Ik wilde vertellen dat mijn vader daar vroeger een apparaat voor had. Enorm metalen gevaarte, met een wiel om aan te draaien en een rol poeder-papier en maakte dan zo'n hele route, van vouwen en nog eens vouwen en een vulstation en dan afsnijden. Ik vond dat magisch als kind en stond daar dan eindeloos aan te draaienquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Haha ervaring...al gaat het iedere x makkelijker.
Boterhamzakjes in de lengte door de helft en daarna door midden...dus in vieren.
Van de ene onderste helft kun je een zakje maken en van de andere helft vouwen zoals vroeger door de apotheker vroeguh de poeders werden gevouwen.
Nieuw deze keer: 1 eetlepel met behulp van de spaan van de gember in een zakje, eromheen vouwen, met een vinger in een platte vorm duwen en randjes omvouwen.
Voor rode peper gebruikte ik een theelepel.
Netjes hè😂 voor in de vriezer, scheelt ‘domme’ tijdverslindende snijsessies bij avondeten.
Ahja.. ik moet ook heel spontaan nog even melk halenquote:Op zaterdag 14 november 2020 16:13 schreef Tally het volgende: [..] Mijn kinderen van 7 en 9 geloven niet meer. Weten dat mama hun schoenen vult. Maar vinden de intocht nog steeds leuk. En zullen vanavond ook gewoon hun schoen zetten. Dat betekend dat ik nog even moet gaan inpakken zo.
![]()
😉 de eindeloos diepe laden vind ik nog steeds boeiend. En dan het trapje om bij de bovenste laden te kunnen voor de assistenten.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wilde vertellen dat mijn vader daar vroeger een apparaat voor had. Enorm metalen gevaarte, met een wiel om aan te draaien en een rol poeder-papier en maakte dan zo'n hele route, van vouwen en nog eens vouwen en een vulstation en dan afsnijden. Ik vond dat magisch als kind en stond daar dan eindeloos aan te draaien![]()
En toen kwam de opmerking van @:DancingPhoebe en klonk mijn vader als een dealer![]()
(overigens speelde ik verder met de wand met lades, die je opendeed en vanzelf dichtgingen, mooi effect als je er 10 na elkaar deed, ging ik op zoek naar dropjes, pikte de stickers met 'KAN HET RIJVAARDIGHEIDSVERMOGEN BEÏNVLOEDEN' (die plakte ik dan weer op de poederpapiertjes) en vergaapte ik me aan enorme verpakkingen incontinentiemateriaal![]()
)
Was papa soda apothekert?quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Anyways, de hut is gepoetst, er is hardgelopen, de planten hebben water, de speelgoedkast is opgeruimd, evenals alle rommellaadjes en ik heb wat administratie weggewerkt. Nu is het tijd voor Indisch
In de frituurquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:39 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben een stukje kabeljauw over van het avondeten. Wat zal ik daar nu morgen eens mee doen?
Wat leukquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
En groot nieuws..
poes van lief die al die tijd eigenlijk niks van me moet hebben heeft net naast me op de bank gelegen tijdens het eten
En zelfs een stukje vlees van mij opgegeten.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Heb ik niet. Niet bij de hand iig.quote:
Oh da’s fijnquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
En groot nieuws..
poes van lief die al die tijd eigenlijk niks van me moet hebben heeft net naast me op de bank gelegen tijdens het eten
Yayquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:33 schreef Uhmmpie het volgende:
En groot nieuws..
Ha, die Zet...die pakt door!quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:13 schreef z80 het volgende:
Volgende stuk keukenwand is nu ook weg. Wat een stofzooi geeft dat breek en zaagwerk.
Ben er wel achter dat de laatste laag tegels in 2002 geplaatst is. Ik kwam namelijk wat kranten als opvulling onder een dikke kitlaag tegen.
Tot nu toe lijk het er op dat ze enkel de tegeltjes achter de koelkast gesloopt hebben. Dat wist ik ivm vervangen van de koelkast.
Nog een meter of 2 te gaan. Wel het lastigste deel en een opbouw wcd dat in de tegelwand verwerkt is incl voegmateriaal.
Maar ben wel blij met de ouderwetse blauwe tegeltjes. Een stuk lichter in de keuken.
Voor de roetveegpiet?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Onze kolen liggen te drogen!
Ahhhquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Er was een probleem op de boot, de cadeautjes waren Piet ongeluk ingeruild voor kolen.quote:
Moet zeker lukken jaquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Er was een probleem op de boot, de cadeautjes waren Piet ongeluk ingeruild voor kolen.
Hier geen kolen in huis, maar wel aardappelen en zwarte verf. De jongens hebben nog nooit kolen gezien van dicht bij, dus die zijn vast gefopt...
Ben benieuwd naar het verslag.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:36 schreef gcjoel het volgende:
Net librije op.
Super lekker eten.
Had wel meer workshop van de workshop verwacht.
Maar prima vermaakt.
Mooi cadeauquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:09 schreef sigme het volgende:
Ik kreeg nog een verlaat verjaarskado:
[ afbeelding ]
M'n lief is thuis, en wou graag de Rocketmango proeven.
[ afbeelding ]
Dubbel en dwars goedgekeurd! Blij dat ik in elk geval 8 flesjes kocht.
Lekker bitter, fijn pepertje in de afdronk![]()
En daarna hadden we een klein avondhapje.
[ afbeelding ]
Nee mn collega's vinden dat ze niet uit mn aura hoeven te blijven omdat ze het al gehad hebben...quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
😉 de eindeloos diepe laden vind ik nog steeds boeiend. En dan het trapje om bij de bovenste laden te kunnen voor de assistenten.
Oh ja, volgende week iets in zijn schoen stoppen...en dan vindt mn.X het ergens eind maart of zo.![]()
@:DP ben jij of iemand in je omgeving voor de 2e keer besmet met corona?
Was het de vorige keer ernstig of mild?
Als jouw aura een diameter heeft van 2 meter...quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee mn collega's vinden dat ze niet uit mn aura hoeven te blijven omdat ze het al gehad hebben...
Wakker blijven, nacht van de popmuziek !quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:50 schreef AnneX het volgende:
Leuk idee gcjoel.
Geen idee, Lucky Strike.
Voor de liefhebbers F1...morgenochtend om 10 uur al!
Welterusten.
Race begint pas om 11:10 uur.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:50 schreef AnneX het volgende:
Leuk idee gcjoel.
Geen idee, Lucky Strike.
Voor de liefhebbers F1...morgenochtend om 10 uur al!
Welterusten.
Haha goed opgelostquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Heb jij al de nieuwe cocacola reclame gezien.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:13 schreef Barreltje het volgende:
Ik deed een pubquiz en het was weer super leuk!
Heerlijk vals gespeeld,maar dst maakte niet uit want de prijzen werden toch dmv een trekking gedaan.. alsnog wisten we een hoop, al hadden we er ook wat fout.. maar zeker leuk gedaan door een ondernemer die normaal escape rooms heeft
👍🏼 Voorbeschouwing, want Robert Doornbos.quote:
Ik vind het verre van helaas dat zwarte piet niet per se zwart meer is, maar eens dat dit Kruisigem niet echt had gehoeven. Een beetje spot en grap is prima, maar voor veel christenen is/was Jezus een belangrijk persoon, en dan is diegene de dood toewensen, ook al is het een flauw woordgrapje, wel een beetje onder de gordel.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:30 schreef derLudolf het volgende:
Zwarte Piet is helaas dood, leraren moeten onderduiken omdat ze een poster in hun lokaal op hebben hangen. Daar kan ook begrip voor worden opgebracht.
Maar als Christenen de naam "Kruisigem" niet kunnen waarderen, zeiken ze eigenlijk is de opinie op tv.
Iets met twee maten....
Je mag van mij overal geintjes over maken. Hard en grof, graag.quote:Op zondag 15 november 2020 01:13 schreef Candaasje het volgende:
Niet dat je nooit een geintje mag maken over het Christendom, of wie of wat dan ook, maar zeker als NPO kun je daar wel wat passenders en leukers voor bedenken lijkt me.
Nee, dat niemand nergens meer over zeurt, das war einmal.quote:Op zondag 15 november 2020 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ze dit erin hadden gezet om te laten zien “kijk, hier steken we ook de draak mee en geen hond die er over zeurt”. Maar da’s dus een misrekening
Ik had het in eerste instantie ook niet door, net als het dorp Mekkeren bij de boeren. Maar ik vond het ook geweldig leuk.quote:Op zondag 15 november 2020 09:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind het jammer, en helaas typisch, dat er weer geklaagd moet worden (begrijp niet eens waarom) na weer een prachtige uitzending vol humor en waanzinnige voorbereiding. Heb genoten van de intocht en hoop dat wat er ook gebeurt dit altijd zal blijven.
Geen rondje Nederland vandaag?quote:Op zondag 15 november 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Zometeen F1 kijken en daarna een lange wandeling maken
Nee, we zijn zo goed als klaarquote:
En de publiekstrekkerquote:Op zondag 15 november 2020 09:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het in eerste instantie ook niet door, net als het dorp Mekkeren bij de boeren. Maar ik vond het ook geweldig leuk.
En het is natuurlijk voor de ouders, die grapjes. Vond ook de opgehouden bus in Friesland geweldig
Brengen jullie elke zaterdag rond?quote:Op zondag 15 november 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, we zijn zo goed als klaar
We moeten nog 2 bestellingen brengen, maar daar moet even een datum voor gekozen worden.
En nog 2 bedankjes voor de donateurs maar die zitten allebei op het moment in het buitenland dus dat zal wel pas volgend jaar worden.
De afgelopen 4 weken zijn we elke zaterdag en zondag bezig geweestquote:Op zondag 15 november 2020 10:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Brengen jullie elke zaterdag rond?
Ik heb net G weggebracht naar de metro en daar gelijk een rondje Spijkenisse aan vast geplakt. Uurtje weg terwijl mini-G zich uitstekend vermaakt met Cities Skylines op zijn eigen accountquote:Op zondag 15 november 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
en daarna een lange wandeling maken
Hier is iemand jaren geleden op een zondagochtend heel vroeg via de balkons naar 4hoog geklauterd omdat daar een raam open stond, rustig het huis doorgezocht (bewoner was een weekend weg), is toen naar het buurbalkon geklauterd (daar stond de deur op een kier), de vrouwen die daar sliepen hoorden iets toen in de kamer naast de slaapkamer gerommeld werd.quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, er is gisteravond ingebroken in het appartement naast ons. Ik begreep dat ze een soort loper hadden.
Ik heb er geen minuut minder om geslapen, maar het idee dat ze inbreken op de bovenste verdieping teveel gedoe zouden vinden... daarvan ben ik nu wel genezen.
Wat druk zijn jullie ermee zeg! Maar tis jullie passie dus voelt vast niet aan als werk. Gun jullie alle succes. Werkt je man ook nog steeds fulltime ernaast?quote:Op zondag 15 november 2020 10:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De afgelopen 4 weken zijn we elke zaterdag en zondag bezig geweesten ook de meeste dinsdag/donderdagavonden.
Helemaal geen fijn idee, zou er angstig van wordenquote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Hmm, er is gisteravond ingebroken in het appartement naast ons. Ik begreep dat ze een soort loper hadden.
Ik heb er geen minuut minder om geslapen, maar het idee dat ze inbreken op de bovenste verdieping teveel gedoe zouden vinden... daarvan ben ik nu wel genezen.
Ja, hij is nog fulltime aan het werkquote:Op zondag 15 november 2020 11:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat druk zijn jullie ermee zeg! Maar tis jullie passie dus voelt vast niet aan als werk. Gun jullie alle succes. Werkt je man ook nog steeds fulltime ernaast?
quote:Op zondag 15 november 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind Gordon sowieso leukquote:Op zondag 15 november 2020 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind Gordon echt verschrikkelijk, maar hier heb ik toch even om moeten lachen
Op zondag kun je ook geen goede verf kopen en je betaalt bij de GPK de hoofdprijsquote:Op zondag 15 november 2020 13:36 schreef Blues het volgende:
Was ik eindelijk mentaal klaar om die wc deur te schilderen.. kwastrolbakspullies al maanden geleden gekocht, is er toch ff net te weinig verf 😄 🙈 en nee geen zin om te kopen nu 🥳
Lekker verder lezen dan maar.
Wasje hangt alleen nog bed opmaken.
En straks nog ff mozart en deeppurple oefenen![]()
AH! eentje in het wild! Snap nooit waarom die man zo populair is en iedereen met wie ik mijn walging deel is het roerend met me eens, dus ik snap nooit waarom die man zo populair is.quote:
quote:Op zondag 15 november 2020 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
AH! eentje in het wild! Snap nooit waarom die man zo populair is en iedereen met wie ik mijn walging deel is het roerend met me eens, dus ik snap nooit waarom die man zo populair is.
quote:Op zondag 15 november 2020 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ego post, lees later bij..
Maak me toch beetje zorgen om m'n katjes.Is dit allemaal sinds je ex weg is? Dan zou het misschien ook wennen aan de nieuwe situatie kunnen zijn, beetje stressSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |