeiend. En dan het trapje om bij de bovenste laden te kunnen voor de assistenten.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wilde vertellen dat mijn vader daar vroeger een apparaat voor had. Enorm metalen gevaarte, met een wiel om aan te draaien en een rol poeder-papier en maakte dan zo'n hele route, van vouwen en nog eens vouwen en een vulstation en dan afsnijden. Ik vond dat magisch als kind en stond daar dan eindeloos aan te draaien![]()
En toen kwam de opmerking van @:DancingPhoebe en klonk mijn vader als een dealer![]()
(overigens speelde ik verder met de wand met lades, die je opendeed en vanzelf dichtgingen, mooi effect als je er 10 na elkaar deed, ging ik op zoek naar dropjes, pikte de stickers met 'KAN HET RIJVAARDIGHEIDSVERMOGEN BEÏNVLOEDEN' (die plakte ik dan weer op de poederpapiertjes) en vergaapte ik me aan enorme verpakkingen incontinentiemateriaal![]()
)
Was papa soda apothekert?quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Anyways, de hut is gepoetst, er is hardgelopen, de planten hebben water, de speelgoedkast is opgeruimd, evenals alle rommellaadjes en ik heb wat administratie weggewerkt. Nu is het tijd voor Indisch
In de frituurquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:39 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben een stukje kabeljauw over van het avondeten. Wat zal ik daar nu morgen eens mee doen?
Wat leukquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
En groot nieuws..
poes van lief die al die tijd eigenlijk niks van me moet hebben heeft net naast me op de bank gelegen tijdens het eten
En zelfs een stukje vlees van mij opgegeten.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Heb ik niet. Niet bij de hand iig.quote:
Oh da’s fijnquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
En groot nieuws..
poes van lief die al die tijd eigenlijk niks van me moet hebben heeft net naast me op de bank gelegen tijdens het eten
Yayquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
En groot nieuws..
Ha, die Zet...die pakt door!quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:13 schreef z80 het volgende:
Volgende stuk keukenwand is nu ook weg. Wat een stofzooi geeft dat breek en zaagwerk.
Ben er wel achter dat de laatste laag tegels in 2002 geplaatst is. Ik kwam namelijk wat kranten als opvulling onder een dikke kitlaag tegen.
Tot nu toe lijk het er op dat ze enkel de tegeltjes achter de koelkast gesloopt hebben. Dat wist ik ivm vervangen van de koelkast.
Nog een meter of 2 te gaan. Wel het lastigste deel en een opbouw wcd dat in de tegelwand verwerkt is incl voegmateriaal.
Maar ben wel blij met de ouderwetse blauwe tegeltjes. Een stuk lichter in de keuken.
Voor de roetveegpiet?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kolen liggen te drogen!
Ahhhquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Er was een probleem op de boot, de cadeautjes waren Piet ongeluk ingeruild voor kolen.quote:
Moet zeker lukken jaquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Er was een probleem op de boot, de cadeautjes waren Piet ongeluk ingeruild voor kolen.
Hier geen kolen in huis, maar wel aardappelen en zwarte verf. De jongens hebben nog nooit kolen gezien van dicht bij, dus die zijn vast gefopt...
Ben benieuwd naar het verslag.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:36 schreef gcjoel het volgende:
Net librije op.
Super lekker eten.
Had wel meer workshop van de workshop verwacht.
Maar prima vermaakt.
Mooi cadeauquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:09 schreef sigme het volgende:
Ik kreeg nog een verlaat verjaarskado:
[ afbeelding ]
M'n lief is thuis, en wou graag de Rocketmango proeven.
[ afbeelding ]
Dubbel en dwars goedgekeurd! Blij dat ik in elk geval 8 flesjes kocht.
Lekker bitter, fijn pepertje in de afdronk![]()
En daarna hadden we een klein avondhapje.
[ afbeelding ]
Nee mn collega's vinden dat ze niet uit mn aura hoeven te blijven omdat ze het al gehad hebben...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
😉 de eindeloos diepe laden vind ik nog steeds boeiend. En dan het trapje om bij de bovenste laden te kunnen voor de assistenten.
Oh ja, volgende week iets in zijn schoen stoppen...en dan vindt mn.X het ergens eind maart of zo.![]()
@:DP ben jij of iemand in je omgeving voor de 2e keer besmet met corona?
Was het de vorige keer ernstig of mild?
Als jouw aura een diameter heeft van 2 meter...quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee mn collega's vinden dat ze niet uit mn aura hoeven te blijven omdat ze het al gehad hebben...
Wakker blijven, nacht van de popmuziek !quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:50 schreef AnneX het volgende:
Leuk idee gcjoel.
Geen idee, Lucky Strike.
Voor de liefhebbers F1...morgenochtend om 10 uur al!
Welterusten.
Race begint pas om 11:10 uur.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:50 schreef AnneX het volgende:
Leuk idee gcjoel.
Geen idee, Lucky Strike.
Voor de liefhebbers F1...morgenochtend om 10 uur al!
Welterusten.
Haha goed opgelostquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Heb jij al de nieuwe cocacola reclame gezien.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:13 schreef Barreltje het volgende:
Ik deed een pubquiz en het was weer super leuk!
Heerlijk vals gespeeld,maar dst maakte niet uit want de prijzen werden toch dmv een trekking gedaan.. alsnog wisten we een hoop, al hadden we er ook wat fout.. maar zeker leuk gedaan door een ondernemer die normaal escape rooms heeft
👍🏼 Voorbeschouwing, want Robert Doornbos.quote:
Ik vind het verre van helaas dat zwarte piet niet per se zwart meer is, maar eens dat dit Kruisigem niet echt had gehoeven. Een beetje spot en grap is prima, maar voor veel christenen is/was Jezus een belangrijk persoon, en dan is diegene de dood toewensen, ook al is het een flauw woordgrapje, wel een beetje onder de gordel.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Zwarte Piet is helaas dood, leraren moeten onderduiken omdat ze een poster in hun lokaal op hebben hangen. Daar kan ook begrip voor worden opgebracht.
Maar als Christenen de naam "Kruisigem" niet kunnen waarderen, zeiken ze eigenlijk is de opinie op tv.
Iets met twee maten....
Je mag van mij overal geintjes over maken. Hard en grof, graag.quote:Op zondag 15 november 2020 01:13 schreef Candaasje het volgende:
Niet dat je nooit een geintje mag maken over het Christendom, of wie of wat dan ook, maar zeker als NPO kun je daar wel wat passenders en leukers voor bedenken lijkt me.
Nee, dat niemand nergens meer over zeurt, das war einmal.quote:Op zondag 15 november 2020 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ze dit erin hadden gezet om te laten zien “kijk, hier steken we ook de draak mee en geen hond die er over zeurt”. Maar da’s dus een misrekening
Ik had het in eerste instantie ook niet door, net als het dorp Mekkeren bij de boeren. Maar ik vond het ook geweldig leuk.quote:Op zondag 15 november 2020 09:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind het jammer, en helaas typisch, dat er weer geklaagd moet worden (begrijp niet eens waarom) na weer een prachtige uitzending vol humor en waanzinnige voorbereiding. Heb genoten van de intocht en hoop dat wat er ook gebeurt dit altijd zal blijven.
Geen rondje Nederland vandaag?quote:Op zondag 15 november 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Zometeen F1 kijken en daarna een lange wandeling maken
Nee, we zijn zo goed als klaarquote:
En de publiekstrekkerquote:Op zondag 15 november 2020 09:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het in eerste instantie ook niet door, net als het dorp Mekkeren bij de boeren. Maar ik vond het ook geweldig leuk.
En het is natuurlijk voor de ouders, die grapjes. Vond ook de opgehouden bus in Friesland geweldig
Brengen jullie elke zaterdag rond?quote:Op zondag 15 november 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, we zijn zo goed als klaar
We moeten nog 2 bestellingen brengen, maar daar moet even een datum voor gekozen worden.
En nog 2 bedankjes voor de donateurs maar die zitten allebei op het moment in het buitenland dus dat zal wel pas volgend jaar worden.
De afgelopen 4 weken zijn we elke zaterdag en zondag bezig geweestquote:Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Brengen jullie elke zaterdag rond?
Ik heb net G weggebracht naar de metro en daar gelijk een rondje Spijkenisse aan vast geplakt. Uurtje weg terwijl mini-G zich uitstekend vermaakt met Cities Skylines op zijn eigen accountquote:Op zondag 15 november 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
en daarna een lange wandeling maken
Hier is iemand jaren geleden op een zondagochtend heel vroeg via de balkons naar 4hoog geklauterd omdat daar een raam open stond, rustig het huis doorgezocht (bewoner was een weekend weg), is toen naar het buurbalkon geklauterd (daar stond de deur op een kier), de vrouwen die daar sliepen hoorden iets toen in de kamer naast de slaapkamer gerommeld werd.quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, er is gisteravond ingebroken in het appartement naast ons. Ik begreep dat ze een soort loper hadden.
Ik heb er geen minuut minder om geslapen, maar het idee dat ze inbreken op de bovenste verdieping teveel gedoe zouden vinden... daarvan ben ik nu wel genezen.
Wat druk zijn jullie ermee zeg! Maar tis jullie passie dus voelt vast niet aan als werk. Gun jullie alle succes. Werkt je man ook nog steeds fulltime ernaast?quote:Op zondag 15 november 2020 10:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De afgelopen 4 weken zijn we elke zaterdag en zondag bezig geweesten ook de meeste dinsdag/donderdagavonden.
Helemaal geen fijn idee, zou er angstig van wordenquote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, er is gisteravond ingebroken in het appartement naast ons. Ik begreep dat ze een soort loper hadden.
Ik heb er geen minuut minder om geslapen, maar het idee dat ze inbreken op de bovenste verdieping teveel gedoe zouden vinden... daarvan ben ik nu wel genezen.
Ja, hij is nog fulltime aan het werkquote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat druk zijn jullie ermee zeg! Maar tis jullie passie dus voelt vast niet aan als werk. Gun jullie alle succes. Werkt je man ook nog steeds fulltime ernaast?
quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind Gordon sowieso leukquote:Op zondag 15 november 2020 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind Gordon echt verschrikkelijk, maar hier heb ik toch even om moeten lachen
Op zondag kun je ook geen goede verf kopen en je betaalt bij de GPK de hoofdprijsquote:Op zondag 15 november 2020 13:36 schreef Blues het volgende:
Was ik eindelijk mentaal klaar om die wc deur te schilderen.. kwastrolbakspullies al maanden geleden gekocht, is er toch ff net te weinig verf 😄 🙈 en nee geen zin om te kopen nu 🥳
Lekker verder lezen dan maar.
Wasje hangt alleen nog bed opmaken.
En straks nog ff mozart en deeppurple oefenen![]()
AH! eentje in het wild! Snap nooit waarom die man zo populair is en iedereen met wie ik mijn walging deel is het roerend met me eens, dus ik snap nooit waarom die man zo populair is.quote:
quote:Op zondag 15 november 2020 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
AH! eentje in het wild! Snap nooit waarom die man zo populair is en iedereen met wie ik mijn walging deel is het roerend met me eens, dus ik snap nooit waarom die man zo populair is.
quote:Op zondag 15 november 2020 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ego post, lees later bij..
Maak me toch beetje zorgen om m'n katjes.Is dit allemaal sinds je ex weg is? Dan zou het misschien ook wennen aan de nieuwe situatie kunnen zijn, beetje stressSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Sowieso. Smorgens wegen na het kakkenquote:Op zondag 15 november 2020 14:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
AL heb ik net een liter water weggekapt dus misschien moet ik die ontzettend platte doos, gewoon maar even onder de stapel post schuiven en doen of morgen een beter moment is...
Zo obees dat dat het verschil nog niet maaktquote:Op zondag 15 november 2020 14:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sowieso. Smorgens wegen na het kakken
Begin sept (toen ex nog hier was) zat er klein kaal plekje op oor van kat2 en had ex rode vlekken, toen is bij beide katten van hele lichaam monsters genomen en PCR test op ringworm gedaan (ex is toen nog voor die uitslag binnen was voor ringworm behandeld en zijn plekken zijn inmiddels weggetrokken). PCR test was toen negatief. 4okt is ex verhuisd. Plekje in hals bij kat1 zag ik 30okt.quote:Op zondag 15 november 2020 14:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dit allemaal sinds je ex weg is? Dan zou het misschien ook wennen aan de nieuwe situatie kunnen zijn, beetje stress
Ik maak die al jaren met de kinderenquote:Op zondag 15 november 2020 14:44 schreef AnneX het volgende:
Helaasch voor Max...dan maar deeg voor kruidnoten voorbereiden voor morgen,
Met dank @:Goitske, ik ga ervan uit dat het recept foolproof is.
Sneu Vlinder...te lang geleden dat er twee huiskatten waren. Sterkte met het gedoe.
Oef, Candaasje...wat een situatie zeg, bij de buren.
In Oud. staan ook al wat inbraak ervaringen.![]()
OUD / [OUD SC] Parkeerburenbankje
Neem een slot dat duidelijk afwijkt van de rest. Ander type sleutel. Andere kleur. En zeker ander merk.quote:Op zondag 15 november 2020 15:30 schreef Candaasje het volgende:
Thnx allenIk voel me verder prima hoor, niet per se echt heel veel onveiliger dan doorgaans, want ik woon sowieso wel een beetje in een euh... bijzondere buurt. En bij ons is niemand binnen geweest
.
We (als in, ik en vriend en andere buren) hebben toch ergens wel het vermoeden dat de inbreker een bekende van buurvrouw is geweest. Je moet namelijk 6 (halve)trappen op, en er is maar 1 route, dus je kunt als dief totaal niet makkelijk wegkomen. Er waren ook geen sporen van braak. (De politie denkt aan en loper, maar het zijn natuurlijk ook allemaal ex-huurwoningen, en grotendeels nog de oude sloten. )
En euh, buuf heeft/had redelijk veel verschillend volk over de vloer. Houdt wel van een feestje en mijn vriend kwam een tijdje elke morgen een andere man tegen 's ochtends.
Wij gaan deze week in elk geval een andere cilinder kopen voor het slot op kniehoogte. Dan hebben we helaas wel 2 verschillende sleutels nodig om ons eigen huis in te komen (en dan nog 1 andere voor de algemene deur beneden en nóg 1 andere voor de berging) maar het zij zo. Het maakt het net weer even lastiger om binnen te komen.
Ditquote:Op zondag 15 november 2020 15:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Neem een slot dat duidelijk afwijkt van de rest. Ander type sleutel. Andere kleur. En zeker ander merk.
Inbrekers houden niet van verrassingen en vertragingen. En als opvalt dat die deur beter sluitwerk heeft kun je beter de buurman bezoeken.
Vanmorgen was de lucht echt super rood en dat schijnt een vrij betrouwbare voorspeller van regen te zijn. Het was niet koud vandaag, toch? Super leuk trouwens hoe jullie al die mensen bij langs gaan met jullie biertjesquote:Op zondag 15 november 2020 16:57 schreef Sarabi het volgende:
8km gewandeld in de regen. Nu op zoek naar droge kleding.
Hier was het vanmiddag 16 graden. Wel met veel wind. En later regen.quote:Op zondag 15 november 2020 17:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vanmorgen was de lucht echt super rood en dat schijnt een vrij betrouwbare voorspeller van regen te zijn. Het was niet koud vandaag, toch? Super leuk trouwens hoe jullie al die mensen bij langs gaan met jullie biertjesEn je hebt misschien inmiddels meer fokkers ontmoet dan een heleboel anderen hier
Mja wij zouden vandaag naar het strand gaan...quote:Op zondag 15 november 2020 17:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier was het vanmiddag 16 graden. Wel met veel wind. En later regen.
Woah, jakkes!quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Dat is je elitaire bubbelquote:Op zondag 15 november 2020 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
AH! eentje in het wild! Snap nooit waarom die man zo populair is en iedereen met wie ik mijn walging deel is het roerend met me eens, dus ik snap nooit waarom die man zo populair is.
Koud was het zeker nietquote:Op zondag 15 november 2020 17:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vanmorgen was de lucht echt super rood en dat schijnt een vrij betrouwbare voorspeller van regen te zijn. Het was niet koud vandaag, toch? Super leuk trouwens hoe jullie al die mensen bij langs gaan met jullie biertjesEn je hebt misschien inmiddels meer fokkers ontmoet dan een heleboel anderen hier
Ik kan toch niet kiezen johquote:Op zondag 15 november 2020 17:36 schreef minilot het volgende:
Wie was tot dusver nou de leukste FOK!keer die je op je biertournee ontmoet hebt, @:Sarabi?
Haha...je moeder maakt het gezellig! Was het een prettige kennismaking?quote:Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef minilot het volgende:
Grmbl.. De huidige verkering van mijn moeder komt uit Twente, vandaag kennisgemaakt en nou heb ik door het accent de hele rest van de dag inenen last van @:Lonaa en @:Kreator al zo lang niet IRL gezien. Stommestommestomme corona
Zo vaak mogelijk cola laten zeggenquote:Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef minilot het volgende:
Grmbl.. De huidige verkering van mijn moeder komt uit Twente, vandaag kennisgemaakt en nou heb ik door het accent de hele rest van de dag inenen last van @:Lonaa en @:Kreator al zo lang niet IRL gezien. Stommestommestomme corona
Ja hoor, aardige meneer. Ik kreeg zelfs een bloemetjequote:Op zondag 15 november 2020 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haha...je moeder maakt het gezellig! Was het een prettige kennismaking?
Ik heet Ilooooona, dat werkt ook wel in het Twentsquote:Op zondag 15 november 2020 17:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zo vaak mogelijk cola laten zeggen
Dat maakt een hoop goed
Oh jaquote:Op zondag 15 november 2020 17:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heet Ilooooona, dat werkt ook wel in het Twents
Nog gave onverwachte shizzle tegengekomen?quote:Op zondag 15 november 2020 17:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik dacht net "laat ik eens die ene diepe voorraadkast opruimen'.
Dat was zeg maar meer het openen van de doos van Pandora....holy fuck (er staat ook heel veel meer in dan er volgens de fysische wetten in zou moeten passen. HOE DAN?)
Belangrijker; waar kent ze m van en is ie leuk?quote:Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef minilot het volgende:
Ssshhttt niets verklappen (netflix ligt eruit bij mijquote:
BejaardenTinder ofzo en ja, hartstikke aardige meneer. Maar ik hecht er zo na vijf weken nog maar niet teveel aan qua stiefvaderschapquote:Op zondag 15 november 2020 17:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Belangrijker; waar kent ze m van en is ie leuk?
Je had kunnen bestellenquote:Op zondag 15 november 2020 17:51 schreef minilot het volgende:
Maar serieus, ik zou bijna niet willen gaan brouwen om weer eens wat FOK!-lui van dichtbij te kunnen zien..![]()
Snif.
Wij natuurliikquote:Op zondag 15 november 2020 17:36 schreef minilot het volgende:
Wie was tot dusver nou de leukste FOK!keer die je op je biertournee ontmoet hebt, @:Sarabi?
Een zak vol diverse soorten spinnen (nep) en 2 plastic vleermuizen..... had ik 2 weken eerder moeten vindenquote:Op zondag 15 november 2020 17:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Nog gave onverwachte shizzle tegengekomen?
We zijn momenteel een biervrij huishouden, zo met J. die nog vijfentwintig kilo eraf moet!quote:
Wat zijn jullie goed bezigquote:Op zondag 15 november 2020 18:02 schreef minilot het volgende:
[..]
We zijn momenteel een biervrij huishouden, zo met J. die nog vijfentwintig kilo eraf moet!Wellicht iets van de volgende batch
![]()
Zien! ZIEN!quote:Op zondag 15 november 2020 18:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niks hoogdravend, maar wel tof om te zien hoe ik als 18jarige puber mijn gedachtekronkels helemaal uitwerkte in woord en schetskrabbels.
J. vooral hoor, die heeft al helemaal vijfendertig kilo erafquote:
Ga geitenfudge thuisbezorgenquote:Op zondag 15 november 2020 17:51 schreef minilot het volgende:
Maar serieus, ik zou bijna niet willen gaan brouwen om weer eens wat FOK!-lui van dichtbij te kunnen zien..![]()
Snif.
Dan moet ze ook in buitenland bezorgen.quote:
Hmmm. Het is een optie!quote:
Leuk juist!quote:Op zondag 15 november 2020 18:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dan moet ze ook in buitenland bezorgen.
quote:Op zondag 15 november 2020 18:05 schreef minilot het volgende:
[..]
J. vooral hoor, die heeft al helemaal vijfendertig kilo eraf
wowquote:Op zondag 15 november 2020 18:05 schreef minilot het volgende:
Dat is zeker erg knap. Maar jij bent ook goed bezig.quote:Op zondag 15 november 2020 18:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, zonder motivatie schiet het vermoedelijk niet erg op..quote:Op zondag 15 november 2020 18:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik moet ook maar heb wat motivationele probleempjes
Je hebt 'm ooit wel eens gezien, toch? Katzenjammer.. Ik heb, nou ja, had een kogelrond liefquote:
quote:Op zondag 15 november 2020 18:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Hmmm. Het is een optie!
Hoe gaat het ondertussen met jou eigenlijk, Tele?
Ik bedoelde overigens eenquote:Op zondag 15 november 2020 18:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, zonder motivatie schiet het vermoedelijk niet erg op..
Over motivatie gesproken, ik had vanmorgen vroeg de gevreesde week 5 / dag 3 in het Couch to 5km-schema waarbij je plotseling zomaar ineens twintig minuten non-stop moet hollen. Lukte gewoon!Tof schema
Dikke aanrader
Ja ik weet niet hoe andere mensen erover denken maar ik ben geen grote fan van corona.quote:Op zondag 15 november 2020 17:27 schreef minilot het volgende:
Nou van een afstand, je hield m weg voor onsquote:Op zondag 15 november 2020 18:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Je hebt 'm ooit wel eens gezien, toch? Katzenjammer.. Ik heb, nou ja, had een kogelrond lief
J. anders serieus wel hoor, die hoeft nou niet meer naar kantoorquote:Op zondag 15 november 2020 18:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja ik weet niet hoe andere mensen erover denken maar ik ben geen grote fan van corona.
Goeie update, dank voor het uitgebreide relaas! Kon slechter, als ik het zo hoorquote:Op zondag 15 november 2020 18:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]![]()
ik ben vóór!
Met mij gaat het best redelijk. De dalen lijken de laatste paar weken wat minder diep. Ik doe ook wat minder interessante dingen, dus ik neem wat minder risico. Verder sta ik nog steeds gezellig op twee wachtlijsten en heb ik nog steeds geen idee of ik autisme heb. Ik ben boeken over autisme aan het lezen en herken me er tot nu toe nauwelijks in dus dat schiet ook ophet was de bedoeling dat ik herkenning zou vinden en zou zien wat die mensen deden om het zichzelf wat minder moeilijk te maken. Tot nu toe heb ik alleen geleerd welke smaken van autisme ik allemaal niet heb.
M'n lange lijst met taakjes waar ik me druk over aan het maken was is langzaam maar zeker aan het slinken omdat ik de afgelopen weken minder tijd kwijt ben geweest aan bijkomen van crises en dus meer tijd heb kunnen besteden aan klusjes.
Het is hier lekker knus met m'n meubels eindelijk allemaal geverfd en wat nieuwe kamerplanten en m'n breiwerk. Momenteel zit ik in m'n pinguïn-op-slee-kersttrui, we zullen zien of ik kerst beu ben tegen de tijd dat het daadwerkelijk kerst is
En B heeft vandaag een Wii tweedehands gekocht zodat we de hele kerstvakantie Just Dance kunnen gaan spelen. Onze oplossing voor dat A zei dat de komende maanden zo saai zouden worden. Ik ben benieuwd
Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.quote:Op zondag 15 november 2020 18:18 schreef borisz het volgende:
Avond
Bij moeders op de thee geweest. Het ziet er al mooi uit, maar nu moet de keuken er nog in. Dat gaat morgen gebeuren. En dan is de hele benedenetage helemaal nieuw.
J. -35kg. Val ik in het niet met mijn -15.
Oh ja!quote:Op zondag 15 november 2020 18:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.
Dat was toch de slogan van... hele dunne krekkers? Magere smeerkaas? Zoiets. Huuh.
Klote verwijtende tekst.quote:Op zondag 15 november 2020 18:23 schreef sigme het volgende:
Dat was toch de slogan van... hele dunne krekkers? Magere smeerkaas? Zoiets. Huuh.
Ik vermaak me er ook wel prima mee. Wat was jouw planning nou ook al weer ongeveer met het zoeken van een baantje? Dat lijkt me in elk geval wel lastig, zoeken of beginnen in deze tijd.quote:Op zondag 15 november 2020 18:21 schreef minilot het volgende:
[..]
J. anders serieus wel hoor, die hoeft nou niet meer naar kantoor
Met dat soort waardes er af heb ik een probleem. Kilootje of 3 mag nog wel indien spek. Maar meer gaat niet gezond zijn. Stabiel onder de 10% spek is me teveel opletten. Gaan we niet meer doen.quote:Op zondag 15 november 2020 18:18 schreef borisz het volgende:
Avond
Bij moeders op de thee geweest. Het ziet er al mooi uit, maar nu moet de keuken er nog in. Dat gaat morgen gebeuren. En dan is de hele benedenetage helemaal nieuw.
J. -35kg. Val ik in het niet met mijn -15.
Slankie!quote:Op zondag 15 november 2020 18:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nog genoeg spek over. Je mag wel wat hebbenquote:Op zondag 15 november 2020 18:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Met dat soort waardes er af heb ik een probleem. Kilootje of 3 mag nog wel indien spek. Maar meer gaat niet gezond zijn. Stabiel onder de 10% spek is me teveel opletten. Gaan we niet meer doen.
Same, er waren op zich veel dingen niet leuk.quote:Op zondag 15 november 2020 18:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb gisteren weer een ijsje bij jou in de buurt gehaald. Dus verwarm je met de gedachte dat je wel in de buurt was van een FOK!ker.quote:Op zondag 15 november 2020 17:51 schreef minilot het volgende:
Snif.
Hier hoor ik ook geen klachten.quote:Op zondag 15 november 2020 18:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Die kwam hier net langsquote:Op zondag 15 november 2020 18:39 schreef z80 het volgende:
Op het punt om te gaan lopen. Voordeur open, ineens behoorlijk wind. Nu horizontale regen.
Lopen zal voor een andere keer zijn.
Haha, ik zal straks even kijken of ik wat foto's kan maken. Eerst even de puinzooi opruimen, ik kan niet meer lopen door de hoeveelheid meukquote:Op zondag 15 november 2020 18:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Zien! ZIEN!
En wat heeft je uiteindelijk ont-pagand? Gewoon eroverheen gegroeid of wat anders?
Awww. Het helptquote:Op zondag 15 november 2020 18:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb gisteren weer een ijsje bij jou in de buurt gehaald. Dus verwarm je met de gedachte dat je wel in de buurt was van een FOK!ker.
Dat is wel een probleem jaquote:Op zondag 15 november 2020 18:39 schreef Myraela het volgende:
En ik word weer dik, want ik kan geen andere activiteiten bedenken die me blij maken anders dan 'lekkers halen/maken/eten'.
Pak even de arbo regels er bij. Om de 5 uur verplicht 30 minuten pauze.quote:Op zondag 15 november 2020 18:41 schreef fietsie het volgende:
Hier afgelopen week pittige discussie met P&O en baas gehad over het concept "Pauze".
Al thuiswerkend was dat geworden "Overleggen met het team omdat iedereen de rest van de dag al volgepland zat" ergo iedereen zat te lunchen achter zoom-sessies. Zonder enige pauze
Ja dat was de basis.quote:Op zondag 15 november 2020 18:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Pak even de arbo regels er bij. Om de 5 uur verplicht 30 minuten pauze.
Waarbij pauze weg is van werk. En ook geen telefoon of mail.
Je was laatst weer begonnen met sporten toch? Hoe was dat gegaan?quote:Op zondag 15 november 2020 18:46 schreef Candaasje het volgende:
Vriend is hier ook wel blij met corona. Wat het thuis kunnen werken betreft dan vooral.
Ik vind het een stuk minder leuk.
Qua gewicht ben ik geloof ik nog wel stabiel. Wel wat spierverlies. Maar goed, ik heb gewoon behoorlijk geluk met mijn metabolisme. Altijd wel gehad. Dus het is niet zo'n kunst. Het is niet alsof ik niet snoep/schrans of zo actief ben.
Gaaf hè, als je ineens zo lang kan lopen?quote:Op zondag 15 november 2020 18:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, zonder motivatie schiet het vermoedelijk niet erg op..
Over motivatie gesproken, ik had vanmorgen vroeg de gevreesde week 5 / dag 3 in het Couch to 5km-schema waarbij je plotseling zomaar ineens twintig minuten non-stop moet hollen. Lukte gewoon!Tof schema
Dikke aanrader
Ik lunchte eigenlijk ook altijd tijdens een dagelijks overleg rond lunchtijd. Ik vond dat juist wel fijn. Totdat ze vroegen of iedereen wel de camera aan wilde doen. Ik eet echt niet met een camera op me.quote:Op zondag 15 november 2020 18:41 schreef fietsie het volgende:
Hier afgelopen week pittige discussie met P&O en baas gehad over het concept "Pauze".
Al thuiswerkend was dat geworden "Overleggen met het team omdat iedereen de rest van de dag al volgepland zat" ergo iedereen zat te lunchen achter zoom-sessies. Zonder enige pauze
Mijn wederhelft is ook heel gelukkig met het thuiswerken. Ik weer deels thuis, vind ik ook heel prima en het kind heeft het actiefste leven buiten de deurquote:Op zondag 15 november 2020 18:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier hoor ik ook geen klachten.
En kennelijk waren we toch nog meer kluizenaars dan we al dachten.
Hier heb ik ook last van ja.quote:Op zondag 15 november 2020 18:39 schreef Myraela het volgende:
En ik word weer dik, want ik kan geen andere activiteiten bedenken die me blij maken anders dan 'lekkers halen/maken/eten'.
Hebben jullie ook plekken waar je rustig kan werken?quote:Op zondag 15 november 2020 18:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn wederhelft is ook heel gelukkig met het thuiswerken. Ik weer deels thuis, vind ik ook heel prima en het kind heeft het actiefste leven buiten de deur
Zou wel mooi zijn als je elkaar zo kan motiveren.quote:Op zondag 15 november 2020 18:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hier heb ik ook last van ja.
Met een vriendin die ook wat sportmotivatie issues heeft nu afgesproken dat we vanaf morgen voor elke keer sporten een punt krijgen en wie aan t eind van de maand de meeste punten heeft, heeft gewonnen. Inclusief foto naar elkaar sturen bij elk sportmoment. We hebben niet eens gezegd wat je dan wint, maar zijn allebei wel redelijk competitief, dus hoop dat dit helpt om weer beetje in sport ritme te komen.
Wij hebben een klein studeerkamertje, daar zit ik omdat ik vaker overleggen heb en ook patiënten online zie. Mijn lief werk inderdaad vooral aan de eettafel maar omdat ik boven zit is het daar rustig.quote:Op zondag 15 november 2020 18:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hebben jullie ook plekken waar je rustig kan werken?
Lijkt me erg lastig als je bijvoorbeeld de hele tijd aan een keukentafel zit.
Mijn man werkte altijd al 1 dag in de week thuis dus die heeft een eigen kantoortje.
Ja, ik heb dat ook wel nodig. Als ik eenmaal weer in een sportritme zit gaat het meestal wel goed, ik hou eigenlijk best van sporten, maar beginnen is een ramp. Als ik eenmaal bezig ben vind ik t altijd lekker en erna ook.quote:Op zondag 15 november 2020 18:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als je elkaar zo kan motiveren.
Ik ben op het moment alleen maar een slechte invloed op mijn omgeving.Moet mezelf echt weer hervatten. Maar even realistisch gezien, gaat dat voor het nieuwe jaar vast niet meer lukken. Met alleen doordeweeks netjes zou ik al blij zijn.
Ik zet elke dag 10.000 stappen maar ben niet van verre afstanden lopenquote:Op zondag 15 november 2020 19:12 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi was jij het niet die iedere dag een heel eind liep? Kom je daar nog aan toe? In dat geval hoe dan ook![]()
Ik vind elke dag 10K stappen heel wat. Ik ben vandaag niet verder gekomen dan m'n bureau naar de keuken en terug, dat is zo'n 7 meter.quote:Op zondag 15 november 2020 19:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zet elke dag 10.000 stappen maar ben niet van verre afstanden lopenvandaag 8km is voor mij al heel wat
Platformpje laten bouwen waar je op kunt gaan zitten zodat je wel naar buiten kunt kijkenquote:Op zondag 15 november 2020 19:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Een heerlijke truffelmaaltijd gehad. Waarom is dat spul zo duur?
Ik zou wel een werkkamer kunnen maken, maar dan moet ik, als ik de naaimachines nodig heb de hele boel verbouwen. Daarnaast is dat kamertje niet groot en is de vensterbank zo hoog (en ik klein) dat ik daar tegenaan kijk.
Mochten we over een tijd weer meer naar kantoor gaan kijk ik wel weer
Ik heb gemiddeld rond de 11duizend per dag, afgelopen jaar. Pré-corona was dat iets meer.quote:Op zondag 15 november 2020 19:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind elke dag 10K stappen heel wat. Ik ben vandaag niet verder gekomen dan m'n bureau naar de keuken en terug, dat is zo'n 7 meter.
Oh, dat duurt nog 2 jaar zowat? Tegen die tijd zal het gedoe wel over zijn toch? Toch?quote:Op zondag 15 november 2020 18:33 schreef minilot het volgende:
@:Sigme Baantje als Günther naar groep 1 van de basisschool gaat. Allemaal continueroosters bij de scholen hier, dus ik heb dan op doordeweekse dagen van 's morgens vroeg tot 14:00Was geen buitenschoolse opvang van plan, in elk geval de eerste jaren niet.
Haha, dan val ik daar vast vanaf als ik weg loopquote:Op zondag 15 november 2020 19:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Platformpje laten bouwen waar je op kunt gaan zitten zodat je wel naar buiten kunt kijken
Dit.quote:Op zondag 15 november 2020 19:35 schreef fietsie het volgende:
Ik kom op 11 per dag. Toen ik nog naar mijn werk kon / mocht waren dat er 12+
Zoals je ziet lopen de meeste in dit topic een stuk meerquote:Op zondag 15 november 2020 19:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind elke dag 10K stappen heel wat. Ik ben vandaag niet verder gekomen dan m'n bureau naar de keuken en terug, dat is zo'n 7 meter.
Dit. En dan af en toe de trap af, en weer op. That's it.quote:Op zondag 15 november 2020 19:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat lukt hier dus niet, want alles zit waterdicht achterelkaar dicht gepland. En uitwerk-werk wijkt dus vaak naar de avonden of het weekend.quote:Op zondag 15 november 2020 20:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wandel op thuiswerkdagen drie keer per dag een rondje. En als ik lange lesdagen heb, doe ik in een van de pauzes vaak een kwartiertje yoga. Ik word zo krom als een hoepeltje van de hele dag op een stoel zitten.
Ik probeer bij sommigen waar ik voor werk ruimte tussen meetings te maken maar dan plempen ze er zelf weer afspraken inquote:Op zondag 15 november 2020 20:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat lukt hier dus niet, want alles zit waterdicht achterelkaar dicht gepland. En uitwerk-werk wijkt dus vaak naar de avonden of het weekend.
Zelfs als ik dat doe, bijvoorbeeld om even pauze te kunnen nemen, dan wordt er wel op gedubbelboekt.quote:Op zondag 15 november 2020 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik probeer bij sommigen waar ik voor werk ruimte tussen meetings te maken maar dan plempen ze er zelf weer afspraken inEentje zorgt daar wel voor, die reserveert een paar tijdsblokken waar niemand (behalve zij en ik) aan kan komen
Ik blokkeer hele dagen. Dan kan ik selectief toelaten wat wel en niet. De meeste meetings zijn bullshit en had ook via e-mail gekund.quote:Op zondag 15 november 2020 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik probeer bij sommigen waar ik voor werk ruimte tussen meetings te maken maar dan plempen ze er zelf weer afspraken inEentje zorgt daar wel voor, die reserveert een paar tijdsblokken waar niemand (behalve zij en ik) aan kan komen
Tja tijd is hier geen probleemquote:Op zondag 15 november 2020 20:23 schreef Myraela het volgende:
Ik zou echt niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. Dat lieg ik overigens. Ik wil er gewoon geen tijd voor maken.
Als pauze lijkt het me wel lekker, maar word alleen maar onrustig van weg van m'n laptop. Alsof ik dan ineens de belangrijkste dingen mis en iedereen me haat als ze me even niet kunnen bereiken.
Ik zeg dan vrolijk tegen de dubbelboeker “zoals je ziet staat er al iets en kom dan met een andere mogelijkheid. Is het iemand die vaker dubbel boekt zonder te kijken, krijgt die voorstellen wanneer die zelf bezet isquote:Op zondag 15 november 2020 20:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zelfs als ik dat doe, bijvoorbeeld om even pauze te kunnen nemen, dan wordt er wel op gedubbelboekt.
Er is gewoon door die k-corona meer werk dan er mensen zijn.
Is dat laatste niet juist een reden voor jou om er och even wel achter vandaan te gaan? Om van het idee af te raken dat je áltijd maar aan moet staan/bereikbaar moet zijn, ook ten koste van je eigen gezondheid? (Pauze is er niet voor niets natuurlijk)quote:Op zondag 15 november 2020 20:23 schreef Myraela het volgende:
Ik zou echt niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. Dat lieg ik overigens. Ik wil er gewoon geen tijd voor maken.
Als pauze lijkt het me wel lekker, maar word alleen maar onrustig van weg van m'n laptop. Alsof ik dan ineens de belangrijkste dingen mis en iedereen me haat als ze me even niet kunnen bereiken.
Dit is wel ongezond hoor.quote:Op zondag 15 november 2020 20:23 schreef Myraela het volgende:
Daarom is geen tijd ook gewoon een kutsmoes. Gewoon geen zin. Al helpt het natuurlijk niet dat ik op het moment weinig reden heb om de deur uit te gaan. Toen ik beter bezig was met m'n stappen, was ik ook meer van het dagelijks een klein boodschapje doen of een wat haltes eerder uitstappen terug naar huis.quote:Op zondag 15 november 2020 20:25 schreef Sarabi het volgende:
Tja tijd is hier geen probleemookal loopt mijn man nog zo'n 5000 stappen per dag meer en die moet wel gewoon werken. Het is maar net wat je hobby is natuurlijk.
Maar toen je grotendeels op kantoor zat, bleef je dan ook werken? Ik ga op vrijdag nog wel eens naar de markt, om ca 11 uur, maar de andere dagen werk ik door tijdens de lunch, en soms loop ik een half uur, maar eigenlijk doe ik dat liever na werktijd, echt een afsluitingquote:Op zondag 15 november 2020 20:23 schreef Myraela het volgende:
Op kantoor waren heleboel overleggen die nu half uur in beslag nemen incl alle niet werkende verbindingen e.d. "binnenlopertjes" van 5 - 10 minuten waarbij ik dan vaak alleen een dag later nog even een krabbel moest zettenquote:Op zondag 15 november 2020 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar toen je grotendeels op kantoor zat, bleef je dan ook werken? Ik ga op vrijdag nog wel eens naar de markt, om ca 11 uur, maar de andere dagen werk ik door tijdens de lunch, en soms loop ik een half uur, maar eigenlijk doe ik dat liever na werktijd, echt een afsluiting
Ja, ik bleef altijd achter m'n laptop zitten. Alleen met lekker weer ging ik even een rondje wandelen.quote:Op zondag 15 november 2020 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar toen je grotendeels op kantoor zat, bleef je dan ook werken? Ik ga op vrijdag nog wel eens naar de markt, om ca 11 uur, maar de andere dagen werk ik door tijdens de lunch, en soms loop ik een half uur, maar eigenlijk doe ik dat liever na werktijd, echt een afsluiting
Mwa, ik merk die behoefte eigenlijk niet zo op het moment. Maar de komende periode heb ik wel weer extra hulp, waardoor ik in ieder geval in de avonden en weekenden even uit kan staan. Daar was ik wel aan toe.quote:Op zondag 15 november 2020 20:33 schreef Candaasje het volgende:
Is dat laatste niet juist een reden voor jou om er och even wel achter vandaan te gaan? Om van het idee af te raken dat je áltijd maar aan moet staan/bereikbaar moet zijn, ook ten koste van je eigen gezondheid? (Pauze is er niet voor niets natuurlijk)![]()
Ik heb niet eens een agenda op het werkquote:Op zondag 15 november 2020 21:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb denk ik makkelijk praten. Ik sta erop mijn eigen agenda te beheren. En ik heb goddank een baan waarbij ik niet voortdurend hoef te overleggen. Ik heb 2,5 meeting per week, tussen 30 en 45 minuten per meeting. Ik heb volle dagen als ik (digitaal) spreekuur uur heb. Ik neem dan een uur lunchpauze, ik kan geen kwaliteit leveren als ik vierkante ogen heb.
Ik had vanavond java kroepoekquote:Op zondag 15 november 2020 21:59 schreef Candaasje het volgende:
Trusten Barrel!
Wij moeten nog etenVriend is een curry aan het maken.
Nu hadden we eind van de middag wel nog even snel een pizza gemaakt (er was nog een bodem over van gisteren), en we hadden ook nog zakken cassave en 'jakarta' kroepoek. Dus echt hongerig ben ik niet.
Je hebt bij de Jumbo nu ook groentekroepoek. Qua textuur meer zoals garnalenkroepoek dan zoals cassavekroepoek, en volledig vegan. Heel mild spul, smaakt een klein beetje naar prei/ui geloof ik maar ik vond het niet echt duidelijk ergens naar smaken, vooral "hartig". Misschien het proberen waardquote:Op zondag 15 november 2020 22:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Kroepoek
Dat moet ik nog eens proberen als ik een nachtje bij m'n ouders ga slapen. Sinds de laatste keer dat ik het at, blijk ik allergisch voor garnalen (en daarmee zeer wss ook alle andere schaal- en weekdieren). Ik lust dat ook niet, dus at het nooit, maar had toevallig twee keer in een maand tijd dat ik er eerst een heel klein hapje van had gehad (wist niet dat er garnalen in zaten) en daar beetje priktong van, daarna keer spring rolls met hoisin saus waar ik hap nam en in een garnaal beet. Die eruit gehaald, rest opgegeten met hoisin saus, en me daarna echt vrij ziek gevoeld (heet, buikpijn, enorm opgezette buik, misselijk, prikkende tong). Toen ging er een belletje rinkelen, laten testen, idd allergisch voor tropomyosine (het eiwit in schaal en weekdieren). Kruisallergie van m'n huisstofmijt allergie waarschijnlijk. Maar de allergoloog zei dat kroepoek bij veel mensen dus wel goed gaat omdat dat zo ver verwerkt is, dus dat ik dat best kon proberen. Maar dan niet meteen met een hele zak. Maar dat durf ik niet te doen als ik alleen thuis ben, dus mam maar eens lief aankijken voor Indonesisch+kroepoek volgende keer daar
Oh, en cassave kroepoek vind ik niks, te scherp..
Wat toevalligquote:Op maandag 16 november 2020 07:35 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhWe hebben hier een kind met buikpijn die niet naar school wil. En heel toevallig lijkt er ook een rekentoets te zijn vandaag
Oh bahquote:Op maandag 16 november 2020 09:38 schreef Blues het volgende:
Shit het één na het ander gezinslid/kind van collega's zijn positief
Oh bah, en die vallen natuurlijk ook uit voor werkquote:Op maandag 16 november 2020 09:38 schreef Blues het volgende:
quote:Op maandag 16 november 2020 09:38 schreef Blues het volgende:
Geen idee hoe t bij B. in t ziekenhuis is, maar waar ik werk, moet je gewoon komen werken als je corona-positief met milde klachten bent, en als er een huisgenoot positief is. Gewoon masker op en door blijven gaan...quote:Op maandag 16 november 2020 09:50 schreef Sarabi het volgende:
![]()
Die collega's moeten dan sowieso ook thuisblijven?
Wij willen ze hier eigenlijk niet hebben!quote:Op maandag 16 november 2020 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Geen idee hoe t bij B. in t ziekenhuis is, maar waar ik werk, moet je gewoon komen werken als je corona-positief met milde klachten bent, en als er een huisgenoot positief is. Gewoon masker op en door blijven gaan...
Waardeloos...hier in het dorp en bij de buren ook met puberkinderen.quote:Op maandag 16 november 2020 09:38 schreef Blues het volgende:
😂quote:Op maandag 16 november 2020 07:35 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhWe hebben hier een kind met buikpijn die niet naar school wil. En heel toevallig lijkt er ook een rekentoets te zijn vandaag
Niet fijnquote:Op maandag 16 november 2020 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Geen idee hoe t bij B. in t ziekenhuis is, maar waar ik werk, moet je gewoon komen werken als je corona-positief met milde klachten bent, en als er een huisgenoot positief is. Gewoon masker op en door blijven gaan...
Wat een zorgen om je poezebeesten!quote:Op maandag 16 november 2020 09:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Heftig P.. succes!!
Ik belde de dierenarts en de assistente verzekerde me dat ik vanmiddag echt op de planning sta om gebeld te worden door de dierenarts over de uitslag van Sam. Ook meteen doorgegeven dat Bram ook dingen heeft. Ben benieuwd wanneer ze bellen nu!
Ik heb vanmiddag ook een overleg over m'n contract vanaf januari, wel spannend. Ik heb financiering voor mezelf voor 1 dag per week in elk geval en waarschijnlijk voor nog 1 dag, maar ik heb er eigenlijk 4 nodig, dus even kijken of en hoe dat ingevuld kan gaan worden. Er is mondelinge toezegging vanuit de subsidieverstrekker dat er nog een verlenging komt op mijn huidige project, maar niks officieel en ook niet voor hoe lang/hoeveel dagen.. lekker handig.
Bah wat een hekel heb ik daar aan. Sterkte, hoop dat die overleggen eens wat minder worden. Vind het vaak ook niet echt wat toevoegen.quote:Op maandag 16 november 2020 09:06 schreef PdeHoog het volgende:
Goed...ik werk nu 1,5 uur en ga nu overleg nr 4 in
Kijk uit, voor zover je kunt danquote:Op maandag 16 november 2020 09:38 schreef Blues het volgende:
Naar mijn weten staan moslims niet per se tegenover bloedtransfusie. Jehova's moeten bloedtransfusie wel weigeren.quote:Op maandag 16 november 2020 11:18 schreef derLudolf het volgende:
Moslim helemaal boos onder een nieuwsbericht dat homo's nu ook bloed mogen doneren. "Want zo kan die ziekte zich verder verspreiden"
Hmmm, die lui mogen toch überhaupt geen bloed ontvangen toch?
Inderdaad!quote:Op maandag 16 november 2020 11:25 schreef Sarabi het volgende:
Begint het trouwens niet al tijd te worden voor een Kerstdinertopic?![]()
Er waren jaren dat @:minilot al in september begon
Of heeft niemand zin in de feestdagen dit jaar.
quote:Op maandag 16 november 2020 11:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik zag net op fb dat wij voeig jaar om deze tijd al een heel eind meer in de kerststemming waren.
[ afbeelding ]
Cutequote:Op maandag 16 november 2020 11:59 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik zag net op fb dat wij voeig jaar om deze tijd al een heel eind meer in de kerststemming waren.
[ afbeelding ]
Klok-klepel.quote:Op maandag 16 november 2020 11:18 schreef derLudolf het volgende:
Moslim helemaal boos onder een nieuwsbericht dat homo's nu ook bloed mogen doneren. "Want zo kan die ziekte zich verder verspreiden"
Hmmm, die lui mogen toch überhaupt geen bloed ontvangen toch?
Geen klok/klepel maar oogkleppenquote:Op maandag 16 november 2020 12:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Klok-klepel.
Jehova's mogen dat niet.
Ik persoonlijk niet; mijn ouders hebben dit weekend afgezegd, mn broer ook, en mn schoonouders zie ik al zo vaak dat Kerstdiner met hen eerder voelt als een reguliere lunch...quote:Op maandag 16 november 2020 11:25 schreef Sarabi het volgende:
Of heeft niemand zin in de feestdagen dit jaar.
Hey mijn Abby had die toen aan, dat pak van dat stofje!!quote:Op maandag 16 november 2020 11:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Gezellig met het hele gezin de keuken in en er iets van maken? Of is dat ook niet zo gezelligquote:Op maandag 16 november 2020 12:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik persoonlijk niet; mijn ouders hebben dit weekend afgezegd, mn broer ook, en mn schoonouders zie ik al zo vaak dat Kerstdiner met hen eerder voelt als een reguliere lunch...
Ik ookquote:Op maandag 16 november 2020 12:53 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er nog hele toffe thuisbezorgd opties bij komen rond Kerstmis.
Daar hoop ik ook op. Vooral van 2 restaurantsquote:Op maandag 16 november 2020 12:53 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er nog hele toffe thuisbezorgd opties bij komen rond Kerstmis.
Zelf je oogkleppen maar even afdoen? Er staat toch een vraagteken?quote:Op maandag 16 november 2020 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen klok/klepel maar oogkleppen
In de islam is bloedtransfusie, orgaandonatie, anticonceptie en zelfs abortus toegestaan.
Nee dat werkt niet echt; dochterlief is aan het pre-puberen en vereist bij iedere door mij gewenste instructie een inspirationele motivatiespeech met tig argumenten over de noodzaak van de uitvoering van de activiteit op het door mij gewenste moment, en eega wil door dr maagoperatie en aller eromheen liever niet te veel in de keuken verkeren.quote:Op maandag 16 november 2020 12:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gezellig met het hele gezin de keuken in en er iets van maken? Of is dat ook niet zo gezellig
Als je overigens opzoekt of je statement klopt, dan is dat maar deels zo. in bijna de helft van de landen waar Islam regeert is abortus alleen toegestaan als het leven vd vrouw in gevaar is.quote:Op maandag 16 november 2020 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:
oogkleppen
In de islam is bloedtransfusie, orgaandonatie, anticonceptie en zelfs abortus toegestaan.
De kracht van de bubbel, in dit geval eentje bestaande uit al die volstrekt snoezige moslims in Kaatjes kennissenkringquote:Op maandag 16 november 2020 13:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat jij als vrouw de islam verdedigt, terwijl onderdrukking in dit geloof echt extreem is.
2 vd 3.quote:
Je doet de bezichtigingen toch niet zelf en laat dat over aan de makelaar?quote:Op maandag 16 november 2020 13:45 schreef Kreator het volgende:
2 vd 3.
ene was een investeerder die twijfelde of dit goed was. Had geld genoeg en wilde het misschien voor zijn zoon kopen.
De ander was een moeder van 3 die hier allemaal studeren. Moeder gaat samenwonen en heeft overwaarde en wil een huis voor haar zoons kopen. Ze was enthousiast over het huis.
...geef mij zulke ouders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Correct.quote:Op maandag 16 november 2020 13:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Je doet de bezichtigingen toch niet zelf en laat dat over aan de makelaar?
Jammerquote:Op maandag 16 november 2020 13:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet echt; dochterlief is aan het pre-puberen en vereist bij iedere door mij gewenste instructie een inspirationele motivatiespeech met tig argumenten over de noodzaak van de uitvoering van de activiteit op het door mij gewenste moment, en eega wil door dr maagoperatie en aller eromheen liever niet te veel in de keuken verkeren.
En bovendien levert vermogen op je spaarrekening niets op. Dus als je huur kunt innen of uitsparen of hypotheekrente kunt vangen dan is het ook voor de ouders gunstig.quote:Op maandag 16 november 2020 13:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat met ouders die gewoon een heel huis voor hun kind(eren) kopen.Al snap ik het wel als je als ouder gewoon wil dat je kinderen een fatsoenlijke huur betalen, in plaats van iets wat drie keer over de kop gaat. En vervolgens blijft de waarde in de stenen toch wel zitten.
quote:Op maandag 16 november 2020 14:16 schreef AnneX het volgende:
Pepernoten..pepernoten...pepernoten.
Tweede batch erin. Goed bevonden in smaak en knapperigheid.
👍🏼@:Goitske.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nomnomnom
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Pfoe en dan moet je best nog even tot zeecht gaat puberenquote:Op maandag 16 november 2020 13:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet echt; dochterlief is aan het pre-puberen en vereist bij iedere door mij gewenste instructie een inspirationele motivatiespeech met tig argumenten over de noodzaak van de uitvoering van de activiteit op het door mij gewenste moment, en eega wil door dr maagoperatie en aller eromheen liever niet te veel in de keuken verkeren.
Hier moest ik een beetje om gniffelenquote:Op maandag 16 november 2020 16:56 schreef Barreltje het volgende:
Nouja, ik denk maar zo, over een tijdje komt die erfenis er dan toch vanzelf wel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |